Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2014 21:50 - Комунизмът и.....комунистите, някои бивши
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 9102 Коментари: 29 Гласове:
20

Последна промяна: 16.04.2014 22:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Нищо интригуващо, ще коментират мнозина. Какъвто комунизма, такива и комунистите, какво иска да каже този, прави се на интересен!?  Да знаем, българите били местни, не били от монголските степи и от каменистите сирийски пустини, не били тюрки и татари, какво интересно може да каже?

   Да , но струва ми се, че има огромна разлика между комунизма и тези , които го изповядват или по -точно изповядваха, защото повечето от най-изявените от тях вече не са комунисти, те са в лагера на противника, зоват се биснесмени, не за друго, заради интересите им. И са от най-върлите му врагове, като, че ли насила са били такива

   Нормално!  Комунизмът като идеология не им носи вече полза, няма материална облага. А те заради нея са били такива

   Грешка, езикова или някаква друга, при комунизма, те са били комунисти от интерес, не по убеждение, по - правилно е било да се наричат, за благозвучие ИНТЕРЕСИСТИ, най-точно съответства на истинското състояние на нещата

   Ще отидем малко напред, комунизмът се провали не заради несъстоятелността си, напротив, взети са християнските ценности в него, те няма как да са несъстоятелни, провали се заради тези интересисти, отличаващи се с пробивност и агресивност и на тази база окупирали всички ключови постове и позиции и не допускащи на база обединението си различните от тях.

В резултат на това последва и провалът Те имаха качеството, имат го и сега,  да се обединяват , както стана дума по-горе  срещу всичко различно от тях и истинско и да го мачкат още в зародиш , да не е късно,  и да стане опасно

Понеже комунизмът е най-оплюван от бивши комунисти, да не стане грешка, декларирам, не съм бил член на партията и една секунда. Вижда се също, че не го оплювам, интересни ми са вече бившите комунисти, повечето от тях. Ще си навлека врагове, понеже гонеха един милион. Не , не са сложени под общ знаменател, достойни за уважение са тези, които наистина продължават да вярват в него и в резултат на тази вяра са станали изкупителна жертва-не са осребрили членството си, децата им не учат на запад, не са  направили гнездо там, нямат милионни банкови сметки открити там, за да са защитени от "крадливите" българи.

Интересно, те честните и почтените,с банкови сметки на запад и на изток , са  натрупали милиони,   при таван на заплати  от 500 лева 
За да натрупаш милион,  ти трябват 2000 заплати, за десетки милиони не говорим!
 Или трябва да спестявяш ,без никакви разходи 200 години  Какво да се коментира повече!?

 Комунизъм и бивши комунисти-две антагонистични понятия!!!!

 



Гласувай:
20


Вълнообразно


1. mt46 - Мисля, че
16.04.2014 22:25
всеки идеал и всяка идеология се опорочават в действителността... Не става ли така и с глобализма /който се опитва да замести комунизма/?...
цитирай
2. анонимен - Много добър текст!
16.04.2014 22:30
Това, което в момента става, няма нищо общо с идеали, за да не кажа в прав текст, че те направо се наказват.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Така е Марине, прав си!
16.04.2014 22:59
Но все пак зависи от качествата на водещия!
Например, Рим винаги се свързва с Август и то с основание, величието на Франция- с Краля Слънце и с Наполеон - отново с основание и така нататък
Ако нещо във водещата фигура не е наред и резултатът ще е такъв!
Поздрави!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Благодаря Ангелина!
16.04.2014 23:03
Знаеш, че на твоето мнение, а и оценка също, държа изключително много!
Така е, те даже се гаврят с малцината , вече на възраст, съхранили идеалите си!
Поздрави!
цитирай
5. mt46 - А аз
16.04.2014 23:14
не свързвам Рим с Август , а с Нерон... Може би съм повлиян от великия роман на Сенкевич "Quo vadis". "Помня" как Нерон подпалва Рим, обвинява християните, преследва ги, избива ги...
Поздрави!...
цитирай
6. leonleonovpom2 - Благодаря, Марине!
17.04.2014 01:21
Нерон наистина е обрал много негативи, приписва му се даже, че е спал с майка си, внучката на Август, това, че я убива е сигурно.
Наказва Помпей с десет години лишаване от право на провеждане на гладиаторски борби, заради битки по трибуните на стадиона с жители на съседен град, които после продължили и по пътя към него.
След време се смилил над нещастните помпейци, пострадали от серия трусове и отменил наказанието
Поздрави!
цитирай
7. germantiger - ...
17.04.2014 08:27
Съгласен съм с част от разсъжденията ти и ги намирам за верни/истинни, защото са логика и истина. За някои от четящите биха били в немалка степен изненадващи, за мен също.

