Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.06.2014 22:15 - Знаем ли и какво за нашата история. Император Юстин и съвременността
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6031 Коментари: 14 Гласове:
24

Последна промяна: 28.06.2014 22:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Разхождам се в черноморски град и влизам в модерната му библиотека
От вратата ме посреща обява, за изложба, говореща добре за организаторите, защото са обърнати към историята ни
Посветена е на българските канове. Да, взели сме думата от тюрки или по точно монголи или татари и от хан сме я трансформирали на кан
Дали е така?!

Първо , в Именника на няколко места пише канас. Заинтересованите в кавички прехвърлят  с-то към следващата дума. Не е нужно. Последващата дума, произлязла от канас, а има и канаЗ е ясна и за глухите- КНЯЗ. Тя е владетелска дума в районите ,обитавани преди това от траките, а след време от така наречените славяни

Второ , При изброените по -горе етноси титлата следва името, например Чингиз хан. А ние казваме Хан или Кан Аспарух, но не Аспарух хан. Ако сме я взели от някого, би трябвало да е коректно, както я е употребявал той. Изводът е, че не сме я взели в такъв вариант от никого, а си имаме наша и тя е по-различна

Трето, има колосален труд на Дю Канж-История Бизантина, писана през седемнадесети век. Това е историк изпреварил времето си и трудът му е на съвременно ниво. Няма нужда да се преработва или тълкува, много е ясен и точен, е с малки уговорки, но по вина на източниците, иначе той самият  е безупречен!
Отделил е две глави на българските владетели, маркирал е точно най-забележителните от тях. За съжаление на апологетите на канове или ханове/ или съчинителите/, той навсякъде говори за крале, за хан или кан няма и намек
Е, откъде цъфва тази титла?

Четвърто, произтичащо и от горните три, ние не си знаем историята. В Източно Римската империя, наречена вероятно за пръв път така от дю Канж -Бизантина, има невероятно силно управленско участие на нашите прадеди. Не случайно много от нашите най-силни владетели  от Първо и Второ Българско царство са претенденти, а някои и направо се назовават с владетелската титла на империята. Гръцка ,забележете делегация  дори моли инастоява  Йоаница да стане император.
Не случайно избрах в предишния постинг тема свързана с Юстин/ Исток/, въпреки ,че целта бе по-друга. Ами ние със сигурност сега носим и от неговите гени
А не е само той. Племенникът му Юстиниан, най-успешният Византийски император -е от същият произход  Знае се, че той успява да възстанови Римската империя  в размерите и от нейното  най- голямо могъщество!
Но Юстин бе избран по друг повод  за тема тогава. Да се покаже, че историята е силно консервативна, как представителите на  грубата сила в резултат на своята агресивност успяват  да материализират аспирациите си към властта!
Естествено за сметка на интелигентните и по-можещите! Нищо ново под Слънцето!

И накрая - пето
Историята ни е писана и се пише от силно комплексирани хора/ с комплекс за малоценност/ Само такива хора може да не виждат величието й и също дълбоките ни корени в нашите земи
Другият вариант е да са поръчкови, платени и да осребряват писанията си-т.е. да предават величието на историята ни заради лична изгода
И в двата случая е жалко!






















