Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2018 13:21 - За интересуващите се от научните правила и методи
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 7460 Коментари: 19 Гласове:
39


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Става дума за конвенционалната наука, за другите и клонове нямам познания и респективно- нямам претенции!

Някои смятат ,че са учени по рождение!?  Разбират и могат!?
Да това е ивнтересно и полезно- за тях самите
Например, да изброят маса цитати от стари автори по дадена тема... Това  е наистина доказателство за ерудицията им и за учеността им - също!
Да, трябва да се съгласи човек, старите автори  е задължително  да се уважават и да  ползват!
Но това дали е достатъчно, да се твърди ,че ползващият ги е учен?
Ами този автор може да е сгрешил-умишлено или не, неволно!

Следващият етап е анализ на прочетеното и изводи на тази база!
Ганчо Ценов ползва минимум три източника и изводите прави на база съпоставка на написаното в тях! Така действа истинския историк!

Например готът Йордан, един от големите историци на пети век твърди ,че готите преди се наричали гети!?
Сега Йордан  или Йорданес не звучи името като немско да, на латински няма "ДЖ", за да се трансформира на Джордан Затов подминаваме несъответствието!

Но да поразсъждаваме...
Йордан е гот, той едва ли, направо е изключено,  да пише небивалици за своя народ С каква цел, каква какво полза им от това? Той е истински учен, интересува го само истината!

Следователно, редно е да  се приеме твърдението му!
Но сега възниква въпросът, защо са сменили името си гетите  и то така, че да е едновременно близко  и различно?!

Да, Херодот отбелязва, че траките лесно сменят имената на племената си!  Това е едно от обясненията!  Например гетите прехвърлили се от Мизия и Малка Скития в днешна Румъния,  се наричат даки Но името гети ксе съхранява в името на столицата им в комбиначия със сармати! Които са считани за Българи

Все пак да потърсим причина за смяната на името!
Готите привличат вниманието в средата на трети век, когато при Абритус-Разград разбиват елитната римска армия -251 г. сл. Хр.! Загива императорът Траян Деций и синът му Херений Етруск, който му е съимператор! После повече от век обитават земите ни, преди да поемат на запад! За гети, които живеят на тези места , не се говори
Възможно ли е зад готите, да се крият гети!?
Да, при това  напълно
През 212 г. Сл. Хр.император Каракала собственоръчно убива брат си Гета, поне така се твърди.....
И Гета, който му е съимператор изчезва от всякъде, дори и от семейната камея!?  Опасно е да се спомене дори името му , поради угроза от смъртно наказание)

А има цял народ, наречен   с това омразно за императора име!?
Какво е решението? Ами да се смени то, но безболезнено, така ,че и вълкът да е сит и агнето цяло!
Подходящо за тази цел   е името готи Това твърди и готът Йордан!
Така ,че не е необходимо да се подминава казаното от него като случайно хрумване! Лесно може да се даде обяснение!

Защо не е отбелязано в момента? Ами и това е разбираемо, какво да се напише?  Че заради убийството на Гета от брат му е сменено името на един народ- от гети на готи!?
Свидетелството на готът Йордан за станалото е предостатъчно в случая


Тагове:   наука,   Готи,   Гети,   правила,   научност,


Гласувай:
40


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Благодрност!
22.10.2018 13:26
Искрена при това, че проблемът ми се реши Този, с невъзможността да публикувам!

Постингът е по-скоро експериментален! Не съм се задълбочавал много, защото рискът беше голям!

Хубав ден на всички добри хора!

П.П.
Лошите си го правят добър по техен си начин и не се нуждаят от пожелания!
цитирай
2. radostinalassa - И аз съм чувала точно това от Левашов
22.10.2018 14:19
Народите , като скити, сармати са носили името на предводителя си. След това са вземали името на новия такъв. Но не е възможно те да са изчезнали, както им се иска на западните историци. И изведнъж в 6 век да се появят славяните.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Предупреждение!
22.10.2018 14:28
Ще бъда безкомпромисен към всеки, независимо кой, държащ се нагло, подигравателно и присмехулно с мен
Търпях достатъчно недоказали се наглеци
Какъв съм, знам много по- добре от тях! И ,които трябва са ме оценили и оценят!
Доктор съм, димпломата ми е издадена от БАН!
Наясно съм с науката, как се прави, какви са правилата и!
Така ,че много моля!

Видях кои са истински приятели през тези две седмици, няма нужда други сега да излизат веднага от дупките си!
Къде бяха през това време?!
А някои ,дори и да не опитват да пишат тук! Да си оставят мръсотията и да изчезват!
Знаят кои са!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Радостина!
22.10.2018 14:40
radostinalassa написа:
Народите , като скити, сармати са носили името на предводителя си. След това са вземали името на новия такъв. Но не е възможно те да са изчезнали, както им се иска на западните историци. И изведнъж в 6 век да се появят славяните.


