Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.04.2020 22:19 - Как се е наричал езика на Кирил и Методий
Автор: bulgares Категория: История   
Прочетен: 6599 Коментари: 6 Гласове:
10

Последна промяна: 23.04.2020 02:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Вече ни е добре известно, че думата "славяни" е измислена едва през 1601г от Мавро Орбини и че ако я видим в какъвто и да е документ от преди това, представян ни като оригинален, то той е манипулран или казано по-просто фалшифициран, изниква въпрос как са наричали точно Кирил и Методий езика си.

Думата "славяни" е внесена в България пък за пръв път от Паисий Хилендарски през 1758г след пътуването му до Сремски Карловци, където той превежда текстове на Мавро Орбини и то тъй като не е знаел латински, от руския превод изменен много по заповед на Петър Първи. Без да омаловажаваме патриотичното дело на Паисий може да кажем, че това обяснява факта колко много, под съветския контрол през социализма, се държеше да изучаваме и ни надъхват с Паисий и "История славянобългарска" като за чиста монета. Социализмът си отиде но много хора върху които е бил упражнен този успешен еничарски подход и днес когато стане въпрос да се съкрати от учебния материал нещо от "История славянобългарска" в полза на математиката и техниката, скачат като един готови да бранят "българското".

Думата пък "славянски език" е въведена за пръв път от Josef Dobrovsky във Виена през 1822г. като това и до ден днешен е признато в САЩ и Англия като синоним на "български език", но не и в България и Русия. http://slavian.blog.bg/history/2017/02/07/zashto-ruskiiat-i-bylgarskiiat-sa-blizki-ezici.1508252 

Всъщност близостта на българския и руския език не доказват никаква биологична и братска връзка между двата народа. Историческите факти показват, че двата езика са се сближили първо когато Русия с Православието е приела да говори в църквите си на български. От църквите както обяснява академик Лихачов езикът е отишъл и на полето, а в Москва до края на 17-ти век се е считало за образованост и висок статус да се говори на български. След 1878г и 1944г по известни причини имаме навлизане пък на куп руски думи в българския.

Може би ние кръвно сме дори по-близо до унгарците, където много отдавна са живеели панонските българи, а цар Крум е владеел Пеща и е граничел на Дунава с франките. Според Михаил Псел (1018-1078), византийски монах и философ от Константинопол [Michel Psellos, Chronographie, t.II, 39.-стр.80], унгарците са мизи, а печенегите са гети. Това означава, че днешната унгарска нация е съставена от българи (хуногури = тракийски  мизи) и маджари, и че печенегите са антични българи. 

Просто няма какво да търсим в древната си историята нито с измислените славяни, нито с измислените прабългари на североизток, а по-скоро където сме сега и на северозапад. Ние сме просто траки. 

Та връщайки се на въпроса как са наричали Кирил и Методий езика си, знаейки, че няма как да са го наричали "славянски", откриваме, че са го наричали в оригинал освен български и "словенски", сиреч „език предаващ словото Божие" https://www.aba.government.bg/news/1135-godini-ot-uspenieto-na-sv-metodiy-blgarski-slovenski-i-evropeyski/67

Това обаче няма нищо общо с думата "славяни", а още по-малко с думата "склави", "склавини" и всякакви подобни, за които всякакви панславинисти, руски и съветски историци твърдят, че били синоними, без да се чувстват длъжни  да ни обяснят защо. Просто не им се е налагало.


Тагове:   български,   славянски,


Гласувай:
11


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. shtaparov - Тук има един проблем приятелю, който ...
11.04.2020 23:46
Тук има един проблем приятелю,който трябва да бъде обяснен. Думата СЛОВЯНИ е спомената през 14 век в Лаврентиевия сборник,в който е съчинението "За буквите" с прословутия "Черноризец Храбър". Странно е,че всички преписи на това съчинение са открити в Русия но ако Лаврентиевия сборник,обявен за Българска книга не е късен руски фалшификат,значи въпросния "етноним" датира от 1348 г.
цитирай
2. bulgares - Тук има един проблем приятелю, к...
12.04.2020 00:50
shtaparov написа:
Тук има един проблем приятелю,който трябва да бъде обяснен. Думата СЛОВЯНИ е спомената през 14 век в Лаврентиевия сборник,в който е съчинението "За буквите" с прословутия "Черноризец Храбър". Странно е,че всички преписи на това съчинение са открити в Русия но ако Лаврентиевия сборник,обявен за Българска книга не е късен руски фалшификат,значи въпросния "етноним" датира от 1348 г.


