Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2016 14:53 - Николае/ Николай/ Чаушеску/ Чаушев/
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4612 Коментари: 14 Гласове:
32

Последна промяна: 11.11.2016 14:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Да, преди приблизително 27 години той, Чаушеску , слезе насила от политическата сцена И от  сцената на живота  -също!
За пръв път чух за него през далечната 65- та година, на детска възраст От смъртта на Кенеди / за когото си поплаках/ бях започнал живо да се интересувам от политика Чаушеску беше на посещение в България  
Предаваха речта му по радиото Бях на площада на селото, където с майка ми бяхме по неволя и слушах радиоуредбата 
Чаушеску държеше реч на чист, Български език Това ме изуми и накара да я изслушам до край
Беше дошъл баща ми Зарадвах се, но веднага споделих изненадата си от Чаушеску
Но той знаеше Бил с произход от добруджанските Българи, истинското му име било Николай Чаушев
Да ,след време разбрах, че в Добруджа са живеели само Българи
Даже манифестът на румънския крал, за присъединяване на Добруджа към Румъния, по силата на решенията на Берлинския конгрес е написан на Български
После изместиха рожденото място на Чаушеску срещу Свищов-пак стари, Български земи!....
Изобщо Румъния си е изкуствено създадена държава, за сметка на България
дори и Чаушеску не беше румънец-истински

В интерес на истината, години след това слушах речи на Чаушеску, с надеждата да заговори на Български !
Не се случи
Даже веднъж гостува с жена си в предприятието ни Тя ни беше колежка Говори с преводач Чаушеску  Явно е спазил протокола
На жените направи впечатление Елена- съпругата му Противно на  твърденията за скъпия разкош ,в който живеела, тя беше с едно изхулено кожено палто и...сандали Посред зима Жените я съжалиха!
Оттогава подлагах на проверка казаното за тях и не вярвах от раз!
Може би към омразата към него се добавяше и нежеланият произход!.....

С възторг посрещнах " революцията" им!
До момента на предаванията на живо
Когато под дъжд от куршуми знаменосец смело размахваше изрязано знаме и куршумите не го ловяха Или пък Владо Береяну, който също под дъжд от куршуми влезе в телевизията И в двата случая не е необходимо да си снайперист И случаен куршум върши работа Явно се стреляше с халосни куршуми Инсценировка!
Разбрах ,че се разиграва голям фалш......

Окончателно се убедих, че е така, когато двамата съпрузи бяха набързо осъдени на смърт на скалъпен процес в град с Българско име- Търговище !
Може би за отмъщение за произхода на Чаушеску?!
По вероятно, за бързо замитане на неудобните следи за някои, които го наследиха!
Елена наистина имаше слабост към науката, както и Людмила, но това за разкоша ми се струва, че не отговаряше на истината Тя по скоро нямаше вкус към него
И сметките за милиарди така и не бяха открити, оказа се, че нямат даже  и лея

Кое от двете  беше неудобното, произходът или страхът от изобличение?
А може би и двете заедно!?



Гласувай:
32


Вълнообразно


1. merlin68 - Аз си спомням чудесно как даваха по ...
11.11.2016 18:40
Аз си спомням чудесно как даваха по нашата телевизия "процеса" срещу сем. Чаушеску, бяхме се събрали 5-6 колеги в една стая на студентското общежитие. Радвахме се на промените, искрено вярвахме, че идват светли времена. И въпреки, че не бяхме особено запознати (освен от американските филми) с демократичното съдопроизводство се изумихме не на шега. Адвокатът на Чаушеско се държеше като прокурор, присъдата им бе ясна само от изражението на лицата на съдещите ги. Спомням си това което казах на колегите и много пъти съм повтарял думите си които за съжаление излязоха пророчески - тежко и горко на демокрация която започва по този начин. Изключително се радвам, че у нас се размина без такива ексцесии.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Поздрави, Мерлин!
11.11.2016 19:18
merlin68 написа:
Аз си спомням чудесно как даваха по нашата телевизия "процеса" срещу сем. Чаушеску, бяхме се събрали 5-6 колеги в една стая на студентското общежитие. Радвахме се на промените, искрено вярвахме, че идват светли времена. И въпреки, че не бяхме особено запознати (освен от американските филми) с демократичното съдопроизводство се изумихме не на шега. Адвокатът на Чаушеско се държеше като прокурор, присъдата им бе ясна само от изражението на лицата на съдещите ги. Спомням си това което казах на колегите и много пъти съм повтарял думите си които за съжаление излязоха пророчески - тежко и горко на демокрация която започва по този начин. Изключително се радвам, че у нас се размина без такива ексцесии.


