Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2014 20:29 - Калоян - Йоаница и блюстителите на световния/ тогавашен/ ред
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6539 Коментари: 17 Гласове:
26

Последна промяна: 09.05.2014 21:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
   Да, с деня на Европа ми се ще да почетем един истински европеец, който е показал, че европейците на изток с нищо не остъпват на тези от запад -  красавецът Калоян или както скромно го нарича Дюканж - Йоаница 
   Тръгнали великите рицари да накажат -основателно османлиите и пътем решили, че могат да се справят с  по трудна задача, да зачеркнат от картата Източната Империя, един вид да обединят Европа, а османлиите да духат супата в Мала Азия. Дотук добре.Обаче се явил един двуметров наглец, хубавец при това, който успял да заслужи междувременно от папата кралска титла и църковно знаме, да се чуди човек,  как е успял?!
А не като  Бодуен да се самопровъзгласява за император и  не папата да го ръкоположи.
И следва правилната реакция от страна на самозванеца Бодуен .
Йоаница да се подчини, да сдаде властта и да се оттегли в Преславския феод Ако Йоаница беше сегашен  феодал, щеше с благодарност сигурно  да приеме предложението, до целува ръка и нозе на Бодуен и бегом в Преславска губерния!

Да, но той е Кало Йоан!
Следва гневно писмо до рицарския псевдоимператор, който го е обвинил, че е взел земите от Византийския император и трябва да ги сдаде на него, Бодуен   В него обяснява на самозвания император, че той , Йоаница е получил титлата си от папата, а Бодуен е самоназначен и, че земите са на неговите ,на Йоаница деди, които ромейският император си е присвоил!
И той , Йоаница е обяснил това на папа Инокентий.Инокентий е приел обясненията и му е дал корона.
Все пак му предлага десница за мир, няма желание да воюва с него.
Предложението на Йоаница е отхвърлено с презрение. Знае се какви са последствията, да не ги повтарям до втръсване

Бодуен в края на краищата  е пленник на източния варварин.
Папата се вижда в чудо. Вместо да накаже Йоаница заради нечуваното нахалство, той му пише писма.
На него, непослушното дете, станало му любимец, заради проявеният характер! Да освободи Бодуен! За нещастие Бодуен междувременно се споминал!

 За да омаловажат постигнатото от Калоян - Йоаница, наши историци му лепват и дамга на рогоносец! На него красавеца Йоаница , станал такъв от един кръгъл несретник, като Бодуен !?
Не ,че куманката, като много жени не е способна на подобна низост, нали след това , след смъртта на Кало Йоан  се жени за племенника му Борил
Но по - вероятно е  Бодуен да е умъртвен, за да се пресекат всякакви възможности за  конспирации и  мръсни манипулации и спекулации от всевъзможен  род!
И естествено, ние като по-низша категория, да подложим не кой да е, а най-великият в историята ни като изкупителна жертва

                                                      ИЗВОДИ

 1/Източните европейци в нищо не отстъпват на западните, абсолютно в нищо!
Доказал го е нашият крал Йоаница - Кало Йоан, на двуличните в него момент западняци, влюбени в двойния стандарт , ползващ тях именно, дошли за едно, а направили друго

  2/: Най-великият ни цар, след известни колебания е именно Калоян- Йоаница. Докато Крум, а и останалите, за които също имах колебания,  са се доказвали военно и на изток изключително, Калоян се е доказал и на двата фронта,източен и западен, едновременно дипломатически-в лицето на папата и политически- ще рече навсякъде

  3/Любителите на двоен стандарт, един за тях ,  за останалите - друг , трябва да са по-внимателни и да са нащрек - духът на Йоаница може да се появи дори изневиделица!

 



Гласувай:
26


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Жена ми работеше в БАЛКАНТУРИСТ, минах през бюрото
09.05.2014 20:43
МЕЖДУВРЕМЕННО ДОВЕДОХА ФРЕНСКИ ТУРИСТ, хванат да шофира в нетрезво състояние, за превод при съставяне на протокол. Преводачката я нямаше, обърнаха се към мен
Французинът не спря да говори и сипе ругатни срещу нас, че сме били диваци, варвари, че той е изпил само две бири, това беше най-безобидното.
Офицерът със сигурност разбра, но ме попита какво казва. Отговорих, че на негово място ще скъсам протокола и ще го пусна по живо по здраво, да види ,че не е прав
Помолих да си тръгна.Той кимна.
После разбрах, че са го пуснали
цитирай
2. germantiger - ...
09.05.2014 23:56
Всъщност Калоян е бил епилептик и в този ред на мисли би могло да е импетентен в някаква "фаза" от живота си - това не е ирония, а сериозно съждение - вярно без изворова основа.

