Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2016 13:05 - За името на Българите- окончателно
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 8751 Коментари: 27 Гласове:
34

Последна промяна: 13.12.2016 08:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 На никого не преча и на никого не оспорвам писанията Още по- малко да нареждам какво да пишат, от такъв аспект
Кое е правилно да пишат Това е приоритет на вдетинени, застаряващи учители! 
Учител е свещена дума!
Но някои, доказват го, по недоразумение са станали такива! Да, има такива" учители"
И излагат съсловието! И такъв се е заел с мен Да ме коригира Смях в залата Като се сетя и ме напушва смях  Що за неадекватност Такъв учител не съм имал и ако имах, със шутове щях да го отпратя Не е празна заплаха, много хора познават шута ми!  С двата крака Във футбола , естествено!
Та  това е присъщо най- вече  на  комплексирани нищожества, които искат да се издигнат в собствените си очи
И паразитират, като въшки върху мен
Че са паразити, лесно се вижда по броя на посещения на постинги, " посветени" на мен и ...при останалите! Отношение-62 на 2!
Лъжа ли е?  Който не вярва, да  провери при "Непобедимото" Слънце!
А СИМПАТИЧНАТА  ГРУПА,  КАТО КРАСТАВИ МАГАРЕТА СЕ СЪБИРА И СИ КОМЕНТИРА!  ОТТАМ СА И КОМЕНТАРИТЕ , И ХАРЕСВАНИЯТА ИМ

ТОЛКОВА ЗА НЕГОДНИЦИТЕ!

Сега, че отнемам идеите на известния, но непознат за мен Боцман От който,  един негодник,  шизофреник изпада в истерия

Аз никога не съм приемал, още по- малко използвал тезата му, че Българите са били заети с охранителни функции в РИМ и оттам идва името им Или от Бурги
Че то, името  било Бургари В различните варианти на името ни втората съгласна е винали Л, никога Р! Не можели Българите да казват Р, това ли е причината? Смехория, за обяснението
Иначе, видях, той има ценни и логични твърдения
Не приемам, но и не обябявам война на Боцман за това негово твърдение Не отхвърлям възможността и да има право
Но дебело подчертавам, не приемам и още по-мално, даже никак , не използвам това твърдение

Моята схема за името ни е друга
То е ясно, че е носено от Аспаруховите Българи тук, на Балканите и естествено от техните предшественици
Те обаче са свързани с местното население на Балканите, не са обикновени нашественици или узурпатори
Защото ,те,  местните на Балканите,  на няколко вълни са  отишли на изток, докъдето последен е стигнал Александър Македонски!
Вълните от преселници, не други,  са свързани с потопа в Черно море, с Дионисий и накрая- с Александър Велики
Там, в неговата империя, на изток,  преселението от Балканите не е по- малко силно от предходните Согдиана например е десетки пъти по населена от  Атина и се счита за най- големия град тогава!  За столицата на Согдийската империя, управлявана от наследници на Александър Македонски става дума!
После от тази империя  се ражда Кушанската империя и след разпадането й започва така нареченото Велико преселение, което за Българите вече е завръщане
На изток ги наричат Балки, може да се посочи и евентуален топоним-Балхаш Пущуните и до днес боготворят Българите Има и конник, подобен на Мадарския , там!Познавам човек, който го е виждал и всъщност от него знам това за пущуните и коня
Затова направих справка за името балки-  какво означава!
Оказа се, че то не е местно, а преселниците от Балканите всъщност го носят със себе си, още при фригите го има
Означава силен, горд!
Да, идеално се вписва за така наречените балки там-силни и горди!
Затова е прието и от местните тук, когато идват хората на Аспарух То не е непознато за тях! Както и дошлите Родовата памет е съхранила споменът Езиците им са близки, затова лесно в тези тъмни, така наречени векове се създава една от трите реални държави в Европа


Относно власите !
Много, най- вече френски автори говорят за власи в България Най- фрапиращо е ЗА  власите на Калоян  КОИТО БИЯТ,  КОГОТО СРЕЩНАТ! Даже се стигна е до твърдение, че Асеневци са власи?  Да, такива са, но по друга линия

Това ме накара да проуча наименованието
В кореспонденцията между Калоян и папата, Калоян е наречен владетел на Булгарорум и блакхорум
Първите са явно Българи, вторите са власи- блакхи
В средновековната ни сфрагистика се използва широко името блъгари  или блъги
На гръцки това име моментално се трансформира на влахи
Следователно влахите са блъгари Да, това са Калояновите власи
Има сведение, от Самуилово време за селища на валахи, Българи, военизирани Да власите или влахите  били овчари Вярно е!  Тези военни се занимават, заради занаята си с животновъдство Не може да сеят и жънат, когато воюват през пролетта и лятото!

Ето тук, вече говоря за военизирани Българи-след десети век Но за част от Българите
Та власите не са отделен етнос тогава, а Българи, професионални войници Затова имаме силна армия тогава, защото е професионална, а не сбирщина...

По- късно, с романизирането, извършено от папата, Австро-Унгария на отвъд дунавските ни земи,  тези власи се превръщат в съвременни
Да, има ги и на юг, в Самуилова България, те са от същия тип, за който стана дума
А отвът Дунав, воеводствата, воеводите, имената им, дори и на Влад/ владея/ Дракула, както и имената на много от градовете им са с Български произход!

