Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.08.2018 20:52 - Произход на името Българи- в подкрепа на постинга на Диданов
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4411 Коментари: 12 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Впечатли ме написаното от Дилян!
Логично, вписва се във времето., няма прескачания ! 

Относно произхода на етносните имена има две положения-Едното е митологично, героично и се свързва с дълбогата древност! Затова в този вариант има и  нещо божествено- задължително Не човек, бог има пръст в името!.
Другото е по- късно и обикновено се свързва с някакъв реален факт, признат исторически, не само легендарен!

Подходящ пример в това отношение са хърватите .Митологичният им произход, свързан с легендарен герой гласи ,че идват от северозапад, от земите на днешнаЧехия!?
Другият, по- късен и базиран на историческа личност е, че са клон на Българите!Идват от североизток и името им е свързано с владетеля на Велика България-Кубрат!
Лесно обясняват съвременните хърватски историци преобразуването от Кубрат на Хърват или Хорват!.....

Ценното в анализите на Дилян-Диданов е това, че той доказва местния произход на името Българин! И,  че то идва с хилядолетия назад във времето, много по - рано от мнимото, за пръв път,  идване на Аспарух в нашите земи!
А местният произход на името е пряко свързан и с местния произход на самите Българи!

Спомням си, преди години ,по някакъв проблем ,правех схравка в библиотеката. Забравих за него, когато видях малка подвързана книжка-" История на България"!  От наш възрожденец беше!  Разтворих я и попаднах на първите ни владетели Били царе и първият-цар бил Гордий-Фригийският цар с прословутия възел, който Александър Македонски развързал с разсичане!?
Не го приех сериозно, но го запомних!  След време реших да потърся книгата Прерових библиотеката, но като не си спомнях автора, не я открих!
Имаше логика, името обикновено има смисъл някакъв, а това един цар да е горд човек е напълно в реда на нещата! Името му има смисъл на нашия, говорим език!?

Нащата история е била известна , поне на владетелите ни! Но книжнината ни е системно унищожавана не от турците, а  от гърците, които са се разпореждали в манастирските ни библиотеки! Книгите в Средновековна България са съхранявани там и в патриаршеската и Царската библиотеки!
 В началото на 19-ти век в Търново, при ремонт е открита зазидана Патриаршеската библиотека!  Монасите ,Българи,  имали неблагоразумието ,да уведомят епископа-грък ,мисля ,че се казваше Неофит?!  Той прегледал книгите, с изключение на десетина гръцки, били Български!  Гръцките отделил, а Българските ,като маловажни,  наредил да натоварят на две каруци и да ги изгорят?!
Така ,с унижожаването но книжнината , се заличават и сведенията за произхода ни!

А има сведения , съхранени и до днес, какви сме От най-високо място-от цар Калоян!  Запазена е преписката му с папа Инокентий Трети!  В нея той твърди, че е от рода на Симеон и Самуил и, че произхожда от стар Римски род! За да му се връчи корона и църковно знаме, папата проверява е удостоверява истинността на твърдението!

Римляните, водят произхода си от фригите, Троада е област във Фригия Но Български цар е Цар Гордий-цар на Фригия!  Римляни и Българи се застъпват-във Фригия Има и съвпадения и при други фригийски имена, коментирани са- на самия Еней Подарк-Приам, Милий, Хромий!
И още нещо, когато папските легати казват на Калоян, че идват от вечния град, създаден от Еней, той веднага отговаря на смаяните си ,високопоставени гости ,че знае с кого е воювал народът му в Троянската война!?
Калоян е наясно с историята на народа си, далече назад, преди повече от две хиляди години !
Впрочем, в " Енеида", Вергилий понякога нарича Еней не с името му , а с " фригиецът"!

Все пак, как са се озовали Българите от Фригия в Индия, Пакистан и Афганистан, където някои търсят родината ни?!

Дилян посочва похода на Дионис!
Сигурно е прав, съхранен е в народната памет!
Но има и един друг поход, за който има достоверни, исторически факти!  И той е на Александър Македонски! И той е описван тук, но сега нещата са събрани заедно.

