Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.09.2014 22:06 - Разликата, разликата ІІ
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6781 Коментари: 18 Гласове:
29

Последна промяна: 20.09.2014 07:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В средата на осемдесетте години заработих по производствен проблем в " Асенова крепост"  / чрез краткотрайни командировки/ . Повече време прекарвах в Асеновград, отколкото в къщи. Държавата инвестираше в това мощно , преработващо пластмаси предприятие. Колективът беше страхотен-знаещ, можещ  Заместник директор Милчо Стенев, Началник лаборатория Дора Янкова, специалисти, за които може да се мечтае, движещи цялото огромно производство Мен, младокът ме приеха като техен човек, осигуриха ми идеални условия за работа. Вярваха ми и за да приключа с това, оправдах очакванията
Там за пръв път ,във връзка с новите производства срещнах чужди специалисти-американски, английски, френски
" Нефтохим" използва присъствието ми там и бях негов наблюдател при експериментите в предвижданите нови производства

Първи бяха американците от "Юнион Карбайд" Няма как да ги забравя . Ръководителят им, от италиански произход като ги представяше, обърна особено внимание на един от тях, нарече го човекът, който прави всевъзможни ескперименти, които те после се мъчат да внедряват Личеше си, че към него вниманието е специално И аз от този момент, дотогава лутащ се къде ли не,  се насочих изцяло към експеримента. Времето показа, че не съм сгрешил
В работата  им имаше прикрепени работници, но те с официалните дрехи и папионки не се срамуваха да работят наравно с тях. По примера им  се включихме и ние, не вървеше да наблюдаваме със скръстени ръце.  Бяха специалисти от най-висок ранг ,но вършеха лаборантска и операторска дейност Това не беше новост за мен, но стана закон-всичко, което се прави в пряката ми работа  аз трябва да мога сам да го върша , да не съм зависим от никого

Времената бяха напрегнати, Сащ бомбардираха Либия. За Чернобил, представен в друга светлина се знаеше все пак Бяхме предупредени да не водим никакви разговори на политическа тема , напрежението се усещаше във въздуха.
Накрая се постигна невероятен успех, получи се материал, за който дотогава при експериментирането им по света не бил постигнат резултат!    Беше късно вечерта, не бяхме дори обядвали, всичко беше затворено,.Ръководителят им ни покани на вечеря в ресторанта на хотела Имаше и " опашка" сред нас, но се съгласи и приехме. В ресторанта бях до шефа им Направих сметка, че вероятно знае френски и го заговорих. Знаеше италиански  Проведохме кратък общ разговор, доколкото позволяваха възможностите ми на италиански, който продължи и в асансьора. Той  каза, че тук ,в Бълтария този ден е бил най-хубавия в живота му.! Беше май месец, след няколко месеща щял да навърши 50 години. За съжаление, не ги навърши..
На другия ден, това което сподели с мен, го каза и на другите. Бяхме в залата на завода. Прииждаха всякакви специалисти за консултации с него по най-различни  проблеми. На никого не отказа, даде съвет Обещаваше след проучване да изпрати допълнителни указания  , по проблеми, нямащи нищо общо с командировката им Стоях наблизо и му се възхищавах.
И изведнаж рухна. Явно емоциите  му бяха дошли в повече
Беше голяма трагедия, не ми се описва, оказа се, че сърцето му се е пръснало. Изживях я като все едно , че е станала с много близък човек
Пазя скъп спомен от него, един подарен калкулатор със соларни батерии, с щампа от фирмата, който работи и до днес
Десетината общи дни с тях промениха мисленето ми и най вече организацията на работата ми
И нещо много важно, научиха ме да се отнасям с уважение към всеки ,независимо от ценза и поста му Това просто стана закон за мен

Друга  фирма  с която бях в контакт там беше белгийска Интересното  беше, че двамата и представители бяха англичанин и французин.Интернационална, докато ние бяхме закрепостени /В" Асенова крепост" ме искаха за година-две, но се оказа ,че е невъзможно /
Разговорите се водеха на английски, присъстваше преводачът на завода По едно време поискаха почивка и след нея казаха, че предпочитат да минат на френски. Преводачката беше в отпуска Можеха да я извикат едва на другия ден  Имах опит като преводач, знаеше се и след настояване се съгласих, да не губим деня
Тя пристигна на другия ден, но те я отпратиха, казаха и ,че се справям превъзходно. Предпочитаха човек ,който е наясно с дискутираните проблеми
Проявиха интерес и към града и историята му. Естествено заведох ги на" Асенова крепост" разказах им за славната ни история, за Асеневци, за Калоян, победителят над рицарите на Бодуен/ знаеха го/
Същите широко скроени хора, както американците.