Всичко си е мое, авторско, единственото което съм ползвал за името Балки, както ни наричат на изток, е търсенето възможно ли е ние да сме се наричали така
След като го има при фригите, има го и при траките Има го и при келтите При всички става дума за горд, силен, смел
Никъде за войник или страж!
Какво чуждо е ползвано
Ако има съвпадение някъде, то е независимо и признавам приоритета на изпреварилия
Толкова обяснения на самовлюбени в собствената си простотия негодници!



                                                                    ДОПЪЛНЕНИЕ

Дълго мислих, но накрая реших да не премълчавам
Някой си  ме одумва ,че съм сложил филтър на наглия му, незачитащ ме коментар! А  нещо друго да иска?
В същото време не вижда жалкото си писание
Българите имали служебно име?!
Моооооооооооля!!!!!!!!

Кой получава служебно име бе, "патриотче", за каквото се представяш?
Да иде да провери в родилния дом!
Такова нещо няма да използвам, дори и с разрешение, нотариално заверено!
Прави ли се разлика между" служебно име" и име дошло от средите ни!?
Толкова по въпроса!




Гласувай:
34


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Лъжа е дори, че съм нов фаворит Още ...
12.12.2016 13:11
Лъжа е дори, че съм нов фаворит
Още в първата година бях в десятката, а ,не съм следил точно, от втората поне - в тройката за какъв нов фаворит става дума,ало, неуравновесения?!
А в глобалната тройка съм от поне три години Алооу!

Това ли те дразни Към това ли се стремиш
Ами с такива писания, може да го постигнеш, само , ако и другите са като тебе!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Предупреждение!
12.12.2016 13:13
Писания на гламави, неуравновесени, дебелооки и тем подобни негодници няма да бъдат допущани!
Ако смятат ,че не се отнася за тях, да не взема да им спретна списък
Знаят се добре!
цитирай
3. germantiger - ...
12.12.2016 14:11
Не вземам страна във вашия спор защото не съм капацитет в темите които коментирате.

Едно обаче поне за мен е сигурно - марко магарето натан, солинвиктуса и др. за мен са неясни - ПОНЯКОГА не разбирам какво думат.

Според мен всички грешите в някаква степен, но в каква не мога да отсъдя.

И ПРАВИ ГРОЗНО ВПЕЧАТЛЕНИЕ да ти се мятат по няколко коментирайки лично теб и отвратително.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Германтигър!
12.12.2016 16:17
germantiger написа:
Не вземам страна във вашия спор защото не съм капацитет в темите които коментирате.

Едно обаче поне за мен е сигурно - марко магарето натан, солинвиктуса и др. за мен са неясни - ПОНЯКОГА не разбирам какво думат.

Според мен всички грешите в някаква степен, но в каква не мога да отсъдя.

И ПРАВИ ГРОЗНО ВПЕЧАТЛЕНИЕ да ти се мятат по няколко коментирайки лично теб и отвратително.


Да, това е манталитета на простака!
Одумвайки другите, възвисява себе си
Издига се в собствените си очи!
Те, тримата заедво не са постигнали и една трета от постигнатото от мен! Сигурен съм!
Нека ме оборят! Ако могат Та ще се гаврят с мен
И ми приписват теми, особено шизофреника, които даже никога не съм развивал
Да се изплюеш на такива!
Реагирам, защото една лъжа повторена многократно става истина
А що се отнася за неразбираемостта, тя е умишлена
Няма какво да кажат! Тук е в сила казаното от Мао Колкото по неразбираемо говориш, толкова то е по- вярно!
По този начин се прикрива лъжа или нищо, с неразбираемостта!
Ако си сигурен, в това, което твърдиш, ще го кажеш ясно и разбираемо Но , явно има страх от нещо, въпроси на първо място!
цитирай
5. shtaparov - "Анализът" установява ...
12.12.2016 17:51
"Анализът" установява същото: Власите са още Васи (без добавеното "Л") т.е. Въси (Хора на Навъсения бог или Марсови бойци). Те са и Влахи (Вахи)- част от Валхоните (Ваханите) с други думи Аварите- племе от Българския етнос,което имало свой каганат под шапката на Българската империя.
цитирай
6. horos - В много от темите в моя блог успях да ...
12.12.2016 17:52
В много от темите в моя блог успях да докажа, че библейските и евангелски събития са се случили на територията на Балканския полуостров, а не в днешната Палестина. Тук е роден и този Хорос, Орос, Христос, Орфей, Благо… Неговите последователи са се пръснали по света и навсякъде са наричани Благи ари, или Хората на Благо. Те разнесли историята за неговото постигане и днес същата тази история се завръща при нас като различни истории с различни герои.

На територията на България и другаде по света има много човеци, които се наричат БЪЛГАРИ (Благи ари, Хората на БЛАГО). Но както в Разумника пише, че на 12 024 души само трима са ХОР-РА, така и от всичките тези наричащи се българи, колко са истинските ХОРА, сами може да прецените. Пуснете телевизорите и вижте доволните физиономии на министри, депутати, бизнесмени, продажни журналисти, мутри и престъпници, фолк певци… Огледайте се около вас и кажете: - „Колко хора познавам?“

Тогава ще разберете колко са БЪЛГАРИТЕ в България.

