Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.08.2017 17:34 - Ролята на критиката
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3425 Коментари: 16 Гласове:
16

Последна промяна: 31.08.2017 17:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Някои много обичат критиката!
Наистина, удобно занимание! Вземаш нещо наготово, няма да се мъчиш да го създаваш.  И според възможностите си преценяш, кое е добро и кое - не!
Е, има положителен аспект добронамерената критика, да поправи някои пропуски и грешки!
Винаги съм  приемал с благодарност подобна критика

Но с една статия имах и то два, куриозни случая
Назначиха ми рецензент, жена. Приех я!
Но започна да бави рецензията.. Списанието излизаше на три месеца, така ,че не бързах . Но времето минаваше, взех да се съмнявам ,че е забравила?
Попитах я в коридора И тя се разтрепера, че съм имал грешка и щяла да напише отрицателна рецензия . Казах и да си вземе рецензията и да дойде в кабинета ми, да покаже къде е грешката

Ставаше дума за една зависимост, представена пространствено, където просто беше невероятно да имам грешка!  Помолих я да я покаже .
Всичко било сбъркано, според нея.
От обясненията разбрах, че изобщо не е наясно, как е построена графиката. Продължаваше обаче  да твърди, че е сгрешена ?
Казах и че нямам нужда от нея  нито като рецензент, нито от рецензията й!

Поисках да се смени рецензента с мотивировката, че рецензентът се мъчи да намери слабост на материала в област, в която е некомпетентен! Точно тази зависимост са я гледали всички светила по химия и математика, доказана е и практически

Смениха рецензента Сложиха най-големиат теоретик в областта при нас-отново жена 
Историята се повтори
Но този път отидох при редактора на списанието Каза ми ,че се бавела, защото рецензията била отрицателна Поисках да се запозная с нея
Обеща да съдейства. След няколко дена ми я представи
Поиска ми аргументиран отговор В зависимост от него, статията ми ще се публикува или не!
Прочетох рецензията.
 Този път не беше злополучната графика.  Разбрали са ,че там не могат да ме съборят!
 Хванах се за главата  от написаното!  Рецензия на книжен плъх, погълнап всичко написано в книгите, без да забележи съществената разлика ! Между описаното в книгите и направеното, обект в статията!
Разбих я по всички точки!
Занесох отговорът ми на редакторката След ден ме извика и каза ,че дава ход на материала
А рецензентката, ако продължава да не е съгласна, ДА НАПИШЕ КОНТРАСТАТИЯ Така стоят нещата в науката !
С аргументи и то железни , а не с епитети по мой адрес!
Не последва контрастатия, за която казах, че само това чакам, да демонстрирам ,що за учен е!

Имаше интересно продължение Правех справка в библиотеката и се натъкнах на откритие  на механизъм на колектив от американски университет Същото, обект на статията Отпреди година! Химически механизъм!
А аз загубих време, поради патриотизъм да е в наше списание! Цели  две години!
Огорчение , но и гордост, че сам съм постигнал това, което е дело на цял колектив
Отидох при шефа и му показах нашите "критици" какво са постигнали с критиката си
Изтикали са американския колектив като автор!
Каза ми да съдя американците?  Засмях се, нямаше за какво, нашите бяха за съд!

Ето, срещу такава некомпетентна критика съм против!



Гласувай:
26


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Това, че някой си е сложил минус, ...
31.08.2017 19:13
Това, че някой си е сложил минус, който и да е, показва само ,че е с дървена глава, с намерение да стане чугунена!
И, че не съм му безразличен, какъвто е той за мен!
цитирай
2. born - Явно поставилите "минус" са твои критици !
31.08.2017 23:06
От типа, който по-горе опИса. Пропуснал си обаче една подробност от мотивацията на "критиците" - завистта на НЕможещия спрямо можещите. Поздрави.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
01.09.2017 08:55
born написа:
От типа, който по-горе опИса. Пропуснал си обаче една подробност от мотивацията на "критиците" - завистта на НЕможещия спрямо можещите. Поздрави.



Да, така е, има и завист!
Откъде накъде този ще има такъв резултат? Я да го поставя на мястото му!
Ако е единичен случай, да го подмине човек Ще го отдаде на характера на критика, не търпи чужд успех
Но когато е общо явление, често срещано, това нетърпене на чужд успех дава много лош резултат
Какъвто имаме сета, например!

