Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.01.2017 21:06 - Старшината
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4105 Коментари: 14 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
При постъпване в школата за запасни офицери се сблъсках , още на входа , със страхотен старшина Фамилията му беше Ничовски Във Врачанско фамилиите на -ски са разпространени И командирът на батальона имаше такава фамилия- Диновски
Мисля ,че точно на Ничовски беше изцепката, че в предишната смяна всички били висшисти, даже имало и един полувисшист
Не съм сигурен, първият ден беше натоварен-разпределение,обличане във военни дрехи,комисия, мен  той ме прати и на остригване, след дълго колебание
Цивилните  дрехи оставихме на тавана в един склад Когато се уволним, да ги търсим там Ще изпреваря нещата Имах едно разкошно палто  Физически си приличахме с Ничовски, но когато , при уволнението, се наложи да си прибера дрехите, палтото липсваше Посъветваха ме да направя оплакване Дълго мислех На Ничовски това можеше да струва много Реших да преглътна След време разбрах, че бил начетен за петцифрена сума и влязъл в затвора Може би съм сбъркал До го накажат и да се спре

Атлетичен на вид, идваше сутрин в спалнята  и ни гонеше за нормалната  физзарядка  И покриването на норматива-теста на Купър Заплашваше, че който не го прави, на следващат сутрин ще го кара да бяга с нощното шкафче Беше ми на устата да му кажа, че ако пробяга Купър пред мен, на следващия ден ще бягам с две шкафчета под мишници Но правилно се въздържах
Падаше си по футбола и на тази база ме забеляза сред многото Затова вече не му и цепех басма, отговарях му Имаше право да ме вкара в ареста, но не го направи никога
Веднъж, след футболен мач, изкоментирах с присмех играта му Той стана сериозен и ми каза, да не зная много, защото щял да ме накара да измеря с клечка кибрит футболното игрище
Онемях!
За пръв път чувах това Трескаво мислех отговор Казах му, да не ме смята за идиот, ще го премеря с метър, ще премеря клечката и резултатът е готов Да не смята, че ще клеча половин ден с клечка да го меря!
Той знаел  резултатът, един го премерил преди мен! Питах го, само един ли? Зачуди се, но потвърди Вече го поставих на място Щом е само един и няма потвърждение, със сигурност го е излъгал!
Веднага спря разговора по темата

Но с още нещо го запомних Как до края на службата заради него не можах да изчистя както трябва автомата и всеки ден се занимавах с него-автомата!

При изпитът за стрелба стигна до извода, че автоматът ми е точен и го поиска, да постреля Казах му, че автомат не се дава на никой Но последваха обичайните закани за арест, за черна служба!  В това време и други отстъпиха автоматите си Бяхме в негласни приятелски отношения, говорех каквото си искам, та му го дадох
Но наблюдавах стрелбата му Беше сватбарска Добър строевак, но нулев стрелец
Дойде на бегом и ми връчи автоматът с думите , дали вече съм спокоен ?! Бил разцентрован автоматът, затова не успял!
Отговорих му, че това е наистина сериозен проблем, но , само ако автоматът стреля сам
Побесня !
Отново последваха приказки за арест Но се успокои, като му казах, че сега само двамата знаем за стрелбата му, а след ареста- всички ще знаят

Спомени от службата, за която всеки си имаше календар и сутрин след ставане , първата му  работа беше да се зачертае денят
Хубаво или лошо,  накрая остава само хубавото
А Ничовски беше симпатяга, незлобен!
Можеше наистина да ми очерни службата, ако поиска, но не го направи Едва ли от респект, просто беше природно интелигентен!



Гласувай:
33


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Разните " многоумници " ...
13.01.2017 21:50
Разните " многоумници " и "анализатори" да знаят, че вече предизвикват само присмех ! Нищо друго! Иначе, отдавна съм наясно, що за типове са!
По- добре да не си губят времето!
Или пък то не им трябва?! Затова го правят!
Но, ако държат, нека опитат!
цитирай
2. tota - Всеки, който е отбивал военна служба, има интересни спомени за казармения живот.
13.01.2017 22:05
Неоспорим факт е, че е имало и епизоди, като горе описаните и "зрънца" в командния състав - също. Но, по - голямата част бяха добре подготвени, отговорни за службата, която носеха. Поне моите впечатления са такива. Може някои да не споделят изразеното от мен. Всичко зависи от гледната точка и от мястото от което е видяна.
Приятна вечер, Иване!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Ати!
13.01.2017 22:17
tota написа:
Неоспорим факт е, че е имало и епизоди, като горе описаните и "зрънца" в командния състав - също. Но, по - голямата част бяха добре подготвени, отговорни за службата, която носеха. Поне моите впечатления са такива. Може някои да не споделят изразеното от мен. Всичко зависи от гледната точка и от мястото от което е видяна.
Приятна вечер, Иване!


