Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2019 13:29 - На света има два вида бира- чешката и другата...
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3946 Коментари: 25 Гласове:
34


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Това са думи на мой съученик, бивш директор на бирена фабрика и на " Винпром"! Знаем се от деца и се уважаваме взаимно! Подадох му ръка, когато беше унизен от некадърници и се чувстваше отритнат от обществото ? Не с друго, с уважение, с демонстриране, че е не е случаен човек и че го ценя!...

Стъпи на краката си, но не забрави добрината ми!
  Попитах го, какво му е мнението за турската бира? Веднага отсече, че каквато и да е, има бира еталон на света- чешката!  Бил е два пъти в Турция, пил е " Ефес", но отстъпва на чешката!  Да, лиценз на Пилзенската е, известно му е!
Но не е Пилзенска бира! Има тънкости, които само чехите знаят!

Стана дума и за американската " Будвайзер" За водените дела с чехите за авторското право. Оказва се ,че не са платили правото да я произвеждат!  Усмихна се и каза ,че вече са платили, печатницата на долари е у тях и доларът е на цената на хартията с която е отпечатан  Нямат проблеми с плащането! Друго покритие  доларът няма, така ,че не е проблем да платят, дори и със закъснение!

Попитах и за кападокийското вино !
Не е очарован от турските вина, спряга се кападокийското вино за качествено, но при посещенията си,  не го е дегустирал.  Нямал е тази възможност. Качеството на вината е в зависимост от гроздето и от  почвите и климата, при които е отглеждано.
 В интерес на истината ,бях на път да опитам кападокийското грозде, но един турчин, по Български маниер ми попречи.  Било забранено.  Аз исках само две, три зърна да опитам.  за да си правя извода....
Най- хубавото домашно вино правеше баща ми! Знам как подбираше сортовете и как  внимателно оглеждаше зърната ?!Увредените отстранямаше моментално . Правеше виното на двора, бъчвата покриваше през деня с черги . И аз хлапе, не мирясваж ,докато не ми разреши да мачкам с боси крака зърната.  Опитвах глътка, като пораснах, имах чувството ,че е еликсир, гъст като петмез, тъмночервен на цвят ! Като гимназист изпих чашка и не мигнах цяла нощ!..... Но не се издадох!
Какъв живот кипеше в града! Не сме били милионери, но бяхме богати с човещината във взаимоотношенията!..........

Срещнах вчера Т. М., жена,  която много уважавам !Веднага ме попита за сина, дали пише?  Вчера намерила книгата му и взела да я чете отново.  И останала изумена от стила на написаното Как може чонвек на неговата възраст да пише така?
Усмихнах се, казах ,че е така, наистина ,но в тази несретна държава няма за какво да се занимава с писане!  Ще спечели само подигравки от някой негодник, нищо друго!  И ,че не е в България!
Остана изумена? 
Да , талант е! И Валерия Фол , и Иван Карайотов го оцениха, но какво от това? Последното го казват тези, които нямат талант! Е, човешко е, бог не го дава на всеки, а и не синът ми е виновен, че те го нямат!
Но могат да го притиснат в ъгъла и го правят!
Да не припомням стари истории, вихрили се и на страниците на блога!

Та последните " специалисти" да пият по една бира" Ефес" и по една чешка бира, без значение каква е! аз бих пил рицарската на " Старье место"!
И да си  правят своите произволни заключения за качеството им!

Наздраве!



Гласувай:
35


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. apostapostoloff - България е чудесна държава, а всички
27.10.2019 14:23
неудачници и приписват вината за техните неудачи. И запрашват навън, за да гонят Михаля там.

Изтече слабата, калпавата кръв на България, както много правилно отбеляза Христо Стоянов- писателят, който пише непрекъснато и жъне големи успехи тук, в България.

(Истината е, че нито един емигрант не забогатя и не прокопса в странство. Това е ФАКТ.)

Има много видове бира, а специалистите, истинските специалисти, твърдят, че белгийската е най-хубава. Това обаче е въпрос на вкус. А по вкус и цвет товаришчи нет!
цитирай
2. tikoev - В Бергама съм пил страхотно вино, но ...
27.10.2019 14:38
В Бергама съм пил страхотно вино, но не знам от кой район е защото не беше етикетирано. Силно. Омар Хаям-ско вино! А "Старье место" е най-добро в Старье место в Прага. Поздрави! :)
цитирай
3. kvg55 - leonleonovpom2,
27.10.2019 14:41
Аз ценя пиринското пиво, защото се прави с планинска вода.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Правилно, постолов! И защото най ...
27.10.2019 14:51
Правилно, постолов!
И защото най качествените са тук, затова сме на този хал
Или твърдиш ,че е прекрасен?
Като оня виц за брежнев във влака със спуснати пердена на купетата и клатене на вагона за симулиране на движение!