До в момента ,в който започвам да решавам някакъв проблем, нормално проучвам как стоят нещата, какво е написано!
Но от момента ,в който вече го решавам, зает съм само с това, което съм набелязал! Планът за изпълнение
Имал съм случай, решението да се окаже обратно на описаното! Ако се ръководех само от него, нищо нямаше да направя! Но в частен случай,отричаното стана решение!
Така ,че науката не е само повторение на известното Ако искаш да имаш принос, търси ти се и новост! Естествено, трябва да я докажеш! Може и хипотеза да е, без доказателства! Тогава самият резултат се ползва за доказателство!

Хубав ден!
цитирай
5. nedovolen - Поздравления
22.10.2018 17:38
за възстановената възможност за публикуване. Ако не админовска на сайта, причината е вероятно разрешен технически проблем.
Вероятността да е от тези, за които намекваш в к3, клони към нула. Те си имат други компетенции.
:)))
цитирай
6. krumbelosvet - Май само ние, българите,
22.10.2018 17:47
Май само ние българите имаме интерес да се разкрият тия "метаморфози" - "изчезваве" на големи и славни народи и ОТ НИЩОТО изникване на нови. Примерно готи или славяни.
А историята е политика. Как ще наложиш една истина, ако е неизгодна за ВСИЧКИ силни днес...
цитирай
7. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
22.10.2018 17:55
nedovolen написа:
за възстановената възможност за публикуване. Ако не админовска на сайта, причината е вероятно разрешен технически проблем.
Вероятността да е от тези, за които намекваш в к3, клони към нула. Те си имат други компетенции.
:)))


Да, макар и в други области са много "компетентни"! Затова не подценявам компетентността им!
И удоволствието, което изпитват от нея!От следващата я мръсотия!
Благодаря ти за отзива и за съпричасността!
Вероятно е и аз така смятах, че е технически проблем!
Но все пак не трябва да се изпускат и от око компетентните за всякакви видове мръсотии!....

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
22.10.2018 19:30
krumbelosvet написа:
Май само ние българите имаме интерес да се разкрият тия "метаморфози" - "изчезваве" на големи и славни народи и ОТ НИЩОТО изникване на нови. Примерно готи или славяни.
А историята е политика. Как ще наложиш една истина, ако е неизгодна за ВСИЧКИ силни днес...


Че политиката формира историята, това е безусловно вярно! Примери-Берлински конгрес, Ньойски договор....
Не, това е за истината А казват ,че историята е фишат победителите което е безусловно вярно!
Вината си е в нас че от водеща страна в Европа сме допуснали да загубим държавността и други да решават съдбата ни- за добро или за зло! И да пишат реално историята ни
бълтарите са стигнали до Италия, Франция, Испания, играели са важна роля в Ранносредновековната история на Европа! Да не говорим за Калоян, който след като дипломацията не дава резултат, показва на френските рицари ,че може да се разправи силово с тях!

Хубава вечер!
цитирай
9. batogo - !!!:))) Поздравления, Иване!
23.10.2018 13:15
Много добра аргументация на подобни еквилибристики, които се случват в историята!
Радвам се, че се е решил проблемът с невъзможността да публикуваш.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Огняне!
23.10.2018 14:19
batogo написа:
Много добра аргументация на подобни еквилибристики, които се случват в историята!
Радвам се, че се е решил проблемът с невъзможността да публикуваш.
Хубав ден, приятелю!



Според мен администрацията свърши работата!
Защото ме информираха ,че работят по проблема, да имам търпение!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
11. get - - Приятелю, САМ ЩЕ СИ ОТГОВОРИШ - защо на мястото на стари народи КАТО БЪЛГАРСКИЯ ... ?
23.10.2018 17:29
... се появиха от НИЩОТО - НОВИ, на които народи бе ПРЕПИСАНА ИСТОРИЯТА на старите?

- Сравни ДВЕТЕ РЕДАКЦИИ - на една ИЗВЕСТНА НА ВСЯКО БЪЛГАРЧЕ, ПЕСЕН?

I-ви ОРИГИНАЛЕН ВАРИАНТ - написан от ръката на българина-мъдрец и поет Стоян Михайловски?

"...
Напред! Науката е слънце,
което във душите грей!
Напред! Народността не пада
там, дето знаньето живей!

Безвестен беше ти, безславен!...
О, влез в Историята веч,
духовно покори страните,
които завладя със меч!..."

Тъй солунските двама братя
насърчаваха дедите ни...
О, минало незабравимо,
о, пресвещени старини!
..."


II-ри - Написан(цензуриран) след Девети септември 1944 год. вариант?

"...
Напред! Науката е слънце,
което във душите грей!
Напред! Народността не пада там,
гдето знаньето живей!