В Румъния се постъпи гадно
лъжа ,съпроводена с криминални убийства!
Прав си, при нас беше цивилизовано

Но ние минахме в другата крайтост
На прекалена толерантност

Говореше се за катастрофа, но нямаше виновни Знаеха се, но те самите измислиха парадокса, че поемали отговорността, но не и вината? Как, ако не си участвал пряко в този процес, ще носиш отговорност? За какво ?Че не си участвал ли? Или другия бисер е в сила- че материалът е лош ?! И той е виновен Е, материалът беше в техните ръце-да го мачкат!
Дори на виновните се позволи да управляват отново?
И тке приватизираха капитала и материалната база Станаха капиталисти на тази база
И като финал може да се направи изводът, че тази промяна е била за тях !
поне резултатите показват това Че е така!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
3. germantiger - ...
12.11.2016 02:14
Жалко, че в България не бяха осъдени и УБИТИ ЗАСЛУЖЕНО виновни комуняги.

В бг това нямаше как да стане, защото бугарите са руски и червени подлоги.
цитирай
4. batogo - !!!:))) Поздравления, Иване!
12.11.2016 07:58
У нас винаги печели онзи, който лъже по-добре. Явно лъжата по ни приляга на манталитета от истината. Истината все ни е неудобна, не ни пасва на тарикатлъците. И макар в крайна сметка все да се оказваме излъгани, пак предпочитаме лъжата. Знаем, че ни вреди, но все нея избираме. Явно носим абсурда в себе си, затова и живеем абсурдно.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Германтигър!
12.11.2016 19:06
germantiger написа:
Жалко, че в България не бяха осъдени и УБИТИ ЗАСЛУЖЕНО виновни комуняги.

В бг това нямаше как да стане, защото бугарите са руски и червени подлоги.


Да, нямаше съд за виновните
Поемали отговорността ,но не и вината!?
И какво последва от поемането на отговорността!???
Поеха отговорността да ни учат, сега на капитализъм

Трябваше да има съд и то такъв-Да работят в материалното производство, без право да се занимават с голяма политика и без право на длъжност в нея за поне 15 години!
А те веднага окупираха всичко !

Не знам кой да посоча за виновен
Прибраха се спестяванията на обикновените хора, събирали ги цял живот С Костовата реформа С това започна Удари и тогавашните пенсионери
Последваха пладнешки обири на държавно ниво с курс долар-лев
Според мен в тази зоологическа градина няма идеология или религия
Има освирепели ,гладни и алчни животни!

Хубава вечер!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Поздрави, Огняне!
12.11.2016 19:18
batogo написа:
У нас винаги печели онзи, който лъже по-добре. Явно лъжата по ни приляга на манталитета от истината. Истината все ни е неудобна, не ни пасва на тарикатлъците. И макар в крайна сметка все да се оказваме излъгани, пак предпочитаме лъжата. Знаем, че ни вреди, но все нея избираме. Явно носим абсурда в себе си, затова и живеем абсурдно.
Хубав ден, приятелю!


Така е приятелю!
Мрем да ни лъжат!
Както казваше в школата един колега, наричахме го влага:
- Мрем да ме лъжат!
Може би е свързано с хубавото, което очакваме цял живот...
Светлото бъдеще например, по- високи заплати или пенсии, коледни добавки
В замяна - повишени цени, стопирани пенсии и заплати, коледни добавки, които могат да се гледат само през крив макарон
/ Интересно, южният член на ЕС със сигурност ще получи коледни !/
Ами свикнали били хората, а не отвикнали като нас! Как да ги лишат от това удоволствие? И потичат невъзвръщаеми милиарди в южна посока.......

То нашето пък отива вече и към мазохизъм
Разваля ти се настроението, ако не те натупат, не ти бръкнат в джоба или излъжат както подобава!

