Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.01.2017 15:02 - Алфонс дьо Ламартин за Българите - 1833 година
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 9783 Коментари: 43 Гласове:
36

Последна промяна: 02.01.2017 15:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Част първа

Ламартин е гениален френски поет Спестил съм няколкото му още имена Те са  стар френски обичай  
Първата ми братовчедка, с кръщелници от Франция освен Мариет има още четири или пет имена!  Хубав обичай, по Български да се включат имената на всички баби и дядовци
Да няма сърдити!

Та Ламартин, от имената се вижда ,че е от благороднически род Не е много богат, но произходът му помага да заеме високи позиции в обществото
Той не е само поет от класа.  Дипломат и политик е!  Бил е и министър Републиканец по дух , оглавява временното правителство през 1848 г.!

През 1833 г.,  на връщане от Цариград , прекосява по диагонал Южна България-Тракия! Но в село Йеникьой-днешното градче Ветрен, Пазарджишко , го хваща треска Двадесет дни е между живота и смъртта Дори си избрал  и място за гроб, което посочил на свитата си
На мястото пожелал да бъде изписана една единствена дума- DIEU!  БОГ!
Твърди, че е треска от скръб Наскоро е загубил единственото си дете
Може и така да е
Жена му, която е неотлъчно при него и на която той отдава спасението си, праща  загрижените за съдбата му местни Българи да търсят пиявици из околните блата
/Спомням си, че местният доктор в града слагаше пиявици на дядо ми, да му сваля кръвното Та наистина, възможно е треската му да е от скръб!/
Местните, с големи усилия намерили пиявиците
Положението на Ламартин постепенно се подобрило
Но докато се възстанови, той обърнал внимание на Българите- носии, обичаи, поведение Успял да проучи нравите на Българите, дори на семейно ниво! Твърди, че това са нравите на Швейцарските и Савойските селяни- горна Савоя, в днешна Франция, намираща се на Южния бряг на Женевското езеро!
Българите са изключително работливи хора  според него,изпълнени с уважение към религията и свещениците си Те са няколко милиона и населението им расте непрекъснато/ за разлика от сега/!
Живеели в големи села и малки градове, отделно от турците В селата почти нямало турци , освен един, който бил задължен да събира годишните данъци!
Българите са миролюбиви хора и това е в нравите им!
Облеклото им според Ламартин е като на селяните в Германия! 
Намира прилика в носиите на момите и жените с тези от Швейцарските планини

Самите жени са невероятно красиви, грациозни и изпълнени с живот!
Нравите му се видели чисти, независимо, че жените не са забулени и свободно посещават мъжете!
Видял танци, които удивително приличали на танците във френските села!
Според него, те са напълно узрели за свободатата си, презират и мразят турците!
Пак според него, страната им ще бъде една прелестна градина, ако бъдат оставени свободно да я градят!- Българите имат невероятна страст към земята!

Въпреки сполетялото го премеждие, запазил е незаличими спомени за топлия му, оказан прием от селяните в Йеникьой!
На тръгване, цялото село го изпраща!

Интересни са вижданията на Ламартин, как ще бъде устроена бъдещата държава България Че тя ще бъде факт, това предстои неминуемо според него!

Но за  вижданията му- в продължението!



Гласувай:
36


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Специалистите- "учЕни&q...
02.01.2017 15:16
Специалистите- "учЕни" да внимават!
Защото мога да им направя много по- добра оценка, отколкото те на мен
Просто защото не съм самозванец!
Като тях!
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Виж ти, българите са го спасили, но ...
02.01.2017 16:23
Виж ти, българите са го спасили, но едва ли е било само с пиявици, ситурно са му дали и някой местен билков чай и илач за притурка. Поздрави и хубава нова година, спорна и благотворна.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Честита нова Година, Невена!
02.01.2017 16:30
kasnaprolet9999 написа:
Виж ти, българите са го спасили, но едва ли е било само с пиявици, ситурно са му дали и някой местен билков чай и илач за притурка. Поздрави и хубава нова година, спорна и благотворна.


Да си жива и здрава!
Да е хубава за тебе и за семейството ти!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Благодаря ти за отзива, Невена!...
02.01.2017 16:44
Благодаря ти за отзива, Невена!
Със сигурност е така Там са запазени, в този край, древните ,тракийски лечителски методи Като дете, спомням си, една сутрин не можех да си отворя очите Баба ми и леля ми се паникьосаха Леля ми беше и аптекарката на града Дойдоха и други жени Чух, че това се случвало, трябвало да ме заведат на кърмачка
Не ми беше ясно какво е това, нито какво е станало Мислех ,че съм ослепял Носеха ме на ръце Чувах глас на непозната жена Лицето ми се намокри с нещо топло Но на връщане, хванали ме здраво от двете страни, вървях и гледах Бях на около четири години

Хубава вечер, Невена!
цитирай
5. donchevav - Прочетох с интерес! Чудесен п...
02.01.2017 17:50
Прочетох с интерес!
Чудесен постинг и хубави коментари - всичко си имаме ние тук, и пиявици, и билки лековити, и води минерални, и добри, гостоприемни хора - ако не с едното, с другото ще те изцерят... ако и малко повече късмет имахме...
Честита Нова година, скъпи Лео! Здраве, сили и вдъхновение, успех и късмет ти пожелавам!
цитирай
6. mt46 - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BB%D1%84%D0%BE%D0%BD%D1%81_%D0%B4%D1%8C%D0%BE_%D0%9B%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD
02.01.2017 17:58
Българите и тяхната участ присъстват в трудовете на Ламартин „ Пътуване в Ориента“ ( 1835 г.), „ Възгледи, речи и статии върху Източния въпрос“ (1840 г.) и „ История на Турция“ ( 1854/1855 г.).

