Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.12.2017 00:17 - ЗА БУКВоядството
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3344 Коментари: 21 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  В последно време ме озадачава някакъв педантизъм! Към буквите и правописа! Акцентува се над тях, като ,че ли те са главното! Излиза ,че пишеш ,за да докажеш ,че перфектно владееш правописа, а не за да изложиш нещо важно! Е, разбира се, че правописът е важен, но навремето имаше страничка в книгите, с допуснати в тях грешки! Следователно имаш право на тях! Освен това, в редакциите има коректори, които се занимават с това ! Никой не е застрахован от грешка, а щом се занимава с писане, може да се предположи ,че познава правописа, малко или повече!

Подобен краен педантизъм показва друга цел . Най-общо формулирана, да се попречи на този човек в това му занимание?
Между другото, критиката също е регламентирана, кой и как да я прави! Тя не е занимание за случаен човек , взет от улицата?

На времето, една офизициално назначена критичка ми блокира статия. Заради основни грешки-според нея!  Оказа се, че не е наясно с изложението.  Издействах смяната й!  Новата рецензентка задържа статията по друга причина .Че тя познаваше материала  само по учебниците.  А резултатите ми се разминаваха с тях . Не беше вникнала в друга основна разлика, в промените, които бях направил!

В края на краищата , редакторката на списанието се оказа умна жена, пусна статията, без рецензия.  Опонентката, като смята ,че греша, да пусне контрастатия! Може би повлия и увереността ми ,че ще я разбия, ако я направи!
Нямаше контрастатия !Имаше освен невежество, завист и злоба, характерни в такива случаи!
Единственото" постигнато" беше ,че американски колектив ме изпревари в публикуването.... Е, тя едва ли е работила умишлено в негова полза!
В моя вреда-ДА!

Колко е вреден подобен педантизъм се убедих сам.  И оттогава си направих изводите, че това е последното ,което трябва да правя!
Ако съм учител-да!  Но на колеги-не, освен ако не ме помолят!

На една французойка намерих грешки- правописни в текста, който трябваше да ми представи.
Тя се изуми, че аз, на нея, французойката,  съм намерил грешки! Казах на шега, че в гимназията са ме наричали французина, но се почувствах като в необрано лозе!
По- турчин от султана
Повече никога не и търсех грешки, преглеждах нещата по същество! Казах и обаче, че отговорността за тях си ги носи тя!
Между другото французите допущат грешки в правописа и това не се счита за нещо чрезвичайно!
Пак се връщам на началните редове ! За отговорни публикации си има хора, които се занимават с коректорска работа

На мен ,като пиша постинг ,не ми е целта да доказвам на някой ,че владея перфектно правописа!?  Друга ми е целта!
И да се акцентира на няколко грешки, считам ,че е нещо дребнаво и заядливо!
Що се отнася за грешки, имам способността най- добрите резултати да ги давам във върхови моменти
Така беше и на изпита за правоспособност по френски.  Работата ми беше без нито една грешка!  Даже преподавателката, участвала в комисията,  възкликна във връзка с това, че дотогава на изпити винаги съм допущал грешки, една или няколко, но на този, най-важният изпит- нито една!

Не подценявам правописа, но не той е най-важен в една работа, при условие, че тя не е точно във връзка с него-правописа!



