Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2014 16:46 - Кара, Галин и Черньо
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4061 Коментари: 7 Гласове:
24

Последна промяна: 28.05.2014 23:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Бях атакуван  за смисъла на Кара в предишен постинг. Разбира се ,не брутално, с псувни и епитети, но не и елегантно Така, думата на арабски не означавала велик. Беше ми посочено къде да търся семантиката и. Благодаря, но при толкова задачи да седна да правя това, значи да си губя времето.
Но все пак благодарност за податката!

Та какъв е смисълът на Кара,  Кара България, дали е Черна България?!
Много употребяваните думи в един език имат и много различен смисъл, понякога дори противоположен
Например танто в италианския може да има смисъл както много ,така и малко, както сполучливо има комбинация при нас танто за кукуригу-даваш толкова много/ малко/ за кукуригу?!

В списание " Искра" , Шуменско издание в края на по-миналия век има любопитна легенда за легендарна принцеса- Кара Сафа/ предвид грозните в някои моменти  взаимоотношения  тук няма да дам по-точни координати/  Автор е Винченцо Вин, името подсказва, че е италианец по всяка вероятност
Той тълкува името й като дадена, благословена от бога, не като черна. Дъщеря е на емира на друзките хаурани, грозният Исмаил разбил маронитите вчетвърти век.
Явно действието се развива на територията на днешна Сирия/  Та в четвърти век         няма тюрки в близкия Ориент/. Смисълът на думата  е даден, благословен от бога!
Ако търсим аналогия с карабългарите, тя е ясна, дадени, благословени от бога, а до велик остава само една крачка, нищо повече!

Имаме имена и фамилии , свързани с черен, кара,   но на турски
Порових се 
На старобългарски черен е  ГАЛ
Много имена започват с ГАЛ
Например Галин

Вариант 1 - Галин,  т.е. Черньо.  Циркулират и Черньо , и Галин! Новобългарски и старобългарски вариант

Вариант 2  - от гръцкото галини -тиха, т.е. ТИХО, ТИХА ,  ТИХСМИР

Вариант 3 - От глагола галя/ лаская/- Галя, Галин, Галена

И накрая едно не много ласкателно тълкувание, но подбудено от серия настойчиви коментари, как в българския е влязла дума от лексикално и всячески бедния цигански език  като:

Вариант 4- Галина ! Има си го като име в  езика ни, женско име. Всички знаят за галлина бланка-бяла кокошка! Е , за тези , с лошо самочувствие като българи, идеален пример за подхранването му!

Бях решил да спра с предния материал, но ще видим.......


 



