Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2016 15:17 - Българинът от 1829 година
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 8444 Коментари: 26 Гласове:
35

Последна промяна: 01.11.2016 20:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 За възможностите и  за добродетелите на Българина от тази далечна година говори един руски автор-или поне човек на руска служба- генерал Иван Липранди Командир на Българския корпус ,воюващ за свободата на Гърция/ ако някой знае, ще му бъда благодарен, да ме информира за името на генералът ,командир на гръцкия корпус, воюващ за нашата свобода/! Няма да влизаме в подробности, имаше постинг на тази тема, с няколко думи!
Българите са най- добрите войници на Балканите, а селищата, домовете им най-уредените в империята! А земята им е китна градина!

Понеже сега е модерно на автор от изток да не се вярва, да се търси западен, те са по истината, да сверим с написаното от тях! Дали има някакво , ако не диаметрално, то поне малко разминаване?!
Да вземем например написаното от един френски пътешественик, малко известен-Сейже!
Французите по начало са непредубедени в пътеписите -описват нещата  така, както ги виждат, не както им се иска да бъдат  Впрочем, те във всяка работа/ на ниво се има предвид/ са такива!
Затова избрахме френски автор- Сейже!

Да видим , дали пък той няма да каже обратното на Липранди!?
От пътеписа му личи, че той не е попаднал случайно на Балканите през1828-9 година, че  предварително е запознат с местата, които посещава, както и с хората, които предстои да види-нравите и бита им!

Впечатленията му от Българите са великолепни!
На първо място посочва трудолюбието им и голямото им гостоприемство!
За да не е обикновен комлимент това, прави паралел с гърците, заради които се водят военните действия
За него Българите притежават повече както морални, така и физически добродетели от гърците, отличават се с повече прямота, чистота и независимост!
Добри земеделски стопани са, с прилична битова култура!
Превъзхождат дори в изяществото на носиите, ,в остатъците от бойния дух, наследен от войнствените им деди!
Според Сейже Българите са непокорни и непримирими по отношение на чуждото потисничество!
Българите не са пасивни/ корпусът на Липранди го доказва/   , искат оръжие и желаят да се включат във военните дейстхвия! Факт за това е въстанието в Югоизточна България! Прави му впечатление    потокът от изселници, хиляди на брой, които изоставят приличното си благосъстояние, дори и за разбиранията на запад, под угрозата  за отмъщение!
Заради участието им във военните операции през 1829 година срещу Османската империя!
Сейже по всяка вероятност е археолог   Първата му работа , като пристигне в дадено населено  място е да се заинтересува за съхранените паметници, да ги огледа и опише! Специалист е по нумизматика, изкупува масово предложените му антични монети и медали/ медальони/ Вероятно за Лувъра или друг музей!
Повече време се е задържал в Сливен Дава интересни данни за името му- че на турски е Селимно /вероятно свързано със султан Селим/, а руснаците го наричат Сливно,  което вече кореспондира с настоящото му, Българско име!
За Българските села в Сливенско казва ,че имат по-цветущ вид от гръцките, с по - богати и по- разнообразни насаждения са!
Игото или каквото да му е името е очевидно, според него, че е непосилно бреме за Българина
Тъкмо в Селимно ,той за пръв път среща керваните от Български изселници, възползващи се от член 13 на мирния договор, да търсят нова родина в руските земи- предимно в Бесарабия!Това преселване според него не е трудност за Българина, свикнал да се задоволява с малко!
Признава все пак, че Българинът има благосъстояние,  каквото често не се среща в цивилизованите Европейски държави!

Пълно покритие на написаното от Иван Липранди с пътеписа на Сейже!


                                                                    ДОПЪЛНЕНИЕ

За тези, които четат бавно и разсъждават трудно- в текста няма мое мнение, само това на авторите е
Да се напомни, че те са очевидци на събитията, за разлика от коментаторите постфактум!
И аз също между тях! Затова не коментирам! Какво е искал да каже авторът например, къде е сгрешил?
Не, далече от такъв експеримент!



Гласувай:
36


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. pvdaskalov - * ! *
01.11.2016 18:40
Браво, Лео!
От такива постинги се нуждаем. Не ние сами да се величаем и да подражаваме братята македонци, а да се интересуваме от обективни пътешественици и историци.
П и е р
ПС - Честит празник на народните будители.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю Пиер!
01.11.2016 19:07
pvdaskalov написа:
Браво, Лео!
От такива постинги се нуждаем. Не ние сами да се величаем и да подражаваме братята македонци, а да се интересуваме от обективни пътешественици и историци.
П и е р
ПС - Честит празник на народните будители.


