Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2014 23:18 - Смях от страшните Римски императори
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 10313 Коментари: 23 Гласове:
22

Последна промяна: 15.08.2014 13:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                   ЮЛИЙ ЦЕЗАР

Официално не е император в смисъла, който се влага в тази титла-да ,главнокомандващ е, но не е коронован Но пък е успял да посочи наследник, както се полага за император
 При триумфални посрещания в Рим вървял начело на войската , а близкостоящите войници високо предупреждавали гражданите да прибират жените си, защото идва най-големият плешив похотливец
Други пък викали,  че идва този,  който е мъж на всички жени и жена на всички мъже Бил е бисексуален
Какво ли е правел разгневеният Цезар?!
Нищо, доволно се усмихвал Един вид подвижна реклама

                                                         АВГУСТ

Богът сред императорите!
Когато умирал, твърди се, че жена му Оливия/ Ливия/ го трови с любимите му смокини ,попитал присъстващите, дали добре е изиграл комедията на живота.?
Страшният Август, от когото всички треперят, си дава сметка, че всичко това е една игра, една комедия

                                                    ВЕСПАСИАН

Строителят на Колизея/ Колоса/ С много тънко чувство за хумор, някои шедьоври са в обръщение и днес Например-" Парите не миришат" Умът му бил наистива като оса / веспа /
Казал ги по адрес на забележката на сина си Тит, че не върви да се вземат пари от обществените тоалетни. Те били безплатни, но разгърнатото строителство налагало търсене на източници на пари
Като умирал, успял да предупреди присъстващите че май е дошло време да става бог!
Имал предвид вече утвърдената традиция,  императорът да се обожествява след смъртта си

                                              МАКСИМИН ТРАК

Смехът не идва директно от невероятния за всички времена атлет, висок над 2,20, за който се твърди ,че е лишен от чувство за хумор, интелект и така нататъкДали е така?
В корена на името му се съдържа Максим, което означава голям, той е наистина голям!
Синът му директно е голям, останал е в историята като Максим Цезар, убит е заедно с баща си И за капак - съпругата на Максимин. Дори и с нормален или висок ръст, тя би изглеждала мъничка в сравнение с великана Максимин-някои твърдят, че е дори 2,50
Ами точно това означава името и -Паулина или Павлина-от Павла/ Паула/
Може би е бил непукист  и все пак с чувство за хумор

                                                   МАКРИН

Расисти ли са римляните? Въпрос, който ще предизвика присмех. Що за глупост, при утвърдено робство, да се пита за расисти!?
Да,  но непосредствено след смъртта на Каракала, на трона се възкачва Макрин, който между другото помага за нея , като шеф на преторианската гвардия
Той е  от Мавритания. На портретите -неговите и на сина му Диадумениан ясно личат негроидните им черти
Или ,когато Каракала с конституцията си дава права на римски граждани на всички мъже в империята, по ирония на съдбата го наследява ....негър Все едно след Вашингтон президент да е някой, като Обама. Нова война, този път, гражданска!
И тук римляните са пред....американците