Ламартин определя отношението си към българите още по време на първото си преминаване през българските земи ( 1832/1833 г.). Той се спира в Пловдив, Пазарджик и с. Ветрен, където лежи болен известно време. Своите впечатления той споделя откровено с читателите си: „ Аз успях да изуча тук ( в Йеникьой – Ветрен), в самите семейства, нравите на българите; това са нравите на нашите, швейцарски и савойски селяни. Те са обикновени хора, приятни, работливи, пълни с уважение към свойте свещеници и с вдъхновение към своята вяра ... Свещениците са също обикновени работливи селяни като тях. Българите са няколко милиона и се увеличават непрекъснато; те живеят в големите села и малките градове отделени от турците... Жените и момичетата са облечени почти като тези от планините на Швейцария. Те са красиви, живи, грациозни.“ [1]

Той признава политическите и духовните качества на българите и прозира тяхното по - светло бъдеще: „ Те (българите) презират и мразят турците; те са узрели напълно за несависимост и образуват заедно със сърбите, техните съседи, основите на бъдещите държави в Европейска Турция. Страната, която населяват, ще стане скоро възхитителна градина, ако безогледното и групово потисничество - не на турското правителство, а на турската администрация - ги остави да обработват земята с малко по - голяма сигурност; те са влюбени в земята ...“ [2]

Още по - конкретен и ясен е Ламартин в реч на трибуната във френския парламент ( 1834 г.): „ Това е една многобройна нация, честна, работлива, която повече не възприема турците и се надява да ги отхвърли веднага.“[3]
цитирай
7. leonleonovpom2 - Честита Нова година, Венета!
02.01.2017 19:34
Да сте живи и здрави, ти и твоите близки!

Хубава 2017 година!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Благодаря ти Венета!
02.01.2017 19:37
donchevav написа:
Прочетох с интерес!
Чудесен постинг и хубави коментари - всичко си имаме ние тук, и пиявици, и билки лековити, и води минерални, и добри, гостоприемни хора - ако не с едното, с другото ще те изцерят... ако и малко повече късмет имахме...
Честита Нова година, скъпи Лео! Здраве, сили и вдъхновение, успех и късмет ти пожелавам!



За отзива и прекрасния коментар!
Да, това ми беше целта!
Вижда се, че големият поет и политик счита Българите за европейци, търси и намира страхотни прилики с германци и французи, не с някакви източни номади!

Хубава вечер, Венета!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Честита нова Година, Марине!
02.01.2017 19:38
mt46 написа:
Българите и тяхната участ присъстват в трудовете на Ламартин „ Пътуване в Ориента“ ( 1835 г.), „ Възгледи, речи и статии върху Източния въпрос“ (1840 г.) и „ История на Турция“ ( 1854/1855 г.).

Ламартин определя отношението си към българите още по време на първото си преминаване през българските земи ( 1832/1833 г.). Той се спира в Пловдив, Пазарджик и с. Ветрен, където лежи болен известно време. Своите впечатления той споделя откровено с читателите си: „ Аз успях да изуча тук ( в Йеникьой – Ветрен), в самите семейства, нравите на българите; това са нравите на нашите, швейцарски и савойски селяни. Те са обикновени хора, приятни, работливи, пълни с уважение към свойте свещеници и с вдъхновение към своята вяра ... Свещениците са също обикновени работливи селяни като тях. Българите са няколко милиона и се увеличават непрекъснато; те живеят в големите села и малките градове отделени от турците... Жените и момичетата са облечени почти като тези от планините на Швейцария. Те са красиви, живи, грациозни.“ [1]

Той признава политическите и духовните качества на българите и прозира тяхното по - светло бъдеще: „ Те (българите) презират и мразят турците; те са узрели напълно за несависимост и образуват заедно със сърбите, техните съседи, основите на бъдещите държави в Европейска Турция. Страната, която населяват, ще стане скоро възхитителна градина, ако безогледното и групово потисничество - не на турското правителство, а на турската администрация - ги остави да обработват земята с малко по - голяма сигурност; те са влюбени в земята ...“ [2]

Още по - конкретен и ясен е Ламартин в реч на трибуната във френския парламент ( 1834 г.): „ Това е една многобройна нация, честна, работлива, която повече не възприема турците и се надява да ги отхвърли веднага.“[3]


Коментар ще направя отделно, но по- късно!

