Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.09.2020 19:15 - Съединенението и неговият герой
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4490 Коментари: 17 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Съединението е безспорно един от върховете в нашата история!
Пример за народно единство, продължило цели 30 години!
 И току що възстановената ни държава достига връх в новата си история !Стигнало се дотам, че като доброволци във войската се записват и местни турци?
А се очаква да воюваме с Турция? Но момчетата се записват! Няма значение с кого ще воюват, длъжни са да защитят България!

То си има и Герой !
Продан Тишков Той действа в Голямо Конаре, днес Съединение, но е габровец по рождение И поведението му е на типичен габровец  То  е странна смесица от комично и героично Но не може заради едното, да зачертаеш другото!

Габровци си го обичат - футболният им отбор носеше неговото име-Чардафон- Орловец
Всъщност на двата му прякора-Чардафон и Орловски
Чардафон се оформя около съединението Наричан е първоначално  Чарда!?
Чарда-на габровски е  стадо говеда?  Намек ,че прави поразии като стадо говеда! Какво ли не е правил?  Съседката ,като разбрала ,че отива в Румъния,  го проклела,  Янтра да потече обратно, ако се върне ! Върнал се след няколко дни, но Янтра не се върнала обратно. Не взел участие в Априлското въстание, бил 15 годишен,но извършил куп щуротии ,за да го вземат в четата!
По- късно не бил вписан естествено сред въстаниците Обиден, пише книга, в която описва щуротиите ,които е извършил, за да участва в него!

По причина младостта му, не го взимат и в Опълчението Близките му, да се отърват от него,  го пращат в Цариград ! Записва се доброволец в турската армия с цел -  после да избяга при своите?  Но облечен в турски военни дрехи го забелязва габровец и съобщава на близките му ! Те успяват да го освободят от военната служба!

В Голямо Конаре е водеща фигура! Там се установява след Освобождението Годеницата му ушива знамето !
Няма време да извезе лъва ,рисува го с боя?  Наречена е ГолямоКонарската Райна княгиня!  Обявява въстанието още на четвърти Септември ! Лично Пловдивският префект отива да го арестува Но той така обръща нещата ,че в крайна сметка е арестуван префекта
В тези дни се появява и прякорът му в завършена форма-Чардафон ! Прикачва подигравателно фон към Чарда, от името на полицейския началник фон Драгилски, който,  за да не изпълни заповед , си подал оставката.  И останал без работа?

Главно действащо лице е по време на Съединението

Създава семейство ,все пак , с Недялка Шилева, имат и две деца! Но дори и жена като нея не може да изтърпи характера му ! Не след дълго се развеждат . Той се прибира в Габрово .Скоростта ,с която живее определя и краткостта на живота му! Умира на 45 години!
За съжаление, млади умират и децата му, без да оставят поколение..

Имам незабравими, работни спомени от град Съединение !
Беше по мутренските времена Бивш работник беше станал собственик на цеха  Един от малкото положителни примери по това време ! Познаващ производството до съвършенство, беше му дал положителна посока на развитие!
Когато приключихме работата , изпрати ме до вратата на цеха В това време се зададе мутренска кола с номер с еднакви цифри! Слязоха двама борци, поне на вид! Той набързо ме уреди да ме вземат до Пловдивската гара Въпреки финтовете, че ще ходя в Панагюрище Да не се втелявам- на местен диалект, тръгвам с новодошлите, те са му приятели! Да хвана навреме влака!
Разделихме се приятелски - с него и после- с приятелите му....

Да живее Съединението!
Пример за нас, какви трябва да бъдем в трудни за страната моменти!



Гласувай:
29


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. nedovolen - Съединението е велико дело, пре...
06.09.2020 06:51
Съединението е велико дело, превърнато по-късно в противоположност.
Четата на Чардафон Велики с още един майор Николаев навлизат в Пловдив и арестуват областния управител на кн. Източна Румелия. Създадено е временно правителство начело с д-р Георги Странски.
Който няма начин да не е от родното ми с. Странско.
:)))
цитирай
2. leonleonovpom2 - поздрави, Николай!
06.09.2020 07:28
nedovolen написа:
Съединението е велико дело, превърнато по-късно в противоположност.
Четата на Чардафон Велики с още един майор Николаев навлизат в Пловдив и арестуват областния управител на кн. Източна Румелия. Създадено е временно правителство начело с д-р Георги Странски.
Който няма начин да не е от родното ми с. Странско.

