Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.09.2021 10:51 - Никой и нищо не е незаменимо...
Автор: anetta Категория: Други   
Прочетен: 757 Коментари: 8 Гласове:
3

Последна промяна: 12.09.2021 11:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Напоследък на няколко пъти се сблъсквам с фразите заменим и незаменим и се замислих, защо въобще се използват? Няма как да се замени едно нещо с друго, защото нищо няма да е същото, дори понятията към по-добре и по-зле също. Много хора ми казват, смени си Алфини, защо ти е, само те ядосва, е да де, той ме ядосва, защото аз не правя нужното да не ме, не му давам това, което иска и е нормално да създава проблеми. А пък и ако си купя друга кола, то не е за да сменя Алфини, няма как да го заменя, защото спомените с него, ще са сързани винаги с него..а и не се знае новата кола дали ще я приема като моя..моя не като притежание, а като емоция, отговорност. Най-трудното на света е да припознаеш нещо като "мое" и пак казвам, не като притежание..а като учвство, отговорност, желание да се грижиш.. Съзнавам, че всяко мое, ми отнема свободата, но пък понякога свобода не е нужна...аз сама желая това.
Така е и с хората..ако кажа на някой приятел "ще те сменя или заменя"..или ако той се почувства така, ще го боли..ама то реално смяна и замяна няма как да има, защото това което ми е дал даден човек, никой друг не може да ми го даде..не и във вида и начина по който съм го получила...т.е. всяко нещо на този свят е уникално. Да, ако се погледне само на повърхността всичко е сходно..т.е колите са за да служат на човека, къщите са да живеят..и т.н. но аз говоря за друго, за емоцията вкарана в нещо...спомените
Така е и с човешките взаимоотношения. Няма заменки. Ако аз някога се реша пак да заживея заедно с даден човек, то не е защото искам да сменя или заменя някого, а защото в старите взаимоотношения с бившия, нещо дълбоко се е изкривило и не сме успели и двамата да го изправим...а чрез продължаване на съжителство заедно, кривината става все по-голяма. В такива моменти предпочитам раздяла и нови отношения с него..отношения на уважение и далеч един от друг.
Ама още ще чопля това..заменим, незаменим...: ))) и защо въобще се употребява като израз..
Прекрасен ден желая..много усмивки и прекрасни емоции..

За тебе бях...







Гласувай:
3



1. pvdaskalov - * ! *
12.09.2021 15:52
"Съзнавам, че всяко мое, ми отнема свободата..."

За мен това е несрещана дефиниция, но не и неразбираема. В постинга е добре обоснована
За себе си я перефразирам така:"Плащаме, щом имаме, но плащаме и когато нямаме."
С оставащите точно 1717 символа не мога да защитя разбирането си.
цитирай
2. anetta - Не е дефиниция..
13.09.2021 08:37
Вселенски закон е. Всичко, което е наше, му ставаме доброволни роби..Човек се ражда гол, свободен и без нищо..така и умира, не помъква със себе си нищо. Преди време се бях замислила..от какво боли повече, от липсите или излишъците.. определено е от излишъците..
цитирай
3. pvdaskalov - * ! !*
13.09.2021 10:10
Аз се предавам. Не мога да продължа спора, защото терминологията ни е различна. Права сте. Но липсите водят до страдание, което е също вид плащане за положението, в което сме попаднали. Прост пример: Бебето е на родителите. Те вече имат свещен дълг, но свободата им се ограничава - най-малката беда е, че не си доспиват. Въпреки това са щастливи, чувстват се пълноценни, дишат свободно, особено когато са го чакали дълго. Самото бебе тепърва няма да е свободно, защото ще трябва да се подчини на семейните порядки, а после и на обществените. Дори да е в положението на Тарзан, трябва да се подчинява на природните закони. Свободата е комплекс от задължения към общество и природа. Човек е длъжен да им се подчинява, за да не я загуби... Кое ти гарантира свободата в буквален смисъл - НИЩО друго, освен Смъртта (вие го казахте). Ще се отърве от задължения, болки и страдания, но няма да може да го осъзнае. В същия момент ще хвърли в безмерна скръб и задължения близките си. Не дай си Боже да остави сираци на крехка възраст. За да си неосъзнавано свободен, значи и безсмислено свободен, натоварваш близките и приятели... В заключение мисля, че да се чувства свободен, респ. щастлив, зависи от характера на човека. Може би има вече или ще бъде написана някога книга "Изкуството да бъдеш свободен и щастлив".
Извинявайте, уж се предадох, но темата е значима и я предъвках още веднъж.
Поздрави!
П и е р
цитирай
4. leonleonovpom2 - Да, здравейте?
13.09.2021 13:54
Интересна тема!
И се сещам, че има само едно абсолютно нещо на този свят!
Абсолютната нула!
Всичко друго е относително Истината за някои е лъжа и лъжата, обратно- светата истина!?


