Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2014 21:40 - Оратори и докладчици
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 9224 Коментари: 24 Гласове:
29

Последна промяна: 15.11.2014 08:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Днес всеки смята, че може да бъде такъв Какво толкова има, чете доклада или вади листчетата и готово
Но нещата не са толкова прости.
Фидел Кастро, говореше с часове и омагьосваше слушащите, без да прочете и ред
Обама прави същото /поне аз не съм го виждал да чете/, вперил поглед в слушащите, Само регулярно върти главата вляво и вдясно, да не ги ощети! Слушащите например вдясно, за сметка на тези вляво!
Но той е обучен  политик, при него няма случайности!  От позицията на обикновен зрител му се възхищавам. Такива ми са представите за истински политик

Не можем в същото време да се сърдим за гафовете на нашите  . Те по стечение на обстоятелствата са такива, не са обучени за политици
Могат да се посочат фрапиращи грешки на президентите ни от ново време!  Но ние не сме президентска република, каквато е САЩ например, президент при нас е синекура длъжност Така, че не е необходимо да им се държи някаква строга сметка, гафове,  като това какво искал да каже, поведение на истерична жена или невъзможност за свободен, директен  контакт със слушащите /  четене от листчета / и тем подобни ще има Това е и грешка на съветниците. Те би трябвало да коригират нещата

Когато си в аудитория или на открито , а си и политик при това,  много е грешно за заровиш глава в написаните страници и да четеш Трябва да гледаш аудиторията,  не някой фиксирано Както го прави Обама - вляво, после вдясно и обратно, и така нататък!
Това ангажира слушателите Дори казаното отстъпва на втори план Човек почва да следи говорящия, гледа на него като на артист Дори и да каже някоя глупост/ човешко е, всеки греши/ , почти сигурно ще мине незабелязано , ще се подмине
Докато в обратния случай, ако ораторът чете или гледа през прозореца, вместо към слушащите го, тогава вниманието на последните ще се заостри към допущаните грешки и като те не закъснеят - мамма миа!
Не е толкова трудно да се запомнят основни моменти Листчето е необходимо само ако трябва да се цитират цифри-никой няма да се впечатли , плюс това ще се приеме като знак за точност

Да, всеки може да говори такива  общи приказки! Но към тези правила,/не са измислени от мен, Карнеги ги е посочил / съм се придържал в две възлови защити в моя живот, направени с успех
Първата ми беше студентска Бях на 22 В комисията беше преподавател, с когото имах спречкване на изпит и му бях казал в очите начина  му на оценяване
Идеална възможност за отмъщение за него  Бях в ужас
Споделих с ръководителя си Той се притесни Излезе След малко се върна Този преподавател щял да отсъства около час от комисията по някакъв повод, изготвихме план през това време да защитя
Нещата се развиха по плана Малко след като той излезе, аз започнах да докладвам Резюмето беше пред мен, можех да го прочета, но говорех, фиксирайки членовете на комисията Отвън ритаха топка, но нито веднаж не погледнах през прозореца
Но не предвидих друго В комисията беше професор, ученик на Щаудингер, бащата  на полимерната химия С него имахме закачка Всички го ботготворяхме, но той беше в напреднала възраст и не знам защо, правеше му удоволствие да ме изпитва Отговарях без задръжки, нахакано Но в това време влезе другият преподавател и седна от другия край на масата Впери любопитен поглед в мен Както отговарях на въпросите на професор Николински и го гледах в очите, почнах да наблюдавам и другия  , местех поглед вляво и вдясно Новодошлият загуби интерес  към мен , наведе глава, зарови поглед в работата ми
Най-накрая професорът спря с въпросите Обърнаха се към новодошлия/ после станахме приятели/ дали има въпроси Сърцето ми се беше свило, бях изчерпан Но той отговори ,че няма, работата ми му е харесала и му е ясна
Излязох  да чакам резултата Малко след това изскочи  и наблюдаващата от София
Поздрави ме Каза, че за пръв път присъства на подобна защита от студент Абсолютна шестица Но няма да ми я пишат  Професорът е честолюбив, няма да признае, че ученикът му е победител!
Така беше, приех го като морална победа!

