Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.07.2019 14:10 - Бира / Пиво/
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6966 Коментари: 47 Гласове:
40

Последна промяна: 30.07.2019 08:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Бирата не е питие от вчера!
 
Производството и датира от дълбока античност, от Междуречието и от Египет!  Но фабричното и производство се счита ,че е поставено в манастирите! Там тя се е  продавала като стока, ще рече ,че производството и е целенасочено, за печалба!
Още при Максимин Трак има сведения-началото на трети век сл. Хр., че той е поклонник на питие, което наподобява бира?  В обслужващата част към щаба си има германски войници, които според описанието ,се занимават с производство  на питие,  приличащо  на бира!?
Твърди се ,че той изпивал на ден един мях-от 25 до 30 литра?  Това е огромно количество за нормален човек, но предвид огромните размери на Максимин/ счита се, че той е най- големият на ръст човек/ вероятно данните са достоверни!
Впрочем бирата има две популярни имена-бира и пиво!  Внимателният анализ показва ,че смисълът им е еднакъв- пиво или питие
Бирра е на италиански бира!  Но пия е бере на италиански Пия бира е Бере бирра!
Амо молто ла бирра- Много обичам бира! На латински пия е бибере Като се премахне второто "Б" се получава биер- названието на бира на френски!

В света настоящем се произвеждат хиляди типове бира Практически е невъзможно да се направи едновременна дегустация на всичките, за да се определи най- добрата!
Но все пак има мнение/ условно/, че най- добра е белгийската бира-като вкус!?
 Но се знае ,че на вкус и на цвят приятелство няма!
Майкъл Портильо-бивш английски министър на войната ,направи серия от пътешествия с влак из Европа!  И според него, най- добра е немската бира! Вярно ,че една красива техноложка го развеждаше из производството и може би красотата и надделя,  за да направи това заключениеНа негово място и аз щях да съм на същото мнение!
Шегата настрана, още от Максиминово време германците правят хубава бира!

Всъщност за начало на съвременното производство се счита използването на хмел при февментацията Основни суровини дотогава са били зърнените култури- основно ръж и овес/ Те съдържат големи количества захари и нишесте , податливи на ферментация и оттам - годни са  за производство на бира

Бирата е 90 % вода Тя е основната суровина!  На второ място е хмелът Той придава горчивия вкус на бирата 
Тук мнението на световните специалисти се обединява Че на база хмел, най качествената бира е чешката!  Защото в долината " Хана " в Чехия се произвежда най- качественият хмел в света ! Чехигте са и най- големите консуматори на бира в света!  Изчислено е ,че чехите пият повече бира, отколкото вода ?!  Пият с 50% повече бира от вторите в света, ако не се лъжа- германците!

Но добрата на вкус бира не е зависима само от суровините ! Важна са  и технологията, условията на производството й - също!  И тези условия може да компенсират недостатъците на изходните суровини, дори и да добавят нещо в плюс!
Така ,че склонен съм да вярвам ,че в момента белгийската бира е по- добра на вкус от чешката!  Въпреки ,че като студент ,съм пил най-фантастичната бира в " Старе место", Прага , в рицарски замък! В Чехия!  Наливна , от буре, както се е пиела в Средновековието!  Червена, като вино на цвят, но не мога да я забравя!

И нещо в тази връзка Имам приятел , чех!  Търговски директор на бирен концерн, със седалище в Брюксел!  Закупи пет завода в България за него!  Агитирах го и за Бургаския ,но напразно ! Отговори ми ,буквално- Иван, ходих там, но заварих съборени стени само!  Какво да купувам, няма нищо?! Мъчно ми е за унищожената фабрика, защото имаше проект за нов завод, голяма част от документацията му преведох на времето ,но с промяната всичко отиде по дяволите!

Все пак фактът ,че чех работи за белгийски концерн донякъде потвърждава мнението ,че Белгия е водеща в момента в този отрасъл!

Но всичко е въпрос на вкус!

Наздраве! С чешка или белгийска бира, а защо не и с двете!


                                                          ДОПЪЛНЕНИЕ

Пропуснах го в бързината , но бирата има и трето име!  То е свързано със суровините за производството й! Защото , изключая  хмела,  те  са свързани и с производството на хляб!
Бирата се нарича и течен хляб!



Гласувай:
41


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. vaquero - leonleonovpom2,
29.07.2019 15:21
"Бургаско" пиво не се произвежда вече?
цитирай
2. tikoev - Това е актуална тема! :) Поздрави!
29.07.2019 16:24
Това е актуална тема! :) Поздрави!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Приятелю!
29.07.2019 16:39
vaquero написа:
"Бургаско" пиво не се произвежда вече?