БЪЛГАРИН е всеки човек на земята, без разлика от пол, цвят на кожата, религиозна принадлежност, националност…, който е осъзнал божествения си произход и има за цел да се завърне в бащиния си дом, където го чака неговата сестра, майка и любима Изида, Богородица, Светия Дух, ЖЕНАТА…

БЪЛГАРИНЪТ ще го познаеш по делата, защото те са такива като на Христос, Орфей, Хор – Благи дела. Той никога не казва НИЕ, защото не се идентифицира с никое стадо, народ, религия, група, а винаги казва АЗ СЪМ, също като Христос.

Ако Христос отново дойде като човек на Земята, то той отново ще дойде тук, в България. Повярваме ли пък на тези, които казват, че вече е дошъл, то трябва внимателно да го търсим и да го познаем. Той трябва да носи този кръст от четири стихии, откъдето идва името му и да е БЛАГ АР. Ще събере всички БЛАГИ ХОРА на Земята и заедно ще се възнесът към царството на Бога.
цитирай
7. merlin68 - Ти приятелю обърка лечението. . . ...
12.12.2016 18:19
Ти приятелю обърка лечението... пациента тъкмо бе позабравил кошмарния Боцман и ти го сети:) Сега ще жънеш бури за това:)))
цитирай
8. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю!
12.12.2016 20:08
merlin68 написа:
Ти приятелю обърка лечението... пациента тъкмо бе позабравил кошмарния Боцман и ти го сети:) Сега ще жънеш бури за това:)))


Че ме предупреди!
Но аз доскоро, даже и сега, не мога да опиша боцмана Не знам кой се крие зад него Прочетох нещо, повече не съм се разпростирал
Ти знаеш ,че написах пародия за Боцмана и Юнгата- шизото!

За Боцмана го подсети мозъкът на блога- Непобедимото слънце
Не съм и имал намерение да споменавам Боцмана
Прегорялото, не, непобедимото Слънце реши, че преписвам от Боцмана Че Българите били стражари, според тълкованието на шизото...

Да, но има разлика от поне 1000 години
Все едно да твърдя, че шизото е живяло преди 1000 години и се появява сега?!
А Слънцето не само ,че не е непобедимо, ами и е много повяхнало
Едно е да мислиш, че имаш възможности, друго е, наистина да ги имаш
А при него ,меко казано са дефицит!
А той, може да има някакви знания, но писането изобщо не е за него!
Просто не може!

Хубава вечер, Мерлин!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Щапаров!
12.12.2016 20:11
shtaparov написа:
"Анализът" установява същото: Власите са още Васи (без добавеното "Л") т.е. Въси (Хора на Навъсения бог или Марсови бойци). Те са и Влахи (Вахи)- част от Валхоните (Ваханите) с други думи Аварите- племе от Българския етнос,което имало свой каганат под шапката на Българската империя.


Тълкуванията са твой приоритет, така ,че им се доверявам!
Доволен съм, че по моя път достигам до твоя резултат!

Хубава вечер!
цитирай
10. get - - Как да не си специалист - След като сме спорили с теб - Що е ту Келт още и Гал ... ?
12.12.2016 20:38
germantiger написа:
Не вземам страна във вашия спор защото не съм капацитет в темите които коментирате.

Едно обаче поне за мен е сигурно - марко магарето натан, солинвиктуса и др. за мен са неясни - ПОНЯКОГА не разбирам какво думат.

Според мен всички грешите в някаква степен, но в каква не мога да отсъдя.

И ПРАВИ ГРОЗНО ВПЕЧАТЛЕНИЕ да ти се мятат по няколко коментирайки лично теб и отвратително.


- Инак просташкото, като модел и форма на поведение ... да идват и наместо да коментират по съдържанието на писаното ... да коментират автора СИ ПРАВ!

- А ще покажа нещо любопитно ... Което и мен много ме интригува по отношение НЕ ТОЛКОВА НА ЕТНОСА а на НАИМЕНОВАНИЕ (етно ?)!

Гледайте внимателно ТЕЗИ ДВА ЕТНОНИМА - отнасящи се уж до едни и същи "келтски" племена народи: "тауриски" и "боии" ?
ЗАБЕЛЕЖКА: Доколкото съм успял да проследя в писмени източници а) тауриски - се изписват още и като: волиски, волсци, таури - б) боии, боери ... дори с релации, към най-старият етноним на баварците?
- Но да разгледаме картите з които са показани боии и тав/уриски
1.
https://de/wiki/Boier#/media/File:Hallstatt_LaTene.png ... време: 800 - 450 ВС;
2.
същите два племенни съюза или "народи" но вече към 2-ри век пр. н. е. - Ето:
https://de/wiki/Boier#/media/File:Gallia_cisalpina.jpg
3. Същите волсци и турсци - но вече около или малко след наша ера? - Ето:
https://commons/wiki/File:Roman_period_tribes_in_Illyria_and_Lower_Pannonia.png

- За тях и "гетите" вижте Какво обяснява Страбон (съжалявам, че давам цитата не на български !)?