Вероятно не знаеш, че император Балдуин също е бил красавец?! А като западен такъв е бил несъмнено интересен, да не кажа ефектен за царицата. Как и що е било можем само да гадаем - просто ти показвам равностойна на твоята "линия" на съждение или мисловен охлюв (това не е подигравка, а дори описан процес в реториката ако добре помня - учил съм го в тази дисциплина, но нямам претенция в случая за прецизност.

Калоян действително заема византийски земи, но още по -вярно е, че Балдуин е лъже император и е повече от нагло и несправедливо да желае или иска нещо!

След поражението му, в което българи и кумани вероятно търпят повече загуби от рицарите, та след това мисля, че латинските "държави" съществуват още... 60 години - няма грешка.

P.S.
Иначе НЕ ме изненадва, че когато дойде реч за Европа бол блогъри се обръщат към момент в който те са били и пребили европейци - да се обърнат към нещо друго и общо едва ли. Същите блогъри не биха харесали ако примерно аз им напиша кога европейци са пребили българи - защото това мога да им напиша и не го казвам/пиша в смисъл на заплаха (Бога ми не), а защото действително мога, но не мисля, че трябва.

ИЗТОЧНО-ЕРВРОПЕЙЦИТЕ ОТСТЪПВАТ В ПОЧТИ ВСИЧКО НА СЪТВОРЕНОТО ОТ ЗАПАДНО-ЕВРОПЕЕЦА В НАУКА, ХУМАНИЗЪМ, ИЗКУСТВА, КУЛТУРА, ВОЙНА, ТЕХНИКА, НО И В ЖЕСТОКОСТТА СЪЩО, В ДОЛНИТЕ ДЕЯНИЯ ПО СВЕТА СЪЩО ЗАПАДНИТЕ ДЪРЖАВИ СА НАДМИНАЛИ БЪЛГАРИЯ И ИЗТОКА. Разбира се, лично мнение :)

Моя извод
Често искате да си ги мерите с Европа - защо ли - за комплекс ли иде реч или зорлем, а когато си ги премерите - скъсен е много източния - аз често съм го скъсявал, което не е било правилно често от мен като позиция ми се струва, но е ИСТИННО.

В Деня на Европа решаваш да си го мериш - лошо няма, просто споменавам, че губиш в сравнението (не в конкретното, а в други бол конкретни случаи), за Калоян - спор няма - примера е силен и показва българското над и с право.
цитирай
3. precoria - " Най-великият ни цар, след ...
10.05.2014 00:19
" Най-великият ни цар, след известни колебания е именно Калоян- Йоаница...." - ...духът на Йоаница може да се появи дори изневиделица!
Интересно четиво!
Поздрави!

цитирай
4. leonleonovpom2 - Германтигър, благодаря за инте...
10.05.2014 00:37
Германтигър, благодаря за интелигентното включване, но има няколко съществени разлики:
- Българите не са канили рицарите тук
- Въпреки, че са непоканени, държали са се любезно, а не надменно с тях, каквото е било ПЪК поведението на рицарите КЪМ БЪЛГАРИТЕ
- Ако не е била смъртта на Калоян, дните на империята са били преброени Това не е мой извод, стремя се да не съм краен , а на Шарл Дюканж, французин, който за българите говори с уважение, въпреки ,че не ги обича.

