Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2017 20:36 - Да бъдем позитивни
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2173 Коментари: 7 Гласове:
34

Последна промяна: 10.06.2017 20:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  В последно време унас, в блога също, избуява критичността.  И то настървената, с желание да убие?!
Някои се самоназначават за" критикари" и смятат, че те единствено имат право на мнение и те единствено са прави?
Конструктивната критика е полезна, когато е и добронамерена.
Майсторство е и самото критикуване! Иначе нищо не пречи и на кондурджията да критикува академика, например!..

В исторически план пример за долнокачествена критика е кръгът на Златарски.
Чиято критика е насочена срещу Ганчо Ценов!  Наричат го" чукундур"? За да прибягнат до такива определение, ясно е,  че демонстрират творческо безсилие Липсата на аргументи компенсират с определения от каруцарския речник! 
Отделно ,целенасочено са му нанесли удари и  в кариерата, тук, в България! Което ни най малко не е попречило да я направи в Хумболтовия Университет!
Напълно незаслужено у нас не е получил хабилитация!
Но това само демонстрира нищожността на попречилите му!

Човекът е чувствително същество.  В едни условия работи , когато му вярват и го насърчават!  В съвсем други и при това противоположни - когато го нагрубяват и не му вярват!

Проф. Карайотов на долнопробни критикари изобщо не обръщаше внимание!  И с основание, някой си, чрез него се мъчи да стане известен?! Критикувайки го?
Иначе , на хора около неговия кръг, позволили си критика, моментално им посочваше точното им място . Доста зад него!

Това да критикуваш, изисква майсторство и похват! Затова има критици и "критикари"
Когато представях моя работа  за оценка, човекът я хареса много . Но на другия ден мнението му беше леко променено Въртеше работата пред мен и на няколко пъти се спря на една графика.  Тя не беше важна, но това привлече вниманието ми.  Да, видях какво не е в ред в нея.  Не му бях обърнал внимание.
Но той беше тактичен, не ми каза ,че е глупост това!  Че ако е така ,изисква обяснение, което липсва! Остави ме сам да я открия, даде ми тази възможност, без да ме поставя в неловко положение!
След това каза ,че всичко друго е наред!

Правило ми е впечатление, че подобно отношение имат не само нашите качествени специалисти.
И чужденците , с които съм имал съвместна работа , са били такива!
Винаги на първо място ще изтъкнат положителното, ще те похвалят! И много внимателно, прекалено деликатно,  ще посочат нещо, което обикновено пряко няма да свържат с тебе!
Е, как при такива условия да не дадеш максимума от възможностите си!

Нека критикарите, а и тези , които им се възхищават , да проумеят най- накрая, че с подобна критика не градят, а буквално целят унищожение, понякога дори и физическо,  като резултат!!

Бъдете позитивни и ще бъдете възнаградени!
Успехът идва с позитивизъм!
Плюсът е неговият знак!



Гласувай:
34


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Нека " критикарите " не ...
10.06.2017 22:58
Нека " критикарите " не забравят битуващото мнение за критиците, че те са неуспели писатели!
Другояче казано, не можещите да пишат учат можещите, как да пишат!
цитирай
2. batogo - !!!:))) Много точен и уместен постинг, Иване! Поздравления!
11.06.2017 13:48
Подкрепям изцяло тезата ти, защото съдържа много истини, от които може да има само полза. Предвид това, колко е важна за всеки нормален човек съзидателната и перспективна творческа среда, макар негативите също понякога да са сериозни стимулатори за духа на същинския творец, търсещ истината.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Поздрави, Огняне!
11.06.2017 14:40
batogo написа:
Подкрепям изцяло тезата ти, защото съдържа много истини, от които може да има само полза. Предвид това, колко е важна за всеки нормален човек съзидателната и перспективна творческа среда, макар негативите също понякога да са сериозни стимулатори за духа на същинския творец, търсещ истината.
Хубав ден, приятелю!


Благодаря ти искрено за отзива!
Грешки винаги ще има, хора сме! Грешим!
Но нека те не бъдат определящите в отношенията ни!
Да, конструктивната критика е и стимулант, безспорно!
Но важна е дозировката Да не се прекалява с нея и да не е само критика! Да се посочва и положителното
Не приемам , както твърдят някои, че движеща сила в науката е лъжата?! Даже изобщо не я приемам Как ще излъжеш за нещо, което може да се провери и естествено- разобличи?
Особено пък за отговорни неща, за които залог става човешки живот!!
Не, грешка е допустима, на грешна база данни, но лъжа, това е абсурдно!