Произвежда се, но мисля ,че в Хасково!
Толкова ме е яд ,че не искам и да проверя даже!

Хубав ден!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Приятелю!
29.07.2019 16:41
tikoev написа:
Това е актуална тема! :) Поздрави!


Вярно е!
Защото ,който не пие бира, млад умира!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Под Междуречието се разбира Мес...
29.07.2019 16:47
Под Междуречието се разбира Месопотамия, която в превод означава това!
цитирай
6. tikoev - И "Каменица"-та се п...
29.07.2019 16:56
И "Каменица"-та се произвежда във Хасково. Сега тук в Пловдив има Музей на бирата, но бира не се прави! :)
цитирай
7. rustam - Абе, Ванка,
29.07.2019 17:24
пак си надраскал пълни глупости, бе.
цитирай
8. merlin68 - Интересна тема, чак ми се прищя да ...
29.07.2019 17:38
Интересна тема, чак ми се прищя да пия една биричка, също като снощи, онази вечер и назад:)
цитирай
9. germantiger - ...
29.07.2019 18:17
как така максимин е имал германски вонйници и защо в "щаба" си както го наричаш

ще излезе, че те са били умни, а както знаем най-умни са траките сиреч българите

около максимин е нямало германци, а само траки

няма германци въобще - всичко е тракийски племена
цитирай
10. leonleonovpom2 - Точно така, Цвъки!
29.07.2019 19:15
rustam написа:
пак си надраскал пълни глупости, бе.


Само за глупавите, чийто най-изявен представител си точно ти, пиша глупости!
А умният ще разбере написаното!
Глупакът не може!
И ти го доказваш!
Ето коментар в отговор на блоговото недоразумение, който то ще изтрие:

Браво ,Рустаме!
Доказваш за пореден път, че си най- големият глупак в блога!
Толкова си глупав, че даже не можеш да разбереш, колко?
Ти какво умееш, освен да търсиш грешки на другите?
цитирай
11. leonleonovpom2 - Написано е бе, Митак!
29.07.2019 19:18
germantiger написа:
как така максимин е имал германски вонйници и защо в "щаба" си както го наричаш

ще излезе, че те са били умни, а както знаем най-умни са траките сиреч българите

около максимин е нямало германци, а само траки

няма германци въобще - всичко е тракийски племена


Какно правят германците в свитата на Максимин Трак!
Защо ми задаваш излишен въпрос?
Там са, да правят бира/ вероятно/! Това е от любимите ти литературни източници
какво не ти харесва?
цитирай
12. leonleonovpom2 - здравей, Тихомире!
29.07.2019 19:21
tikoev написа:
И "Каменица"-та се произвежда във Хасково. Сега тук в Пловдив има Музей на бирата, но бира не се прави! :)


Бължария е страна на неограничените възможности в тази насока!
Всичко е възможно и нищо не е за учудване!
В Поморие има музей на солта и е една от гордостите му?
В света се добива сол, а ние се гордеем със закриването на добива й!
цитирай
13. elcho - elcho
29.07.2019 19:24
Шушука се, че...... бирата е измислена от тоя, където е измислил уискито, но на другата сутрин ! А иначе, едно време, хората са избирали пивница, където жената на собственика е била най-хубава, защото тогава жените са плюели в каците с бира за да ферментира !!!! И това е истина, пише го в разни разказчета ! За съжаление, вече повечето бира се прави от царевица, а истинската е от хмел, но е доста скъпа. И аз обичам бира, предимно лятото. Но предпочитам джин-тоник ! Наздраве на всички ! В момента пия бира..... :) - elcho
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
29.07.2019 19:57
merlin68 написа:
Интересна тема, чак ми се прищя да пия една биричка, също като снощи, онази вечер и назад:)


Извинявай, но не можех да не дам предимство на недоказания умник на блога!
Той твърди ,че темата е глупава! Аз пък в неговите писания освен изхвърпляния ,колко е велик, едно свястно нещо не съм видял!
Как може да искаш нещо умно от другите, което ти самият не си в състояние да дадеш?
Чудя се само, как още не са го предложили за министър на образованието?
А, тогава образованието ще си намери баш майстора!
Баш майсторла на образованието!....

Да, сега е сезонът на бирата!
Една бира вечер е и лекарство! Според специалист, най- добра е Бекс в момента- от обикновените! Въпреки ,че когато сме в компания, си поръчва уиски ,направено от просо ! Мисля ,че е ирландско ? Ще го питам За просото спор няма Когато прадедите ни са консумирали просо, много от съвременните болести са били неизвестни!

