Постинг
19.07.2014 17:42 -
Време за промяна
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 8647 Коментари: 23 Гласове:
Последна промяна: 20.07.2014 14:59
Прочетен: 8647 Коментари: 23 Гласове:
27
Последна промяна: 20.07.2014 14:59
В последно време една дума много се набива в съзнанието-банка
Отвориш вестник - на първа страница и то със снимка на някоя голяма банка, колко е закъсала горката и колко спешно се нуждае от помощ.
По радиото и най-вече по телевизията също-какви спешни оздравителни мерки да се предприемат за банката с различни имена пред нея
И това до такава степен, че ако случайно сбъркаш да речем вестника и разгърнеш някой спортен, не че там нямат проблеми, но не се занимават с банките и се стряскаш!
Как може такъв пропуск,, да не забелязват банките?!
Търсиш заглавието и тогава разбираш, че си сгрешил ти, а не вестника
И се замисляш. Колко закостеняла е думата банка. Идва тя от римско време, тогава са се пръкнали банкерите и лихварите. Да не ги коментираме, щом са се появили, имало е нужда от тях, не е проста игра появата им
Да, ама Рим,империята отдавна я няма, а те стоят със същото име.
Редно е да се промени, дори козметично.
Къде отидоха технологиите от римско време насам , а тук промяна няма. Крайно време е нещо, на първо време в името да се промени, сигнал, че има развитие
И като си помисли човек, най-подходящо е от банк/а/ да стане банд/а/. Хем незначителна промяна, хем промяна.
Някои от тази институция ще скочат, как така, ние да не сме бандити, та да си сложим и афиш такъв отпред!?
Разбира се, че там няма бандити
Но банд/а/ на езика на наследилия латински италиански има и друг смисъл , освен банда. Спокойно, няма да търсим там бандити
Към този смисъл е ориентацията- от единия край до другия край.
И наистина, като подхванеш някоя по-представителна улица в града, от единия и край , та чак до другия й - банка слесд банка, с различни имена преди банк/а/
Банд/а/ има и друго предимство-прави се икономия от името преди него или нея, то става излишно и добре знаеш, че те са от единия до другия край на улицата, да не се притесняваш, че си я подминал и да се връщаш да я търсиш.
Излишно е!
Отвориш вестник - на първа страница и то със снимка на някоя голяма банка, колко е закъсала горката и колко спешно се нуждае от помощ.
По радиото и най-вече по телевизията също-какви спешни оздравителни мерки да се предприемат за банката с различни имена пред нея
И това до такава степен, че ако случайно сбъркаш да речем вестника и разгърнеш някой спортен, не че там нямат проблеми, но не се занимават с банките и се стряскаш!
Как може такъв пропуск,, да не забелязват банките?!
Търсиш заглавието и тогава разбираш, че си сгрешил ти, а не вестника
И се замисляш. Колко закостеняла е думата банка. Идва тя от римско време, тогава са се пръкнали банкерите и лихварите. Да не ги коментираме, щом са се появили, имало е нужда от тях, не е проста игра появата им
Да, ама Рим,империята отдавна я няма, а те стоят със същото име.
Редно е да се промени, дори козметично.
Къде отидоха технологиите от римско време насам , а тук промяна няма. Крайно време е нещо, на първо време в името да се промени, сигнал, че има развитие
И като си помисли човек, най-подходящо е от банк/а/ да стане банд/а/. Хем незначителна промяна, хем промяна.
Някои от тази институция ще скочат, как така, ние да не сме бандити, та да си сложим и афиш такъв отпред!?
Разбира се, че там няма бандити
Но банд/а/ на езика на наследилия латински италиански има и друг смисъл , освен банда. Спокойно, няма да търсим там бандити
Към този смисъл е ориентацията- от единия край до другия край.
И наистина, като подхванеш някоя по-представителна улица в града, от единия и край , та чак до другия й - банка слесд банка, с различни имена преди банк/а/
Банд/а/ има и друго предимство-прави се икономия от името преди него или нея, то става излишно и добре знаеш, че те са от единия до другия край на улицата, да не се притесняваш, че си я подминал и да се връщаш да я търсиш.
Излишно е!
Вълнообразно
„Окончателен доклад“ – всеки ужас става ...
СВЕТЪТ ТРЪПНЕ В ОЧАКВАНЕ НА НАЙ-ВАЖНОТО ...
ПРЕЗИДЕНТЪТ РАДЕВ – ПОБЕДИТЕЛ ПО ТОЧКИ ...
СВЕТЪТ ТРЪПНЕ В ОЧАКВАНЕ НА НАЙ-ВАЖНОТО ...
ПРЕЗИДЕНТЪТ РАДЕВ – ПОБЕДИТЕЛ ПО ТОЧКИ ...
Чудесно предложение, банките и в София са така накуп по големите булеварди и улици, като в индианска нишка една след друга. Ако тръгнеш по бул. Черни връх ще видиш офиси на най-различни банки, та даже и по два на дадена банка. Мисля си за думичката бандерол, за нея никой не е против и не мрънка, въпреки че ги сложиха като мярка против бандитите.Поздрави!!
цитирайбандитите си е най добре!
цитирай- Поставям една загадка на читателите ти, с един цитат и какво е искал да каже пророка с думите си?
ГЛАВА 1.
1. Видение на ...(?), син Амосов, което видя за Иудея и Иерусалим, в дните на иудейските царе Озия, Иоатама, Ахаза и Езекия.
2. Чуйте, небеса, и слушай, земьо, защото Господ говори: Аз възпитах и въздигнах синове, а те се побуниха против Мене.
3. Волът познава стопанина си, и оселът - яслите на господаря си; а Израил (Ме) не познава, Моят народ не разбира.
4. Уви, народе грешни, народ отрупан с беззакония, племе от злодейци, синове пагубни! Оставихте Господа, презряхте Светия Израилев, - върнахте се назад.