Гласувай:
22


Вълнообразно


1. gosho568 - Ти си номер 1 - историк на блога! :)
15.08.2014 06:05
Отново научавам доста интересни неща от теб... Много се изненадах за Цезар, защото за него знаех, че е може би най-емблематичния 100%-ов император, но явно не е точно така! Поздрави за хубавия и интересен постинг! :)))
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Георги!
15.08.2014 07:07
Всъщност на бисексуалността тогава не се е гледало като на порок Римляните се стремели да подражават във всичко на елините, не са пропуснали и това.
Хадриан даже си е имал любовник, който го придружавал в походите,не жена му Сабина, но за нещастие се удавя в Нил. Той го преживява тежко, отдава почести на иноче красивия младеж, като на император
Просто нравите са позволявали
Иначе Хадриан е един успешен за Рим император-пълководец, философ, архитект
Възстановява, реално построява отново Пантеона, който се руши, джентълмевски оставя в надписа правото на пъвостроител на зетя на Август - Агрипа. И той не е мръднал до днес!
Приятен ден!
цитирай
3. germantiger - Поздравления за постинга...
15.08.2014 07:59
... и то ЗАСЛУЖЕНИ!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Благодаря, Германтигър!
15.08.2014 08:09
Повиши се напрежението в блога, може би от горещините
Сметнах, че нещо такова е нужно
Прияген ден!
цитирай
5. audan - Нещо извън темата
15.08.2014 08:49
Баба ми по майчина линия е от с. Осиковска лъкавица, близо до Ябланица.
Била бедна и почти неграмотна - учила е до "3-то отделение". По това как сричаше на глас, когато четеше и по "краснописа" й, съдя, че науките не й се отдавали много. Почти съм сигурен и че не е прочела докрай нито една "дебела книга".
Защо ви написах всичко това ли? Ами, за да разберете учудването ми от следното ...

Някой разказваше, че сънувал л*йна. Баба ми най-сериозно му отвърна " - На пари е!".

Първата ми реакция беше: "Глупости!".
Втората: "Дали не е някакво съответствие заради цвета на златото?! Все пак банкнотите са от сравнително скоро по нашите земи..."
Но третата е причината да ви пиша.

Като част от Римската империя, тук също са се разпространявали новините. Дали някой не се е пошегувал с думите на Веспасиан и дали тази шега е достигнала чак до днес, запазена сред жителите на отдалечено планинско селце? Според мен е напълно възможно, ако шегата е останала в местния "съновник".
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Ивайло!
15.08.2014 09:17
Тези приказки на Веспасиан имат наистина голям отзвук по света, за да се запазят и до днес Разговорът е бил между баща и син, впечатлен, вероятно синът го е споделил
Така, че напълно е възможно тълкуването на възрастната жена-баба ти, да е свързано с извода на императора
Приятен ден!
цитирай
7. kasnaprolet9999 - Много оригинално поднесено! По...
15.08.2014 13:13
Много оригинално поднесено! Поздрави!!!
цитирай
8. mt46 - Поздрав!...
15.08.2014 13:22
Гледал съм филма "Аз, Клавдий", чел съм и едноименния роман на Р. Грийвз... Интересна картина на живота в Рим по време на Нерон ни разкрива Петроний /в "Сатирикон"/... Доста убийства и разврат е имало в Римската империя...
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Невена!
15.08.2014 13:31
Реших малко да подменя тематиката, която стана прекалено сериозна, все едно, че се защитава лична собственост!
Приятен ден!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
15.08.2014 13:52
Така е Марине!
Неограничената и без контрол власт води до невероятни извращения
Внукът на Август Калигула спял с трите си сестри и то още като юноша. Това дало основание на Нерон , синът на Агрипина-Младата, да твърди ,че му е баща той
Може да е наистина резултат на кръвосмешение, като се имат предвид пристъпите но лудост, започнали от убийството на майка му, на жена му Попея, красавицата № 1 на Рим ,която взел от първия си приятел Отон/ бъдещ император/ Накрая, след основателна забележка, която му направила , я изритал-бременна в корема и въпреки разкаянието си и усилията които положил-тя умира
Приятен ден!
цитирай
11. anonymousbulgaricus - Цезар е император, това е римска ...
18.08.2014 13:04
Цезар е император, това е римска магистратура, носител на която е и той и всички посочени от него - нито е единствената им, нито най-важната. В Рим, поне във времето на Принципата, че и на Войнишките императори - до Домината, императорите не се "короноват" в смисъла на понятието, което се влага днес.

Дори и императорите от Домината не са "императори", а "Августи" и "Цезари" и "доминуси". Първият "император" в съвременния смисъл на това понятие е Карл Велики. Императорите на ИРИ са "василевси". От там идва пренапрагянето на титлата от средновеквното й значение, което има и то най-вече на запад, но после минава и на изток.