- ДА, ТОЧНО В ДЕНЯ НА ЕВРОПА СМЯТАМ, ЧЕ Е УМЕСТНО НА НЯКОИ ДВУЛИЧНИЦИ ДА СЕ НАПОМНИ, ЧЕ НЕ СМЕ ПО-МАЛКО ЕВРОПЕЙЦИ ОТ ТЯХ.
ЗАЩОТО КОГАТО ИМ ОТЪРВА СМЕ ТАКИВА, В ДРУГИ СЛУЧАИ НЕ
НИКОЙ НЕ НИ Е ПРЕБИВАЛ ГЕРМАНТИГЪР. СПРЕЛИ СМЕ АРАБИТЕ, ПОБЕДИТЕ НИ СРЕЩУ ВИЗАНТИЯ СА ПОНЕ ТРИ КЪМ ЕДНО, ПЪРВАТА СВЕТОВНА ВОЙНА СМЕ БИЛИ ПОРЕД ВСИЧКИ :АНГЛИЧАНИ, ФРАНЦУЗИ, ДАЖЕ РУСНАЦИ, ПРЕДИ ТОВА ВСИЧКИ СЪСЕДИ
ПРЕБИТИ СМЕ НА БЕРЛИНСКИЯ КОНГРЕС, ТОВА Е НАЙ-ГОЛЕМИЯ БОЙ, КОИТО СМЕ ЯЛИ, СЛЕДВА НЬОЙ.
БИТИ СМЕ НА МАСА, БЕЗ ДА СМЕ БИЛИ ПИЯНИ
ИМАЙ ПРЕДВИД ,ЧЕ НАШИЯТ РЕНЕСАНС ПРЕДХОЖДА ИТАЛИАНСКИЯ. КАТО ПРАВИШ ПОДОБНИ ОТВРАТИТЕЛНИ ЗА НАС ЗАКЛЮЧЕНИЯ ВСЕ ПАК СЕ СЪОБРАЗЯВАЙ С ОБСТОЯТЕЛСТВАТА. НЕ НИ Е ЗАЛОЖЕНО ГЕНЕТИЧНО, ОБЩУВАЛ СЪМ С ВСЯКАКВИ ЗАПАДНОЕВРОПЕЙЦИ, УМСТВЕНО НЕ ИМ ОТСТЪПВАМЕ, ПРОБЛЕМЪТ Е ОРГАНИЗАЦИОНЕН, НЕ Е В МЕН ИЛИ ТЕБ , Т.Е. НЕ Е В БЪЛГАРИНА, В ТВОРЧЕСКИТЕ МУ ВЪЗМОЖНОСТИ
АКО ОГРАБЯ ВСИЧКИ СЪСЕДИ И ВЛОЖА ПАРИТЕ Т.Е. ЗАГРАБЕНОТО ВЪВ ВЪЗМОЖНОСТИТЕ ,КОИТО БЕЗСПОРНО ИМАМ, СИГУРНО МНОГО ЩЕ ИЗПЪКНА НАД ТЯХ
БЛАГОДАРЯ ТИ, ЗА ВЗЕТОТО ОТНОШЕНИЕ АЗ ЗНАМ ,ЧЕ БЪЛГАРОФИЛИТЕ СЕ БРОЯТ НА ПРЪСТИ, ДАЖЕ ЦАРЯТ, БОРИС СЕ Е ОПРЕДЕЛИЛ КАТО ЕДИНСТВЕН И Е БИЛ ПРАВ, ТАКА, ЧЕ НИЩО НЕ МЕ УЧУДВА И ГО ПРИЕМАМ НОРМАЛНО
цитирай
5. leonleonovpom2 - Благодаря, Петя!
10.05.2014 00:43
Само една оценка, като твоята ми е предостатъчна, за да сметна, че не съм си губил напразно времето!
Поздрави!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Подминах някои неща, извинявай, ...
10.05.2014 01:32
Подминах някои неща, извинявай, Германтигър.
Кало Йоан, името му е Иван, Кало е добавено, да се подчертае, че е хубав!
За мъж не е важно това, но да ти влезе в името е впечатляващо.Говорил съм с човека, открил пръстена му. Висок е бил малко под два метра-гигант за тогава. Това е отличителна черта за Асеневци
Не знам какви сексуални проблеми е имала куманката, може да е била нимфоманка, неин проблем! Все пак имат дъщеря, а отрупания с държавни дела Кало Йоан едва ли е имал време да се върти около полите всеки ден, камо ли денонощно. Но брат й е гледал на него като на бог!
Относно мозъчни евентуално увреждания, всичко говори за много уравновесен човек, вярно има и съветници, но евентуална лудост, каквато се приписва почти на всички велики, все щеше някъде да избие
Нека да сме скромни, в наш мащаб е велика личност Йоаница или Иван , или Кало Йоан, въпреки, че защо да сме много скромни, имало е периоди, когато наистина България е била Велика сила в Европа
Знам, че всичко може да се омаскари, например някой може да каже, че последната спечелена война на Германия е от 1870 година, а ние имаме две спечелени след тази дата и така нататък Това между другото
Поздрави!
цитирай
7. syrmaepon - Общо взето западноевропейците и в ...
10.05.2014 11:39
Общо взето западноевропейците и в частност французите показват известна надменност над източните . И макар че по времето на Калоян тя е съвсем неуместно, то тя днес се гради единствено на еснафското материално превъзходство на буржоата, тоест щом сме по-богати значи сме по-добри и по качествени. Но Бог си знае работата и на туй превъзходство може да му се тури края ))) . Единственият проблем на българите е, че невиждат собствените си качества и не ги използват. Както е направил това Калоян.
Иначе и аз съм склонна да мисля, че Балдуин по скоро е загинал заради заговори в основата на които винаги се мъдрят ромеите.
цитирай
8. natali60 - Поздравления и от
10.05.2014 11:46
мен!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Съгласен съм, Сирма!
10.05.2014 12:11
Французите, общо взето, разбира се, са такива!
А Калоян е напипал тази им слабост, в същото време нито се е подценявал или надценявал и е постигнал успех!
Поздрави!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Благодаря, Наталия!
10.05.2014 12:13
Поздрави и на тебе за хубавите материали!
цитирай
11. germantiger - ...
10.05.2014 14:04
Моето скромно (в слкучая мнение, защото иначе съм нескромен за бол съждения), та в случая мнението ми е, че едва ли е имало нещо между царицата и Балдуин - би трябвало цялата охрана и половината двор да пасат трева, така че прелюбодейство на царица със затоврник - в такъв режим е почти абсурдно. От историята знаем за много любодейства на царе и царици с пленници и подчинени, но с "друг режим", не с този на Балдуин ;) С две думи - мисля, че физически едва ли е имало, виж романс и мълва да.