Да, били са хора за уважение!
Въпреки всичко, стоварено на главите им!
Ами аз знам дядо ми, какъв човек беше!
Не такива мижитурки, като днешните, които ме отвращават!
И се стремят да приравнят всичко до тях, а ако е възможно и под тях?!
честит празник и на тебе, пиер
И ти си будител!
А май на всеки са нужни днес поне по двама будители!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Сурвакар, никакви долнопробни ...
01.11.2016 19:16
Сурвакар, никакви долнопробни сметки не правя!
Оправи си коментара, няма да допусна такъв бълвоч за моя сметка!
Всичко е едно към едно Каквото са писали Иван Липранди и френският автор!

Ако си пропуснал, Сейже е писал , че стандартът на Българите е по- висок от този на мнозина западноевропейци ,но нямат сигурност за живота си!
Затова бягат и отиват в Русия!
Аман ти и парите, като животът ти е на косъм!?
Може и аз да съм го пропуснал, да го цитирам, ще проверя!

Ако е така, извинявай, сега имваш пълната картина!
Коригирай според нея!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Повече ме интересува друго, Сурвакар!
01.11.2016 19:25
Ти или твоят приятелски кръг, знаете ли името на генерала, командир на гръцкия доброволчески корпус?
Кой то се бие за свободата на БЪЛГАРИЯ!
Ако го знаете и ми го кажете ,ще съм ви безкрайно задължен!
Но!
Свободни съчинения, но пасаран!
цитирай
5. anonymousbulgaricus - Българите са излъгани от Русия да се ...
01.11.2016 19:33
Българите са излъгани от Русия да се изселят, на тяхно място трябва да се заселят изгонените от там черкези и т.н. Раковски го е описал далеч по-добре. Инак, всеки писал за българите, дори и османските автори ги казват тези неща. Алеко, отговаря на всичко това със случката в "Пази боже сляпо да прогледа" и не само, други, български автори също пишат достатъчно и показателно. Дори най-големите ни възрожденци.

Но, като цяло така изглеждаме пред чужденците - добронамерени, гостоприемни, представителни, показващи благосъстояние, недоволни от управлението, услужливи и т.н. Те и днес тези черти си ги има и чужденците като цяло така ни виждат. Има и достатъчно съвременни пътеписи, които го доказват.

Хубави хора сме, за пред хората от време оно :)

цитирай
6. leonleonovpom2 - Боклуците се появиха- с минуса!...
01.11.2016 19:53
Боклуците се появиха- с минуса!
Това могат, това правят
Какво да очакваш от .....?
цитирай
7. kuschel - Много хубав постинг и неща, които не ...
01.11.2016 19:54
Много хубав постинг и неща, които не знаех.
цитирай
8. indiram - Здравей, Леон!
01.11.2016 19:55
Хубав материал! - Поздравления, Леон!
Само да не забравя да кажа относно парите/богатството и отношението на българите към тях... Мой чичо, неволи с очите/зрението отиде на операция и каза: 1000 (хиляда) лева не могат да гледат/виждат! - операцията струваше толкова пари - здрави очи гледат!

По темата - като посочваш година (1829) се замислих какво събитие се е случило - казваш въстание в Южна България... Говориш за изселение на Сливналии на север към Бесарабия... Дали само от Сливенско са се изселили, изоставяйки дом/къща?... Защо са поели именно на север? - въпроси към радетелите за вярна история... /отговорът - на юг е Османската империя - не е задоволителен! - щото има и други посоки/
Селимно (турски) и Славно (руски), описано от Сейже (французин) ...

Относно, Иван Лапранди - четох материал за него преди време и си спомням, че го свързах с 1876 г. - събитията за Априлското въстание... беше изказал някакво мнение...

Аз, както се знае, не съм историк, но ми е любопитно да чета материали за миналото на България, която винаги е била Булгария/Булгаристан - и ако мога с някой, дори смешен, въпрос да помогна, правя го.
От материала възникват много въпроси... На ход са специалистите - ония смелите Орлите...

