Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.08.2017 14:16 - Цената на извинението по нашенски
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2222 Коментари: 12 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Извинявай е вълшебна дума    В чужбина, дори и познати започват контакта си с тебе чрез нея!
Врати отваря, затова е вълшебна дума!

Но при нас е и скъпоценна дума! С висока цена и без пари не се дава! А някои и на никаква цена не я дават!

От седем години съм в блога.  На два пъти, точно на рождения ден получих" мили " подаръци! Първият дарител  даже предупредих, че денят е специален за мен ! Това то настърви  още повече, вместо да го спре?  Да,  защото ще заболи повече, затова!
Заради подобни негодници не давам никакви данни за себе си!
Другият пък беше тази година, преди малко повече от месец!
Не може да очакваш от такива, които са постоянно с ботуши на краката , учтивост или разбиране.  Силата им е в мачкането!

Че случаят не е частен,  се уверих днес!
Жестоко беше обидена колежка, творец, точно на тази тема, с най груби изрази!
на връх рождения и ден! Която знам като почтен цовек!
Сигурно авторката не е знаела за специалния  и ден ! Но сега вече знае-и за него, и за грешната информация, която е ползвала!

Но нямало да се извини! ? Информацията и била виновна!?
Ето, тука е разковничето на въпроса! Действието, независимо от качеството на информацията си извършил ти!  Наранил си незаслужено човек, при специални обстоятелства
Длъжен си и трябва  да поднесеш извинения!
Не е достатъчно само това, да свалиш постинга
Това е все едно да сриташ някой с ботуши, погрешно и да не се извиниш, защото, виждаш ли, ботушите били чужди! Те били виновни?

Извинението по нашенски е много дефицитно!
Все едно се лепва леке на този, който се извини?  Какво ли няма да направи, само и само да не произнесе една единствена дума!
Вероятно се смята за безгрешен, или пък , че му падат главоломно акциите,  ако се извини
Че ще го сочат с пръст, като много съгрешил? Може и така да е?

Странни хора, странни разбирания!



Гласувай:
34


Вълнообразно


1. favn56 - предполагам, че на лични вече си ...
03.08.2017 14:27
предполагам, че на лични вече си получил солени нападки и обяснения
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
03.08.2017 14:45
не, няма нищо, поне до момента
Един , вместо да се извини за поведението си на откровен терорист, ми прати характеристика какъв съм бил?
Все едно ,че описваше себе си? Явно добре се познава!
Вбесих се от дебелоочието му и му писах на лични да си взима характеристиката , ненужна мие, за да я ползва за задни цели! Тя, както и той самият за нищо не стават!
Сега ме заплашва, че щял да публикува, какво му пиша на лични Аз нямам никакви намерения изобщо да пищаша на някой, който от нищо не вдява!
Ами да публикува!
Да стане ясно и на тези, които не го познават, що за човек е!

Хубав ден!
цитирай
3. deleted-4udovi6teto - Е, не търси етика там, дето нивга не я е имало. Дори - потомствено.
03.08.2017 16:37
Яловица бездетка и недоебка, която е втръснала дори на собствения си вибратор.
Какво извинение чакаш от такъв човек?
Чу
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Чу!
03.08.2017 20:48
4udovi6teto написа:
Яловица бездетка и недоебка, която е втръснала дори на собствения си вибратор.
Какво извинение чакаш от такъв човек?

Чу


Да, ясно е, че извинение няма да последва!
И ако все пак последва, няма да е искрено Защото искреното извинение не се мотае с дни и години, а е Бързо
Да, правило ми е впечатление, че е спонтанна в решението си за наказателни мерки, там действа бързо! Мен наказваше с минуси заради подозрение, че аз правя същото при нея Да, влизал съм в блога й, но минуси не съм слагал Да, правило ми е впечатление наличито на минуси при нея
Но аз никога не слагам минуси, за кеф Ако не ми се нрави, подминавам Понякога отвръщам, да разберат ,че мога и нямам проблем с поставянето им!
Но се отказах и от това, дървени глави не вдяваг!
Както и да е, явно си има проблеми жената, но защо счита ,че останалите са виновни за тях!

