Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2019 08:28 - Обичай
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3567 Коментари: 33 Гласове:
43

Последна промяна: 19.05.2019 08:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Дядо ми, ми е разказвал, още бях дете ,  един интересен случай!
Случката е в Родопите, в землишето на трада ,в който живееха баба ми и дядо ми!
Имаха лозе ,в близост до града, аз го заварих, ходех там с дядо ми, когато той го копаеше или пръскаше Беше ми направил малка мотика, бях пет, шест годишен и " копаех" с нея, подражавайки му!

Случката е от времето, когато майка ми е била дете.
Един ден баба ми, дядо ми е бил на работа,  отива на лозето, да го прекопае. Няма на кого да остави децата- майка ми и леля ми, взима и тях
В лозето имало огромен орех, не му се знаели годините...
Небето притъмняло, закапал дъжд. След кратко колебание, дали да се скрият под ореха или да притичат до града, баба ми грабва децата и на бегом се прибират в къщи  Веднага почва страшна буря, дядо ми твърдеше ,че е бил смерч, или торнадо, както е модерно да се нарича сега.
Възможно е, в Кричим, бях ученик,мина смерч. Рядкост е в нащите земи, но го има И баба Ванга, благодарение на смерч е придобила способностите си!  Пътувах, отивах при дядо ми и видях просеката в ябълковите градини в Кричим от изкоренени дървета- с корените нагоре!

На другия ден, рано сутринта, първата работа на дядо ми е била да види лозето Ами то дава значителна част от доходите на семейството!  И вижда отдалече орехът, с корените нагоре, както след години видях аз ябълковите дървета
Потресен, влиза в опустошеното лозе. Яма и купчина пръст около корените. Нещо,, появило се и Слънцето , му проблясва върху пръстта . Малка жълтица!  Оглежда внимателно-намира още няколко!  Вече разглежда и ямата . И ясно вижда очертанията на гърне, което липсва..
И му става ясно всичко
Имало е закопано гърне с жълтици в коренището на ореха ! Но, сутринта ,някой е минал преди него, полюбопитствал е и е нмерил златото....
Поверието  в такъв случай е , че трябва да се остави нещо на стопанина, за да не го кълне и клетвите да не го стигнат!
Затова са били върху пръстта жълтиците....

Прибрал се дядо ми и разказл в къщи, какво е видял! Баба ми се затюхкала, защо не са останали там, както е смятала първоначално?!
Но дядо ми вдигнал ръка и казал, че е постъпила правилно!  Защото са щели да се скрият под дървото
За какво му е  златото, след като загуби тях!?

Но започнал да следи продължението.  Светът е в икономическа криза, в града е мъртвило, няма строежи, закупуване на имоти, за да се разбере , при кого е отишло златото?
Минали няколко години, без резултат.  И както казваше дядо ми,  накрая станало белник-ясно!

Един от града, беден човек, почнал да купува и да строи къщи?
Е, какво да се прави, златото е било негов късмет!



Гласувай:
43


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. tikoev - От Кричим ли си? Историята е прек...
19.05.2019 08:34
От Кричим ли си? Историята е прекрасна! Знам за една друга от онзи край. :)
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Тихомире!
19.05.2019 08:41
tikoev написа:
От Кричим ли си? Историята е прекрасна! Знам за една друга от онзи край. :)


Не, но съм израснал в него край, майка ми е оттам Иначе от завършване на гимназията живея в Бургас и съм Бургаски жител А от Кричим почваше детския трепет, че скоро ще видя любимите ми баба и дядо!

Хубав ден , Тихомире!
цитирай
3. kvg55 - leonleonovpom2,
19.05.2019 08:42
Интересен случай. Не знаех обичая да се оставя от имането на стопанина. А другия, какво е търсил в чуждото лозе?
Приятен ден!
цитирай
4. tikoev - Хубав и за теб да е!
19.05.2019 08:48
Хубав и за теб да е!
цитирай
5. tikoev - И все пак ти си оттам! :
19.05.2019 08:56
И все пак ти си оттам! :
цитирай
6. mrazekoff - Ванко,
19.05.2019 09:02
аз знам също няколко истории, за намерено злато в нашия край. Разказвал ми ги е баща ми /Бог да го прости!/. Става въпрос за начин по който се забогатели някои семейства в нашия край в миналото. Наистина са интересни тези истории. Както се казва всички те са плод на случайни обстоятелства - игра на съдбата. Във вашия случай може само да се каже - "Всяко зло за добро"! Хубави майски дни ти пожелавам!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!-КВГ55
19.05.2019 09:16
kvg55 написа:
Интересен случай. Не знаех обичая да се оставя от имането на стопанина. А другия, какво е търсил в чуждото лозе?
Приятен ден!