Явно предварително бяха подготвени за лоши неща-Чернобил, Триполи, току що бяха отминали Беше година на дефицит, в ресторанта нямаше дори кока кола, която американците си поръчаха на вечерята ,дадена ни от тях. Дойде салонният управител и каза ,че имат само кооп кола Приеха, щом е кола. После като я донесоха, дълго я разглеждаха  и след като я опитаха/ и изпиха/, един от тях с дяволит поглед ми каза, че е булгар кола

Бяха специалисти, обичащи работата си, познаващи я до съвършенсто! И нещо извън това-отнасящи се с уважение към всеки събеседник, ние бяхме освен това и от противников лагер
В последващите  години винаги съм се придържал към тези правила - съвършенство в работата и уважение към другите и смятам, че доколкото бяха успешни се дължеше на това



























Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Не много след промените, един пр...
19.09.2014 22:19
Не много след промените, един приятел ми се похвали, че давал уроци на три циганета-момичета на английски. Баща им бил богаташ, купил " Асенова крепост" Не го повярвах, затова ме покани да отида с него. Момичетата бяха на по 10 -12 годишни, симпатични. По едно време дойде и бащата-даже се представи като Таньо циганина ,така му викали. Не беше прост човек, но толкова Момичетата учели английски, щял да ги праща да учат в Англия
Разговорът се завъртя около "Асенова крепост" Тук нямаше как да бъда подхлъзнат Познавах всички. Той ги изреди точно, били му подчинени.Бях потресен
Понеже го чувах за пръв път, поразпитах. Сведенията за дейността му бяха много лоши, няма да давам публичност. Свързах се с приятели в Асеновград. Ясно беше какви времена са настанали, хората не смееха да говорят Добрите специалисти един по един си отиваха Моят път там също бе отрязан, още с промяната, за да не навредя на някой, спрях всякакви контакти.
Представям си какво е останало от лъснатият и светещ като картина завод-хубавец!
цитирай
2. mt46 - Поздрав!...
19.09.2014 23:14
Ще си останем със спомените от времената, когато хората и народите се разбираха по-добре...
цитирай
3. leonleonovpom2 - Никога нямаше да споделя тези неща!
19.09.2014 23:28
Ако не се бях сблъскал на няколко пъти с наднормена агресивност, някъде съчетана и с простащина в обноските.
За първи път ми се случи нещо подобно преди пет ,шест години, тогава публикацията ми беше вкарана от друг човек в Интернет Бях потресен, за пръв път се налагаше да търпя такова отношение/ човекът все пак излезе свестен, след кореспонденция се разделихме като приятели/ Дори споделих с приятел, професор историк, който също беше потърпевш Той дори не знаеше и не прояви интерес към оценката за него. Посъветва ме да не влизам повече, оценен съм, нямам нужда на подобни оценки от недоказали се
Та с оФца, инфантил, маймуно ,лизач ,използващите ги само доказват, че са се недоказали, нищо друго
Аз не си спомням канадец, французин, англичанин, американец или многобройни професори от всички страни в соцлагера някога да са се обръщали с подобни епитети не само към мен Към никого А тук е и в писмена форма.
Който смята, че насреща си има оФце или маймуни, по подходящо е да се ориетира към оФчарлък или към работа в зоологическата градина, щом е такъм зоолот
цитирай
4. leonleonovpom2 - Привет , Марине!
19.09.2014 23:40
Да, при двуполюсния модел имаше привличане на хората от двата полюса.
Сега, при еднородното зареждане, отблъскването явно взема връх
Това е обяснение със законите на физиката, не е сериозно, но наистина озлобението е голямо. Преди имаше йерархия, всеки си знаеше мястото,Сега всеки простак с пари може да се гаври със свестен човек именно заради парите. А при такъв обикновено те не са придобити по почтен начин
Лека нощ!
цитирай
5. vmir - Хората от белите държави са професионалисти.
20.09.2014 10:13
А у нас професионалистите най-често дори не забелязват, че заради злободневните долнопробни пропаганди, игнорират или омаловажават фундаментални принципи в професионалните си области. Това е лудост, произвеждаща предопределени проблеми, неистова напрегнатост и подозрителност, мизерия и омраза.
цитирай
6. sestra - Сърцето е най-добър ученик,
20.09.2014 11:36
а образование без възпитание за нищо не става.
цитирай
7. batogo - !!!:))) Поздрав! Хареса ми отношението ти към живота, приятел...
20.09.2014 19:51
Точно това е доказаната от житейския процес рецепта на успеха - съвършенство в работата и уважение към хората.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Извинете ме, имах среща с неверо...
20.09.2014 20:06
Извинете ме, имах среща с невероятен човек, живеещ във Финландия, Дора се казва, говорихме на всякакви злободневни за България теми, включително харизването и от управляващите на чужди недоброжелатели, на които пречим Не можех да погледна компютъра. Има публикации в Испания, Швеция, Германия, Финландия, автор е на няколко книги за олигархията и социалната държава. Социални са 8 държави в Европа-четирите скандинавски, Холандия-където не заключват вратите, Белгия, Германия и Австрия-според нея. Останалите са олигархични, като най силно това е изразено в България
цитирай
9. get - - Робът се бори за свобода! Свободният - за съвършенство!
20.09.2014 20:20
„Аз разбирам света - ЕДИНСТВЕНО, като поле за КУЛТУРНО СЪРЕВНОВАНИЕ между народите.” - Гоце Делчев