Инак, да слагаш в една редичка Максимин Трак и Маркиан с Цезар, Август и Веспасиан е като да сложиш на едно място Айнщайн, Нобел и кварталния идиот. Такава е разликата, да не говорим, че освен тях има и далеч по-големи императори като Тиберий, Клавдий, Нерва, Траян, Адриан, Антоний Пий, Марк Аврелий, Септимий Север, Клавдий Готски, Домициан, Галерий, Константин Хлор, Константин Велики и т.н. (непълен списък).

Октавиан е наследник на Цезар по сила на осиновавяването му и завещанието на Цезар, но не е и наследник на "империята", а на личното му богатство, фамилия и т.н. Благодарение на много и най-различни събития, в които той си изиграва картите успешно, става Принцепс и създава управленската концепция за Принципата, която преформулира отношенията между Сената и Принцепса в посока, която има аналогия даже с днешното деление на властите между изпълнителна и законодателна. Всъшност, не ми се проверява сега, но не съм сигурен, дали въобще Октавиан е носил титлата "император" или "диктатор" (които дават извънредни пълномощия), когато и да е било. Той е цензор, консул, трибун,понтифекс максимум. За него е създадена титлата Август и Принцепс (пръв сред равни).
цитирай
12. leonleonovpom2 - Те са равни, Анонимус, защото са ...
18.08.2014 15:20
Те са равни , Анонимус, защото са императори и няма класация официална, кой е добър и кой лош това не ги вади от списъка
По-голям или по-малък император е като за оная работа
Август е император ,в смисъла на главнокомандващ
Сега наизуст, да не кажа някоя глупост за император Август, ще проверя в каталозите и ще ти кажа за надписа император, въпреки, че съм убеден, че го има, но портретите, на повечето императори са ми толкова познати, че на статуя не е необходимо да чета надписа. А те не са и надписвани, защото всички ги познават Като тази на Марк Аврелий на кон, запазена, защото е бъркана със свети Марко
Като тази на Тиберий в Неапол, надписана по български с блогословии, в която от брега е отправил поглед към любимия Капри
Сложени са в един ред и така може да се каже, заради смеха и абсурдите при тях
Специално Максимин като главнокомандващ за трите години е добър император, за разлика от предшестващите го Макрин и Северите Има други недостатъци
цитирай
13. anonymousbulgaricus - Имаш някаква фиксация към този М...
18.08.2014 16:18
Имаш някаква фиксация към този Максимин... Работата на императора в онзи период, далеч не е била да води една две успешни кампании из блатата. Затова си има генерали, какъвто е бил самият Максимин.

Естествено, че има "класация", защото инак, при изреждане, трябва да обясниш защо вадиш тия 5, а те не подлежат на никакво сходство - първите трима спрямо вторите двама.

Инак, не ми се рови, това дето исках да ти кажа, е че дори да е имал и титула "император", който е римска магистратура за командващ армии с извънредни пълномощия, то това не му е водещата титла. Нито при него, нито при следващите представители на РИ. Статутът на тази титла се променя в средновековието, когато папата коронова Карл Велики за император и тази титла става водеща като инвеститура от първи ред (равна на василевс, кайзер и цар)... Затова и за римските императори, а и за лекота и краткост се пише като за "императори", а не им се редят всички и истинските водещи титли.
цитирай
14. anonymousbulgaricus - Imperator Caesar Divi filius е т...
18.08.2014 16:21
Imperator Caesar Divi filius е титлата му с "император в себе си - син на божествения император Цезар...
цитирай
15. leonleonovpom2 - Влизаме в много теоретичен спор, Анонимус!
18.08.2014 20:38
От Август нататък всички са императори, в началото има смисъл на главнокомандващ
Марк Антоний също на монетите има надпис имр-главнокомандващ