Благодаря ти за отзива!
Да, другият е влязъл от любопитство Видял е падналото , огромно дърво, затова!
Но е спазил правилото, като намериш злато в чужд имот, без да копаеш, може да го вземеш, но да оставиш нещо и на стопаните
Е, не ми харесва много, но в него край правилата са били такива!

Хубав ден!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Тихомире!
19.05.2019 09:18
tikoev написа:
И все пак ти си оттам! :


Да, от родилния дом, родителите са ме завели там!
Оттам са и едни от най-обичаните от мен хора!
Сърцето ми е там!

Хубав ден, Тихомире!
цитирай
9. leonleonovpom2 - здравей, Стефане!
19.05.2019 09:24
mrazekoff написа:
аз знам също няколко истории, за намерено злато в нашия край. Разказвал ми ги е баща ми /Бог да го прости!/. Става въпрос за начин по който се забогатели някои семейства в нашия край в миналото. Наистина са интересни тези истории. Както се казва всички те са плод на случайни обстоятелства - игра на съдбата. Във вашия случай може само да се каже - "Всяко зло за добро"! Хубави майски дни ти пожелавам!


благодаря ти за отзива!
Да, така е разсъждавал и дядо ми той беше много пестелив човек и златото би било добре дощло за него Но на каква цена! Сигурен съм ,че нкои биха се карали на жена си в такъв случай, че е глупава и затова са изтървали златото
Но, дете бях и се впечатлих, казвал го е пред баба ми, че тя чува децата/ гледа ги/ и е постъпила правилно! Спасила е живота им!
А той е по-ценен за него от златото
Не е било съдено да стане тяхно! Това е!

Хубав ден ти пожелавам!

цитирай
10. nedovolen - Поучително. . . Това е добре, което ...
19.05.2019 09:26
Поучително...
Това е добре, което се е случило.
А как се е развила историята с този беден човечец. Защото в такива случаи действа заложено проклятие от сложилия гърнето, което може да се отрази и на поколението на открилия имането.
:)))
цитирай
11. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
19.05.2019 09:46
Не знам, питах веднъж дядо ми!
Замълча, преди да ми отговори!
Каза ,че забогатял, нищо повече!
РазБрах ,че темата е неприятна за него и повече не упорствах!

Хубав ден, Николай!
цитирай
12. tikoev - Наскоро (преди седмица) един балон ...
19.05.2019 09:50
Наскоро (преди седмица) един балон с шест души се вклини в Кулето над Устина. С Кулето е свързана една история с доскоро живи участници в търсене на златото. Злато е имало, но....това е друга бира. :)))
цитирай
13. merlin68 - Много интересна история, нямал е ...
19.05.2019 11:28
Много интересна история, нямал е късмет дядо ти да забогатее, но пък е имал късмета да не загуби жената и децата си.
цитирай
14. emelika - Дано го е отминало плоклятието
19.05.2019 11:33
Нали е оставил някоя,друга пара. Добре, че е подминало дядо ти. Няма нищо даром.
Големият дар не се знае какво в замяна ще си вземе. Хубав ден!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Тихомире!
19.05.2019 14:06
tikoev написа:
Наскоро (преди седмица) един балон с шест души се вклини в Кулето над Устина. С Кулето е свързана една история с доскоро живи участници в търсене на златото. Злато е имало, но....това е друга бира. :)))


Така е!
Но, интересното е, че имането е било в краката на дядо ми, но не е знаел И Може би ,заради това , е станало собственост на друг!?
Но той не съжаляваше Честни сини очи, в добрия смисъл, подминаваше и продължаваше Участник в три войни, преминал през какво ли не-измръзване на Булаир- пленство, както го наричаше, отказ да стане невъзвращенец и накрая посрещане след десет години митарство, като герой Не съм го виждал да плаче, освен в случая на спомена от завръщането Шпалирът, който са му направили съгражданите!
Можел е да бъде приказно богат, но не е гонил богатството!

Хубав ден!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
19.05.2019 14:40
merlin68 написа:
Много интересна история, нямал е късмет дядо ти да забогатее, но пък е имал късмета да не загуби жената и децата си.


Безусловно вярно!
Така разсъждаваше дядо ми, в момента и след години!
Вуйчо му, Григор Чешмеджиев, в промеждутъка между Втората Балканска Война и ПСВ му казал да учи занаят, защото за друго няма време Ще има нова, този път ,голяма война! И излязъл прав Но дядо ми наистина изучил занаят После, като се пенсионирал- в годината ,в която съм се родил, се върнал към занаята Работи до 84 години Изкара стаж за още една пенсия!

