Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.07.2016 14:20 - Caresse -ласка ,милувка!
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4203 Коментари: 22 Гласове:
36

Последна промяна: 12.07.2016 22:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                                                           На Индира

Това ще е най- краткият постинг!
Не е необходимо да е дълъг, да убеждава или лъже някого?!
По повод критиката на Индира е, че всички думи  в езика ни са" Българици", няма чуждици в него!
Защото налаганата теза е обратната- всички думи в нашия език, съществуващи и в други езици,  са....чуждици?!

Така ли е?
Във френския език  има една дума-карес Означава ласка, милувка 

В нашия език  има израз- гониш карез на някого?
Това е подробност

Има глагол в Българския език - харесвам На френски  има глагол каресе! В първо лице  единствено число е карес Лаская, милвам!
Аз лично имам чувството, че произлиза от харесвам, като са поотрязани   някои букви
Може ли да ласкаеш, милваш някой, ако не ти харесва!?
Само ако си истински , пълен йезуит, може да го направиш!

Как мислите, така ли е?!



Гласувай:
36


Вълнообразно


1. milady - лео, при теб не е скука никога..
12.07.2016 14:44
но, темата за Йезуитите ме превъзбуди...
:)))
цитирай
2. merlin68 - Във всеки случай има логика!
12.07.2016 19:14
Във всеки случай има логика!
цитирай
3. get - - Ами да прочетем Иван Вазов ... вероятно ще намерим отговора на Въпроса - Са ли родствени ... ?
12.07.2016 20:59
българското КРАСНО идващо от по-старото КРАСА ... и английското: *grace - украсявам ... то свързано с Латинското: *gratia а то пък, кореспондиращо с гръцкото: Карисма ... предавано в български Хализма - Но!
- Да вземем да прочетем Иван Вазов(ото) "Цвете"?

"Цвете мило, цвете КРАСНО,
цвете с тънинко стебло,
що навеждаш тъй безгласно
свойто хубаво чело?

Що тъй бързо побледнява
твойта нежна младина?
... "

- Поздрав за ВСИЧКИ любо-знателни!

https://www.youtube/watch?v=izO8RDDmmhs


цитирай
4. litatru - Леон,
12.07.2016 21:31
Аз съм чула да казват: "Еди кой си е голям гарезлия." Утре ще проверя в речника, защото сега имам друга работа. Сигурно не съм чула добре.
Лека нощ!
Литатру
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Юлия!
12.07.2016 21:49
milady написа:
но, темата за Йезуитите ме превъзбуди...
:)))


Права си!
Оказа се, че у нас йезуитите са голяма сила!
И преди промяната бяха сила, но сега вече нямат равни!

Хубава вечер!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю Мерлин!
12.07.2016 21:56
merlin68 написа:
Във всеки случай има логика!


Благодаря ти за отзива!
Наистина, в нещата които са неопределени, търся логиката преди всичко!
Тя е нодеща във всички сфери на човешката дейност, гака ,че редно е да се потърси!

Хубава вечер!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю Гет!
12.07.2016 22:03
get написа:
българското КРАСНО идващо от по-старото КРАСА ... и английското: *grace - украсявам ... то свързано с Латинското: *gratia а то пък, кореспондиращо с гръцкото: Карисма ... предавано в български Хализма - Но!
- Да вземем да прочетем Иван Вазов(ото) "Цвете"?

"Цвете мило, цвете КРАСНО,
цвете с тънинко стебло,
що навеждаш тъй безгласно
свойто хубаво чело?

Що тъй бързо побледнява
твойта нежна младина?
... "

- Поздрав за ВСИЧКИ любо-знателни!

https://www/watch?v=izO8RDDmmhs




Харесвам явно има дълбоки корени в езика ни Това следва от твоето допълнение
Не знам карес откъде е взето от французите, но факт е, че келтите са живели по нашите земи....
И как карес е следващия етап на на харесването- ласка, милувка...

Да, има и карез, но това за следващия коментар...