leonleonovpom2 написа:
...
По едно време дойде и бащата-даже се представи като Таньо циганина ,така му викали. Не беше прост човек, но толкова Момичетата учели английски, щял да ги праща да учат в Англия
Разговорът се завъртя около "Асенова крепост" Тук нямаше как да бъда подхлъзнат Познавах всички. Той ги изреди точно, били му подчинени.Бях потресен
Понеже го чувах за пръв път, поразпитах. Сведенията за дейността му бяха много лоши, няма да давам публичност. Свързах се с приятели в Асеновград. Ясно беше какви времена са настанали, хората не смееха да говорят Добрите специалисти един по един си отиваха Моят път там също бе отрязан, още с промяната, за да не навредя на някой, спрях всякакви контакти. ...

- Относно този ти коментар ми идва на ум, една мъдрост на един от така наречените "добре облечен биснесмен": "Не е важно - какво можеш и знаеш. Важно е кого познаваш!" :))

- А иначе от коментарите по написаното. Ме обхваща съмнението - Не ви ли е подгонила носталгията по отминалите ... време и младост ? :((
- Някои ще възразят, казвайки - Съдба! Но позоваването на "съдбата" е само едно от оправданията, на собственото ни безсилие или по-скоро липса на желание, да променим Света който ни обкръжава? Като при това не е толкова страшно физическото безсилие, по-страшно е творческото-духовно!

- От Какво бяха продиктувани горчивите ти размисли - Не бяха ли от примерите на МАРГИНАЛНО поведение при един от блогърите ни? Но по странното е че - наспроти влаганият в понятието "маргинал", в смисъл на "аутсайдер" ... в съвременното ни общество - такива модели на поведение са присъщи и на хора заемащи не най-долните обществени слоеве, плюс притежаваната от тях, като признак и ерудиция ... а същата(?) предполага и познаване на основни морални принципи и модели на общуване (поведение между цивилизовани хора) в едно НОРМАЛНО ОБЩЕСТВО?!!
- Вероятно разковничето-отговор на проблема се съдържа във въпроса - Сме ли, нормално общество?!
- Ако не сме ? Кои са причините за това?!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Вмир!
20.09.2014 20:22
Безспорно е така, проявява се дори тук, без да има особена причина, какво остава в сериозна ситуация
Струва ми се ,че е дирижирано, ние не можем като гърците да създадем Сириза, която рано или късно да разкаже играта на негодниците ,живуркащи в партиите Ето и сега създават у нас фалшиви партии, уж от лидери ,които ще оправят положението
Ние, по комунистически начин продължаваме да чакаме да ни излъчат лидер, който да ни оправи
И той не губи време ,оправя ни
Докато е така и все още ни има, надежда всяка да оставим
Приятна вечер1
цитирай
11. leonleonovpom2 - Така е, Станимира!
20.09.2014 20:30
Образованието е типично човешка черта,възпитанието -също, иначе и животни щяха да бъдат ръководители.
Въпреки ,че както сме я подкарали и магаретата биха били вероятно добри политици! Поне ще раздават заслужени ритници на когото трябва и щяха да дадат гласност на това в цял свят, няма как да не се чуе радостния им рев за разкритите зулуми в КТБ например, които иначе няма да получат гласност, дори по Горбачовски
Приятна вечер!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Така е ,Огняне!
20.09.2014 20:32
Единствените, които се правят на незапознати са назначените по върховете у нас и те дават фалшивия тон на песента
Приятна вечер!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Загуби се, Гет! Здравей!
20.09.2014 21:23
Ами от всичко има по малко
Да, не можем да се противопоставим на хаоса, защото е организиран Те са въоръжени, ние - не!Както казваше проф. Маринчевска на един бунтар - да трае и да търпи, защото по него ще стрелят, а той няма да може, защото е невъоръжен.
А той изумен я попита , тя партизанката ли му казва това/ най-младата партизанка, ученичка в" Антон Иванов/?
Та веднага отговори, че е имала пистолет с четири куршума, а той няма Такава е ситуацията ни сега. Оръжието е в преносен смисъл, беззащитни сме и затова и уязвими!Хаосът е привиден, всичко е добре организирано!