Както знаеш обаче, аз за разлика от теб (който си благосклонен към моя блог), често критикувам или споря при теб ;)

И бих след А, казал/написал и Б, с две думи ще продължа мислите ти:

СЛЕД КАТО СПОРЕД ТЕБ ТЕЗИ НЕ СА КОМУНИСТИ, ТО ТЕ НЕ СА И КАПИТАЛИСТИ - КАПИТАЛИСТА НЕ Е ИЗТОЧНИЯ КАПИТАЛИСТ И СЛЕД КАТО ТЕЗИ ИЛИ ОНЕЗИ СА ПРОВАЛИЛИ КОМУНИЗМА, ТО ТЕ СЪЩО ПРОВАЛЯТ И УЖКАПИТАЛИЗЗМА БЪЛГАРСКИ.

Ако ги "оневиняваш" комунизма, то оневини и капитализма за тези боклуци които го дискредитират.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Благодаря, Германтигър!
17.04.2014 08:42
За съжаление си прав!
Но тогава вината е и наша, защо сме допуснали това!
Е, има известно оправдание, те са назначени капиталисти, а това назначаване е станало без наше участие, просто не сме били допуснати
Но вина носим все пак , за търпеливостта
Поздрави!
цитирай
9. bven - Няма нищо за чудене тук!
17.04.2014 18:49
Все пак сме в страната, където няма невъзможни неща, нали?
Остава ни утехата, че Иисус не е умрял след разпъването на кръста, а е стигнал до Европа и положил усилия да предаде знанията си на хората!
Весели празници и нека има време за размисъл!
цитирай
10. get - - Уважаеми приятелю, ако това е косвен намек, отнесено към скромната ми личност ? - Не си прав!
17.04.2014 19:12
leonleonovpom2 написа:

Нормално! Комунизмът като идеология не им носи вече полза, няма материална облага. А те заради нея са били такива!


- Обяснявам ти накратко и донякъде простодушно!
- Социализма, бе една ИДЕОЛОГИЯ която се явяваше, теоретична база на ЕДНО ТОТАЛНО ОБЩЕСТВО! Подобно на него се явява и ФАШИЗМА!
- Поколенията родени СЛЕД "9-ти септември", нямахме не само спомен ... но и страдахме от пълна дезинформираност! Примерно аз, по-скоро интуитивно, отколкото чрез разума, усещах че, има нещо ненормално в това общество?
- Коствало ми е много време отделено за четене, анализ и изводи - докато осъзная, противоестественият му х-р!
Казвам ПРОТИВОЕСТЕСТВЕН характер - Но в какво се състои той? Ще маркирам най-важното?
Първо ти давам ВРЪЗКА съществуваща м/у "учението" на Маркс и господството на ЕДРИЯТ ФИНАНСОВ КАПИТАЛ?
1. Виж тази ПОКАЗАТЕЛНА карикатура, рисувана 1911г. от Robert Minor: http://www.reformation.org/wall-st-cartoon.html
2. Антъни Сатън, в книгата си "Уолстрийт и болшевистката революция", казва: “Без финансовата, дипломатическа и политическа поддръжка, оказана от техните мними "противници", на Троцки и Ленин, а в действителност, заинтересуваните от революцията (техни) СЪЮЗНИЦИ — капиталисти от Уолл-стрийт — БОЛШЕВИКИТЕ ЩЯХА ДА БЪДАТ ИЗМЕТЕНИ напълно”.
3. Трето: Само един от множеството, потресаващи човешкото съзнание ФАКТИ - Какво донесе "комунизма" за бившите народи от Царска, станала в Съветска Россия ... Този с ГЛАДОМОРА ? http://i72.photobucket.com/albums/i175/sophia03-21/Holodomor.jpg

- За да не бъда набеден в про-капиталистическа пристрастност, ще кажа, че и той не ми е "образеца", като цитирам: Фредерик К. Хоув(1906 г. Frederick С. Howe. "Confessions of a Monopolist"(Самопризнанията на монополиста) :
Съществуват правилата на „големият” бизнес. Същите подменят поученията дадени ни в детството от родителите и ни насочват към простият модел; да създадем монопол, карайки по този начин обществото да работи за нас(вас) и запомнете, че НАЙ-ДОБРИЯТ ВИД ЗА БИЗНЕСА Е (!) >>П-О-Л-И-Т-И-К-А-Т-А<<, тоест(получаването чрез нея - б.м.) ЗАКОНОДАТЕЛНИТЕ ДОТАЦИИ под вида на субсидии или освобождаване от налози, струващи повече, от факта, къде си се родил в Кимбърли или Комсток(тоест „потеклото", като признак за "привилегированост”-б.м.) точно така, те, както и предходните не изискват при тяхното използване, ни умствени, ни физически усилия”

