Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.02.2014 15:41 - Граматика по старобългарския език-по всичкото му развитие
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 5438 Коментари: 11 Гласове:
18

Последна промяна: 28.02.2014 18:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Заглавието е оригиналното на книгата на един голям родолюбец- Иван Момчилов, издадена във Виена, в далечната 1865 г.
Само след няколко години ще започне битката между двете крила в национално-освободителното движение-за първоначално просвещение  - на Каравелов и на Ботев-за незабавна революция и последващо просвещение. Не това е темата тук, но като съдя от граматическите и езикови познания на автора, просвещението, поне сред някои високообразовани българи е на изключително високо ниво.
Ясно е, разбира се, че сред обикновения народ нещата далеч не стоят така
Да маркираме в точки най-важните моменти в развитието на старобългарския език според Иван Момчилов

1/Светото писание, според обстоятелствена проверка на Момчилов  е преведено на старобългарски.Нито едно от останалите славянски наречия не е използвано при превода му Той не смята българския за славянски, а само едно от многото му наречия

2/ Неправилно се нарича старобългарски само този език, на който са първите писмени паметници на славянските народи. Това, че в Русия църковните книги са преправени така/ след Петър Велики, че да съответстват на специфичните свойства на руския език, не означава ,че нашият език е изгубил пък неговите свойства и да се нарича църковно-славянски, той си е жив  старобългарски език, не се е загубил!

3/ Преправянето на старобългарския към руския е извършено през1663г. Не е умишлено, с цел затриване на българското в него, а да се приспособи към съществуващите разлики с руския.Той е категоричен в оценката си!
Русите са използвали нашия език , на прадедите ни и после са направили промени, но за разлика от гръцкото духовенство, което има за цел заличаването на народа ни, руското духовенство прави промени, не да затрие езика ни, а да го приспособи към техния!

4/ Ако нашите древни книги са били запазени от унищожението, на което са подложени от гръцкото духовенство през вековете, в последствие те щели са да бъдат препечатвани и по тях да се чете в църквите, а не чрез променените в Русия книги, в които обаче езикът е изграден на база старобългарският, който не е изчезнал, само е приспособен към свойствата на руския. Руските книги, които се ползват в момента не са църковно славянски или на някакъв друг, непознат за нас език, а на старобългарски, приспособен към специфичните свойства на руския

5/ Затова, според Момчилов е правилно сега ние да постъпим като русите. Книгите ,които ползваме от тях, езикът им,  да приспособим към нашия, като промените се направят, като се включи в тях, всичко , що е съхранено от езика на прадедите ни, сиреч приспособи се , според настъпилите в годините промени в нашия език

Подчертава, този език в руските книги си е наш, древен език, който нуждата  е променила , а не злото, злонамереността, както при гръцкото духовенство , което е действало, с цел унищожаване на езика ни и в резултат на това древния ни народ да се погърчи
Така е ,те винаги са ни обичали премного. Къде ли са корените на тази голяма обич!?
Ще дам по-долу в коментар

И други любопитни неща има в книгата, не само за граматици, но трябва да се прегледа.....













 



Гласувай:
18


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Обещах коментар!
28.02.2014 15:45
От наблюденията ми , общо, има изключения и обратни дори, но по правило гърците не хранят симпатии към хора, които смятат, че интелектуално ги превъзхождат, а и не само интелектуално
Това е причина и за безпричинна на пръв поглед омраза при тях
Изводът идва от само себе си
цитирай
2. batogo - !!!:)))
01.03.2014 08:20
Ако русите бяха добронамерени в преиначаването на езика ни, а по-късно и на писмеността ни, нямаше в по-ново време да претендират по всякакъв начин, че са техни, а не български. Но те, също като гърците, имат асимилационни цели... :)
цитирай
3. leonleonovpom2 - Огняне, благодаря за коментара!
01.03.2014 08:50
Разбира се, има и имперски интереси, не отричам!
Но все пак, те са съхранили книгите ни, там е открит и Именникът, за разлика от гръцките свещеници, които са унищожавали писмената ни.
Аз съм се придържал към написаното от автора, целта ми беше да покажа колко високообразовани хора е имала България тогава и какъв патриотизъм са изпитвали
Иначе ти имаш право в значителна степен, ако този език беше популяризиран като български, нямаше младият Венелин да се чуди какво прави българският в руските църкви. Но все пак имаме причина да благодарим на руснаците освен за това ,че имаме държава, която не те разсипват и за съхранението на писмеността ни, а и все пак имат признателност към нас!
Поздрави!
цитирай
4. get - - Приятелю Симеонов, не знам какво те кара, да - Но ... ?
01.03.2014 12:19
leonleonovpom2 написа:
Разбира се, има и имперски интереси, не отричам!
Но все пак, те са съхранили книгите ни, там е открит и Именникът, за разлика от гръцките свещеници, които са унищожавали писмената ни.
...
Иначе ти имаш право в значителна степен, ако този език беше популяризиран като български, нямаше младият Венелин да се чуди какво прави българският в руските църкви. Но все пак имаме причина да благодарим на руснаците освен за това ,че имаме държава, която не те разсипват и за съхранението на писмеността ни, а и все пак имат признателност към нас!
Поздрави!