5. Де да ви бият още вас, които все още упорствувате? Цяла глава е в рани, и цяло сърце е изнемогнало.
6. От пети до глава няма у тоя народ здраво място: струпи, синяци, гнойни рани, неочистени, непревързани и неомекчени с елей.
7. Земята ви опустошена, градовете ви с огън изгорени; нивите ви пред ваши очи чужденци пояждат; всичко е запустяло - като след разорение от чужденци.
(...)
12. Кога дохождате да се явите пред лицето Ми, кой ви иска да тъпчете дворите Ми?
13. Не принасяйте вече суетни дарове: каденето е отвратително за Мене; новомесечия, съботи и празнични събрания не мога да търпя: беззаконие - и празнуване!
14. Душата Ми мрази вашите новомесечия и вашите празници: те са бреме за Мене, тежко Ми е да ги нося.
15. И кога простирате ръце, Аз закривам от вас очите Си, и кога умножавате молбите си, Аз не слушам: ръцете ви са с кръв пълни.
16. Умийте се, очистете се; махнете от очите Ми злите си деяния; престанете да правите зло;
17. научете се да правите добро, търсете правда, избавяйте угнетен, защищавайте сирак, застъпяйте се за вдовица.
18. Тогава дойдете - и ще отсъдим, казва Господ. Да бъдат греховете ви и като багрено, - като сняг ще избеля; да бъдат червени и като пурпур, - като вълна ще избеля.
19. Ако поискате и послушате, ще ядете благата земни;
20. ако пък се отречете и упорствувате, меч ще ви изтреби: защото устата Господни говорят.
21. Как вярната, изпълнена с правосъдие столица стана блудница! В нея правда обитаваше, а сега - убийци.
22. Среброто ти стана на сгурия, виното ти е с вода смесено;
23. твоите князе са законопрестъпници и съучастници на крадци; те всички обичат подаръци и ламтят за награда; не закрилят сирак, и тъжба на вдовица не стига до тях.
24. Затова говори Господ, Господ Саваот, Силният Израилев: о, ще си оттуша над противниците Си и ще отмъстя на враговете Си!
25. и ще обърна против тебе ръката Си и като в луга ще очистя от тебе сместа и ще отделя от тебе всичко оловено;
26. и пак ще ти поставям съдии, както отпреди, и съветници, както изпървом; тогава ще говорят за тебе: град на правда, вярна столица.
27. Сион ще се спаси чрез правосъдие, и обърналите се негови синове - чрез правда;
28. а за всички отстъпници и грешници - гибел, и ония, които са оставили Господа, ще бъдат изтребени.(...)"
Втори въпрос!
- От кога съществува "капитализма" ... от времето, което лъжовно ни внушава "брадатият" Мордехай-Маркс, ли ... или ... ?
Заключение!
- КАПИТАЛИЗМА И РОБСТВОТО: (са)ДВЕТЕ ИПОСТАСИ НА ТОВА ОБЩЕСТВО!
Допълнение:
- За да ни държат в робство(физическо) две са средствата:
А. (Чрез) "Лихвеният процент"
... и ...
Б. Институциите, които "живеят" от прилагането му!
- Поздрави и успех в диренето !
П.П.
- Отговор няма да дам, защото "дарените" (немъчени) плодове - бързо се прахосват и забравят ... само това се уважава, което с пот на челото, сме добили!
цитирайГЛАВА 1.
1. Видение на ...(?), син Амосов, което видя за Иудея и Иерусалим, в дните на иудейските царе Озия, Иоатама, Ахаза и Езекия.
2. Чуйте, небеса, и слушай, земьо, защото Господ говори: Аз възпитах и въздигнах синове, а те се побуниха против Мене.
3. Волът познава стопанина си, и оселът - яслите на господаря си; а Израил (Ме) не познава, Моят народ не разбира.
4. Уви, народе грешни, народ отрупан с беззакония, племе от злодейци, синове пагубни! Оставихте Господа, презряхте Светия Израилев, - върнахте се назад.
5. Де да ви бият още вас, които все още упорствувате? Цяла глава е в рани, и цяло сърце е изнемогнало.
6. От пети до глава няма у тоя народ здраво място: струпи, синяци, гнойни рани, неочистени, непревързани и неомекчени с елей.
7. Земята ви опустошена, градовете ви с огън изгорени; нивите ви пред ваши очи чужденци пояждат; всичко е запустяло - като след разорение от чужденци.
(...)
12. Кога дохождате да се явите пред лицето Ми, кой ви иска да тъпчете дворите Ми?
13. Не принасяйте вече суетни дарове: каденето е отвратително за Мене; новомесечия, съботи и празнични събрания не мога да търпя: беззаконие - и празнуване!
14. Душата Ми мрази вашите новомесечия и вашите празници: те са бреме за Мене, тежко Ми е да ги нося.
15. И кога простирате ръце, Аз закривам от вас очите Си, и кога умножавате молбите си, Аз не слушам: ръцете ви са с кръв пълни.
16. Умийте се, очистете се; махнете от очите Ми злите си деяния; престанете да правите зло;
17. научете се да правите добро, търсете правда, избавяйте угнетен, защищавайте сирак, застъпяйте се за вдовица.
18. Тогава дойдете - и ще отсъдим, казва Господ. Да бъдат греховете ви и като багрено, - като сняг ще избеля; да бъдат червени и като пурпур, - като вълна ще избеля.
19. Ако поискате и послушате, ще ядете благата земни;
20. ако пък се отречете и упорствувате, меч ще ви изтреби: защото устата Господни говорят.
21. Как вярната, изпълнена с правосъдие столица стана блудница! В нея правда обитаваше, а сега - убийци.
22. Среброто ти стана на сгурия, виното ти е с вода смесено;
23. твоите князе са законопрестъпници и съучастници на крадци; те всички обичат подаръци и ламтят за награда; не закрилят сирак, и тъжба на вдовица не стига до тях.
