Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.08.2019 15:01 - СПАРТАК и АРДОМИР
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3419 Коментари: 24 Гласове:
38

Последна промяна: 29.08.2019 07:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                        С признателност към Милена

В началните дни на бягството от Капуа, Спартак среща избягал роб, който изявява желание да се включи към групата! Спартак, явно предусещащ ,го пита за името То се оказва ,че е Ардомир? Спартак, сигурен в това, под форма на въпрос казва ,че е тракиец! Да, такъв се оказва! Той става неговия най-  доверен човек, казано по военному- ординарец!
В интерес на истината ,името сме  срещали и като Родомир! Но и в  двата случая е ясно ,че са  свързани с Родопите, първото, с Арда, която е в Родопите Затова Спартак няма съмнение ,че пред него стои човек от неговия народ! А не римлянин!
А мир?
Мир си има смисъл и днес в езика ни, като в старобългарския е бил и свят!

Но да разгледаме варианта Ардомир  Считаме, че е свързано с Арда? Какво ли означава Арда?
На латински-ardens*/ арденс/ означава горещ На френски- ardent/ ардан/ и на италиански-ardent/ ардент/  са със същия смисъл - горещ Със същия корен са и Ардените в Бенилюкс Някак си горещ не се връзва с Арда  Опитът в преводите ме е научил да не се хващам с първия или най-упатребяван смисъл на думата, защото се получават комични ситуации И в значенията на Ардан има буен 
Стоп! Идеално пасва за Арда- буйна!Като за река, спускаща се от планината!

Тракийското или по- точно българско Ард го има в днешните романски езици под формата буен и горещ! Но Спартак и за секунда не се колебае насреща му римлянин ли е или тракиец Явно думата е изконна, тракийска,  вероятно я свързва и с мир?
Имената ,завършващи на мир са традиция в България Дори и един владетел, от първите е с мир-Маламир Владимир Хръз след него.... Имената на ""мир "са също разпространени и сред хърватските владетели Но те също твърдят ,че са от Българско коляно- хърватите И наистина, конфликтите ви с тях завършват по начин, който може да бъде обяснен само с това ,че сме родственици
Мир в езика ни, старобългарският,  е означавал свят!
Бърза проверка за думи с този корен , на латински -мирус, на френски миракл, на италиански-мираколо, показва ,че има един и същ смисъл-чудо, удивително
Аз бих превел АРДОМИР като УДИВИТЕЛНО БУЕН!
Може би и първоначалният смисъл на мир в Българския е бил чудо?
Прерасло в свят! Ами светът си е едно чудо, синоними са!
Що се отнася до Родомир, набива се на очи Род? Но дали е род, засега се въздържаме!




                                                                ДОПЪЛНЕНИЕ


Благодаря на Белоцвет за въпроса относно Алдомир /ци/
Смятам ,че Ардомир и Алдомир имат еднакъв смисъл ! Защо, обяснил съм в коментар:8!









Гласувай:
38


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Без да правя справки- Варда! Пази ...
28.08.2019 15:50
Без да правя справки- Варда!
Пази се,!
Ами от АРДА, трябва да има и ВАРДА ! Независимо дали е гореща или буйна
Пазене му е майката!
цитирай
2. krumbelosvet - А село Алдомировци на 5 км от Сливница?
28.08.2019 15:58
В това село има тракийска жилка, въпреки особения шопски, напомнящ трънски. Има хора с деликатни черти, бели и снеоки, но не по скандинавски, немски или руски...
цитирай
3. dobrodan - Печелиш, приятелю :),
28.08.2019 16:43
ето го: Ардо́н приток Терека, из осет. Arredon "бешеная река"; согласно Клапроту у Хюбшмана (Osset. Et. 11).
Много, много стара дума е това, от Франция до Осетия...
С думата мир е същото нещо. Интересно е, че гласната варира, а-е-и, но значението за "свят", универс остава!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
28.08.2019 17:51
krumbelosvet написа:
В това село има тракийска жилка, въпреки особения шопски, напомнящ трънски. Има хора с деликатни черти, бели и снеоки, но не по скандинавски, немски или руски...


