Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.08.2017 22:09 - Къде са древните македонци
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3060 Коментари: 15 Гласове:
16

Последна промяна: 08.08.2017 22:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Материалът е със свободен текст, не е преписван от никъде.
Ползвана е, разбира се,   литература, но не дословно. Всеки, при добро желание, може да го направи по тази схема.
Да , поразсъждавано е  над наученото, прочетеното!
Признавам си, учех се на това от френски автори в професията, после го прехвърлих и в историята.  Превъзходни учители са, въпреки ,че като хора не ги оценявам високо!
Лично мнение е последното, никого не ангажирам с него , да се приеме или не!Въпрос на личен избор е!

Та, къде са македончите на Александър?
Ами , колкото и да е неприятно за някои, ненавиждащи интернационализма, смело може да се каже ,че Александър Македонски е първият, при това изявен, интернационалист в историята!
Създава най- толямата, оставила следи в света империя!
Но той не ламти само за слава ! . Иска тази империя да просъществува!
И решението според него е ,не да има множество народи в нея, а да е с един, хомогенен народ!? Как се създава такъв народ?!
И сам дава лчен пример!  Жени се  за красавицата на Ориента- Роксана, дъщеря на Оксиарт, поставил му трудна задача , която той решил блестящо!
Примерът му е последван от  10 / десет/ хиляди войници и офицери от армията му!
Но не се задоволява само с това.  Новите земи на Империята му, освен от войници имат и крещяща нужда от администрация!
Трябва да се управляват и то не по ориенталски, а така, както той иска! Такива хора на изтока няма!   Следователно,  ще ги търси от земите на Балканския полуостров най вече! От тези на собствния му народ , на кой друг може да се довери най-много!
Стотици хиляди се изселват приживе, а още повече след смъртта му!
Създава се мощната Согдианска империя, управлявана от Македонски царе и просъществувала повече от два века след смъртта му !
След разпада и се създават множество княжества, най- известното е Кушанското, прераснало в империя !
След нейният разпад, започва Великото преселение, което , ако се проследи по- внимателно, в същност си е Великото завръщане
Не ни е това целта в момента , да уточняваме , кои се преселват или завръщат!

По- интересното е друго!
Че с интернационализма си, Александър Македонски е ударил жестоко собствения си народ!? Да , интернационализмът  си има цена!
И тя е  омаломощаване до краен предел на македонския народ!
Имало го е този народ!  Не е гръцки, , защото ако е бил наистина такъв, нямало е защо, Александър в свободното си време да търси войници от народа си? За да говори с тях на родния си език! И той е човек все пак!
Като е наложил гръцки за официален в Империята, за какво  му е да търси хора от народа си, за да говори на родния си език !? Ами гръцки говорят всички! Следовагелно , родният му език не е гръцки!

Да , Македонското царство съществува още известно време след смъртта му, до  прочутия Пир, но това не е силата по време на Александър !

Тези изселвания в масов характер са докарали на Македонския народ до критичната му граница на съществуване!
Както на Българския в момента!
Какъв ресурс имат Македонските земи, че да захранят  военно,   политически и административно мощна империя като Согдианската и това да не им се отрази?!
Отразило им  се е и то пагубно!

Останалото се подразбира!