Щом аз , студентът все  още, налучках правилата на Карнеги, какво остава тогава за специалистите!?  Въпроси много!....




Гласувай:
29


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Някой нещо да не бърка!
13.11.2014 23:30
Тези правила за поведение на докладчик или оратор са елементарни от психологическа гледна точка, повечето са описани от Карнеги
Просто трябва да се знаят и да се прилагат
А не, че като някой ги прилага се счита за президент и се сравнява с него
По-скоро нещата стоят обратно, защо като някой е президент не ги прилага Въпрос за размисъл и на съветници, не им ли прави впечатление например поведението на Обама?!
Не става въпрос за точна имитация!
цитирай
2. tutankhamon661 - !!!!!!!!!!!!!!
14.11.2014 00:26

Да, има значение как говориш. Това е цяло изкуство. Също като писането.

Аз няма да оценявам Плевнелиев. Но ти след като говориш за Обама, би било интересно да кажеш дали според теб Путин владее ораторското изкуство?

За онова, което си написал при Ангелина - да, има значение как влизаш в историята. Но е много важен моментът според кой е с добро и според кой е с лошо. Hали знаеш: едни и същи събития се помнят с умиление от определени групи, а от други с ненавист.

цитирай
3. leonleonovpom2 - Добре дошъл, фараоне!
14.11.2014 01:00
Честно казано нямам някакви наблюдения върху ораторското изкуство на Путин, как и какво говори Но ако е въпрос за поведение , стои много по-добре от нашия президент Говори със самочувствие, създава впечатление за желязна твърдост, вдъхва доверие. По начало бягам от политически пристрастия, имам любими литературни, но не и политически герои
Политиката е мръсна работа, лесно се обръща
Самочувствието на Путин идва и от това, че зад него е могъща страна, както и при Обама
На тази база какво самочувствие би могъл да има нашият президент, който явно е и чувствителен, не е перде!?
Той е уязвим и по женска линия, както беше и Петър Стоянов Това вече е много !За наш президент просто е задължително да има стабилна жена до него! Няма ли я, просто не е подходящ за този пост Друго е Саркози или Кенеди, за малка България това е важно. Трябва да има гръб президентът и това е стабилна жена Грешката е на тези, които не са обърнали внимание на това
Петър Стоянов допусна грешки и те дойдоха именно от атаки по тази линия Там се провали за втори мандат
В политиката е така За едни си велик, за други - мръсник
В науката това няма как да стане-Айнщайн е велик и за германците около Хитлер като учен, проблемът му е ,че е евреин
Друг е въпросът, че в политиката и за тези, за които си велик днес , утре също може да си мръсник-Сталин например
Необходимо зло е политиката и за да успееш в нея трябва да си мръсник ! Човекът да считаш за пешка, която да разиграваш на шахматната дъска и да я жертваш без съжаления
Лека нощ!
цитирай
4. batogo - !!!:))) Поздрав, Леон!
14.11.2014 07:47
Сладкодумци и празнодумци много... Но по-важно е накъде вървиш и какво вършиш... Думите се забравят, но делата остават и разкриват истината зад думите...
Измамниците говорят най гладко и най сладко, гледайки те право в очите, защото няма как иначе да те подхлъзнат... :))) Хубав ден!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
14.11.2014 08:00
Прав си , приятелю!
Август като умира, вероятно отровен от смокини, пита другите, дали добре е изиграл комедията на живота
Осъзнава, че е една игра!
За него е комедия, но за противната страна автоматически за мнозина става трагедия
Така е и сега, особено с нашите управници и " кръга" около тях Прибират с лекота милиони и милиарди, употребявам мека дума-прибират, но на обикновеният човек смятат стотинките със съмнението , че и те са му много и той трябва за тях да им целува ръка
И с това не са наясно Но то идва от факта, че по начало не зноят как да се държат Липсва им благородническото поведение
Не е така при царя например Той съзнателно или не беше пълен провал като политик и особено надежда, но умее да се държи като благородник
Един журналист веднаж му сведе дознание изказване на политик, че вече не го бива, време е да се оттегли, възрастен е.
Вместо да се разяри и в наш стил да направи описание на него, отговори че това, че той се е загрижил за него, е много мило!
Приятен ден!
цитирай