Хубава вечер, приятелю!!
цитирай
7. zaw12929 - Може би край на лъжите... дано!
13.11.2016 04:16
Кое от двете беше неудобното, произходът или страхът от изобличение?
А може би и двете заедно!?
цитирай
8. monarh1991 - Здравей, приятелю Лео
14.11.2016 16:53
Мен също ме интересува Румънската революция. Всъщност тя започва в Тимишоара -с някакъв унгарски пастор - Ласло Тьокеш- https://ru.wikipedia/wiki/%D0%A2%D1%91%D0%BA%D0%B5%D1%88,_%D0%9B%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE Понякога революциите ги почват отделни хора - както Февруарската в Русия един войник - Т. Кирпичников, който убива командира си. Та и до днес остава загадка кой е стрелял по демонстрантите в Тимишоара - ти какво мислиш по въпроса? Има теории, че всъщност зад целия смут стои наред с КГБ и ЦРУ и съседна Унгария - те имат стара вражда заради Трансилвания, която до 1918 е била маджарска - нещо като Македония за нас, апропо и ние сме я владели през Средните векове -Крум я завзема от аварите.Не вярвам само Чаушеску да носи вина за всичко, което се е случвало там през соца. Той водеше доста балнсирана външна политика - Румъния единствена не участва в смазването на Пражката пролет. И още един въпрос - защо Румъния е по-добре от нас що се отнася до правосъдие - има осъдени министри и други политици?
цитирай
9. vladtepes - За Чаушеску
14.11.2016 17:08
Чаушеску си е виновен сам - правеше се на прозападен, вземаше заеми без да мисли как ще ги връща и не направи никакви реформи в икономиката за разлика примерно от комунистите в Унгария и Полша и в по-малка степен тези в Чехословакия. Съответно докара държавата пред фалит и в отчаян опит да плати задълженията умори народа си от глад и студ и плати с живота си за глупостта и авантюризма си. За сравнение примерно Кадар проведе частични пазарни реформи, легализира дребния частен бизнес, даде възможност на ръководителите на държавните предприятия да търсят сами поръчки в чужбина и да разпределят вътре в предприятието част от получената печалба и т.н. и умря от рак във вилата си.
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
14.11.2016 17:14
zaw12929 написа:
Кое от двете беше неудобното, произходът или страхът от изобличение?
А може би и двете заедно!?


Честно казано, съмнявам се!
Политиката е вързана с лъжата!
Дано да е умерена, да не е само лъжи!

Хубава вечер!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, млади приятелю!
14.11.2016 17:23
monarh1991 написа:
Мен също ме интересува Румънската революция. Всъщност тя започва в Тимишоара -с някакъв унгарски пастор - Ласло Тьокеш- https://ru/wiki/%D0%A2%D1%91%D0%BA%D0%B5%D1%88,_%D0%9B%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE Понякога революциите ги почват отделни хора - както Февруарската в Русия един войник - Т. Кирпичников, който убива командира си. Та и до днес остава загадка кой е стрелял по демонстрантите в Тимишоара - ти какво мислиш по въпроса? Има теории, че всъщност зад целия смут стои наред с КГБ и ЦРУ и съседна Унгария - те имат стара вражда заради Трансилвания, която до 1918 е била маджарска - нещо като Македония за нас, апропо и ние сме я владели през Средните векове -Крум я завзема от аварите.Не вярвам само Чаушеску да носи вина за всичко, което се е случвало там през соца. Той водеше доста балнсирана външна политика - Румъния единствена не участва в смазването на Пражката пролет. И още един въпрос - защо Румъния е по-добре от нас що се отнася до правосъдие - има осъдени министри и други политици?


Ами оказа се, че при целия фалш, който се разигра, те стоят по - добре от нас, що се отнася като държавна политика, особено вътрешна!
Имам смесени чувства към румънците От тях са ни нанесени много злини Особено през Междусъюзнимческата война Да ,много от тях са порумънчени Българи А най- голям враг на Българина е бившият българин Може би тази е причината така да се държат с нас на международно поле
Румъния все пак е богата страна, сравнена с нас Тя има възможности да комбинира Явно не беше и ограбена по начина, по който се ограби България, особено постфактум
Причини много, но според мен една е основната Имат държавници, мислещи за народа си!
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравейте!
14.11.2016 17:39
vladtepes написа:
Чаушеску си е виновен сам - правеше се на прозападен, вземаше заеми без да мисли как ще ги връща и не направи никакви реформи в икономиката за разлика примерно от комунистите в Унгария и Полша и в по-малка степен тези в Чехословакия. Съответно докара държавата пред фалит и в отчаян опит да плати задълженията умори народа си от глад и студ и плати с живота си за глупостта и авантюризма си. За сравнение примерно Кадар проведе частични пазарни реформи, легализира дребния частен бизнес, даде възможност на ръководителите на държавните предприятия да търсят сами поръчки в чужбина и да разпределят вътре в предприятието част от получената печалба и т.н. и умря от рак във вилата си.