... след Иван "Страшни"(грозни) под влияние на КАТОЛИЧЕСКА и "ВСЕЛЕНСКАТА"(църква) с нейните претенции за СВЕТОВНОСТ, а на практика продължителка на Това ? ... що е залегнало в съдържанието на ЕЛИНИЗЪМ ! - продължават своето пъклено дело, по отношение на нас Българите, един от НАЙ-СТАРИТЕ НАРОДИ на ЕВРОПА ! (това по твърденията й, на един друг РУСНАК (!) академик Дмитрий Лихачов, на който СПОРЕД МЕН, ние БЪЛГАРИТЕ следва ПАМЕТНИК ДА ИЗДИГНЕМ !) ?

- Давам пример ИЛЮСТРАЦИЯ на Това що обяснявам ? - и политико-имперските исторически тежнения при руската историография ?

- Един въпрос "мъчи" отдавна българските учени !? - Какво се явява(?) Варненският халколитен некропол(известен повече, като "Варненско злато" ?) - Пример за какво е той ? ... на КУЛТУРА или ... ЦИВИЛИЗАЦИЯ ?

- Едни от специалистите(световно признати, като Колин Ренфрю и М. Гимбутас !) го определят, като ОГНИЩЕ НА ЦИВИЛИЗАЦИЯ ... Като той се явява ВАЖНО ЗВЕНО в Цивилизацията на ПАЛЕО-ЕВРОПЕЙЦИТЕ ?!
- Руската историческа школа, движена от тясно егоистични и ШОВИНСТИчни интереси (!) ... НАЛОЖИ(!) мнението си(дори и в нашата история) Като ? - „ПРЕДЦИВИЛИЗАЦИЯ”, „НЕСЪСТОЯЛА се цивилизация”, „КУЛТУРА” и „ПРЕД-ДЪРЖАВНА ОРГАНИЗАЦИЯ” ??! - Защо стана това и кой бе ОСНОВНИЯТ ВИНОВНИК ?
- Същият е, съветският професор ЕВГЕНИЙ ЧЕРНИХ ! - същият ВЪПРЕКИ доказани на СТО ПРОЦЕНТА - Културно-материални връзки м/у Варненска и Триполска култури - Сложи едно "Нет !" - Но Защо ? ... продължението после ?


цитирай
5. leonleonovpom2 - Приятелю, Гет!
01.03.2014 14:15
Доколкото знам, родословното дърво на Иван Грозни е българско.
При него се проявява една характерна наша чертичка, от евентуалните ни врагове, най-безмилостни да сме към...българите.
Известна е разправата му с волжките българи, наречени татари, може би за да се прикрият угризенията.
Момчилов също разделя руските учени на две групи-тези, който са ни навредили и тези ,на които безспорно сме задължени
Ние естествено приемаме резултатите на тези, които не са злонамерени към нас
Като този младеж, Юрий Венелин, за който имам чувството, че обича България повече от Русия
Ето ,Попов открива Именникът в Русия.Ясно е ,че е за висшата класа, но едва ли е бил единствен брой.
При нас го няма Защо?
Заради прочистването на библиотечните рафтове от българска книжнина, извършено целенасочено от гръцките свещеници-Момчилов неколкократно натъртва и повтаря това!
Поздрави!
цитирай
6. get - :)) - ХмЪм ? - не знам, какво да ти отговоря ... Прощавай, но младостта(или обучението ти) явно ...
01.03.2014 20:08
leonleonovpom2 написа:

Доколкото знам, родословното дърво на Иван Грозни е българско.
При него се проявява една характерна наша чертичка, от евентуалните ни врагове, най-безмилостни да сме към...българите.
Известна е разправата му с волжките българи, наречени татари, може би за да се прикрият угризенията.
Момчилов също разделя руските учени на две групи-тези, който са ни навредили и тези ,на които безспорно сме задължени
Ние естествено приемаме резултатите на тези, които не са злонамерени към нас
Като този младеж, Юрий Венелин, за който имам чувството, че обича България повече от Русия
...
Заради прочистването на библиотечните рафтове от българска книжнина, извършено целенасочено от гръцките свещеници-Момчилов неколкократно натъртва и повтаря това!