За ръста и името на Калоян разбира се, знам но не е лошо, че го пишеш и напомняш.

Със загубени германски войни нямам проблем, защото ;)

Какво е германско чувство за хумор?
- Първа Световна смешка и Втора Световна смешка
(щото струвало на народите по 10 техни за 1 герман)

Разбира се, този виц е идиотски, но идва да покаже, че германеца е бил де когото свари след 1870г. Кога и как е победил българи през ВСВ също ще направя отделен постинг, защото съм обещал на атил да покажа абсурдните грешки и неточности в негов постинг преди месец, който той все пак и след време съзна - обаче аз ще приложа доста друго инфо и конкретика, които на български няма къде да се прочете.

За българските победи през ПСВ и в Балканските войни - спор няма - чутовни и уникални, то и света ще не ще ги е признал - АБСОЛЮТНО!

P.S.
Български Ренесанс няма, а той е поредния мит (нации с митове са особено българската и руската, но и всеки друг народ си има), та бг ренесанс не е имало, а фразьорството днес да се нарича това или онова така е типично. Дори да имаше той е нищожен сравнен с европейския и НЕ превъзхожда (както ти си написал) а предхожда европейския. Отделни елементи и "наченки" не са Ренесанс... онова в Египет 3 000 г.пр.н.е. не е фалангата на македонците, то дори не е елинската - бг"податките" не са Ренесанс - те са неизкласило за жалост великолепно семе.
цитирай
12. germantiger - Току-що гтласувах ЗА постинга ти
10.05.2014 14:16
Заслужено ще отбележа, че никога преди твоите постинги не би ми хрумнало, че Калоян е най-впечатляващи ни (така да го напиша) цар - аз винаги (като много други) съм залитал по Симеон и още мисля, че това е българския звяр в ония времена и разбира се, ми харесва! Въпреки лафовете, че изтощението след войните му може би, подготвя сетнешно падение. Аз не мисля така - за мен Симеон е ВЕЛИК, това, че след него е нямало калибър звяр, който да продължи да бие в сеч и да гради държава не е проблем на Симеон, но кой знае...

С "две думи" - ти явно имаш афинитет, симпатии или специално отношение към Калоян и хубаво е, че правиш поредица постинги за него! За надменността на рицарите също си несъмнено прав - Калоян е въобще пълната евролегитимация на България и той не само с меч (което не е ново) а и пред Папищаците (както би казал маркомагарето и ортодокс попа-рицар потребител;) Калоян легитимира България с меч, дипломация, пред Римо-католиката и то го прави като СИЛНА България!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Благодаря Германтигър за оценката на Калоян!
10.05.2014 14:33
Да, прав си, сега видях грешката, имах разбира се предвид, че ренесанса ни предхожда италианския, но в бързината съм сбъркал. Не може да го превъзхожда, той просто не се е развил, причината е известна
Може и аз да проявявам трудно обяснима пристрастност, но при Калоян всичко наистина е налице - военна мощ, дипломация, политика и положителни резултати от този сбор!
Поздрави!
цитирай
14. voulgaros - ДОКТОРЕ, НАПРАВИ ПОСТ. . . ЗАТОВА ...
10.05.2014 19:49
ДОКТОРЕ, НАПРАВИ ПОСТ...ЗАТОВА КАК ВУЛГАРИТЕ ОТКРАДНАХТЕ ПРЕЗ 1917 Г. 1500 ВИЗАНТИИСКИ КНИГИ ОТ ЕДИН СВЕЩЕН МАНАСТИР КРАИ СЕРЕС.