Е, методиката не винаги работи С помощта на европейски език да разчета дума със забравено значение На база, че са родствени
Е, работи за македони На база ,че съдържа едони мак в шотландския означава син на.....
И македони става синове на едони Отделили са се от едони и са създали ново племе Логично, съседи са по територия! Така ,че не е трудно да се намери обяснение за македони Траки са, защото едоните са траки!
Не е нещо ново този метод за разчитане! Хетския по същия начин е разцчетен , чрез...английския!
Няма алдо в латински, френски, италиански За мир, вероятно смисълът е удивителен, чуден Дават вариант желязва ръка, но със сложно тълкуване на буквите, което за мен е невероятно!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Дспавей, Добродан!
28.08.2019 18:02
3. dobrodan - Печелиш, приятелю :),
16:43
ето го: Ардо́н приток Терека, из осет. Arredon "бешеная река"; согласно Клапроту у Хюбшмана (Osset. Et. 11).
Много, много стара дума е това, от Франция до Осетия...
С думата мир е същото нещо. Интересно е, че гласната варира, а-е-и, но значението за "свят", универс остава!

Благодаря ти за отзива!
Има обяснение за ареала на думата Двата потопа в Черно море И разселване на оцелелите
Има стена в Поморие на няколкостотин метра от брега Но няма връзка с него, да речещ ,че е остатък от земетресението през Осми век Засега няма мнение , откога е
Едно е истина, нашите земи са център на цивилизацията, оттук е тръгнало разселването преди десетина хиляди години
Спартак по името разбира, че пред него стои тракиец, не някакъв друг! Такъв е и въпросът му- Ти си тракиец, нали?

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Радомир например би могло да се и...
28.08.2019 18:06
Радомир например би могло да се изтълкува като чудна радост, небивала!
цитирай
7. kvg55 - leonleonovpom2,
28.08.2019 19:37
Сигурно е така.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Красимире/ Белоцвет/, мисля си ...
28.08.2019 19:49
Красимире/ Белоцвет/ ,мисля си друго
Глишев, иначе ерудиран човек, но търсещ политиката, попитах веднъж, от къде дзва фамилията Той разбра, защо го питам и ми обясни, че е от Трънско или Радомирско В Западна България на Гриша казвали Глиша ,ще рече заменяли Р с Л Така се казвал дядо му И оттам и фамилията Глишев!
Та Алдомировци според мен е АРДОМИРОВЦИ Просто Р-то е заменено с Л, типично зо района!
Затова няма и аналог в сродните езици!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!-КВГ55
28.08.2019 21:38
7. kvg55 - leonleonovpom2,
19:37
Сигурно е така.

Благодаря ти за подкрепата!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
10. milenavarbanova9 - Поздравления и благодарност, г-н ...
28.08.2019 21:39
Поздравления и благодарност,г-н Симеонов!
Случката със Спартак и Ардомир е много интересна.Не я знаех,пък и парадоксално е,че зная твърде малко за Спартак,най- великия и най-чистия герой на класическата древност,с който завоевателите не могат да се сравняват.Много оскъдни са историческите данни за него, а от Салустий има само фрагменти.Препрочела съм обаче хиляди пъти прекрасния роман на Рафаело Джованьоли "Спартак",това беше книгата на моето ранно юношество и тя така е запечатана в съзнанието ми,сякаш наистина съм била съвременница на любимия си герой.Дбованьоли е бил офицер на Гарибалди и когато написва романа,му го изпраща на о.Капрера.А старият вече Гарибалди му пише:"Скъпи приятелю,четях книгата и плаках".
С тази статия много ме заинригувахте.
Откъде е епизодът с Ардомир?Тълкуването на името му е логично.
Желая Ви здраве и успех в изследванията!Впрочем делото на Спартак и неговата личност досега не са получили изследователския интерес от българска страна,който заслужават.Това е чудесно поле за страстен изследовател като Вас.

цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
28.08.2019 23:21
milenavarbanova9 написа:
Поздравления и благодарност,г-н Симеонов!
Случката със Спартак и Ардомир е много интересна.Не я знаех,пък и парадоксално е,че зная твърде малко за Спартак,най- великия и най-чистия герой на класическата древност,с който завоевателите не могат да се сравняват.Много оскъдни са историческите данни за него, а от Салустий има само фрагменти.Препрочела съм обаче хиляди пъти прекрасния роман на Рафаело Джованьоли "Спартак",това беше книгата на моето ранно юношество и тя така е запечатана в съзнанието ми,сякаш наистина съм била съвременница на любимия си герой.Дбованьоли е бил офицер на Гарибалди и когато написва романа,му го изпраща на о.Капрера.А старият вече Гарибалди му пише:"Скъпи приятелю,четях книгата и плаках".
С тази статия много ме заинригувахте.
Откъде е епизодът с Ардомир?Тълкуването на името му е логично.
Желая Ви здраве и успех в изследванията!Впрочем делото на Спартак и неговата личност досега не са получили изследователския интерес от българска страна,който заслужават.Това е чудесно поле за страстен изследовател като Вас.



Благодаря ти Милена, за отзива- също!
За мен Спартак е най- големият герой на древността! Спорил съм за това Защото зад себе си няма нищо, няма я държавната структура , държавната машина зад него! Разчита на гения си Вероятно е с царски произход,защото има познания, които обикновен човек няма откъде да получи Това, успешно да се противопоставиш на военната машина на Рим, при това в дома и, показва качествата му! Това го е правил Ханибал, но зад него стои също велика държава!
Историята му с адютантая знам отдавна ,че е тракиец и ,че се казва Родомир Даже бях писал постинг за имената на "Мир" и го цитирах Че са Български
Но има една английска историческа поредица за Рим във Виасат Истори канал Сега дават за Юдея, за Ирод Агрипа Преди няколко дни- за Спартак И там дадоха много правдиво срещата на Спартак с бъдещият му адютант Но под името Ардомир Да, той води коня на Спартак при него в последната битка Спартак го убива Знак, че или ще победят , или ще умрат Друга възможност няма!
Така и става!
Ардомир, направо ме удари ток! Отдавна умувам над Арда-името на реката Но не смеех да го вкарам в употреба заради приликата с Ардени, Заради това ,че го считах за турско, името й Сега ми стана ясно ,че не е, а е антично, наше! И тълкуванието вече не беше проблем
Но при Алдомир - там наистина нямаше нищо И тогава се сетих, че в Западна България правят подмяна на "Р" с " Л" Всъщност е същото име!...

Екипът на тази поредица е много сериозен-от английски историци- професори От опит знам, че на тях може да се вярва! Ами те са дали, кои сме ние и връзката ни с Александър Само не са ни споменали Преселението на Изток под заповедта на Александър, Согдианската империя, Кушанската и завръщането под форма на преселение
И македони лесно може да се разчете-мак- едони. Синове на едони,каквото означава мак на шотландски

Да, Спартак незаслужено се избягва от нашите историци И трябваше Туск да ни припомни ,какъв ни е той!?
Имат страх да не ни обвинят в грандомания?
Както се присмиваме на македонците за Александър На тях трябва да се присмиваме не за това, а, че мислят, че не са Българи А какъв е Александър за нас, ще разберат, като внимателно прочетат френските пътеписи преди два века Смятам ,че са наясно, но не смеят да дадат гласност

Желая ти успех , Милена!
цитирай
12. shtaparov - Браво- описал си най-важните зн...
29.08.2019 02:48
Браво- описал си най-важните значения на думата,които и аз щях да посоча и понеже знам,че нямаш против да добавя нещо,веднага ще го направя. АРДА си е наистина ВАРДА (ГАРДА)- река,от която трябва да се пазиш а РАДОМИР е двъсъставно име. Първата му част е РАДА (Българска богиня на радостта и любовта,наричана още ЛАДА и ДЕВА). Ако сложим на това име притежателно окончание -ИН (-ИМ, -ОМ),ще получим усложнената му форма РАДОМ (= РАДИН,ЛАДИН),а нейното окончание -ИР (-АР,-ОР) е лесно обяснимо като "същество,мъж.човек". Цялото име тогава ще значи Радом-Ар (Радин мъж,Ладино чедо,Рожба на любовта).