Хубава вечер!
цитирай
10. merlin68 - Спасението му не ще да е от пиявиц...
02.01.2017 19:44
Спасението му не ще да е от пиявиците, може би ракийцата да го е оправила. И аз като теб си спомням за дядо си. От 4-5 годишен си спомням, че като настина той ме лекуваше с ракия, по една лъжица като ме стисне за врата да си отворя устата:)) Беше много гадно, докато не станах на 30 и кусур години, ракия не близвах:)))
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
02.01.2017 20:22
Да, ползвал съм Френски пътеписи за България , повече по памет
Мисля че автор беше Бистра Цветкова
Някой топ идиот тука, сигурно ще попита, дали съм ги чел в оригинал?!
Ами ако ми осигури , примерно шестмесечен престой във Франция с достъп до такава литература ,може и това да направя Преводът вече ще е от мен
Много интересни неща има в тези пътеписи чел съм ги отдавна, някои неща съм запаметил, на други съм правил извадки
Целта, коментирах и при Венета, беше:

Да се види от всички неверници, че се прави, още тогава, сравнение на Българите със западно европейци Това не е случайно съвпадение
Подчертават се чистите нрави и човечността на тогавашния Българин въпреки робството
Да, Ламартин открито говори за робство, не за присъствие!
Не знам какъв точно материал цитираш, но е бил преди да дойде във Ветрен в Цариград И там преоблечен като турчин е бил на пазар за робини
Ако имаш този момент, прати ми го в коментар, моля ти се!
Но там нещата са ясни, само ако имаш възможност и време Не настоявам, даже недей!
Не, спирам дотук, щях да направя анализ за загубата на чистите нрави и Българското - сега, впечатлило тогава великият поет
Но, не в зверилник, грешно ще е, ако го направя в него!

Хубава Нова година, Марине!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Честита Нова Година, Мерлин!
02.01.2017 20:39
merlin68 написа:
Спасението му не ще да е от пиявиците, може би ракийцата да го е оправила. И аз като теб си спомням за дядо си. От 4-5 годишен си спомням, че като настина той ме лекуваше с ракия, по една лъжица като ме стисне за врата да си отворя устата:)) Беше много гадно, докато не станах на 30 и кусур години, ракия не близвах:)))


Благодаря ти за отзива
Да, сигурно и това е влязло в действие
Ракията е универсално лекарство, дори срещу холера!
Майка ми си лекуваше синузита с тампони памук в ноздрите, напоени също с ракия
Да, разбираемо е-тя убива микроби, бацили, спира достъпа им до заразени участъци...

Хубава Нова Година, приятелю!
цитирай
13. yoan2015 - Честита Нова Година! Лео, от нап...
02.01.2017 22:11
Честита Нова Година! Лео, от написаното виждам, че България е била една напълно нормална държава, назависимо турското робство или владичество или каквото и да е там.
цитирай
14. kasnaprolet9999 - Благодаря ти за отзива, Невена!...
03.01.2017 00:16
leonleonovpom2 написа:
Благодаря ти за отзива, Невена!
Със сигурност е така Там са запазени, в този край, древните ,тракийски лечителски методи Като дете, спомням си, една сутрин не можех да си отворя очите Баба ми и леля ми се паникьосаха Леля ми беше и аптекарката на града Дойдоха и други жени Чух, че това се случвало, трябвало да ме заведат на кърмачка
Не ми беше ясно какво е това, нито какво е станало Мислех ,че съм ослепял Носеха ме на ръце Чувах глас на непозната жена Лицето ми се намокри с нещо топло Но на връщане, хванали ме здраво от двете страни, вървях и гледах Бях на около четири години

Хубава вечер, Невена!


Ами да, това се прави при очни заболявания, мляко от кърмеща жена се впръсква в очите. А мляко от кобила маха външно перде. Моето беше вътрешно, та не ми се наложи да търся кобила, иначе щеше да ми е голям проблем тук:))) Интересно си го разказал, било е голям стрес за теб. Поздрави!!
цитирай
15. bezistena - Прекрасно документално свидет...
03.01.2017 01:00
Прекрасно документално свидетелство за истинския Божествен статут на Българите,направено от посветен французин от Българския феноменен духовен интелектуален елит,имплантиран сред французите и развил се в преследваните и геноцидирани Катари,които са Българските Богомили от Всемирното Бяло Братство.

ЛАМАРТИН=Дуло от Мария –
династичен потомък от Българския жреческо–царски род Дуло от генетични потомци на Исус и Мария Магдалена.

Българският жречески династичен произход на Ламартин е указан и в прав текст от другите му съставни имена:Marie и Prat ,което означава Брат от Мария,посветен Българин от Бялото Братство от жертвените потомци на Мария

А цялата френска и европейска топонимия,въведена в Дешифриращата програма на Свещения шифър,начиная примерно със Савоя –

САВОЯ=Иса Бог=Бог Иса –

документира,че тя е кръстническо дело на Посветените Български култиватори и цивилизатори на всички европейски народи,които всички до един са тракийски племена,разселени от Тракия и България от тяхната племенна аристокрация и Духовни водачи и надзорници,състояща се само от феноменните Българи от жреческата династия Дуло от генетични потомци на Исус и Мария Магдалена

Цялото творчество на Ламартин е изпълнено с оригинални зашифровани документи за Българския произход и характер на френската и европейската култури и цивилизация, като само за пример да вземем La Mort de Socrate :

