Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.07.2014 21:08 - Няколко причини да се обичат/ или не /държавата и държавността
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 7166 Коментари: 24 Гласове:
24

Последна промяна: 05.07.2014 13:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Ще говорим условно за държава Х и респективно  за държавност в нея. За улеснение и нагледност може да ползваме родни примери, без това да означава, че се фиксира родната действителност

1/ Семейно възпитание.
Не е ли възпитан на родолюбие човек през първите си седем години в семейството, след това от него може да се очаква всякакъв род предателство. Дори и да го маскира като патриотизъм , няма начин истината да не лъсне и той да не го извърши под някаква форма

2/ Спазване на християнски добродетели:
Бой се от бога и почитай царя!
Спазващ тази максима човек, никога не би намразил държавата си, до последно той би и бил верен! При условие разбира се, че" царят" също обича държавата си Тогава и бог я обича!

3/ Наличие на държавници,  обичащи държавата ,която управляват
 Такива  хора като Стамболов в управата на държавата, изгарящи от любов към нея, на края  способни и да се принесат   в жертва за родината си!
Може да се подкрепи това с многобройни примери, но в края на 19-ти век изостаналия вилает на Турската империя, само за две десетилетия е седма икономическа сила в Европа, , нещо като съвременна Холандия сега за нея!
Безумие нали, да си го помислим само човек,  но е  резултат на дейността на хъша Стамболов!
И на вярата на хората в него Е, при наличие на подобни на Стамболов управници възможно ли е и оправдано ли е да мразиш държавата си?!

4/ Мутри, но не в управлението на страната
Мутрио е италианска дума, ще избегнем любимата  тема, кой от кого я е взел, означава високомерен, надменен и куп подобни синоними
Няма как да се отстрани отвсякъде грубата сила, но мястото не и е в управлението, колкото и да проявява афинитет към него. Защото няма качества и подготовка за него.  Иначе тя, на база страха, може да постигне успехи, но те няма да са за хората и държавата , а за тяхна сметка! Да, точно така, сметката ще я плащат те!

5/Кадърни в икономическо отношение управници1
Народът трябва да е задоволен, гладният и изнемогващ, особено с години и десетилетия народ намразва държавата и управниците си, друг изход няма. Да се припомня ли популярният виц за данъците и султана.
Красноречив пример в това отношение е Хитлер. Да , едно е военнопрестъпникът Хитлер, друго са икономическите му резултати. Защото германския народ, в това число и милиони комунисти тръгват след него не заради някаква  масова параноя, а  заради икономическите му резултати-ликвидирана безработица, излизане от световната криза далече преди Англия и Франция и така нататък!
Знам, лош пример е, но не и с икономическите си постижения

6/ Примерът на ръководителя
Когато се убедиш, че управникът ти  е способен да управлява  държавата, че за него тя не е тази държава, че не е поставен там ,начело,  едва ли не на сила, нямаш никаква причина ти да мразиш държава си, напротив, длъжен си да я обичаш!

Има и други показатели, темата е отворена, който желае , би могъл да прави допълнения!






Гласувай:
24


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Идеята е, че за да обича човек дър...
02.07.2014 22:12
Идеята е, че за да обича човек държавата си зависи както от възпитанието му, така и от качеството, възможностите и способностите на политиците управляващи
цитирай
2. mt46 - Поздрав!...
02.07.2014 22:30
Интересна тема... Отношението към държавата и към държавността е сложно... Важно е доколко държавата е суверенна, икономически силна, с добре работещи институции...
цитирай
3. leonleonovpom2 - Да, прав си, Марине! Наистина, ...
02.07.2014 23:24
Да, прав си , Марине!
Наистина, нашите държава и държавност при няколкото си осакатявания на масата на преговорите на териториален принцип, могат да предизвикат омразата няа поданиците си към тях, но в резултат на действие на чужди политици!
Поздрави!
цитирай
4. germantiger - ЗА
03.07.2014 06:32
Изцяло съм съгласен с твоите, да ги нарека маркери или акценти!

Забележката ти за Хитлер и народа, който го е последвал също намирам в голяма степен за истинна.