11. Древнюю историю гетов оставим в стороне; что же касается событий, относящихся к нашему времени, то они приблизительно следующие. Беребиста, гет, достиг верховной власти над своим племенем. Ему удалось возродить свой народ, изнуренный длительными войнами, и настолько возвысить его путем физических упражнений, воздержания и повиновения его приказам, что за несколько лет он основал великую державу и подчинил гетам большую часть соседних племен. Он стал внушать страх даже римлянам, так как безбоязненно переходил Истр, разоряя Фракию вплоть до Македонии и Иллирии; он опустошил также страну кельтов, смешавшихся с фракийцами и иллирийцами, а бойев, бывших под властью Критасира, и таврисков совершенно уничтожил."

- Но не ми е интересно КОЛКО ВЕЛИКИ СА БИЛИ ГЕТИТЕ по време на Буребиста или след него ... А нещо друго?

- При Бои и Тауриски ИМАМЕ СЪЩАТА СИТУАЦИЯ - Която коментира от три поста вече Симеонов във връзка с етнонима на нас БЪЛГАРИТЕ? При същият МИСЛЯ ИМАМЕ СЪЩАТА СЕМАНТИКА - БИК ... но изписване в две форми БУЛ и ВОЛ ... с по-стара ТУР(Тирас) форма - То е все едно и също БИЦИТЕ ... БОЕРИТЕ, БОИЛАДИТЕ, БОИЛИТЕ ... ет цетера, казано обобщено БОРЕЩИТЕ СЕ още и БОЙЦИТЕ?!!

- Знач, че звучи твърде фантастично и изчанчено - но това са фактите, които съм събрал и все още необобщил в резултат но над три-годишните ми изследвания!!

- С уважение!
П.П.
Така че валах ... е равно на ... волох = боус/тур = бик! Като Божественият бик от Книгата за Гилгамеш и вратата на Ищар от БаалБелон (Вавилон:)))!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Благословен да си Благо- Хорос!
12.12.2016 20:45
Добре си дошъл и винаги ще бъдеш добре дошъл!
Спомням си, преди пет години, че и повече, че изкоментирах в друг блог, че блъгари означава благи, по всяка вероятност!
Получих предупреждение да не коментирам повече и следващият ми коментар бе изтрит
Благословени да са думите ти! И ти самият!

Хубава вечер!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Гет!
12.12.2016 21:07
Е, доверявам ти се в тълкуваниятана думите Това не ми е силната страна Валахите наистина коментирам, защото всичко в мен се Бунтува,когато прочета, че Калоян бил влах или пък войниците му такива Изхождам от позицията, че власите не могат да са други, освен Българи!
А светът е малък
Торино, всъщност трябва да е с у Турино, носи името на бика
Четири са главните, от древността градове на Италия Торино, не слчайно е първата столица на обединена Италия
В Милано има мозайка, на която на четирите посоки са представени четирите града- Торино, Милано, Рим и Флоренция
Най- голямо е стълпотворението пред Торино или Турино Много млади жени и момичета търпеливо чакат реда си
изобразен е огромен бик, като символ на града С големи...тестиси
Номерът е завъртане с пета върху тях Поверието е, че младата жена скоро ще стане майка, ако го направи!
Уредниците са приели ритуала Там, където завъртането не спира, скоро се оформя дупка Мозайката, единствено там, се възстановява непрекъснато...

Хубава вечер!
цитирай
13. get - @ 13. leonleonovpom2 "Е, доверявам ти се в тълкуваниятана думите." >> Не ми се доверявай а искай ПОТВЪРЖДЕНИЯ ... ?
12.12.2016 22:14
... фактология - Цитати или др. доказателства - Като това?

- Къде се намира Галичко-ВОЛинското княжество ... с основаният в 980 г. гр.Туров? Ами точно там - където Хезиод (700 г. пр. н. е.) посочва Галакто-фагите или Млеко-ядците? Това се потвърждава и от Страбон в География кн.7, 3:
"се обитава от свевите. Непосредствено до тях е земята на гетите. Тя, макар и да е тясна в началото, като се изпъва по течението на Истър на южната му страна и на отсрещната покрай планинската част на Херкинския лес (защото земята на гетите обхваща и тази част от планините) след това се уширява на север чак до тирегетите. (...) Прочие, елините са приемали, че гетите са траки. А гетите са обитавали от двете страни на Истър, както и мюзите, които също са траки и са еднакви с народа, който днес се нарича мизи. От тези мюзи произхождат също и мюзите, които днес живеят между лидийците, фригите и троянците. А самите фриги са бриги, тракийско племе, каквито са и мигдоните, бебриките, медовитините, витините и тините, и, според мен, също така и мариандините. Всички тези народи, разбира се, напълно са напуснали Европа, но мюзите (мизите) са останали там."

Ето на Гугъл маП под надписа Белорус(ако увеличиш ?) ще отклиеш град Туров, вторият по големина и основен културен център на Галичко-Волинското княжество от 11 - 12 ти векове?
- Защо ли е наречено така - вероятно Защото "мъдрите" гърци са ги наричали "хипомолги", "абии" и галактофаги ли - Не!
- А по причина, присъщият им начин на живот и основното им богатство и средство за препитание едрият рогат добитък ... огромните стада от говеда, турове(питомни) и др. неща?