La Mort de Socrate=Socrat е от Дуло от Матера –
сиреч Сократ не е никакъв "древногръцки "философ,а е Българин от Българския жречески род Дуло от Богинята Матара,която е Великата Богиня Майка,чието аватарно проявление преди новата ера е в образа на т.нар."езически" богини,последното от което е в образа на Евредика,а в началото на новата ера се явява на Българите на Балканите и в Тракия под аватарния образ на Мария Магдалена,манипулирана от псевдо–Исусовата анти–българска юдо–византийска църква като Богородица

За много години,Адаш,бъди благословен и винаги на нивата на Българщината и мисията ни за разкриване на истинската история на Българите и на човешката цивилизация!
цитирай
16. flymore - Честита да е 2017!
03.01.2017 10:01
Пожелавам ти Новата година да е по-успешна, здрава и изпънена с уют и щастие, Ванка!:)
цитирай
17. leonleonovpom2 - Коментари на добри хора са постъпили!
03.01.2017 13:24
За разлика от навечерието на Нова Година!
Дано да са оставили злобата си в Миналата година!
Тогава им е простено!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Честита Нова година и на тебе , приятелю!
03.01.2017 13:24
yoan2015 написа:
Честита Нова Година! Лео, от написаното виждам, че България е била една напълно нормална държава, назависимо турското робство или владичество или каквото и да е там.


Нека да е хубава Новата Година!


Да, Българите, с малки изключения са били задружни Пише го и Ламартин-живеят в големи общности
Чорбаджиите?! Дори и те, повечето от тях са били истински лидери
Сега тази общност липсва Погледът е навън И тогава е бил навън Но с цел да допринесат нещо, да донесат нещо в измъчената България
Сега изнасят от нея....
И Ламартин е впечатлен Преди него дадох пътепис на Сейже и на генерал Липранди Най-китната, най добре обработената земя, като градина на Балканите, е Българската
Ето и дьо Ламартин казва-Българинът има страст към земята!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
19. palada - Честита нова година Леоне!
03.01.2017 13:38
Пожелавам ти здраве, светлина и много много радости! Голямо удоволствие ми доставя, когато чета хубави отзиви за българите! Не стига, че ни тъпчеха кои ли не /и продължават/, ами и ние самите не спряхме да се обиждаме! Нека да се облегнем на нашите добри страни, а недостатъците да си простим - само така ще можем да продължим да градим! Поздрави за хубав ден!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Здравей, Невена!
03.01.2017 13:42
kasnaprolet9999 написа:
leonleonovpom2 написа:
Благодаря ти за отзива, Невена!
Със сигурност е така Там са запазени, в този край, древните ,тракийски лечителски методи Като дете, спомням си, една сутрин не можех да си отворя очите Баба ми и леля ми се паникьосаха Леля ми беше и аптекарката на града Дойдоха и други жени Чух, че това се случвало, трябвало да ме заведат на кърмачка
Не ми беше ясно какво е това, нито какво е станало Мислех ,че съм ослепял Носеха ме на ръце Чувах глас на непозната жена Лицето ми се намокри с нещо топло Но на връщане, хванали ме здраво от двете страни, вървях и гледах Бях на около четири години

Хубава вечер, Невена!


Ами да, това се прави при очни заболявания, мляко от кърмеща жена се впръсква в очите. А мляко от кобила маха външно перде. Моето беше вътрешно, та не ми се наложи да търся кобила, иначе щеше да ми е голям проблем тук:))) Интересно си го разказал, било е голям стрес за теб. Поздрави!!


Да, професионално го обясняваш!
След години съм питал познати лекари, какво е станало тогава!
Доколкото си спомням, лечението трябвало да бъде с антибиотици, такива каквито вещества с такъв ефект имало и майчиното мляко Затова резултатът бил мигновен
Но ето, старите поколения са знаели за действието на майчиното мляко!
Ти как си?
Сигурно добре, щом вече си на линия!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Благодаря ти Адаш, за чудесния коментар-15!
03.01.2017 14:05
Да, наша колежка Росица Ножарова готви книга за катарите Те са от български произход!
Много си мисля, че лозарството, в Южна Франция е тяхно дело Сейже, пак по времето на Ламартин прави извод ,че вината ни са като френските
Сегашните ни лози, нямат общо със сортовете преди два века
Преди малко повече от сто години старите ни сортове са почти изцяло унищожени от филоксерата
Възстановяването е станало с...френски лози
Сигурно не е случайно!

Да си жив и здрав адаш! Възхищавам се на огромната ти работоспособност, на способността ти да обобщаваш и канализираш нещата
Седнали някои да търсят чиста история- все едно, че е математика или химия
Или както дори в химията има термини, химически чист или чист за анализ.ЧЗА И там абсолютната чистота е под въпрос!
Търсят исторически чист -за нас? Това е идиотия!
В историята има митология, дори колкото повече се отдалечаваме в обратна посока от днес, делът и става по- голям, достига дори 100 %
Но тя може да се канализира, да се подреди и да стане логична Примери- Рим, Гърция и така нататък
Ние, лишим ли се от тази възможност, оставаме де факто без история Номади!
Затова Адаш, бъди благословен в доброто си дело!

Хубава Нова Година, приятелю!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Честита Нова Година и на тебе, Флиморе!
03.01.2017 14:18
flymore написа:
Пожелавам ти Новата година да е по-успешна, здрава и изпънена с уют и щастие, Ванка!:)


Да, днешният ден пооправи настроението ми от края на миналата година
От това, което можеше да ни сполети
Търсех силна личност, да бъда и аз силен, така се появи предходния материал..