Хубава вечер, Краси!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Малка обосновка за някои!
29.07.2019 20:12
Да, известно ми е, че глупавите схващат написаното за глупост!
Стара истина е!
Защо написах постинга, обяснение за схващащите го като глупост/ за които пък мнението ми е ,че не са никак умни/:

Чувствам се длъжен, превеждал съм два тома техническа документация за ново производство на " Бургаско", което не се осъществи! Да напиша този постинг!Тематиката е близка до професията ми, така ,че преводът ми доставяше и удоволствие!Беше около промяната За съжаление, този проект не се реализира
И това го решиха хора, нямащи си и представа от бирено производство! Но това не е само в този бранш! Като явление!

Така ,че по- полека!
Защото става прекалено смешно!
цитирай
16. elcho - elcho
29.07.2019 20:28
Еййййй, ЛЕОНЕ, пак се занимаваш с некой умреяк. Кво се обесняваш на тъпаците бе. Постина ти е перфектен и точно на време, като моя с Мастиката ! А ти, некой те подчеше и ти напишеш два тома да му се обясняваш и те се кефат. Заеби ги и си драскай с нас, читавите. А как е времето на морето. Тука е адска жега брат, и то е повече от смога, колкото от слънцето. Жега, смрад и пушеци. И мангали с каруци, та ми се пързаля колата от конски лайна. Та сега си отварям още една биричка, та ше си прочета пак твоето постингче !!! Наздраве и продължавай брат !!!...... :) elcho
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
29.07.2019 20:29
elcho написа:
Шушука се, че...... бирата е измислена от тоя, където е измислил уискито, но на другата сутрин ! А иначе, едно време, хората са избирали пивница, където жената на собственика е била най-хубава, защото тогава жените са плюели в каците с бира за да ферментира !!!! И това е истина, пише го в разни разказчета ! За съжаление, вече повечето бира се прави от царевица, а истинската е от хмел, но е доста скъпа. И аз обичам бира, предимно лятото. Но предпочитам джин-тоник ! Наздраве на всички ! В момента пия бира..... :) - elcho


Да, за такава технология за получаване на питие ми е разправял приятел- канадец
Бил командирован в Колумбия Жегата била ужасна! С колегите се прибирали в хотела, но умирали от жажда! А чешми- никъде! На една къща , на прага стояла възрастна жена. От стълбите се слизало направо на тротоара, нямала двор, както и останалите къщи? Помолили за вода Тя казала ,че ще им предложи нешо по- добро И им донесля някакво студено питие, подобно на бира? Което им се сторило вълшебно и поискали още. Жената с готовност донесла. Един се сетил да пита ,как се приготвя?
И жената казала ,че възрастни като нея, по цял ден дъвчат плодове и скъвканото изплюват в каца! За определено време то ферментира и се прецежда Имало си технология на получаване !
Да, в слюнката има веществе ,предизвикващи ферментация
Изповръщали си и червата !Повече и не помислили да пият от това питие А даже били готови, преди разказа, да минат на него
Така ,че това със слюнката е истина!

Хубава вечер!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Професионална деформация е, пр...
29.07.2019 20:49
Професионална деформация е, приятелю! Длъжен си да дадеш отговор, дори и на глупост
Е, преди залитах повече Ще го изчистя! Този недостатък!
Иначе, общо взето,в института избягваха да се заяждат с мен! Първо ,знаеха ,че по темата съм най-знаещият! И не само по нея. И второ- че всеки може да получи заслуженото от мен, ако ме предизвика!
Веднъж една жена ми зададе елементарни въпроси,вероятно ,за да ми се присмее Отговорих и по същия начин, без да се заяждам Подигравателно, шефката й ми благодари за отговорите ? Отговорих с няколко думи в затихналата зала, явно в очакване, какво ще станее?:
- Каквото повикало, такова се обадило!
Получих/ заслужени/ аплодисменти!

Хубава вечер!

П.П- Какво да ти кажа, този не получава каквото заслужава, затова упорства!
Благодаря ти за подкрепата и за мнението!
Що се отнася за морето, при нас е ,по разбираеми причини, по- хладно!
Имаме малка състезателка по ветроходство, която показва учудващо бързо развитие, та и аз дремя от време на време на морето За разлика от спортовете, които съм практикуварл, тук съм само наблюдател!