Поздрави!
...
ПС (4.11.2016г./ 20:54ч.): Където за Лапранди казвам, бях написала 1976г - поправям си грешката - годината, 1876г
цитирай
9. leonleonovpom2 - Анонимус, прочети Сейже!
01.11.2016 20:04
anonymousbulgaricus написа:
Българите са излъгани от Русия да се изселят, на тяхно място трябва да се заселят изгонените от там черкези и т.н. Раковски го е описал далеч по-добре. Инак, всеки писал за българите, дори и османските автори ги казват тези неща. Алеко, отговаря на всичко това със случката в "Пази боже сляпо да прогледа" и не само, други, български автори също пишат достатъчно и показателно. Дори най-големите ни възрожденци.

Но, като цяло така изглеждаме пред чужденците - добронамерени, гостоприемни, представителни, показващи благосъстояние, недоволни от управлението, услужливи и т.н. Те и днес тези черти си ги има и чужденците като цяло така ни виждат. Има и достатъчно съвременни пътеписи, които го доказват.

Хубави хора сме, за пред хората от време оно :)


Не, сега, доказано не сме хубави хора, дори и за пред другите
Други хора сме, Анонимус!
Хората бягат заради отмъщението, заради несигурността за живота си
Това го е уловип Сейже
Не обичам нагласянето според вятъра!
За какво да ги лъжат, посочено е и точката в договора, който желае, да тръгва!
Никого не задължават
Ами тръгват и гърци и Българи от Анхиало защото знаят, че животът им е в опасност
Затова тръгват всички, заради несигурността си
Аман ти и благосъстоянието, когато животът ти виси на косъм!
Ти си поне интелигентен, не си парвеню, не ти ли е наистина ясно!?
Нищо не съм добавил, цитирам само авторите!
Въпросите- към тях!
Е, съгласен съм с тебе, видяли са, че Българинът е трудолюбив, решили са, че ще облагороди пустата За какво им са престъпните черкези?
Но принуда, насила нтяма който иска
Е, хората не рискуват живота си и тръгват.....
цитирай
10. leonleonovpom2 - Благодаря, Кушел!
01.11.2016 21:00
kuschel написа:
Много хубав постинг и неща, които не знаех.


Сега отявлени антикомунисти, дремещи кротко преди в поартийни бюра, ще ме изкарат комунист?
Никога не съм бил партиен член!
Крадецът вика-Дръжте крадеца!
Доколкото знам и генерал Липранди, и Сейже не са били комунисти! Няма как, Маркс е бил в отделенията още, Капиталът е бил в джоба му, като пфенинги за закуска

Хубава вечер!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Индра!
01.11.2016 21:08
indiram написа:
Хубав материал! - Поздравления, Леон!

Само да не забравя да кажа относно парите/богатството и отношението на българите към тях... Мой чичо, неволи с очите/зрението отиде на операция и каза: 1000 (хиляда) лева не могат да гледат/виждат! - операцията струваше толкова пари - здрави очи гледат!

По темата - като посочваш година (1829) се замислих какво събитие се е случило - казваш въстание в Южна България... Говориш за изселение на Сливналии на север към Бесарабия... Дали само от Сливенско са се изселили, изоставяйки дом/къща?... Защо са поели именно на север? - въпроси към радетелите за вярна история... /отговорът - на юг е Османската империя - не е задоволителен! - щото има и други посоки/
Селимно (турски) и Славно (руски), описано от Сейже (французин) ...

Относно, Иван Лапранди - четох материал за него преди време и си спомням, че го свързах с 1976 г. - събитията за Априлското въстание... беше изказал някакво мнение...

Аз, както се знае, не съм историк, но ми е любопитно да чета материали за миналото на България, която винаги е била Булгария/Булгаристан - и ако мога с някой, дори смешен, въпрос да помогна, правя го.
От материала възникват много въпроси... На ход са специалистите - ония смелите Орлите...

Поздрави!


Да, писах за генерала
Той има и книга, посветена на събитията- войната 1828-9 година Активен участник е в битката за освобождение на Гърция Може да се каже, че основната тежест в нея е изнесла Русия
Българите масово се включват в тази война, с надежда, че и те ще получат свобода Но Османска Турция има защитници от запад Заради заплахата от Русия, нашето Освобождение не се състои
Хората взели участие , а и тези, които не са взели се страхуват за живота си Защото покрай сухото гори и мокрото Османлиите в отмъщението си не подбират
Посочил съм точка в договора, според която, който желае, може да се изсели в Русия Никой не е каран насила, Сейже потвърждава
Били излъгани
Сложен въпрос
Изисква контра въпрос Защо, по какви причини тези, излъгани тогава хора, не се връщат сега в България За да не ги излъжат отново, може би!? Доколкото зном са около три милиона - в Молдова, Бесарабия и Украйна!

