Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.11.2015 21:16 - Правила за поведение на политици/ и на учени - историци/
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 8104 Коментари: 22 Гласове:
31


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В последно време често прави впечатление, бихме казали комичното  поведение на някой политици и учени пред аудитория.
Затова ще припомним някои основни правила, как би трябвало да се държи докладващият.
Темата е отворена, може свободно да се допълва  и в коментари

1/ Добре е ораторът да не чете, а да говори свободно!

Това създава впечатление ,че е добре подготвен, наясно е с материята и не чете чужд труд! Вярно, това изисква предварителна подготовка, но и уважението към аудиторията не бива да се пренебрегва!
Фидел Кастро можеше да говори с часове ,без да прочете и ред!  И публиката в нито един момент не показваше признаци на отегчение, не се разотиваше.
Могат да се четат само цифрови данни, това е допустимо и оправдано, защото на памет лесно могат да се сгрешат .
Говоренето, без да се чете,  дава и голямо предимство, свързано с точка две То осигурява контакта с аудиторията!

2/  Говорещият, ако е на открито, не трябва например да следи самолет в небето, а в зала - да гледа упорито през прозореца Погледът му трябва да е насочен към публиката и то не в определена точка, а периодическии  и равномерно да я обхваща от единия до другия край в залата, без определено да фиксира някой от нея.
Имах един професор по аналитична химия Той правеше така И всички погледи бяха вперени в него.  Всеки очакваше момента, кога той ще погледне  към него  Даже той, професорът,  веднъж поясни  Че  не гледа никого определно, , гледа всички ни!
Това прави и Обама, американският  президент и е пределно ясно, как по този начин ангажира всички,  да го гледат и слушат!~
Показва, че се чувства потготвен и сигурен и няма притеснение, че може да каже нещо, което да стане гаф! Пък и дори и да се случи това, вниманието на хората е ангажирано с друго, те може и да не го забележат....
Зорко се следи за грешки човек, който чете, не гледа в очите, или погледът му е блуждаещ Просто като магнит привлича вниманието!

3/ Когато накрая се стигне и  до задаване на въпроси!

Добре е въпросът да се приеме само с обикновена благодарност, без какъвто и да е друг коментар.  Например, че въпросът е много добър или хубав!?  Това моментално настройва голяма част от аудиторията срещу докладващия, а и срещу задалия въпроса!
Какво излиза? Че на база определение за   добър или хубав въпрос, всички, чийто въпрос не е така отличен,  са задали лоши или глупави въпроси.  Ако човек желае да си спечели врагове, дова е един много сигурен начин.  Особено ако пък след въпросите следва гласуване.  Може да е сигурен, че голяма част от неотличените , дори само от честолюбие , ще гласуват отрицателно! Просто да покажат, че те пък могат да намерят неговото изложение за не особено хубаво..

Има и други моменти, но темата е отворена...


















Гласувай:
31


Вълнообразно


1. mt46 - Поздрав!...
17.11.2015 22:44
За да бъдеш добър политик, е нужна дарба. Не е за всеки тази работа... В началото на "демокрацията" харесвах д-р Петър Дертлиев...
Ораторските умения са важни, но по-важно е да се говори честно, откровено /а и да се действа така/...
цитирай
2. leonleonovpom2 - Поздрави, Марине!
17.11.2015 23:01
Да, беше сладкодумник и умееше да омайва!
Но се изгавриха по гаден начин с него на президентските избори Напълно незаслужено!
В моя град ,по неизвестни причини, на първите избори бяха неадекватни Бяха убедени в голяма победа още на първия тур в полза на СДС Собственото ми проучване показа обаче друго
По собствена инициатива отидох при председателя на СДС в Бургас, у дома му За помощ, нещата са загубени Изненадан, явно друга информация е имал, направи ми знак да мълча, в съседната стая почива Дертлиев Отвън ми обеща, в отговор на настояването ми Дертлиев да отиде на мястото ,където се очертава загуба
Вместо в Созопол, да го прати при нас
Спази обещанието
После местните ми се хвалеха, че Дертлиев дошъл и станал голям митинг, събрал се целият град!
Подсмивах се само, не знаеха на кого дължат това На първия тур загубиха, но втория спечелиха трудно
Но споменът за Дертлиев остана! Завършен политик!
Хубава и спокойна нощ!
цитирай
3. lidislidis - Политика е народен представител и тряба да не прекъсва връзката с народа
17.11.2015 23:58
Народен представител с отлично реално висше образование и созиални комуникации и интереси да работи със знанията си за народа си. От там идва здравата връзка и успех и за двете страни.
Никога да не съкращава дистанцията, като използва бодигарди, да го пазят от избирателите
Да се отчита пред избирателите си открито за всичко, което върши в работата си
Да е винаги всред народа и знае проблемите му.
Да не се облича екстравагантно и да не парадира превъзходство и положение
Да не прекалява с опозиционната борба и да е убедителен с всяка дума, като е по добър слушател, от колкото оратор.
Когато прави митинги, или обществени мероприятия, никога да не използва подюм, или специална трибуна. Той е есин от другите на работа в момента за тях.
И още много подобни подробности...
Приятна вечер, Леоне!
цитирай
4. batogo - !!!:))) Поздравления, Леоне!
18.11.2015 08:56
Според мен най-важното е да се говори честно, ясно и да се казват истини. Който гледа аудиторията в очите или е много почтен, или е много нагъл и се опитва да я убеждава в лъжи. Но това мислещата публика бързо го разбира... Хубав ден!
цитирай
5. germantiger - Поздрави!
18.11.2015 09:45
Помня комичния боклук Тодор Живков - комичен като оратор в лексика, маниер, "стил".