6. vmir - Публичното поведение е толкова важно, колкото и начина на представяне на идеите.
14.11.2014 08:26
Но и двете са нож с две остриета, защото публичната обиграност е един от най-силните инструменти за въздействие върху публиката. Не е добре публичните фигури да бъдат оценявани единствено по актьорските им качества, в противен случай НАТФИЗ щеше да ни произведе необходимите политици - мечта.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Безспорно, правилна забележка ,Вмир!
14.11.2014 08:41
Но поведението е първото, след това идва останалото
Когато то не е в ред, след това и звезди да сваляш от небето, няма да е достатъчно
А когато не можеш да сваляш звезди, дори и една нарисувана и когато на всичкото отгоре поведението ти е като на селяндур, нещата отиват към отврат,
Едно такова поведение, дебелашко , създава по-начало подозрение и компрометира дори и добри намерения
Мисълта е, че преди всичко друго, първо то трябва да се коригира
А когато това добро поведение е гарнирано с лъжи , измами, те рано или късно, даже не късно се хващат и авторът се компрометира
Фактът ,че при Обама не се получава, следователно не е загубил доверие за един период от седем години, което не е никак малко
За Путин, описва се като злодей, нямам кой знае какви наблюдения
Но силно впечатление ми направи подходът му , когато кризата беше на върха Подходи исторически, каза че руси и украинци са един народ, че трябва да се разберат мирно Не размаха тояга, не заплаши Това в момента беше важно
Сигурно съветниците са си свършили работата, той ги е послушал!
За това става дума!
Приятен ден!
цитирай
8. vmir - 7. leonleonovpom2,
14.11.2014 08:59
Май говорим за форма и съдържание. В обществото между двете съществува корелация, но силата й зависи от субективни, конюнктурни и културни обстоятелства. В природата често двете са практически независими и е добре това да се има предвид, за да се избегнат опасностите от отъждествяването им. Аз лично винаги изпитвам притеснение, когато видя да представят за култура формалните изисквания. Защото дори канибалите си имат най-сериозното основание да се хранят със себеподобни - нуждата от храна.
Приятен ден и да не те харесат канибали!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Отново казвам, че си прав, Вмир!
14.11.2014 09:12
Никой не е застрахован от канибали, може да им попадне в ръчичките Ние май не сме далече от тях. Виж как се променя населението и съставът му, в каква посока За страната става дума
Спомням си Желев на среща с Буш-старши
Преметнал крак връз крак . И изпод тъмния възкъс крачол на панталона свети ярко оранжев чоракп
Буш говори за протокола, но погледът му, невярващ, е втренчен в чорапа, светещ като слънце
Изкоментирай ми , ако решиш, разбира се, какво си мисли в момента Буш-старши
За това става дума, за поведението, че има правила, трябва да се знаят и спазват
В противен случай ще се говори с насмешка за нас и несериозно
Приятен ден!
цитирай
10. анонимен - Здравей!
14.11.2014 13:08
Май подценяваме формата на изказа. Може това, което казваш, да е правилно, но ако не знаеш как да го изговориш, на практика го убиваш.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Приемам, Ангелина!
14.11.2014 13:24
Въпреки че спрягах и журналистиката като евентуална професия, все пак не съм журналист
Не съм правил и някаква предварителна подготовка за този материал По начало не ползвам и чужди при написването
Да, вдъхновението дойде от твой материал, около половин час преди написването и самото написване ми отне също около половин час
Така че видя бял свят за по - малко от час след взетото решение Сигурно не е ошлайфан материалът, виждам това, някои неща се избистрят при коментара
Може да съм предпазлив към грешките на другите, но умея да признавам собствените си, не твърдя, че съм безгрешен
Приятен ден!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Преди време бях русофил!
14.11.2014 13:42
Сега може би американофил!
Никакъв фил не съм ей така, по хрумване. Просто не си затварям очите пред истинското и да търся недостатъци само, за да критикувам
Ако критикувам, ще посоча плюсовете преди това Ако случаят не подлежи на критика, няма да има и критика, както Освободителната война Какво да критикувам някой, който ми е дал пет лева за това, че не са десет?!