Хубава вечер, Чу!
цитирай
5. merlin68 - Не знам в конкретния случай за какво ...
03.08.2017 23:35
Не знам в конкретния случай за какво и кого става въпрос, но по-принцип си абсолютно прав в това което казва - много трудно се извиняваме, да не кажа - хич.
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Мерлин!
03.08.2017 23:52
merlin68 написа:
Не знам в конкретния случай за какво и кого става въпрос, но по-принцип си абсолютно прав в това което казва - много трудно се извиняваме, да не кажа - хич.


Случаят е по- скоро банален, отколкото уникален Защото се случва често в България
Да обидиш незаслужено някой и вместо чувство за вина, съпроводено с извинение, да изпитваш чувство на върховно удоволствие от невинността си най-вече?
Авторът или авторката по- точно е разбрала грешката си, но нямало да се извини Защото била подведена от информацята, която ползвала
А сега де!!
Никой не те кара насила да ползваш такава информация и да я разпространяваш!
Имаш само един изход
Да се извиниш!
Така е, Мерлин, много сме скъпи на извиненията ? А не струват нищо
Просто ценностната ни система е генерално сбъркана!

Спокойна нощ, Мерлин!
цитирай
7. batogo - !!!:))) Поздравления за написаното, Иване!
04.08.2017 07:14
Много си прав за стойността на извинението и за неговия дефицит в балканската култура!
Чест и почитания за всеки, който осъзнава грешката си да обиди някого несправедливо и има силата и достойнството да се извини за това. Никой не е съвършен. Има грешка, има и прошка. Чест и почитания и за този, който има силата да прости осъзнатата грешка и да забрави, без да таи злоба.
Но, според мен е почтено човек да споделя само своето лично мнение, изградено върху фактите, а не да разпространява непроверени чужди мнения за някого или за каквото и да било. Този зловреден, интригантски клюкарлък разваля цялата атмосфера в балканските нрави и осакатява живота като цяло.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Така е, Огняне!
04.08.2017 08:11
batogo написа:
Много си прав за стойността на извинението и за неговия дефицит в балканската култура!
Чест и почитания за всеки, който осъзнава грешката си да обиди някого несправедливо и има силата и достойнството да се извини за това. Никой не е съвършен. Има грешка, има и прошка. Чест и почитания и за този, който има силата да прости осъзнатата грешка и да забрави, без да таи злоба.
Но, според мен е почтено човек да споделя само своето лично мнение, изградено върху фактите, а не да разпространява непроверени чужди мнения за някого или за каквото и да било. Този зловреден, интригантски клюкарлък разваля цялата атмосфера в балканските нрави и осакатява живота като цяло.
Хубав ден, приятелю!


Балкански манталтет, породен от възможността, че извинявайки се, може да отнесеш и последиците от вината!
Свидетели сме, как БКП поемаше отговорността?, но не и вината? За да не се извини! И парадоксът, че този , чията е вината, може да продължи, отговорността няма да е негова!?
Честно казано и аз не бях по- различен
Но ме променихав службата двама души
В момента стоящи много по- високо от мен в служебната йерархия
Бяха изпълнили незаслужена спрямо мен наказателна операция в началото на служебната ми кариера
Но стана така, че имахме общи задачи после, а жената беше рецензент на доктората ми, работехме и по програма на СИВ
Тя ме изненада първа с думите:
Извинявай Иване, тогава не те познавах!
Не търсех извинението, дума не бях казал за станалото. Ясно ми беше, че съм поръчан Те просто са изпълнили поръчката
Не след дълго извинение със същите думи получих и от мъжа
Бил съм злепоставен предварително, в рамките на времето на изпита -няколко часа , това няма как да се провери и лесно са изпълнили поръчката
Но от позициите на времето и съвместната ни работа са разбрали, че са сгрешили Че не съм този, за който съм представен
И без да търся извинение, го получих
Урокът за мен беше, извинявай се!
Много е вероятно и ти да си сгрешил! Така ме учеше и майка ми от дете Това е най-човешкото , което може да направиш в случая:
Извини се!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
9. troia - Има
04.08.2017 10:04
една стара българска поговорка: Извинявай, цървул не кърпи.
Някои неща не могат да се изтрият или поправят с едно "извинявай".
Говоря по принцип. Иначе относно горецитираният случай, аз прочетох постинг с извинение, но друг е въпроса дали ще се приеме. Това са си техни неща и прошката е между двама.
Поздрави!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
04.08.2017 13:10
troia написа:
една стара българска поговорка: Извинявай, цървул не кърпи.
Някои неща не могат да се изтрият или поправят с едно "извинявай".
Говоря по принцип. Иначе относно горецитираният случай, аз прочетох постинг с извинение, но друг е въпроса дали ще се приеме. Това са си техни неща и прошката е между двама.
Поздрави!