Хубава вечер, Индра!
цитирай
12. indiram - ...
01.11.2016 21:23
цитирам:
Тъкмо в Селимно ,той за пръв път среща керваните от Български изселници, възползващи се от член 13 на мирния договор, да търсят нова родина в руските земи- предимно в Бесарабия!Това преселване според него не е трудност за Българина, свикнал да се задоволява с малко!
...
член 13!!! - което е ...изумително! - числото 13 - много от написаните случки/събития изглеждат като нагласени или... ИЛИ са написани по този начин, че да остане следа за търсене...
Дори, името Сейже...

За мен, хрумката ти за този материал, има дълбоки корени...

Поздрави!
Българите ще си открият историята/миналото на дедите!
Ако не е споменато името на гръцкия генерал - какви въпроси можем да си зададем?! - има ли гръцки генерал или не е гръцки, а нашенски - примерно...
Където липсва уточнение, има съмнение!...
цитирай
13. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Индра!
01.11.2016 21:50
indiram написа:
цитирам:
Тъкмо в Селимно ,той за пръв път среща керваните от Български изселници, възползващи се от член 13 на мирния договор, да търсят нова родина в руските земи- предимно в Бесарабия!Това преселване според него не е трудност за Българина, свикнал да се задоволява с малко!
...
член 13!!! - което е ...изумително! - числото 13 - много от написаните случки/събития изглеждат като нагласени или... ИЛИ са написани по този начин, че да остане следа за търсене...
Дори, името Сейже...

За мен, хрумката ти за този материал, има дълбоки корени...

Поздрави!
Българите ще си открият историята/миналото на дедите!
Ако не е споменато името на гръцкия генерал - какви въпроси можем да си зададем?! - има ли гръцки генерал или не е гръцки, а нашенски - примерно...
Където липсва уточнение, има съмнение!...


Добре, че даваш цитата!
Проверих в текста Освен Българи, пише, че се изселват и местни гърци
това е интересно-вместо на юг, към нова Гърция, отиват в Русия?1 впрочем, в Украйна със сигурност знам, че има много гърци

няма генерал на гръцките доброволци, разбира се!
Защото няма и гърци, биещи се за свободата на България
само ние сме такива филантропи

Името на автора в оригинал е Sayger- Сейже
Преди години работих с един французин- Серж, от Марсилия Преди него - с парижанин-Пиер Майтапчия -представи ми се с лист ,на който на латиница беше написал ,че е Камен
Симпатяги са, такива хора не са способни да лъжат!
Вярвам им, безрезервно!
Е, от други съм разочарован, но като хора, не като специалисти
цитирай
14. indiram - ...
01.11.2016 22:15
Извини ме, че влизам за трети път... но искам да си отбележа -
Името на автора в оригинал е Sayger- Сейже - щото буквите за мен са важни! - освен звученето...

БлаГодаря, Леон!
Поздрави!
Струва ми се, че бая хора ще преразгледат известните хронОЛОГически документи...
цитирай
15. leonleonovpom2 - Индра, винаги си добре дошла!
01.11.2016 22:45
indiram написа:
Извини ме, че влизам за трети път... но искам да си отбележа -
Името на автора в оригинал е Sayger- Сейже - щото буквите за мен са важни! - освен звученето...

Блатодаря, Леон!
Поздрави!
Струва ми се, че бая хора ще преразгледат известните хронически документи...


Влизай, колкото пъти пожелаеш!
Няма проблем от това!

Хубава вечер!
цитирай
16. donchevav - Прочетох с интерес! Трудолюбие, ...
02.11.2016 08:25
Прочетох с интерес!
Трудолюбие, гостоприемство... морал, физически добродетели... прямота, чистота, независимост... добри земеделски стопани, прилична битова култура... изящество на носиите, боен дух, непримиримост към чуждото потисничество...
Това е точното описание на българин - и от началото на 19-ти, и от средата на 20-ти век... Колко исторически катаклизми - робство, въстания,войни, изселвания - а тези основни черти са останали непоклатими в народната душа като белег за българщина! Какво се случи през последния четвърт век, кое толкова промени народопсихологията ни? И дали наистина могат да бъдат променени толкова устойчиви ценности, оцелели векове робство?... Реторичен въпрос:)))
Поздрави, скъпи Лео!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Поздрави, Венета!
02.11.2016 16:26
donchevav написа:
Прочетох с интерес!
Трудолюбие, гостоприемство... морал, физически добродетели... прямота, чистота, независимост... добри земеделски стопани, прилична битова култура... изящество на носиите, боен дух, непримиримост към чуждото потисничество...
Това е точното описание на българин - и от началото на 19-ти, и от средата на 20-ти век... Колко исторически катаклизми - робство, въстания,войни, изселвания - а тези основни черти са останали непоклатими в народната душа като белег за българщина! Какво се случи през последния четвърт век, кое толкова промени народопсихологията ни? И дали наистина могат да бъдат променени толкова устойчиви ценности, оцелели векове робство?... Реторичен въпрос:)))
Поздрави, скъпи Лео!