Хубава вечер, Гет!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Величке!
12.07.2016 22:11
litatru написа:
Аз съм чула да казват: "Еди кой си е голям гарезлия." Утре ще проверя в речника, защото сега имам друга работа. Сигурно не съм чула добре.
Лека нощ!
Литатру


Напротив, правилно си чула!
Карез е турско-арабска дума и по смисъл е обратна почти на харесвам или каресе!
Злоба, омраза!
Понеже винаги се търси чуждото в езика ни, с предимство -турско, арабско, персийско, за да се подчертае произходът ни, ето един пример за диаметрално разминаване Няма прилика с турското гарез или карез, напротив, противоположна е харесвам
И има аналози в европейските езици!

Хубава вечер, Величке!
цитирай
9. indiram - Здравей, Леон!
12.07.2016 22:45
Благодаря ти, Леон! - за вниманието и посвещението!
В случай, че за мене е, а най-Вероятно, за мен иде реч...
Ето, моят глас, се случи 17! - била съм и 17-и номер в училище...

Малка забележчица - вярвам ще изтърпиш - да беше написал френската дума и на френски с латинските букви

Ами, по мои наблюдения и всекиму свобода да размишлява, клоня към извода, че Древният език - Вавилонският, Общият за всички - се пази все още в България - в Планини, в Долини, в Низини, край Реките, край Морета, .... В Народните песни!
А, Народните песни, също ги манипулират (от де ли и тази думичка), че да звучи като по (кой) Български (нов, книжовен) и да се изгубят корените...

Аз не критикувам! Аз се ядосвам!... Яда ми е се преобразува в задаване на въпроси, които изглеждат като критика... Понякога...

Казах ли ти, че през миналия век, дядо ми е продал в Бургаско (имал и по Беломорието) и се е заселил тук - у Родопските чукари... А, как ми харесва морето... И двете морета...

Колелото се върти! - в туй, няма спор, научно е доказано, а и на практика...

И, за ... И, в Родопските говори_наречия/диалекти ... има разлики...

Живи и здрави да бъдем!
Поздрави!

Кой пореден ще бъде тазГодишният Международен Фолклорен Фестивал в Бургас? -
цитирай
10. indiram - Здравей, Леон!
13.07.2016 12:02
И с днешна дата - Здравей, Леон!
За Забележчицата малка, която направих по-горе, мога да ти се извиня - вярвам, че ще се усмихнеш и ще ме извиниш - Благодаря ти за разбирането, Леон!
Защото, в заглавието си написал думата...

Да видим и гръчките думички - АРЕСКО и АРЕСО (крайната, последната буквичка е Омега)... и формата С'АРЕС/...

А, у Пиринския край, можем да чуем нещо като - Ке ареса

С пожелания за хубав ден!
Поздрави!

ПС- Редакцията на предишния ми коментар бе само в премахването на бялото поле под текста.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Индра!
13.07.2016 12:33
Разбира се, че ти си причината за този постинг!
Да, разбрахме се, думата е написава на латиница в заглавието Глаголът ,на който се явява отглаголно съществително е с едно r на края, чете се - каресЕ!

Коментирай, без да се съобрасяваш с мен
Аз съм влюбен в романските езици от дете, майка ми ми беше първата учителка по френски после обикнах и италианския
Това ми " помогна" после и в работата
Понеже се готвех за изпит по френски учебници, ме цапардосаха с цяла единица и половина на един конкурс

Когато поисках ревизия, нещата дойдоха на мястото си, но само за собствено успокоение, че съм бил прав!

Хубав ден!
цитирай
12. pvdaskalov - * ! *
13.07.2016 14:30
"Може ли да ласкаеш, милваш някой, ако не ти харесва!?"
- Може, може - ще отговори бай Ганю. - Щом ще падне келепир..."
За свое оправдание съвременният бай Ганьо ще цитира думите на Чудомир:
- Не съм от тях, како Сийке.