РАДОМИР има още две евентуални значения: ЛАДОМИЛ (=ЛЮДМИЛ,На людете мил) и ЛАДО-МИЛ (На Богинята Лада е мил) т.е.- Любимец на жените. Понякога дори си мисля,че многото значения на различните владетелски и жречески имена са част от религиозната магия.с която те въздействали на множествата и карали хората да им се подчиняват.
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
29.08.2019 07:08
shtaparov написа:
Браво- описал си най-важните значения на думата,които и аз щях да посоча и понеже знам,че нямаш против да добавя нещо,веднага ще го направя. АРДА си е наистина ВАРДА (ГАРДА)- река,от която трябва да се пазиш а РАДОМИР е двъсъставно име. Първата му част е РАДА (Българска богиня на радостта и любовта,наричана още ЛАДА и ДЕВА). Ако сложим на това име притежателно окончание -ИН (-ИМ, -ОМ),ще получим усложнената му форма РАДОМ (= РАДИН,ЛАДИН),а нейното окончание -ИР (-АР,-ОР) е лесно обяснимо като "същество,мъж.човек". Цялото име тогава ще значи Радом-Ар (Радин мъж,Ладино чедо,Рожба на любовта).

РАДОМИР има още две евентуални значения: ЛАДОМИЛ (=ЛЮДМИЛ,На людете мил) и ЛАДО-МИЛ (На Богинята Лада е мил) т.е.- Любимец на жените. Понякога дори си мисля,че многото значения на различните владетелски и жречески имена са част от религиозната магия.с която те въздействали на множествата и карали хората да им се подчиняват.



Благодаря ти, че взе отношение
Все пак по-важна, с голямо преимущество е целта , а не откъда и от кого идва решението й!
Може да ме ядоса само някой"умен" присмехулник! Творящ в кавички наготово! И там не влагам нищо лично, но винаги съм ги ненавиждал!
Радомир е важно име за нас, все пак и цар сме имали с това име, така ,че тълкуванията които правиш са изключително важни!
Имената завършващи на мир ги има по нашите земи още от Римската Република, преди Христос и са съхранени и до днес при нас!
Мисля си за Валдемар, но мар е море, явно е късно име, пригодено по подобие на Владимир!
Благодаря ти, нямам претенции за изчерпателност, така че,продължавай!

Хубав ден!

цитирай
14. lexparsy - Много съм благодарен за предост...
29.08.2019 19:51
Много съм благодарен за предоставената информация, но и от коментарите, от които се размислих с удоволствие...
След като прочетох имаха надежда че някой ще сподели и една легенда,, чиито източник явно пак е скрита само в катакомбите на Ватикана...
За съм чел за Радоми, който странно, но абсолютно приповтаря съдбата на Христо (както и на много други „спасители през вековете) и е разпна край Константинопол, мисля че окол 12 век. Цитирам само по спомен.... Интересното е че на фона на всички рисунки на Разпятието има зелени хълмове и море, което ама хич не подгожда на Голгота!
Моля, ако някой знае и е чел повече да сподели!
Лекс
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Лекс!
29.08.2019 21:31
lexparsy написа:
Много съм благодарен за предоставената информация, но и от коментарите, от които се размислих с удоволствие...
След като прочетох имаха надежда че някой ще сподели и една легенда,, чиито източник явно пак е скрита само в катакомбите на Ватикана...
За съм чел за Радоми, който странно, но абсолютно приповтаря съдбата на Христо (както и на много други „спасители през вековете) и е разпна край Константинопол, мисля че окол 12 век. Цитирам само по спомен.... Интересното е че на фона на всички рисунки на Разпятието има зелени хълмове и море, което ама хич не подгожда на Голгота!
Моля, ако някой знае и е чел повече да сподели!
Лекс


Благодаря ти за отзива и за споделеното
За нашите богомили , горени в Константинопол малко се говори И аз по спомени Там на колодрума имало голям бик, мисля ,че е запазен, с изрязана част на гръбнака Метален, нагрявали го до червено Специален човек-палач,бутал от постамент осъдения в изрязаната част на бика За минути от него нищо не оставало Понякога осъденият докопвал палачът и заедно падали в търбуха на бика
Нашите богомили ужасявали всички Защото сами се засилвали и скачали!?
За богомилите малко знам Но има блогърка, която пише книга за катарите Предполагам, че ползва и френски източници Сигурен съм,че подготвя нещо стойностно!