Желая една хубава година на тебе и на близките ти!
Да си жива и здрава, да се сбъдне всичко, което пожелаеш
Да имаш успех навсякъде!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Честита Нова Година, Татяна!
03.01.2017 14:23
palada написа:
Пожелавам ти здраве, светлина и много много радости! Голямо удоволствие ми доставя, когато чета хубави отзиви за българите! Не стига, че го тъпчеха кои ли не /и продължават/, ами и ние самите не спряхме да се обиждаме! Нека да се облегнем на нашите добри страни, а недостатъците да си простим - само така ще можем да продължим да градим! Поздрави за хубав ден!


Чудесно си го написала!
Подкрепям го абсолютно!
Нихилизмът, дори и да има известни основания, е безкрайно вреден!
Трябва да изтъкваме хубавото в нас, ако сега е станало дефицит, по разбираеми причини, има го в миналото!
Да се дава, за отрезвяване!
Никога не е късно да се намери правият път!

Хубава и успешна Нова Година ти пожелавам!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Вулгарос, ти иначе си добро момче, ...
03.01.2017 14:48
Вулгарос, ти иначе си добро момче, нека останем само с пожелания за здраве и късмет!
Та, да си жив и здрав пред новата Година!

Иначе, нямам тази чест, да съм почетен доктор!
Тя се дава на този, който си няма хабер / обикновено/ от наука, но с нещо е допринесъл на нея или на университета Да се развиват например!
Стоичков е такъв доктор, впрочем не знам дали стана, защото имаше много против Но ако е дал, примерно 1 милион за университета, да развива наука, защо да не го направят такъв!
Ако наистина има и висше Но то сега не е проблем, дори в комплект!

Хубава Нова година!
цитирай
25. born - Честита Новата 2017 , Приятелю !
03.01.2017 23:27
Нека и през новата година получаваме отново все така интересни познания от теб ! Бъди здрав , щастлив и успешен ! Същите пожелания и за тези, които са около теб !
цитирай
26. voulgaros - МЕРСИ МЕРСИ ЗА ПОЖЕЛАНИЕТО, НА ЧИСТ ...
04.01.2017 13:16
doc, ВЗЕМИ ОТНОШЕНИЕ ЗА СОФИЯ.. КОЙ ПОСТРОИ КРАСИВАТА ТЪМНО-ЧЕРВЕНА КАТЕДРАЛА СВЕТА СОФИАС ? А РОТОНДАТА (ГРЪЦКА ДУМА) АГИОС ГЕОРГИОС ?

ТАЯ СТОЛИЦА, ХАН КРУМ Я ОТКРАДНА ОТ НАС ГЪРЦИТЕ ПРЕЗ 814 Г.
КАТО УБИ 5-ХИЛЯДНА РОМЕЙСКА СТРАЖА, КАТО ГИ ИЗЛЪГА ЧЕ ЩЕ ГИ ПУСНЕ.
МРЪСЕН ДИВ СТЕПЕН НОМАД АВАРОС-ВУЛГАРОС .

КРУМ Е НАПОЛОВИНА АВАРИН .
И ТОЧНО ТОЗИ АВАР-ТАТАР ТУРКОС, ЗАТРИ ЗАВИНАГИ АВАРИТЕ ОТ ЛИЦЕТО НА ХИСТОРИАТАС.

ЕТО ГИ : БУЛГ АР..
ТАТ АР..
АВ АР..
ХАЗ АР = ...........БУЛГАР, ТАТАР, АВАР, ХАЗАР !


БРАТЯ ТУРКО-АЛТАЙЦИ.
цитирай
27. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Стефане!
04.01.2017 21:13
born написа:
Нека и през новата година получаваме отново все така интересни познания от теб ! Бъди здрав , щастлив и успешен ! Същите пожелания и за тези, които са около теб !


Честита Нова Година и на тебе, и на твоите блезки!
Да сте живи и здрави!

Да, това е голяма радост за мен, твоето пожелание, след помията, които някои психясали и слънчасали изсипват върху мен!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
28. tota - За много години!
05.01.2017 00:39

Алфонс дьо Ламартин
Усамотение


На планината аз, под дъбовете стари,
по залез неведнъж седя опечален
и погледът ми тук и там наслука шари
по изгледа менлив, разстлан далеч под мен.

Отсам бучи река, разпръсва пяна бяла
и в лъкатушен път далече чезне в мрак;
оттатък — езера с вода в покой заспала,
където къпе взор Вечерницата пак.

По тези върхове, обкичени с дървета,
на заника лъчът за сетен път е спрял;
изкачва се нощта със своята карета
и тесничка черта е хоризонтът бял.


От стар готичен храм изтръгната тогава,
вечернята трепти; сред стихващия друм
се спира минувач; камбаната прибавя
и своя повик свят към сетен дневен шум.

Но безразлично все остава в мен сърцето,
не се вълнува то и вижда пак навред,
че сянка е светът; и слънцето, което
съгрява всеки жив, за мъртвия е лед.