Животът е единство и борба на противоположностите Ето, в политиката например:
Кой е допускал, че Сталин ще се съюзи с Хитлер? Може би само англичаните и заради това не са приели този съюз за истиниски ? Поради тази причина не обявяват война на СССР, при влизане на войските му в Полша?
А Хитлер допускал ли е, че Чърчил и Сталин един ден ще бъдат съюзници!? Не, категорично!
Да, само абсолютната нула е непоклатима!

Хубав ден!
цитирай
5. anetta - Не можеш да търсиш абсолютната свобода в материята..
13.09.2021 14:32
pvdaskalov написа:
Аз се предавам. Не мога да продължа спора, защото терминологията ни е различна. Права сте. Но липсите водят до страдание,
П и е р

Първо ние сме роби на своите тела, те са материя. Има условия за да живеят - храна, вода, светлина, топлина..
Аз говорех за друг вид свобода.. Ако имаш две коли, пет къщи, три жени и всичкото това е твое, ти не разполагаш със себе си, защото мислиш за тях. Ако имаш пълна къща с вещи, те започват да те задушават, отнемат ти пространството. Я си представи пълна къща с вещи и една обширна поляна, която няма какво да ти спре погледа..небето и земята се сливат в една линия..къде ще се чувстваш по-свободен? Излишъците са в пъти по-вредни от липсите. Човек има един стомах, нужни са му светлина, топлина, дом, леглов което да легне и да се наспи и само още един друг човек..всичко друго е човешка суета, която в много моменти тежи..
Обществото?! Има ли по-лицемерна, гнила и нездрава единица от обществото? Едно време на почит е било семейството..то е градивната единица..от него тръгва всичко, докато хората не залитнаха по обществени социални мрежи и не се оставиха да бъдат претопени..в общество! виртуално..реално..няма значение! Аз не искам да съм обществена личност..: )
Моето общество са моите близки, хората които обичам и ме обичат..а от другото общество искам да съм далеч...
цитирай
6. anetta - Абсолютната нула не е опция..а илюзия
13.09.2021 14:40
leonleonovpom2 написа:
Интересна тема!
И се сещам, че има само едно абсолютно нещо на този свят!
Абсолютната нула!
Всичко друго е относително Истината за някои е лъжа и лъжата, обратно- светата истина!?


Животът е единство и борба на противоположностите Ето, в политиката например:
Кой е допускал, че Сталин ще се съюзи с Хитлер? Може би само англичаните и заради това не са приели този съюз за истиниски ? Поради тази причина не обявяват война на СССР, при влизане на войските му в Полша?
А Хитлер допускал ли е, че Чърчил и Сталин един ден ще бъдат съюзници!? Не, категорично!
Да, само абсолютната нула е непоклатима!

Хубав ден!

Мислено е непоклатима, но реално е недостижима.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Друго исках да кажа!
13.09.2021 17:04
Просто я използвам като пример!
Че нищо в живота не е твърдо установено Както за нея, че няма по- ниска температура от нея.
Нещо, което в момента изглежда вярно, след време може да не е!Нещо вярно за едни, за други може да не е!
А абсолютната нула никой досега не я е опровергал!Затова я соча като изключение

Хубав ден!
цитирай
8. anetta - Това, че нещо не е доказано,
13.09.2021 22:37
не значи, че не съществува. Погледни науката как се променя през вековете. А това, че почти всичко е субективно е ясно. Има обаче природни закони, които са обективни, а не субективни. За Чърчил и Сталин не знам, не съм им фен и не съм се спирала на тях. Прочетох книгата за Хитлер, той ми беше интересен, как този невзрачен човечец, е накарал хиляди, милиони хора да му вярват и да му се подчиняват. Ако е вярно това, което е написано в нея /книгата/ за пореден път се потвърждава правилото, че добрите намерения водят до ада. А разбира се, че неочакваните ходове имат успех..особено във войната. Абсурдното води до успеха.. точно защото е елемент на изненадата.
Ама признавам си, че по военната история съм гола вода.. просто нямам интерес..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anetta
Категория: Други
Прочетен: 313691
Постинги: 218
Коментари: 789
Гласове: 863
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031