Гласувай:
16


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Трябва да си призная, че този пос...
08.08.2017 22:32
Трябва да си призная, че този постинг не би се появил, ако не беше коментарът на Анонимус за зловредната рола на Александър Македонски
А тя се изразява точно в това, в изчерпване на ресурса, потенциала на македонския народ!
Ако приемем условно, че македонците са захарта във воден разтвор и тази вода расте неограничено, а захарта не, защото няма откъде да се вземе, ще се стигне до момент, в който захарта няма и да се усеща!
цитирай
2. merlin68 - Ще цитирам по памет едно кратко и...
08.08.2017 23:23
Ще цитирам по памет едно кратко изказване което според мен отлично характеризира Македонската империя:
Гръцките търгаши и проститутки, разпространяваха елинизма в обширната империя създадена с цената на македонската кръв.
цитирай
3. krumbelosvet - Връзката
09.08.2017 06:41
Връзката м/у елини и македонци не е проста, нито еднопосочна. Изглежда органична. За другите не знам, но аз не съм срешал НИТО ДУМА за ЕЗИКОВ ПРОБЛЕМ между траки и елини, или между елини и македонци. Един РОДЕН ДИАЛЕКТ може да бъде любим и вълнуващ не по-малко от роден език, и тук ЕЗИКОЗНАНЕТО НЯМА НИЩО ОБЩО. Родното си е родно. Една учителка споделяше как децата от класа й ЧУДЕСНО РАЗПОЗНАВАЛИ своята химикалка между ЕДНАКВИТЕ ХИМИКАЛКИ на целия клас - драскотинка, следа от зъбче...,
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Мерлин!
09.08.2017 07:17
leonleonovpom2 написа:
Трябва да си призная, че този постинг не би се появил, ако не беше коментарът на Анонимус за зловредната рола на Александър Македонски
А тя се изразява точно в това, в изчерпване на ресурса, потенциала на македонския народ!
Ако приемем условно, че македонците са захарта във воден разтвор и тази вода расте неограничено, а захарта не, защото няма откъде да се вземе, ще се стигне до момент, в който захарта няма и да се усеща!



Тази чертичка на съвременните гърци си идва от древността някой друг да свърши работата, а те да извлекат ползите
Ние да изнесем тежестта на балканската война, а те да се възползват от полученота
Ние да се радваме на 50-60 милиона със цена на лишаване от икономика, те да получават толкова, но милиарди и да протестират, че не им дават повече?!
Така са изитрали и воина Александър!
Е, има такива тирове, на които погледът им е все в чуждото? От него да извлекат полза за себе си
В момента има и един тук , от тази категория Не можещ даже да проумее ,що за "човек "е?!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
5. leonleonovpom2 - здравей, Красимире!
09.08.2017 07:25
krumbelosvet написа:
Връзката м/у елини и македонци не е проста, нито еднопосочна. Изглежда органична. За другите не знам, но аз не съм срешал НИТО ДУМА за ЕЗИКОВ ПРОБЛЕМ между траки и елини, или между елини и македонци. Един РОДЕН ДИАЛЕКТ може да бъде любим и вълнуващ не по-малко от роден език, и тук ЕЗИКОЗНАНЕТО НЯМА НИЩО ОБЩО. Родното си е родно. Една учителка споделяше как децата от класа й ЧУДЕСНО РАЗПОЗНАВАЛИ своята химикалка между ЕДНАКВИТЕ ХИМИКАЛКИ на целия клас - драскотинка, следа от зъбче...,


Връзката на елините, както и на съвременните гърци с някого може да е само интересчийска!
търсете интереса!
Да, има три мнения за македонците:

- че са елини
-че са смесени-елини и траки
- че са траки
В такъв ред нараства и процентът на подкрепящите ги
То истината е лесно откриваема чрез шотландския
Имаме македони и ...едони Едоните са траки
Представката мак при шотландците показва родова връзка Каквато явно има между едони и македони
Между другото, хетският език е разчетен чрез съвременен..английски!
Следователно не говоря глупости, както обича да се изразява един идиот тук!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
6. anonymousbulgaricus - За това, че в древността оригина...
09.08.2017 09:30
За това, че в древността оригиналният народ, успял да създаде империя обикновено не оцелява етнически си прав. Не е примерът само с тази на македоните.

За желанието на Александър за етнификация не си прав, защото най-силният му коз и причина да победи в крайна сметка персите, е че обяснява на подчинените народи в обширната им империя, че ще ги освободи и ще ги зачита и уважава.

За желанието му да управлява по гръцки - т.е. лице в лице и без сложен церемониал и с уважение към личността - не си прав, неговите подчинени точно за това се бунтуват, защото се опитва с развитието на обсесиите си да налага източни практики - самообожествяване, сложен ритуал, поклони, коленичене и т.н. неща, които в елинския свят, към който принадлежи Македония не съществуват, а са осмивани и етикирани.