Гласувай:
30


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Съжалявам, че някои не разбират ...
26.12.2017 09:07
Съжалявам, че някои не разбират целта на написаното
Или им е изгодно, да не го разбират
Пожелавам им безсмъртие!
Все повече се уверявам в пълната правота на казаното от Пискова за блога!
Слагайте минуси и тези от"Любими", които се включват, не е необпходимо да присъстват в тях
цитирай
2. анонимен - Тук
26.12.2017 11:19
успелите и можещите са обект на омраза. По простата причина, че връх вземат комплексарите, сиреч неуспелите и неможещите. На които им е останала едничката утеха да пръскат отрова срещу всеки успял.
Пак казвам, такива винаги е имало и ще има. А дали ще тържествува това, зависи от поведението на по-голяма част от потребителите. Явно че те нямат нищо против аутсайдерите да задават тона. Да се сърдят на себе си.
цитирай
3. merlin68 - Мисля, че трябва да си по-снизхо...
26.12.2017 11:52
Мисля, че трябва да си по-снизходителен към критиците. Ти, както и огромната част от блогерите не пишем за да докажем ,че перфектно владеем правописа, пишем по теми които ни вълнуват. Мнозина от нас отделят доста време за да прецизират детайлите по темата и никакво време за проверка на правописа. Може би това не е правилно, но е въпрос на приоритети. Но не бива да отнемаш радостта на хората живеещи за да откриват грешки. Всеки си има призвание, уважавай тяхното:)
цитирай
4. mrazekoff - Правописа в
26.12.2017 12:09
българския език е много важен. Нормално е и е естествено при писане човек да допусне грешки при изписването. Било поради бързане, или при натискане на съседен клавиш, когато пишем на клавиатура. Нормално е грешките да са повече и на различни места, но не е нормално една и съща грешка да се повтаря постоянно. Не е нормално да се грешат буквите из основи - (ШТ - вместо Щ), (ИУ - вместо Ю) (А вместо Ъ). Има много примери за грешно изписване, но в случая е важно това, което искаш да кажеш, защото с грешки, или без грешки мисълта е основния фактор, който характеризира написаното. Както и да е - сега е време за празнуване - време за изпращане на една година и посрещане на нова такава. Нека да се радваме на хубавите светли рождественски дни, на празничните моменти и да се откъснем поне за малко от ежедневните проблеми. Щастливи и усмихнати дни ти пожелавам, приятелю! Нека да има повече радост за теб и за тези около теб в предстоящите празнични дни, пък и след това! Наздраве!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Честито рождество, Ангелина!
26.12.2017 14:08
angpiskova написа:
успелите и можещите са обект на омраза. По простата причина, че връх вземат комплексарите, сиреч неуспелите и неможещите. На които им е останала едничката утеха да пръскат отрова срещу всеки успял.
Пак казвам, такива винаги е имало и ще има. А дали ще тържествува това, зависи от поведението на по-голяма част от потребителите. Явно че те нямат нищо против аутсайдерите да задават тона. Да се сърдят на себе си.


Абсолютно права си!
Важи в пълна сила, установеното още от Иречек, че знаещите и можещите в България са водени от незнаещите и неможещите Дори и чужденец, на Иречек не му е било трудно да го забележи и да го изложи!
Толкова е очевидно!
Е, лесно обяснимо е, защо и работите не вървят При такава уредба!
Да, ако имахме най-богатото находище на нефт в света или бяхме пустиня, със сигурност щяхме да внасяме горива и пясък за строителството!
Да, явно голямата част от участницине в блога ги устройва това, типични аутсайдери да задават тон и да са водещи! И да се разправят с тези, които им са неудобни, не са като тях!
Ето, в хора на минусите се включиха и от " Любими" Това не е трудно да се "хване". Защото смятат ,че трябва да наведа глава. Но тази война не съм я започнал аз!

Хубави празници, Ангелина!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
26.12.2017 14:28
merlin68 написа:
Мисля, че трябва да си по-снизходителен към критиците. Ти, както и огромната част от блогерите не пишем за да докажем ,че перфектно владеем правописа, пишем по теми които ни вълнуват. Мнозина от нас отделят доста време за да прецизират детайлите по темата и никакво време за проверка на правописа. Може би това не е правилно, но е въпрос на приоритети. Но не бива да отнемаш радостта на хората живеещи за да откриват грешки. Всеки си има призвание, уважавай тяхното:)


Да бъда по-снизходителен!
Да знаеш, притеснен съм, да не би ,между другото, да съм резнал главата на някой критик на дръвник и да не съм забелял?! То и критикът е дръвник и трудно се прави разлика между тях
Не, едва ли някога може да се случи подобно нещо Такива имат силно розвито чувство за самосъхранение, почти толкова силно, като това, с което се стремят да унижат "опонента "си!
Ако пък това ,да търсят грешки на другите е някаква наистина физиологична нужда, да , подлежат на лечение!