Гласувай:
24


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Дадени са варианти, свързани с гал, ...
28.05.2014 17:06
Дадени са варианти, свързани с гал, това не означава нито, че те са изчерпани, нито пък, че са единствено верните. Може до има както пропуски, така и грешки
Но все пак , който взима отношение, да покаже, че не е в джунгла или пък ,че не идва от нея!
цитирай
2. get - 1. КАЛИ (КАЛИНА) - едно от най-ра...
28.05.2014 22:13
1.КАЛИ (КАЛИНА) - едно от най-разпространените български женски имена до около XIV-век.
2. Съгласно регистрите на венециански робо-търговци може да се направи честотен анализ на българските женски имена от Мизия, Тракия и Македония по това време [Съботинов А. България при цар Самуил и неговите наследници (976 - 1018 г.). Том. I. София, 2008 г. с. 215-225]. Цитирани са общо 42 имена на жени или момичета, които са заявили, че са от български род, от които най-често срещаните са Мария (9), Кали (6) ?
3. Каля се е наричала и една от дъщерите на висшия сановник при Борис I, Сондоке. (...) от тук нашите ПРИСТРАСТНИ-тюрко историци, извеждат прабългарски произход на името [Dimitrova, V. K. Zeugnisse der Kunst und Kultur der Protobulgaren aus der heidnischen Periode des Ersten Bulgarischen Reiches (7 bis 9 Jh.) Freie Univerität, Berlin. PhD dissertationen. 2007.
- Имаме русизъм РАЗ-КАЛЯТ - Тоест да нагорещим желязото на ЧЕРВЕНО! ... Който идва от "старо-църковно-славянски" :))) ?!
- Без предлог:РАЗ - имаме българската дума Каля-Калявам ... като EXCALIBUR, мечът на крал Артур! ... СТРАННО - като химик, те влече ал"химията в лингвистиката :))
- Защото - имаме много за обяснения ... Като примерно - така любимият на Леснопишещ-Милчев бог Кувар/Кубар - Каква е етимологията на името му? - Само ще ти подскажа на сръбски ковач=кувар?
- Подобно име, имаме в индуската митология на бог с име Кубер(на богатството)
- Имаме Кабирои ... но е много сложно да обяснявам ... защото трябва да стигна Както вече казах ... до пред-писмената история . Добив и обработка на метали и хората, които са ги наричали "халиби/хабири" ... което идва, както от КАЛ-Черно ... така и от Калявам ... така е дало в химията "Колоиден"(от латинска) разтвор - Ама всичко това Кал-Кар-Гал-Гар-уГар ... са все от едно семантично гнездо но ... от най-различните области на живота и най-различни европейски народи?! Като например келтите(бритонци) наричани Caledones, името на които идва от caled "hard-твърд-кален !! и т.н.?
цитирай
3. leonleonovpom2 - Благодаря, Гет!
28.05.2014 22:40
Благодаря Гет, наистина ме развесели с алхимията
Не, нормално е човек да има такова отношение към алхимията и особено към алхимиците, предвид предмета на заниманието им. Но с нея се е занимавал и самият Нютон и има съмнения, че е постигнал резултат!
За да няма спекулации, с алхимия са се занимавали не посредствени, а изключително добри химици. Станала е нарицателна поради предметът на заниманието им, но всъщност означава ВЗЕМИ ХИМИЯТА

И за каля може да се изведат варианти ,подобни на Галин
Благодаря ти, че се сети за това име. Смятах да го коментирам, но не се връзваше с текста
Всъщност Калина е едно от доказаните български имена
Да идва от кал и както направи връзка калявам
Металът ,който се калява е нагрят до червено На старобългарски кал е червен, оттам и обработката на загретия до червено метал е калявам. От тук идва и името на симпатичната калинка - на руски името и е същото - буквално означава червенка, каквато си е и в действителност
За жена или новородено момиче може би иска да подскаже ,че е румена ,червена. Впрочем и в този вариант го има името- Румяна
Да в рамките на шегата, малко алхимия в имената
Поздрави!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Да, това е на църковно -славянски, ...
28.05.2014 23:03
Да, това е на църковно -славянски, запазена марка старобългарски, но почна да ме притеснява отвъд океанското определение-руски църковно -славянски
Както и да е, не може да се вържи с тюркските езици
Мен ме озадачи тези дни едно друго тълкуване. Това, че славяни и прабългари имат много близък език, което ние се стремим да докажем по заобиколен път ,го е казал още през 1944г академик Державин Доказал е и, че в езикът на българите няма нищо тюркско!
Но няма как да подмине именника И дава обяснение. Това е езикът на управляващите, книгата е за тях. Народът има друг език.
Като се замисли човек има логика. В императорския двор в Русия, в Прусия също се говори на френски, но народите не го познават. Защо в българския да не се говори език близък до персийски, ,ами по времето на Рим Персия е велика сила
Да, озадачи ме коментар, че в българския двор, българите в него говорили славянски, но другите българи-извън него не го говорили-обратно на логичното
Както и да е , едно е вярно, както си го писал, езикът ни е от европейското котило, каквито сме и ние, да не ни търсят в Близкия, Среден или Далечен Ориент
цитирай
5. get - 4. leonleonovpom2 - Приятелю, ще се опитам максимално кратко и научно-популярно да обясня ...
29.05.2014 18:37
... всички тези странности(както вероятно ти звучат) изказаните ми до момента мнения?

- Българите ... вероятно сме ЕДИНСТВЕНО останалите, малка АВТЕНТИЧНА част от ТОВА СТАРО балкано-анатолийско население КОЕТО СЕ ЯВЯВА ПРЕДТЕЧА НА ЕВРО-ИНДИЙСКИТЕ НАРОДИ ?!!