24. Затова говори Господ, Господ Саваот, Силният Израилев: о, ще си оттуша над противниците Си и ще отмъстя на враговете Си!
25. и ще обърна против тебе ръката Си и като в луга ще очистя от тебе сместа и ще отделя от тебе всичко оловено;
26. и пак ще ти поставям съдии, както отпреди, и съветници, както изпървом; тогава ще говорят за тебе: град на правда, вярна столица.
27. Сион ще се спаси чрез правосъдие, и обърналите се негови синове - чрез правда;
28. а за всички отстъпници и грешници - гибел, и ония, които са оставили Господа, ще бъдат изтребени.(...)"
Втори въпрос!
- От кога съществува "капитализма" ... от времето, което лъжовно ни внушава "брадатият" Мордехай-Маркс, ли ... или ... ?
Заключение!
- КАПИТАЛИЗМА И РОБСТВОТО: (са)ДВЕТЕ ИПОСТАСИ НА ТОВА ОБЩЕСТВО!
Допълнение:
- За да ни държат в робство(физическо) две са средствата:
А. (Чрез) "Лихвеният процент"
... и ...
Б. Институциите, които "живеят" от прилагането му!
- Поздрави и успех в диренето !
П.П.
- Отговор няма да дам, защото "дарените" (немъчени) плодове - бързо се прахосват и забравят ... само това се уважава, което с пот на челото, сме добили!
В Бургас и сега има улици открай до край с банки
Да се чудиш, при общата немотия, откъде намират пари?!
Имам приятел, чех, по Виденово време ме посети, знаеш къде. Търговски директор на бирен концерн в Брюксел. Поразходихме се из града, той го обожава. По едно време, тихичко ,да не слушат приятели, ме попита истина ли е ,че положението е сериозно?
Уважавам го, нямаше защо да го лъжа, казах истината.
Не повярва. Иван, каза, много скъпи коли има по улиците и някои ги карат 20 годишни. Попитах го дали той няма "Мерцедес" . Потвърди, но каза, че с него ходи само в Брюксел, такова е изискването на фирмата. Иначе в Чехия е нарушител на йерархията, такъв висок клас автомобил кара директор на банда, грешка банка, а той не е.
Отначало не повярвах, но като поразмислих съгласих се , с думите, че ние сме извън всички правила и всичко е обърнато
цитирайДа се чудиш, при общата немотия, откъде намират пари?!
Имам приятел, чех, по Виденово време ме посети, знаеш къде. Търговски директор на бирен концерн в Брюксел. Поразходихме се из града, той го обожава. По едно време, тихичко ,да не слушат приятели, ме попита истина ли е ,че положението е сериозно?
Уважавам го, нямаше защо да го лъжа, казах истината.
Не повярва. Иван, каза, много скъпи коли има по улиците и някои ги карат 20 годишни. Попитах го дали той няма "Мерцедес" . Потвърди, но каза, че с него ходи само в Брюксел, такова е изискването на фирмата. Иначе в Чехия е нарушител на йерархията, такъв висок клас автомобил кара директор на банда, грешка банка, а той не е.
Отначало не повярвах, но като поразмислих съгласих се , с думите, че ние сме извън всички правила и всичко е обърнато
При такова заключение, не ми остава нищо друго, освен да се съглася!
цитирайКапитализмът Гет , съществува от момента на поява на банките. Те са за укриване и узаконяване на едрия капитал.Значи от римско време Какво, нямало е промишленост тогава ли?
Соца измисли чистите строеве, не ,че не ги е имало и им постави точни граници.
А истината е , че те преливат един в друг, че комунизъм е имало в първобитно общинния строй и робство -в капитализма!
Ето сега парадокс.
Управниците мислят как да възстановят парите на милионерите!
И намериха умно решение-от нас.
Да поразсъждаваме. Уцелили са ваксата банкерите С честен труд би могло да се спестят до 100 000 евро. Оттам нататък -със законнни и не кражби.
Значи Х е откраднал и от мен пари за да спести милиони. Тука са по-низшите в йерархията крадци, за България става дума.
Висшите ,за сигурност държат краденото в Швейцария, но ги укриват, да не изпитат народната любов
Меркел знае укривателя, той се крие
И какво излиза? Един път ми е взел от джоба за влога милионерът, сега втори път, за да му се възстанови разликата над 100 000 отново от мен и подобни на мен
Ето, това е съвременен капитализъм, изобретение, патент даже, български!
цитирайСоца измисли чистите строеве, не ,че не ги е имало и им постави точни граници.
А истината е , че те преливат един в друг, че комунизъм е имало в първобитно общинния строй и робство -в капитализма!
Ето сега парадокс.
Управниците мислят как да възстановят парите на милионерите!
И намериха умно решение-от нас.
Да поразсъждаваме. Уцелили са ваксата банкерите С честен труд би могло да се спестят до 100 000 евро. Оттам нататък -със законнни и не кражби.
Значи Х е откраднал и от мен пари за да спести милиони. Тука са по-низшите в йерархията крадци, за България става дума.
Висшите ,за сигурност държат краденото в Швейцария, но ги укриват, да не изпитат народната любов
Меркел знае укривателя, той се крие
И какво излиза? Един път ми е взел от джоба за влога милионерът, сега втори път, за да му се възстанови разликата над 100 000 отново от мен и подобни на мен
Ето, това е съвременен капитализъм, изобретение, патент даже, български!
Много интересно предложение - "банд" във всякакъв смисъл - бандити от единия до другия край на улицата.
И в Рим е имало банки, всъщност да си призная не знаех, че е имало. И като се замисля, сякаш никъде такава информация не си спомням да съм чел. Знаеш ли, може би е имало лихвари даващи в заем срещу лихва, но банки май не е имало.