Първите два пункта, които си посочил са целенасочено атакувани и ликвидирани въобще в почти всички евродържави, което закономерно (заедно с други причини и процеси) води до демографската, културна и дори нравствена смърт на евронародите.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Благодаря, Германтигър!
03.07.2014 08:24
Сигурно е пропуснато нещо, при това важно, може да се допълни да се допълни
Поздрави!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравейте, Нарта!
03.07.2014 13:17
Честно казано не си представям!
По- скоро си представям обратното - на първо място изнесени пари от България в чужди банки/ законът защитава и насърчава подобни банкови операции/ , а при първа възможност или недай боже - опасност и бягство от България. За мнозина България е дойна крава-точка първа - семейно възпитание!
Поздрави!
цитирай
7. merlin68 - Изцяло съм съгласен с твоите, да ги ...
03.07.2014 14:08
germantiger написа:
Изцяло съм съгласен с твоите, да ги нарека маркери или акценти!

Забележката ти за Хитлер и народа, който го е последвал също намирам в голяма степен за истинна.

Първите два пункта, които си посочил са целенасочено атакувани и ликвидирани въобще в почти всички евродържави, което закономерно (заедно с други причини и процеси) води до демографската, културна и дори нравствена смърт на евронародите.


Не си спомням тигър, до сега да сме имали толкова обща позиция с теб, напълно съм съгласен с коментара ти.
Иначе бих добавил, че основен фактор за патриотизъм в населението на една държава е националният идеал. Без ясно формулирана цел, намираща широка подкрепа сред различните слоеве на обществото, не е възможно сплотяването на нацията, това означава, че няма да са малко тези които не харесват държавата си.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Мерлин!
03.07.2014 14:23
Така е, идеалът сплотява и обединява.
Като този за единна България преди Съединението и за присъединяване на останалите земи - след него
Най- високите върхове в съвременна България са постигнати именно тогава!
цитирай
9. merlin68 - Не знам, кой го е казал: "Ст...
03.07.2014 14:38
harta написа:
Не знам, кой го е казал: "Страна прекрасна, държава ужасна".

Знам, че моят прадядо Лальо, тъкмо пристигнал в Америка, веднага по призива на българското правителство се връща, за да се бие за България в Балканската война.

Представяте ли си сега, сто години по-късно, някой от Америка, или откъдето и да е, да си остави там работата, кариерата, имота, банковата сметка и да се върне, да направи нещо, да даде нещо от себе си за България?


Представям си, как да не си представям, то си има и примери - ето например автора на постната българска пица Симеон Дянков, изостави Америка за да се върне в Родината си и да спаси своя народ хранейки го с постна пица:)))
цитирай
10. leonleonovpom2 - Той толкова ни беше надрасъл Мер...
03.07.2014 14:50
Той толкова ни беше надрасъл Мерлин, явно отглеждан в инкубатор, че ни считаше за аборигени.
Които той е призван да учи и цивилизова!
Да, има такава категория" патриоти"
Нормалното беше след такава приказка в срок от 24 часа да си подаде оставката или ако е толкова недосетлив, тези, около него да му я връчат
Хайде, една грешка или гаф е допустима от гледна точка, че се е самозабравил, но те бяха низ, поредица от грешки.
Накрая, след като получи най-сетне дълго заслужавания шут, нагло се изцепи, че е готов отново да ....бъде министър
цитирай
11. merlin68 - Александр Пушкин * * * (...
03.07.2014 15:17
Александр Пушкин

* * *

(русскому либералу)

Ты просвещением свой разум осветил,

Ты правды чистый лик увидел,

И нежно чуждые народы возлюбил,

И мудро свой возненавидел.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Прекрасно!
03.07.2014 16:01
Какво нещо е геният Мерлин, все едно, че лично е познавал ...Дянков!
Поздрави!
цитирай
13. merlin68 - Какво нещо е геният Мерлин, все е...
03.07.2014 17:35
leonleonovpom2 написа:
Какво нещо е геният Мерлин, все едно, че лично е познавал ...Дянков!
Поздрави!