Аз мисля, че най- напред все пак трябва да докажат, че могат да пишат нещо смислено И то да види публичност
Затова на някои поисках публикации! Да, тогава също влязох в положението им

Ами нямат, защото няма как да ги имат!
Е, все те имат нужди и аз да им влизам в положение
Аз пък нямам нужда от подобен вид критици!
Не ми и трябват! Ако ми потрябва, ще се намерят, но не такива, самозвани, смятащи , че са нещо!
Ами той не е наясно с целта на критиката Първо, тя е адресирана към автора и той има право на отговор А не към публиката от маалата в Татар Пазарджик, Шекер махала ли беше?
Затова не можем да се разберем
Просто не стават за мен!
Много ниско ниво са! Даже под морското!

Хубави празници, Мерлин!
цитирай
7. анонимен - успелите и можещите са обект на о...
26.12.2017 14:31
leonleonovpom2 написа:
angpiskova написа:
успелите и можещите са обект на омраза. По простата причина, че връх вземат комплексарите, сиреч неуспелите и неможещите. На които им е останала едничката утеха да пръскат отрова срещу всеки успял.
Пак казвам, такива винаги е имало и ще има. А дали ще тържествува това, зависи от поведението на по-голяма част от потребителите. Явно че те нямат нищо против аутсайдерите да задават тона. Да се сърдят на себе си.


Абсолютно права си!
Важи в пълна сила, установеното още от Иречек, че знаещите и можещите в България са водени от незнаещите и неможещите Дори и чужденец, на Иречек не му е било трудно да го забележи и да го изложи!
Толкова е очевидно!
Е, лесно обяснимо е, защо и работите не вървят При такава уредба!
Да, ако имахме най-богатото находище на нефт в света или бяхме пустиня, със сигурност щяхме да внасяме горива и пясък за строителството!
Да, явно голямата част от участницине в блога ги устройва това, типични аутсайдери да задават тон и да са водещи! И да се разправят с тези, които им са неудобни, не са като тях!
Ето, в хора на минусите се включиха и от " Любими" Това не е трудно да се "хване". Защото смятат ,че трябва да наведа глава. Но тази война не съм я започнал аз!

Хубави празници, Ангелина!


Същата попара от "любимите" съм я яла и аз. Защото много от тях не понасят хора с достойнство, които не мълчат пред агресивната посредственост. И после се оплакват от живота си.
Аз от своя не мога да се оплача - достойното поведение и работата в един миг се възнаграждават и то тогава, когато най-малко очакваш това да се случи. Предполагам, че същото важи и за доста от тези, които се оттеглиха от това място. А онези, с наведените глави, едва ли са станали по-щастливи. Нито пък арогантните и в повечето случаи анонимни комплексари.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Честита Коледа, Стефане!
26.12.2017 14:41
mrazekoff написа:
българския език е много важен. Нормално е и е естествено при писане човек да допусне грешки при изписването. Било поради бързане, или при натискане на съседен клавиш, когато пишем на клавиатура. Нормално е грешките да са повече и на различни места, но не е нормално една и съща грешка да се повтаря постоянно. Не е нормално да се грешат буквите из основи - (ШТ - вместо Щ), (ИУ - вместо Ю) (А вместо Ъ). Има много примери за грешно изписване, но в случая е важно това, което искаш да кажеш, защото с грешки, или без грешки мисълта е основния фактор, който характеризира написаното. Както и да е - сега е време за празнуване - време за изпращане на една година и посрещане на нова такава. Нека да се радваме на хубавите светли рождественски дни, на празничните моменти и да се откъснем поне за малко от ежедневните проблеми. Щастливи и усмихнати дни ти пожелавам, приятелю! Нека да има повече радост за теб и за тези около теб в предстоящите празнични дни, пък и след това! Наздраве!


По начало, не се занимавам с никого, особено пък със зъл умисъл! Какъв е ,що е ?
Или пък с най- долната низост, да се бъркам в семейството!?.....

Всичко е в отговор на идиотщини
Да, комплексари, мислещи се и искащи да излъжат другите, че са нещо!!
Ами един от тях пусна поредица от постинги, с които доказа собственото си невежество и стана за смях!
Изпуска- изпуща!
Ами и двете форми ти има, филолог го потвърди!
Ами да отвори тълковен речник! Толкова ли е трудно?
Да не се занимавам повече с него, колко е елементарен, 90% от минусите в блога ми са негови
Ако сметнем, че те са признак на голям ум, то тогава той е притежател на 90 % от наличния ум в блога?!