- Така, че отново ще се върна към Страбон и какво казва той за тях?

"По-нататък Посидоний казва за мизите, че поради своята набожност се въздържат от ядене на живи същества, а заради това – включително и от стадата им. И че за храна използват мед, мляко и сирене, като живеят мирен живот и по тази причина са наричани „богобоязливи” и „капнобати” 65. И има някои от траките, които живеят без жена; наричат ги „ктисти”66 и заради почитта, на която се радват ги смятат за святи и живеят освободени от всякакъв страх.
цитирай
14. germantiger - гете, аз не съм енциклопедист или теолог
12.12.2016 22:36
понеже всичко е българско от Бог до ирая на света, ц по всиазология, а всичко е българи и българскопец по всичкология, а всичко е българи и българско

аз съм тесен специалист за част от германските неща, но тъй-като германците са българи, аз съм специалист без достатъчно капацитет - знам само за тия българи, не за всички

примерно атил е специалист по тюрките, но понеже всички са българи и той е тесен спец, вероятно кухел е специализирал някой руски "неща" и понеже руснациуте също са българи - той също е семпъл глупак кушел имам предвид

безистена обаче е нещо друго - той е почти специалист по вселенското - с други думи за българското
цитирай
15. leonleonovpom2 - понеже всичко е българско от Бог до ...
13.12.2016 09:06
germantiger написа:
понеже всичко е българско от Бог до ирая на света, ц по всиазология, а всичко е българи и българскопец по всичкология, а всичко е българи и българско

аз съм тесен специалист за част от германските неща, но тъй-като германците са българи, аз съм специалист без достатъчно капацитет - знам само за тия българи, не за всички

примерно атил е специалист по тюрките, но понеже всички са българи и той е тесен спец, вероятно кухел е специализирал някой руски "неща" и понеже руснациуте също са българи - той също е семпъл глупак кушел имам предвид

безистена обаче е нещо друго - той е почти специалист по вселенското - с други думи за българското



Германтигър, одумваш приятели, които ценя
От друга страна един пък се сърди, че не пущам определение" червени маймуни" Ами не го пущам, защото явно е сбъркал адреса-коментарът му е за зоо градината

Сега, по темата която отваряш
Нашите земи са всепризнати за център на Европейската цивилизация доказателства, колкото искаш- даже най-големите са около Варна
Аз не оспорвам и не гледам с лошо око на симпатиите ти към Германия, лошо за тях не каза никога и баща ми, въпреки че носеше последствията от куршума им
Но живееш в България не може да мразиш така нея и хората й Трябва да си коригираш поведението
Ние, болшинството не сме некачествени хора
Бил съм във високо интелектуална среда в Германия Никой не ме е смятал за човек, втора ръка!
Да сме в това състояние, има причини
Само съвременните ще посоча Берлинския конгрес и Ньой За войните съм наясно, няма гаранции ,че ще ги спечелиш
Да се обвинява Германия, не е на първа линия Ами ако беше спечелила войните?
Мисълта ми е, че никой не почва война с намерение да я загуби
Моля те, хората, които посочваш са качествени! Не се отнасяй с тях така, защото пущайки коментара ти, ме правиш съучастник
А аз много ги уважавам!

Хубав ден!
цитирай
16. syrmaepon - За миграцията на изток
13.12.2016 11:41
Има общи неща, които се срещат далеч на изток и в Европа. Повярвай учените се занимават с тази дилема, която не толкоз лесна. Въпросът е, че все още се дискутира прародината на индоевропейските езици, а също и на ностратите / за тези които са привърженици на тази теория/ . За сега е трудно да се определи откъде точно са мигрирали, но трябва да имаш предвид, че миграцията се извършва във всички посоки. Тоест не както обичайно в 19 в. си представяли от т. Е / Европа/до т. И /Индия и Иран/, а по скоро от неизвестна точка Х към най различни точки - Балканите, Перинеите, Урал, Индия, Иран и т. н. . Наистина българите много възможно се намират доста близо в сравнение с други народи до това първоначално средище. В Индия и Иран са запазени в писмен вид много древни източници свързани с религията, в Европа и Балканите такива няма, но пък в езиците са запазени следи, но все още предстоят много изследвания. Генетическите изследвания също много може да подпомогнат науката за да се проследи пътя на миграциите. Също така някои популации може доста да са пообиколили близките райони /разделени на групи/така че да са оставили следи на различни места. Колко далечно и голямо е родството ни , на нас , които днес сме тук, с други предстои, надявам се да се изяснява. Така, че спокойно - науката се развива.
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Сирма!
13.12.2016 15:18
Съгласен съм!
Исторически сведения, комбинирани с генетика и език например, дават една по панорамна и истинска картина
А историческите сведения за миграцията на изток ги има
За времето на Александър Велики
За масовото преселения на Изток За смесените бракове, на които дава личен пример
За последвалите империи, свързани с нова върна преселници
Но някак си ,смята се за нещо едва ли не обикновено
Той е искал да създаде хомогенен народ Не е успял и никой не е успявал
Но все пак нещо е постигнал, и то се е видяло по- късно