... силно те свързват с "Матушката" ? :)) - няма лошо, да си и ... злоупотребил - Защото от блондинките по ми допадат Марусите отколкото Гретхените :)) ?!
Но вече сИриозно !
- Баба на Иван Василиевич, е "романазираната" наследничка на Източната "римска" империя , внучка на "последният император" София "Палеологина" ! Майка сръбкиня(явно хранеща носталгия по Велика СрЪбия, на Стефан Душан) и "комнините" ?

- Ако се разтърсиш из "нета" за "Трон Ивана Грозного" - ще ти попадне доста интересна(смущаваща) Тема за гледане и размисъл ... Защото основните мотиви на сцените(изобразени в/у) него са ... Войните на "скиФите" с/у "траките" ??! - междувпрочем, това като лайтмотив е втълпено на "велико"рУс(ите) от византийското духовенство, голяма част от което се е намирало на "изхранване" от Руските самодержци, след ПАДАНЕ НА КОНСТАНТИНОПОЛ под властта на ОСМАНЦИТЕ ?!
- Доста съм се ровил из тези странности в светоусещането на "велико" русите по въпросите на късно-антична и ранно-средновековна история - Но-о ?
- А относно:
leonleonovpom2 написа:
Ето ,Попов открива Именникът в Русия.Ясно е ,че е за висшата класа, но едва ли е бил единствен брой.
При нас го няма Защо?

- При нас го няма и "Светославовия (из/съ)борник", който се оказва, че е на Симеон ?
- Няма го й ? "СПИСОК РУССКИХ ГОРОДОВ ДАЛЬНИХ И БЛИЖНИХ" - Който на практика е СТАРО БЪЛГАРСКО ГЕОГРАФСКО ПРОИЗВЕДЕНИЕ ?! - Тъй като, описанието започва от Дунавските градове!
ВИЖ КАРТА: http://litopys.org.ua/rizne/spysok/spys06.htm

- Това при русите (велико) е НАСАЖДАНО СЪС СТОЛЕТИЯ (!) Култура и СВЕТОУСЕЩАНЕ за себе си като НАРОД И ИСТОРИЯ ! - А най-трудно е човек(или народ !) да се погледне отстрани и добие непредубеден поглед(представа) - Като какво е той ИСТИНСКИЯТ, а не този измислен образ(наложен му) в Историческите писания на Карамзин, Татищев ... или др. историци ?!

- В тази връзка продължавам да пояснявам, за колизията възникнала в исторически план относно "Варненската халколитна ЦИВИЛИЗАЦИЯ" - която бе ОБЯВЕНА от съветската нЕука за ? - Нереализирала се цивилизация ?
- Един, от чуждестранните сътрудници при разкопките и (при) последващ анализ на установеното, бе проф. Евгений Николаевич Черных !
По време намирането на халколитният некропол във Варна, той вече бе светило в съветската историческа наука ?
- Ето какви длъжности/степени имаше:
а) Доктор исторических наук (1972).
б) Зав. группой спектроаналитических исследований древнего металла (1960–1984);
в) Вице-президент Комиссии по эпохе раннего металла Международного союза до- и протоисториков (1977–1980).
г) член кореспондент РАН
ИНТЕРЕСИ:
- Основные научные труды:
А)История металлургии Восточной Европы (1966);
Б)Металл – человек – время (1972);
В)Горное дело и металлургия в древнейшей Болгарии (1978);
Г)Ancient Mining and Metallurgy in the USSR. The Early Metal Age (1992);
Д)Исторический процесс: циклы развития мировых культур.
Д)Каргалы. Забытый мир (1997).

- Научно-биографичната справка(без да я изчерпвам) и пояснявам ?
- Каргали (любимото му исторически "дете") бе причината, той така категорично да се противопостави, че Варна е огнище на ПРОТОЦИВИЛИЗАЦИЯ ... плюс находките от България(балкани) на минно дело и металургия по добив на мед ... и по-късно изработка на бронз !
- Защо, бе това ? - Основната, НАЛОЖИЛА се ТЕОРИЯ за произход ИНДО-ЕВРОПЕЙЦИТЕ е Руската ! Която ТВЪРДИ, че основното-ПРОТО ОГНИЩЕ на ПОЯВА НА СЪЩИТЕ, е района между Урал и Каспия ?!
- Въпросните медно-рудни разкрития за добив на мед в близост до хипотетичното ПОТООГНИЩЕ на И-Европейци е именно това от Каргали (Оренбургска област !)?
- Ето координатите, където "Гуугъл" ще покаже мястото за КОЕТО ОБЯСНЯВАМ ?! https://www.google.com/maps/@52.5035295,55.9991999,6z - Тоест на север-североизток(от гр.Оренбург) се намират и тези примитивни неолитни минни разкрития, ОТКРИВАТЕЛ НА КОИТО Е ВЪПОСНИЯТ поф."Чернев" :)) !
- Поради присъщите на ВЕЛИКОрусите тежнения да се изкарват ВИНАГИ "по-по-най" ? - Нашата неолитно-балканска цивилизация бе пратена ... извън Теорията на прото индо-европейците ?!