Гласувай:
24


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Според мен, " История Биза...
28.06.2014 23:14
Според мен, " История Бизантина" на дю Канж, един късно средновековен, но наистина научен труд, трябва да бъде ориентир в историята ни!
Сериозни съмнения има, че това е единият от неспоменаваните трудове, ползвани от ПАИСИЙ!
СЛЕД КАТО НЯМА И НАМЕК ЗА КАНОВЕ И ХАНОВЕ КАТО НАШИ ВЛАДЕТЕЛИ, ТОВА ВОЛНО ТВОРЧЕСТВО ПЪРВО ТРЯБВА ДА ИЗЧЕЗНЕ
цитирай
2. leonleonovpom2 - И НЕЩО ДРУГО
28.06.2014 23:19
След като императорите гърци, за чийто брой пръстите на двете ръце са много, но претендират за собственост върху империята Бизантина, ние , които със сигурност имаме повече императори, не трябва да гледаме на нея като на чужда собственост
Войните с нея?!
Ами те не са само за анексиране на България има и обратното, претенции върху нея! А те е ясно от къде и защо идват!
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Има една стара поговорка:
29.06.2014 13:49
Който поръчва музиката, той плаща, така че корупцията не е от вчера.
Поздрави за постинга.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Благодаря на посетилите и гласу...
29.06.2014 13:49
Благодаря на посетилите и гласувалите!
Приемам го не лично, а като признание за величието на историята ни ,което е очебийно!
Днес говорих с един местен грък, който сподели, че идвал Б.Д. в града, с проект за паметник за Тервел! Чудесна идея, но свързана с Б.Д. , това означава, че ще е и добре платена.
В този град плащат великолепно и за най-нескопосаните идеи, стига да идват от чужди. за разлика от стойностните
Та явно ще има много пари. Нека, гладните нямат насищане!
Но това между другота. местният грък явно беще недоволен от тълкуването на Б.Д. за кан
Бил написал КНАN, затова се четяло кан.
Но на гръцки казва той, подобен надпис би се чел по-скоро хан.
Изслушах спокойно всичко. Спестих си дори и това, което беще на устата ми, че е трябвало този велик специалист по всичко/ В телевизионно предаване беще казал , че Гордиан "резнал" главата на Транкуилина,както я беше писал друг подобен " специалист" и заповядал да и изземат антонинианите от обръщение/,да бъде питан, каква е аджеба разликата между кан и хан?! Ако едното е фараон, а другото цезар има етносна разлика
Но за какво да се боря с вятърни мелници?
Прав ли съм?
цитирай
5. leonleonovpom2 - Благодаря, Невена!
29.06.2014 13:59
Знаеш, че ценя изключително мнението ти!
Интересното е ,че при нас корумпираните са най-големите борци срещу корупцията и основателно
Бдят някой друг освен тях , да не би да се се облажи, сакън!
цитирай
6. get - - No comment !
29.06.2014 14:50
leonleonovpom2 написа:
Благодаря на посетилите и гласувалите!
Приемам го не лично, а като признание за величието на историята ни ,което е очебийно!
Днес говорих с един местен грък, който сподели, че идвал Б.Д. в града, с проект за паметник за Тервел! Чудесна идея, но свързана с Б.Д. , това означава, че ще е и добре платена.
В този град плащат великолепно и за най-нескопосаните идеи, стига да идват от чужди. за разлика от стойностните
Та явно ще има много пари. Нека, гладните нямат насищане!
Но това между другота. местният грък явно беще недоволен от тълкуването на Б.Д. за кан
Бил написал КНАN, затова се четяло кан.
Но на гръцки казва той, подобен надпис би се чел по-скоро хан.
Изслушах спокойно всичко. Спестих си дори и това, което беще на устата ми, че е трябвало този велик специалист по всичко/ В телевизионно предаване беще казал , че Гордиан "резнал" главата на Транкуилина,както я беше писал друг подобен " специалист" и заповядал да и изземат антонинианите от обръщение/,да бъде питан, каква е аджеба разликата между кан и хан?! Ако едното е фараон, а другото цезар има етносна разлика
Но за какво да се боря с вятърни мелници?
Прав ли съм?


- Да благодарим на Златарски и Ко !

"Откриха официално паметника на хан Аспарух в Стрелча
Област Пазарджик — 1 август, 2011 в 06:36 часа.