Хубав ден!
цитирай
18. syrmaepon - За времето на Александър Велики
14.12.2016 10:42
Може да става въпрос и за много по-древни, които не са влезли в историческите хроники. Връзките на индоевропейските езици са от по-древно време, обичайните практики пък също могат да имат много древен произход. Ние може да си ги свързваме с Дионис , Орфей или Александър, това обаче съвсем не означава, че те лично са обходили целия свят. Точно в това е въпросът. Много вероятно те самите са наследили тези древни практики от други и така до безкрай )))))
цитирай
19. leonleonovpom2 - Мнението е лично!
14.12.2016 14:10
С изненада видях, че този материал е на първа страница, заедно с такива епохални " писания" , като на гламавия академик и на " Непобедимото" слънце? Те са много стойностни- на четвърто и девето място, с много сериозна тематика, засягаща тях, моят на невзрачното 23- то място, Стискам им палци, да си поделят, по споразумение, първите две места! А този, той не заслужава , а и не трябва да дели мегдан с тях! Плюс това е за Българи, които никой не бръсне за слива, най - много " патриотите"! Не истинските разбира се, затова в кавички Те се разпознават сами, като краставите магарета са! Надушват се!
Направете необходимото, да отиде на трета- там му е мястото А не след такива колоси, както казваше преди време един, че съм му дишал във врата! Да диша и на тях във врата Не е комфортно!

Величието на България ще се върне от такива" Твурци"
цитирай
20. leonleonovpom2 - Здравей, Сирма
14.12.2016 14:29
syrmaepon написа:
Може да става въпрос и за много по-древни, които не са влезли в историческите хроники. Връзките на индоевропейските езици са от по-древно време, обичайните практики пък също могат да имат много древен произход. Ние може да си ги свързваме с Дионис , Орфей или Александър, това обаче съвсем не означава, че те лично са обходили целия свят. Точно в това е въпросът. Много вероятно те самите са наследили тези древни практики от други и така до безкрай )))))


Да, разбира се, че не засяга целия свят!
Но, аз се ограничавам с Българите, наречени прабългари, кой знае защо?! Да, преди днешните Българи са
Техният път е общо взето известен, знае се и крайната им точка на изток
Ние знаем обикновено пет, максимум седем поколения назад в рода си Но е ясно, че произходът ни е много по назад във времето
Та примерно, като посочваме Украйна за произход, това не означава, че там са се пръкнали Българите
Знаеш ли на какъв тест подлагам познати украинци? За последно -вчера!
Каква е по народност Света Олга? Винаги получавам един и същ отговор Разбира се, че Българка И вчера, също!
Та откъдето са минали преди това Българите, са създавали държава Това също е лесно обяснимо Защото имат опит и това е първата им работа Затова и Кубрат, казал на недоволния си брат Кий, , да си направи държава И той я прави, със столица Киев!
Известен е и пътят им-Партия, Персия , към Русия днешна и Украйна
Това не означава, че като са минали оттам ,са от там!
А могат ли да отговорят някой ,защо името Българи носят не други, а Аспаруховите Българи?

Хубав ден, Сирма!
цитирай
21. get - - Сирмичка, наместо да разтуга ностратически локуми с идеята да изравни или направо скрие различията между три основни етно-лингво СЕМЕЙСТВА - Първо ... ?
15.12.2016 22:32
leonleonovpom2 написа:
syrmaepon написа:
...
Връзките на индоевропейските езици са от по-древно време, обичайните практики пък също могат да имат много древен произход. Ние може да си ги свързваме с Дионис , Орфей или Александър, това обаче съвсем не означава, че те лично са обходили целия свят. Точно в това е въпросът.


... преди днешните Българи .... знае се и крайната им точка на изток
...
Знаеш ли на какъв тест подлагам познати украинци? ...
Каква е по народност Света Олга? Винаги получавам един и същ отговор Разбира се, че Българка И вчера, също!
...
А могат ли да отговорят някой ,защо името Българи носят не други, а Аспаруховите Българи?



- Първо: Тук в източна Европа ние се намираме на стика - на мястото за географска, времева, културна, езикова и всякаква друга СРЕЩА МЕЖДУ: Тюрки, Угро-фини и Европейци?!
- Но за да можем да си отговорим КАКВО Е ОБЩОТО (от позиция на "ностратиците-лингвисти") СЛЕДВА ДА СМЕ НАЯСНО: Какви са различията! На първо време(място) ще кажа, угро-фински народи и езици се пораждат до и зад Урал? Тюрко-алтайските се вижда от втората определяща КЪДЕ СА СЕ ПОРОДИЛИ Алтай и Южен Сибир(Орхон) За ЕВРОПЕЙЦИ знам поне СЕДЕМ ТЕОРИИ - Къде се е породила първата популация, Език и Култура - Склонен съм да Приемам Анатолийско-източно европейската на сър Колин Ренфрю и езиковеда Дяконов!!
- До тук се опитвам да дам КОНКРЕТИКА, НА НИЩО-КАЗВАНЕТО ОТ СИРМА!