Така е приятелю, празници са и нека не обръщаме внимание на злото!

Хубави дни и Щастлива Нова Година на тебе и семейството ти!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей отново, Ангелина!- във връзка с коментар № 7
26.12.2017 14:59
Да така е!
Никога не съм стоял в живота с наведена глава пред агресивната пос9редственост
Винаги е получавала достоен отпор Имало е битки!
В живота нищо не ми е сервирано свише И се е получавало така, че и най-големите опоненти са се убеждавали в правотата ми
Дали е било правилно поведението ми, други нека кажат, но за достойно, считам ,че е било такова!
Единствено тук си позволих дълго време дипломатичност Но тя е до време, докато започне да се счита за удобна слабост
И както казва народът, говедото разбира от сопа, не от блага дума!
А за " любими" считам, че на някои съм такъв, за да им съм под ръка, да не ме търсят!
Затова се получава такъв ефект А е и удобно, да нанасяш удари под кръста!

Щастлива и успешна Нова Година ти пожелавам!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Барабанчик-Помпадур Идиотов
26.12.2017 15:19
Появи се и изчезна ?
Трол ,явно свързан с "героите" на постинга- Както и един с различно написване на Чу
Е, минусите от такива не закъсняха
Да, знам ,че това им е "дейността" Няма нищо публикувано, изчаква на пусия!
Но интересното е ,че веднага след като си "свършиха" работата ,изчезнаха от регистрацията ми Което беше знак ,че върши нещо долно!
Така ,че е възможно регистрираните минуси да са на такива фантоми, които се мернат за секунда и изчезват!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Към инвестор!
26.12.2017 15:24
смятам, че е крайно време да се действа срещу такива фантоми
Като Барабанчик-Помпадур!
Всеки регистриран, който три или максимум шест мексеца , което е много, няма публикуван постинг, да бъде заличаван ! Няма и смислени коментари в блоговете!
Следователно ,той има някаква друга цел в блога, която не съответства на предназначението му
Да обясни, за какво присъства в блога! Това не е зоологическа градина, да отива там!
цитирай
12. germantiger - ...
26.12.2017 16:08
Съгласен съм с теб, разбирам те и както е написал мерлин - аз също не си проверявам постингите за грешки въобще, което все пак е мой пропуск.

Съгласен съм и с Пискова, която отбелязва, че има блогъри занимаващи се почти само с това да плюят/написано просташки, по други блогъри примерно като теб.
цитирай
13. leonleonovpom2 - Толяма активност на троловете!...
26.12.2017 16:13
Толяма активност на троловете!
Оляснима, това им е работата, да слагат минуси!?
цитирай
14. leonleonovpom2 - здравей, Германтигър!
26.12.2017 16:27
germantiger написа:
Съгласен съм с теб, разбирам те и както е написал мерлин - аз също не си проверявам постингите за грешки въобще, което все пак е мой пропуск.

Съгласен съм и с Пискова, която отбелязва, че има блогъри занимаващи се почти само с това да плюят/написано просташки, по други блогъри примерно като теб.


Честито Рождество Христово!

Благодаря ти за разбирането и за подкрепата!
Взех, че посетих блога на натанка
И не съжалявам!

Първо, смях се със сълзи!
Страхотен шут е! Готов за цирка!
А за себе си изясних защо е все Слави в устата му?
Ами кандидатствал е за шут при него изглежда, а Слави е от стара коза яре и не го е цанил
И следва отговора на натанка!.....


А и друго видях, много интепресно, доказващо ,че е дървен историк!
Търсел завалията археология за братята?Никъде я нямало А за Омир археология намерил ли е? Например лична карта, шофьорска книжка или диплома от Магнаурската школа?
Там за Светите братя, относно вълнуващия го въпрос , има две възможности
Първата, да разрови гроба на Свети Кирил!/ Ако вземе разрешение от Светия Отец/
И втората е, ако получи разрешение, да вземе и металотърсача, за да намери металните букви-наборът им!
Съжалявам ,че не е Първи Април! Голям майтап щях да напиша!
Ама то и за празницине сега пасва майтапа

Голям шут, знаех ,че е такъв, ама толкова голям, не очаквах
Чак ми стана и симпатичен!