Напразно моят взор на всеки хълм се спира,
от утро чак до мрак, навред — и тук, и там,
оглеждам се така в простора на всемира
и казвам: „Кът щастлив за мене няма, знам.“

Какво са долини, колиби и палати,
какво е всичко тук за мене — суета!
Реки, скали, гори, убежища познати —
откакто липсва тя, навред е самота!

И слънцето — дали е в мрак, или сияе —
не ме вълнува то със своя кръговрат.
Какво от туй, че тук е нощ или зора е?
Отдавна нищо аз не чакам в този свят.

Да можех да летя след него във безкрая,
пустиня бих видял навсякъде под нас;
за туй, което то облъчва, не мечтая,
от никого сега не искам нищо аз.

Но може би отвъд самата тази сфера,
където друг светлик разпръсва вред лъчи,
ако достигна аз, целта си ще намеря,
мечтаното от мен ще зърна със очи.

Ще имам, зная, там и обич, и надежда,
ще се опивам там от извора желан,
към който всеки дух с копнеж безкрай се вглежда
и който в този свят остава само блян!
цитирай
29. litatru - Много, много ми хареса статията ти, Лео!
05.01.2017 09:24
Кратка, ясна и интересна.
Поздрави и успехи!
Литатру
цитирай
30. bven - ЧНГ и от мен, Лео! Живот и здраве и светлина по пътя!
05.01.2017 10:43
Интересно е написаното от теб за Ламартин, в Пловдив е известна и една къща в Стария град на търговец, където той е отседнал и сега тя носи неговото име. Колкото до общото в танците и обичаите с французите - изобщо няма място за съмнение - произходът ни е общ и животът ни е еднакъв - и на изток, и на запад. Освен това във Франция богомилите са създали своята най-чиста и свята република, на християнските символи и толкова е било добро битието на всички, че папата им завидял и след няколко кръвопролитни войни сложил край на райския кът! Повече пише в книгата на Дамян Попхристов - За богомилите. Горещо я припоръчвам на всички!
Поздрави и хубави мигове в Блог.бг!
цитирай
31. leonleonovpom2 - За много години, Ати!
05.01.2017 14:12
tota написа:

Алфонс дьо Ламартин
Усамотение


На планината аз, под дъбовете стари,
по залез неведнъж седя опечален
и погледът ми тук и там наслука шари
по изгледа менлив, разстлан далеч под мен.

Отсам бучи река, разпръсва пяна бяла
и в лъкатушен път далече чезне в мрак;
оттатък — езера с вода в покой заспала,
където къпе взор Вечерницата пак.

По тези върхове, обкичени с дървета,
на заника лъчът за сетен път е спрял;
изкачва се нощта със своята карета
и тесничка черта е хоризонтът бял.


От стар готичен храм изтръгната тогава,
вечернята трепти; сред стихващия друм
се спира минувач; камбаната прибавя
и своя повик свят към сетен дневен шум.

Но безразлично все остава в мен сърцето,
не се вълнува то и вижда пак навред,
че сянка е светът; и слънцето, което
съгрява всеки жив, за мъртвия е лед.

Напразно моят взор на всеки хълм се спира,
от утро чак до мрак, навред — и тук, и там,
оглеждам се така в простора на всемира
и казвам: „Кът щастлив за мене няма, знам.“

Какво са долини, колиби и палати,
какво е всичко тук за мене — суета!
Реки, скали, гори, убежища познати —
откакто липсва тя, навред е самота!

И слънцето — дали е в мрак, или сияе —
не ме вълнува то със своя кръговрат.
Какво от туй, че тук е нощ или зора е?
Отдавна нищо аз не чакам в този свят.

Да можех да летя след него във безкрая,
пустиня бих видял навсякъде под нас;
за туй, което то облъчва, не мечтая,
от никого сега не искам нищо аз.

Но може би отвъд самата тази сфера,
където друг светлик разпръсва вред лъчи,
ако достигна аз, целта си ще намеря,
мечтаното от мен ще зърна със очи.

Ще имам, зная, там и обич, и надежда,
ще се опивам там от извора желан,
към който всеки дух с копнеж безкрай се вглежда
и който в този свят остава само блян!


Да си жива и здрава!

Благодаря ти за чудесното стихотворение!

Хубав ден!
цитирай
32. leonleonovpom2 - Здравей, Величке!
05.01.2017 14:16
litatru написа:
Кратка, ясна и интересна.
Поздрави и успехи!
Литатру


Моят дял е скромен
Просто подбрах от написаното от Ламартин описания за това, какви са били старите Българи!
Затова сме и оцелели- задружни, единни и най- важното- добродетелни Без желания за успех за сметка на другите!
Работливи и грижовни!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
33. leonleonovpom2 - Честита Нова Година, Таня!
05.01.2017 14:23
bven написа:
Интересно е написаното от теб за Ламартин, в Пловдив е известна и една къща в Стария град на търговец, където той е отседнал и сега тя носи неговото име. Колкото до общото в танците и обичаите с французите - изобщо няма място за съмнение - произходът ни е общ и животът ни е еднакъв - и на изток, и на запад. Освен това във Франция богомилите са създали своята най-чиста и свята република, на християнските символи и толкова е било добро битието на всички, че папата им завидял и след няколко кръвопролитни войни сложил край на райския кът! Повече пише в книгата на Дамян Попхристов - За богомилите. Горещо я припоръчвам на всички!
Поздрави и хубави мигове в Блог.бг!