Хубава вечер!
цитирай
19. nedovolen - Благодаря за просветлението. Има ...
30.07.2019 09:37
Благодаря за просветлението.
Има само едно нещо по-хубаво от една бира - две бири :)
С тъмна бира - към светло бъдеще. Така пише на глинената ми халба, с която си я пия.
Една бира - витамин Б1, ... 12 - витамин Б12, каса бира - витамин Б комплекс /ВИЦ/.
Преди години четох за една германка, прехвърлила стоте, всеки ден пиела чаша ТОПЛА бира.
А у нас няма една фабрика за производство на истинска бира, въпреки подвеждащите реклами.
Гледах наскоро по телевизия онаир филмче, как едно семейство в европа прави бира от коприва. Наложи се внезапно да излезна и не догледах начина. Така и не успях да намеря на повторение. Това е добре.
Има една рецепта от академик Борис Болотов за правене на бира от конски кестен, хмелови шишарки, захар. Веднъж пробвах, не се получи удачно от моя непостоянен контрол.
Надзраве!
:)))
цитирай
20. nedovolen - ПП
30.07.2019 09:56
Спомних си любопитен случай. Преди четвърт век бях последния директор на едно от дърводобивните предприятия в Коми - ГПП Междуреченск. Откриха в склад един затрупан кашон с години хасковска бира астика в кутийки. Казвам донесете го тука, тази бира за нас, не за вас. Отворихме в тесен кръг по кутийка. Превъзходна, като вчера излезнала от фабриката. Запазих две, като се прибера, да покажа на директора на фабриката производството му. Е, по пътя във влака потънаха в историята. Остана само спомена.
Това и за качеството - то в нея няма какво да се развали.
:)))
цитирай
21. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
30.07.2019 11:13
Качествената бира е и лекарство! Разбира се, като всяко лекарство си има дозировка Над която става опасно!
В Коми, може би заради температурите ,бирата е устояла Иначе нестабилизираната бира едно време имаше трайност около седмица После ,със стабилизаторите-спирт най вече,този срок се удължи много.....

Преди години, с един приятел бяхме седнали на чаша бира Една нахална муха кръжеше постоянно над масата Не даваше признаци да има някакви проблеми До в момента докато реши да мине над чашата му , от близко разстояние Точно на средата рязко тупна в нея и умря? Приятелят се стъписа Чистофайник е и затова го попитах, ще изхвърли ли бирата? Така поставен въпросът го стъписа и дори и да е мислил да го направи, се отказа! С една лъжица изкара мухата и я изхвърли, бирата си я изпи!
Забравих марката на бирата, но ми стана ясно какво е станало В бирата е имало доста спирт Такова количество , поддържащо спиртни пари над чашата, достатъчни, за да опиянят и дори да умъртвят мухата !Такава бира няма нищо общо с бирата отпреди години!
За съжаление!

Наздраве!

Хубав ден, Николай!
цитирай
22. born - Тази технология с дъвкането и пл...
30.07.2019 15:28
Тази технология с дъвкането и плюването като метод за ферментация е разпространен и у нас , но по отношение на приготвянето на баклава /в югоизточните Родопи/. Преди доста години за него ми е разказвал един колега, който е служил в граничните войски в този район едно време...
До едно време е бил абсолютен любител на този великолепен продукт... Впоследствие не близва вече.
цитирай
23. vesever - Аз пия само дамска бира-радлер. ...
30.07.2019 15:29
Аз пия само дамска бира-радлер. )))
Другата ми горчи.
Наздраве на всички!
цитирай
24. rustam - Симеонов,
30.07.2019 17:40
бирата съдържа от 12 до 28 процента ферментирал малц, който дава алкохола, , а не 90 процента вода и хмел, тъпако!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здравей, Приятелю!
30.07.2019 18:49
born написа:
Тази технология с дъвкането и плюването като метод за ферментация е разпространен и у нас , но по отношение на приготвянето на баклава /в югоизточните Родопи/. Преди доста години за него ми е разказвал един колега, който е служил в граничните войски в този район едно време...
До едно време е бил абсолютен любител на този великолепен продукт... Впоследствие не близва вече.


Ферментацията се дължи на дрождите! Но в слюнката има ензими, които също предизвикват ферментация Не съм срециалист в пивоварството, от обща култура ми са познанията и от преводите на технологията, които съм правил преди години....
Но всички открития се получават по този начин, с опитване и на пръв поглед- случайно!

Хубава вечер, Стефане!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Здравей, Весе!
30.07.2019 18:53
vesever написа:
Аз пия само дамска бира-радлер. )))
Другата ми горчи.
Наздраве на всички!


Бирата е полезна, така ,че не я пренебрегвай Да ти кажа, бях на тържество на футболния отбор на Бургас- Черноморец Почерпиха с безалкохолна бира Пих за пръв път Не се усеща липсата на алкохол, вкусът е същият
Хареса ми!

Хубава вечер, Весе!
цитирай
27. leonleonovpom2 - Интересно, Цвъки!
30.07.2019 19:13
rustam написа:
бирата съдържа от 12 до 28 процента ферментирал малц, който дава алкохола, , а не 90 процента вода и хмел, тъпако!