Хубава вечер!
цитирай
16. get - До 5. leonleonovpom2 - Потвърждавам правилната насока във връзка с осетинската отправка на Добродан?
29.08.2019 22:37
leonleonovpom2 написа:
3. dobrodan - Печелиш, приятелю :),
16:43
ето го: Ардо́н приток Терека, из осет. Arredon "бешеная река"; согласно Клапроту у Хюбшмана (Osset. Et. 11).
Много, много стара дума е това, от Франция до Осетия...
С думата мир е същото нещо. Интересно е, че гласната варира, а-е-и, но значението за "свят", универс остава!


...


1.
Ардон
река в Северной Осетии, левый приток Терека, берет начало с северных склонов Главного Кавказского хребта на участке между перевалами Рокским и Мамисонским; впадает в Терек в районе г.Ардон. В основе перевода гидронима лежат осетинские арра – «бешеный» и дон – «река», «вода». «Бешенная река».
2.
Ардо́н
город (до 1964 село), центр Ардонского района Северо-Осетинской АССР. Расположен на рукаве р. Ардон.
3.
По мнению Цагаевой, этимология гидронима восходит к названию древнего племени мардов.
4.
Amardians, widely referred to as the Amardi (and sometimes Mardi) ...
Адрес:
https://en.wikipedia.org/wiki/Amardi

П.П.
По време на Руско-турската 1877/78 г. имаме над хиляда осетински ЗАПИСАЛИ СА СЕ ДА СЕ БИЯТ В ДУНАВСКАТА АРМИЯ - при условие, че бойнии действия са се водили и в родния им Кавказ?
В официалния сайт на Осетия - на база спомени от тези доброволци СЕ ТВЪРДИ, че това е направено от тях ПРЕДВИД СПОМЕНА ЗА ДАЛЕЧНИ ВРЕМЕНА ... Когато са имали обща държава с нас българите!

За сведение на неизкушените: Какви са тези "осетинци" - най-вероятно са наследници на персо-аланското родствено на българско-сарматското прикавказко и северно-черноморско населени?
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
29.08.2019 23:12
Благодаря ти за коментара и за допълнението!
Да, така е, както си го написал Да ,в армията ,като доброволци, с предимство са се ползвали тези с Българско потекло Аз имам съмнения, че Калитин и Столетов са също с такъв произход Имам предвид постовете им-Столетов командир на опълченците, а Калитин - на дружината, в която е знамето! Да и там сме имали държава, преди да се установи като Велика България Седем или осем държави са създадени по обратния път от Кушанската империя при разпада й Интересното е, че в Афганистан има още потомци на старите българи С европейски черти, различаващи се от местните с външния си вид
А има и няколко "Мадарски" конника
Това го знам от неслучаен човек А от свитата на Живкова, Бил там За съжаление, почти в началото й , работата е спряна ,заради смъртта й Вероятно, за да не лъсне връзката с Александър Велики и най вече истината за Българското величие!

Лека нощ!
цитирай
18. ard - Здравей Леон
30.08.2019 10:54
Можеше да споменеш и Ардеа - била е столица на царя на рутулите Турн.
Турн е искал да се ожени за Лавиния, дъщерята на Латин. Но Латин я предлага на Еней. При последвалата война, Турн е убит в двубой от Еней.
Мисля, че и днес има град Ардеа, в близост до Рим.