Благодаря ти Таня, за отзива!
Да, богомилското движение в Италия и Франция е Българско дело!
Благодаря ти за препоръчаната книга, ще я потърся!
Впрочем и Росица пише книга за френските богомили, но вероятно още работи!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
34. batogo - !!!:)))Поздравления, Иване!
05.01.2017 18:00
Страхотен постинг, пълен с истини за истинските българи, на които 110 години по-късно съветските окупатори и техните български слуги отнемат земята и собствеността, натирват ги в заводите и ТКЗСтата да работят за стотинки и така убиват духа и добродетелите на нашия народ, за който Ламартин казва: "...страната им ще бъде една прелестна градина, ако бъдат оставени свободно да я градят!- Българите имат невероятна страст към земята!"
Не случайно българите винаги сме били оценявани високо от цивилизовани личности, посещавали страната ни, но сме били обругавани и мачкани от примитиви и комплексари, завиждащи на богатия ни потенциал за развитие...
Иване, според мен ако успеем да си възстановим изгубените добродетели от преди окупацията, много бързо ще се освободим от хлебарките и ще превърнем държавата си в чудесно место за живеене.
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
35. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
05.01.2017 20:39
batogo написа:
Страхотен постинг, пълен с истини за истинските българи, на които 110 години по-късно съветските окупатори и техните български слуги отнемат земята и собствеността, натирват ги в заводите и ТКЗСтата да работят за стотинки и така убиват духа и добродетелите на нашия народ, за който Ламартин казва: "...страната им ще бъде една прелестна градина, ако бъдат оставени свободно да я градят!- Българите имат невероятна страст към земята!"
Не случайно българите винаги сме били оценявани високо от цивилизовани личности, посещавали страната ни, но сме били обругавани и мачкани от примитиви и комплексари, завиждащи на богатия ни потенциал за развитие...
Иване, според мен ако успеем да си възстановим изгубените добродетели от преди окупацията, много бързо ще се освободим от хлебарките и ще превърнем държавата си в чудесно место за живеене.
Хубава вечер, приятелю!



Да, далече преди промяната споделях аномалията
Че селяните работят в заводи, а ние от града ,ходим по селата на бригади
Даже куриози, било като студент или войник, минава автобусът през селото Отиваме да прибираме реколтата А на спирката местните чакат автобуса за града?!
Оттам почна голямото объркване
Лошото е, че подобни аномалии променят и ценностната система
За какво да се потиш на полето, като може да печелиш с клатене на крака на Бюро
Сещам се за един судански студент, женен за Българка
Разправяше се като виц, но е истина
На времето имаше разпределение, след завършване Та коментирали, че ще го пратят на работа в някакъв клон
И той спонтанно реагирал, че не иска на клон, а на бюро Вицът изопачаваше, че ще го пратят на дърво някакво,както в Африка
Не, той беше умен Не си е мислил ,че ще го пратят на истински клон Но е търсил работа такава, да не се поти...

Прав си! България ще се възроди, ако се върнем към селското стопанство!

Лошото е, че след промяната се ликвидира селското стопанство Щели да внасят продукция Да, може да се внася, от памтивека се прави, но каква е цената? За България!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
36. tota - "Прав си! Лошото е, че след ...
05.01.2017 22:19
"Прав си! Лошото е, че след промяната се ликвидира селското стопанство."Да успяха да го ликвидират, ликвидаторите!
И трудно ще го възродим, та те наложиха фермерството. Земята и продадена, знае ли се на кого? Тук - там мъждукат някакви кооперации със земя на наследници, които не продадоха земята си. Няма и насърчителна стопанска политика на държавата за възстановяване и развитие на селското стопанство. ЕС предоставил помощи, с които насърнява човешкото достойнство. Къде отиде българинът, който стоеше с вдигната глава от това, което произвеждаше. Малката държава има тъжна и тежка съдба. Само духът балгарски може да я възроди и въздигне отново България. Кой да го пробуди се пита?
цитирай
37. leonleonovpom2 - Здравей, Ати!
05.01.2017 22:42
tota написа:
"Прав си! Лошото е, че след промяната се ликвидира селското стопанство."Да успяха да го ликвидират, ликвидаторите!
И трудно ще го възродим, та те наложиха фермерството. Земята и продадена, знае ли се на кого? Тук - там мъждукат някакви кооперации със земя на наследници, които не продадоха земята си. Няма и насърчителна стопанска политика на държавата за възстановяване и развитие на селското стопанство. ЕС предоставил помощи, с които насърнява човешкото достойнство. Къде отиде българинът, който стоеше с вдигната глава от това, което произвеждаше. Малката държава има тъжна и тежка съдба. Само духът балгарски може да я възроди и въздигне отново България. Кой да го пробуди се пита?


Честно казано, не виждам изход!
Младите и преди са ходели по Тургина, както се е наричала чужбината
Само ,че с цел, като се изучат, да се завърнат тук
Много са правели така
А сега изучените в България хукнаха по чужбината, с цел да не се завърнат
Май задачата с възраждането по този път няма решение

Но пък историята е показвала, че и в по- тежки ситуации сме се изправяли и продължавали
Особено тези фантастични27 години след Съединението България -седма в Европа! Икономически С положително търговско салдо с повечето от световните величия
27 години- са били достатъчни да върнат България там, където е била
Май нямат нищо общо, поне засега, с изминалите 27 години
Но показват какво можем, когато сме единни!