Безвестен беше ти, безславен!
О, влез в историята веч,
ведно със другите славяни
кръстосай дух със огнен меч!
..."

- Или както се казва: НАМЕРЕТЕ РАЗЛИКИТЕ! Намерихте ли ги?
- Хайде сега СЕ ОПИТАЙТЕ ДА ОБЯСНИТЕ - ЗАЩО СЕ Е НАЛОЖИЛО да се ПРОМЕНЯ текста?!

Отговора се съдържа в един КОМЕНТАР-ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ(!) от 1872г. на почтенният германски историк В. Обермюлер!?

„ Ония народи, които след края на т.нар. „Велико преселение на народите”, ще бъдат наречени „СЛАВЯНИ”, не са всъщност нищо друго освен остатъците от народите, населявали преди това съответните земи и назовавани от гърци и римляни в дълги списъци(като): траки, гети, мизи, даки, агатири и т. н. … !
Въпреки това, тези изворни документи СЕ ПРЕНЕБРЕГВАТ от германисти и слависти ИЛИ ПРИСТО те БИВАТ ОСМИВАНИ, ЗАЩОТО НЕ СЕ ВМЪКВАТ В РАМКИТЕ НА ПАН-ГЕРМАНСКАТА И ПАН-СЛАВИСТКА ТЕНДЕЦИОЗНИ ИСТОРИИ.
Но и заради това, тези историци са принудени заедно с „потока” на „Великото преселение”, „да изтрият” (да представят за „изчезнали” – д.м.) ПОЧТИ ВСИЧКИ СТАРИ НАРОДИ от земите, и след тях да направят така, че да се „появят” съвсем нови, на които ДА СЕ ТЪРСЯТ прародини и …” – край на цитата!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Гет!
23.10.2018 20:13
Да, славяни е разликата! Просто Българите от предходните векове са подменени със славяни! А всъщност става дума за словени! Което, мое мнение е ,не е етносно име! В основния му смисъл
Доказателства?!
Ами много силно доказателство дава Екатерина Велика !
Владееща няколко езика и направила сравнителни речници на езиците, тя споделя, че ще изуми всички с това, колко много славянски топоними има в Западна Европа!
Откъде идват?
Да, вярно е ,казаното от нея ! И има един ,на чието име е кръстен полуостров- Пиринейският/ на испански/
Да, какво търсят славяните там?!
Историята е дълга, но именно Българите кръстосват Южна Европа през вековете! Последното им силно присъствие е чрез катарите и албигойците-богомилите, чието учение идва от...България
Нещата са ясни, не са трудни за разгадаване

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
13. get - Да, славяни е разликата! Просто ...
24.10.2018 13:17
leonleonovpom2 написа:

Да, славяни е разликата! Просто Българите от предходните векове са подменени със славяни! А всъщност става дума за словени!
...


Пропускаш втората част ... от това което съм написал - в най-синтезиран вид то е ... ?
get написа:

... тези изворни документи СЕ ПРЕНЕБРЕГВАТ от германисти и слависти ИЛИ ПРИСТО те БИВАТ ОСМИВАНИ, ЗАЩОТО НЕ СЕ ВМЪКВАТ В РАМКИТЕ НА ПАН-ГЕРМАНСКАТА И ПАН-СЛАВИСТКА ТЕНДЕЦИОЗНИ ИСТОРИИ.
...


- Схващаш ли КОИ СА тези ... които имат за ЦЕЛ ПОДМЯНА НА НАШАТА, БЪЛГАРСКАТА история?! ... и да подменят БЪЛГАРИ със СЛАВЯНИ?
цитирай
14. shtaparov - Политиката е изчанчила много ис...
24.10.2018 14:17
Политиката е изчанчила много исторически истини: първо е името на Гетите а после- и тяхната идентичност. Така се опитва да направи и с Българите но ако имахме раждаемостта на Царство България,номерът й никога нямаше да мине!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Да, Гет!
24.10.2018 15:21
get написа:
leonleonovpom2 написа:

Да, славяни е разликата! Просто Българите от предходните векове са подменени със славяни! А всъщност става дума за словени!
...


Пропускаш втората част ... от това което съм написал - в най-синтезиран вид то е ... ?
get написа:

... тези изворни документи СЕ ПРЕНЕБРЕГВАТ от германисти и слависти ИЛИ ПРИСТО те БИВАТ ОСМИВАНИ, ЗАЩОТО НЕ СЕ ВМЪКВАТ В РАМКИТЕ НА ПАН-ГЕРМАНСКАТА И ПАН-СЛАВИСТКА ТЕНДЕЦИОЗНИ ИСТОРИИ.
...


- Схващаш ли КОИ СА тези ... които имат за ЦЕЛ ПОДМЯНА НА НАШАТА, БЪЛГАРСКАТА история?! ... и да подменят БЪЛГАРИ със СЛАВЯНИ?