Така, че Август е император като Максимин и той - като Август
Август като главнокомандващ, за разлика от Максимин няма успехи и бързо прехвърля тази дейност на приятеля си, набора и зет си Агрипа. Това е правилно решение, нагърбва се да върши това ,,което му се отдава.За всичко намира точните хора, справедлив е и жесток дори към себе си. Когато праща заради разврат единствената си дъщеря на заточение и сенатът скача в нейна защита, заради него, разбира се, той благодари, но казва, че като толкова държат на нея, пожелава им такива дъщери. Рядък ,силен характер. Зад него стои силна жена, така че е вярна приказката, че зад всеки успял мъж стои умна , тя е такава жена. Затова, когато идва време за равносметка, казва, че е поел Рим кирпичен, а го е оставил мраморен
Безспорно, несравними са Август и Максимин, но и двамата са императори. Единият отличник, другият - почти тройкаджия
но Максимин не е далече от Тиберий като император, другите трима от рода на Август стоят даже под него
Другите титли , по реда на изписване са цезар, в по-късен период се дава на императора като престонаследник, трибун-наследство от републиканския период, консул , върховен жрец По номера на консулството се определя и годината на отсичане на монетата
Разбира се в различни периоди смисълът им се променя, както и на император
Така, че подобна класация добър и лош император може да се прави, но тя не е официална, не отнема правото на лошия император, не съм много склонен даа го приема за такъв, има далече по-лоши от него, като Калигула, Нерон, Комод, . Не е и равностоен на Август, Траян, Адриан, въпреки отклоненията и лудостта му в последните години, Антотнин Пий, Марк Аврелий, Константин Велики и някои други
Но това не дава право да го зачеркнем като император, нямаме го, историята го е оставила император и той е такъв
цитирай
16. leonleonovpom2 - А, относно генералите, Анонимус!
18.08.2014 23:18
Ами така те печелили любовта на войниците, с прякото си участие!
Противно на всеобщото мнение, Каракала например не е лош император. Това , че е такъв се подклажда от жестокото братоубийство, за него няма извинение, даже го извършва сам Но в анализите се пропуща навременната му икономическа реформа, конституцията, колкото и да е вредна , както се оказва само за нашата история и това ,че в походите не се мъдри в някоя лектика и да капризничи , ами върви наравно с войниците И те го боготворят
Макрин крие участието си в убийството му, набързо екзекутира убилите го, защото и сянка за съмнение и ще бъде разкъсан. Той добре знае това
Един от най-лошите императори е такъв единствено за братоубийството Правилно! Но грешката е на бащата с това деление на властта Или още тогава е трябвало да създаде ИРИ, а не да се спъват един в друг постоянно
Та Максимин иска да изпъкне там, където е силен Това е правилно. Войниците го обичат, мисля, че убийството беше заради неплатени, обещани пари
Ами парица е царица!
цитирай
17. anonymousbulgaricus - Тиберий е изключителен император. ...
19.08.2014 09:16
Тиберий е изключителен император. Всички други, които си описал като "лоши", са такива в личните си порядки и отношения в Рим. Независимо от това, при всички тях, империята се развива и благоденства като цяло.

Каракала е ужасен император, сравним с Комод. Двувластието е нещо обичайно за този период от развитието на империята, още от Антонините (до Комод) е така. Няма нищо необичайно да има двама императори и нищо необичайно единия от тях да бъде убит от другия.

Всички са "императори", то и всички са "министър-председатели", но това не прави сравними едни с други. Максимин (към който си в необясними отношения) е във всяко едно отношение калпав император - необразован, груб, жесток, разпасан, фактически и непризнат и ненаправил нищо значимо в краткото време, в което е узуприрал фактически по силата на силата владението на империята.

Това, че можел да надбяга коня си и че е плашел противника и своите с ръста си и функционалната си сила - така както го описват не го прави нито добър главнокомапндащ, а още по-малко добър император. Спечелил две три битки из блатата (Август) с когото го сравняваш за далеч по-кратко време печели далеч по-големи битки и налага Pax Romana. Както и да е, нелепо е, самата идея да сложиш в една редица императори щото са само императори, а да пропуснеш други (все едно те не са били), ама явно си имаш някаква слабост към тежки и девиантни психопати на власт (ти добри думи и за Сталин съм те чул да казваш...)...