Разбирам тезата ти, Ваньо, но защо да не направим едно полезно отклонение?! То не всичко написано в Блог.бг възбужда многопосочни асоциации, нали?
Поздрави!
П и е р
цитирай
13. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю Пиер!
13.07.2016 21:42
pvdaskalov написа:
"Може ли да ласкаеш, милваш някой, ако не ти харесва!?"
- Може, може - ще отговори бай Ганю. - Щом ще падне келепир..."
За свое оправдание съвременният бай Ганьо ще цитира думите на Чудомир:
- Не съм от тях, како Сийке.

Разбирам тезата ти, Ваньо, но защо да не направим едно полезно отклонение?! То не всичко написано в Блог.бг възбужда многопосочни асоциации, нали?
Поздрави!
П и е р


Да йезуитите най- общо ласкаят или милват, а в гърба забиват нож!
Но ние сме с уговорката, че те и подобните на тях не участват в играта!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
14. voulgaros - КАРЕЗ Е ИЗКОННА И САМО ГРЪЦКА ДУМА. . ...
14.07.2016 10:12
КАРЕЗ Е ИЗКОННА И САМО ГРЪЦКА ДУМА.. ДОКТОР СИМЕОНОФ.


ХРИЗАНТЕМА, ХАРИЗМА, КАРИС/ХАРИАС = ЧАР.
ХАРИТЕ/ ХАРИТИАС / КАРИТАС/ХАРИТАС...+ И ХАРОТОН/ ХАРИТОНИА/ ХАРИТОНАС = БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ / МИЛОСЪРДИЕ !


НАЛИ ИМАТЕ ЕДИН ВУЛГАР- БУНТОВНИК С ГРЪЦКОТО ИМЕ - ПОП ХАРИТОН , ОТ 19 ВЕК !
цитирай
15. leonleonovpom2 - Вулторос, на латински-Caritas e ...
14.07.2016 15:43
Вулторос, на латински-Caritas e голяма любов, уважение!Каритас!
На италиански пер каритас е- за бога!
Карецца на италиански е равностойната на карес на френски-ласка, милувка!
Не оспорвам написаното от тебе за гръцките думи

Но друго прави впечатление
Ако каритас беше с гръцки произход, щеше де е маркирано Латините са се погрижили да отбелязват гръцките думи
Няма Н, следователно думата не е от гръцки произход
Така, че не всички думи е задължително да са гръцки, има и обратно движение
Някак си не върви, смятам ,че се вижда, римляните да вземат дума от гърците, а ние от тях Или те ,чрез нас да вземат думата от гърците!?
Но повтарям, те са коректни, гръцките думи при тях се хващат веднага
Май като историята с кашкавала става!

Хубав ден!
цитирай
16. voulgaros - ДОКТОР КЕМИКАЛ БРАДАР СИМОС. . . . ...
14.07.2016 16:19
ДОКТОР КЕМИКАЛ БРАДАР СИМОС....ВСЕКИ САЙТ НА СВЕТА, И ВСЕКИ ЛИНГВИСТ ЩЕ ТИ КАЖЕ ЧЕ КАРИТАС Е ГРЪЦКА ДУМА ПО ГЕНЕЗИС...НЕ ГЛЕДАЙ САМО ТВОЯ ГРЕШЕН РЕЧНИК, КЪДЕТО ИТАЛИАНЦИТЕ БИЛИ МАРКИРАЛИ ДУМИТЕ ?

ОТВОРИ КАДЕТО И КОИТО ИСКАШ САЙТ НА ПЛАНЕТАТА, ИЛИ ПИТАЙ КОИТО ИСКАШ ЕТИМОЛОГО-ЛИНГВИСТ НА ПЛАНЕТАТАС ГАЙА, И ЩЕ ВИДИШ ''КАРИТАС'' = КВО ЗНАЧИ.

