Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2015 20:26 - Братя, Императори
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 5668 Коментари: 11 Гласове:
35

Последна промяна: 12.12.2015 22:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Има две много интересни двойки братя, императори ,  първо в Римската Империя и в последствие в Източната Римска Империя

Първата двойка е на Марк Аврелий и Луций Вер Те не са истински братя, осиновени са,  от достойния римски император Антоний Пий, който от брака си с Фаустина Старата няма мъжки наследник и е принуден да осинови гореспоменатите
Те си имат известни родители, не са анонимни

Защо Антонин е осиновил двама , има много правдоподобни обяснения?
  Ами , ако единият умре, преди да стане възрастен, както е прието в блога от някои да се подиграват с по- възрастните от тях?! Да има сигурен заместник, да не се налага да търси нов!

Да , приемливи са всякакви обяснения , но едно нещо е страшно натрапчиво!  Двамата осиновени братя имат страшна прилика помежду си! И помежду си, и с ....осиновителя?
Много трудно се разпознават на портретите Налага се дори , на провинциалните монети особено, да се разчита надписа, за да се разбере , кой от тях е изографисан!
Нищо не казваме, само отбелязваме като факт
Оставяме на православните, пардон праволинейните ИСТОРИЦИ научно да обяснят приликата Впрочем православни не е правилно и по друга линия, защото няма доказателства, рязани ли са или не, за да се твърди ,че са православни
Кой знае?

Та тука няма как човек да не се сети за дъщерята на Август- преподобната Юлия Тя не отстъпва на Месалина в похожденията си, накрая и баща и вдига ръце  и на защитниците й пожелава дъщери като нея
Та като я питат , как е успяла така да докара нещата, че всичките и деца да приличат на бащата - Агрипа, отговаряла, че " походите" правела само когато е  с товар
Та древните от генетика не са разбирали научно, не са я учели, но явно са били наясно с нещата!

Другата двойка е на Василий, по известен като Българоубиец и  на Константин Осми По документи са братя- с баща Роман Втори  и майка - Теофано

Тази Теофано е много интересна Да, по рождение скъпата ми майка носи нейното име, Но.... Няма нищо общо с нея
  Йоан Цимисхи и е трети брак, ако паметта не ме лъже,  била лудо влюбена в него?!
Сигурно усещала накъде отиват нещата
Когато  Роман Втори и по - късно - Цимисхи отсъствали, любимото и занимание било да посещава варангите, охранители на императора За викингите става дума
Сигурно ги е инструктирала как по - надеждно да охраняват императора Имат нужда от такива инструкции, безспорно!
Нищо повече не казваме в тази насока

Но Василий Арменец, какъвто е и баща му - арменец,  е синеок, бял , русокос, с къдрави ,коси, висок около два метра
Физически брат му Константин е пълна противоположност- типичен арменец
Не само физическа е разликата в двамата,  тя е и в характера
Както Марк Аврелий по- горе е организиран,философ и воин, за разлика от обичащия гуляите Луций Вер и поради това се налага да му върши работата, така и Василий отменя Константин в държавните и военните дела на империята, докато са съимператори След смъртта му , Константин, за около три години успява да срине почти всичко изградено от Василий за 50 години
Приликата в това отношение е страхотна, между двете двойки, които разглеждаме!
Но пък,ако се върнем на втората двойка,  колкото Василий е воин по характер, точно толкова Константин ненавижда войните и военното дело

Накрая малка анкета за заинтересуваните
С няколко думи!

Кои са по истински братя от двете двойки?



Гласувай:
35


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Добронамерено предупреждение!
11.12.2015 21:26
Някой добре зареден, преди да пристъпи към действие, да прочете това!
Целта на написаното не е да си разтовари отрицателната енергия тук
за тази цел си има енергийни дружества, да се обърне към тях, ще са му по- полезни
Ако все пак не види предупреждението, да не се притеснява, че коментара му го няма
Той е там, където му е мястото, просто друг му е свършил работата!

Хубава вечер на добрите хора в блога!
,
цитирай
2. born - Минава ми през ума, че по тези вре...
11.12.2015 22:13
Минава ми през ума , че по тези времена благородниците са имали доста незаконни деца, някои от които при необходимост са осиновявали. Може би и посочените случаи са подобни. Поздрави и хубава да е нощта.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!
11.12.2015 22:42
Много е вероятно така да стоят нещата
Официално няма и намек, но приликите са удивителни!
Също така трудно обяснима е търпимостта на Марк Аврелий към безделника Луций Вер Нямало е пречка , след смъртта на Антонин Пий да го отстрани, но не го прави
Императорът е имал голяма свобода с жените, дори Август го е правел със знанието и търпимостта на Ливия
По - интересно е , когато жените на императора изневеряват Обикновено ги достига съдбата на Месалина
Но обиграните като Теофано си свирукат и поставят рога когато си поискат на иначе страшния Цимисхи

спокойна нощ!
цитирай
4. pvdaskalov - * ! *
11.12.2015 23:28
И аз съм чел много за разюздания живот на някои матрони. Вече не си спомням къде се описваха подвизите им - да се подлагат на над 100 войника. Правили са нещо като състезания коя повече ще издържи.
Колкото до Антонин Пий - бил е богобоязлив, дал е муниципиално право на Монтана, негови празници са отбелязани на слънчевия часовник, открит в една вила рустика край града от колегата Георги Александров...
Извинявай, Лео, но всеки пише каквото знае.
Поздрави!
П и е р
цитирай
5. germantiger - ...
12.12.2015 04:43
ВЕЛИКОЛЕПЕН ПОСТИНГ!