Както и да е, стигнахме поне до знанието, че "император" не е нито най-важната, нито първата титла на "императорите" и смисълът, който тя придобива е късен. Да, магиструрата "империум", означава точно тава - главнокомандващ на армиите с извънредни пълномощия. И не само Марк Антоний е бил такъв, то и Помпей е бил Август, всъшност и така.
цитирай
18. leonleonovpom2 - Анонимус, за Тиберий!
20.08.2014 13:39
Способен, начетен, но жертва на Едипов комплекс и произвеждащ невероятни извращения, като това , малки момченца да му правят фелацио във водите на Синяга пещера
Останал е в историята като зловещ император!
Да, има две страни, умен , начетен, способен генерал-няма загуба, но намесата на Оливия и на Август в живота му, тя го докарва на вбаст, Август не го обича, но като остава без кръвни наследници го осиновява , развежда и гени за Юлия-дъщеря си. Това променя в злонеща посока характера му ,става мнителен и подозрителен Зловещ, след пропадналия опит за убийството му
Той също като Максимин ,последните 10-тина години не стъпва в Рим, дори за погребението на майка си. Прани два опита само, но пред стените на Рим се връща в Капри ,където пребивава, в дворцовия комплекс на Йови-Юпитер
Сената е оставил на сенаторите
Едно е да имаш отлични заложби, има ги, друго е да ги приложиш-последните поне 10 години, той е много по-лош и от Максимин дори
цитирай
19. anonymousbulgaricus - Отношението към императорите ф...
20.08.2014 14:51
Отношението към императорите формирано най вече от "Дванадесетте цезари" и друга популярна литература е фокусирано преди всичко върху тяхната деятелност в Рим, семейство, извращения и особености, взаимоотношения сенат-принцепс и т.н.

Не съм казал, че Тиберий е добър човек, баща, брат и т.н. и всичко което е написано за него или му е приписано като човешки пороци. Говорим за състоянието на империята и нейното развитие във времето, в което я управлява и не само за метрополията Рим. А състоянието е добро и във възходящо развитие. Има съществена разлика.
цитирай
20. leonleonovpom2 - Десет години Тиберий реално не у...
20.08.2014 17:56
Десет години Тиберий реално не управлява, това имам предвид.
Има силна централна власт-сената, даже той им казва, чи ти знаят какво трябва да правят, Рим е в апогеят си.
Максимин също няма изцепки като император, да лош човек е. Но укрепва северните граници, постига стабилност на империята там
Сега, надявам се че си съгласен, Сталин е начело на победила във войната държава, но мнението е че е сатрап, жесток към собствения си народ човек
Тиберий има оправдание, явен Едипов комплекс, повтарям се, умен, способен, начетен, но ако е имал късмета да разгърние свободно качествата си, със сигърност, щеше да е и по-добър от оценката, която му даваш!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Десет години Тиберий реално не у...
20.08.2014 18:07
Десет години Тиберий реално не управлява, това имам предвид.
Има силна централна власт-сената, даже той им казва, чи ти знаят какво трябва да правят, Рим е в апогеят си.
Максимин също няма изцепки като император, да лош човек е. Но укрепва северните граници, постига стабилност на империята там
Сега, надявам се че си съгласен, Сталин е начело на победила във войната държава, но мнението е че е сатрап, жесток към собствения си народ човек
Тиберий има оправдание, явен Едипов комплекс, повтарям се, умен, способен, начетен, но ако е имал късмета да разгърние свободно качествата си, със сигърност, щеше да е и по-добър от оценката, която му даваш!
цитирай
22. anonymousbulgaricus - Няма никаква база за сравнение м...
20.08.2014 19:02
Няма никаква база за сравнение между посочените, по никой показетел! Няма значение, предубеден си, твое право е!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Прав си, Анонимус!
20.08.2014 21:14
И двамата не заслужават да се караме за тях!
Приятна вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137205
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031