Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2014 15:08 - Нещо възхитително - прочетете при Амброзия
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 8377 Коментари: 18 Гласове:
28

Последна промяна: 03.08.2014 15:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Погледнах в блога на Амброзия и се зачетох в   ЕЛЕГИЯ  16    на Пиер дьо Ронсар
Сега и от французи знам, че те са наясно с българския произход на този забележителен поет!  И няма как да не са, след като ясно описва откъде идват предците му в тази елегия
Да , описал е историята на рода си, която в подробности не ми беше известна, освен ,че е от благороднически български произход!
Да, един от прадедите му Ронсар-ще рече Къпинов  тръгва от родните си земи-Тракия с войските си, жаден за битки, прекосява Унгария и Южна Германия и се озовава във Франция като съюзник на Филип Валоа в Стогодишната война срещу англичаните. Участва  в нея до победния и край. За помощта си е богато възнаграден от краля със земи и замъци!

Пише го Пиер Ронсар / Петър Къпинов/, не някой друг. А той е измежду величията във френската поезия

Горещо препоръчвам, прочете елегията, публикувана от Амброзия!

За възвръщане на смачканото ни от всякакви негодници самочувствие трябва да се дава зелен семафор на такива материали. Да се вижда, че не сме натрапници, както ни описват някой , а ние дори и в бедствието ,  което ни е сполетяло , сме били в състояние да помагаме на братя в нашата съдба.
И че още тогава сме имали величие от ранга на ПИЕР Дьо РОНСАР

И това трябва да се популяризира!



Гласувай:
28


Вълнообразно


1. freeoldmen - Разбира се, че си прав за Пиер Ронсар!
03.08.2014 15:36
Жалко, че е споменат в един от безбройните постове на Амброзия- "блогър", който прави всичко възможно да обезличи място, където могат да се кажат важни неща...
Накрая ще победят окончателно и тук ще останат само спамаджии, гласувайки си един на друг с многото си никове...и още едно запустяло място в България, макар и виртуално, което можеше да кипи от живот, а сега само изкарва некакви кинти на некакви гьонсурати...
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Димитър!
03.08.2014 16:04
Наистина такива неща трябва да се популяризират!
Винаги съм имал съмнението, че сме паднали под турско ,защото освен с турците , сме воювали и помежду си !
Ето, като чете човек между редовете на елегията, стига до извода, че праотецът феодал е принуден от другите, които вероятно са се подчинили на турците, да напусне родината си с войската си и да се докаже в далечна Франция и то срещу англичаните. И явно е заслужил щедрите подаръци на френския крал!
Радвам се на посещението ти!
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Вероятно имаш това предвид: h...
03.08.2014 17:48
Вероятно имаш това предвид:
http://ambroziia.blog.bg/poezia/2014/08/03/pier-dio-ronsar-bylgarskiiat-frenski-poet.1286312

Прав е freeoldmen, тази личност пише по 10 постинга на ден, затова е добре да се уточняваш с линк, кой от тях да прочетем. В този блог всичко е копи-пейст и съвсем случайно това стихотворение се е появило. А този праотец също не ме кефи много, защото е забравил семейството си и вместо да се бие с турците отишъл да помага на французите.
цитирай
4. mt46 - Поздрав!...
03.08.2014 18:26
Ето какво прочетох по темата -
http://liternet.bg/publish13/r_zaimova/pradiado.htm
Самият Ронсар поетично уточнява, че прадядо му маркиз дьо Ронсар бил богат и разполагал с много хора. Един от синовете му станал военен капитан и като тръгнал от родното си място, преминал Унгария и Германия, Бургундия и Шампан, стигнал до Филип дьо Валоа, при когото останал на служба и участвал във военните действия срещу англичаните. За него се казвало, че служил добре на Франция и кралят му дал имоти на брега на река Лоар. Този Ронсар се оженил там и създал потомци, от които произхождал бащата на Ронсар.

Един френски архивен документ с генеалогията на фамилията му дава сведения за въпросния прадядо: Балдуин дьо Ронсар, от България, капитан на унгарци, които отвел във Франция при крал Филип дьо Валоа, срещу англичаните. В същия документ, всред сключените бракове на фамилия Ронсар се чете: Луи Ронсар се ожени за Жана Шодрие в 1514, или това са родителите на поета. Бащата е един от изявените военачалници на кралете Луи XII и Франсоа I.