Относно "маргинала", смятам, че загадъчното му поведение се изясни
Унизявайки и каляйки безнаказано другите, той придобива самочувствие за превъзходство над тях, което явно като на всеки комплексар иначе му липсва.Пък и няма причина да го има реално И той изпитва непрекъсната нужда да го прави, за да го поддържа. Дори го демонстрира и към най-верният си човек, някакъв оръженосец, ако е реален човек, защото се съмнявам
Едно време играех, при липса на партньор сам на шах Хубавото беше, че винаги биех " противника"
цитирай
14. leonleonovpom2 - Вулгаросе!
20.09.2014 21:29
Нямаш коментар, пишеш минус, като подлец
Напиши коментар за Сириза, ако знаеш нещо, ще го пусна Ако не, пиши за минуса, ще го пусна, сложил съм филтър. Коментари, продукт на лошо възпитание или пък на липса на възпитание няма да пускам
Кратко и ясно!
цитирай
15. indiram - почти коментар - защото ... Младите до 33 години да си отворят ... сетивата...
20.09.2014 22:37
Казах/написах СЕТИВАТА, защото има рекламна злоупотреба/манипулация ...
Статията прочетох ... и много спомени изплуваха...
Относно заглавието на коментара ми: 25 години от 1989... +8 години за децата...
10 годишните може би имат спомени... 15-25 годишните днес коментират време, в което не ги е имало...
Чернобил - 1986г. - Бях 3-ти курс в ТУ /преди ВМЕИ "Ленин" - София/... направихме замервания за радиация - уредите показаха в норма... Не твърдя, че радиацията не е стигнала до нас... Години по-късно четох друга информация...

Френски език - Тъжно ми е като си помисля, че в една провинциална гимназия научих френски, толкова добре, че на първия тест в института бях на нивото на тези от Езиковите гимназии... За жалост, от непрактика, почти го забравих.
Искам да кажа на младите, че Френския език по онова време се изучаваше в повече... Ще кажа и за езика ЕСПЕРАНТО... Моя колежка, пак от ТУ /Технически университет - София/ по онова време 1985-86г., завършила езикова гимназия - 1-ви Немски, 2-ри Английски и записа да учи ЕСПЕРАНТО... Я, да видя, какво е туй ЕСПЕРАНТО, много се говори за него ... Аз съм учила Френски... Започвам да чета и превеждам... От Френския почти всичко ми е ясно... Колежката ме пита: Ти къде си учила ЕСПЕРАНТО?... Е, този замислен като Световен език... заспа... По спомени и асоциации/логика от френския, започнах да подразбирам Италиански, Испански, Английски... С Немския ми е малко трудно...
.... Много години, много спомени...
Не можах да прочета всички мнения /коментари/... но, поне си направих вратичка...
Живи и здрави!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Indiram
20.09.2014 23:09
Точен коментар за времето преди повече от 25 години!
Относно френския и аз направих веднаж само на негова база превод от италиански. Началничката ми няколко дена подред се оплакваше, че е получила важен материал на италиански, но няма кой да го преведе. Накрая ме помоли да опитам
Изненадващо и за мен се справих, дори не търсих речник Вярно, беше в област, която познавах добре, но иначе близостта между двата езика е голяма
Приятна вечер!
цитирай
17. get - - Примера с блоговият маргинал го използвах, като илюстрация за състоянието на нещата, не само в Блог бг. а и в Татковината ни?
20.09.2014 23:58
leonleonovpom2 написа:

