Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2019 19:20 - РАЗКАЗ ОТ ВЕЛИКИЯ ТОЛСТОЙ
Автор: kraszah Категория: Лични дневници   
Прочетен: 496 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.03.2019 19:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

РАЗКАЗ ОТ ВЕЛИКИЯ ТОЛСТОЙ

ДВЕ СЕМЕЙСТВА В СЪСЕДСТВО

   В СЕЛОТО БЛИЗО ДО ЯСНА ПОЛЯНА ЖИВЕЕЛИ ДВЕ СЕМЕЙСТВА В СЪСЕДСТВО. Едното от тях живеело в голям мир и хармония, никога не се чувало никаква груба дума, дори нито шум, а другото семейство живеело в големи размирици, кавги, викове, побоища и ред скандали. Но дошло време двамата съседи продължително да си поговорят и този, който живеел недобър живот, попитал пръв: “ Братко, кажи ми защо вие така добре си живеете, какво е това? Ние не можем да го направим като вас”.

   СЪСЕДЪТ МУ КАЗАЛ: “Понеже сте съвършени във вашия дом, затова не можете да живеете добър живот – и така всеки вижда грешката на другия, а не гледа себе си вътре”.

   ТОЗИ, КОЙТО ЖИВЕЕЛ ДОБРЕ, ПРОДЪЛЖАВАЛ ДА ОБЯСНЯВА: “ А ние сме грешни хора. Всеки един гледа в себе си собствените си грешки и така живеем в мир. Например сега ще ви кажа, какво стана тази сутрин с нас. “ Аз пиех чай в къщата си. Покрай мен премина жена ми, но се спъна и падна до мен. Изтървах си чая, счупих чашата. Тя започна да се извинява, че не трябвало да мине точно от тук, където съм сложил стола. Аз се извиних, защото бях по – виновен, трябваше да седна някъде в стаята, където няма да се движи човек, именно в ъгъла и така двамата се намерихме виновни. Всеки от нас осъждаше себе си.”

   КОГАТО ГО ИЗСЛУШАЛ, ДРУГИЯТ СЪСЕД МУ КАЗАЛ – Ако това нещо се беше случило у дома, ако жена ми беше разсипала моя чай, щях да кажа : “ Ти, сляпа ли си, не ме ли виждаш?” А тя би отговорила: “ Ама ти, нямаш ли предвид, че от тук ще се минава – ти си говедо?” И скандалът вече е готов.

   ТА КОГАТО ЧОВЕК ПРЕДВИЖДА ПРАВИЛНО НЕЩАТА, ЩЕ ДОЙДЕ ДО ЗАКЛЮЧЕНИЕ, ЧЕ САМ СИ Е ВИНОВЕН.

   ЕТО, ЗНАЧИ ЧОВЕК ОТ ГЛАВАТА СИ ТЕГЛИ. И аз понякога, когато случайно си ударям главата, казвам:

   “НЯМА НИЩО, НИЕ ОТ ТЕЗ ГЛАВИ СТРАДАМЕ, НЕКА СЕ ЧУКАТ!”




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kraszah
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1060480
Постинги: 1102
Коментари: 19
Гласове: 699
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031