Интересна обаче е разликата между античните лихвари и съвременните банди:) Лихварите са били доста по-безобидни, просто са давали собствените си златни или сребърни пари в заем срещу лихва - по-голяма от заетата сума злато. Защо днешните лихвари са по-страшни - Първо, те дават не свои, а чужди пари (в някои случаи ги дават безвъзмездно на самите себе си). Второ, парите които дават са книжни, или дори не са и книжни а съвсем никакви - електронни. Трето, на практика когато дават пари на кредит, банките всъщност емитират парична маса - трупане на парична маса от дълг. Това става по следния начин - влагаш в банка 1 милион, по закон банката заделя от него като резерв 10% или 100 000, останалите 900 000 хиляди дава в кредит. Този кредит носи лихви (допълнителни пари които не съществуват) с част от тях ти плащат лихвата по депозита, другата част е печалба за банката. Това обаче е една безкрайна дългова спирала предполагаща емитирането на все по-голяма парична маса за покриване лихвите по дълговете. Когато емитиращата банка реши да намали паричната маса настъпва дългова криза. Така на практика управляващите емисионните банки контролират икономиката. Заради това, че по закон банките са длъжни да имат налични само 10% от сумата на депозираните в тях пари се получава и уязвимостта им на психологически атаки. Пуснат слух предизвиква паника и всички се сурват да си теглят депозитите, в банките обаче има само 10% от паричките им:) Затова вече няма златен стандарт, защото той е спирачка пред безграничната лихварска алчност. Златен стандарт означава да не можеш да напечаташ повече пари от еквивалента злато който имаш.
цитирайИ в Рим е имало банки, всъщност да си призная не знаех, че е имало. И като се замисля, сякаш никъде такава информация не си спомням да съм чел. Знаеш ли, може би е имало лихвари даващи в заем срещу лихва, но банки май не е имало.
Интересна обаче е разликата между античните лихвари и съвременните банди:) Лихварите са били доста по-безобидни, просто са давали собствените си златни или сребърни пари в заем срещу лихва - по-голяма от заетата сума злато. Защо днешните лихвари са по-страшни - Първо, те дават не свои, а чужди пари (в някои случаи ги дават безвъзмездно на самите себе си). Второ, парите които дават са книжни, или дори не са и книжни а съвсем никакви - електронни. Трето, на практика когато дават пари на кредит, банките всъщност емитират парична маса - трупане на парична маса от дълг. Това става по следния начин - влагаш в банка 1 милион, по закон банката заделя от него като резерв 10% или 100 000, останалите 900 000 хиляди дава в кредит. Този кредит носи лихви (допълнителни пари които не съществуват) с част от тях ти плащат лихвата по депозита, другата част е печалба за банката. Това обаче е една безкрайна дългова спирала предполагаща емитирането на все по-голяма парична маса за покриване лихвите по дълговете. Когато емитиращата банка реши да намали паричната маса настъпва дългова криза. Така на практика управляващите емисионните банки контролират икономиката. Заради това, че по закон банките са длъжни да имат налични само 10% от сумата на депозираните в тях пари се получава и уязвимостта им на психологически атаки. Пуснат слух предизвиква паника и всички се сурват да си теглят депозитите, в банките обаче има само 10% от паричките им:) Затова вече няма златен стандарт, защото той е спирачка пред безграничната лихварска алчност. Златен стандарт означава да не можеш да напечаташ повече пари от еквивалента злато който имаш.
Така е Мерлин, основната дейност на банката, кредитната, започва по времето на Рим
Сега нумизматиката, както и много други неща У НАС е ликвидирана, но навремето процъфтяваше. Та на един нумизматичен конгрес се запознах с председателя на нумизматичното дружество в Ямбол-Желязко. По приятел му пращах често поздрави. Той ги предавал на бай Желязко -Императора. Така се запознах и с него. колоритна личност!
Той казваше ,че държи монетите си в Римската банка и се подхилваше. Никой не питаШе, беше ясно, че е капан Един ден го попитах.
Отговорът беше-В земята, мойто момче.
Приятел съм на прокурора по делото за убийството на бай Желязко. Споделял е ,че в къщата му почти нищо не е намерено.
Казах му ТОГАВА ,че той е държарл парите си в РИМСКАТА БАНКА И СЕ ЗАСМЯХ
ТОЙ СЕ ЗАЧУДИ КАКВА Е ТАЗИ БАНКА-ОБЯСНИХ МУ., С ДОПЪЛНЕНИЕТО, ЧУ ТЯ Е НАЙ-СИГУРНАТА ДНЕС, НЯМА ФАЛИТИ, А ДОКОЛКОТО ЗНАМ И СИНОВЕТЕ НА БАЙ ЖЕЛЯЗКО НЕ ЗНАЯТ КЪДЕ В ГОРАТА Е.
СЛЕД ВРЕМЕ ЩЕ СЕ ЗАВЪРТИ НОВ ЦИКЪЛ, НЯКОЙ ЩЕ ОТКРИЕ ЗЛАТНИТЕ СТАТЕРИ, АУРЕУСИ И СОЛИДИ И ТЕ ОТНОВО ЩЕ ПОЕМАТ ПО СТАРИЯ ПЪТ
Впрочем имам постинг за бай Желязко , да не повтарям нещата от него
Иначе банковата дейност се е развивала от лихварите в Рим, но доколкото знам е била регулирана с правила и проценти
Сега банката еднолично може да променя лихвения процент.
Договор се подписва между равностойни партньори. Фактът, че единият не се зачита по време на изпълнението му, поставя под съмнение и договора и законността на изпълнението му и последвалите санкции
Мила, съвременна, родна картина!
Поздрави!
цитирайСега нумизматиката, както и много други неща У НАС е ликвидирана, но навремето процъфтяваше. Та на един нумизматичен конгрес се запознах с председателя на нумизматичното дружество в Ямбол-Желязко. По приятел му пращах често поздрави. Той ги предавал на бай Желязко -Императора. Така се запознах и с него. колоритна личност!