:)))


Така е! И в това велико дело, нашите" едри" историци не виждат нещо, което Херодот е отбелязал за нашите предшественици- траките! И което безспорно ни сродява с тях!
Че са разединени, но, ако се обединят никой няма да е в състояние да ги победи!
Е, това са го изпитали на гърба си сърбите първо , а след тях турците/ имат респект и до днес към нас, въпреки ,че нямаме армия/, гърци, французи, англичани , руснаци.... В един период от само 33 години?
После дипломатите в Букуреш, Ньой, Париж.... са свършили това, което пушките не са могли!

Хубав ден, приятелю!

цитирай
3. leonleonovpom2 - Честит празник на всички! Пос...
06.09.2020 09:33
Честит празник на всички!
Посетили , а и непосетили блога!
цитирай
4. batogo - !!!:))) Здравей, Иване!
06.09.2020 13:24
Долавям нещо твърде странно в отношението ти към Съединението и в желанието ти да го неглижираш, въпреки че, като историк, би следвало да осъзнаваш фундаменталното му значение за новата история на България като независима държава?!?! Според мен, опитът ти да си правиш тънка гавра със събития като Съединението е доста непочтено отношение към българския национален дух и самосъзнание?!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
06.09.2020 13:48
"Съединението е безспорно един от върховете в нашата история!
Пример за народно единство, продължило цели 30 години!"


batogo написа:
Долавям нещо твърде странно в отношението ти към Съединението и в желанието ти да го неглижираш, въпреки че, като историк, би следвало да осъзнаваш фундаменталното му значение за новата история на България като независима държава?!?! Според мен, опитът ти да си правиш тънка гавра със събития като Съединението е доста непочтено отношение към българския национален дух и самосъзнание?!
Хубав ден, приятелю!


Това ,което си уловил, просто не отговаря на истината Не съм наясно откъде правиш подобен извод?
Ето първите две изречения в постинга, преди твоя цитат Това гавра ли е?
Наистина Чардафон Велики има нестандартно поведение Но постига целите си, може и комично да изглежда отстрани !
Патриот е ,герой е! Едно момче, което на 15-16 години иска да дели мегдан с другите! Огромна заслуга има за Съединението !Не случайно и напълно заслужено княз Батемберг му присъжда офицерско звание след Съединението !
То се дава по такъв начин само на изключително заслужили личности!

Може би добавката за работата ми в Съединение те е подразнила Приех присърце тази работа ,въпреки претовареността ми тогава, само заради Съединение, заради връзката на селото със събитието И вложих много ,за да има успешен край!
Просто е недопустимо, смятам ,че това си личи от всеки ред, да се занасям с един от върховете в историята ни!
Всички са знаели какво ще последва от него! Война! И въпреки всичко са поели риска!
Англия, може би гузна, е спряла Турция, но Австро-Унгария е подтикнала Сърбия към война с нас! Армията ни е била на южната граница Юнкери и опълчение са спрели сърбите Стамболов и Батенберг са били на фронта, да им вдигнат духа, да удържат няколко дни!
Когато армията пристига, в движение помита сърбите!
Нечуван героизъм, смаял Европа! Войната на капитаните срещу генералите! Смятана със сигурност ,че ще бъде спечелена от Сърбия!
Изумила с изхода си цяла Европа!
Наложило се Австро- Унгария да спасява Сърбия!

Прадядо ми също е участвал като доброволец
Слушал съм със затаен дъх, като дете, истории за нея от баща ми! На него разказвани от дядо му!
Може да съм казал нещо неординерно, но не за да злепоставя, а да внеса живец в разказа!Да не повтарям само известни неща!

Поклон пред делото на всички участници в това събитие!
Изцяло наше!
цитирай
6. born - Да не ти пука, Иване, от разни ... като Бай ти Гого,
06.09.2020 14:38
които имат единствено правилното и единствено меродавното тълкувание на историческите събития в нашата Родина.
Аз съм убеден, че нашите Герои не са били нито ангели, нито непорочни възвишенци, а съвсем нормални хора с всичките си слабости, наред с величието си.
Вероятно негодуванието на Бай ти Гого се дължи на факта, че не плюеш по непоносимата му Русия, която за сведения на байГаня, пардоне моа- БайГого е била уведомена за предстоящите събития от Княз Батенберг, въпреки нейното несъгласие /може би/.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Стефане!
06.09.2020 15:04
6. born - Да не ти пука, Иване, от разни ... като Бай ти Гого,
14:38
които имат единствено правилното и единствено меродавното тълкувание на историческите събития в нашата Родина.
Аз съм убеден, че нашите Герои не са били нито ангели, нито непорочни възвишенци, а съвсем нормални хора с всичките си слабости, наред с величието си.
Вероятно негодуванието на Бай ти Гого се дължи на факта, че не плюеш по непоносимата му Русия, която за сведения на байГаня, пардоне моа- БайГого е била уведомена за предстоящите събития от Княз Батенберг, въпреки нейното несъгласие /може би/.
цитирай