Накратко иска да създаде империя с хомогенен народ . И започва масово преселение на хора отт Балканите на изток-за войници, администрация, специалисти...

Този процес се засилва, особено след смъртта му, при създаване на Согдианската империя . Просъществувала близо три века, управлявана от македонски царе! Имената им са известни ! Столицата Согдиана е най-големият град в света тогава, десетки пъти по-голям от Атина!

След разпада и се появяват множество княжества, не ханства, едно от които е Кушанското!  Създава се мощната Кушанска империя ,на мястото на Согдианската И тогава се появяват Българите, споменът за които е жив и днес в посочените три страни !
При нормалния разпад на тази империя, започва великото преселение, което за Българите всъщност е Великото завръщане!  По обратния си път създават седем или осем държави, като последната е Голяма или Велика България-Кубратовата!
Клон от тези Българи, на Аспарух, създава и Дунавска България
На земите на предците си!

Така отговаря и Калоян на наглото писмо на Бодуен, да предаде земите си на него!?
Казва ,че той, Калоян , не е узурпатор на тези земи, че те му принадлежат по право, защото са владение на предците му, а ромеите с вероломство временно са ги завладяли!





Гласувай:
26


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Обожествяването на владетелите е ...
23.08.2018 21:56
Обожествяването на владетелите е практика в Рим! Императорът е бог и приживе, но обикновено след смъртта му се обожествява официално! Особено , ако има заслуги!
Този обичай е взет от римляните от други народи, например траките
Дианис първо е бил цар, извършил е подвизите си и след тях , най вероятно след смъртта му , е обожествен!
цитирай
2. barin - Здравей, Адаш. Диданов пише много ...
24.08.2018 08:36
Здравей, Адаш. Диданов пише много добре и заслужава подкрепа. В изследванията за старите български неща е сред най-добрите в блога. Редовно го подкрепям, чета, коментирам и гласувам, както и за теб. Аз малко късно прочетох неговата тема за произхода на името българи.
Поздрави!
цитирай
3. kvg55 - leonleonovpom2,
24.08.2018 11:43
Древни сме, древни, колкото света!
Поздравления!
цитирай
4. didanov - Благодаря за подкрепата приятелю
24.08.2018 12:43
Колкото за похода на Дионис се казва, че е стигнал до северна Индия и там били посрещнати като богове. Но едва ли са се подвизавали под името българи защото това е било поне 7-8 века преди цар Блог. Поздрави
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Адаш!
24.08.2018 13:56
barin написа:
Здравей, Адаш. Диданов пише много добре и заслужава подкрепа. В изследванията за старите български неща е сред най-добрите в блога. Редовно го подкрепям, чета, коментирам и гласувам, както и за теб. Аз малко късно прочетох неговата тема за произхода на името българи.
Поздрави!


Така е, съгласен съм!
Има солидни познания относно древната история на нашите земи и добре прави, че ги популяризира!

Хубав ден, Адаш!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
24.08.2018 14:00
kvg55 написа:
Древни сме, древни, колкото света!
Поздравления!


благодаря ти за отзива и з отношението!
така е, от най- древните народи на света сме!
Показателен е и езикът ни Дори и сред сродните езици се откроява със съвършенството си!

Хубав ден!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
24.08.2018 14:08
didanov написа:
Колкото за похода на Дионис се казва, че е стигнал до северна Индия и там били посрещнати като богове. Но едва ли са се подвизавали под името българи защото това е било поне 7-8 века преди цар Блог. Поздрави


Разбира се, че ще те подкрепя!
Факт е, че и днес в Афганистан живеятБбългари, рязко отличаващи се от местното население Преобладават русокоси и светлооки Пущуните ги боготворят! По време на инвазията в Афганистан е имало и Български полк На Българите никога не е посягано Знаейки за това руското командване злоупотребявало със задачите към Българите Убедено, че няма да им посегнат