Една лаборантка веднъж ми даде резултати, много различни от тези, които получавах Кълнеше се, че всичко е изпълнила
Това поставяше обаче работата под въпрос Че добрите резултати са случайни, без повторяемост!
Накарах я да повтори анализа Обаче, едновременно с нея, на същата проба анализ правихме аз и друга лаборантка
Първата повтори набързо резултата си, по- късно ние с другата получихме еднакви, но много различни резултати от първата Каквито се получаваха и трябваше да се получат!
Стана ми ясно ,че на първата не мога да разчитам за отговорната в случая работа
Не я обвиних в лъжа или в недобросъвестност, просто и казах, че временно съм я ползвал като помощник в този анализ, прехвърлих и друга, по неотговорна работа
Знаех, че често , на база опит, дава резултати от анализи, без да ги прави Явно беше постъпила така и сега
Да, но този анализ беше нов, нямаше база данни и беше сгрешила в сметките!
Но колегиалните отношения с нея не развалих

Хубав ден, приятелю!
цитирай
4. krumbelosvet - Сложно е не друго
11.06.2017 22:35
Сложно е не друго, а ПРИЧИНИТЕ да са "критикари" некои ора. Най-кратко е с пример:
Великият Захари Стоянов, тоя "котелски циганин" според баба Тонка, е и двете. На едно място в Записките той пее ода на селското хоро, където, ако настъпиш някого, той може да те наругае, но обида няма и хорото продължава. И противопоставя "извиненията" във "висшето общество" (от което хабер си няма), където според него цари лицемерие и няма кеф. С целия риск на краткостта, мисля, че "простонародният" маниер е бърза и безапелационна критика, а благородната и компетентна критика иска висока култура и знания. Но, да не сме жестоки към "простонародния" маниер. Просташкия маниер е друга работа.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
11.06.2017 23:26
krumbelosvet написа:
Сложно е не друго, а ПРИЧИНИТЕ да са "критикари" некои ора. Най-кратко е с пример:
Великият Захари Стоянов, тоя "котелски циганин" според баба Тонка, е и двете. На едно място в Записките той пее ода на селското хоро, където, ако настъпиш някого, той може да те наругае, но обида няма и хорото продължава. И противопоставя "извиненията" във "висшето общество" (от което хабер си няма), където според него цари лицемерие и няма кеф. С целия риск на краткостта, мисля, че "простонародният" маниер е бърза и безапелационна критика, а благородната и компетентна критика иска висока култура и знания. Но, да не сме жестоки към "простонародния" маниер. Просташкия маниер е друга работа.


Благодаря за коментара!
Съгласен съм!
Просташката критика си е просто отделен тип критика и срещу нея е насочен призивът ми!
Иначе простонародната , а и компетнентната критика, за да се превърнат в просташка, трябва да се направи само една крачка
Каквото е и разстоянието между гениалността и лудостта!

Лека нощ!
цитирай
6. krumbelosvet - Съжалявам,
12.06.2017 05:29
Съжалявам, че АЗ не се сетих да кажа товс за крачката. Така е, май. Я си спомнете какви ги плещи тоя ЗЛАТЕН РАЗКАЗВАЧ за политическите си противници! Говна и помия, с извинение. Цигания. Уви, не е сам. Лошо вино и лоша храна, спътник на бедността, карат и Ботев понякога да прави същото. А ГРЕШКИТЕ на гениите, се подражават лесно, за разлика от гениалността им. Станиславски го е отбелязал. Уви. В Русия до днес се тиражират грешки на Толстой и Достоевски...
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Крисимире!
12.06.2017 07:10
krumbelosvet написа:
Съжалявам, че АЗ не се сетих да кажа товс за крачката. Така е, май. Я си спомнете какви ги плещи тоя ЗЛАТЕН РАЗКАЗВАЧ за политическите си противници! Говна и помия, с извинение. Цигания. Уви, не е сам. Лошо вино и лоша храна, спътник на бедността, карат и Ботев понякога да прави същото. А ГРЕШКИТЕ на гениите, се подражават лесно, за разлика от гениалността им. Станиславски го е отбелязал. Уви. В Русия до днес се тиражират грешки на Толстой и Достоевски...


Така е!
На гениалността се подражава много трудно, в най- добрият случай могат да и се направят лоши копия, докато лудостта на гениите може да се възпроизведе точно!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9144180
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031