Първо, да спреш да лъжеш в блога! Или да икономисваш?
Инженер Симеонов, както ме титуловаш, е доктор! Защо пропускаш това? Ами , веднага става подозрително това, което поднасяш , след подобно представяне!Смяташ, че е по - ниско от твоето образование ли?
Ако е така, много си зле!

Сега, по глупостта, която си написал компетентно!
Ти пиеш бира с ферментирал малц? Със съдържание от12 до 28 % ? Искаш да кажеш, че бирата има това съдържание на сухо вещество? А знаеш ли колко е алкохолното съдържание на бирата в проценти? Да не излезе по- силна от ракията?В твоя случай!
Знаеш ли, не се бъркай " компетентно " в работи, които познаваш повърхностно, както в историята или ги четеш в момента от някъде, без да ги разбираш!
Аз се подписвам ,че водното съдържание на бирата е 90 % минимум! Горчивият и вкус се дължи на хмела! Останалото е алкохол и извлек от ферментацията! И хмелът не е в сухо състояние в бирата Също е извлек от него!

Дай да се разберем принципно Ако имаш нужда от помощ ,кажи каква?Стига да мога ,ще ти помогна
Но така, някой ,нямащ и пет % от това, което съм постигнал ,да се гаври профански с мен , е неприемливо!
Ти също си вече на възраст, не си дете, ставаш смешен, както и в този случай!

Явно имаш нужда от помощ, не си първият, ще ти помогна, но да знам за какво става дума
И на краставичар краставици не продавай! Стара истина е!
цитирай
28. zaw12929 - Бирата най голямата причинителка ...
30.07.2019 20:33
Бирата най голямата причинителка на болести на мъжа. Надутият корем е най дребното
Поздравление!
цитирай
29. mrazekoff - Ванка, пиенето
30.07.2019 20:35
на бира без компания е безсмислено и тъжно. Аз не съм от специалистите по оценкита на това питие, но винаги съм го пил в комбинация с компания. :) Лека вечер!
цитирай
30. rustam - Ама нещо "алкохола" си го пропуснал в текста
30.07.2019 20:44
leonleonovpom2 написа:
rustam написа:
бирата съдържа от 12 до 28 процента ферментирал малц, който дава алкохола, , а не 90 процента вода и хмел, тъпако!


Първо, да спреш да лъжеш в блога! Или да икономисваш?
Инженер Симеонов, както ме титуловаш, е доктор! Защо пропускаш това? Ами , веднага става подозрително това, което поднасяш , след подобно представяне!Смяташ, че е по - ниско от твоето образование ли?
Ако е така, много си зле!

Сега, по глупостта, която си написал компетентно!
Ти пиеш бира с ферментирал малц? Със съдържание от12 до 28 % ? Искаш да кажеш, че бирата има това съдържание на сухо вещество? А знаеш ли колко е алкохолното съдържание на бирата в проценти? Да не излезе по- силна от ракията?В твоя случай!
Знаеш ли, не се бъркай " компетентно " в работи, които познаваш повърхностно, както в историята или ги четеш в момента от някъде, без да ги разбираш!
Аз се подписвам ,че водното съдържание на бирата е 90 % минимум! Горчивият и вкус се дължи на хмела! Останалото е алкохол и извлек от ферментацията! И хмелът не е в сухо състояние в бирата Също е извлек от него!

Дай да се разберем принципно Ако имаш нужда от помощ ,кажи каква?Стига да мога ,ще ти помогна
Но така, някой ,нямащ и пет % от това, което съм постигнал ,да се гаври профански с мен , е неприемливо!
Ти също си вече на възраст, не си дете, ставаш смешен, както и в този случай!

Явно имаш нужда от помощ, не си първият, ще ти помогна, но да знам за какво става дума
И на краставичар краставици не продавай! Стара истина е!


и си написал, че бирата е вода и хмел. При това водата не е "минимум 90%", а максимум около 88%
цитирай
31. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
30.07.2019 20:58
zaw12929 написа:
Бирата най голямата причинителка на болести на мъжа. Надутият корем е най дребното
Поздравление!



Да, биреното коремче!.....
Е, когато се прекали с бирата, този резултат е налице! Но с всяко прекалено нещо се получава и нещо неприятно!
Иначе, счита се, че една бира на ден е достатъчна и е безвредна! Това приблизително са равнява на една малка ракия И за нея мнението е такова

Поздравления и за тебе ,Зав!

Хубава вечер!
цитирай
32. leonleonovpom2 - Ванка, пиенето
30.07.2019 21:10
mrazekoff написа:
на бира без компания е безсмислено и тъжно. Аз не съм от специалистите по оценкита на това питие, но винаги съм го пил в комбинация с компания. :) Лека вечер!