КАРИС = МИЛОСЪРДИЕ.
КАРИТАС = БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ.
цитирай
17. leonleonovpom2 - За какво да питам някой, бе Анонимус?
14.07.2016 18:08
Аз нямам навика, да питам някой за нещо от улицата, освен само за някоя улица
Caritas, per caritas, carezza, виждаш ли някъде Н?
За какво да питам някой, който хабер си няма?
Светът не почва с древна Елада, Вулгарос Не се прави на по- турчин от султана Чул съм с ушиге си какво казва гръцкия професор!
цитирай
18. get - - При ВТОРИЧНАТА ПАЛАТАЛИЦАЗИЯ (потъмняване) в ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЕЗИЦИ ... ?
15.07.2016 12:21
leonleonovpom2 написа:
Аз нямам навика, да питам някой за нещо от улицата, освен само за някоя улица
Caritas, per caritas, carezza, виждаш ли някъде Н?
За какво да питам някой, който хабер си няма?
Светът не почва с древна Елада, Вулгарос Не се прави на по- турчин от султана Чул съм с ушиге си какво казва гръцкия професор!


... буквата "Г" - СТОЯЩА В НАЧАЛОТО НА ДУМАТА ... е преминала(започнала да се произнася) - като "К"(капа на гръчки).
- Ако изхождаме от този ИМЕРИЧНО УСТАНОВЕН ЗАКОН - То? Латинската Gratia ... следва ДА Е ПО-СТАРАТА - предвид изписването и с "ГГГ" ... преминало в по-късното "гръцко" "Ка" ... имащо признаци и на последващо "потъмнямане" предвид преминаването и в "Х" - както между впрочем е и при българското "Х" в началото на думата ни за ХАРЕСВАМ!
- Всъщност Гратиа ... е станало Грация ... тоест имаме ПРЕХОДИ от Т -> Ц -> С - което е В СЪГЛАСИЕ с преходите(исторически) през които преминават ТЕЗИ ЗВУЦИ в ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЕЗИЦИ ... с други думи - Хареса(бг.) е калка на по-старото ГРАТИА(лат.) ... според мен - тъй като отговаря на езиковите закони при Евро-индийските езици!!
- В потвърждение на това което твърдя: Харизма ... отговаря на МЕЖДИННА ФОРМА ((времева) като произношение между ЛАТИНСКАта - Гратиа и-и-и българската ХАРЕСА, най-млада форма?!

ЗАБЕЛЕЖКА: В потвърждение на това, което твърдя - ще установите ако сравните станала обект на коментари дума: carezza ... при която ЗАМЕНЕТЕ ... "С" с "Х" ... и вторият звук "з" със "С" - Какво ще се получи ?? :)))!
- Поздрав!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
15.07.2016 13:58
get написа:
leonleonovpom2 написа:
Аз нямам навика, да питам някой за нещо от улицата, освен само за някоя улица
Caritas, per caritas, carezza, виждаш ли някъде Н?
За какво да питам някой, който хабер си няма?
Светът не почва с древна Елада, Вулгарос Не се прави на по- турчин от султана Чул съм с ушиге си какво казва гръцкия професор!


... буквата "Г" - СТОЯЩА В НАЧАЛОТО НА ДУМАТА ... е преминала(започнала да се произнася) - като "К"(капа на гръчки).
- Ако изхождаме от този ИМЕРИЧНО УСТАНОВЕН ЗАКОН - То? Латинската Gratia ... следва ДА Е ПО-СТАРАТА - предвид изписването и с "ГГГ" ... преминало в по-късното "гръцко" "Ка" ... имащо признаци и на последващо "потъмнямане" предвид преминаването и в "Х" - както между впрочем е и при българското "Х" в началото на думата ни за ХАРЕСВАМ!
- Всъщност Гратиа ... е станало Грация ... тоест имаме ПРЕХОДИ от Т -> Ц -> С - което е В СЪГЛАСИЕ с преходите(исторически) през които преминават ТЕЗИ ЗВУЦИ в ЕВРОПЕЙСКИТЕ ЕЗИЦИ ... с други думи - Хареса(бг.) е калка на по-старото ГРАТИА(лат.) ... според мен - тъй като отговаря на езиковите закони при Евро-индийските езици!!
- В потвърждение на това което твърдя: Харизма ... отговаря на МЕЖДИННА ФОРМА ((времева) като произношение между ЛАТИНСКАта - Гратиа и-и-и българската ХАРЕСА, най-млада форма?!