Още преди българо-унгарските войни от 60-те години на 14 в. в титулатурата на унгарските крале се появява и името "България". Това се свързва с намеренията на папството да приобщи в духовно отношение българите чрез католиците в Унгария. Известно е, че на Шарл дьо Валоа е трябвало да бъде възложено ръководството на евентуален кръстоносен поход, за който крал Филип дьо Валоа правел проект още в 30-те години, т.е. преди да започне Стогодишната война. Някои пътеписи от онова време посочват отвъддунавските земи като български. Всички тези факти подсказват, че е възможно някой от наследниците на маркиз дьо Ронсар да е бил началник на наемни войници, които да са били на служба в Унгария. А това е често срещана практика през онези времена.

В друга елегия, посветена на Шарл дьо Валоа, Пиер дьо Ронсар извежда сънародниците си като потомци на древна Троя - идея, която е споделяна още в ранното средновековие, после от френските рицари, а и от негови съвременници. На други места - също като италианските поети - свързва потеклото на албанците със смелия Ахил и Александър Велики! В духа на ренесансовото мислене търси да издигне и прослави родната си Франция до величието на древните народи и "велики" личности като Херкулес, Карл Велики или константинополските императори - все достойни за подражание герои, оставили следа в европейската цивилизация.

Изграждането на национално достойнство върви като червена нишка в богатото творчество на Ронсар, което съчетава класическата му култура на ренесансов ерудит с поетична дарба. И затова в надгробната му плоча се споменава за неговите "музи", чието начало идва от Изтока и върви към Запада.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Невена
03.08.2014 19:51
Съгласен съм, че има вина, трябвало е да се бие с турците. Но имам съмнения, че са го прогонили , вече подчинените на турците.
А възможностите си е демонстрирал на запад, за наше съжаление!
Приятна вечер!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
03.08.2014 20:35
Да, в елегията си посочва, че праотците му са от Тракия, която граничи със заледения Дунав!
Това за връзката с Троя на българския народ го твърди и Калоян пред папските легати.
Когато те му казват, че са представители на народ, който води началото си от Еней, герой от Троянската война, със съмнението, че може да не знае за коя война става дума, той усмихнато отговорил, че много добре знае, народът му в тази война с кого е воювал!
Получава корона и знаме, тази история или легенда е била известна в Средновековието. Иначе е щял да бъзе обявен за луд!
Говорил съм с французи по темата Ронсар. Те знаеха, че той има български произход Българите не знаят, това е истината
цитирай
7. syrmaepon - Елегията безспорно е прекрасна. ...
04.08.2014 09:45
Елегията безспорно е прекрасна. Обаче да не забравяме, че в тази епоха съществуват латински държави на балканите една от които е Херцогство Филипопол. Много латинци се раждат на Балканите от смесени или пък чисти бракове.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Благодаря, Сирма!
04.08.2014 10:09
Да, има и такова предположение Но е останал и се е съхранил в родовата памет споменът за тракия, за замръзналия Дунав, свързан с България
Тези ,който познавам и съм гговорил с тях признават българските корени
Поздрави1
цитирай
9. syrmaepon - Историята повече следи българите с ...
04.08.2014 12:08
Историята повече следи българите с благороден произход, например Асеневци има в Италия, Сицилия. А иначе сигурно има и други )
цитирай
10. leonleonovpom2 - Хубав коментар, Сирма!
04.08.2014 13:44
Гените на Асеневци със сигурност ги има във всички съвременни Европейски дворове. Имал е премного дъщери, те са направили това, което природата е предопределила за тях!
Имат скелета на Калоян, ако не е самият Калоян, някой от рода е!
И може да се окаже, че Фердинанд с основание е заел престола, по тази линия
Но това е много дълга тема, не съм и компетентен по нея. На времето се обърквах в рода на Август кой кой е, при положение, че няма изтичане на гени навън. Тук е десет пъти по сложно -отначало на изток, после в Италия и оттам навсякъде са отишли гените на славните Асеневци.
Те , мъжете около два метра, нещо необичайно тогава, жените със сигурност са били красавици, щом толкова са били търсени
Поздрави!
цитирай
11. voulgaros - МТ 46 = ТОВА Е ЗА ТЕБ, ВУЛГАРЕ.
04.08.2014 16:20
АХИЛ И АЛЕКСАНДРОС МЕГАС = АЛВАНАКИЯ=АЛБАНАКИ = ТОЕСТ ШКИПТАРИ !!!