- Има ли изход от тази, наглед безнадеждна ситуация - мисля, да !?
цитирай
11. leonleonovpom2 - Благодаря, Татяна!
17.04.2014 19:31
Права си, световни шампиони сме, да ги наречем по-безобидно, по неординерни начини за постигане на успех!
Весели празници и на тебе!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Гет, извинявай, но не съм си и помислял подобно нещо!
17.04.2014 19:57
Нямам за цел да обиждам, обикновено ако се получи, е неволно
Всяка политическа система , всеки строй ,имат обикновените хора за масовка.
Големият човеколюбец Чърчил, без да му мигне окото е изпратил десетки хиляди войници на разстрел в Галиполи
Знам , писано е много за комунизма, как и кой го е създал, знам психопортрета на Ленин, защо е държал на Сталин. Защо Сталин няма снимки преди революцията и по време на революцията. За хилядите жертви при прокопаването на каналите, за милионите умрели от глад в Украйна
Но все пак накрая особено системата имаше някакъв човешки облик
Сега е далече този човешки облик.
Парите у нас определено не са в когото трябва, ако бяха, щеше да има резултат
Е, това е разликата ни от истинския капитализъм.Четвърт век преход и не се вижда да е към по-добро, освен за някои, обикновено незаслужено към прекалено добро!
Има правила там, при истинския капитализъм да, може и по нечестен начин да се сдобиеш с пари, което не е похвално, но после си принуден, като си вече включен в играта ,да спазваш правилата й!
Ако не-червен картон и вън!
А при нас тази игра без правила продължава
Материалът не е ретроспекция на комунизма, а по -скоро какво се прави сега от бивши комунисти, нямам предвид обикновени близо милион партийни членове, а тези, които приватизираха общонародната собственост,нали така се наричаше.
Прави се някаква странна разновидност на капитализъм, строен по комунистически, ,хайде да не се обидят, не е комунистически капитализъм!
Като изпълнители -да, такъв е, но като резултат -не, защото би трябвало да съчетае предимствата на двете разновидности, а де факто взима само минусите им
Жалко!
цитирай
13. kasnaprolet9999 - Тези интересисти не само провалиха ...
17.04.2014 23:22
Тези интересисти не само провалиха социалистическата/комунистическата идея, но блокираха и демократичните процеси в България. По тази причина прехода към демокрация стана безкраен. Темата е дълга и спирам до тук. Искам да те поздравя за точното ти описание на причините, довели ни до днешното плочевно състояние. Моят свекър бе от идеалистите, за които споменаваш и точно така ни разказваше за напористите слагачи, с които се е опитвал да се пребори и в един момент се е оказал на 4-ти километър в лудницата. Поздрави!!
цитирай
14. get - Големият човеколюбец Чърчил, ...
18.04.2014 00:13
leonleonovpom2 написа:

Големият човеколюбец Чърчил, без да му мигне окото е изпратил десетки хиляди войници на разстрел в Галиполи

- Остави тоталният провал на военното недоразумение У. Чърчил при Галиполи? Там на турската армия, помага един значим контингент ГЕРМАНСКИ военни специалисти!

- По-грозното лице на милитариста Чърчил, е по време на ТОТАЛНИТЕ БОМБАРДИРОВКИ над МИРНО НАСЕЛЕНИЕ, по време на Втора световна война?
С това можем да се запознаем, прочитайки биографията на маршал от стратегическите ВВС, на Ю. Кей Артур Травърс Харис- този милитарист е виновен за смъртта на СТОТИЦИ ХИЛЯДИ МИРНИ ГРАЖДАНИ, в това число и на българи!
СПРАВКА: Sir Arthur Travers Harris, 1st Baronet ИЗВЕСТЕН И С ПРОЗВИЩЕТО "Bomber Harris".

Второ - още от миналият пост, ти намеквах за нещо(?) което явно ти е слабо познато? За същото пишат (в кореспонденция помежду си) Маркс и Енгелс. Наричат го "Азиатски способ на производство"(АСП).
- Странното е че, Маркс ПОСОЧВАЙКИ ГО(издигайки го в отделен способ за производство и като форма на обществено-историческа формация !) престава да споменава за него ... В ПО-КЪСНИТЕ СИ произведения - Но, ЗАЩО?
- Вероятно поради СКАНДАЛНАТА истина съдържаща се и явяваща се СЪРЦЕВИНАТА на СЪЩИЯТ? Пълната ЛИПСА НА СОБСТВЕНОСТ!
- Явно е разбрал ЧЕ? - Ако продължи да коментира, тази фундаментална му черта, "Азиатският способ на производство" и "грядущата" социалистическа държава - ПРИНЦИПНО НЕ СЕ РАЗЛИЧАВАТ!
Трето: Осъзнал е и нещо друго, строго специфично, за тези две формации! За да съществуват при тях е необходимо ДА СЕ ИЗГРАДИ "Пирамидална чиновническа иерархия" явяваща се представител на тоталният контрол в/у обществото!
Четв-то: Тази ДЪРЖАВНА ЧИНОВНИЧЕСКА МАШИНА ще се яви ЕДНА НОВА ФОРМА НА ТИРАНИЯ, Замествайки БУРЖОАЗНАТА с нейната ЕКСПЛОАТАЦИЯ но без наличие на един ТОТАЛЕН ДЪРЖАВЕН АПАРАТ ... !