Точна си, както винаги!
Да, спор няма, такива са били Българите и то до неотдавна
Живи са спомените за деди и родители за мен, те бяха такива!
От следващите поколения нещата започнаха да се извращават!
Защо ли?
Според мен, заради липса на йерархия, както в пчелния кошер например
Сега неукият може да бъде министър например, а ученият да рови в кофите за боклук
А преди всеки си знаеше и е знаел мястото си Точното място и си върши или е вършел работата си Без възражения

Един частен пример
Спомням си малко преди промяната, как колегите се върнаха възбудени от едно партийно събрание Лаборантките казали, че могат да вършат работата на научните сътрудници
Аз се подсмивах, мълчейки Попитаха ме, какво смешно намирам в тази наглост
Ами решението беше просто, спираме да им даваме работа и си я вършем ние Знаем анализите, какъв е проблемът?
При мен проблемът бяха честите командировки, иначе работата си я вършех сам, когато присъствам
Направих го Лаборантките почнаха да ме търсят, защо не им възлагам работа Взеха да ми се молят Изказването не било срещу мене, а срещу тези, които нищо не вършат
Както и да е, разместването на пластовете не се осъществи Разбраха бързо, че зависят от нас, а не ние от тях Вместо да губя време в рутинен анализ, мога да го посветя на изучаване на проблеми, на анализи, на проучване на литература...
Казах и нещо друго, което , разбира се, не направих Че спирам да работя, докато лаборантките не ми възложат задача Работата не спрях, но не търсех тях
Разместването на пластовете тогава не се осъществи, за разлика от сега
Сега неукият може да стане министър, тъй наречените Калинки , а ученият може да бъде обявен за неук
Осъществена е утопията на Ленин , от която той самият се е отказал
Шофьорите да станат министри, а министрите след това шивачи А мястото на министрите да бъде заето от шивачи

Затова и резултатите ни, и хората ни са такива!

Хубава вечер , Венета
Желая ти здраве и творческо вдъхновение!
цитирай
18. flymore - С благодарност за...
03.11.2016 16:08
постинга!!!
Поздрави и лека вечер, Иване!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Флиморе!
03.11.2016 19:15
flymore написа:
постинга!!!
Поздрави и лека вечер, Иване!


Трогнат съм от вниманието ти!

Да си жива и здрава!

Хубава вечер!
цитирай
20. indiram - ...
04.11.2016 23:24
...цитирам (без кавички):
- Преди години работих с един французин- Серж, от Марсилия Преди него - с парижанин-Пиер Майтапчия -представи ми се с лист ,на който на латиница беше написал ,че е Камен
Симпатяги са, такива хора не са способни да лъжат!
...
- Може , пък, да не те е излъгал и да не си е правил шега, а да е искал да ти каже, че е от Българско потекло - парижанинът Камен-Пиер - ...

Поздрави!
цитирай
21. voulgaros - КАЛЛИМЕРА ДОКТОРАКЕС. . . ПЪРВО ...
08.11.2016 12:37
КАЛЛИМЕРА ДОКТОРАКЕС...ПЪРВО --ИМЕТО НА СЛИВЕН Е ''СЕЛИМИЕ'' А НЕ СЕЛИМНО.

ТОВА Е ДРЕВНОТО МУ ТРАКИЙСКО ИМЕ..А МОЖЕ БИ ТУРСКО БЕШЕ .:)

ГРЪЦКОТО ИМЕ НА СЛИВЕН Е == ''ТУИДА'' ! ИМАЛО Е МНОГО ГЪРЦИ В ТУИДА !!


А ЙОАННИС ЛИПРАНДИС Е ГРЪК, ПАТРИОТ НА ПАН-ХЕЛЛАДА И ХЕЛЛЕНИЗМО-ВИЗАНТИЗМА...А НЕ Е ВУЛГАРОС, И НЕ БРАНИ ВУЛГАРИЗМА, А ЕЛЛИНИЗМА !!