Благодаря ти за отзива!

Да, права си, бяха безспорно добре подготвени!
Ничовски- също Ценях чувството му за хумор Не го помня с лошо, иначе нямаше да пиша за него
А на втори юни, командирът на батальона застана начело и определи темпа на хода- от школата- до Вола Някъде около 15 километра Колкото и да бях трениран, горе, на Вола бях гьол вода Разрешиха по една бира- негласно две Спомням си ,че ги изпих като чаша вода

Не, грешка е отмяната на службата Въпреки ,че ми се е случвало, какво ли не
То си има и приказка, че не е мъж този ,който не е карал казарма!

Хубава вечер, Ати!
цитирай
4. mt46 - Поздрав, Лео!
13.01.2017 22:54
Имам някои интересни спомени от казармата, но ме мързи да ги напиша... Тежка служба! Бях 2 г. граничар на гръцката граница, автоматът се беше сраснал с рамото ми... Извървявал съм 25 км. за 7 часа наряд. Бях ефрейтор... И в студ, и в дъжд, и в сняг - всеки ден /или пък нощ/ наряд /с изключение на 2 дни почивка в месеца/...
Лека вечер!...
цитирай
5. tota - Имам някои интересни спомени от ...
13.01.2017 23:37
mt46 написа:
Имам някои интересни спомени от казармата, но ме мързи да ги напиша... Тежка служба! Бях 2 г. граничар на гръцката граница, автоматът се беше сраснал с рамото ми... Извървявал съм 25 км. за 7 часа наряд. Бях ефрейтор... И в студ, и в дъжд, и в сняг - всеки ден /или пък нощ/ наряд /с изключение на 2 дни почивка в месеца/...
Лека вечер!...

Марине, как си оцелял? Близко момче служи също ката граничар на гръцката граница, изпитваше отвращение щом станеше въпрос за планина. Наистина тежка служба. Била съм на граничната застава в Мочуре, та имам представа при какви условия сте служили и каква е била отговорността Ви. Вярна е мисълта, че който не е ходил войник не е мъж.
Лека вечер!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Поздрави, Марине!
13.01.2017 23:51
mt46 написа:
Имам някои интересни спомени от казармата, но ме мързи да ги напиша... Тежка служба! Бях 2 г. граничар на гръцката граница, автоматът се беше сраснал с рамото ми... Извървявал съм 25 км. за 7 часа наряд. Бях ефрейтор... И в студ, и в дъжд, и в сняг - всеки ден /или пък нощ/ наряд /с изключение на 2 дни почивка в месеца/...
Лека вечер!...


Да, това е възможно най- тежката служба!
Да си граничар!
Аз имам един кошмарен наряд и не съм го забравил Когато с проверяващият обиколихме погребите по полосата, а охраняващият го нямаше Всичко можеше да се очаква Но тогава времената бяха други, не беше това, за което се съмнявахме
А при тебе е било ежедневие!

Лека нощ, Марине!
цитирай
7. merlin68 - Да, най-уникалното беше, че след ...
14.01.2017 10:47
Да, най-уникалното беше, че след толкова много гонка, тормоз, вътрешно недоволство... накрая в спомените остава само хубавото:)
цитирай
8. mrazekoff - Всеки, който е бил в казармата
14.01.2017 12:31
има своите истории, видяни единствено през неговото око. Имам и аз своите истории и все ми се иска да ги отразя като разказчета, но все не се решавам на това. Бях войник в София - главния щаб на ПВО и ВВС - там, откъдето идва новия президент на България. Това, обаче беше отдавна. А, пък службата ми беше направо - приказка. Имах чувството, че не съм войник. Незабравими спомени и то все хубави! Благодаря, за разказчето, може и да се реша и аз да пусна нещо интересно ... :)
цитирай
9. leonleonovpom2 - Поздрави, Мерлин!
14.01.2017 14:30
merlin68 написа:
Да, най-уникалното беше, че след толкова много гонка, тормоз, вътрешно недоволство... накрая в спомените остава само хубавото:)


Така е, брояхме дните до края!
Един вид затвор!
Но човек е така пршгоден, че накрая търси само хубавото от преживяното!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
14.01.2017 14:37
mrazekoff написа:
има своите истории, видяни единствено през неговото око. Имам и аз своите истории и все ми се иска да ги отразя като разказчета, но все не се решавам на това. Бях войник в София - главния щаб на ПВО и ВВС - там, откъдето идва новия президент на България. Това, обаче беше отдавна. А, пък службата ми беше направо - приказка. Имах чувството, че не съм войник. Незабравими спомени и то все хубави! Благодаря, за разказчето, може и да се реша и аз да пусна нещо интересно ... :)