- В момента, при коментарите ви се ЗАБЕЛЯЗВА ЕДНО СМЕСВАНЕ на Две понятия, но практика СТруктури! На държавно-партийната администрация и ... ?!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Невена!
18.04.2014 00:44
Такива бяха Невена методите им спрямо различните и непокорните и считаните за опасни...
Жалко, че свекърът ти е изпитал методите им на гърба си
Успяваха нагаждачи, но те от чупки в кръста, това им беше основното занимание, нямаше как, за повечето става дума, да са полезни, инициативни
Малко съм раздвоен, в тази чертичка освен партийно, има и нещо национално, така бих го бих го определил
Весели празници, Невена!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
18.04.2014 01:30
Сигурно нещо пропускам или не оценявам , по начало не съм симпатизант на политиката и особено на политиците.
В последните няколко поста залитнах в тази посока, но то е по причина на рекордния по срок преход, който, , ако трябва да се определи е преход към ликвидираната икономика и най-вече селско стопанство
България, която изнасяла един милион тона домати и по производството им през 1958 г. е първа в света, сега ги внася и то целогодишно.
Както сполучливо беше казал един приятел относно резултатите ни в икономиката, че ,ако бяхме в Сахара, сигурно щяхме да внасяме.....пясък!
Спомням си проф. Маринчевска, най-младата партизанка от " Антон Иванов, на 17 години , оцеляла по чудо
За мен тя си остана пример на млад човек-тогава ,през44-та, вярващ в идеите, в последствие е разбрал, че нещата са променени и то жестоко
Тя допущаше критика на системата, човек свободно да каже какво мисли.
И аз в такъв дух направих моята работа в областта на науката.
Рецензент ми беше партиен фактор в работата, който ми написа унищожителна критика.
Умувах какво да правя, нямах време да променям основно разработката, но без рецензия не можех, а тази не можех да представя
Началничката ми, като я видя, хвана се за главата и за една вечер написа нова, от нейно име
Естествено, първата рецензия получи ритник от мен.
Маринчевска оцени работата като блестяща
Авторката на първата рецензия след няколко дена ехидно ме запита как е минала защитата. Отговорих и в стила й, че както може да се очаква-блестящо. Веднага даде кръгом
Така, тази жена припадаше ,като ни съобщи, че е починала Людмила Живкова. Имам неприятен спомен от нея от една командировка във Варшава-на идеологическа основа
Но това не попречи синът и да бъде след промените един от първите , пратени в САЩ да учи там и доколкото знам, останал
Такива са, подобен примери подобни мога да дам в изобилие. Те реално не са били комунисти никога, но зорко са бдели, някой истински да не влезе в редовете им, да не развали рахатлъка..
цитирай
17. get - @ 16. leonleonovpom2 - Сигурно нещо пропускам или не оценявам ...
18.04.2014 11:41
- Уважаеми приятелю,
категориалните константи, като етиката и морала, не са изобретени от "вчера"!
- Те съществуват, от много по-рано ... още преди "изобретяването" на тази интелектуална ЗАРАЗА носеща името "научен-комунизъм"?!

- Тяхното(на морала и етиката) съществувание датира от момента, когато човек се Себе-Осъзнава, като "Аз-Съм-Себе", тоест обособена и надарена със Собствена Воля, ЧАСТ от Всемира, който някои съ-олицетворяват с Тоталността ... а това качество е присъщо ... Единствено и Само - поради което, някои го наричат и Бог.

- От кога, можем да датираме, тоест да приемем че е отпочнало съществуванието на тази морално-етична взаимо-обусловена и от там взаимо подчинена взаимовръзка на духовното дуалистично отношение "Бог-Аз" ? За мен, това датира от първото духовно-култово съоръжение известно в човешката история "Храмът от Гьобекли тепе", тоест ДЕВЕТ ХИЛЯДИ години преди Нашата ера?!