- По отношение казаното за ТЕО-Екзо или ЕТНОНИМА НА НАС БЪЛГАРИТЕ - Не желая да съм КАТЕГОРИЧЕН - Но? Колкото повече, проучвам фактите по въпроса ... все повече и повече съм склонен да приемам че името ни е Теофорно и идва най-вероятно от Тео-ним? Този ТЕО-НИМ звучи и като EPITHETS, като този определящ бог Аполон КАТО MusaGetes**-МузоВОДАЧ/ЕЩ? Или както е в символиката на Дионис ТauroКeros = Бико-РОГ/още й/Лик?

- Затова Стефан "Неманич" ни нарича ГОТИ?!

- А какво мисли Аполон Кузмин гл. историк в РАН за княгиня Олга и КРЕЩЕНИЕТО ... на Киив не Москва?! - Четете Тук?

http://www/books/kreshchenie-kievskoj-rusi-read-299070-2.html

** MusaGetes** - Откъде идва това еднакво като съзвучие с етнонима на ГЕТИТЕ-траки епитет на Аполон ли - Ами от прото-евро-индо кореновата: *gʷew- дала ни наименованието за ГОВЕДо/ар.
- Ако вземе едно близко по име племе до гетите, останало в история и карти ,като тира-гети, то тогава това ще означава водачи на турове-бикове ... на което другата форма и боил още и вол - вгръцка транскрипция бул ?

- Поздрав! - и съжалавям, че другият блогър Солинвисктус закри поста си по темата - Същата е много благодатна ... Защото следва да започнем изследването си ОЩЕ ОТ ПЕТО ХИЛЯДОЛЕТИЕ преди НАША ЕРА!! За една Цивилизация от Анатолия "Чатал-Хююк" и Балканска "Варна-хаманджия" ??
цитирай
22. get - @ Май обстоятелствата ме принуждават, да продължа с монолога си ... ?
16.12.2016 14:41
- Вероятно и очаквано е да съм събудил скепсиса Ви по отношение на релациите, които правя между Musa-Getes** и прото-евро-индо кореновата: *gw(e/о)w- дала ни наименованието за ГОВЕДо/ар.
За невярващите - Ето повече инфо по въпроса: https://en/wiki/Reconstruction:Proto-Indo-European/g%CA%B7%E1%B9%93ws ... Симеонов, заострям вниманието ти ... Още в тези далечни времена при евро-индийският език е БИЛ СПЕЦИФИЧЕН и ЕСТЕСТВЕН ПРЕХОДА ... при произнасяне(заменяне) гласните: "Е" с "О" - в това ще се убедиш и погледнеш на горепосоченият адрес? Как са ДВЕТЕ ФОРМИ НА ИЗПИСВАНЕ за прокореновата, дала ГОВЕДО и ГОВЕДАР(водач) - РЕСПЕКТИВНО вече след I-ви ВС колебанието в изписването на "гЕти = гОти".

- Като заговорих за ГОТИ и ГЕТИ - ми идва на ум писаното за нас БЪЛГАРИТЕ в Синаксара на Цариградската църка от ДЕСЕТИ век?
" ... когато император Валент излязъл на война срещу българите (водена през м. август 378 г.) ..." - накратко в синаксара се упоменава войната на император Валент срещу гОти (за които както немските, така и руските учени твърдят ЕДИНОГЛАСНО: "готите са ГЕРМАНЦИ" ?)!
Упоменава се и факта-предсказанието на някакъв пророк Исак, който предрича ДВЕ НЕЩА:
1. Ако Валент не отвори(не даде достъп до църквите) за готите ... ще настъпи война ...
2. При тази война, той ще бъде изгорен жив В плевник - което и станало край град Одрин на 9 август 378 година.

- Бях ти споменал за проведената през 1622 г. лексикална експертиза от образци ръкописи на ГОТИТЕ от Испания - Оценката за езика на който са предоставените надписи е: Това не е немски език!

- В допълнение към това изследване и становище на Комисията, полският епископ П. Пиасецки, казва: "Гутите, които географът Птоломей поставя, като ГЕРМАНСКИ народ в Швеция, НЯМАТ АБСОЛЮТНО НИЩО ОБЩО с Готите или Гетите, известни също й като сармати." ... а "сарматите" до Азовски море са известни още с името Таври, тоест БИЦИ ... другите "черните" сармати ги наричат ГЕТИ или Тира-гети ?!

- А епонима ТРАКИ идва от ТИРас?

- Поздрав!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
16.12.2016 18:06
Той по собствено решение е закрил, както и открил поста си
Да ти кажа, аз пък никак не съжалявам чел, недочер, прави капитални изводи! Да си върни по пътя!
Първо, става дума за хипотези Втори, не е присъщо на някой, претендиращ за знаещ, да се държи по този начин
Трето, не е собственик, няма лиценз за името на Българите Никой няма Що за реакция!? При положение, че ясно съм декларирал нещата!
Импулсивността не води до добър резултат
Може би нямаше изобщо да отговоря, както на смахнатия, който си измисля небивалици по мой адрес, но при " Непобедимото" Слънце ставаше дума за сериозни неща

Има логика в това, което пишеш, не е изключено и да е така коментирали сме и преди това, знаеш мнението ми по въпроса
Грешката в тълкуванията за Българите е, че се хваща една точка или географски район и се твърди, че са от там-например-Крим Кавказ, Персия..
А те просто или известно време са били там или са преминали
Технологичното, което се пропуща, че навсякъде създават държави, при това и в Тъмните векове
Изводът?
Имат опит в това, не е проста работа!
Откъде идва този опит? Ето това е въпросът?