Както казваше проф. Маринчевска на един бунтар - да трае и да търпи, защото по него ще стрелят, а той няма да може, защото е невъоръжен.
А той изумен я попита , тя партизанката ли му казва това/ най-младата партизанка, ученичка в" Антон Иванов/?
Та веднага отговори, че е имала пистолет с четири куршума, а той няма Такава е ситуацията ни сега. Оръжието е в преносен смисъл, беззащитни сме и затова и уязвими!Хаосът е привиден, всичко е добре организирано!

Относно "маргинала", смятам, че загадъчното му поведение се изясни
Унизявайки и каляйки безнаказано другите, той придобива самочувствие за превъзходство над тях, което явно като на всеки комплексар иначе му липсва.Пък и няма причина да го има реално И той изпитва непрекъсната нужда да го прави, за да го поддържа. Дори го демонстрира и към най-верният си човек, някакъв оръженосец, ако е реален човек, защото се съмнявам
Едно време играех, при липса на партньор сам на шах Хубавото беше, че винаги биех " противника"


- Добре е да четем класиците ... дори отречените? Без значение личността, важно е идеята, вярна ли е!
„Отнeми на народ историята - и след поколение ще се превърне в тълпа, а след още едно, можете да го управлявате, като стадо.”
- Ето и пример/причина, за маргинализиране на народ?
Заради това Цицерон ни предупреждава, казвайки:
"Първостепенна задача за историята е - правдивостта, втората - да не прикрива истината, а третата да не дава никакъв повод за подозрение в пристрастност или предвзета враждебност."

- По-силно оръжие от словото-истина, не съществува!
- Хаоса е условност?

В Евангелие от Йоана (в което единствено вярвали катарите-бугри-кт(ч)исти) е казано:
"В началото бе Словото; и Словото беше у Бога; и Словото бе Бог. То от начало беше у Бога. Всичко това чрез Него стана; и без Него не е ставало ..."!
А Бог-Слово е ... Ерми (хермес по гръцки). В него са се кълняли тракийските аристократи - заявявайки, че са негови чеда ... и по негово предопределение са такива!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Поздрави, Гет!
21.09.2014 08:30
Хубав анализ!
Смятам, че не е нормално подобно отношение Някой да ни учи какво и как да пишем Ами човек включил се тук, по презумция би трябвало да може и двете неща Да допуснем ,че има изключение, но всички ?!
На един мач бях седнал близо до Херо, прехваления треньор Мачът беше приятелски. Ами той побърка бека, иначе грамотен футболист, учейки го какво да прави. До такава степен, че се озърташе, да чуе наставления какво да прави с топката, да я спре ли, да я изрита ли. Търпях, правих си сметка, че второто полувреме нещастникът ще се премести от другата страна Но не би. ОТ десен го прехвърли ляв бек и наставленията продължиха Ами един футболист, който не знае какво да прави с топката, какво търси в отбора му, щях да попитам този велик досадник Ако не е научен, на мача ли ще го учи. Хубаво ,че се появи приятел, който ме търсел, попита ме, , така че и Херо да чуе, откога съм тръгнал на селски мачове, та се оттеглих без думи Той го постави, без да знае на място
Та и такива хубостници, ще учат другите Те самите, като този треньор са ненаучени. Да му даде писмени инструкции преди мача, на тренировка, домашно, да чете или с топка да тренира, да бяга с нея, като не може да я води. Да бяга, докато " залепне" за краката му.
Така, унизявайки го непрекъснато, той вместо да се развива/ между другото от Пловдивската школа, добър футболист/ , той го срива Ако имаше някой зевзек в близост, щеше да ги вземе на подбив и двамата
Та той минава за величие у нас
Обаче видях сянката на величието му.
Такива са великите у нас Те са произведени или сами се произвеждат Иначе са кухи и трябва непрекъснато да помпят самочувствието си. Стана дума как!
Приятен ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9136344
Постинги: 1348
Коментари: 29644
Гласове: 102593
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031