Прочетох трите "точки", хубаво си ги написал, замислих се, но разбира се можеше да добавиш поне още няколко.
цитирай
6. pvdaskalov - * ! *
18.11.2015 09:46
Драги, Лео. При цялата сериозност на темата, позволявам си да се пошегувам, тъй като аз съм много слаб оратор. Моята сила е да чукам по клавиатурата. Тогава мисълта ми върви плавно като нож по филийка с маргарин.
Удивлявам се на способността на някои хора, които говорят по-бързо от мисловния процес. Такъв беше проф. Димитър Овчаров, такъв е и синът му Николай. Ами Любен Дилов-син?

1/ Добре е ораторът да не чете, а да говори свободно! – казваш.

Не всеки има дар слово. Не всеки има услужлива мисъл. Не всеки може да запомни точка след точка съдържанието на речта си. Ако го е написал на лист хартия (вж. проф. Юлиан Вучков) и повдигне да види какво следва, цялата аудитория ще разбере, че му треперят ръцете от вълнение.

2/ Говорещият, ако е на открито, не трябва например да следи самолет в небето, а в зала - да гледа упорито през прозореца Погледът му трябва да е насочен към публиката и то не в определена точка, а периодически и равномерно да я обхваща от единия до другия край, без определено да фиксира някой от нея.

Ами ако съзре – питам – дълбокото деколте на някоя хубавица, преметнала крак връз крак на първия ред (Май имаше подобен случай със сръбския примиер.). Или някой нарочно демонстративно изтисква лимон в чаша? (Има регистриран случай на оперната сцена в Хавана. Завистничка направила този номер иззад кулисите…)

3/ Когато накрая се стигне и до задаване на въпроси!

Е, тук вече става интересно, защото на мига разбираш умствения багаж на питащия. А може човекът да е на всяка манджа мерудия?! Или е твой приятел и ти задава най-лесния въпрос, за да очароваш публиката.
Сигурен съм, Лео, че колегите ще бъдат по-сериозни от мен. Темата заслужава. А ако си намислил да пишеш и по въпроса за плана на една научна статия, тогава вече ще те подкрепя без зевзешки забежки.
Поздрави от твоя приятел П и е р
цитирай
7. zaw12929 - ЧЕТАТ НАПИСАНИ ОТГОВОРИ ОТ НЕГРАМОТНИТЕ СИ ЧИНОВНИЦИ.
18.11.2015 10:29
Гледах брифингът на Обама от срещата на Г-20 в Анталия : " Обама, американският президент Показва, че се чувства потготвен и сигурен и няма притеснение, че може да каже нещо, което да стане гаф!" Той лично искаше въпроси и отговори пространно и през цялото време нямаше записки на експозето, не си записваше въпросите...