Постингът тук не е критика и ако все пак се приеме за такава е добронамерена
Моето мнение е, че ако имаме президент, републиката трябва да е президентска, той да има реална власт, защото като я няма, няма и необходимия авторитет
Толкова!
цитирай
13. vmir - 9. leonleonovpom2,
14.11.2014 14:35
Не одобрявам оценяването на глава на нация от позиция на ръце, крака, или която и да било друга част от тялото, ако ще и мозъка да е. Главата си е глава, ръцете – ръце и нищо полезно не произтича от приравняването им. Когато Жельо стана президент, тръгна да прави икономии – какво по-хубаво и даже симпатично от президент, който се отказва от лични удобства, за да пести разхади на данъкоплатците... И даже тръгна в началото да лети с граждански самолети. Докато един летен ден на 1990 не се оказа в Канада, заключен за няколко часа в граждански самолет заради полицейско разследване. Летял си със самолета по официална покана и на никого нищо лошо не правел. Пътниците – също като него. Добре, ама двама наши български тиквеници по пътя си хвърлят паспортите в тоалетната и т.н. Властите заключват в самолета всички останали с български паспорти до изясняване самоличността на тиквениците. Оставям на теб да предположиш подробностите.

Сега да ти кажа за един измежду най-обичаните US президенти Джон Кенеди, който според някои получавал силно главоболие, ако не изчука някоя мадама, която е имала неблагоразумието да се прояви секси покрай него. Злите езици твърдят, че имало дни, когато му се случнало по 2-3 пъти на ден, и то все с мадами, които вижда за пръв път. Като се разчуло колко палав е президента, американците отначало надигнали врява, но после свикнали. Гледах интервюта с американки, явно след като са били вече обръгнали на навиците му, защото преобладаваше мнението, че кого ще чука, си е или негов проблем, или на жена му. Една американка го каза най-ясно: Предпочитам президент, който чука няколко жени, отколкото президент, който чука цялата нация.

Как сега да ти кажа, че сигнално оранжевите чорапки на Жельо най-вероятно са озадачили Буш, защото не му е било ясно какво означава това. Няма друг да знае повече от политиците, че всеки детайл означава нещо различно от буквалното му възприемане. Представляващите проблеми на големи групи от хора имат различни обекти на внимание от тези на хората в ежедневието. Нарушаването на протокола е шанс да се каже нещо, което при стриктното му спазване може да е невъзможно, или да не се връзва с уточнения дневен ред или някакви ограничения. Има и други обяснения, но няма как да имат нещо общо с Буш.
цитирай
14. leonleonovpom2 - Добре, Вмир!
14.11.2014 14:57
Просто изказах мнение за нещо, което според мен е грешка, но може и да не е.
Буш, въпреки 90 - те си години, ако си спомня нещо за срещата с Желев, 100 % ще са оранжевите чорапи и запретнатия до коляното панталон
Не съм казал, че е лошо, не му пука, нахакан е, както и аз бях пред светилото по химия на защитата За какво да се притеснявам, след като знам !?
Що се отнася за Кенеди , най-обичаният американски президент, има много митове около него Това за големите му сексуални възможности подлежи на сериозни съмнения предвид жестоките му болки в кръста и гърба За Монро може и да е истина
Бях дете и го боготворях Когато го убиха, скрих се в един ъгъл и плаках
В службата си зад бюрото, на стената бях поставил снимка на братята Кенеди
Когато дойде една стажантка от Франция , веднага я забеляза Беше учудена, кой знае каква информация имаше
Един ден ме попита, какво е отношението на хората в България към Кенеди Казах и ,че когато е бил жив са го обичали, аз също и, че съм плакал като го убиха
Каза замислено, че не е била родена, но е чувала, че във Франция е било същото
Приятен ден
цитирай
15. voulgaros - Докторе, кажи ми от тези думи. . . кои ...
14.11.2014 15:18
Докторе, кажи ми от тези думи...кои са латинските и кои са гръцките ??