Здравей, Стефане!
Да, съгласен съм, че е така ! Но пиенето на бира е приятно в компания Обикновено води до напиване, особено ако се комбинира и с нещо по- силно!

въпреки, че чехите се славят като най0 големи консуматори на бира имам куриоз с един приятел, не този, който коментирам в постинга Той не обича бирата Може да почерпи цялата компания, но за себе си не поръчва Пие коняк?
питах го, защо избягва бирата/ няма бирено коремче/ Каза ми, че после не може да спи, боли го глава
Може да е реакция от стабилизаторите на бирата?

Хубава вечер, Стефане!
цитирай
33. leonleonovpom2 - Не съм пропуснал алкохола, Руст...
30.07.2019 21:34
Не съм пропуснал алкохола, Рустаме, няколко пъти съм писал за ферментацията
Може би имаш предвид този пасаж:

"Бирата е 90 % вода Тя е основната суровина! На второ място е хмелът Той придава горчивия вкус на бирата "
В него аз коментирам суровините! Алкохолът не е суровина в пивопроизводството, а се получава в процеса му!Затова не го споменавам
А водата, за нея всички пивовари твърдят че е определяща! Влияе на бистротата и на цвета на бирата! Хмелът дава специфичния торчив вкус. Използват се и зърнени култури, като ръж и овес например, но те не са с такава важност върху качеството на бирата! А, че водата е в рамките на 90 обемни процента, това всеки пивовар ще го потвърди! Даже, в тази връзка ,току що говорих с един специалист На въпроса ми веднага отсече-водата е 90 % Така, че грешка няма! Половината от останалата част е алкохолът и горе долу- толкова извлекът при ферментацията или така наречения сух остатък Той също влияе много на качеството на питието! Чешките пивовари на времето са имали такъв анализ - Заливали са стол с бира След това ,със специални панталони сяда пивоварът на него Стои определено време Ако после стане заедно със стола, бирата е с високо качество! Ако стане без проблеми, бирата е некачествена и се изхвърля!
Работил съм, преди казармата, в бирената фабрика, но беше много за кратко....
цитирай
34. get - До leonleonovpom2 - Правилен извод, но поради слаба обосновка става лесно оборимо от ... ?
31.07.2019 11:17
leonleonovpom2 написа:

Бирата не е питие от вчера!


... разни дребни душици, приели че са ментори по отношение на другите?

Защо твърдя настоящото "слабо обосновано" - тъй като липсват неопровержими данни:
Къде най-напред започва производството/варенето на бира;
Какъв е произхода/етимологията на самия процес от който идва наименованието на съответно - бирената напитка?

За начало - да започнем с ЕЗИКОЗАННИЕ и значение на думата?
Да отворим Етимологичния английски речник издание от 2010 г. ... Etymology Dictionary, © 2010 Douglas Harper/ на Дъглас Харпър - какво ни казва той?

Относно английски глагол със строго служебна значение ВАРЯ БИРА = BREW ?
Обяснява ни, че като най-стара и позната форма се е срещала в ТРАКИЙСКИ-ГРЪЦКИ(твърде СТРАННО съчетание - нали ?) - ето конкретния цитат:
"... Thracian Greek brytos ..."?
Вие какво ще кажете? СЪЩЕСТВУВАЛ ЛИ Е НЯКЪДЕ ПО СВЕТА ТАКЪВ ЕДИН ЕЗИК-МУЛЕ(или КАТЪР) - като ТРАКО-ГРЪЦКИ ЕЗИК?
- Кога (си) отговорите на този (ми) въпрос - ще продължа с обясненията КОЙ ИЗОБРЕТИ ВАРЕНЕТО НА БИРА ... или поне думата, ЗА ВАРЕНЕ НА БИРА?

Бъдете здрави и усмихнати :))) !
цитирай
35. leonleonovpom2 - Здравей,Гет
31.07.2019 13:38
Да, интересно ми е да чуя тълкуванието ти
Учудващо, оказва се, че английският има вероятно хетски произход, защото хетският е разчетен именно с английския Впрочем има много общо и с Българския Самото име Англия, на френски Англьотер-, означава земя на ъгъла Англ-ъгъл, като Онгл или Онгъл-Ъгъл!
Според мен бира идва от латинското Бибере, преминало в италианския като бере -пия Ще рече- пиво Както е влязла бирата в нашите езици, от нашата, Българската група!
Но това е мое мнение, може твоето да е по- обосновано!
Правилно са поставили тракийски на първо място англичаните Гърците са ползвали неща от траките, а не обратно Англичаните са хора на точността и не може да са пропуснали този факт Не случайно траките са водещи в заглавието!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
36. bojo12345 - Пивото, което в момента се произвежда в Хасково, само има етикет "Каменица"!
01.08.2019 11:01

