Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.08.2018 14:59 - Българските следи в Европа
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 5199 Коментари: 24 Гласове:
40

Последна промяна: 10.08.2018 06:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Обикновено номадите, печенегите например, минават, заминават и не оставят следи!
За такива се считат и Българите, дали и с тях положението е такова?!

                                                                      Украйна

Там е последната Българска държава-Голяма или Великака България, Български клон от която дава и началото на нашата, Дунавска България!
Братът на Кубрат-Кий е недоволен от мястото си в държавата! И Кубрат му дава съвет да си направи държава Той основава град ,наречен Кийв-на негово име и това име си го има и днес-столицата на Украйна Всеки интелигентен украинец знае, че Киев носи името на брата на Кубрат-Шамбат Кий и , че той е Българин!
Върху земите на велика България е основана Киевска Русия ! Коментирана е ролята на Българката Болга или Олга, канонизирана от църквата, заради ролята и за приемане на християнството
Има един надпис, за бележития ни владетел Омуртаг, който много лесно се разчита  с помощта на украинския език! Че е княз от бога!
Да няма как бог да не го е ръкоположил ! А още Паисий твърди, че владетелите ни са князе,/а не ханове, както пишат някои/
Биг на украински е бог- Явно така е назоваван бог на старобългарски, съхранено и в малоруския-украинския!
Какво показва всичко това ?
Че Киевска Реусия е базирана върху останалото от Стара България-управленски опит и език!
Двете ,най-важни думи-Княз и Бог са Български!

                                                                        РУМЪНИЯ

Чували сме смехории, че сме завладявали румънски земи или че от Румъния идва названието на кашкавала?!
Истината е, че в Румъния има земи, които са били повече години под Българско управление, отколкото тези в настояща България ! Че там допреди триста години се е говорело на Български и никакъв Румънски не е имало !
Той е изкуствен език, наложен от папата и Австроунгария, като целта е католизиране на местното население!  Специалисти твърдят, че около25% от думите в Румънския са ...Български!
Много топоними и хидронними са Български и днес-например Букурещ-буков лес или гора, Крайова, старата столица Търговище! На Влад Дракола никакъв дракон няма! Името е съкращение на дере на кол!
Всъщност псевдонима му е също Български-Цепеш!  При набиването на кол, торсът се цепел на две половини.....
Има запазени негови документи, писани на Български!
Войвода, военният командир, това название също има смисъл на Български!


                                                                СЪРБИЯ

Земите и са били Български, много преди сърбите да се настанят там ! Белград е Българско име, има го за пръв път в писмо на папата до Борис Първи!
Латинското му име СингиДУНУМ ,донякъде обяснява какъв е-синги е тракийско племе  и откъде идва името на реката Дунав
Дунум е опора, крепост
Белград е на Дунав, като крепост И латинското му име се прехвърля на реката, коята се явява лимес-граница на север на Империята.  Нейна опора!


                                                             ХЪРВАТСКА


Нейни настоящи водещи историци популяризират тезата, че хърватите са с Български произход! Изхождат от Кроват, Хорват-Кубрат ....Кубратови Българи!
Има и много други доказателства в подкрепа на това твърдение
Включително и името на столицата ЗАГРЕБ! Както  и многобройните имена , завършващи на мир!
Името на града  е свързано с фонтана Мандушовач
Уморен войн едва се докопал до него Там стояла красива мома Манда Той нямал сили да си налее вода и помолил момата:
:
- Мандо, душо, ЗАГРАБИ воде!

Оттам и името на фонтана  А и името на града, от Българския глагол загребвам!


                                                                     УНГАРИЯ


Има много версии за създаването на държавата!
Но факт е ,че преди да създадат държавата си, земите и са били Български и са влизали в очертанията на държавата ни !
Фактически Унгария е създадена благодарение на България Унгарците са васали на България и живеят в земита на днешна Източна Румъния . Но на няколко пъти подтикнати от ИРИ, в стратегически за България моменти я нападат.Това принуждава Симеон, да спре войната с ИРИ и да се разправи с тях.
Те направо са разгромени! И Симеон Велики им разрешава да се заселят в днешните си земи.  Да са далече от столицата Преслав! Сключват договор, който унгарците стриктно спазват с години!
Столицата им ,въпреки разните тълкувания носи Български имена. Тя е от  два града всъщност-Буда и Пеща!  Пеща твърдо е свързана с пещите за хляб в нея!  А Буда? Будисти няма !Но хълмовете,  на които е разположен градът  ,първи се отгряват от слънчевите лъчи сутрин! И тълкуванито за произхода си идва от само себе си!
На името на града!