Хубав ден , Стефане!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Не ме ядосват тези с минусите
01.09.2017 09:15
Даже ме развеселяват по няколко причини:
Че се разпознават и с минуса отмъщават!
Че са описани точно!
Че завиждат!
Че смятат критиката за най- силното им оръжие

Да са живи и здрави
Криво дърво се оправа, но крив човек.....
цитирай
5. born - Допускаш една грешка, че уеднак...
01.09.2017 11:52
Допускаш една грешка,че уеднаквяват критиката и отмъстителната завист на НЕспосбниците. Хубав ден !
цитирай
6. vmir - Привет, Леон!
01.09.2017 13:21
Адски е тъпа ситуацията с повечето от критикарите у нас, и те разбирам напълно. Чапек вярно е определил, че дипломирания невежа е бедствие за цивилизацията. Опитът ми показва, че натрапчивостта на всички подобни екземпляри е мотивирана или от непремерена алчност да получат някакви пари за глупостта си, или от панически страх да не бъде разкрито истинското им невежеството. Затова в творчеството не са способни да открият повече от претекст за манифестация, че и те са чули или прочели нещичко и пак затова често провъзгласяват маргинални знания за истини от последна инстанция. Да си помислят другите, че и те божем имат знания и са способни да сътворят нещо. Какви ти знания и способности от такива, които папагалстват баналности или глупостите, които са приели безрезервно и или не им минава през ум, или примират от страх, че творчеството е непосилно за дребнави завистливи душици като техните.

Подрави!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
01.09.2017 13:48
born написа:
Допускаш една грешка,че уеднаквяват критиката и отмъстителната завист на НЕспосбниците. Хубав ден !


Да, някой използват критиката, за да си разчистят сметките Да си отмъстят!
Както беше в частния случай при мен!
И постигнаха целта си Аз оттогава не поддържам никакви отношения и с двете Нито съм искал обяснение Просто ги зачергах и те го знаят. Но това едва ли ги притеснява
Важното е, че мръсотията е била с резултат!

Та едно е градивната, доброжелателна критика, друго е критиката с долни подбуди! Вижда се , че в блога все пак съотношението на добро към зло е 2: 1 / От временният резултат-16 : 8/

Хубав ден!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Вмир!
01.09.2017 14:03
vmir написа:
Адски е тъпа ситуацията с повечето от критикарите у нас, и те разбирам напълно. Чапек вярно е определил, че дипломирания невежа е бедствие за цивилизацията. Опитът ми показва, че натрапчивостта на всички подобни екземпляри е мотивирана или от непремерена алчност да получат някакви пари за глупостта си, или от панически страх да не бъде разкрито истинското им невежеството. Затова в творчеството не са способни да открият повече от претекст за манифестация, че и те са чули или прочели нещичко и пак затова често провъзгласяват маргинални знания за истини от последна инстанция. Да си помислят другите, че и те божем имат знания и са способни да сътворят нещо. Какви ти знания и способности от такива, които папагалстват баналности или глупостите, които са приели безрезервно и или не им минава през ум, или примират от страх, че творчеството е непосилно за дребнави завистливи душици като техните.

Подрави!


Усети се отсъствието ти!

Точно така е, както си го написал!
Такива даже натрапчиво те заливат със "знанията "си!
Затова се принудих в прав текст да напиша ,че истински учен е този, чийто знания произвеждат знания, а не този, който само ги възпроизвежда като папагал /особено пък съмнителните, те са направо вредни/!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Ето още един пример за криво разбрана критика
01.09.2017 14:50
Преди няколко години един" писател" непоискано квалифицира книгата си като научна!?
Книгата му всъщност беше сглобка от различни трудове, преписани дословно, така, че те стояха като кръпки
Даже имаше и цели 30 страници от Спароток, мотамо, без да е цитиран дори или споменат Да се цитира е правилно, но цитат от 30 страници? без споменаване, това си е кражба!! При това този "цитат" нямаше никаква връзка с останалите"кръпки к акто и те самите помежду си
И това се определя като научно?!

Графоман и учен са съвсем различни неща!
цитирай
10. vmir - Добре казано!
01.09.2017 17:05
leonleonovpom2 написа:

Затова се принудих в прав текст да напиша ,че истински учен е този, чийто знания произвеждат знания, а не този, който само ги възпроизвежда като папагал /особено пък съмнителните, те са направо вредни/!

цитирай
11. leonleonovpom2 - Добре казано!
01.09.2017 20:33
vmir написа:
leonleonovpom2 написа:

Затова се принудих в прав текст да напиша ,че истински учен е този, чийто знания произвеждат знания, а не този, който само ги възпроизвежда като папагал /особено пък съмнителните, те са направо вредни/!