Поздрави
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, Маги!
30.08.2019 11:37
ard написа:
Можеше да споменеш и Ардеа - била е столица на царя на рутулите Турн.
Турн е искал да се ожени за Лавиния, дъщерята на Латин. Но Латин я предлага на Еней. При последвалата война, Турн е убит в двубой от Еней.
Мисля, че и днес има град Ардеа, в близост до Рим

Поздрави


Благодаря ти за чудесното допълнение!!
Допреди няколко години не обръщах особено внимание на езиковите съвпадения Подминавах ги , считайки ги за заемки? Но сега- не! Ами, как да си обясним съвпадения на думи ,като мърморя и дремя?
Впрочем, сега се замислям и върху твоя псевдоним Има ли връзка с Арда?

Всичко най - добро ти пожелавам!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Това за рутулите е безкрайно инт...
30.08.2019 11:53
Това за рутулите е безкрайно интересно, Маги!
Да, градът съществува под това име ! Проверих Курортен град, на брега на Средиземно море, на 35 км, южно от Рим Но има рутули или рутулци в Кавказ?
Колко малък е светът и как всички сме роднини! Това си мисля!

Хубав ден!
цитирай
21. nedovolen - Интересно за Спартак в блога на t...
30.08.2019 16:41
Интересно за Спартак в блога на teazar от 03.04.19г. - Скритата истина за Спартак, синът на Родопите.
цитирай
22. leonleonovpom2 - Поздрави, Николий!
30.08.2019 17:44
nedovolen написа:
Интересно за Спартак в блога на teazar от 03.04.19г. - Скритата истина за Спартак, синът на Родопите.


Явната истина за Спартак, поне според мен, е ,че е тракиец и от нашите земи!
Че той сам, без държавна машина зад гълба си, воюва успешно с Рим, при това в дома му ! Разчита единствено на робите и на гения си!
Погледнато от този ъгъл, той е най-великата личност на древността !Никой друг не е успял да го повтори!
Не знам каква истина се крие в цитирания постинг, но това не пречи да я рекламираш тук! Стига да не е от рода, че Спартак често навестявал ,примерно, тъща ми!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
23. nedovolen - Поздрави и от мен, Иване!
31.08.2019 08:51
Цитираният пост е изцяло в дух като твоя. Заглавието го подсказва - Спартак, синът на Родопите.
За тъщата нито авторът, нито аз съм помислил. Ти го каза.
:)))
цитирай
24. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
31.08.2019 09:10
23. nedovolen - Поздрави и от мен, Иване!
08:51
Цитираният пост е изцяло в дух като твоя. Заглавието го подсказва - Спартак, синът на Родопите.
За тъщата нито авторът, нито аз съм помислил. Ти го каза.
:)))

Николай, аз не деля хората на врагове и на приятели Но съм привърженик на интелигентен спор Но кагато в него се набъркват и членове на семейството, които нямат отношение към него, това вече е простащина само! Нямам какво доа обсъждам с подобен екземпляр!
Имам съмнения и то основателни, кой се крие зад този автор Или кой го ползва! Затова съм резервиран и към него както и към написаното Опитах все пак с търсачката ,но не го открих от раз Това беше достатъчно , ,да не търся повече
Ако държиш, след като имаш достъп, прехвърли го на лични и ще коментираме
Не изключвам да е написано и нещо стойностно Но котагто вниманието на някой от обекта се прехвърля към субекта, знам прекрасно ,че такъв човек е без задръжки е без морал! И предпочитам да не си имам работа с него
Просто е в друга, различна от моята, категория!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
31.08.2019 11:39
Да, намерих този материал Да, чел съм го, даже когато погледнах, за да гласувам, видях ,че съм го направил
Между другото , аз станах причина на времето да се открие историческа рубрика в" Десант" Когато отидох с материали за Брацигово и за Батак! Харесаха ги, публикуваха ги и постепенно и други хора се включиха Жалко ,че вестникът се затри! Много силен екип имаше
Впрочм, бях несправедлив към рицар От него, пряко ,лоша дума не съм чул Но както и да е, не е автор, но е популяризирал хубав материал! Което също не е малко!

Хубав ден, Николай!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133653
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102591
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031