ИМАМ ДОСТА МОНЕТИ ОТ ОТ ГРЪЦКИ ГРАД АННХИАЛОС, И ВСИЧКИ НА ГЪЦКИ...ЩО ЛИ НЯМА И ЕДНА НА ТУРАКО-ТРАКИЙСКИ ЯЗИК, А ИОАННИС СИМЕОНЕС ?

ПЕЗ, ПЕЗ ИМЕНА АВТО ТО ДИЛЕММА ?
цитирай
22. leonleonovpom2 - Вулгарос, има приказка-по добре ...
08.11.2016 14:26
Вулгарос, има приказка-по добре приятел да те критикува, отколкото враг да те хвали!
Липранди е от смесен брак на италианец и рускиня от висшето общество
Генерал, водил е опълченския ни корпус, в битките за Гърция
За никой друг не е писал такива хубави неща, както за Българите
Разгеле, кажи ми името на генерала, който е водил гръцкия корпус при освобождението на България
Как му беше името?!
цитирай
23. voulgaros - ИМЕТО НА ГЕНЕРАЛА Е АЛЕКСАНДЪР В...
08.11.2016 15:47
ИМЕТО НА ГЕНЕРАЛА Е АЛЕКСАНДЪР ВЕЛИКИ, И ТОЙ ОСВОБОДИ СЕВЕРНА ГЪРЦИЯ (ДНЕС СЛУЧАИНО И ВРЕМЕННО = ВУЛГАРИЯ) , ОТ ЛАПИТЕ НА ВАРВАРИТЕ ПЕРСИ !!
цитирай
24. leonleonovpom2 - А? И таз добра!
08.11.2016 19:55
Аз питам Вулгарос, за 1877 година
Защо ровиш костите на Александър?!
Първо, точно тях той е набил!
Като за начало!
цитирай
25. get - - Малака, е с този си пост ... бих казал се ...
10.11.2016 22:47
voulgaros написа:

...
ГРЪЦКОТО ИМЕ НА СЛИВЕН Е == ''ТУИДА'' ! ИМАЛО Е МНОГО ГЪРЦИ В ТУИДА !!


А ЙОАННИС ЛИПРАНДИС Е ГРЪК, ПАТРИОТ НА ПАН-ХЕЛЛАДА И ХЕЛЛЕНИЗМО-ВИЗАНТИЗМА...А НЕ Е ВУЛГАРОС, И НЕ БРАНИ ВУЛГАРИЗМА, А ЕЛЛИНИЗМА !!



....
ПЕЗ, ПЕЗ ИМЕНА АВТО ТО ДИЛЕММА ?


... окъка :)) !

- Бре момче, кога Иван Липранди стана елинико, пък и на гръцка служба?

- Уважаеми Симеонов!
Настъпи объркване и най-вече в коментара под поста ... тъй като??
1. Събитията във връзка с които упоменаваш Иван Липранди - са от време на неуспешният поход, на Александър Ипсиланти 1821 год.?
2. Тогава Липранди е само полковник и шеф на руското военно разузнаване в южно направление, тоест Балкани.
3. Вече през 1829 г. е генерал и сформира български доброволчески отряд в помощ на Руската армия ... която води бойни действия, и в резултат постигнатите от нея резултати Турция при мирният договор с Русия п р и з н а в а с у в е р е н и т е т а(точното е автономията дадена по сила на Лондонския договор от 1827 год.) на Гърция - на нас според Руските имперски планове, "все още не ни е дошло време" за освобождение??!
ТОЕСТ - 1828-29 години Русия води война с Турция за Освобождението на Гърция. Като при последната превземат Варна ... за която ни се внушава, че бил населена САМО ОТ ГЪРЦИ - Но един руски поручик в две изречения(от воденият от него дневник) опровергава цялата тази фанариотска пропаганда :))) !

- В заключение - ако не ми вярваш - обърни се арбитраж към професионалният историк Анонимус - нека той каже прав ли съм, или не?!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Поздрави, Гет!
11.11.2016 15:22
Разбира се ,че е така!
Събитията, описани от Иван Липранди, като командир на Българския корпус, сравнявам с написаното от Ами Буе и Сейже за участието на Българите във войната, за масовото им преселване и подготовка за него, имайки предвид отмъстителността на османлиите
Гърци в черноморските градове?
Гърчеещи се българи Да, правят демонстрации като такива Но ентусиазмът им замира в момента ,като ме забележат
По разбираеми причини...
Радвам се на коментара ти!

Хубав ден приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137374
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031