ОТНОСНО НАШИТЕ ПОЛИТИЦИ- НЕ СТИГА, ЧЕ ЧЕТАТ ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ И ДЕПУТАТИ И МИНИСТРИ И ДАЖЕ МИНИСТЪР ПРЕДСЕДАТЕЛЯ- НЕ ЧУВАМЕ И ПРАВИЛЕН БЪЛГАРСКИ, А ШОПСКО НАРЕЧИЕ, БЪЛГАРИЯ НЕ Е СОФИЯ, КАКВО ИСКАТ ДА НИ КАЖАТ С ПРЕКИТЕ СИ ПРЕДАВАНИЯ, КАТО ЧЕТАТ НАПИСАНИ ОТГОВОРИ ОТ НЕГРАМОТНИТЕ СИ ЧИНОВНИЦИ. ОСВЕН ВСИЧКО ДРУГО- СЛУШАТ ГИ ДЕЦА, ЮНОШИ- УЧАЩИТЕ И ПРИМЕРЪТ НА "НАЙ ДОБРИТЕ", КОИТО СА ИЗБРАНИ НА ВЪРХА Е ЗАРАЗИТЕЛЕН... И ДЕЗАТА НА БЪЛГАРИЯ, КОПИРАЙКИ ГИ СЕ ПРЕВРЪЩАТ В НЕГРАМОТНИЦИ...
цитирай
8. nkf - Горе-долу това са и правилата за ...
18.11.2015 13:04
Горе-долу това са и правилата за поведение в съдебна зала. Изобщо това са правилата на изкуството наречено реторика. Д-р Иво Лапена има едно кратко и много хубаво учебниче по Реторика. И - хубаво е не само политици, преподаватели и т.н. обществени фигури да се учат да говорят пред малки или големи множества от хора, но и редовите граждани, защото напоследък забелязвам, че невъзможността да се изрази словесно дори съвсем елементарна мисъл е проблем на все повече хора - и то далеч не само младежи.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Поздрави, Лидия!
18.11.2015 13:22
да това е нормална работа, на нормални избраници ,в нормална държава
Само ,че къде е тя? Не е тука
И разни негодници по идеален за тях начин се възползват от създадените им условия, за да се облагодетелстват и да си напълнят джоба!
От народа, разбира се ,но в името на народа!
Дано получат отплата! Каквато заслужават! Знаем ги, дори и поименно!

Приятен ден!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Поздрави, Огняне!
18.11.2015 13:35
Да, казваш истини бих допълнил за гледащия в очите и ,че вероятно много е обигран и добре обучен!
Казвам го за някой, затова и написах материала,че ми втръсна да ги гледам да правят едни и същи грешки Може и да си честен, но като ги допускаш, честността ти изчезва яко дим!

Иначе честен политик, такова животно няма в никоя зооградина!
Ако е честен, е обречен, в най- добрия случай да го изхвърлят като ненужно тяло, в по- лошия --да отпътува към Елисейските полета

..........
Те добре знаят това и ...внимават!

Приятен ден и успех!

П.П. На мен недоразумението Глишев ми изтри коментар, в който не го обиждам и не го псувам на майка, както беше в предишния коментар
Просто му казах, че милосърдието трябва да бъде изместено в момента от разбирателство и единство между водещите страни за ликвидиране на тероризма
И това е водещо в момента Аз от два месеца го разправям
Да трие и той се напъва за"честен"политик! Ясно е какви са му амбициите Утре ще се извърти и ще твърди, че той е казвал това
Негодници колкото искаш! И по рождение!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю Германтигър!
18.11.2015 13:39
Да , разбира се, не е изчерпателно, оставих и други да допълнят няма да е честно, всичко аз да напиша

Да, какъв ръководител може да бъде някой, какви идеи може да роди главата му, след като не е способен да каже директно дори две изречения?!

Приятен ден!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю, Пиер!
18.11.2015 13:49
Имаш право, има и частни случаи, които не се вписват в правила но те бързо се усещат и бързо намират оправдание
В случая става дума за натрапчиво повтаряне на едно и също грешно поведение
Ами сръбския премиер го изловиха веднага, грешката на дащната хубавица ли е или негова?

Ораторът трябва добре да знае, че е обект на внимание на всички и да е наясно, че няма как да му се размине Не е сред публиката, където няколко ще забележат неуместното му поведение
Затова грешката не е само негова, а и на тези, които са около него като съветници и на тези, които изобщо са го предложили за поста! Като не може да има нормално поведение сред аудитория, не му е там мястото!
Ще обмисля варианта , който предлагаш!

Приятен ден, приятелю!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Поздрави, Зав!
18.11.2015 13:53
Да, така е, имаш право!
Американския президент, и близките до него от повечето страни са школувани политици, за разлика от повечето наши
те са пенкилери, дори и в собствената си професия, смятат се за богоизбрани
Че могат всичко, дори и космически кораб да измайсторят Единствената пречка е, че не са решили
решат ли, готов е!
Пази боже България от такива!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Мартине!
18.11.2015 13:59
nkf написа:
Горе-долу това са и правилата за поведение в съдебна зала. Изобщо това са правилата на изкуството наречено реторика. Д-р Иво Лапена има едно кратко и много хубаво учебниче по Реторика. И - хубаво е не само политици, преподаватели и т.н. обществени фигури да се учат да говорят пред малки или големи множества от хора, но и редовите граждани, защото напоследък забелязвам, че невъзможността да се изрази словесно дори съвсем елементарна мисъл е проблем на все повече хора - и то далеч не само младежи.