В ЗАКЛЮЧЕНИЕ ! - малко цитати от ВИСОКОУВАЖАВАНИЯТ от мен акад. Д. Лихачьов:
«Национализма е едно от най-страшните нещастия за човешкият род.
Като всяко едно зло, той се прикрива, живеейки в тъмнината(на слабопросветността) и само си придава вид, че е породен от любов към родината.
На практика породен е той, от злобата, ненависта към другите народи и към тази част, от собственият народ, която не споделя шовинистичните му схващания» ... или както казва Ст. Й. Лец:
«Мегаломанията може да бъде огромна – но велика, никога !»
- Да се СЪОБРАЗЯВАМЕ с още по-страшното, което ни предрича Д. Лихачов с думите си ? - «Национализма се оказва губител, не само на своята собствена култура, а и родина»
цитирай
7. leonleonovpom2 - Благодаря, Гет!
01.03.2014 21:50
Работата ме е научила да не бъда безкритичен и да подлагам нещата на проверка.
Общо взето знам слабостите на руснаците.
Но не върви преди Трети март да ги вадя на показ.Все пак кръвта вода не става.А това, което е направено от тях за нас, няма аналог в историята ни! Имат основание явно, за да го направят, така мисля!
Чиледжа на италиански- сриз на френски или / черизе/, както би прочел италианец/ - череша на български
Какъв е изводът?-Тези хора някога са били на Балканите, не само от тази аналогия, има много други....
Ако се тръгне от Сватбите на Йоан Асен, на дъщерите му, а и по-назад-от Самуил , сродени сме с с всички Европейски кралски дворове и най-много права имаме върху несъществуващия Византийски
Не съм сигурен, но мисля, че Стефан Душан е погребан в София в "Свети Крал"
Та по тая линия, ако тръгнем да си търсим правата, цяла Европа ,ще е наша, за ужас на тези, които подигравателно говорят, че всичко било българско. Истина е, прави са!.
Който тръгне да разплита тези кралски връзки, ще се главозамая.
До ден днешен не мога да се оправя с рода на Август- с една дъщеря и двама осиновени сина, пък какво остава за нашите търсени красавици в цяла Европа....
Та освен сръбска, Иван Грозни има и българска връзка и мисля, че е по-дебела.
А що се отнася до скитите, все си мисля, че това са мигриращи траки на неустановените граници на ареала им в северна посока
Ето Момчилов казва как се затрива един народ-накарваш го да забрави езика си-погърчваш го, след това той забравя и народността си
Първо език, след това народност!
Руския е наречие сходно на българския, както измисления македонски
Траките говорили един един език, но явно в много наречия, както славяните
Интересни съвпадения Работа за Нушич, след като ,който трябва си затваря очите
Поздрави!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Според мен
01.03.2014 22:41
Траки, скити, хуни, славяни са събирателен термин, а не някакъв фиксиран народ спрямо днешните
Защото никой днешен не съответства на античен аналог да го наречем, особено гърци и македонци.
Има и други, освен посочените по-горе , но тези са важни, защото българите, в различни периоди са принадлежали към тях, в различни периоди от това идват противоречията, защото авторите често пренебрегват в описанията си и то с лекота стотици години разлики във времето на описваните събития!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Честита Баба Марта на всички!
01.03.2014 22:47
Името на месеца идва от бога на войната Марс и то с основание
Войната едно време си е била основно занимание, но обикновено през зимата не се воюва.
Но с идването на март месец, идва пролетта и военните стягат оръжието
Така, че войнствена си е Баба ни Марта!
цитирай
10. demograph - Хубава тема, хубави коментари
04.03.2014 11:21
Мамка му..! Имам едни жълти листа с надпис Старобългарска граматика...от Марин Дринов, ръкопис, пълен комплект.Че и сравнение на граматическите особености на славянските езици..Ще взема да го метна в мрежата. Възгордях се след прочетеното. Размечтах се как в средните училища започват да учат старобългарски, а журналистите и писателите започват да ползват наново прекрасните древни български думи...Поздрави
цитирай
11. leonleonovpom2 - Поздрави и за тебе, Демограф!
04.03.2014 13:06
Добър вариант, връщане към началото, към истинското българско!
А , ясно е ,че около него и благодарение на него се развиват и останалите, наричани днес славянски езици!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139865
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031