Така е, ние поставяме в деликатно положение Русия! И не си даваме сметка за него.
Тя ще бъде обвинена в нарушението на решенията на Берлинския конгрес Че ни е подтикналакъм него!Затова е против Съединението Но не тя е подстрекавала Сърбия Просто е била принудена да покаже непричастност
Е, трябва да и влезем в положение, направила е ,каквото е могла за нас, но не тя диктува събитията по света тогава
Не знам защо, за всичко тя е виновна! В Ньой например решенията са били вземани, без тя да участва?

Съгласен съм с написаното от тебе
Необикновен тип герой е Чардафон, съчетал героичното с комичното И поради тази причина, според мен, има и успех! Друг на негово място не би успяп! Защото не гледа прекалено сериозно на случващото се в живота,гледа като на игра на него!
И големи величия са като него
Например Август
Умирайки, пита загрижените присъстващи, дали добре е изиграл комедията на живота?

Хубав ден, приятелю!
цитирай
8. born - Честит Празник !
06.09.2020 22:42
Дано след годините повече Българи осъзнаят и осмислят героизма на тези, които осигуриха величието на страната ни !
цитирай
9. vaquero - leonleonovpom2,
06.09.2020 22:54
Преди Голямо Конаре е имало бунтове в Панагюрище.
цитирай
10. leonleonovpom2 - Честит празник, Стефане!
06.09.2020 23:12
8. born - Честит Празник !
22:42
Дано след годините повече Българи осъзнаят и осмислят героизма на тези, които осигуриха величието на страната ни !
цитирай

С интерес гледах празненството в Пловдив днес!
Чардафон Велики, както и очаквах, беше сред мнозинството, но все пак- споменат!
Но той е повел безстрашно около хиляда човека към Пловдив! Княз Батенберг го е оценил, като му е присъдил офицерски чин за заслугите!
Нестандартният героизъм също е героизъм!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Вакеро!
06.09.2020 23:24
9. vaquero - leonleonovpom2,
22:54
Преди Голямо Конаре е имало бунтове в Панагюрище.
цитирай

Всички са били наясно ,че Източна Румелия е временна
В революционния комитет е участвал дори полицейския началник И този стремеж е добил такъв общонароден характер, че дори Англия ,на турския въпрос-Какво да правят, отговаря недвусмислено-Да не се месят! И България, по дипломатически път е уведомена, че Турция няма да и обяви война!

Хубава вечер!
цитирай
12. apostapostoloff - Предлагам ти да се промениш ника на
07.09.2020 09:50
Леонлеонов Велики! Това повече ще ти подхожда.
цитирай
13. leonleonovpom2 - Интересна идея?
07.09.2020 10:13
12. apostapostoloff - Предлагам ти да се промениш ника на
09:50
Леонлеонов Велики! Това повече ще ти подхожда.
цитирай

Нямаше никога да се сетя Но явно вече си оценил величието ми!
Възможно е да ми хареса, но първо ти допълни ника си с Камиларов!Ако не ти допада, може да допълниш с АпостолАпостолов- Чардафона!Той също има велики, така ,че ще бъдем и компания, и конкуренти...

А, нали си спец по уискито? Можеш ли да подредиш по качество три вида уискита:

Карнобатско, шотландско и ирландско!
Подходи сериозно, не е бъзик!Знаеш ли по какво се различават ирландското и шотландското?
В зависимост от преценката ти ,ще ти направя оценка за това ,специалист ли си наистина! По уискито!
цитирай
14. nedovolen - Колко пъти съм ти казвал да не се з...
07.09.2020 14:25
Колко пъти съм ти казвал да не се занимаваш с пешки. Не обръщай внимание, да умрат от глад.
Една такава уморих.
:)))
цитирай
15. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
07.09.2020 17:54
Колко пъти съм ти казвал да не се занимаваш с пешки. Не обръщай внимание, да умрат от глад.
Една такава уморих.
:)))
цитирай