Това е много малка част от темата
Но дори и такава, тя ясно показва, че от България е вземано доволно!
И България не е била грабител!
Както твърдят някои!?



                                                                       ДОПЪЛНЕНИЕ

                                                                              ИТАЛИЯ

Писали сме много по тази тема! Хиляди топоними са свързани с България в нея!
Пет милиона души носят фамилии Булгаро, Булгарелли и близки до тях Свързват се с Алцековите Българи, което е вярно Но връзката отива далече назад, като се вземат предвид имената от Троянската войнаІ Еней, Подарк, бащата на Еней- Анхиз, Ахил, Милий, Хромий, Бризеида.... А да не забраняме и ГОРДий!
Изводът е, че фриги и Българи  са във  връзка 
Впрочем , това ясно показва ,че както Аспаруховите Българи не са дошли случайно тук, така също и Алцековите не са се озовали"случайно" в земите на днешна Италия!




Гласувай:
42


Вълнообразно


1. shtaparov - Браво за чудесната статия прият...
08.08.2018 15:10
Браво за чудесната статия приятелю,поздравления! Споделям почти всичко от твоето мислене: в "Румъния" е имало и по-добри времена,когато Българската лексика е стигала до 60% преди тамошните забутаняци да почнат умишлено да я "чистят". От името на Дракула няма исторически документ,който да е писан на друг език освен на Български което значи,че той директно си е Българин а всичко,което пишат другите за него е лъжа,измислена през ХХ век. За БУДА и ПЕЩА също съм съгласен с чудесните ти попадения,да не говорим за останалото!
цитирай
2. mrazekoff - Много интересен
08.08.2018 15:18
материал! За много от тези исторически факти не бях чувал. Не съм се и интересувал толкова от тези подробности, но ми стана интересно да науча подробности за миналото на българското влияние в Европа. Напоследък нямаме желание да се гордеем с миналото. Всичко е във фаза оплакване и злословене. Радвам се, че с този постинг човек открива повод за гордост. Благодаря за удоволствието да прочета тази интересна тема! Хубави дни ти пожелавам!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
08.08.2018 16:18
shtaparov написа:
Браво за чудесната статия приятелю,поздравления! Споделям почти всичко от твоето мислене: в "Румъния" е имало и по-добри времена,когато Българската лексика е стигала до 60% преди тамошните забутаняци да почнат умишлено да я "чистят". От името на Дракула няма исторически документ,който да е писан на друг език освен на Български което значи,че той директно си е Българин а всичко,което пишат другите за него е лъжа,измислена през ХХ век. За БУДА и ПЕЩА също съм съгласен с чудесните ти попадения,да не говорим за останалото!


Благодаря ти приятелю, за отзива!
Радва ме оценката на компетентен човек като тебе, а калинките да си редят минусите това умеят, това правят!
На тях и да им наливаш в главата няма да проумеят, камо ли да оценят?!
Та толкова ценя и оценката им И за тоалетна хартия не става!
Важна за мен е оценката на хора като тебе,не на самообявили се за нещо, а всъщност самодоказали се нищожества, особено пък човешки!
Някои смятат ,че науката е да повтаряш до самозабрава ,какво е написано в дебелите бумаги!
Да, но тази наука аз я оставям за тях Не съм алчен
Мен ме интересува преди всичко това, което липсва или е подминато в дебелите книги Или ,по неизвестни причини, не отговаря на действителността

Хубав ден приятелю!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!
08.08.2018 16:31
mrazekoff написа:
материал! За много от тези исторически факти не бях чувал. Не съм се и интересувал толкова от тези подробности, но ми стана интересно да науча подробности за миналото на българското влияние в Европа. Напоследък нямаме желание да се гордеем с миналото. Всичко е във фаза оплакване и злословене. Радвам се, че с този постинг човек открива повод за гордост. Благодаря за удоволствието да прочета тази интересна тема! Хубави дни ти пожелавам!