- Какво прави МАРКСИЗМА(този ПРОФАНИЗИРАН опит) с претенции за световна Идеология, а от там и С ПРИЗНАЦИ на РЕЛИГИЯ? Той проповядва/следва/ съществуващият от преди него, "научен подход" за обясняването Света, известен ни като картезианство.
Тоест, това е един механистично-описателен научен подход. Изпразнен от към Идеята за Бог, като създател(демиург (?)) а с това и, Гарант за правилното функциониране и развитие на Света?
Второ: взема се на въоръжение(без задължителната му част за "Аз-Ар"(ът) антично научна постановка, известна ни от "класическият елинизъм" за "Човека, като център и мерило ..."!
- По тази начин, се стига не само до ... личностното и НЕморално-поведенческо, но и филосфско, оправдание за ЕГОИЗМА, вече като морално-философска и битийно-поведенско ниво резултантна!

- Но то не може и да бъде нещо друго - в Един свят, без Бог ? Един свят на Социалният-дарвинизъм, при който действат "Законите на джунглата", при който хората се делят на "хищници и жертви" в които липсват: Моралът като социален коректив и етиката КОЯТО Е от БОГ!

П.П.
- Няма защо да се учудваш - Защо отрочетата(наследниците) на АЗИАТСКАТА(с характерното за нея, пренебрежение към Човек!) обществено-политическа и мракобесно-идеологическа система - Демонстрира в момента такъв модел на съглашателско-нагаждаческо поведение, с довчерашният си "враг" капитализЪма.
- Пак повтарям за "Азиатският модел на производство" е присъщо Изграждането на един ТОТАЛЕН ДЪРЖАВНО-АДМИНИСТРАТИВЕН механизъм, който по своя АДАПТИВНО-СЛУГИНСКИ характер е БЕЗЛИК-нагаждачески!
- Този "апарат" при условие че е останал "лез господар" в извечният му стремеж за "себе-оцеляване" е склонен към всякакви компромиси в "търсене на НОВ ГОСПОДАР"!

- В тази връзка, покойният вече, негов(на азиатско-бюрократичният апарат) представител, Ем. Кюлев(бившият банкер) Още през 1987 год. бе изпратен на "курсове за банкер" във Виена!
- Най-малкото, този факт, не те ли интригува?!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Каква да ти кажа, приятелю Гет!
18.04.2014 13:33
Игрите на безброй посредственици, преди и сега с нас, само ме отвращават!
Ясно е, че те трябва да минат през много, често противоположни идеологически школовки, за да щракне капанът, който са ни заложили.
Не сме ги предизвикали за това, просто това си могат, това правят
Неподходящ момент съм избрал за такъв материал, сега си давам сметка, всеки рано или късно отчита делата си, дава отчет.
Да се стремим да сме добри, доколкото е възможно, останалото не зависи от нас!
Весели празници и добро настроение, Гет!
цитирай
19. vmir - Според мен правиш сериозна грешка с фокусиране върху членството и прекратяването му.
18.04.2014 15:52
Аз също не съм членувал в компартията (и от комсомола също се измъкнах), но никога не бих съпоставял бивш комунист като Р. Ралин с мизерстващ настоящ редови комунист, камо ли да приема, че втория е жертва на идеализма си.

И изобщо не разбирам за какъв идеализъм може да става дума СЛЕД разкриването на толкова планини от старателно потулвани от комунистическия режим факти, безброй негови чудовищни пропагандни лъжи, които се лансират с нечовешка упоритост и днес (въпреки фактите, погледни на пазара едно яйце днес е 17-18 стотинки, а при "богатия" комунизъм беше 13 стотинки при многократно по-ниски доходи), просто не разбирам как можеш да допуснеш обяснението за ИДЕАЛИЗЪМ при безброй бодящи очите свободно достъпни факти днес.

Нима си обиден, че не ни калесват с бъклица като герои, че не сме членували в БКП, а бивши комунисти имат инициативата? И докъде бихме докарали нещата, ако започнат да ни калесват само и само да се съгласим да влезем във властта?
цитирай
20. leonleonovpom2 - Благодаря за коментара ,Вмир!
18.04.2014 18:52
Не правя и намек за подобно нещо! Защото не съм си го и и помислял, а пък да не е голословно, имало е такива перспективи, които съм отхвърлял...
В коментарите правя разликата, по-ясна, че става дума за тези с милионните банкови сметки, за по-сигурно ,,открити в Швейцария и къде ли не.
Обикновен комунист, дори и бивш няма как да ги има.
Акцентът Вмир е върху измамата ,наречена членство в БКП, заради изгодата от него.
Затова лесно става и предателството.
Те си предадоха партията, ще предадат и друго и след това, да не уточнявам-всичко е под знаменател, заради келепира.
Султанът, след предателство в полза на империята е заповядвал да обезглавят предателя. Защото утре той ще предаде и империята Точно и ясно!