Аз работих в завода от първата копка до пускането в редовно производство на пивото и то се наричаше "Тракия". По принцип пловдивската и хасковската вода имат различни показатели и това влияе върху качеството на бирата. Първоначално заводът е бил проектиран да се строи в Кърджали , в средата на регионите Кърджалийски, Хасковски и Смолянски. Но водата от помпената станция Болярско шосе 1 се оказа най-добра за производството и затова заводът бе построен в Хасково. Сега в Хасково бутилират пиво с етикета, но то няма нищо общо с органолептичната оценка на пловдивскиата бира. В Пловдив имаше ПУЦ и кадрите в хасковския завод се обучаваха първоначално в него.
В момента на мястото на завода в Пловдив сегашният кмет Тотев си строи комплексче, както се казваше в "Чичовци" от "високо качество и с твърде способна цена!"
Поздрави,Леонов!
цитирай
37. nedovolen - К28 зав
01.08.2019 13:26
Преди полтора месеца вдигнах високо кръвно. Ходих и при приятел невролог. С последващи скенер, кардиоложки изследвания и пълна кръвна картина,нищо тревожно, слава Богу. Неврологът ме бе попитал колко пия. Казах му ”кюпак” пиринско за деня. На излизане каза на асистиращата сестра - този е железен, от утре няма да ми вземаш кафе, а бира. Е, не правя реклама на пиринското.
:)))
цитирай
38. nebonebo - :)
01.08.2019 13:38
Благодаря ти, за познавателната информация, Лео! Харесва ми това пиво! :) Предпочитам го от десетина години пред всякакво друго питие.
Желая ти слънчев ден! :)
цитирай
39. get - . . . Според мен бира идва от латин...
01.08.2019 13:52
leonleonovpom2 написа:
...
Според мен бира идва от латинското Бибере, преминало в италианския като бере -пия Ще рече- пиво Както е влязла бирата в нашите езици, от нашата, Българската група!
...


Латинското име за бира е "cervisia"?
За него казват, че е заемка от Галски, в езика на римляните ... като при галите, се е използвала и синонимната за бира "rubia" - пояснявам рубин/червен(о/никаво).
В стар гръцки, наименованието на бирата е било "Зитос" - най-общо казано ЖИВО? На практика бирата си е живо - Първо защото материала от който се прави питието, ферментира(живее) и второ самата бира - ако няма консерванти(обикновенно спирт) продължава да живее(ферментира).
В съвременния гръцки - бирата се нарича "мпира", идващо от Italian "birra" (“beer”), то пък от Latinското "bibere" (“to drink”).

Тук - следва да си отговорим - какъв е бил изначалния смисъл в латинското "bibere"

Засега спирам - тъй като темата явно ни вълнува, само двамата с теб? Така че, мога да продължа с обясненията - на лични съобщения, за да не досъждам с излишна многословност - От къде, кога и от Кого е дадено името на БИРАТА?
цитирай
40. leonleonovpom2 - Пивото, което в момента се произвежда в Хасково, само има етикет "Каменица"!
01.08.2019 15:20
bojo12345 написа:

Аз работих в завода от първата копка до пускането в редовно производство на пивото и то се наричаше "Тракия". По принцип пловдивската и хасковската вода имат различни показатели и това влияе върху качеството на бирата. Първоначално заводът е бил проектиран да се строи в Кърджали , в средата на регионите Кърджалийски, Хасковски и Смолянски. Но водата от помпената станция Болярско шосе 1 се оказа най-добра за производството и затова заводът бе построен в Хасково. Сега в Хасково бутилират пиво с етикета, но то няма нищо общо с органолептичната оценка на пловдивскиата бира. В Пловдив имаше ПУЦ и кадрите в хасковския завод се обучаваха първоначално в него.
В момента на мястото на завода в Пловдив сегашният кмет Тотев си строи комплексче, както се казваше в "Чичовци" от "високо качество и с твърде способна цена!"
Поздрави,Леонов!


Здравей, Божидаре!
Благодаря ти за коментара Той може да е в основата на друг постинг-Какво е било производството на бира в България и как то е било разрушено !" Такава беше съдбата и на бургаското производство В Южтата стпана на Бургас имаше дълга поредица от заводи и районът се наричаше " Промишлена" зона" Какво ли не се произвеждаше там- Кабели,по японски лиценз, купен от Япония, , вентилатори, вагони, захарни изделия, олио, лимонада, кока кола, бира, химикали за писане, брашно и още куп неща!...
Сега тук там, функционира някое чехче, само напомнящо за миналото
Е, не могат да разберат, че една държава се крепи на собствена икономика
И че вносът е само средство за заробването й- икономическо и в по- дълга перспектива- за изчезването й.....
Къде си Стамболов, ти хъшът, да научиш диваците на икономика!? Ако трябва и с пищова!