Точно това обяснявам в поста си - че ако видиш думата "славяни", в документ от преди 17-ти век, може да си сигурен, че ти пробутват фалшификация. За Черноризец Храбър знам със сигурност, че оригиналната дума е "словени". А пък това, че думата "склави" се появява 6-ти век, когато вече имаме дори и "българи" и Теофилакт Симоката обяснява, че със "склави" (роб, нечистоплътен) наричат гетите, а "словени" е дума от няколко века по-късно и панславинистите обединяват всички тези думи използвани с разлика от няколко века и различен смисъл само защото имат "с" и "л" в началото направо не е за коментиране. Това е чисто малоумие.
цитирай
3. bulgares - трудно е да намериш оригинала
12.04.2020 01:01
сред толкова панславинизъм и соц документи на интернет. Но ето ти го
https://bgueorguiev.files.wordpress/2014/08/o-pismenex-0001.jpg

На първия ред, третата дума, виждаш "словене". Няма никакви "славяни".
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравейте
13.04.2020 00:21
Да ,първият запазен препис " О рисменех" или " За буквите" е от 12- ти век Те са около двеста и няма защо да са изфабрикувани нарочно В книгата се говори да Българи и словени, като става ясно ,че словени не е етноним , а това са хора на словото
Книгата е блестяща защита на автора, вероятно цар Симеон, на делото на светите братя Тя е отговор на нападките на немски монах, чието име е преведено като Черноризец Храбър Авторът показва блестящи знания но латински и гръцки, а такъв е цар Симеон, с такива познания Но дори и някой друг да я е писал, това при всички случаи е станало с участието на царя и с негов надзор!
Не е посочен авторът, който по блестящ вачин доказва ,че нашата азбука правилно е поставена наравно с другите три свещени азбуки- Христовата/ финикийската или сирийска/ , гръцката и латинската!

Хубави празници!
цитирай
5. shtaparov - Да, първият запазен ...
25.06.2020 10:18
leonleonovpom2 написа:
Да ,първият запазен препис " О рисменех" или " За буквите" е от 12- ти век Те са около двеста и няма защо да са изфабрикувани нарочно В книгата се говори да Българи и словени, като става ясно ,че словени не е етноним , а това са хора на словото
Книгата е блестяща защита на автора, вероятно цар Симеон, на делото на светите братя Тя е отговор на нападките на немски монах, чието име е преведено като Черноризец Храбър Авторът показва блестящи знания но латински и гръцки, а такъв е цар Симеон, с такива познания Но дори и някой друг да я е писал, това при всички случаи е станало с участието на царя и с негов надзор!
Не е посочен авторът, който по блестящ вачин доказва ,че нашата азбука правилно е поставена наравно с другите три свещени азбуки- Христовата/ финикийската или сирийска/ , гръцката и латинската!Хубави празници!

Авторът твърде вероятно да е бил Йоан Екзарх,който е творил по заповед на Симеон. Той написал първата Българска енциклопедия и първата Българска история,но книгите му попаднали в Русия и там били разкостени. Така всичко,което не се харесвало на ментетата "славяни" е изхвърлено и от нея останали само парчета,едно от които е Именникът. Те щяха и него да унищожат ако бяха разбрали,че календарните ни термини са "славянски" (Български!),но за щастие решили че може да ги обявят за "тюркски",затова са го оставили и неслучайно още го ползват като "доказателство",че Българите са тюрки. За мен пък той е едно от най-ярките доказателства,че Българите са индоевропейци а не тюрки,и съм написал това в своите статии за Календара. Темата за него не е изчерпана впрочем- винаги има какво още да се напише и покаже.
цитирай
6. krumbelosvet - Кой печели от тая омраза?
18.08.2020 19:31
Групата езици която днес се нарича "славянски" СЪЩЕСТВУВА, и само латинските езици са може би толкова близки, без румънския. Знаем как е възникнала латинската група. Някякво сходство трябва да има и със славянската.
Въпросът е достатъчно сложен, за да го обременяваме с ПОЛИТИЧЕСКА омраза, и то ДНЕШНА политическа омраза.
Моето лично мнение е, че "славянските" езици произлизат от тракийския, може би наистина чрез българите. Преди великото преселение от изток на запад, е имало велико преселение от запад на изток, вероятно след Понтийкия потоп. Българите, достигайки най много на изток, трябва да воюват с монголоиди, от които заимстват военни и държавни титли, и военни умения. И са принудени да станат ДЪРЖАВОТВОРЕН народ, каквито рядко се срещат между траки и славяни.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bulgares
Категория: История
Прочетен: 125412
Постинги: 41
Коментари: 207
Гласове: 255
Архив