За сватбите - естествено решение, с което едновременно иска да интегрира аристокрацията на завоюваните народи (щот независимо от обещението, че ще ги освободи не ги освобождава), хем да намали ропота на собствената си армия, която иска да се връща и не понася източните мурафети, хем да има от къде да черпи нови ресурси за война, защото амбицията му не спира до тук, а македоно-елинското ядро на армията, вкл. и с включените насила в нея подчинени траки е ужасно малцинство спрямо народите, които трябва да управлява, а още повече спрямо новите му съседи - индийците.

За "наследството му" - Рим унищожава елинистическите държави, създадени от военачалниците му чак през първи век - за по-източните територии не е изобщо ясно доколко има елинистичен елемент, колко се задържа или се предава - по-скоро са си източни империи. Не че и Птолемейската държава или Селевкидската не са източни по поведение и елинистически по елит и историческа памет.

За македоните, каквото и да говорим - Филип II и Александър са обединители на Елада (независимо от съпротивата) и хегемони на елинския свят, след Атина после Спарта, после Тива и накрая те, това са последните такива.
цитирай
7. inel379 - Чудесен си!
09.08.2017 10:05
Поднесъл си всичко с абсолютна простота и яснота!
Имаме нужда от такива материали.
А що се отнася до гърците...
При тях интересите винаги са били на първо място
и така е било от дълбока древност, та до днешни дни.
Никога не е късно от мъдростта да се поучим.
Благодаря ти от сърце!
Прекрасен ден със слънце и усмивки!:)))
цитирай
8. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Инел!
09.08.2017 13:42
inel379 написа:
Поднесъл си всичко с абсолютна простота и яснота!
Имаме нужда от такива материали.
А що се отнася до гърците...
При тях интересите винаги са били на първо място
и така е било от дълбока древност, та до днешни дни.
Никога не е късно от мъдростта да се поучим.
Благодаря ти от сърце!
Прекрасен ден със слънце и усмивки!:)))


радва ме написаното от тебе!
нищо друго не искам и не се стремя към него!
няколко добри думи ми са напълно достатъчни!
Винаги съм се стремял да подкрепям и да помагам, особено пък като видя добър човек насреща
Дядо ми ненавиждаше гърците Заради това ,което са направили през двете войни
Знаел е перфектно гръцки ,но от тогава не проговаря на този език, забравя го, изтрива го! Майка ми и леля ми не го знаеха по тази причина
Показал нагледно как се действа с предатели и с подлеци!
Изтриват се!

Хубаво и щастливо лято, Инел!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Анонимус!
09.08.2017 13:52
За появата на този постинг заслугата е твоя!
така ,че благодаря ти директно!
Ровил съм се много в станалото на изток, сватбите, ритуалът, който се извършва при сватбите,създаването на согдийската империя...... Особено ме е впечатлявал потокът от хора от Балканите към согдийската империя Превърнал столицата и в най големия град в света тогава! И , че тя до разпадането си се управлява от македонски царе
Така ,че имаш право, тези безспорни успехи обезкървяват македонския народ и той плаща цената им!

Хубав ден!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Не е интересна тази тема Има далеч ...
09.08.2017 22:39
Не е интересна тази тема Има далеч по- интересна- водещата в забавление например- с близо 6 000 - шест хиляди посетители!
Препоръчвам я!!
И си месля, дали от Ислямска държава по някакъв канал или приятелски кръг от там не гласуват за нея!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Зпрочем идеята за хомогенен народ ...
10.08.2017 19:33
Зпрочем идеята за хомогенен народ не е чужда и на Рим С конституцията на Антонин се дава римско гражданство на всички свободни мъже в империята Жените не ги броят Дело е на Каракала-212 г Сл. Хр.
Това е механично, разбира се, докато Александър се мъчи по естествен начин да го постигне.Чрез смесени бракове
Но как да обясня на великите" професионалисти тук, които са такива само в хиенското душене по блоговете? Че такова сливане или разтваряне стават по законите на физиката Защото самите сливания и разтваряния са физически процеси!
Затова и не се постига успех!
Повод за размисъл, за сливане мехду прабългари и славяни!?
Възможно ли е!?
Не противоречи ли на нещо?
цитирай
12. batogo - !!!:))) Поздравления, приятелю!
21.08.2017 11:38
Най-вече за финала, който напомня как на малка България се отрази принудителното захранване на съветската и пост съветска империя, което ни докара до този хал...
Хубав ден, Иване!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Огняне!
21.08.2017 15:00
batogo написа:
Най-вече за финала, който напомня как на малка България се отрази принудителното захранване на съветската и пост съветска империя, което ни докара до този хал...
Хубав ден, Иване!