Но е смешно, защото те самите са част нас Не казвам ,че сега са Българи, но някога са били много свързани с нас !
Нещо като Австрия и Германия сме, но с разменени места!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
24.10.2018 15:30
shtaparov написа:
Политиката е изчанчила много исторически истини: първо е името на Гетите а после- и тяхната идентичност. Така се опитва да направи и с Българите но ако имахме раждаемостта на Царство България,номерът й никога нямаше да мине!


Прав си!
Баба ми са били 12 деца
Дядо ми, по линия на баща ми, знам със сигурност за десет имена на негови братя еи сестри!
Дори баща ми-шест са доживели до старост, три са починали като малки деца!
Но тогава е имало здраво семейство !Мъжът работи и осигурява прехраната В къщи господарка е жената Тя отговаря за децата, за масата! Да има всичко на нея от това, което мъжът е осигурил за прехрана
Децата и те отрано са наясно, кой с какво ще се занимава!
Кой ще учи, кой ще работи по имотите
Ред и сигурност!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
17. get - Политиката е изчанчила много ис...
25.10.2018 11:24
shtaparov написа:

Политиката е изчанчила много исторически истини: първо е името на Гетите а после- и тяхната идентичност. Така се опитва да направи и с Българите но ако имахме раждаемостта на Царство България,номерът й никога нямаше да мине!

get написа:

... тези изворни документи СЕ ПРЕНЕБРЕГВАТ от германисти и слависти ИЛИ ПРИСТО те БИВАТ ОСМИВАНИ, ЗАЩОТО НЕ СЕ ВМЪКВАТ В РАМКИТЕ НА ПАН-ГЕРМАНСКАТА И ПАН-СЛАВИСТКА ТЕНДЕЦИОЗНИ ИСТОРИИ.
...
I-во
1. Теофилакт Симоката (580 - 630):
„Гети, наречени още сКЛавини прекосяват границите на Тракия ... сКЛавиниили гети защото така бяха наричани в древността."
2. Павел Орозий IV-ти век: „...онези гети, които сега се наричат готи“,
3. Филосторг(ученика на Урфила) пише: „...скитите отвъд Дунава, които старите автори наричаха гети, а сегашните - готи.“
4. Св. Иероним (347-419) пише: „...Et certe Gothos omnes retro eruditi magis Getas quam Gog et Magog appettare consueverun"
5. Амброзий отбелязва: „...Gog iste Gothus est“ 6.
6. Клавдий Клавдиан, който е бил съвременник на Аларих, съобщава, че Аларих начело на гетите нападнал Италия
7. Според Касиодор гетският крал Витиг(ес) наричал готския народ «geticus populus»!

II-ро
Самият Йордан нарича "библията" на шведско-германските "готицисти" с ПОКАЗАТЕЛНОТО име "гЕтика"?
В същата ТОЙ НЕ ПРАВИ РАЗЛИКА ПРИ ЦИТИРАНЕТО НА ТАКИВА ФАКТИ - ИЗЕСТНИ за ГЕТИТЕ ... която ГОТИЦИСТИТЕ срамежливо пропускат?
1. Троянския герой Телефус той нарича «гот»
2. Гетската кралица Томирис за него също е и готска кралица
3. Споменатият от Херодот и Страбон тракийски философ и божество Залмоксис се подвизавал според Йордан при готите
4. Гетският философ Дикен (Dicenius) бил също гот
5. А египетският крал(фараон) Весозис (Vesosis) воювал срещу готите ?
От което СТАВА ОЧЕВАДНО, че Йордан явно описва старите гЕти, които нарича готи, КАТО ВИНАГИ изтъква разликата между готите и германците.
СЪЩОТО СЕ ПРАВИ И ОТ СРЕДНОВЕКОВЕН - латински хроникьор КОЙТО КОРЕКТНО назовава ФРАНКИТЕ-германци ... ама ГОТИТЕ, техни противници - Не!
- Що ли е така?
...


„Ако онези, които знаят истината, не я доверят на хората, вместо светлина, върху Земята ще се възцари мрак. И фанатиците, обладани от безумните си идеи, ще хвърлят човешкия род в неизброими беди.

Има много пътища, които водят към истината, и всеки е свободен да избере този, който му харесва.“

- Джордано Бруно


„Един от най-печалните уроци на историята се заключава в това, че ние сме били достатъчно дълго мамени и сме склонни да отхвърлим всякакви доказателства за измамата. Ние вече не искаме истината – измамата ни е завладяла.“

- Карл Сейгън
цитирай
18. apostapostoloff - Не ти вярвам, че си доктор.
31.10.2018 18:46
Фотокопирай дипломата си и я публикувай. Сигурен съм, че лъжеш.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9109451
Постинги: 1345
Коментари: 29579
Гласове: 102358
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031