БУУУУ ХЪХЪХЪХХЪЪХ ХУХУХУХУУУУУ МУУУ АХАХАХАХА.

ЕТО И 5-ТЕ ТЕОРИИ ЗА ПРОИЗХОДА НА ШКИПТАРИТЕ !!!

ПЪРВА ТЕОРИА -
КЛАВДИОС ПТОЛЕМЕОС = КАУКАЗИА АЛВАНИА 2 ВЕК... = ДНЕСЕН ХАЗАРБАИДЗАН.
ИДВАТ ОТ ТАМ, НО 1000 ГОДИНИ СЛЕД КЛАВДИИ ПТОЛЕМЕОС...ТОВА СТАВА СЛЕД БИТКАТА В МАНЗИКЕРТ 1071 Г.---ТОЕСТ ОГУЗИТЕ-СЕЛЧУКИ ГИ ЗАВЛИЧАТ СЪС СЕБЕ СИ, И ГИ СТОВАРВАТ НА БАЛКАНИТЕ. ---СЛЕД БИТКАТА В МАНЗИКЕРТ 1071 Г.

ВТОРА ТЕОРИА - ПРЕСЕЛЕНИ АВАРИ ОТ ХАН КРУМ..КОИТО Е ВОДИЛ ДВЕ ГОЛЕМИ ВОИНИ С АВАРСКИЯ ХАГАНАТ.

ТРЕТА ТЕОРИА - ГЕНЕРАЛ ВЕЛИЗАРИОС ИЗСЕЛВА ЕДНО ПЛЕМЕ ОТ РОДОПИТЕ КЪМ ДНЕШНА СЕВЕРНА АЛВАНИЯ--ЕЗЕРО СКУТАРИ = ШКИОДРЕНСКОТО ЕЗЕРО.

ЧЕТВЪРТА ТЕОРИА - ПОТОМЦИ НА МЕСАПИТЕ - ИЛИРСКИ НАРОД ЖИВЯЛ ДО ЕЛЛИНИТЕ В МАГНА ГРЕКИА. И ИЗСЕЛЕНИ ОТ РОМАНО-ЛАТИНИТЕ СЛЕД ВОИНИТЕ НА РОМА СЪС ИПИРОС И ЕПИРОТСКИЯ ВЕЛИК ЦАР ПИРРОС 1-ВИ !!

ПЕТА ТЕОРИА, КОЯТО НАИ-ОБИЧАТ ДНЕСНИТЕ АЛВАНО-ШКИПТАРИ = ПРЕКИ КРЪВНИ ПОТОМЦИ НА ЕДНО ИЛИ ПОВЕЧЕ ПЛЕМЕНА ОТ ДРЕВНИТЕ ИЛИРИ.
НО КОЯТО ИМА НАИ-МАЛКО КАКТО НАУЧНИ ДОКАЗАТЕКСТВА И ОБОСНОВКА..ТАКА И ЧИСТО ИЗВОРОВО, А И САМАТА ПАМЕТТ НА ДНЕСНИТЕ ШКИПТАРИ - ПРОСТО НЯМА ТАКАВА ПАМЕТ ЗА ТАКИВА СЪБИТИЯ !!


МТ 46--- ГЕОРГИОС КАСТРИОТИС = ИОРГО КАСТРИОТИ Е ГРЪЦКИ БОЕЦ СРЕЩУ ТУРЦИТЕ...ОТКОЛКОТО ДА Е ШКИПТАР-АЛВАН. НЕ ВИЖДАМ НИЩО АЛВАНСКО=ШКИПТАРСКО , НИТО В ИМЕТО МУ = КОЕТО Е ЧИСТО ГРЪЦКО..НИТО В ГЕРБА МУ = ДВУГЛАВИЯ ОРЕЛ НА МАЙКА ВИЗАНТИЯ !!! КОЙТО ГЕРБ...О БОЖЕ (О ТЕОС ) = Е ДНЕШНОТО ЗНАМЕ НА ШКИПТАРСКА АЛВАНИЯ !!!