Той казваше ,че държи монетите си в Римската банка и се подхилваше. Никой не питаШе, беше ясно, че е капан Един ден го попитах.
Отговорът беше-В земята, мойто момче.
Приятел съм на прокурора по делото за убийството на бай Желязко. Споделял е ,че в къщата му почти нищо не е намерено.
Казах му ТОГАВА ,че той е държарл парите си в РИМСКАТА БАНКА И СЕ ЗАСМЯХ
ТОЙ СЕ ЗАЧУДИ КАКВА Е ТАЗИ БАНКА-ОБЯСНИХ МУ., С ДОПЪЛНЕНИЕТО, ЧУ ТЯ Е НАЙ-СИГУРНАТА ДНЕС, НЯМА ФАЛИТИ, А ДОКОЛКОТО ЗНАМ И СИНОВЕТЕ НА БАЙ ЖЕЛЯЗКО НЕ ЗНАЯТ КЪДЕ В ГОРАТА Е.
СЛЕД ВРЕМЕ ЩЕ СЕ ЗАВЪРТИ НОВ ЦИКЪЛ, НЯКОЙ ЩЕ ОТКРИЕ ЗЛАТНИТЕ СТАТЕРИ, АУРЕУСИ И СОЛИДИ И ТЕ ОТНОВО ЩЕ ПОЕМАТ ПО СТАРИЯ ПЪТ
Впрочем имам постинг за бай Желязко , да не повтарям нещата от него
Иначе банковата дейност се е развивала от лихварите в Рим, но доколкото знам е била регулирана с правила и проценти
Сега банката еднолично може да променя лихвения процент.
Договор се подписва между равностойни партньори. Фактът, че единият не се зачита по време на изпълнението му, поставя под съмнение и договора и законността на изпълнението му и последвалите санкции
Мила, съвременна, родна картина!
Поздрави!
Това е истински нумизмат, събирал, събирал, но сигурно не от алчност щом дори не ги е завещал на синовете си, явно си е чесал само крастата. И ето след време друг иманяр пък ще ги намери, дано и той да не ги изнесе от нашата земя:)
цитирайАко истината и справедливостта у нас бяха на почит, предложението ти
щеше да се приеме още на първо четене.
Честит празник Илинден!
цитирайщеше да се приеме още на първо четене.
Честит празник Илинден!
Имаще огромни познания, гонеше 80 години ,но беше със свеж ум. Парашутист от Втората Световна война, герой, убиха го в къщата му.
Жалко, че държавата не използва знанията му, освен всичко останало
Поздрави!
цитирайЖалко, че държавата не използва знанията му, освен всичко останало
Поздрави!
Права си , за съжаление е така.
Има и една друга причина, ако политиците обичаха тази страна, както често я наричат, нещата щяха да са други!
Желая ти приятен ден!
цитирайИма и една друга причина, ако политиците обичаха тази страна, както често я наричат, нещата щяха да са други!
Желая ти приятен ден!
leonleonovpom2 написа:
Капитализмът Гет , съществува от момента на поява на банките. Те са за укриване и узаконяване на едрия капитал.Значи от римско време Какво, нямало е промишленост тогава ли?
Соца измисли чистите строеве, не ,че не ги е имало и им постави точни граници.
А истината е , че те преливат един в друг, че комунизъм е имало в първобитно общинния строй и робство -в капитализма!
Ето сега парадокс.
...
Да поразсъждаваме. Уцелили са ваксата банкерите С честен труд би могло да се спестят до 100 000 евро. Оттам нататък -със законнни и не кражби.
Значи Х е откраднал и от мен пари за да спести милиони. Тука са по-низшите в йерархията крадци, за България става дума.
Висшите ,за сигурност държат краденото в Швейцария, но ги укриват, да не изпитат народната любов
Меркел знае укривателя, той се крие
И какво излиза? Един път ми е взел от джоба за влога милионерът, сега втори път, за да му се възстанови разликата над 100 000 отново от мен и подобни на мен
Ето, това е съвременен капитализъм, изобретение, патент даже, български!
Соца измисли чистите строеве, не ,че не ги е имало и им постави точни граници.
А истината е , че те преливат един в друг, че комунизъм е имало в първобитно общинния строй и робство -в капитализма!
Ето сега парадокс.
...
Да поразсъждаваме. Уцелили са ваксата банкерите С честен труд би могло да се спестят до 100 000 евро. Оттам нататък -със законнни и не кражби.
Значи Х е откраднал и от мен пари за да спести милиони. Тука са по-низшите в йерархията крадци, за България става дума.
Висшите ,за сигурност държат краденото в Швейцария, но ги укриват, да не изпитат народната любов
Меркел знае укривателя, той се крие
И какво излиза? Един път ми е взел от джоба за влога милионерът, сега втори път, за да му се възстанови разликата над 100 000 отново от мен и подобни на мен
Ето, това е съвременен капитализъм, изобретение, патент даже, български!
" Не можеш да служиш и на Бог, и на мамона!" - Евангелие от Матея
Справка:
а) Мамон - арамейска дума, навлязла чрез "Стар завет" в гръцки и латински(ранно средновековни).
б) «Ма'амон» (ценност, взета в залог) вероятно образувана от коренът «амн» («доверя», «поверя»).
в) В арабски «амаана» означава финансово или материально доверие по отношение на някого. Изписва се с буквите — «алеф — мим — нун» — и е родствено на сирийското «мамона».
В проповедта си Христос казва:
"Никой не може да слугува на двама господари: защото или единия ще намрази, а другия ще обикне; или към единия ще се привърже, а другия ще презре. Не можете да служите на Бога и на мамона. *
Затова казвам ви: не се грижете за душата си, какво да ядете и да пиете, ни за тялото си, какво да облечете. Душата не струва ли повече от храната, и тялото от облеклото?" Мт; 6,24
- Лихварите (простете банкери:)) не са от вчера ? "Знатният" Агрипа - Какъв ли е бил?