Поставям нещата принципно!
Да, този случай съм ползвал!
Но той е капка в морето
Веднъж ме прдизвика един, който по начало се държеше високомерно, беше и началник, не мой!
Държах се безобразно След като той си тръгна, не се чувствах победител, а омерзен От поведението си
На другия ден се срещнахме случайно Погледна, като ,че ли чакаше нещо от мен
И аз се извиних, спонтанно , за поведението си
Каза, че е очаквал това от мене
И станахме първи приятели, дълги години!
Та едно извинение, врата отваря!
А иначе има и тарикатски приказки относно извинението-Извинявай, ама друг път свиня не стаавай!

Хубав ден ти пожелавам!

П.П. -Заинтригува ме с извинението струва ми се малко вероятно Току що проверих В коментар ог преди около час се казва, че извинение още няма....
цитирай
11. leonleonovpom2 - Минусът дойде! Няма да споменавам ...
04.08.2017 13:12
Минусът дойде! Няма да споменавам кой е, ясен е!
Не, мъж е!
От рода на тези, дето тъпчат с ботуш, но извинението е обидно за тях
Пада им реномето То се гради на ботуша!
Затова не върви!
цитирай
12. get - - Ако иде реч за РустЕмчо ... що му се връзваш?
04.08.2017 16:45
leonleonovpom2 написа:
Минусът дойде! Няма да споменавам кой е, ясен е!
Не, мъж е!
От рода на тези, дето тъпчат с ботуш, но извинението е обидно за тях
Пада им реномето То се гради на ботуша!
Затова не върви!


- Та той е плод на тази епоха, която в недалечното минало я наричахме "социализъм" ... с мое допълнение КАЗАРМЕН - но като цяло не е точно, като определение - Защо?

- Защото, тази ОРИЕНТАЛЩИНА ни бе наложена още от момента на "освобождението" от самите ни "освободители" с примитивният им "ориентало-азиатски" (сега наричан "евро-азиатски") манталитет на МАЧКАНЕ НА ПО-НИСКО СТОЯЩИЯТ !

- Този манталитет и модел на поведение ГО НЯМА В ЦИВИЛИЗОВАНИ ДЪРЖАВИ - които наричаме "западни държави" !

- Именно в тази връзка ... пише следното граф Игнатиев във връзка, защо трябва да се избърза от Русия във войната и с Турция на Балканите?
"Умовете на младежите сега са насочени не към нас, а към Запада. Това, което става вече в Румъния, ще се случи и в Сърбия, и в България."!

- Това е описано и от "Гогол" в книгата му "Мъртви души" - Как възпитава и какви житейски заръки дава старият Чичиков на сина си?

- Това ми е вменявано и на мен в служебни контакти при които висшестоящите често обичаха да повтарят "кредото" илюстриращо "азиатският манталитет" на изповядващите го:
"Я началник - ты дурак! Ты началник - я дурак"?!

- България винаги е била НЕ САМО на КРЪСТОПЪТ - но е била и НА ГРАНИЦАТА МЕЖДУ КУЛТУРАТА и ПРОСТАЩИНАТА ... между Европа и Азия!
- Кога се ИЗЛЕКУВАМЕ от азиатско-ориенталският манталитет ЩЕ СТАНЕМ ЕВРОПЕЙЦИ!

- Дано бъда правилно разбран - без думите ми да се възприемат, като едно елементарно противопоставяне(политическо) на България срещу Русия! Между впрочем и в Русия има културни и интелигентни хора - които казват почти същото, като това при мен - но исторически заложилата се там ВЛАСТ НА АВТОРИТАРИЗМА - не им позволява, да направят нищо добро в тази насока ... Култура на поведение: МЕЖДУ ЦИВИЛИЗОВАНИ ХОРА!

- Поздрав и дано правилно ме разбереш?!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9144180
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102614
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031