Хубав ден, Божидаре!
цитирай
41. leonleonovpom2 - Поздрави, Дени!
01.08.2019 15:25
38. nebonebo - :)
13:38
Благодаря ти, за познавателната информация, Лео! Харесва ми това пиво! :) Предпочитам го от десетина години пред всякакво друго питие.
Желая ти слънчев ден! :)

Благодаря ти за коментара в подкрепа на темата! Бирата е питие ,доказало се през вековете! Следите на производството и се губят някъде в дълбоката античност, до степен, да не може да се каже, кой и кога е бил пръв в производството й?!
Какво по- голямо доказателство за качество и за полезност!?
И щом и жена предпочита това питие, това е доказателство за неговата универсалност За всеобщата му употреба!

Хубав ден, Дени!
цитирай
42. nedovolen - Моят коментар бе 37, небонебо 38, на ...
01.08.2019 15:35
Моят коментар бе 37, небонебо 38, на който си отговорил към мен. Дано не се разсърди.
Аз не. :)))
цитирай
43. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
01.08.2019 15:35
nedovolen написа:
Преди полтора месеца вдигнах високо кръвно. Ходих и при приятел невролог. С последващи скенер, кардиоложки изследвания и пълна кръвна картина,нищо тревожно, слава Богу. Неврологът ме бе попитал колко пия. Казах му ”кюпак” пиринско за деня. На излизане каза на асистиращата сестра - този е железен, от утре няма да ми вземаш кафе, а бира. Е, не правя реклама на пиринското.
:)))


Е, правиш обща реклама на бирата!
Че е лекарство, стига да не се превишава дозата й!

Хубав ден, Николай!
цитирай
44. leonleonovpom2 - Поздрави, Гет
01.08.2019 15:55
get написа:
leonleonovpom2 написа:
...
Според мен бира идва от латинското Бибере, преминало в италианския като бере -пия Ще рече- пиво Както е влязла бирата в нашите езици, от нашата, Българската група!
...





Латинското име за бира е "cervisia"?
За него казват, че е заемка от Галски, в езика на римляните ... като при галите, се е използвала и синонимната за бира "rubia" - пояснявам рубин/червен(о/никаво).
В стар гръцки, наименованието на бирата е било "Зитос" - най-общо казано ЖИВО? На практика бирата си е живо - Първо защото материала от който се прави питието, ферментира(живее) и второ самата бира - ако няма консерванти(обикновенно спирт) продължава да живее(ферментира).
В съвременния гръцки - бирата се нарича "мпира", идващо от Italian "birra" (“beer”), то пък от Latinското "bibere" (“to drink”).

Тук - следва да си отговорим - какъв е бил изначалния смисъл в латинското "bibere"

Засега спирам - тъй като темата явно ни вълнува, само двамата с теб? Така че, мога да продължа с обясненията - на лични съобщения, за да не досъждам с излишна многословност - От къде, кога и от Кого е дадено името на БИРАТА?


Да, латинското " цервизиа" мога да си го обясня само чрез производния на латинския френски
Със " Сервир" глагопъг- служа , обслужвам. Потвърждение на съмнението ,че обслужващия персонал на Максимин Трак му е правил питие, което сега се нарича бира! Но тогава то е носело неговото име- на персонала, защото е негово
дело
Разбира се, пиши по темата и тук, и на лични, където намериш за най- подходящо!


Хубав ден, Гет!
цитирай
45. leonleonovpom2 - Да, Благодаря, Николай!
01.08.2019 15:58
nedovolen написа:
Моят коментар бе 37, небонебо 38, на който си отговорил към мен. Дано не се разсърди.
Аз не. :)))


Междувременно, усетих ,че има нещо нередно ,проверих и коригирах
Няколко минути ми отне, но благодаря ти ,че ме предупреди, защото можеше и да не забележа!

Хубав ден!
цитирай
46. nebonebo - Благодаря на всички за уточненията
02.08.2019 16:45
по темата! Научих много подробности за бирата и като наименование и като питие, от блогъри...
Слънчеви почивни дни на всички! :)
цитирай
47. leonleonovpom2 - Здравей, Дени!
10.08.2019 22:25
46. nebonebo - Благодаря на всички за уточненията
02.08 16:45
по темата! Научих много подробности за бирата и като наименование и като питие, от блогъри...
Слънчеви почивни дни на всички! :)

Благодаря ти за отзива!
Слънчев човек си, може само да се радвам на посещение на хора като тебе!

Хубаво лято ти пожелавам!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133884
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102591
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031