Хубав ден, Краси!
цитирай
17. nedovolen - Хе
19.05.2019 15:26
Сутринта забравих да вмъкна.
Кога човек спечели, не знае какво губи. Когато загуби, не знае какво печели.
Повече от сигурно, кога заговориш за печалба, вече си загубил. Смятай го с каквито искаш формули.
:)))
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Емелика!
19.05.2019 15:32
emelika написа:
Нали е оставил някоя,друга пара. Добре, че е подминало дядо ти. Няма нищо даром.
Големият дар не се знае какво в замяна ще си вземе. Хубав ден!


Честен и трудолюбив човек беше!
Признаваше пари само придобити с труд! Не ламтеше за богатство, за нетрудени пари да, работи до 84 години

Хубав ден, Емелика!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Сутринта забравих да вмъкна. Кога ...
19.05.2019 15:44
nedovolen написа:
Сутринта забравих да вмъкна.
Кога човек спечели, не знае какво губи. Когато загуби, не знае какво печели.
Повече от сигурно, кога заговориш за печалба, вече си загубил. Смятай го с каквито искаш формули.
:)))


Така е, съгласен съм, Николай!

Хубав ден!
цитирай
20. apostapostoloff - Чудя се само как онова съкровище Русти
19.05.2019 18:52
все още не се е намесил, за да ти излее кофа с помия върху главата.
цитирай
21. leonleonovpom2 - все още не се е намесил, за да ти излее ...
19.05.2019 19:16
apostapostoloff написа:
все още не се е намесил, за да ти излее кофа с помия върху главата.


Не ми е ясно за какво говориш, Апостоле? Такъв приятел не познавам
Даже ,първоначално, не бях прочел края, кой, защо, помислих ,че говориш за кофа злато и се изненадах! Една малка кофа от пет литра например ,побира пет литра злато Един литър е приблизително 20 килограма
Имаше един добър писател на времето, сигурно го занаеш , Серафим Северняк!! Беше писал, че ковчежникът на полка натоварил заплатите в пътна чанта и а напълнил В злато! Е, Изчислиха пътната чанта ,че има обем 10 литра И я е качил с две ръце във вагона, по стълбите му и а метнал на багажника!?? Интересното е ,не ,че златото е 200 килограма, а как го е е качил и вдигнал? Супер щангист!

Та 100 килограма злато правят сто хиляди грама По 60 лева- грубо Шест милиона !?
Много се зарадвах, ама за кратко!
цитирай
22. krumbelosvet - Наистина
20.05.2019 07:17
Чудесна история.
цитирай
23. schumpov - От разказаната история може да се ...
20.05.2019 07:18
От разказаната история може да се извлече и друга поука- късмета спохожда този , който рано отива на нивата.
цитирай
24. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
20.05.2019 07:45
Наистина
07:17
Чудесна история.

Благодаря ти за хубавите думи!

Приятен ден!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здравей, Чумпов!
20.05.2019 07:53
schumpov написа:
От разказаната история може да се извлече и друга поука- късмета спохожда този , който рано отива на нивата.


Донякъде е така!
Дядо ми също е отишъл много рано За да може, след като огледа, да отиде и на работа Но някой, неизвестен тогава, го е изпреварил
Ако бях аз, щях да погледна отвън и толкова Може би е отишъл да види ,да няма хора, с добри намерения? Едва ли е допускал, каккво ще завари!?
Дядо ми не обичаше продължението на темата, кой е и какъв е...

Хубав ден!
цитирай
26. vesever - Много интересна случка, Иване!...
20.05.2019 16:44
Много интересна случка, Иване!
Ами... съдба, знам ли.
Но щеше да е хубаво, ако баба ти е успяла да намери златото първа...или дядо ти, да бе предварил човека, който го е взел...
Но така става в живота, човек не знае къде му е късметът...

Поздрави и от мен!
цитирай
27. leonleonovpom2 - Здравей, Весе!
20.05.2019 20:11
vesever написа:
Много интересна случка, Иване!
Ами... съдба, знам ли.
Но щеше да е хубаво, ако баба ти е успяла да намери златото първа...или дядо ти, да бе предварил човека, който го е взел...
Но така става в живота, човек не знае къде му е късметът...

Поздрави и от мен!


Благодаря ти!
Дядо ми не беше алчен Още в момента е отсъдил, че е нямало да оцелеят, ако са останали там ! С каква мощ е била бурята, да изтръгне вековно дърво от корен и да го запрати в лозето? Баба ми беше пъргава, работлива жена, но нежна и слаба, децата на шест-седем години! Нямало е да ги намерят
Късметлията е изпреварил с няколко минути дядо ми Той като отишъл, Слънцето току що било изгряло
Но, златото е прокълнат метал Трябва да се внимава с него Знам трагичен случай с мой съученик, намерил злато Сподели с мен в събота, на следващата събота мимоходом видях некролог с познато име. Върнах се, мислех, че е съвпадение или ,че ми се е сторило? Не ,беше той! Тридесет и няколко годишен! А имахме уговорена среща и аз се чудех, защо не идва? Живееше в квартала, нямах и телефона му
Може би станалото с откривателя на златото в лозето, беще причина дядо ми да отбягва да говори за него! Знаеше кой е, но не казваше името му!?