Комунизмът не е утопия,както удобно твърдят предалите го за собствена облага , във вариант значително над 50 % той е осъществен в Северна Европа, Канада, Емиратите, Кувейт
Да, имах, приятел състудент от Кувейт, пенсионер от раждането си, получаващ в наши пари 10 / десет/ средни тогава наши заплати. И да не изреждам другите бонуси
Няма идеален комунизъм,това е сигурно, но няма и то в много по -значителна степен такъв капитализъм
Е, това е уточнението, което правя на база коментара ти, за който благодаря отново!
Весели празници!
цитирай
21. get - @ 18. leonleonovpom2
18.04.2014 22:35
- За да разберем Какво представлява това, което се опитваме да осмислим и стои зад понятия, като:
А. Азиатски деспотизъм и ...
Б. Азиатски способ на производство - в личен план, съотнесено към Личността стояща на Върха, на Тоталната държавно-административна машина ... Вероятно?
- Ще ни подпомогне "нов прочит" на произведенията, "Сто години самота" и "Есента на патриарха" от Габриел Г. Маркес !?
- "Пролетарската" държава, с Вожда начело (!) е създадена и функционираща по правилата на източно-азиатският деспотизъм - ПО СИЛАТА НА това ТОЙ Става Деспот(азиатски) а в частният си живот и при управлението на подчиненият му държавен апарат, той започва да играе роля на "фигурата на ПАХАНа" - Такава позната от местата за изтърпяване наказание - лишаване от свобода!

- Какво искам да ти кажа, донякъде можеш да видиш(разбереш) от тези две изказвания-спомени на Н. С. Хрушчов:
А: http://www.youtube.com/watch?v=za7XsjYWeLI - Голод в СССР 1946/47 г.г.
Б: http://www.youtube.com/watch?v=CVUMtnxYs-Q - Н. Хрушчов воспоминания: Й. Сталин сказал: "я сам, себе не верю - я пропащий человек".

Чрез това се опитах от гледна точка на наука(психология) и литература - Да ти дам един друг поглед-опит за психо-портрет на този строй ... за който ни говореха, че е с "човешко лице" - Уви, вожда-пахана-деспота е ОЛИЦИТВОРЕНИЕ на този див азиатски модел на държавно устройство, който се опитваха да внедрят в Източна Европа ... и най-вече България, Люлката на съвременната европейска цивилизация - а както виждаме, сам Той характеризиращ "себе си" като, ПРОВАЛЕН ЧОВЕК !!(Вероятно, поради християнско-семинаристкото си образование, е можел да прави точни разграничения м/у тези морални категории-понятия ?)
От тук риторичният ми въпрос! - Шом ПЪРВИЯТ В ДЪРЖАВАТА е осъзнавал, своят чисто по човешки провал, в морален план ... то тогава, какво остава за неговите подчинени(чиновническия-слугинаж), надолу в тоталитарно-бюрократичната иерархия-машина?
- Можем ли при тях да очакваме и търсим, такива Висши примери, присъщи, за такива неща, като Морал, честност и почтеност?!

П.П.
- А тук едно руско филмче, от пред-революционната дейност на Йосиф "Коба" - известен ни повече, като "Сталин": http://www.youtube.com/watch?v=kOiw7zDrCos
цитирай
22. leonleonovpom2 - Така е Гет, комунизмът се провали, ...
19.04.2014 09:04
Така е Гет, комунизмът се провали, не защото идеологията му е утопия, а заради изпълнителите. Те накрая го и предадоха, но бяха щедри към себе си, позлатиха се!
Сталин ,при всичките си недъзи, щеше да има много работа с тях Или щяха да треперят като Хрушчов и да му играят казачок
Не се провали комунизмът като идеология, защото за провала спрягат 100-овия комунизъм, абсолютен
Такъв няма наистина. Но близко до него има и то действащ- Канада , Швеция, ОАЕ, Кувейт
Да се върнем на личността Сталин или съвременните му наследници
Сталин като умира не оставя нищо, нито банкови сметки, нито имоти на негово име-нищо Жена му като студентка си посещава като редова такава лекциите и не я возят от ЧК, а си пътува с градския транспорт
При наследниците му обратно, сметки, охрани, заграждения, бетер от Августи или Диоклециан, който вече си е жив бог
Сталин подлага на геноцид селяните-да си стоят там и да работят земята и партийните членове-явно ги счита за нечитави, това са му основните обекти
Тези подлагат почти цял народ
Не знам, може да греша, дано да е така, при такива параметри Сталин ми е по-симпатичен