Ти си скромен и в същото врем много талантлив човек!
Така ,че няма как да подмина написаното от тебе, да махна с ръка!
То е изключително важно и ценно ца мен!
Аз това обичам в науката -малко или пълно неизвестното! Не обичам да повтарям известното и само него
Да се занимавам само с рутинни неща

Това беше заблязано за пръв път от човек, когото много ценя и уважавам
Беше ми казал, при рзговор насаме, че най много цени в мен увереността ми! Че там, където другите обикновено се спират, аз продължавам? И намирам път!
Увереност? Имам колебания, разбира се! Но ,че търся път в неизвестното, там е напълно прав!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
5. kvg55 - leonleonovpom2,
08.08.2018 19:22
Възможно ли е да се преодолеят и преобърнат натрупаните досега заблуди.
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
08.08.2018 20:20
kvg55 написа:
Възможно ли е да се преодолеят и преобърнат натрупаните досега заблуди.


Съмнявам се!
Учените ,повечето, са догватици Като премат нещо за истина, стават невъзприемчиви към промяна - По ред причини Тази истина те я знаят като стихотворение-наизуст! За грешната става дума Следователно, ако се коригира, ще трябва да учат нещо ново, наизуст!
Не, ще драпат срещу новото!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
7. apostapostoloff - Русти не е съгласен и пак
09.08.2018 10:28
те е взел за мезе. Вземи мерки!
цитирай
8. born - Пропускаш Италия !
09.08.2018 12:44
Пропускаш Италия !
цитирай
9. leonleonovpom2 - Русти не е съгласен и пак
09.08.2018 14:06
apostapostoloff написа:
те е взел за мезе. Вземи мерки!


Да, благодаря!
С мен обикновено простаците не са съгласни и ме вземат за мезе

Това е радостта на простака!

Знаеш ли, мнението на такива потребители, класически тип, не ме интересува изобщо, колкото и да се натрапват! Както и клозетните им писания Те са върхът на възможностите им, това го разбирам , но е недостатъчно, за да ме заинтересова и да привлече вниманието ми!
Жалко за такива, че имат някакво образованийце, само това мога да кажа!
Вредно е за тях самите и за тези ,които са в контакг с тях! Слугински!
Ти в контакт ли си с такива? Пази се, ще има късо!
Все пак не вярвам да си в тази група, ти демонстрираш европейски характер и възпитание, да изпаднеш дотам!

цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!!
09.08.2018 14:18
born написа:
Пропускаш Италия !


Да, писал съм ,че това е кратък вариант!
Пропуснал съм не само Италия! Освен неописаните Балкански територии,пропуснал съм не само Италия-връзките ни в Италия са основна тема в моите писания, но съм пропуснал Франция и дори Испания!
Но аз съм подхванал това, което е нормално да се счита за очевидно, но не е!
За съжаление!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
11. nedovolen - Браво, за поста! След Щапаров ...
09.08.2018 15:28
Браво, за поста!
След Щапаров няма какво да добавя, не като коментирал първи, а като такива капацитети в областта.
Традиционните историци да си хвърлят дипломите в Дунав, без да ги вадят от джоба!
:)))
цитирай
12. nedovolen - ПП
09.08.2018 15:32
Въййй, пропуснах поддръжниците им. Не са довтасали още.
:)))
цитирай
13. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
09.08.2018 15:39
nedovolen написа:
Браво, за поста!
След Щапаров няма какво да добавя, не като коментирал първи, а като такива капацитети в областта.
Традиционните историци да си хвърлят дипломите в Дунав, без да ги вадят от джоба!
:)))


Благодаря, приятелю!
Да се хвърлят в ДУНУМ с дипломите!?
Е, нека си живеят, има място, вода и въздух за всички!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Въййй, пропуснах поддръжниците ...
09.08.2018 15:44
nedovolen написа:
Въййй, пропуснах поддръжниците им. Не са довтасали още.
:)))


А, те винаги са в бойна готовност за подвизи!
Имаш предвид папагалите, които повтарят написаното и прочетеното?
На времето бяха по- скромни - парадираха само ,че са многознайници!
Сега хлябът им е пораснал!
Трърдят ,че са и "учени" ?
Което ме изненадва!
Проспал съм прехода им- от папагал към папагал учЬОн!?
Май съвпада и с другия преход!?