Хубави майски дни ти пожелавам!
цитирай
28. elcho - Споко приятелю !
20.05.2019 23:58
Златото е прокълнат метал. Всички златари, които познавам, носят сребро, те знаят......
цитирай
29. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
21.05.2019 07:18
Споко приятелю !
20.05 23:58
Златото е прокълнат метал. Всички златари, които познавам, носят сребро, те знаят......

Така е, защото цената му е платена с много кръв! За добиването му и най вече- за придобиването му!
За него са водени войни, победеният е плащал със злато Брат, брата си е убивал, за да го има!....

Хубав ден!
цитирай
30. elcho - Точно така е !!!
21.05.2019 10:02
А знаеш ли, че когато са се сформирали телата в Космоса, всички имат някакъв процент от металите, който е порпоционален на масата. И в изследванията се оказва, че и на земята всички метали отговарят на количеството спрямо масата с изключение на Златото. То е в пъти по малко. Може би НЯКОЙ го е взел, например Анунаките от НИБИРУ. Знае ли човек ?! Пък и кой да питаме ?!?!
цитирай
31. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
21.05.2019 10:31
По законите на физиката, тежките метали, златото е измежду тях, се концентрират в ядрото То е течно, в резултат на високите налягания и на температурата. Когато се превишат нормите в температура и газовете, се задействат предпазните клапани- вулканите Така тежките метали достигат повърхността!

Хубав ден!
цитирай
32. tota - Интересен обичай!
21.05.2019 11:32
Не знаех за него. Но знам, че такова злато все се плаща от някой, по някакъв начин. Идва ден, когато разбираш, че откъде е дошло, там е отишло. Така се случи и с моя съученичка, която наследи закупеното с такова злато от прадядо си. Всичко загуби, дори къщата, която сама със съпруга си бяха построили. На улицата е, без нищо. Историята на придобитото злато е свързана и с убийство. Мисля, че има възмездие. Хубав ден!
цитирай
33. leonleonovpom2 - Здравей, Ати!
21.05.2019 11:56
tota написа:
Не знаех за него. Но знам, че такова злато все се плаща от някой, по някакъв начин. Идва ден, когато разбираш, че откъде е дошло, там е отишло. Така се случи и с моя съученичка, която наследи закупеното с такова злато от прадядо си. Всичко загуби, дори къщата, която сама със съпруга си бяха построили. На улицата е, без нищо. Историята на придобитото злато е свързана и с убийство. Мисля, че има възмездие. Хубав ден!


Благодаря ти за отзива!
Съгласен съм, всичко в края на краищата се заплаща!
Лошото е, че добрите, почтените хора, в живота, реалният, плащат лукса на тарикатите и на привилегированите Но пък това е само един миг от вечността, за която не знаем почти нищо!Нито тазад преди нас, нито пък в бъдещето особено!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
34. elcho - leonleonovpom2
21.05.2019 15:52
Тук става въпрос за горните слоеве, а не за ядрото. Както в горните слоеве на подобните маси в Космоса. Например на кубиче метър, какво е съдържанието на различните метали. Така че всичко на земята отговаря на пропорциите без златото. И като се махне процента от човешка ръка, който е нищожен, се определя че този метал почти го няма като пропорция.
цитирай
35. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
21.05.2019 17:30
elcho написа:
Тук става въпрос за горните слоеве, а не за ядрото. Както в горните слоеве на подобните маси в Космоса. Например на кубиче метър, какво е съдържанието на различните метали. Така че всичко на земята отговаря на пропорциите без златото. И като се махне процента от човешка ръка, който е нищожен, се определя че този метал почти го няма като пропорция.


Все пак аз съм химик!
Има правдоподобна хипотеза, че тежките метали са в ядрото на Земята, че то дори е от чисто злато! Да ,златото е тежък метал, , само платина, иридий, Осмий ,които са много редки метали, с малка разлика го превъзхождат Нормално е, при въртенето на Земята ,тежките елементи да се концентрират в ядрото!
Това имах предвид Сложните процеси, които се извършват, земята сама си ги направлява и регулира Изригване на вулкани, земетресения....
Малко знаем ,така ,че не отхвърлям написанота от тебе!
В никакъв случай!

Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9134944
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031