П.П. -Един генерал-полковник, натоварил вагон със заграбени неща от Германия. Но имало заповед от Сталин, да му се докладва за такива случаи. Митничарите задържали вагона и генералът трябвало да се яви при Сталин , за разрешение
Явил се, Сталин го изслушал и разписал документ.
Като излязал от кабинета, хвърлил поглед, видял , че има да, но е написан полковник.
Върнал се и казал на Сталин, че е станала грешка-генерал-полковник е.
В своя стил Сталин отговорил, че няма грешка, вече е полковник!
цитирай
23. leonleonovpom2 - За Гет и за тракийския произход
19.04.2014 09:45
Летописец от позиция на времето подлага на унищожителна критика Чертков
Но един пасаж му се изплъзва- че няма славянско нашествие, че в древността славяни се наричали траки, македонци, илирийци и така нататък.
Е, след като траките са наречени славяни, за какъв неавтохонизъм става дума?!+
цитирай
24. vmir - 20. leonleonovpom2,
19.04.2014 10:34
Не те разбирам. Гет добре ти е обяснил за комунизма. Не схващам как е възможно наблюдателен и аналитичен човек като теб за не забелязва, че понятието "комунизъм" e чисто имагинерно и се помпа единствено от груби интересчии, поради което не може да служи за какъвто и да било обективен ориентир.
цитирай
25. get - - За да ВНИКНЕМ в това, което се опитваме ДА СИ ИЗЯСНИМ, Първо ... ?
19.04.2014 11:38
Първо, дайте да се освободим, от ПРЕДУБЕДЕНОСТТА СИ, която напълва разсъжденията ни, с примитивността на ЕМОЦИОНАЛНОСТТА НАТОВАРЕНОСТ - Тоест, "обичам <->мразя" ? Говоря, за материални и от там Съществуващи ВЪН И НЕЗАВИСИМО ОТ НАС , обективни(материални) ПРИЧИНИ/Закони!?
- Тук важат НЕ ЧУСТВАТА ни(отношения=симпатия-антипатия), а сухите Закони на Логиката, като наука ... съответно със съпределните й за случая, Социология, Икономика и История!
-Това което Маркс и Енгелс упоменават в ранното си творчество, ПОД ИМЕТО >>АСП<< а после ГО избягват, поради скандалността на факта, че ТО СЕ ПРИПОКРИВА и с "НАЙ-СЪВЪРШЕННИЯТ" (тоест, КАКТО НИ УЧЕХА "справедлив") СОЦИАЛЕН СТРОЙ с име СОЦИАЛИЗЪМ - Изразяващ се в държавно-политическо и историческото понятие "СОЦИАЛНА(социалистическа) РЕПУБЛИКА" ? - Няма как да го игнорираме?!

- В тази връзка самият МАРКС предупреждава, Ако в една слабо-развита индустриално страна, се построи СОЦИАЛИЗЪМ - Това ще доведе, до израждането й, до ОБЩЕСТВЕН СТРОЙ - Известен, като Източен деспотизъм, като последният почива на специфичните политико-обществени особености, присъщи на "Азиатският способ на производство" с присъщото му НЕХУМАННО държавно управление ??

- Това, което се опитвам да разясня и се крие зад понятието АСП, в последствие е наречено "Военен комунизъм" ? Специфичните черти на който са:
А. одържавяване на банките, спестявания и ЗЕМЯта;
Б. Национализация на промишлеността;
В. Монопол в/у търговията (в началото външна, в последствие и вътрешна);
Г. Принудителна трудова повинност ... достигаща до такива извратени форми, като труд на "роби" или модерните им заместители в Трудовите лагери - ГУЛАГ;
Д. Продоволствена диктатура ... има и още специфични черти(като Държавна бюрокрация ?) ... но спирам !

- Допълвайки, "Лениновият експеримент" носи от момента на създаването си, предпоставките(несъвършенствата) които в последствие ще го унищожат - Защото е противоестествен !!

- Не Сталин, а Бог да бе начело на СССР - човешкият му провал е ...:((!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Благодаря, Вмир!
19.04.2014 18:24
Наясно съм с комунизма, но се опитвам да го погледна от към кадрите му.
Идеята е добра, донякъде е осъществима, не е пълна утопия, но тогава се намесват ръководните му кадри
Аз самият се изненадах 80 - те години, когато от познат канадец разбрах, че са по-напред и то много от нас в социализма, без да парадират, че го имат
При нас отсъствието му се прикриваше със строителството му.
Може би се намесиха странични фактори-Чернобил със сигурност, но кадрите също -изиграха унищожигелна роля.
В този аспект , учудващо, в Сталиново време резултатите са по -добри, СССР без плана Маршал оправи опустошените си икономика и страна и се утвърди като втора икономика в света
Ето, Китай доказва, че комунизмът не е утопия и че хибрид с капитализма е възможен, но не такъв урод като нашия
Те вече държат в шах САЩ с неговите 16 трилиона вътрешен дълг
Смятам , че нашият капитализъм е с различен от човешкия облик на американския капитализъм, той дори е различен от тъй-наречения с основание див капитализъм в Америка в самото му начало. И има ли изобщо място такъв капитализъм два века по-късно?!!
Що за разграбване се осъществи тук и то ръководено от тези, които преди го заклеймяваха.
Затова и то разбираема е носталгията към миналото, защото все пак имаше някакъв ред, нямаше ги опустошените села, подлагани сега на истински хунски набези, пустеещи плодородни земи и бягство на младите в чужбина
Весели празници!
цитирай
27. leonleonovpom2 - Съгласен съм, Гет!
19.04.2014 18:35
С такива, малко образовани кадри, които не са наясно и не са убедени в това, в което са се заели да вършат, нямат инициатива и зависят от директиви, не дай боже грешни, резултатът винаги ще е такъв
Просто това не са хората, който могат да постигнат резултати