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
24. litatru - Здравей, Леон!
16.12.2016 20:03
Вече към нас припкат едни от най,- хубавите християнски празници.
Ето защо ти пожелавам да си гледаш кефа, да си изкараш весело тези празници и да пийнеш една чашка винце за мен и другите ти виртуални приятелчета от блога. А ние, дори и аз, която ненавиждам алкохол, ще се чукна с моето голямо семейство на Нова година за твое здраве!
Бъди щастлив!
Литатру
цитирай
25. get - @ 23. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
16.12.2016 20:57
- Мисля, ще бъде грешка да си представяме историческият процес при формиране на народа български ... както някакво своеобразно повторение на библейският расказ за Изхода на евреите от Египет?!

- За осмислим това - което се опитвам да кажа? Първо следва да си отговорим: Къде ПЪРВОНАЧАЛНО СЕ ПОРАЖДАТ ПРОТО-ЕВРОПЕЙЦИТЕ? А. В Северната част на Индийският полуостров или някъде другаде?
Б. Това "другаде" аз съм приел, че е от ТУК! Като това "тук" го твърдя НАЙ-МАЛКО на а) археологически факти(находки) б) историческата възстановка на Модела по формиране на Прото-европо-индийският език? ... към това бих прибавил и Духовна култура плюс вярвания ... като трипартидността на света ... прераждащият се бог, от която вероятно идва и християнската традиция за Бог Отец - Син - Дух ... Ад - Свят - Рай ... и ред други особености ... към които бих прибавил и тази символика на БИК-БУЛ-БОУС-ТУР-ТИР-ТАУРУС-БАЛ-БЕЛ ... и неговата богиня консорт известна ни като, Додона, Диона - казано на български ДОЙНА, тоест ХРАНЕЩАТА-Кърмещата, тъй като в пруският език, вероятно най-близка форма до тракийският ... в който се среща под формата Дадана, тоест както е назовано светилището в Епир, Додона ?
- Между впрочем етимологията в имената Додона-Диона-Дадан според филолога ни Вл. Георгиев е кърмя, ПО-ТОЧНОТО: ДОЯ идващо от праиндоевр. *dheug_

- Ето повече в потвърждение на това което обяснявам?
https://en.wiktionary/wiki/Reconstruction:Proto-Slavic/dojiti
- Виж още и Тук:
https://en.wiktionary/wiki/Reconstruction:Proto-Slavic/dojidlo - доячка в много старата форма, при която се получава чрез учленяване със постфикс *dlo_

- Между впрочем ... много интересно е да погледнем във връзка с тази тема Крито-минойската култура с нейният Мино-Тавър?

- Поздрав!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Величке!
16.12.2016 22:20
litatru написа:
Вече към нас припкат едни от най,- хубавите християнски празници.
Ето защо ти пожелавам да си гледаш кефа, да си изкараш весело тези празници и да пийнеш една чашка винце за мен и другите ти виртуални приятелчета от блога. А ние, дори и аз, която ненавиждам алкохол, ще се чукна с моето голямо семейство на Нова година за твое здраве!
Бъди щастлив!
Литатру


Приятно съм изненадан от посланието ти!
Много, Много съм трогнат!
Да, аз понякога съм по крайностите Мога да приема някои неща както сериозно, така и несериозно !
Благодарен съм в такива случаи на приятели, които се намесват!
Да обещавам, ще пия на Нова Година чаша вино за тебе и за голямото ти семейство!
И за другите приятели!

Да си жива и здрава!

Весели празници!
цитирай
27. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Гет!
16.12.2016 22:40
Разбира се, че тук! Даже в коментара към Германтигър бях писал, че свидетелствата са край Варна- на сушата и в морето
Че тук е центърът на цивилизацията!
Оттука е почнало разселването, но на цивилизованите хора
Оттук тръгва и Александър, с идеята да създаде единна държава ,с общ народ!
Как се постига това? Първото - с армията-със сила, второто-със смесени бракове
Второто не е постигнал, но на база първото става масово изселване от Балканите Защото, особено за далечната империя-Согдийската трябват войници и чиновнически апарат
Знаеш ли, по обратния път стигнах до връзката с Александър Има и преселения и преди това там Не случайно Александър се спира за дълго там- в Согдия и Бактрия
От къде идва умението на Българите да създават държави? Това в тези номадски времена не е типично!
Като проследих пътя на българите ,стигнах до Бактрия и Персия
Проучих какво е станало в Бактрия и Согдия по времето на Александър И попаднах на чупенето на питка хляб при сватбения ритуал на Александър и Роксана
На описания за масово преселение от Балканите там!
И нещата взеха да се подреждат Откъде Българите умеят да създават държави?!
Заинтересувах се , има ли следи от Българи там или както ги наричали-балки?!
И човек, който е бил там, ми каза за конник, досущ като Мадарския и за отношението на пущуните към Българите Като към богове!

Спокойна нощ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9109163
Постинги: 1345
Коментари: 29577
Гласове: 102356
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031