ДНЕС ШКИПТАРИТЕ МНОГО ГО ОБИЧАТ ТОЗИ ВЕЛИК ГРЪЦКИ БОЕЦ...НАВСЯКАДЕ СТРОЯТ ПАМЕТНИЦИ НА КАСТРИОТИС !!!
цитирай
12. gosho568 - И аз от теб разбрах, че е от български ...
04.08.2014 18:36
И аз от теб разбрах, че е от български произход този велик автор, а би трябвало да се популяризира този факт и често да бъде споменаван за да можем всички да бъдем горди с него...! Поздрави! :)
цитирай
13. leonleonovpom2 - Всичко е смесено, особено на балканите , Вулгарос!
04.08.2014 20:34
По времето на Пайсий в Атина се е говорело на албански
Не знам защо разказваш на Марин тези теории, той говори за по късен период, когато е стогодишната война Тя приключва с падането на Константинопол-1453 г. Войната на Жана д Арк! Тя не е непрекъсната, има почивки, най -голямата е от около 40 години
Знаеш ли, направи един постинг за Троянската война-кои са противниците в нея-
От едната страна са ясни-гърците, водени от желание да отмъстят на Парис, че е направил техен цар рогоносец
По-интересно е Кои са троянците, по памет ,доколкото си спомням и тракийският цар Рез им идва на помощ
Кои са троянците. Еней от тях се води родоначалник на Рим-не той самият, а потомците му
Помъчи се да си обективен, да не се водиш от пристрастия. Тогава правиш качествени работи. даже веднаж бях свидетел как навря в миша дупка Чанев, защото се правеше на по-турчин от султана
Ако не ти се пише-направи коментар. Независимо, че ме ядосваш понякога с минусите, защото са неаргументирани и необективни, а също и с нецензурни изцепки, в тебе има и положително начало, развий го
Аз няма да сложа минус на нещо, само защото не съм съгласен!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Георги!
04.08.2014 21:17
Трогнат съм от добрите думи!
Имаме славна история, нямаме причина да се срамуваме от нея!
Е, не може винаги да си победител , има и загуби, но падаш, ставаш и продължаваш напред1
Приятна вечер, Георги!
цитирай
15. syrmaepon - А виж за тоя Калоян щеше да е хубаво ако могат да вземат днк
05.08.2014 11:22
leonleonovpom2 написа:
Гените на Асеневци със сигурност ги има във всички съвременни Европейски дворове. Имал е премного дъщери, те са направили това, което природата е предопределила за тях!
Имат скелета на Калоян, ако не е самият Калоян, някой от рода е!
И може да се окаже, че Фердинанд с основание е заел престола, по тази линия
Но това е много дълга тема, не съм и компетентен по нея. На времето се обърквах в рода на Август кой кой е, при положение, че няма изтичане на гени навън. Тук е десет пъти по сложно -отначало на изток, после в Италия и оттам навсякъде са отишли гените на славните Асеневци.
Те , мъжете около два метра, нещо необичайно тогава, жените със сигурност са били красавици, щом толкова са били търсени
Поздрави!


За навън не знам, сигурно пък може и не само на запад ), но току виж и сред българите вземат се открият потомци )
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Сирма!
05.08.2014 12:12
Ти си по-веща в това направление, аз само от обща култура.предполагам, че могат, доколкото знам, ползва се зъб, защото не е замърсен
Тука, в Бургаско , откриха стадо мамути на дъното на морето.Бивните ги изложиха в музея. Явно приливната вълна ги е настигнала, както са си вървели и ги е удавила. Идеален случай за датиране на потопа, който се определя отпреди десетина хиляди години Причината може да е краят на последния малък ледников период, или изригване на вулкан- Най-близкият е на Санторин-той е предизвикал краят на Минойската цивилизация -по късно
Лично в мен , когато видях пръстенът в музея , той предизвика съмнение, че е на Калоян, защото, той се пише Йоаница, а не Калоян. От друга страна, такъв масивен, огромен пръстен , близо 70 г може да е само царски Но познавам и човека, който е открил пръстена и той се кълне, че няма измама.
Така , че тази загадка би могла да се разреши
Приятен ден!
цитирай
17. syrmaepon - А бе и болярин да е пак е нещо ) Май един ...
06.08.2014 09:38
А бе и болярин да е пак е нещо ) Май един от доводите е , че е висок на ръст, както и Асеневци са биле. Така или иначе, можеше да имаме хаплогрупа на благороден род, който и да е той )
цитирай
18. leonleonovpom2 - Права си, Сирма!
06.08.2014 13:50
Само че, тези, които могат да го направят, чакат нареждания!
От някой безхаберник, но с власт.
Иначе не си мърдат и пръста, какво да кажем пък за мозъка?!
Може пък и да са прави, така ще се съхранят
Приятен ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137456
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031