Да, паралелът с древна Македония съвсем не е в наша полза, за бъдещето ни
Гледах една Българка, живееща в Испания Все още говори сравнително добре Български, въпреки, че се усеща и неприятен за Българското ухо испански акцент
Но тя говори за в къщи- има предвид Испания Децата и, още повече техните деца , няма да говорят Български Само след две, максимум три поколения, тези хора няма да са Българи
Ето как, политически, се затрива един народ!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
14. goro6 - Може и да греша
11.09.2018 07:37
Основаването на градове-колонии от Александър Велики и разпространението на гръцката култура на Изток се превръщат в нова елинистическа цивилизация, аспекти от която са налице и в традициите на Византия до средата на XV век.
Струва ми се, че нещата около Сашо Македончето са доста раздути. При тогавашното технологично ниво на средствата за комуникация е малко вероятно, да не кажа невъзможно, да се извършат дейностите, приписвани на младия базилевс. Върха на учудването ми бе изречението , което прочетох: " Основаването на градове-колонии от Александър Велики и разпространението на гръцката култура на Изток се превръщат в нова елинистическа цивилизация, аспекти от която са налице и в традициите на Византия до средата на XV век." Как така за 13 години и света завладява, и гръцката култура(???) разпространява и я превръща в елинистична цивилизация. Строенето на градове е български патент. "Където стъпят българи, все бели градове никнат". Цялата култура, наречена гръцка, е пелазгийска. Писмеността е фригийска и има сведения, че и олимпийските игри не са гръцка идея. Остава содомията и педераслъка, и пардон - демокрацията, която си е лъжекрация, демек власт на лъжците. И защо няма поне топоними от тази цивилизация? Не малко, ами доста афиф ми изглежда цялата работа, но това си е мой проблем. Ако някой помогне да си променя мнението ще му бъда благодарен.

Ботаго написа:"...... как на малка България се отрази принудителното захранване на съветската и пост съветска империя, което ни докара до този хал..."
Доколкото ми е известно съветската империя я захранвахме с консерви, с чушки, домати и двама космонавти. Горбачов и Елцин ни предадоха и се отказаха от нашето захранване. До този хал ни докараха невинните демократи, а върха на сладоледа е 10 годишното управление на най невинния човек на света. А с пост-съветската империя нямаме отношения, освен, че се готвим да воюваме с голи ръце. Аз съм пас. Желая ви победа.
цитирай
15. goro6 - Връзката ми се струва проста
19.09.2018 10:46
"Връзката м/у елини и македонци не е проста, нито еднопосочна. Изглежда органична. За другите не знам, но аз не съм срещал НИТО ДУМА за ЕЗИКОВ ПРОБЛЕМ между траки и елини, или между елини и македонци."
Според мен всичко си идва на мястото, ако се предположи, че елините не са гърци. Древна Елада е подменена с древна Гърция. Елините са последната искра, която напомня за блестящата пелазгийска култура. След потопа и преселването на българския елит в търсене на нови земи, властта попада в ръцете на етиопските крадци или мелези родени от тракийски жени. Постепенно присвояват културата и реда сътворени от пеласгите-траки-българи. Болшинството от елинското население, по късно наречено траки няма езиков проблем с македонците, защото са от един род, едно езиково семейство. По късно се създава древногръцкия език.
От къде се появява името гърци? Отначало етиопските прислужници(където има траки роби няма. Това отличава българите от диваците) са преживявали от дребни или по едри обири в околностите на елинските селища. При появата им оставащите по къщите старци, жени и деца са викали крадците идат, градците идат и накрая за по лесно, гърците идат. Отначало прочетеното ми се стори шега, но си зададох въпроса, защо съвременните гърци не желаят света да ги нарича с това име. Обяснението е, че знаят добре за какво става въпрос.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9110012
Постинги: 1345
Коментари: 29579
Гласове: 102370
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031