Той е по- специална пешка! Упорита Иска да сткане царица
Затова и обръщам внимание!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
16. dinkov - Динков
07.09.2020 23:45
leonleonovpom2 - най-напред честит празник на патерица, а и днес също е празник и велика дата. Става дума за Крайовската спогодба (договор) и връщането на Южна Добруджа в пределите на Царство България.
Но за Съединението. Има един незаслужено пренебрегнат, а дори и унизен от Чардафон българин, аз бих го определил като герой. Става въпрос за Гавраил Кръстевич. Въпреки, че заема много високи постове в Отоманската империя (както тогава е наричат), той е безспорен български възрожденец, един от най-заслужилите българи допринесли по свой си начин за възстановяването на българската Екзархия. Секретар на Алеко Богориди, а в действителност създател и ръководител на администрацията на Източна Румелия, а в последствие и втори генерал губернатор (упоменавам втори защото има и трети и четвърти, чак до 1908 г.). Без неговото поведение, не се знае дали е щяло да се случи Съединението само с една жертва (мисля, че имаше загинали и от Чирпан). Той много добре е знаел за гимнастическите дружества, за подготовката, но умишлено не е докладвал и не е поискал войска (както е бил длъжен) от Високата порта. Знаеш ли какво е направил. Сигурен съм, че знаеш. Ами нищо. Вечерта на Съединението, легнал да се наспи. А бездействието в някой случай е много силно действие. А когато Чардафон го арестува и постъпва като истинско говедо, му казва: - Момче и аз съм българин. Но унижението си е унижение.
Мисля, че когато споменават по време на тържествата имената на заслужилите българи за осъществяване на Съединението трябва да споменават и неговото име. А ние не знаем дори гроба му. В някой Цариградско гробище е. Жалко. Нашенска си работа. За постинга разбира се +.
Поздрав
Ицко
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей,Ицко!
08.09.2020 07:04
dinkov написа:
leonleonovpom2 - най-напред честит празник на патерица, а и днес също е празник и велика дата. Става дума за Крайовската спогодба (договор) и връщането на Южна Добруджа в пределите на Царство България.
Но за Съединението. Има един незаслужено пренебрегнат, а дори и унизен от Чардафон българин, аз бих го определил като герой. Става въпрос за Гавраил Кръстевич. Въпреки, че заема много високи постове в Отоманската империя (както тогава е наричат), той е безспорен български възрожденец, един от най-заслужилите българи допринесли по свой си начин за възстановяването на българската Екзархия. Секретар на Алеко Богориди, а в действителност създател и ръководител на администрацията на Източна Румелия, а в последствие и втори генерал губернатор (упоменавам втори защото има и трети и четвърти, чак до 1908 г.). Без неговото поведение, не се знае дали е щяло да се случи Съединението само с една жертва (мисля, че имаше загинали и от Чирпан). Той много добре е знаел за гимнастическите дружества, за подготовката, но умишлено не е докладвал и не е поискал войска (както е бил длъжен) от Високата порта. Знаеш ли какво е направил. Сигурен съм, че знаеш. Ами нищо. Вечерта на Съединението, легнал да се наспи. А бездействието в някой случай е много силно действие. А когато Чардафон го арестува и постъпва като истинско говедо, му казва: - Момче и аз съм българин. Но унижението си е унижение.
Мисля, че когато споменават по време на тържествата имената на заслужилите българи за осъществяване на Съединението трябва да споменават и неговото име. А ние не знаем дори гроба му. В някой Цариградско гробище е. Жалко. Нашенска си работа. За постинга разбира се +.
Поздрав
Ицко


Съгласен съм с всичко, написано от тебе!
Съединението е било общо дело! И Румелийската администрация е взела участие в него Например ,полицейският началник подава оставка, след като го местят в Бургас Член е на революционния комитет!?
Че Източна Румелия е временно явление, е било ясно на всички
Гаврил Кръстевич е учен Грешката му е ,че се е занимавал с политика Политика и наука са несъвместими Все пак не го е постигнала съдбата на Богдан Филов, учен , с авторитет в Европа
Учените по начало са ненавиждани от по- простите, които нямат представа от работата им В днешни времена такива ги наричат " чантаджии"?
Е, как да го обича Стамболов например, с природен ум, но не особено образован Или пък Чардафон- полуобразован?
И в днешни времена има подобни примери, например Божидар Димитров, най- образованият в правителството беше без портхейл, както се шегуваше, когато му искаха пари/ той по начало мрази да дава пари/, но беше първият, който си замина от правителството!?

Благодаря ти за хубавия коментар!

Поклон пред героите от Съединението и от последвалата го война!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9139687
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102603
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031