Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2017 21:37 - Професор Милчо Натов
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2586 Коментари: 5 Гласове:
29

Последна промяна: 29.08.2017 07:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
За мен е великолепен Български химик и математик едновременно!
Пътищата ни се пресекоха в началото на деветдесетте години, когато защитавах доктората си . Двамата рецензенти бяха от неговата катедра, но аз усещах ,че те се вслушваха в това, което той казваше!

Бил е ректор на ВХТИ - София, специалист в областта на пластмасите Доколкото знам, бил е и изявен спортист!  За които не е известно , лепилото Канаконлит, се дължи на четирима учени, сричката НА е от него!

Чудех се, откъде идва смпатията му към мен?  Не беше  трудно да разбера, вкарах много математика в работата си, той е оценил  увлечението  ми, защото беше качествено!
Малко отклонение в стил Гогол!
В института, преподавателят ми по математика на всеослушание каза, че ще стана велик математик или нищо?  Не му останах длъжен, веднага отговорих, че по вероятно е нищо, защото не ангажира!

Та проф. Натов ме харесваше, въпреки ,че се явявах опонент на тяхна разработка? Може  би и заради нахакаността ми в случая!?
Малко преди защитата се оказа ,че имаме и други общи интереси....
В нумизматиката!
Въпреки ,че интересите ни бяха в различни посоки.
Аз се интересувах от монетосеченето на Рим- той от това на България!!
Беше издал и каталог на Българските монети!
Това циментира приятелството ни, без други ангажименти!
Наивно го попитах, има ли златните, Фердинандови монети?  Отговори ми, че ги има, но не те са най-ценните! Има и двулевката от 1916 година, която и Нациналният музей не притежава! Историята за  нея е интересна, но подробности -  друг път.

Разбрал за интересите ми в античната нумизматика, сподели случай с нея във Франция

Бил в Париж ,в командировка . В последния ден решил да отдели внимание на хобито.  Посетил  нумизматичен магазин и накупил интересуващи го съвременни монети . Бързал за летището, така ,че  на бегом  напуснал магазина . Чул гласа на продавача ,да се върне!
Неприятно изненадан, попитал какво не е наред ?  Продавачът отговорил че няма проблем, просто традиция на магазина е , когато някой закупи монети над определена сума, да получи премия И на него му се полагала, а той забравил да му я даде.  И му пъхнал пликче с две монети в ръката
По - късно, проф. Натов с изненада видял, че това са два Постума- император, отделил земите на Галия от Рим за известно време.
Във Франция, по разбираеми причини , тези монети не са рядкост, но за България са! Също по разбираеми причини !
Оказало се, че стойността на покупката му е под тази на подаръка!?
Да, такива куриози в нумизматиката могат да с получат, това беше заключението ми

Години след защитата, проф Натов ми пращаше поздрави по общи приятели, не ме забравяше!  И получаваше от мен също!

Великолепен специалист и истински човек, това е мнението ми за него!



Гласувай:
30


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Интересна е фамилията на профес...
29.08.2017 07:18
Интересна е фамилията на професора!
Не е свързана с Нато, роден е през тридесетте години Това е сигурно, че няма връзка При това НАТО е наше име Иначе го пишат ОТАН
Фамилията му има смисъл и на френски, и на латински
Нас повече ни интересува на латински смисълът!
На латински нато е плавам!
Така ,че колкото и да смятат утвърдени " историци" ,че филологичните занимания на Екатерина Велика са детска игра, в тях има логика Те запълват липсата на данни и могат да преправят изопачената история
нека някой специалист даде смислено обяснение на Нато, изключвам латинското и френското значевие на думата!
Както и нумизматиката дава светлина за липсващи в историята неща Чрез надписите на монетите и печатите!

Хубав ден на всички!
цитирай
2. nedovolen - За смислено обяснение при добра ...
02.09.2017 20:21
За смислено обяснение при добра воля - bezistena, може би в сайта ХОР-РА-ОН - Живко.
Успех!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей!
02.09.2017 21:24
nedovolen написа:
За смислено обяснение при добра воля - bezistena, може би в сайта ХОР-РА-ОН - Живко.
Успех!


Да така е!
Благодаря ти!

Хубава вечер!
цитирай
4. vpetkov666 - Здравейте колеги
18.06.2020 22:39
Завършил съм катедрата Полимери. С отлично впечатление съм от проф. Натов, но аз бях не в преработката а в синтезът. И лепилото Каноколит е разработка основно на друг изтъкнат учен проф. Петър Новаков, който бе и шеф катедра през 90-те. Фамилията Натов не е свързана с Нато...:) Но беше голям професионалист и химик! Станал професор около 40 годишен, което е връх. Но почти губи зрение на едното око поради попадане на натриева основа при разбиването и в твърдо състояние...Вероятно като млад. Страхуваха се, когато рецензираше дисертации, да не ги сравни с земята, докторантите...и не само тях...
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравейте колега!
18.06.2020 23:26
vpetkov666 написа:
Завършил съм катедрата Полимери. С отлично впечатление съм от проф. Натов, но аз бях не в преработката а в синтезът. И лепилото Каноколит е разработка основно на друг изтъкнат учен проф. Петър Новаков, който бе и шеф катедра през 90-те. Фамилията Натов не е свързана с Нато...:) Но беше голям професионалист и химик! Станал професор около 40 годишен, което е връх. Но почти губи зрение на едното око поради попадане на натриева основа при разбиването и в твърдо състояние...Вероятно като млад. Страхуваха се, когато рецензираше дисертации, да не ги сравни с земята, докторантите...и не само тях...


Върнахте ме години назад Той беше ръководител на работата на моя шеф, десетина години преди да защитя аз
Един от най- качествените хора ,с които съм имал контакт в живота си!
Човек с разностранни интереси Учен, спортист, колекционер!
Благодаря на съдбата ,че ме дари с контакти с него
Благодаря ви за коментара!

Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9110516
Постинги: 1345
Коментари: 29579
Гласове: 102373
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031