Хубав ден, приятелю!
цитирай
15. barin - Здравей, Адаш. Всичко е написано ...
10.08.2018 06:35
Здравей, Адаш. Всичко е написано кратко и ясно за българите в Европа. Към коментар *11 на Николай мога леко да променя" Да се хвърлят в Дунава". Защо още прикриват артефакти, а постоянно излизат нови?
Поздрави!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
10.08.2018 07:46
barin написа:
Здравей, Адаш. Всичко е написано кратко и ясно за българите в Европа. Към коментар *11 на Николай мога леко да променя" Да се хвърлят в Дунава". Защо още прикриват артефакти, а постоянно излизат нови?
Поздрави!


Моето, елементарно обяснение е, че за някои учени, даже болшинството, науката е догма Веднъж постановеното да не се пипа!?
Впрочем, удобно е така!
Научаваш едно и като кречетало го повтаряш Наизуст!?
Какво да се ровиш и да търсиш?
Затова така настървено се нахвърлят върху новатори, като Ганчо Ценов например!
И когато имат и власт и подкрепа, резултатът е такъв!
Никакъв!

Хубав ден, Адаш!
цитирай
17. анонимен - 15
10.08.2018 11:15
Barin, виж пак какво съм написал. Това е образно казано, не дефакто. Не желая никой да се хвърля. Това е божи грях.
:)))
Ганчо Ценов е Човек. За това много го плюят.
цитирай
18. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
10.08.2018 14:02
анонимен написа:
Barin, виж пак какво съм написал. Това е образно казано, не дефакто. Не желая никой да се хвърля. Това е божи грях.
:)))
Ганчо Ценов е Човек. За това много го плюят.


Това да се хвърлят в Дунав, беше моя добавка!
Но с уточвевие ,че не го искаме, нека си живеят, стига да не вредят! Префразирано по Тиберий-Нека ме мразят, но да не пречат!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
19. apostapostoloff - Е, да не забравяме и тази шега:
10.08.2018 15:38
Кой ни мисли зло, на майка му у г..о!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Е, да не забравяме и тази шега:
10.08.2018 16:44
apostapostoloff написа:
Кой ни мисли зло, на майка му у г..о!


Да, това е шега!
Но има и една доказана истина:
Че , който вади нож, от нож умира! Просто сам ще си го намери!

Хубав ден!
цитирай
21. barin - За коментар 15: Не погледнах вни...
11.08.2018 17:44
За коментар 15: Не погледнах внимателно, Николай. Може да е прозвучало пресилено. И аз не искам никой заради грешки да се хвърля е Дунава.
Поздрави!
цитирай
22. nedovolen - Много благодаря, Барин! Мисля, ...
11.08.2018 22:11
Много благодаря, Барин!
Мисля, че пасва - на съда всичко е ясно, да влезе убития.
:)))
цитирай
23. iliyanv - Ауу, пропуснал си волжките булгаристанци
15.08.2018 15:15
Ще земе да се засегне сеновския мангал Атил. И кавказките булгур-манафи, които според Барни, си оставили каменните градове в Кавказ, несъмнено български по летописни сведения, и отишле в Онгъла при комарите. И древните балхарци си пропуснал, чи как уа - за Балхара, несъмнено булгурската прародина, всеки е чУвал. Да не забравяме и памирските, афганистанските, монголските, сибирските и иранските булгарчета.
цитирай
24. leonleonovpom2 - Илиане, все пак да се уважаваме Р...
15.08.2018 16:04
Илиане, все пак да се уважаваме Различията не са основание за обиди
Аз уважавам много Атил и Адаша и те не заслужават подобно отношение
Никой не е безгрешен
Сега, по същество
Посочени са следите ни в Европа
Че ги има и другаде, това не е спорно
Що се отнася до прародината ни, тя е около Черно море Тук се е зародила цивилизацията Тук е бил потопът, принудил местните да мигрират в различни посоки Има и разселване на изток, инициирано от Александър Велики в резултат на идеята му да се създаде хомогенен народ Така наречената Согдианска империя
Нещата си отиват на мястото, но трябва да се свържат
Например, защо Българите идват оттам и се насочват към днешните земи на България и Италия?
Уж са номади, а създават държави и строят градове? Откъде изва този управленчески опит?
Ето и Кубрат казва на брат си Кий, че като е недоволен, да си направи собствена държава!.....
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139951
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102604
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031