Гледах протокол от петдесетте години на един общински съвет, с подписите на съветниците и кмета
Удивих се от страшната неграмотност в него, уникална И тези неграмотни хора чертаят бъдеще. Те ще гонят и преследват по грамотните и ще търсят по-неграмотни и от тях, за да блестят При такова сбъркване и объркване ,не може да има добър резултат
Лошото е, че сега комунизмът го няма, но този подбор е факт, не може да се обуздае агресивността на неможещите към постове
цитирай
28. vmir - Благодаря, Леон,
20.04.2014 10:35
Позволи ми все пак да забележа, че правилните операции с неверни данни не дават верен резултат. СССР НИКОГА не е бил втора икономика в света. Това е най-най-най-мекото, което може да се каже за икономическата “мощ”, базирана на умопомрачителни лъжи, действащи на хората поради невероятната си отдалеченост от реалните факти, по оценката на които неслучайно консенсуса е краткосрочен, последван от неизбежния претекст да се отвлече вниманието от фактите с поредният грандиозен скандал. Майдан, Крим, Харков, Донецк, ... с “фашистите” и т.н. са просто поредният епизод за около година – две, после идва ред на следващите, и така – до безкрайност.

Днес Русия е пъти по-богата от СССР. Благодарение на освобождаването си от съюзните доставки по кабинетни цени. С тези цени СССР плащаше цената на “единството” във Варшавския договор и СИВ. Кремъл лъже народа си, че те са носели на гърба си държавите от соц. лагера, но истината е, че те натрапиха на народите не нещо ново, а възроденият средновековен полувоенен азиатски деспотизъм, който е изключително прахоснически на извънуправленска мотивация и разхитителен на човешки усилия главно поради увеличаващата се цена на тоталния контрол, без който не може да функционира.

За “комунизма” в Китай забрави, там “революционната” “политикономия на социализма” от десетилетия е в кошчетата за боклук заедно с “Капиталът” на Маркс, от всичко е запазен единствено монопола на компартията, но в ролята на едноличен ръководител в изграждането не на комунизма, а на капитализма. Обърни внимание колко гъвкаво и умело китайците се провират между хардлиниите на различните политически и икономически лагери, за да минимизират пречките за проникване на световните пазари, и ако в тяхното целесъобразно десетилетно прилежно смирение ти видиш и грам комунистически бабаитлък или параноично месианство, здраве му кажи.
Весели празници и на теб!
цитирай
29. leonleonovpom2 - Благодаря, Вмир!
20.04.2014 12:13
Общо взето съм съгласен, на с военната промишленост, военния социализъм и космонавтиката, които няма как да се отделят от икономиката, при всичките стъкмистики, с които съм съгласен, че ги имаше, реално бяха втори.
Ние имахме пазарите им или по-точно осигурени доставки на селскосторонски суровини, бяхме фактор във фармацията, тук съм непосредствен свидетел, не говоря ала-бала и на други неща на база разделението на труда
Може формата да е била поизвратена, но се стимулираше заетостта, имаше прехрана, нямаше просяци
Сега посткомунистите, които са х-та колона комунисти не предлагат нищо, в най-добрия случай трудова борса и нямат и не носят и никаква отговорност
Един министър на икономиката наперено твърдеше ,че когатото даден продукт го няма на пазара, ще внесе няма проблем. И то продукт, който се произвежда у нас

Един въпрос към тебе, сигурен съм, че ще дадеш правилен отговор, ако този министър беше в кабинета на Стамболов, каква щеше да е реакцията на бившия хъш, не е учил икономика в Кеймбридж?!
Не защитавам ни най-малко комунизма, ял съм му попарата, но от комунистите много по-лоши са посткомунистите, които са от същото котило
Весели празници, въпреки ,че с темата си ги поразвалихме!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9109343
Постинги: 1345
Коментари: 29578
Гласове: 102357
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031