Последното е вярно, че няма еднаквост по отношение на вкус и на цвят
Има една подробност за белгийската бира че дълги години в главния бирен концерн там, директор беше мой приятел .....чех!Търговски директор!
Защо ли чех са взели за директор? Търговски директор Та той закупи пет наши завода за бира за този концерн В Благоевград, Мездра, Агитирах го и за бургаския, но се оказа ,че съм закъснял! Търговски Не съм питал с каква заплата е, но като се пенсионира наскоро, купи замъка на Ян Жижка в Бокал!

Интересно Апостолов, тези ,с чилионни банкови сметки навън, обикновено в Швейцарски банки, към коя категория са според тебе- на сполучили или неудачници?
Иначе съм съгласен ,че България е прекрадсна страна за тези милионери, които навън по никакъв начин навън не биха ги придобили!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Тихомире!
27.10.2019 14:59
tikoev написа:
В Бергама съм пил страхотно вино, но не знам от кой район е защото не беше етикетирано. Силно. Омар Хаям-ско вино! А "Старье место" е най-добро в Старье место в Прага. Поздрави! :)


Аз опитах Кападокийско вино Хареса ми поисках да видя и и бутилката Под надписа " Турасан" нямаше Кападокия После в магазина видях ,че качествените вина имат този надпис! Явно съм опитал ресторантско вино, но независимо от това, беше прилично!
Да, на Старье место съм пил най- фантастичната бира ! Червена като вино!
Наливана от бъчва, както са пиели рицарите!

Хубав ден, Тихомире!
цитирай
6. dobrodan - В Старе место има две малки манастирски пивоварни :),
27.10.2019 15:01
в едната варят "Матушка", сравнително нова била. Такъв вкус другаде няма!
Който успее - блазе му. Едва ли вече ще видя Прага пак, много "пожълтя", а нощем много "притъмнява".... Красота невероятна е там.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
27.10.2019 15:05
kvg55 написа:
Аз ценя пиринското пиво, защото се прави с планинска вода.


да, специалистите твърдят ,че два са основните фактори , определящи качеството на бирата- хмелът и водата! Да, няма как да се пренебрегне водата ,след като тя прави 90 % от съдържанието на бирата! Освен това влияе върху бистротата и цвета на бирата Чехите са на първо място по консумация на бира- близо два пъти повече, отколкото консумират германците- на второ място, непосредствено след тях!

Хубав ден, Красимире!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Добродан!
27.10.2019 15:06
6. dobrodan - В Старе место има две малки манастирски пивоварни :),
15:01
в едната варят "Матушка", сравнително нова била. Такъв вкус другаде няма!
Който успее - блазе му. Едва ли вече ще видя Прага пак, много "пожълтя", а нощем много "притъмнява".... Красота невероятна е там.
.....................................................................

Така е, Прага е невероятно красив град, особено старата му част!
А в съчетание с бирата ,няма равна на себе си!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
9. dobrodan - Видя ли Л. С.?
27.10.2019 17:32
Не мога да пия вино по една проста причина: ако не е от грозде:), ми става зле:).
цитирай
10. leonleonovpom2 - Апостолов, престани да се правиш на ...
27.10.2019 19:05
Апостолов, престани да се правиш на гаулайтер в блога
Не си желан повече, с подобно поведение, с коментарите си при мен!
Защото си пълен провал
Аз съм роден в София, дори нещо елементарно не си в състояние да познаеш? За какъв усновидец се пишеш
Този, който е бил директор в бирения концерн, търговски, говорих с него преди час Ти ли ще ме учиш имало ли го или не?
Аман с подценяването на хората
Нали си доктор на Хумболтовия университет?
Ами покажи класа!
С отрицание и аз мога! По теория на вероятностите -50%, при да и не , съм познал
Има две вороятности - да си доктор и да не си доктор на Хумболтовия Университет? При малко късмет, мога да позная дали си или не си!
Дръж се сериозно ,като възрастен човек и истински ясновидец , а не като дечко, да плашшиш с баба Меца
Ясно ли ти е!

П.П.

От такива мванипулатори като тебе, качествените хора напускат и блога , и България!
Кого се опитваш да мамиш!?
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, не знам кой си!
27.10.2019 19:12
анонимен написа:
ЕДИН МОЙ ПРИЯТЕЛ КАЗВАШЕ "НЯМА ХУБАВА ,НЯМА ЛОША БИРА - ИМА ТОПЛА И СТУДЕНА"!.
ИНАЧЕ СЪМ ПИЛ " ПРАЗДРОЙ" И "БУДЕВИЦКИЙ БУДВАР" ПО ВРЕМЕТО НА СОЦА.ПОСЛЕДНАТА БЕШЕ КАТО МЛЕКО!
НА НЕМЦИТЕ БИРАТА Е ХАЛТАВА И БУТИЛИРАНАТА И НАЛИВНАТА!
ЧЕШКА НАЛИВНА БИРА НЕ СЪМ ПИЛ !