Така е, ВВС бяха от друга планета!
В Ямбол, в съседство до нас беше авиационният полк
Войниците ходеха с парадни униформи в свободното време, имаха по- голям порцион от нашия Посетилите ги разправяха чудеса за тях, за столовата им например
Не ми се наложи да имам нещо общо с тях, но по всичко личеше, че са на специален режим!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
11. zaw12929 - Старшината е свикване със семейния ...
15.01.2017 12:23
Старшината е свикване със семейния живот, където мъжът е един чим по долу. Поздрав! Успешна година!
цитирай
12. flymore - В армията,
16.01.2017 12:59
както във всяка друга сфера на обществото ни, има хора, за които моралът е над всичко. Те остават следи в нашата "гара", в житейския ни влак. Помни се хубавото, доброто, войнишкото приятелство. Помнят се и немалкото извръщения по време на носене на военната служба. Животът ми е свързан с човек, отдал всичко, според знания, умения, морал и отговорност на България...Днес, не е същото...
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
16.01.2017 21:54
zaw12929 написа:
Старшината е свикване със семейния живот, където мъжът е един чим по долу. Поздрав! Успешна година!


Имаш право, така е!
Той е майката на ротата! В случая може да се приеме за тъщата Мнението за нея , общо взето е отрицателно, като в оная виц, но за някои може и да е майка, наистгина
А вицът е, че един провесил от балкона на осмия етаж една жена, а тя се хванала за перилата и той се мъчел да я хвърли, но без успех
Отдолу се събрали мъже и го умолявали да я остави, да не я хвърля
Но някой се обадил, че тя е тъща му
Защитата върху нея веднага била снета
-Мръсница- казали в хор - И още се дърпа!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Флиморе!
16.01.2017 22:02
flymore написа:
както във всяка друга сфера на обществото ни, има хора, за които моралът е над всичко. Те остават следи в нашата "гара", в житейския ни влак. Помни се хубавото, доброто, войнишкото приятелство. Помнят се и немалкото извръщения по време на носене на военната служба. Животът ми е свързан с човек, отдал всичко, според знания, умения, морал и отговорност на България...Днес, не е същото...


Права си за войнишката служба в миналото За промените сега- също
Тя, войнишката служба, прави момчетата мъже
И днес, когато ме поздрави с усмивка някой непознат, сигурен съм, че е бивш войник! Много бяха, не съм запомнил всичките

Хубава вечер, Флиморе!
цитирай
15. pvdaskalov - * ! *
17.01.2017 22:52
Е, сега ми е ясно, защо никому не оставаш длъжен в Блогбегето. Добре, че не съм бил войник. Не понасям неправдите и лъжите. Даваха ли кльопачка в карцера?
Поздрави!
П и е р
ПС - Лео, ако имаш голяма лупа, погледни с двете очи през нея снимката на скелет 95 със запушените дуки от пилоти при бедрените кости, за да ми кажеш има ли стереоефект или си въобразявам...
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Пиер!
17.01.2017 23:39
pvdaskalov написа:
Е, сега ми е ясно, защо никому не оставаш длъжен в Блогбегето. Добре, че не съм бил войник. Не понасям неправдите и лъжите. Даваха ли кльопачка в карцера?
Поздрави!
П и е р
ПС - Лео, ако имаш голяма лупа, погледни с двете очи през нея снимката на скелет 95 със запушените дуки от пилоти при бедрените кости, за да ми кажеш има ли стереоефект или си въобразявам...


В школата нямах арести, в поделението веднъж получих десет дена от коменданта От началник -щаба имах около месец Но не съм бил и ден в ареста, като арестант При десятката от коменданта даже сам тръгнах към ареста Но началник щаба ме върна Излизахме на учение, а то без мен нямаше как да стане Убедил коменданта, че ще ида в ареста след учението Тогава се заинатих,че след като комендантът е наредил, отивам веднага в ареста Какъв е смисълът, да ида на учение и за награда след това - в ареста?!
Та направихме сделка Аз отивам на учението, а арестът се забравя
Малко Швейковска история, пратиха ме наряд при коменданта след учението Извика ме да му обясня как се работи с нов пожарогасител и тогава се усети кой съм Но пък остана много доволен от демонстрацията, защото дотогава никой не можел да му обясни и сложи кръст, забрави за ареста
А иначе войникът е постоянно гладен Ние бяхме двадесетина " фазани", така ни наричаха, заради чорапите" фазан" В месеца всеки получаваше един, два колета Та всеки ден имаше банкет Колетът се изяждаше общо, от всички присъстващи
Бяхме комуна...

Ще видя приятелю, дано усетя такъв ефект

Хубава вечер, Пиер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9135479
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031