Да, редно е, когато човек се изправи пред аудитория, да знае как да се държи с нея
А не тя да го сметне за недоразумение, на което мястото му не е там!
А като не е там, какво търси тогава там!
въпрос към много хора
Желая ти приятен и успешен ден!
цитирай
15. nkf - Вземам повод от един твой коментар, ...
18.11.2015 14:01
Вземам повод от един твой коментар, малко по-горе, з ада те попитам: Защо изобщо влизаш в какъвто и да е диалог с - наистина недоразумението - м. глишев? Та, не е ли видно, че това момченце има сериозен ментален и морален недостатък? Глишев е нищо повече от обслужващ персонал, масовка; вещ, която местят тук и там, според случая. Що за политик, че и лидер би могъл да бъде точно пък той? Та това е една морфологично диференцирана, но същностно идентична реплика на недоразуменията с. станишев и р. кънев...
цитирай
16. leonleonovpom2 - Да, имаш право ,Мартине!
18.11.2015 14:24
Грешка е да се занимавам с Глишев и с "глишетата" му!
Преди време, в безизходицата да ми отговори нещо извън глишетата, ме нарече алхимик
Което ясно показва степента му на знания, с която се пъчи?!
Би трябвало да е наясно, че алхимиците са превъзходни, а не посредствени химици!
Такъв е бил дори и Нютон и като химик не стои по- долу, отколкото като физик!
После спря да отговаря, да демонстрира ,че е над това, а сега безпричинно трие Дължи поне обяснение
Не съм нарушил нито едно правило,, освен това, че разкривам несъстоятелността на любовта му към мигриращите птици!
Ами да приеме десетина от тях в къщи!
Постингът " Дайте , да дадем" е иницииран от такива като него!
Приятен ден!
цитирай
17. dedenze - Да, определено има правила на поведение и уважение, етични и морални !
18.11.2015 17:59
Но те се спазват неписано, с вътрешна ментално изградена система, само от истински, интелигентни политици и учени ! Сега в България, всеки сам се обявява за тъкъв, независимо, че е прос като +++ ! Вузовете без общи критерии, сами си произвеждат велики "учени", партиите - богове! Има и един футболист - доктор хонорис кауза, да не говорим за "инженера президент" ... !? Това си е и народопсихология, описана неповторимо от Щастливеца - Алеко !
цитирай
18. tota - И нещо от Авъл Гелий
18.11.2015 19:15
За значението на думите

Хризип твърди, че всяка дума е по природа двусмислена, защото една и съща дума може да се схване в две или повече значения. Обаче Диодор, по прякор Кронос, казва: „Никоя дума не е двусмислена, никой не говори и не мисли двусмислено, никакво друго значение не бива да търсим в казаното освен това, което е в мислите на говорящия. Но ако аз съм мислил едно, а ти си разбрал друго, то казаното може би е по-скоро неясно, отколкото двусмислено; защото двусмислената дума по природа би трябвало да бъде такава, че говорещият да казва две или повече неща наведнъж. Но никой не казва две или повече неща, щом мисли, че казва едно нещо.



За основния закон при спорене

Закон, казват, било в диалектическата наука, че ако при обсъждането и разискването на нещо неизяснено ти зададат някакъв въпрос, ти трябва да отговориш, ала не бива да казваш нещо повече, а само да потвърдиш или да отречеш това, за което си питан; който не спазва този закон и отговаря или иначе, или повече от това, за което е питан, той се смята за невежа, непознат е с начините и правилата на спора.

За това към този закон е редно да се прибави и правилото, че не бива да се отвръща на коварни въпроси.

http://tota.blog/lichni-dnevnici/2008/05/04/iz-aticheski-noshti-na-avyl-gelii.189344
цитирай
19. nkf - Аз Глишев така или иначе не го чета, ...
18.11.2015 19:51
Аз Глишев така или иначе не го чета, след като се запознах веднъж с "разбиранията му". А ти защо очакваш друга реакция от един златарист? Та нали, ако имаше в главата си - той, Глишев, някакъв мисловен потенциал, не би бил именно златарист и "дошляк".
цитирай
20. leonleonovpom2 - Но те се спазват неписано, с вътр...
18.11.2015 20:36
dedenze написа:
Но те се спазват неписано, с вътрешна ментално изградена система, само от истински, интелигентни политици и учени ! Сега в България, всеки сам се обявява за тъкъв, независимо, че е прос като +++ ! Вузовете без общи критерии, сами си произвеждат велики "учени", партиите - богове! Има и един футболист - доктор хонорис кауза, да не говорим за "инженера президент" ... !? Това си е и народопсихология, описана неповторимо от Щастливеца - Алеко !


