Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.10.2019 11:43 - Истиклял
Автор: laval Категория: История   
Прочетен: 2527 Коментари: 10 Гласове:
18

Последна промяна: 06.10.2019 11:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Истиклял (на турски: Istiklal Caddesi) е най-известния булевард в Истанбул. Той е пешеходен и по него се движи червен ретро трамвай. В превод името му означава Независимост. Започва от Площад Таксим (Taksim Meydani) и стига до Площад Тюнел (Tunel Meydani), където е края на второто най-старо метро в света (1875), което представлява наклонена въжена линия под земята с две вагончета, свързваща Моста Галата с центъра на Истанбул. Истиклял е живописна и популярна търговска улица с много красиви сгради от ХІХ век в стил сецесион. Годишно го посещават над 3 милиона души. Намира се в район Пера. През ХІХ век е известен на френски като Grand rue de Pera. На Истиклял са разположени консулства и важни сгради като гимназия Галатасарай, хамама Галатасарай, Пера Палас. Тук има арменска, гръцка и католическа църква, също и синагоги. По булеварда има много магазини, книжарници, художествени галерии, кина, театри, библиотеки, пазар, кафенета, сладкарници, ресторанти и нощни клубове. Представени са бутиците на известни турски и международни брандове с голямо разнообразие от стоки. Лично на мен най-много ми харесва фирмения бутик на 2 етажа на известната турска марка за стъкло Пашабахче (Paşabahce). В пресечките също има хубави ресторанти и кафенета. Оживен е цял ден чак до малките часове на нощта. Разхождал съм се в 1 часа през нощта и мога да потвърдя, че улицата беше изцяло осветена, пълна с хора и дори имаше отворени магазини. В Истанбул има над 40 мола, един от друг по-огромни. Открояват се Джевахир, за който съм писал, Акмеркез и най-големия Форум Истанбул, в които се предлагат някои от най-известните световни брандове в света на модата. Независимо от това Истиклял си остава едно популярно за пазаруване място, където могат да се купят стоки с високо качество и определено си струва да бъде посетен. Именно на Истиклял може да се усети атмосферата на космополитния град.

image

image

image

image

image

image






Гласувай:
18


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. zaw12929 - Държава, която по архитектура не ...
07.10.2019 09:44
Държава, която по архитектура не отстъпва на Запада?!
цитирай
2. rosiela - Красив град,
07.10.2019 13:34
повечето строено от гърците. Върна ми спомените.
цитирай
3. rosiela - Лазаре,
07.10.2019 13:35
мене не ме бива много в търсенето, разкажи и покажи и Принцовите острови. Ти можеш, много ще ти благодаря. Да си ги спомня и тях.
цитирай
4. laval - Никога
07.10.2019 15:00
не съм имал време да отида на тези острови. А и не знам защо, но нямаше желаещи.
цитирай
5. rosiela - Голяма красота са. Жалко.
07.10.2019 22:32
laval написа:
не съм имал време да отида на тези острови. А и не знам защо, но нямаше желаещи.

цитирай
6. get - След, като знаете за ретро-черв...
08.10.2019 20:08
След, като знаете за ретро-червения трамвай на бул "Истиклял" - знаете ли площад "Тексим" и паметника на Ататюрк на него?
цитирай
7. laval - Разбира се
08.10.2019 21:43
Бил съм много пъти на площад ТАКСИМ и съм се снимал пред паметника на Ататюрк.
цитирай
8. get - До 7. laval - А нещо по отношение, история на създаване и други особености в неговата
08.10.2019 21:55
laval написа:
Бил съм много пъти на площад ТАКСИМ и съм се снимал пред паметника на Ататюрк.


... символика да са ви известни?
цитирай
9. laval - Запознат
08.10.2019 23:08
съм донякъде с историята на Ататюрк, но мисля, че е по-добре Вие да разкажете. А за самия паметник не знам нищо.
цитирай
10. get - До 9. laval - Разбираемо е слабо да имате представа по темата, тъй като ДВЕТЕ ВЕЛИКИ ДЪРЖАВИ ... ?
09.10.2019 10:36
laval написа:
съм донякъде с историята на Ататюрк, но мисля, че е по-добре Вие да разкажете. А за самия паметник не знам нищо.


... САЩ и СССР не желаеха и все още не желаят КОМЕНТАРИ ПО ВЪПРОСА: Кой и защо създаде съвременната МОДЕРНА ТУРЦИЯ?

Поради това трудно можете да намерите общодостъпна информация - що дирят непосредствено до фигурата на Мустафа Кемал "Ататюрк" - другите три фигури на видни СЪВЕТСКИ ВОЕННИ И ПОЛИТИЧЕСКИ ФУНКЦИОНЕРИ - Михаил Фрунзе, Кбим Ворошилов и Аралов(дипломат)?

На практика лениновата Съветска Русия - се оказва основния поддръжник(чрез пари, ВОЕННИ, контингенти(ОТ "ЧЕРВЕНИ" башкири-кавалеристи) материали, съветници и дипломати) във войната за независимост. Оглавена от Кемал "Атататюрк" в резултат на което - е създадена Й съвременна СВЕТСКА Турция.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: laval
Категория: История
Прочетен: 4100448
Постинги: 1370
Коментари: 2757
Гласове: 21961