...''
Το 1917 η βιβλιοθήκη της Μονής λεηλατήθηκε από τους Βούλγαρους, οι οποίοι έστειλαν στη Βουλγαρία 24 Ευαγγέλια, 200 σπάνια χειρόγραφα σε χαρτί, 1500 παλιά βιβλία, και πολλά πολύτιμα ιερά αντικείμενα. Ο κεντρικός ναός είναι λιθόκτιστος και υπάρχουν πολλές Βυζαντινές τοιχογραφίες. Το τέμπλο είναι ξυλόγλυπτο και χρονολογείται από το 1804. Από το 1986 εγκαταστάθηκε στη μονή γυναικεία αδελφότητα, που σε συνεργασία με τη 12η εφορία Βυζαντινών αρχαιοτήτων Καβάλας έχει αναλάβει το έργο της συντήρησης και αναστήλωσης της μονής.

...''

През 1917 г. библиотеката на манастира е ограбена от българите, които са изпратили в България 24 евангелия, 200 редки ръкописи на хартия, 1500 стари книги и много ценни свещени предмети. Централната църква е изградена от камък и има много византийски фрески. Иконостасът е с дърворезби и е от 1804. От 1986 г. той се премества в манастира на женски клуб, в сътрудничество с 12-а Ефория на византийски антики в Кавала,Гърция, и е дал на задачата за поддръжка и реконструкция на манастира.
...''''''''''''


ГРЪЦКАТА ДЪРЖАВА ЩЕ ВИ СЪДИ ВЪВ ВСЕКИ СЪД НА ТАЗИ ПЛАНЕТА..НЕ САМО В ЕВРОПА !!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Вулгарос!
10.05.2014 20:34
Сега, потрудил си се, но мястото на искането ти не е тук!
Знаеш, че ромеите, в които припознаваш само гърците са имали специално отношения към нашия цар Йоаница! И то е обожателно!
Първо, нарекли го Кало, омаяни от физическата му красота, второ, след като се убедили и в умствената му - пратили делегати, да стане техен император, те със зяпнали уста ще слушат и изпълняват наредите му, само да склони
Сега, никой не е унищожавал така усърдно чужди книги, както гръцките монаси българските , които даже се и гаврели с думите, че сме имали история, каквато никой няма, но вече я нямаме, защото и книгите ги няма!
Сега, Източната империя не е гръцка империя само-тя е на арменци, араби българи, гърци исаври и много други етноси.
Казвам го, за да се подчертае, че не само гърците имат права над тези ръкописи

Благодаря ти, че не сложи минус тук, защото Калоян е припознат не само от българи, а той е чист българин, но и от гърци!
Такава е съдбата на Великите-всички ги обичат и ги искат!
цитирай
16. christotamarin - Европейският ренесанс и българското възраждане са съвсем различни явления.
21.05.2014 16:17
germantiger написа:
Български Ренесанс няма, а той е поредния мит (нации с митове са особено българската и руската, но и всеки друг народ си има), та бг ренесанс не е имало, а фразьорството днес да се нарича това или онова така е типично.
Да. Макар думата "ренесанс" да се превежда от френски "възраждане".

Европейското възраждане е наднационално общоевропейско явление.

Българското възраждане представлява зараждането на българският национализъм. Българското възраждане е предшествано от подобно явление при гърците, наричано още и фанариотщина. Българското възраждане предшества турското - последното се случило едва в началото на 20-ти век.
цитирай
17. christotamarin - Не бих превъзнасял чак толкова цар Калоян
21.05.2014 16:34
Има много минуси за него.

Той е нанесъл много рани на православието и християнството. Войните му с ромеите ще да са отслабили империята и ще да са допринесли косвено за падането на Цариград през 1204. А това е печално събитие за православието и за цялото християнство.

Цар Калоян приема унията с папата. Коронясан е от папата за владетел на територията, понеже бил приел унията и тъй или иначе владеел вече тази територия, а не защото народът ни бил участвал в троянската война.

Някой може да ми опонира, че цар Иван Асен 2-ри бил този, който се отказал от унията и така обезсмислил усилията на чичо си цар Калоян. Но тъй или иначе, българите сме оцелели като православен народ. Какви щяхме да бъдем като униатски народ не зная, но нямаше да сме същите.

И най-важното. Безспорно е, че ние, източно-европейците, не превъзхождаме западно-европейците, нито пък те ни превъзхождат. Всякакви спорове и дискусии на тази тема са израз на комплексарщина.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9147301
Постинги: 1349
Коментари: 29652
Гласове: 102621
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031