Историята се повтаря защото се повтарят героите й. Та затова Пушкин добре е познавал и Дянков.
Но забележи, че либералите и тогава са били същите като днешните. Въобще не е лошо да си припомняме класиците, жалко, че не ги четем превантивно.
цитирай
14. leonleonovpom2 - Така е, Мерлин!
03.07.2014 21:04
Нищо ново под слънцето!
А от наблюдателността на Пушкин няма как да убегнат подобни детайли от поведението на героите му!
Друг е въпросът защо подобни " герои" виреят еднакво добре в различни условия, времена, порядки
Ами има едни устойчиви растения, подобно на тях, те ,подобен тип герои се приспособяват без компликации към всякакви промени
цитирай
15. kasnaprolet9999 - За любовта е нужна споделеност. ...
04.07.2014 00:12
За любовта е нужна споделеност. Хората трябва да чувстват, че и държавата ги обича- задоволява социалните им потребности и защитава. Това се изразява в добро здравоопазване, образование, което отговаря на изискванията на бизнеса, строга и обективна съдебна система и наказания за престъпниците, защита от престъпния свят, добра инфраструктура, отзивчива и комуникативна държавна и общинска администрация и т.н. Поздрави!!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Много точен коментар, Невена!
04.07.2014 08:05
Права си!
Някои схващат държавността като липса на всякакъв ангажимент към каквото и към когото да е - собствеността е частна, да се оправят-това по отношение вътрешната политика.
Отвън пък - чакане на нареждания от някой пореден голям брат, бил той истински или пък доведен, какво ще се разпореди и как със съдбините ни - било то малокалибрени експерименти, като преименуване на част от населението или пък планът Ран-ът
При такова разположение , самочувствие ,че могат да управляват нещата и държавата добиват и тези, които едва се подписват и те аспирират за нея - какво толкова има, пък какво остава за мутрите. Те няма нужда да придобиват тепърва самочувствие, имат си го в излишък
Да, прави са, но резултатите са безкраен преход
Поздрави!
цитирай
17. gosho568 - Доста сложно...
04.07.2014 16:28
Самата държава си е много хубава, но ако й управлнието беше малко на ниво, тогава нямаше да има грешка! Поздрави!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
04.07.2014 16:53
Прав си, много съм умувал по този въпрос
Отстрани е лесно наистина да се дават съвети, ще ме апострофира някой, като ученик даже получих и хубав урок на тази тема
Но все пак липсва нещо важно на влезлите в политиката у нас
То е очебийно от приказка от рода-"Тази страна", говореща за непричастност, за неучастие в процесите в нея, които говорещият би ктрябвало да решава
Т. е. , няма участие, а какво да говорим за благородното в случая чувство за собственост на тези проблеми за решаване
В политиката би трябвало да се влиза по призвание, а не за лична изгода, ясно за чия сметка
Когато тези хора вземат връх, нещата щее почнат да се оправят!
цитирай
19. kasnaprolet9999 - Права си! Някои схващат държа...
04.07.2014 22:02
leonleonovpom2 написа:
Права си!
Някои схващат държавността като липса на всякакъв ангажимент към каквото и към когото да е - собствеността е частна, да се оправят-това по отношение вътрешната политика.
Отвън пък - чакане на нареждания от някой пореден голям брат, бил той истински или пък доведен, какво ще се разпореди и как със съдбините ни - било то малокалибрени експерименти, като преименуване на част от населението или пък планът Ран-ът
При такова разположение , самочувствие ,че могат да управляват нещата и държавата добиват и тези, които едва се подписват и те аспирират за нея - какво толкова има, пък какво остава за мутрите. Те няма нужда да придобиват тепърва самочувствие, имат си го в излишък
Да, прави са, но резултатите са безкраен преход
Поздрави!


Да, собствеността е частна, но държавата е в дълг към бизнеса, защото не осигурява условия за неговото развитие. Много тромава е държавната администрация и непрекъснато се усложнява документации, законови разпоредби и т.н. Отделно се слагат чадъри на пръстени от фирми, които обслужват определени партийни лидери, а на останалите се задържа ДДС и не се допускат до изпълнение на обществени поръчки, търговете за които са предрешени. Това не е държавност, а лобизъм, клиентелизъм и каквото още се сетиш. Така не се осигурява нормална бизнес среда и даже се пречи да се развие истинска пазарната икономика.
цитирай
20. leonleonovpom2 - Така си е, Невена!
04.07.2014 22:37
Няма я основната функция на капитализма - да насърчава предприемчивите и работливите
Има насърчение разбира се, но към определените по някакъв таен атестат. Това ,което се вижда е, че те са с лакти и не се спират пред нищо, за да докопат парите
Но обикновено предприемчивост и трудолюбие са дефицитни за тях
За това не върви " строителството" на капитализма
Същото общо взето беше и при комунизма, но с плановото стопанство се искаше и производство ,затова нямаше как работливите да бъдат прогонени изцяло
Но това, което спираше вчерашните комунисти-по върха тогава, сега ,вече преобразени като капиталисти не им представлява пречка
Тогава производството се стимулираше и заради икономии на валута от второ направление, сега е гордост голяма да внесеш
Ами всеки политик трябва да бъде подложен на елементарен икономически тест- Какво значи за една страна вносът и респективно износът
Поздрави!
цитирай
21. merlin68 - "В политиката би трябвало да ...
04.07.2014 22:42
"В политиката би трябвало да се влиза по призвание, а не за лична изгода, ясно за чия сметка
Когато тези хора вземат връх, нещата щее почнат да се оправят!"