И аз имах съмнение ,че белгийската и немската бира в момента превъзхождат чешката?
Но специалистът днес окончателно ме убеди ,че всичко относно този продукт се върги около чешката бира- тя е еталонът!
Знаем се от деца, имам му пълно доверие и смятам ,че е така!

Хубава вечер!
цитирай
12. leonleonovpom2 - здравей, Добродан!
27.10.2019 19:36
dobrodan написа:
Не мога да пия вино по една проста причина: ако не е от грозде:), ми става зле:).


Да, вино не от грозде, спада към десертните вина Като дете обичах безалкохолно, все пак от грозде, вино!
Впрочем ,майка ми правеше вино от шипки заромнил съм пропорцията в килограми- 7 : 1 : !- вода , шипки , захар По същата може да се прави с глог, малини ,боровинки Лечебно вино е с шипки-регулира кръвно, с глог е полезно за сърцето Но съм забравил времето за ферментация

Имам проблеми със зареждането на материала, вероятно заради снимките, ще опитам пак!

Хубава вечер!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Аман от манипулаторите!
27.10.2019 20:18
Разбирам да манипулираш в името на нещо добро, да преследваш добро, разумно естествено!
Но манипулацията с цел зло си е директно в обсега на психодиспансера
За тези, които я ползват!
Обидното е, че такива надценяват себе си и респективно- подценяват интелекта на другите!

Който иска , да им вярва!?
цитирай
14. leonleonovpom2 - Посетители: коментари=10 : 1, ако ...
27.10.2019 21:34
Посетители: коментари=10 : 1, ако не се броят моите коментари?
Изумително, като постижение Е, може с времето да се промени това съотношение!?Впрочем, такова е, сега забелязах и съотношението между плюсовете и минуса! Получава се нещо като " златното сечение"?
цитирай
15. tikoev - Малко прекаляват с хмела чехите, но ...
28.10.2019 04:31
Малко прекаляват с хмела чехите, но аз го оприличавам като реверанс към чехкините които също обичат да пият ароматната напитка. :)
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Тихомире!
28.10.2019 07:24
tikoev написа:
Малко прекаляват с хмела чехите, но аз го оприличавам като реверанс към чехкините които също обичат да пият ароматната напитка. :)


Това за хмела е вярно, но като имаш най- качественият в света, имаш два варианта- да го криеш и да не го щадиш в употребата!
Някои вадят лошото на показ и се гордеят с него, чехите обратно- хубавото!
И при положение, че правят реверанс на жените- оправдани са!

Хубав ден!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Апостол-ОФ и при тебе ли се е &quo...
28.10.2019 07:32
Апостол-ОФ и при тебе ли се е "разписал"?
Той мре да прави хората на балами! Не ми се вярва да е голсова глупав иначе!

Наистина, глупав народ е прекрасен противник! В смисъл, че изобщо не е противник И можеш да го манипулираш ,както си искаш Че, например с повишение от 2-55 лз на месец, можеш да си купил половин кило сирене с палмово масло, пак на месец!? Какъв разкош, но не лично за залата примера! Даже и завист прозира, че се пропуска такава здалавера!
Тези матеманически способности с кеф демонстрира една социална, представи си, министърка!? Ипи може би бъркам, антисоциална!?
цитирай
18. nedovolen - Как съм изпуснал толкова бира. . . ...
28.10.2019 09:44
Как съм изпуснал толкова бира...
Няма лоша бира, има малко, като в един виц.
Онзи ден в старий Филибе пих ”старий” прамен със стари приятели. На другия ден друга чешка, не й запомних името. Взе ми акъла. Тя не е взела кой знае колко, но да не сменям темата.
:)))
цитирай
19. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
28.10.2019 14:54
nedovolen написа:
Как съм изпуснал толкова бира...
Няма лоша бира, има малко, като в един виц.
Онзи ден в старий Филибе пих ”старий” прамен със стари приятели. На другия ден друга чешка, не й запомних името. Взе ми акъла. Тя не е взела кой знае колко, но да не сменям темата.
:)))


Наскоро писах за бирата...
Някои местни специалисти ,вероятно ще кажат, че аз не съм специалист и не разбирам та затова е тафтологията на заглавията! Заради "специалистите" е, да покажа че мнението на неспециалиста в случая се припокрива с мнението на истинския, а не самозван специалист!
Вероятно- случайност!?
Пък и за мен беше важно да проверя, защото мнението и особено доверието ми в чешката бира се бяха доста променили и позагубили
Но тя, чешкага бира, си ги възвърна?Достойно!