- То както се е създало ПРИБЛИЗИТЕЛНО като народ(и) и език ... около ДЕВЕТ ХИЛЯДИ ГОДИНИ преди Христа и в едната си част е останало и до момента ПРОЖИВЯВА НА ИЗВЕЧНОТО СИ МЯСТО ... Втората му част е МИГРИРАЛО ?
- Един от векторите на миграция: Северно причерномори ->> Каспия ->> Средна азия(тоест земите около) Аралско "море". Стигайки до средна Азия(в миналото наричана ТУРан) ... неговият миграционен ход е продължил РАЗДЕЛЯЙКИ СЕ на два лъча ... Единият през Памир, към Китай ... Вторият към северна Индия.
- Тези народи, които са останали и трайно поселили в Средна Азия са се явявали по силата на обстоятелствата нещо, като СВОЕОБРАЗНА ТРАНСМИСИЯ чрез която е ставал Културен и всякакъв друг пренос м/у европейци от Европа и тези от Индия и Централна азия.

- Второто, което е от Значение? - ЕТНО-КУЛТУРНИ и ЕЗИКОВИ КОНТАКТИ на ПРОТО-ЕВРОПЕЙСКИТЕ МИГРАНТИ с ДРУГО НАСЕЛЕНИЕ ?!
- На север по силата на обстоятелствата ЕВРОПЕЙЦИТЕ влизат в контакт с Финските следвани от Угърските народи!
- В лингвистиката е прието общото и нищо не говорещо наименование на езиците им "фино-угърски" ... Но самите тези народи са се зародили и в последствие развивали в Района от пл.Урал ... до Алтай.
- Езикът на тези, които живеят НАЙ-ЗАПАД си е чисто фински ... на ИЗТОК УГЪРСКИ ... Като отивайки още по на изток - той се прелива в този от Тюркското езиково семейство ?!

- Като пример за това, което обяснявам - са МАДЖАРИТЕ, които в същността си са УГРИ - Лингвистите, казват, че в унгарският имаме изразен ТЮРКСКИ СУБСТСРАТ възлизащ на около хиляда единици(думи-изрази) ?!

- Разбираем ли бях ... какво обяснявам и за ... какво намеквам ?!?
цитирай
6. leonleonovpom2 - Поздравления, Гет!
29.05.2014 20:27
Коментар, достоен за отделен пост!
Нагледно показващ пътя, движението на древните хора.
Ние сме свикнали да го подценяваме, но древният човек, като интелект не стои много далече от съвременният
Черноморието е наистина притегателен център като климат и земи и с потопа преди около десет хиляди години този процес на разселване си има и обосновка-загубени са плодородни земи, трябва да се търсят нови райони с дивеч, така , че разселването е необходимост, а не екскурзия за опознаване......
цитирай
7. get - 6. leonleonovpom2 - сме свикнали да го подценяваме, но древният човек, като интелект не стои много далече от съвременният
29.05.2014 21:20
- Относно, което ОБЯСНЯВАМ за МИГРАЦИОНЕН ХОД на ЕВРОПЕЙСКО НАСЕЛЕНИЕ ?
- Имаме и материални следи при така известната материална(археологическа) култура "Pazyryk" на "църковно-славянски" ... "Пазырык" - За повече информация - на първо време потърси във Википедията "Пазырыкская культура" ?
- А донякъде със същата кореспондират и "мумиите" от "Тарим" - виж "Tarim mummies" от същият източник ?
- А Тарим(съвременната пустиня Такла-макан) е зад Памир - http://fr.wikipedia.org/wiki/Momies_du_Tarim#mediaviewer/Fichier:Tarimrivermap.png
- Hemphill, Brian E. и Mallory, J.P. - Твърдят, че това са ЕВРОПЕИДИ дошли от Черноморските степи ... и-и-и ... ей тук настава национал-шовинистичната трагедия ... за едни това са скиФи ... за други келто-германи ... остава и аз да се намеся и кажа - Нье, туй са чисти българи ! ... от вида на Менхен-Хелфъновите и на Леснопишев - Хуни :))) !!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9140475
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102605
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031