В деня на празника на Стрелча и по повод 1330 години от създаването на българската държава, областният управител д-р Дончо Баксанов и кметът на общината Ильо Ильов откриха паметник на Хан Аспарух. Официалната церемония се състоя на препълнения площад в центъра на града в присъствието на посланика на Монголия, почетния консул на Кипър и народния представител Никола Белишки.
.... както и на групата монголски скулптури, които са изградили и дарили монумента.
... на шлема на конника е поставен знакът на Тангра..."

http://pa1.bg/oblast-pazardjik/%D0%BE%D1%82%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%85%D0%B0-%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%B0%D0%BB%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%85%D0%B0%D0%BD-%D0%B0%D1%81/

Тук: http://pa1.bg/wp-content/uploads/2011/08/DSC07405.jpg
- най-дясно на снимката, можем да видим ... монголският ни "братовчед" ... явяващ се такъв, според, теориите на Златарски, Ваклинов, Гюзелев ... и останалата ... :(( !

- Благодарение на тази нАучена компания, можем да прочетем следното, на паметната плоча монтирана в/у постамента :
http://static.panoramio.com/photos/large/84174583.jpg
цитирай
7. leonleonovpom2 - Така е, прав си гет, по -добре да не се ...
29.06.2014 15:49
Така е, прав си Гет, по -добре да не се коментира, че луд умора няма!
Виж ,не се замислих по детайлите, как ще бъде изобразен Тервел - дали с фес, с калпак или с кичур на гола глава, какъв ще е надписът- на български, на гръцки или на латиница или и трите заедно , да не се обиди някой по-важен от българите. Защото в чужбина е задължително всички паметници да имат и надпис на български. Да могат нашите парвенюта гордо да ги разчитат!
Тервел ли ще е или Требелий!? Трябва да се питат компетентни чужденци, да ни дадат съвет! Също и някои дякони могат да дадат ценни съвети
А бе какво да му мислим, ситуацията е такава, много изгодна за нас, не е необходимо, други, както преди, мислят вместо нас
цитирай
8. get - - За мен има културно-пропагандна "война" ... за която накратко упоменах в предходният пост - Припомням?
29.06.2014 23:29
leonleonovpom2 написа:
Така е, прав си Гет, по -добре да не се коментира, че луд умора няма!
Виж ,не се замислих по детайлите, как ще бъде изобразен Тервел - дали с фес, с калпак или с кичур на гола глава, какъв ще е надписът- на български, на гръцки или на латиница или и трите заедно , да не се обиди някой по-важен от българите. Защото в чужбина е задължително всички паметници да имат и надпис на български. Да могат нашите парвенюта гордо да ги разчитат!
Тервел ли ще е или Требелий!? Трябва да се питат компетентни чужденци, да ни дадат съвет! Също и някои дякони могат да дадат ценни съвети
А бе какво да му мислим, ситуацията е такава, много изгодна за нас, не е необходимо, други, както преди, мислят вместо нас


1. Първата стъпка от ДЕМОРАЛИЗАЦИЯТА – се постига чрез:
Б) Унищожаване ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА(плюс научно-изследователската и развойна дейност) на набелязаната държава;

- Народ без история - е като дърво без корен.
И на двете им е съдено да погинат !
цитирай
9. leonleonovpom2 - За съжаление този път, но отново си ...
30.06.2014 00:02
За съжаление този път, но отново си прав , Гет!
Интересното и гадното едновременно е, че вършещите тази" дейност" си лепват етикета на " патриоти" и немедлено обвиняват опонентите си за врагове на българщината!
Крадецът вика - Дръжте крадеца!
цитирай
10. dalida - Хан,кан или княз - все едно и също значение имат, според бг- историците(специалисти)
30.06.2014 07:24
Кан или хан е предполагаема владетелска титла, която се използва от българските историци, за титла на прабългарските владетели до началото на IX век, поради липсата на достатъчно сведения в историческите извори от този период.

Хан е владетелска титла, произлизаща от Централна Азия и разпространена най-вече сред монголите и тюрките. Понякога се превежда като крал. Ханът управлява ханство или ханат.


В продължение на дълги години използваната от българските владетели Омуртаг и Маламир титла канасювиги е транскрибирана на съвременен български като хан. Титлата е използвана на места в историографията и за останалите владетели на Първата българска държава преди официалното приемане на християнството, въпреки че няма преки сведения за това. От началото на 80-те години на 20 век в българската историография започва да се налага транскрипцията кан.