Хубав ден!
цитирай
8. get - 4.didanov - Диляне, да оставим за момент митичния цар Болг - и да те питам за друго?
24.08.2018 17:01
didanov написа:
Колкото за похода на Дионис се казва, че е стигнал до северна Индия и там били посрещнати като богове. Но едва ли са се подвизавали под името българи защото това е било поне 7-8 века преди цар Блог. Поздрави


Откъде ли ще ДА Е ТРЪГНАЛ бог Дионис ... и откъде ли ще да е минавал маршрута МУ - за да достигне Индия?
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
24.08.2018 23:28
get написа:
didanov написа:
Колкото за похода на Дионис се казва, че е стигнал до северна Индия и там били посрещнати като богове. Но едва ли са се подвизавали под името българи защото това е било поне 7-8 века преди цар Блог. Поздрави


Откъде ли ще ДА Е ТРЪГНАЛ бог Дионис ... и откъде ли ще да е минавал маршрута МУ - за да достигне Индия?


Ще дам моето мнение, запазва си Дилян правото да отговори
Понеже Дионис е преди Александър и Гордий във времето, логиката за пътят му сочи-Мала Азия, където вероятно оставя Фригия,Персия, Афганистан, Индия-това във съвременни координати
Този път повтаря и Арександър Велики....

Хубава вечер!
цитирай
10. shtaparov - Единственото лошо на Александър е ...
26.08.2018 18:01
Единственото лошо на Александър е било това,че е налагал на народите доброволна или насилствена елинизация- нещо,което не всекиму се е нравило и в крайна сметка довело до гибелта на неговата родина,когато всички гръцки присвоители продали Македония на римляните а те им върнали жеста,като я обявили за "гръцка" страна.
цитирай
11. leonleonovpom2 - здравей, приятелю!
26.08.2018 20:56
shtaparov написа:
Единственото лошо на Александър е било това,че е налагал на народите доброволна или насилствена елинизация- нещо,което не всекиму се е нравило и в крайна сметка довело до гибелта на неговата родина,когато всички гръцки присвоители продали Македония на римляните а те им върнали жеста,като я обявили за "гръцка" страна.


Гърчеенето е по линия на родителите му
Баща му, за да участва на Олимпийските игри се изкарва грък
Гърци са му били учителите Майка му, за нея да не говорим Внушавала му, че не Филип, а ,че Зевс му е баща
Неправилното възпитание винаги дава рикошет някъде
А от грък признателности благодарност, може, но на куково лято!

Хубава вечер!
цитирай
12. goro6 - Има нещо гнило в елинизацията.
12.09.2018 07:54
shtaparov написа:
Единственото лошо на Александър е било това,че е налагал на народите доброволна или насилствена елинизация- нещо,което не всекиму се е нравило и в крайна сметка довело до гибелта на неговата родина,когато всички гръцки присвоители продали Македония на римляните а те им върнали жеста,като я обявили за "гръцка" страна.
Струва ми се, че нещата около Сашо Македончето са доста раздути. При тогавашното технологично ниво на средствата за комуникация е малко вероятно, да не кажа невъзможно, да се извършат дейностите, приписвани на младия базилевс. Върха на учудването ми бе изречението , което прочетох: " Основаването на градове-колонии от Александър Велики и разпространението на гръцката култура на Изток се превръщат в нова елинистическа цивилизация, аспекти от която са налице и в традициите на Византия до средата на XV век." Как така за 13 години и света завладява, и гръцката култура(???) разпространява и я превръща в елинистична цивилизация. Строенето на градове е български патент. "Където стъпят българи, все бели градове никнат". Цялата култура, наречена гръцка, е пелазгийска. Писмеността е фригийска и има сведения, че и олимпийските игри не са гръцка идея. Остава содомията и педераслъка, и пардон - демокрацията, която си е лъжекрация, демек власт на лъжците. И защо няма поне топоними от тази цивилизация? Не малко, ами доста афиф ми изглежда цялата работа, но това си е мой проблем. Ако някой помогне да си променя мнението ще му бъда благодарен.


цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9134471
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031