Весели празници, приятелю!
цитирай
15. lupcobocvarov - Молам за објаснување
26.12.2017 17:22
Зошто во правописот на бугарскиот јазик, при постоење на буквите Ш и Т, постои двобуквата Щ?
цитирай
16. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга, Иване!
26.12.2017 19:56
Подкрепям напълно тезата ти, че е по-важен смисълът на казаното, мъдростта и истината в него, отколкото правописа. А най- големите критици обикновено са бездарни творци. Радой Ралин имаше за такива една епиграма: "Не можа да сътвори и твореца умори."
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
17. анонимен - Подкрепям напълно тезата ти, че е ...
26.12.2017 20:23
batogo написа:
Подкрепям напълно тезата ти, че е по-важен смисълът на казаното, мъдростта и истината в него, отколкото правописа. А най- големите критици обикновено са бездарни творци. Радой Ралин имаше за такива една епиграма: "Не можа да сътвори и твореца умори."
Хубава вечер, приятелю!


Точно така! А безгрешни няма. Има обаче такива, които могат да броят чуждите грешки, без да виждат своите.
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
26.12.2017 20:34
lupcobocvarov написа:
Зошто во правописот на бугарскиот јазик, при постоење на буквите Ш и Т, постои двобуквата Щ?


В блога има граматик, не съм му виждал заповедта, но се държи като назначен !
Така, че според мен е добре да се обърнеш към него, да не стане някое недоразумение Като отнемане на правомощията
Търсиш блога на РУСТАМ и ще се свържеш с него
Капацитет е!
Голям!

Иначе, неотговорно, Българският е майка на подобните езици
Съвсем различно звучат ШТ и Щ При вторият звукът е рязък и слят!

Ти откъде си впрочем?
Аз съм учил в село на изселници от Македония И в рода си имаме по женска линиях ора оттам В казармата Имах войници от Пиринска Македония Гледаха ме в очите, защото знаеха, че на кросовете за наказание ще им извадя водата, бягайти с тях!
По каква причина ми пишеш с този щрифт ? С македонци винаги съм се разбирал прекрасно И тук, и в Македония Даже имам постинг-Република Скопие и фамилия Порточанов Там просто разказвам чутото Не съм за република Скопие
Бъди здрав!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Огняне!
26.12.2017 20:43
batogo написа:
Подкрепям напълно тезата ти, че е по-важен смисълът на казаното, мъдростта и истината в него, отколкото правописа. А най- големите критици обикновено са бездарни творци. Радой Ралин имаше за такива една епиграма: "Не можа да сътвори и твореца умори."
Хубава вечер, приятелю!


Така е, опитът ми също ме е убедил в правотата на коментара ти! Такива са обикновено банки с информация, натрупали в себе си какво ли не! Просто да го има, че знае ли се? Но като опре до творчество, повдигат ръце и рамене
Какво да правят!? Къде да го прочетат? Откъде да препишат? Такива им са проблемите!
Жалка история Обикновено съм снизходителен към такива До момента, в който се опитат да ме водят и наставляват. Тогава получават урок, който не се налага да повтарям повече

Хубава празнична вечер, приятелю!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Вай, Вай! За вайкане е!
26.12.2017 20:45
Цяла орда от гномове-тролове! Плюс предводителят им!
Много са, силни са!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, Ангелина!
26.12.2017 21:13
angpiskova написа:
batogo написа:
Подкрепям напълно тезата ти, че е по-важен смисълът на казаното, мъдростта и истината в него, отколкото правописа. А най- големите критици обикновено са бездарни творци. Радой Ралин имаше за такива една епиграма: "Не можа да сътвори и твореца умори."
Хубава вечер, приятелю!


Точно така! А безгрешни няма. Има обаче такива, които могат да броят чуждите грешки, без да виждат своите.


Търсачът на чужди грешки стана за смях
Ами филолог видя основната му корекция и се възмути от нея и от него!
Да, злонамеревост, чиста проба!

Хубава вечер, Ангелива!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9136344
Постинги: 1348
Коментари: 29644
Гласове: 102593
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031