Хубав ден, приятелю!
И наздраве!
цитирай
20. ard - Здравей Иване,
29.10.2019 07:35
Добро утро,
Не зная дали е чешка, но преди години харесвах Ариана Радлер с 2%, но откак я направиха с 0%, не е същия вкус.
Хубав ден!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, Маги!
29.10.2019 08:06
ard написа:
Добро утро,
Не зная дали е чешка, но преди години харесвах Ариана Радлер с 2%, но откак я направиха с 0%, не е същия вкус.
Хубав ден!


Оригиналната бира е немска
Но ти говориш за плодова бира Тук смятам ,че е чешко дело
На нашите сбирки през лятото, идваше приятел чех Веднъж пристигна, точно като си поръчвахме Но той отказа да пие бира, боляла го глава от нея На шега казах, че е така! Производителят на бира не пие и мрази бирата! Ненавижда я! Поръчах му коняк
Но нещата взеха обрат Като пристигна поръчката, тоъй плати бирата на всички и допълнително поръча битер лимон Който иска да ги смеси в съотношение две към едно-бира-газирано
Приехме го за глупост, но опитахме Повярвай ми, видя ми се еликсир....

Иначе, плодовата бира я правят от развалени плодове и приятел в бранша ме посъветва да я избягвам
Веднъж наистина си поръчах плодова бира Но жената, която сервираше, ме отряза Каза да не се излагам и да ставам за смях ,това е женско питие, няма да ми изпълни поръчката ,ще донесе нормална бира!

Хубав ден, Мати!
цитирай
22. schumpov - Еее, да кажа и аз нещо. . - Някога на ...
29.10.2019 23:03
Еее, да кажа и аз нещо..- Някога на младини ходих до Прага. Посетих бирарията на добрия войник Швейк, но повече бях впечатлен от бирарията където правеха на място и сервираха черна бира. Вътрешен двор, дълги маси със скамейки от двете страни за по десетина души на скамейка, малък подиум, акордеанист и певица, такова беше градинското обзавеждане. Другото което ме впечатли много не бяха огромните чаши с черна бира, а това че всяка песен коята се запяваше на подиума, се подхащаше от всички присъстващи като се поклащаха в ляво и дясно. За разлика от нас българите, чехите знаеха и изпяваха своите песни докрай. Традицията за производство на черна бира беше съхранила и традицеятя да се пие на място с много хора и да се пее хорово.
цитирай
23. leonleonovpom2 - Благодаря, Чумпов!
30.10.2019 00:16
schumpov написа:
Еее, да ажа и аз нещо..- Някога на младини ходих до Прага. Посетих бирарията на добрия войник Швейк, но повече бях впечатлен от бирарията където правеха на място и сервираха черне бира. Вътрешен двор, дълги маси със скамейки от двете страни за по десетина души на скамейка, малък подиум, акордеанист и певица, такова беше градинското обзавеждане. Другото което ме впечатли много не бяха огромните чаши с черна бира, а това че всяка песен коята се запяваше на подиума, се подхащаше от всичке присъстващи като се поклащаха в ляво и дясно. За разлика от нас българите, чехите знаеха и изпяваха своите песни докрай. Традицията за производство на черна бира беше съхранила традицеятя да се пие на място с много хора и да се пее хорово.


Чудесен спомен!
Чехите имат специално отношение към нас, заради Слънчев Бряг
Като студент, с група пристигнахме посред нощ в Прага Нямахме валута, нямаше и къде да обменим Хора ни посъветваха да се качим в трамвая, заради багажа ни, ще се смилят Беше няколко години след 1968 Обяснихме на кондукторката положението си Тя се посъветва с ватмана и той ни изгони Поемахме пътя към посолството ни пеша, покрай линията Но на слизане говорихме на Български и казахме ,че са неблагодарници Така се отплащат за приема, който получават от нас!
Трамвая не тръгваше, вътре се караха Когато ни настигна, ватманът спря, отвори вратата и се извини ! Каза ,че не е разбрал че сме Българи, затова ни е свалил....
Иначе, аз там пих червена бира, каквато е правена по рицарско време и не мога да я забравя!

Лека нощ!
цитирай
24. shtaparov - Направо съм склонен да ти вярвам, ...
04.11.2019 20:37
Направо съм склонен да ти вярвам,макар че съм попадал на страхотни немски бири от Австрия и ГДР-то!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
04.11.2019 21:12
shtaparov написа:
Направо съм склонен да ти вярвам,макар че съм попадал на страхотни немски бири от Австрия и ГДР-то!


Да, доскоро и аз смятах немската за най- добра! Твърди се същото и за Белгийската....
Но мнението ми промени специалист, все пак познавам и чешката бира Който на всичко отгоре е и дегустатор!
Как да не му вярвам?

Хубава вечер, Ангеле!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9134404
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031