ЗАБЕЛЕЖКА: В потвърждение на това, което твърдя - ще установите ако сравните станала обект на коментари дума: carezza ... при която ЗАМЕНЕТЕ ... "С" с "Х" ... и вторият звук "з" със "С" - Какво ще се получи ?? :)))!
- Поздрав!


Разбира сде ,че латинското е по- старо от гръцкото, но трябва да бъда провокиран, за да го декларирам
Ами латинския произхожда от фригийския, а фригите са дали тласък и на траки и етруски А етруските - на латините
От това взаимодействие са се възползвали и елините и то така, че с течение на времето са станали собственици на азбуката
Но все пак имат постижения във фолклора

Дали Еней е победеният? Става така, че победителите, чиято жертва е той, на свой ред стават жертва на неговите наследници
Както пираните изяждат птиците във водоемите и после на свой ред стават жертва на тези птици, когато водоемите пресъхнат и те, пираните, се мятат в калта

Хубав ден, Гет!
цитирай
20. get - - Вулгарос - мисля, че при теб има настъпило объркване във връзка ... промяна в смисъла на близко думи - които са ...
15.07.2016 14:00
voulgaros написа:
ДОКТОР КЕМИКАЛ БРАДАР СИМОС....ВСЕКИ САЙТ НА СВЕТА, И ВСЕКИ ЛИНГВИСТ ЩЕ ТИ КАЖЕ ЧЕ КАРИТАС Е ГРЪЦКА ДУМА ПО ГЕНЕЗИС...НЕ ГЛЕДАЙ САМО ТВОЯ ГРЕШЕН РЕЧНИК, КЪДЕТО ИТАЛИАНЦИТЕ БИЛИ МАРКИРАЛИ ДУМИТЕ ?

ОТВОРИ КАДЕТО И КОИТО ИСКАШ САЙТ НА ПЛАНЕТАТА, ИЛИ ПИТАЙ КОИТО ИСКАШ ЕТИМОЛОГО-ЛИНГВИСТ НА ПЛАНЕТАТАС ГАЙА, И ЩЕ ВИДИШ ''КАРИТАС'' = КВО ЗНАЧИ.

КАРИС = МИЛОСЪРДИЕ.
КАРИТАС = БЛАГОТВОРИТЕЛНОСТ.


... християнското тълкуване (по апостол Павел) на близки по звучение н но със различно съдържание думи ... Charis и Charisma?
- Първото ( Charis ) е от пред-християнско време и е напълнено с определено съдържание ... то пък в определен контекст със свойства-функции на старите богове ...
- Второто - идва от тълкуването(превода) на еврейската дума употребявана за изразяване смислово на: благо, помощ, благоразположение (и др.) звучаща "hanan" - тоест "да покаже полза/полезност-помощ" ... това в смисъла ПРОЯВАТА на "свети дух" и други подобни теологични(есхатологични) тълкувания?
цитирай
21. andorey - Да, думата аресвам (ареси) дейс...
18.07.2016 01:16
Да, думата аресвам (ареси) действително е определена за гръцка, на добре познатия ни принцип. А той е, че думи които не се срещат в останалите славянски езици са чужди и за българския език... На славянски думата харесвам е "нрави" или "нрави ми се". На български - това ми харесва, на руски - меня нравиться... Но и на български е запазено - това ми се нрави, т.е. харесва ми... Айде да им оставим засега тази дума на гърците, да се радват... :)
цитирай
22. leonleonovpom2 - Поздрави, Андрей!
18.07.2016 11:39
andorey написа:
Да, думата аресвам (ареси) действително е определена за гръцка, на добре познатия ни принцип. А той е, че думи които не се срещат в останалите славянски езици са чужди и за българския език... На славянски думата харесвам е "нрави" или "нрави ми се". На български - това ми харесва, на руски - меня нравиться... Но и на български е запазено - това ми се нрави, т.е. харесва ми... Айде да им оставим засега тази дума на гърците, да се радват... :)


Да, лесен и удобен принцип
За нихиристите, припознати за българи?!
Крайно време е да има речник не за чуждите думи в Българския, а за Българските в него!
Да се поизпотят чуждопоклонниците...

Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133841
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102591
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031