Гет, нещастията на хората и разделението им идва от парите.
Не случайно Христос разгонва търговците от храма
Замисълът на банките е човеколюбив.
Но само замисълът, не изпълнението
Ако от приятел вземеш пари назаем, той ще чака и няма да ти иска лихви. А банката?!
Тя променя лихвен процент, направо те заробва.
Преди 25 години чрез нея обраха 90 % от спестяванията на хората, събирали ги цял живот.После облагодетелства " специални" с лоши кредити. Сега не са "лоши", " загубена" е документацията...
Банкерите живеят на друга планета, те, които с пот на челото не са искарали и един лев де факто, се разпореждат с труда на хопрата.
Има нещо гнило в банките...
Поздрави!
цитирайНе случайно Христос разгонва търговците от храма
Замисълът на банките е човеколюбив.
Но само замисълът, не изпълнението
Ако от приятел вземеш пари назаем, той ще чака и няма да ти иска лихви. А банката?!
Тя променя лихвен процент, направо те заробва.
Преди 25 години чрез нея обраха 90 % от спестяванията на хората, събирали ги цял живот.После облагодетелства " специални" с лоши кредити. Сега не са "лоши", " загубена" е документацията...
Банкерите живеят на друга планета, те, които с пот на челото не са искарали и един лев де факто, се разпореждат с труда на хопрата.
Има нещо гнило в банките...
Поздрави!
leonleonovpom2 написа:
Гет, нещастията на хората и разделението им идва от парите.
Не случайно Христос разгонва търговците от храма
Замисълът на банките е човеколюбив.
Но само замисълът, не изпълнението
Ако от приятел вземеш пари назаем, той ще чака и няма да ти иска лихви. А банката?!
Тя променя лихвен процент, направо те заробва.
Преди 25 години чрез нея обраха 90 % от спестяванията на хората, събирали ги цял живот.После облагодетелства " специални" с лоши кредити. Сега не са "лоши", " загубена" е документацията...
Банкерите живеят на друга планета, те, които с пот на челото не са искарали и един лев де факто, се разпореждат с труда на хопрата.
Има нещо гнило в банките...
Поздрави!
Не случайно Христос разгонва търговците от храма
Замисълът на банките е човеколюбив.
Но само замисълът, не изпълнението
Ако от приятел вземеш пари назаем, той ще чака и няма да ти иска лихви. А банката?!
Тя променя лихвен процент, направо те заробва.
Преди 25 години чрез нея обраха 90 % от спестяванията на хората, събирали ги цял живот.После облагодетелства " специални" с лоши кредити. Сега не са "лоши", " загубена" е документацията...
Банкерите живеят на друга планета, те, които с пот на челото не са искарали и един лев де факто, се разпореждат с труда на хопрата.
Има нещо гнило в банките...
Поздрави!
James Howard Wellard в книгата "Вавилон. Разцвет и гибел на града на чудесата", казва:
" ...към 1800 г. пр. н.е. доминиращ фактор в развитието на икономиката, става частният капитал. По такъв начин на смяна, след шумерският модел на религиозен комунизъм, идват пазара и търговията - станали стълбовете на Вавилонската империя. По този начин камитализма(има в предвид вавилонски - к.м.) за пръв път появил се на историческата сцена, не се е отличавал твърде от съвременният."
- Лурье, твърди(допълва): "... особеностите на социалната структура при Вавилон, са се състояли в това, че управляващата в него финансова олигархия била НЕРАЗРИВНО СВЪРЗАНА със ЖРЕЧЕСТВОТО(свещенничеството). Храмове били не нещо друго а крупни фирми и банки осъществяващи мащабни сделки, даващи пари срещу процент, владеещи крупна недвижимост: земи, сгради, занаятчийски работилници (...).
По същността си жреческите корпорации от Вавилон били същевременно и финансови."
- Катасонов В. Ю.:
"О «древнем» (или «раннем») капитализме писали историки, экономисты и социологи М. Вебер, Т. Моммзен, К. Каутский, Э. Мейер, В. Зомбарт (...) . Большинство из них связывают «ранний» капитализм с античным обществом — Древней Грецией и Древним Римом. (...)"
- Вероятно знаеш, че храма на Атина(партенос) е бил и ... банка ?
- Но с "гърците" местно балканско население (в началото известно, като пеласги, лелеги, дриопи ... и т.н.) ... което "азиатските лихвари"(мигранти ?) ПОКВАРИХА, та после го накараха да се отрече от своя език и произход ... бе, просто са им сменили "чипа" - Няма да се занимавам ... защото "Вулгарис" ще започне да досажда - а съм ограничен откъм време да му обяснявам ... Та ще премина, към писаното от "класиците" на социализма ( и болшевизма) по въпроса?
- Лео Бронщайн (Троцки) в критиката си към "сталинизма" в статията:"Сталинизм – ЭТО АЗИАТСКИЙ СПОСОБ ПРОИЗВОДСТВА" - Изкарва Сталин ... източен деспот - тоест отново ни връща към темата(времето) с което започнах настоящият си пост!
- Съответно тов.Троцки - громи тов.Сталин от позициите на "научният" комунизъм и най-вече К. Маркс, че видите ли ... сталинският образец за социално общество. Следвал модела описан от др.Мордехай-Маркс и наречен от него "азиатски способ на производство" ... но за последното и какво са писали другарите по въпроса ... повече в следващият пост! При евентуален интерес (от събеседниците :)) ?!
- ПоЗрави!