И се смях и се замислих и се сетих за Василий, който за жалост е покорил България, но от друга страна е изключителен военен лидер, който е имал късмета и под негова субординация да са забележителни лидери.

А за Вер почти нищо не знаех, докато за Аврелий бол, но за другия не.

Много добре поднесено, кратко, духовито и интересно.

Обаче (макар да нее еодбре да се започва изречение с обаче ;) обаче ти намекваш нещо за днешния ден или за блог.бг или ти си знаеш - аз като "буквалист" това ми е неясно, но явно те си знаят визираните (дано аз не съм сред тях ;)
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Пиер!
12.12.2015 11:44
Съгласен съм с теб!
Затова е и благочестив! За Антонин Пий става дума!
Но пък в любовта граници няма и падат табута!
Та кой знае?!

Приятен ден!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Благодаря ти приятелю, Германтигър!
12.12.2015 11:56
germantiger написа:
ВЕЛИКОЛЕПЕН ПОСТИНГ!

И се смях и се замислих и се сетих за Василий, който за жалост е покорил България, но от друга страна е изключителен военен лидер, който е имал късмета и под негова субординация да са забележителни лидери.

А за Вер почти нищо не знаех, докато за Аврелий бол, но за другия не.

Много добре поднесено, кратко, духовито и интересно.

Обаче (макар да нее еодбре да се започва изречение с обаче ;) обаче ти намекваш нещо за днешния ден или за блог.бг или ти си знаеш - аз като "буквалист" това ми е неясно, но явно те си знаят визираните (дано аз не съм сред тях ;)


Само за първите две думи ще ти бъда вечно признателен!
Те са страшно дефицитни при нас, тук, в блога! Все едно ,че са равностойни на злато?

Правилно тълкуваш!
Разбира се ,че нямам предвид тебе, ти си директен и в добро , и в не дотам добро!

Да, истина е, показвам на някои, които смятат ,че са върхът в пародията/ по презумция, предположение, да се замислят върху тази дума/, какво е пародия
И как се прави!

така ,че на всички да е весело, дори и на потърпевшите

Важно е от кого се учиш На мен учителка ми беше майката на Надя Чолакова
От нея съм получавал най- високата оценка в живота си за разбор на "Илиада", след като преди това ме беше сразила за несериозност

Както и да е, това са незначителни подробности за някои историци тук, които се смятат за върха във всичко!

Хубав ден приятелю!
цитирай
8. shtaparov - По-истински братя са гущера и жа...
12.12.2015 13:45
По-истински братя са гущера и жабата: останалите са доведени :))
цитирай
9. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю!
12.12.2015 14:14
Сполучливо определение!
Да ти кажа ,много се затруднявам в тълкуванието
На едната двойка майките са различни, на другата-майката е една Това е сигурното Оттам нататък безброй математически комбинации
Иди търси вярната
Само майките могат да кажат истината Пък кой знае, след като не са я казали на времето...
Приятен ден!
цитирай
10. indiram - Здравей, Леон!
13.12.2015 22:47
Избрах си нещичко за коментар и мнение:
"... Константин, за около три години успява да срине почти всичко изградено от Василий за 50 години"
Ами, смятам, че имената са не просто имена. Константин - Констанца - константа - в математиката, const. - и, хич не ми е чудно, че тоя Константин пропилял стореното от Василий, т.е. вероятно константния е мързелувал или, меко казано, нехаел. Констанца се превежда и като Постоянство! - обаче, не е указано за какво постоянство става въпрос. И така нататък. (И в нашата Демокрация има някакво Постоянство - вече 26 години!) И нищо да не прави човек е най-лошото нещо.
Василий Арменец, синеок?! - Арменците синеоки ли са? - русокоси, къдрокоси?... Ако е така, значи научих още нещо за хората по света.
А, женските имена са твърде интересни! - както и "подвизите" на жените.
Поздрави!
За Анкетата ти: Трудно е да се каже. Дали изобщо са братя?
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Индра!
14.12.2015 10:18
Да, Константин е бил постоянен в безделието!
Права си!
Рожденото име на майката всъщност е Анастасия Но като на императрица са счели, че и подхожда повече Теофано и й е сменено
Била е красавица и на тази база има три брака ,все с имрператори на някои и е помогнала да минат в другия свят!
Приятен ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9149159
Постинги: 1349
Коментари: 29654
Гласове: 102622
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031