Не е това решението, те всички в политиката са все по призвание там - професионалисти станаха, а призванието политик означава лична изгода.
В народното събрание, в министерски съвет, съд, прокуратура и още цял куп други държавни институции, трябва да се влиза: Първо след проверка на полиграф (при това не еднократна а периодическа) и второ, след обстоен психиатричен преглед. Който не издържи - аут, следващия в листата, ако партиите се окажат пусти от към читави люде - аут, нови ще си правим. Ако висшистите се окажат все корумпирани - аут, овчари да влизат в парламента ако трябва. По-добре необразован честен човек, отколкото продажен високообразован крадец.
цитирай
22. leonleonovpom2 - Съгласен съм, Мерлин, но трябма и да е компетентен!
05.07.2014 07:41
Особено държавен глава трябва да разбира и от дипломация , и от икономика или да има хора от антуража си, които са компетентни
но при нас някой решават, че ЖХ става за политик и хоп - готово
капитализмът бил частна собственост. И това е сигнал всичко при нас да е частно. Така ли е наистина при капитализма. Не е , има жизненоважен държавен сектор
Не, просто играчите при нас взимат от капитализма само това, което им е изгодно.
В същност капитализъм, като този на дивия запад, които е модел явно за нас няма никъде сега.
По-скоро има симбиоза между капитализъм и това, което се наричаше комунизъм, от който се отрекоха самите комунисти.Защото не беше изгоден за тях.
Те търсят винаги личната изтода, нищо друго...
цитирай
23. get - Александр Пушкин * * * (...
05.07.2014 22:21
merlin68 написа:
Александр Пушкин

* * *

(русскому либералу)

Ты просвещением свой разум осветил,
Ты правды чистый лик увидел,
И нежно чуждые народы возлюбил,
И мудро свой возненавидел.


Я конечно, презираю Отечество мое с головы до ног - но мне досадно, если иностранец разделяет со мной это чувство.
А.С.Пушкин

- Какво ни донесе социализма? - уравнивиловката на военният комунизъм, с "азиатският(му) способ за производство" - това ли бе целта на тези, които преди "девети", гниха по затворите движени от "Идеала за по-справедливо общество"?

- В какво ни убеждават (новите: "компрадори") на внедрителите на "комунизма" ... а сега "капитализма" в страната ни ... ? -

- Що е това "държава"? Изпразнено от икономическо и политико-социално съдържание, остава ни едното значение ... ДЪРЖАва – state; power; orb ?
- Що е това ДЪРЖА(ва) ... Част от властовите "регалии" символизиращи силата на суверена ли?
- Но кой е Суверена? - и по силата на какво, е станал такъв? ... всъщност спирам, с авто-въпросите си!

- Накратко! Когато един ограничен кръг от хора, използва дадената им или спечелена по непочтен път, власт единствено и само с цел - Лично облагодетелстване - това говори не толкова за управленско-икономическа а за морално-етична криза в обществото ни ?!

- Значимите историко-социални промени(революции) се подготвят от мъдреци - правят от храбреци ... за съжаление хитреците, единствено се възползват от ново-придобивките:(( ... Май?

- Някои социолози приемат, че една такава форма на държавно-управление, можем да наречем "клепто-крация" :)) ... тоест "власт на крадците"!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Много точен, за съжаление коментар, Гет!
05.07.2014 23:27
Съжалението е за това, че не сме нито искали, нито сме си представяли подобна промяна.
Излезе ,че сме работили, за да се създаде общонародна собственост, която да премине в ръцете на алчни тарикати
Ами как няма да има омраза в подобно общество?1
Трябваше да се раздадат акции, равен брой на всички пълнолетни или с неголеми разлики на база възраст и ценз
Това е равен старт
И такова унищожено селско стопанство на страна с богати земи и хубав климат няма никъде , в Европа поне!
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137672
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102597
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031