Лека нощ, Ати!
цитирай
38. didanov - за много години Леоне!
07.01.2017 14:08
Отчуждаването на българския селянин от земята му чрез процесите на колективизация и национализация започнал още в 20те години на 20век води неминуемо до сегашното катастрофално положение в селското ни стопанство. Днешните българи за забравили къде е силата им (в земята българска) и си живуркат повечето като дърво без корени в градовете, готови всеки момент да се "понесат" накъдето задуха вятъра (на запад или изток). Аз също съм от това отчуждено поколение и не знам как може този процес да се неутрализира. Поздрави
цитирай
39. bezistena - Честит имен ден, Адаш! Бъди бл...
07.01.2017 19:02
Честит имен ден,Адаш!
Бъди благословен ти и любимите ти хора,дома и любородното ти дело на нивата на Българщината!
За да имаш мир в душата си,прости и се опрости с тия,с които си в несъгласие,за да е свободен духа ти за делото,на което си призован и си посветен!
Много здраве и щастие ти пожелавам с Любов,Приятелю!
цитирай
40. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю!
07.01.2017 20:49
bezistena написа:
Честит имен ден,Адаш!
Бъди благословен ти и любимите ти хора,дома и любородното ти дело на нивата на Българщината!
За да имаш мир в душата си,прости и се опрости с тия,с които си в несъгласие,за да е свободен духа ти за делото,на което си призован и си посветен!
Много здраве и щастие ти пожелавам с Любов,Приятелю!


Чудесни пожелания, каквито истински приятел може да направи!
Да, трудно се постига съгласие с подобна агресивност, която вместо да затихне и се забрави, се разпалва!

Ти знаеш, че аз не съм агресивен, ще простя, дори и при симптом за помирение!

Но независимо от всичко, няма да се предам Не е в стила ми!

Благодаря още веднъж , Адаш! Много успехи ти пожелавам в Благородното дело , с което си се нагърбил!

Хубава Нова Година, Адаш!
цитирай
41. leonleonovpom2 - Вулгарос, Сердика-София не е гр...
08.01.2017 20:10
Вулгарос, Сердика-София не е гръцки град
Тя е столица на племето серди, които някои считат за тракийско, други - за келтско Няма кой знае каква разлика в това!
Тъй, че Крум просто е възстановил собствеността на прадедите си!

Византия не е гръцка империя По- скоро тя може да служи за пример относно важността на езика Когато един език, в случая - гръцки е наложен за основен, как и империята започва да се счита за гръцка!?

Гръцките императори в нея се броят на пръсти

Най- значимите императори в нея нямат нищо гръцко - Константин Велики, който реално я създава, Юстиниан Велики и Василий Втори!

Не ме провокирай и излагай с подобни коментари!
цитирай
42. inel379 - Изключително приятно изненадана съм от прочетеното!
23.01.2017 18:47
Имаме нужда да знаем повече за доброто отношение към нас.
А страстите български, когато не ни разделят, можем много.
Доказано е във времето.
Няма народи без възходи и падения.
Паисиевото дело не е случайно.
Затова и с него свързваме началото на Възраждането.
Трябва да си вярваме и да се осланяме
на най-добрите си качества.
Разумът пресява "елитарното"
и обективния оглед за реалностите
съвсем не му е чужд.
Просто трябва време.
Динамиката на живота ни прави нетърпеливи,
но времето дава възможности за избистряне на истината.
Желая ти да бъдеш здрав,
мъдър и отдаден на любимите си хора и неща!
Огън в сърцето, хладен ум
и...бъди все така нещотърсач на истината.
Както и последователен добротвоец в нейно име!
Успешна 2017 година!:)
цитирай
43. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Инел!
23.01.2017 21:03
inel379 написа:
Имаме нужда да знаем повече за доброто отношение към нас.
А страстите български, когато не ни разделят, можем много.
Доказано е във времето.
Няма народи без възходи и падения.
Паисиевото дело не е случайно.
Затова и с него свързваме началото на Възраждането.
Трябва да си вярваме и да се осланяме
на най-добрите си качества.
Разумът пресява "елитарното"
и обективния оглед за реалностите
съвсем не му е чужд.
Просто трябва време.
Динамиката на живота ни прави нетърпеливи,
но времето дава възможности за избистряне на истината.
Желая ти да бъдеш здрав,
мъдър и отдаден на любимите си хора и неща!
Огън в сърцето, хладен ум
и...бъди все така нещотърсач на истинатаq
Както и последователен добротвоец в нейно име!
Успешна 2017 година!:)


Трогнат съм от пожеланията ти!
Заради хора като тебе продължавам, въпреки сервирани огорчения!
Така е, може сега да сме на дъното, но не винаги сме били там, както някои удобно се мъчат да твърдят и да го втълпят!
С общи усилия ще превъзмогнем неудачите!
Трябва да преодолеем това положение
То не е нормално!


Желая ти хубава Нова година, здраве и успехи!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133382
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102590
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031