Никакъв поклонник не съм на Сталин, но обективно ,по негово време се създаде икономика. не знам, не съм бил скоро в Русия и не мога да сравнявам сегашната с тогавашната
Но мога да сравнявам България преди 1990 г и след 1990 г. и то в промишлеността
Работатата ми беше такава че кръстосвах пластмасопреработващите предприятия в страната-Средец, Асеновград, Троян, Етрополе, Пазарджик, Съединение, Добрич и др., къде ли не, във връзка с проблеми в преработката и подобрения
Пиша и си мисля, колко ли от тях кретат, ако не са закрити. Защото първото ,което последва, бе на такива като мен и пряко , и косвено да се отреже достъпът ми до тях И това стана сравнително бързо, пък и не се иска някакви усилия или много ум-спираш командировки, финансиране, достъп на информация и още няколко неща и"полезният" резултат е налице. Доразвиваш и без това развитите икономики на алергичните към всякакъв вид комунизъм чрез масиран внос на продуктите им, чието производство се спря у нас и като подарък си им поднесал и пазарите си
Не било ефективно производството, затова се закривали предприятията. Това го поставям под сериозно съмнение, защото оборудването на заводите беше съвременно
Но да приемем това твърдение-неефективна промишленост
Какво предложиха тези, които громяха комунизма, което в случая играе само роля за отвличане на вниманието от проблема.И най-големи антикомунисти бяха комунистите от висшия ешелон?
Аман ти и антикомунизмът, ако си без работа и хляб!
Изтъргуваха заводите на безценица, сигурно за тлъсти комисионни, това е нещо което тъпите комунисти не можаха да усвоят, а китайските-разстрелват за него. И режат заводите за скрап, зер и в него има парички, които не са изработени от бащите им
Идеята ми е, че в замяна на тази, вероятно в някои отрасли неефективна икономика, те не предлагат нищо
Само облъчване и всяване на страх -по медиите ,за отвличане на вниманието
Поздрави, Гет!
цитирайНо мога да сравнявам България преди 1990 г и след 1990 г. и то в промишлеността
Работатата ми беше такава че кръстосвах пластмасопреработващите предприятия в страната-Средец, Асеновград, Троян, Етрополе, Пазарджик, Съединение, Добрич и др., къде ли не, във връзка с проблеми в преработката и подобрения
Пиша и си мисля, колко ли от тях кретат, ако не са закрити. Защото първото ,което последва, бе на такива като мен и пряко , и косвено да се отреже достъпът ми до тях И това стана сравнително бързо, пък и не се иска някакви усилия или много ум-спираш командировки, финансиране, достъп на информация и още няколко неща и"полезният" резултат е налице. Доразвиваш и без това развитите икономики на алергичните към всякакъв вид комунизъм чрез масиран внос на продуктите им, чието производство се спря у нас и като подарък си им поднесал и пазарите си
Не било ефективно производството, затова се закривали предприятията. Това го поставям под сериозно съмнение, защото оборудването на заводите беше съвременно
Но да приемем това твърдение-неефективна промишленост
Какво предложиха тези, които громяха комунизма, което в случая играе само роля за отвличане на вниманието от проблема.И най-големи антикомунисти бяха комунистите от висшия ешелон?
Аман ти и антикомунизмът, ако си без работа и хляб!
Изтъргуваха заводите на безценица, сигурно за тлъсти комисионни, това е нещо което тъпите комунисти не можаха да усвоят, а китайските-разстрелват за него. И режат заводите за скрап, зер и в него има парички, които не са изработени от бащите им
Идеята ми е, че в замяна на тази, вероятно в някои отрасли неефективна икономика, те не предлагат нищо
Само облъчване и всяване на страх -по медиите ,за отвличане на вниманието
Поздрави, Гет!
- Ще го развия ... Но:)) - ти вкара с коментарите си нова проблематика, която както мисля има връзка с ... жалбите на пророк Исая от "вехтият завет" - тоест поста ми под №1?!
- За да бъда коректен - ще е необходимо да се спра на Джон Хобсън(John Atkinson Hobson) пръв назовал едно световно и определящо явление ИМПЕРИАЛИЗМА(в едноименната си статия от (1902г.)?
- Ленин(подобно на Маркс (примера му за подражание) прави компилация, допълвайки идеите на англичанина (Hobson) в произведението си:«Империализм как высшая стадия капитализма» ... , като синтез и идея на проблематиката при него, се състои в ... "монополистический капитализм, высшая и последняя стадия капитализма, канун социалистической революции."
- От тук, след като стигнахме до единомислие с теб че КАПИТАЛА Е СЪЩЕСТВУВАЛ И В АНТИЧНОСТТА(първи данни, от 2-ро хилядолетие пр.н.е !)
Остава да си поставим въпроса ... а имало ли е империи и кои са най-ранните такива?
- Като илюстрация към разглежданият проблем, цитат по В. А. Белявский(от книгата му за Вавилон)?
"Зимой 689/88 г. до н.э. страшная весть потрясла все страны и народы от берегов Средиземного моря до долины Инда; от суданских саванн и песков Сахары до причерноморских степей и седого Кавказа: Вавилон, пуп земли, перестал существовать.
За несколько тысячелетий своей истории Древний Восток несчетное число раз видел, как возникали, расцветали и гибли без следа не только города, но целые страны и народы. Проходили века, сменялись цари и завоеватели, однако ни один из них не смел поднять руку на Священный Вавилон и его храм Эсагилу.
И вот Вавилона не стало.
Он стерт с лица земли.
Что же произошло? Какой ужасный ураган обрушился на райские сады богатейших в мире долин Евфрата и Тигра?
Чтобы ответить на эти вопросы, придется хотя бы кратко познакомить читателя с историей Передней Азии за полустолетие, предшествующее гибели Вавилона.
История цивилизации на Ближнем Востоке к этому времени насчитывала две с половиной тысячи лет. За этот срок население Египта и стран Благодатного полумесяца создало огромные богатства, самую передовую и блестящую культуру в мире, но не обрело ни счастья, ни покоя.