Да, така е!
Политици се вземат от улицата, професори се произвеждат от всеки ВУЗ по неясни критерии
Ето, убиецът в Поморие имал диплома на икономист от Свищов, като, КРАСЬО чЕРНИЯ
ИДИ И ВЯРВАЙ НА ДНЕШНИ ДИПЛОМИ!
АМИ ВСЯКА КОМПЛЕКСИРАНА МУТРА МОЖЕ ДА СИ Я КУПИ

НО КАКТО СЕ КАЗВА, ГОСПОД СИ ЗНАЕ РАБОТАТА ИСТИНАТА ЛЪСВА КАТО ЗАДНИК НА МЕСЕЧИНА
АКО СЛУЧАЙНО ПОПАДНАЛИЯ ТАМ, КЪДЕТО НЕ МУ Е МЯСТОТО НЕ НАВЛЕЗЕ НАБЪРЗО В МАТЕРИЯТА, ТАКА ,ЧЕ ДА ЗАЛИЧИ ТАЗИ СЛУЧАЙНОСТ, ЗАДНИКЪТ МУ ПРЕЗ ЦЯЛОТО ВРЕМЕ СВЕТИ - НА ВСИЧКИ ГЛЕДАЩИ ГО!

ПРИЯТНА ВЕЧЕР!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, тота!
18.11.2015 20:43
tota написа:
За значението на думите

Хризип твърди, че всяка дума е по природа двусмислена, защото една и съща дума може да се схване в две или повече значения. Обаче Диодор, по прякор Кронос, казва: „Никоя дума не е двусмислена, никой не говори и не мисли двусмислено, никакво друго значение не бива да търсим в казаното освен това, което е в мислите на говорящия. Но ако аз съм мислил едно, а ти си разбрал друго, то казаното може би е по-скоро неясно, отколкото двусмислено; защото двусмислената дума по природа би трябвало да бъде такава, че говорещият да казва две или повече неща наведнъж. Но никой не казва две или повече неща, щом мисли, че казва едно нещо.



За основния закон при спорене

Закон, казват, било в диалектическата наука, че ако при обсъждането и разискването на нещо неизяснено ти зададат някакъв въпрос, ти трябва да отговориш, ала не бива да казваш нещо повече, а само да потвърдиш или да отречеш това, за което си питан; който не спазва този закон и отговаря или иначе, или повече от това, за което е питан, той се смята за невежа, непознат е с начините и правилата на спора.

За това към този закон е редно да се прибави и правилото, че не бива да се отвръща на коварни въпроси.

http://tota/lichni-dnevnici/2008/05/04/iz-aticheski-noshti-na-avyl-gelii.189344


Древните са велики във философията!
И да бягаме срещу тях, трудно ще ги стигнем
Това за коварните въпроси е много интересно и поучително
Ами в Народното събрание, разните пенкилери, маскирани като министри , могат удобно да не отговарят на въпроси, базирайки се на правилото за коварни въпроси!

Дано не видят коментара, каквито са схватливи към подобни техники, веднага ще я усвоят!

Приятна вечер!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей, Мартине!
18.11.2015 20:55
nkf написа:
Аз Глишев така или иначе не го чета, след като се запознах веднъж с "разбиранията му". А ти защо очакваш друга реакция от един златарист? Та нали, ако имаше в главата си - той, Глишев, някакъв мисловен потенциал, не би бил именно златарист и "дошляк".


Знаеш ли, този философ с днешна дата, явно много чете древни философи и е усвоил основно правило:
На неудобни въпроси не се отговаря!
Затова не ми е отговарял на въпросите приспособенецът!
Сега се замислих , защо е изтрил иначе безобиден по отношение на него коментар ?! - не съм го нито псувал, нито заплашвал, само дето не съм го гъделичкал по петите, това ми е пропускът!
Сега ми е ясно вече всичко
Ново правило, за интелигенти с ново измерение, като него!!
Нормалните, но неудобни за автора коментари , се трият!

Спомням си, че в отговор на мнението ми , че има нещо много сбъркано в него, известна журналистка го защити с думите ,че бил много интелигентен и владеел много езици!

Да , изпитвал съм подобна интелигентност като неговата на гърба си! Да върша работата на такива интелигенти, защото те смятат ,че интелигентността им сама ще им свърши работата!

Приятна вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9140451
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102605
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031