Има и една смесена.

Успех, А ще успееш ли ?

анаболни-стероиди-пропагандна-кампания-министър-психично-психиатрия/та-kompleksiran-еуфория-orgazym-автоиндустрия/та-Инициатива/атор-функциите-Конст итуция/та-импотентен-специален-конкурс-информация
цитирай
16. leonleonovpom2 - Браво, Вулгарос!
14.11.2014 15:45
Затова те харесвам!
Разбира се, когато не си в другата крайност
Когато нещата станат много сериозни, успяваш да свалиш напрежението
Аз не съм чак такъв специалист в езиците, та да отсека от раз, все пак сигурно има общи думи в двата езика
Анаболни, стероиди,оргазъм , думите с психо със сигурност са гръцки Министър, иницитива, конституция, функция, специален, индустрия/ производство/ за мен със сигурност са латински, но с уговорката, че може някои от тях да ги има и в гръцкия
Смесената дума е вероятно автоиндустрията, както и автомобил-самодвижещ
Римските императори на гръцки се наричат автократори- самодържец, самовластен
Благодаря ти, развесели ме!
цитирай
17. gosho568 - Те днешните български политици са ...
14.11.2014 16:26
Те днешните български политици са едни "оратори", та нямам думи... Не могат, да се доближат й грам до великаните в тази област, като Фидел Кастро или Барак Обама, например! Иначе, любимите ми оратори и презентатори, извън политиката са Марк Зукърбург и Гай Кавазаки, които определно знаят как да завладеят вниманието на публиката и зрителите. Поздрави! :)
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Георги!
14.11.2014 16:47
Така е, кое ли на нашите политици е в ред, че да са добри оратори
Но все пак с малка подготовка, всичко е възможно Но когато и нея я няма, резултатът е такъв!
Приятна вечер!
цитирай
19. mt46 - Ораторството
15.11.2014 09:49
на политиците не ме интересува особено. То е важно за убеждаването на масите... Интересува ме не как, а какво казват. И най-вече какво вършат...
Приятен ден!...
цитирай
20. leonleonovpom2 - Така е ,Марине!
15.11.2014 09:59
Въпросът е да не се излагат с поведението си!
Защото, когато те го правят, отзивите за хората, народът, който представляват са още по-лоши
Затова на запад , а пък и в нормалните държави ,случайни хора ,решили че могат да са политици ,не ги правят такива
Може ,но след дълга подготовка!
Приятен ден!
цитирай
21. harta - ...
15.11.2014 14:56

Преди време в „Стършел” имаше карикатура на един наш държавник, с текст:
„Искам да ви кажа, че няма какво да ви кажа”.
цитирай
22. leonleonovpom2 - Поздрави!
15.11.2014 15:27
Сполучливо!
И ако съумее добре да го каже, успехът е гарантиран!
Изглежда ,че това изкуство, нищото да го кажеш добре, политиците ни го умеят, Защото доста са тези, които им вярват
Но всичко е до време ,когато нямаш аргументите на кралят Слънце
цитирай
23. zemela - Като човек с известен опит пред а...
16.11.2014 14:27
Като човек с известен опит пред аудитория, с чиста съвест потвърждавам казаното. Няма по-лесен начин да приспиш слушателите от този да им четеш, без да се интересуваш от техните реакции. Нали знаеш трите правила на Цицерон за добрия оратор?!
Поздрави!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Здравей, zemela!
16.11.2014 17:15
Подобно поведение имат хора, които смятат ,че знаят всичко и няма нужда нищо ново да научат Разбира се, ще се намерят и защитници, да ги оправдаят Но въпросът не е политически, защото хора, които не знаят елементарни неща, няма как да научат по-сложни , това е истината
За Цицерон пътеводител ми е напътствието му във всяко нещо да се търси интересът на извършителя Ще ти бъда благодарен , ако опишеш правилата му, как да си добър оратор! Желая ти приятна вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137609
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031