В български текстове от по-късното Средновековие няколко ранни български владетели (Кардам, Крум) са наричани с титлата княз.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
30.06.2014 08:54
Явно има покритие мехду различните титли. Но като се има предвид формата канас, защото има и каназ , със зет накрая, по вероятно е титлата да е княз, т. е. от нея да е произлязла княз, както и от багатур-руското богатир Ами държавата ни е била на територията на днешни Украйна и Русия, те са ни наследили, сигурно голяма част от българите са останали там
Като се има предвид и степента на по-високо развита държавност- за Велика България става дума, при която голяма част от хората й имат контакти, а и идват от Римската империя, също така както кокошката и яйцето, канас предхожда кан и хан. Не ние сме взели титлата от монголи или тюрки, а е налице обратното!
цитирай
12. leonleonovpom2 - И да допълня нещо недоизказано Т...
30.06.2014 09:16
И да допълня нещо недоизказано Тони, дразнещото в тази галимация- кан, хан е, че прозира желание за доказване на тюркси или монголски произход на народа ни
За което пък като удавници се хващат "доброжелатели" и под път и над път не пропускат да го припомнят.
Няма нужда да се изкарваме насила узурпатори на собствената си територия, като това ни е подсказано от други....
цитирай
13. get - Две ТЮРКСКИ държави ИМАМЕ - Които МАНИПУПУЛИРАТ и то най-вече нашата БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ ... ?
02.07.2014 20:27
leonleonovpom2 написа:
И да допълня нещо недоизказано Тони, дразнещото в тази галимация- кан, хан е, че прозира желание за доказване на тюркси или монголски произход на народа ни
За което пък като удавници се хващат "доброжелатели" и под път и над път не пропускат да го припомнят.
Няма нужда да се изкарваме насила узурпатори на собствената си територия, като това ни е подсказано от други....


... Тюркската по етносният си признак ВЕЛИКА РОС ... и съвреманна Република Турция - която, до дванадесети век - европейска по признак на неселението държава ... по-късно, тюркизирана !!
- ТОВА СТАВА след идването на ВЛАСТ, на солунското "дьонме/смисъл: отметнал се от РОД и религия - б.м./ на масона Мустафа Кемал - известен ни като "Ататюрк" - "баща на "турците" ?!
- Веселото е че, в дейността му, го подпомагат английският/премиер мин./ Лойд Джордж и "сАветският" Вл. Илич - Бланк/Улянов ? - Последният /въпреки свирепият глад и разрухата от свирепстващата тогава "гражданска война" в Русия/ - се разпорежда и явява вносителя`нарешението за "заем"/, за ДВАДЕСЕТ МИЛИОНЕН /златни рубли/ плюс логистична помощ и такава с жива сила, чрез "башкири" КРАСНыЕ кавалеристи-интернационалисти - които се бият в армията на "Кемала".
- От това следва катастрофа, за ХРИСТИЯНСКОТО, мало-азиатско население ... Което под етикета "гърци" е изселено в Беломорска тракия ... и заживява в домовете на прогонените от там българи!

- Това трябва да се знае и помни ?!!

П.П.
Поради всичко описано по-горе са ... историческите упражнения - кой е "славявин", кой пък "тюрк" ?!!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
02.07.2014 21:24
Къде се загуби?
Великолепно допълнение за ролята на политиците и на политиката във формирането на държавите!
Обикновено на по малките, които големите политици и държави режат когато си поискат като торта, както са нарязали и нас
Е англичаните в последствие са спрели увлеклите се турци от влизане в Атина, но са им присъдили, въпреки, че са загубили в Първата световна война, всички Малоазийски територии, без островите, към които също са имали претенции
Е, войната за тези територии ги води Гърция, ние имаме трудова повинност, но не и армия Ние винаги сме изкупителната жертва, да се чудеи човек, да не би ние да настояваме за това?!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133541
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102591
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031