Да, съгласен съм!
Въпреки ,че в цялата тази история има много симулация
Нас ни фалира дълг от 12 милиарда
Да речем, че румънският е бил 30
Румъния има нефт, а и не само нефт, с който за няколко години можеше да върне дълга
За Румъния имаше приказка, че когато господ е минавал над нея е изпразнил торбата си Докато преди това над България е поръсил само
Имат всякакви ресурси
Всичко, според мен и фалитите бяха режисирани
Гърция има стотици милиарди заеми и непрекъснато получава нови
И няма и сянка от фалит
Значи за едни може, а за други не може
дД речем, че тези милиарди-12 тогава се равняват сега на 60!?
Ами ние имахме огромен резерв-държавен и военен - над държавния
Те потънаха някъде
На един семинар отговорно беше казано, през 1981 година, че дългът ни тогава е около 4 милиарда, които можем веднага да върнем-в рамките на 24 часа ! Не се прави от стратегически съображения- да се поддържа интереса на запада да инвестира у нас
Как така през 1981 година можеше да извадим 4 милиарда КЕШ веднага, а десет години по - късно нямаше и долар?? При надхвърлящи 100 милиарда държавен и военен резерв Няма майтап, данните са сигурни!

Хубава вечер!
цитирай
13. get - - Приятелю. . . явно си забравил?...
14.11.2016 21:12
- Приятелю ... явно си забравил?

- Чаушеско говореше за национален с у в е р е н и т е т - Живков за 16-та република.

- Второ Чаушеско развиваше собствени - за разлика от Нас, развиващи се като страна енергиен преразпределител на газ и ток от страните на СИВ. По тази причина стигнахме до енергийната(в енергетиката) криза от 1985 год., която превърна България на "дискотека".

- Трето - именно от тогава дръпнахме назад натрупвайки задължения - които към момента на ПРЕДОПРЕДЕЛЕНИЯТ НИ ОТ "великите сили"(едната от тях братска) "преход" ... задълженията възлязоха на 10 млрд. валутни ... ! Което се явява и ЧЕТВЪРТА СЪЩЕСТВЕНА РАЗЛИКА между ЖИВКОВ и ЧАУШЕСКО?

- Същият, по време на скалъпеният и дирижиран от Високо-договорилите си и "велики" държави ... Остави Румъния БЕЗ ЕДИН ДОЛАР ВЪНШНИ ЗАДЪЛЖЕНИЯ!
- Поради това "банкерите" в съучастие с московските ни "братя", НЕ МОЖАХА ДА ПРОСТЯТ та убиха Чаушеско - докато на "Тато" му дадоха "индулугенция"!

-Това накратко! Ако не съм разбираем - питай ... а ако считаш: Той лъже КАЖИ - за да докажа правотата си!

- Поздрав!

цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Гет!
14.11.2016 21:39
Е, как ще кажа, че лъжеш?
той провеждаше самостоятелна политика, на взе участие в пражката пролет, беше отказал да закупи последния модел руски танкове Но наприви врътка Спомням си ,колко бесни бяха руските военни в Германия, когато закупи, мисля че бяха 500 танка на безценица от Израел
Те ги пленили от арабите-руски танкове, но не се вписвали във въоръжението им
И ги предложили на румънците

Да, това беше сценарий
Бях се абонирал за Московски новости, но на френски
Една снимка в един брой ми направи силно впечатление
На Заседание на Варшавския пакт Чаушеску обясняваше нещо разпалено с ръкомахане И впитият злобен поглед наГорбачов в него
Сетих се за снимката няколко месеца по- късно, когато го убиха
Казах си, присъдата му е била произнесена още тогава
А кризата е била дирижирана и управлявана, разбира се
при 170 милиарда работещи фондове, над сто милиарда държавен резерв, няма начин да не е дирижирана, за да се получи безвремието, което последва
Който е замислил комунизмът, вероятно и той го е унищожил..
Благодаря ти приятелю за коментара!

Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9210880
Постинги: 1354
Коментари: 29734
Гласове: 103034
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930