Благодаря ти, Вмир!
Оценка на човек като тебе, приемам безрезервно!

Хубава вечер!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Искам да сме наясно!
01.09.2017 20:58
Не разчиствам сметки!
Просто нагледно показвам, че подобна критика е вредна!
И които я използват- свалят и то много нивото на блога, вместо да го повишат, както си мислят вероятно!
Защото хора на ниво ще се оттеглят от подобна клоака И са се оттеглили
Ако пък целта им е такава, както и се вижда, жалко за тях самите
Че имат такива интереси!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Аз самият съм правил много рецен...
02.09.2017 21:37
Аз самият съм правил много рецензии!
В тях задължително трябва да има критика! Но никога тя не е била злобна, за разчистване на сметки
А добронамерена и доброжелателна, нямаща нищо общо с омаскаряване на труда!

Само на един научен съвет реагирах много остро

Бяха ползвали работата ми, без да ме питат или да се съветват даже? Не бяха ме и споменали
Накрая излизаха със заключение, че резултатите са налице, но не могат да се обяснят
Щях да премълча, ако не беше последното
Взех думата и казах, че не могат да се докажат или обяснят, защото не са се консурптирали с мен!
Ами от думите излизаше, за които знаеха, че работата е моя , че и аз не съм доказал нищо?
След два дена началникът на производството, който присъстваше на съвета ме покани в кабинетао си
Любезно ме посъветва, че така не бива, колеги сме, не сме врагове!
Съгласих се, но го попитах, аз какъв съм за тях? Ползват мои ,доказани неща и твърдят, че не могат да се докажат Той самият е наясно, че не говоря измислици!
Засмя се, извади сок от хладилника и го наля в две чаши с думите, че те са сбъркали много
От следващия ден, всичко от тяхната работа минаваше през ръцете ми и за всичко се консултираха с мен!
цитирай
14. nedovolen - Старая се да не споря и критикувам. ...
02.09.2017 21:51
Старая се да не споря и критикувам. Все едно тръгвам срещу себе си. Най-трудното е да убедиш отсрещния да мисли като тебе.В затворено шише вода не се налива. Един ме апострофира - от празна стомна не можеш си наля, и това е вярно. От празна стомна може да се сипе само енергия, но то е друга тема.
За добра вечер, един виц: ако си купуваш шоколад, е самокритика. Ако женати го прави - критика. Ако и любовницата - вече е под всяка критика. :)))
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Николай!
02.09.2017 22:05
nedovolen написа:
Старая се да не споря и критикувам. Все едно тръгвам срещу себе си. Най-трудното е да убедиш отсрещния да мисли като тебе.В затворено шише вода не се налива. Един ме апострофира - от празна стомна не можеш си наля, и това е вярно. От празна стомна може да се сипе само енергия, но то е друга тема.
За добра вечер, един виц: ако си купуваш шоколад, е самокритика. Ако женати го прави - критика. Ако и любовницата - вече е под всяка критика. :)))


Прав си, така е!
Аз също не съм любител на критиката, особено пък недоброжелателната
Но в ответната критика има един неприятен нюанс. И явно се прави заради него. Манипулацията! Като кажат ,че сестра ти е курва, иди , доказвай, че сестра нямаш!

Разсмя ме с вица!
Благодаря ти за отзива и за вица също!
цитирай
16. goro6 - Много чисти души сте приятели.
19.09.2018 16:09
От информацията на Леон правя извод, че тези рецензентки, още в онези времена са се възприемали като демо-кратки. Факта, че американски екипи са открили същия механизъм, ме навежда на мисълта, че въпросните дами са подшушнали където трябва и затова са бавели рецензиите. Дали са време на бъдещите господари, да патентоват откритието. Запознати твърдяха, че това е практика в целия соц-лагер.Такива случай не са рядкост и бодрите комунисти масово предаваха и колегите си и родините си. Не става комунизъм без комунисти. Затова и демокрацията в бг е фарс - липсват демократи. 80% - тния контингент на проф. Иво Христов набляга на обмяната на веществата и обменя информация с единствена цел, да задоволи колкото се може по ефективно физиологичните си нужди. Стана много завъртяно, но в противен случай трябваше да напиша нещо кратко, но нецензурно. Здраве, дълъг живот и железни нерви.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9109728
Постинги: 1345
Коментари: 29579
Гласове: 102368
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031