Все блага цивилизации составляли достояние немногих, а уделом народа были рабство, беспросветный каторжный труд и нищета. Имущественное неравенство и острые социальные конфликты подорвали силы цивилизованных обществ.
К середине VIII в. до н.э. все великие державы Ближнего Востока находились в состоянии глубокого упадка.
Гордой державы египетских фараонов не существовало.
О ее былом величии напоминали лишь пирамиды и грандиозные храмовые ансамбли Карнака и Луксора возле египетских Стовратых Фив.
Территория Египта была раздроблена на множество княжеств-номов, в которых правили ливийские князьки. Они опирались на ливийское воинство и вместе с египетскими жрецами эксплуатировали порабощенный народ.
В 716 г. Египет был завоеван нубийцами.
Мелкие государства Сирии, Финикии и Палестины тоже переживали тяжелые времена. Они непрерывно воевали между собой. А внутри каждого из них шла напряженная борьба между бедными и богатыми, рабами и господами. О том, что представляло собой тогда одно из этих государств — Иудея, пророк Исайя говорил:
"И чух гласа на Господа, Който казваше: кого да проводя? и кой ще отиде заради Нас? И аз казах: ето ме, проводи мене.
9. Тогава Той рече: иди и кажи на тоя народ: с уши ще чуете, и не ще разумеете, и с очи ще гледате - и не ще видите.
10. Защото сърцето на тоя народ е закоравяло, и с уши тежко слушат и затворили са очите си, да не би с очи да видят, с уши да чуят и със сърце да разберат, та да се обърнат, за да ги изцеря.
11. И казах: за дълго ли, Господи? Той рече: докле запустеят градовете и останат без жители, и къщите без люде, и докле тая земя съвсем запустее.
12. И Господ ще отдалечи людете, и голяма пустош ще бъде на тая земя. "
П.П.
- А за да не излезе, че изразеното от мен становище за Ленин и Маркс, като компилатори, а не като оригинални иноватори - ето становището на двама други автори:
1.
"Как известно, К. Маркс мало что придумывал нового. Он был прекрас-ным компилятором, заимствуя идеи у своих предшественников и своих со-временников. Об этих компиляторских способностях классика марксизма прекрасно свидетельствует его ревнивый последователь В. И. Ленин в своей известной статье "Три источника и три составные части марксизма"." (по В.Ю.Катасонов)
2.
"При внимательном рассмотрении вопроса обнаруживается,
что историческая последовательность формаций — это запущенная в оборот Сен-Симоном кабинетная схема поступательного прогресса от рабского, крепостного, наемного — к свободному социалистическому труду. Эту схе-му в партийно-пропагандистских (но не исследовательских!), использовал и Маркс, и особенно Энгельс."(по Бородай, Юрий Мефодьевич - доктор философских наук. , кандидат филологических наук, специалист по античной и средневековой философии, преподаватель древнегреческого и латинского языков (МГУ).
цитирай- За да бъда коректен - ще е необходимо да се спра на Джон Хобсън(John Atkinson Hobson) пръв назовал едно световно и определящо явление ИМПЕРИАЛИЗМА(в едноименната си статия от (1902г.)?
- Ленин(подобно на Маркс (примера му за подражание) прави компилация, допълвайки идеите на англичанина (Hobson) в произведението си:«Империализм как высшая стадия капитализма» ... , като синтез и идея на проблематиката при него, се състои в ... "монополистический капитализм, высшая и последняя стадия капитализма, канун социалистической революции."
- От тук, след като стигнахме до единомислие с теб че КАПИТАЛА Е СЪЩЕСТВУВАЛ И В АНТИЧНОСТТА(първи данни, от 2-ро хилядолетие пр.н.е !)
Остава да си поставим въпроса ... а имало ли е империи и кои са най-ранните такива?
- Като илюстрация към разглежданият проблем, цитат по В. А. Белявский(от книгата му за Вавилон)?
"Зимой 689/88 г. до н.э. страшная весть потрясла все страны и народы от берегов Средиземного моря до долины Инда; от суданских саванн и песков Сахары до причерноморских степей и седого Кавказа: Вавилон, пуп земли, перестал существовать.
За несколько тысячелетий своей истории Древний Восток несчетное число раз видел, как возникали, расцветали и гибли без следа не только города, но целые страны и народы. Проходили века, сменялись цари и завоеватели, однако ни один из них не смел поднять руку на Священный Вавилон и его храм Эсагилу.
И вот Вавилона не стало.
Он стерт с лица земли.
Что же произошло? Какой ужасный ураган обрушился на райские сады богатейших в мире долин Евфрата и Тигра?
Чтобы ответить на эти вопросы, придется хотя бы кратко познакомить читателя с историей Передней Азии за полустолетие, предшествующее гибели Вавилона.
История цивилизации на Ближнем Востоке к этому времени насчитывала две с половиной тысячи лет. За этот срок население Египта и стран Благодатного полумесяца создало огромные богатства, самую передовую и блестящую культуру в мире, но не обрело ни счастья, ни покоя.
Все блага цивилизации составляли достояние немногих, а уделом народа были рабство, беспросветный каторжный труд и нищета. Имущественное неравенство и острые социальные конфликты подорвали силы цивилизованных обществ.
К середине VIII в. до н.э. все великие державы Ближнего Востока находились в состоянии глубокого упадка.
Гордой державы египетских фараонов не существовало.
О ее былом величии напоминали лишь пирамиды и грандиозные храмовые ансамбли Карнака и Луксора возле египетских Стовратых Фив.
Территория Египта была раздроблена на множество княжеств-номов, в которых правили ливийские князьки. Они опирались на ливийское воинство и вместе с египетскими жрецами эксплуатировали порабощенный народ.
В 716 г. Египет был завоеван нубийцами.
Мелкие государства Сирии, Финикии и Палестины тоже переживали тяжелые времена. Они непрерывно воевали между собой. А внутри каждого из них шла напряженная борьба между бедными и богатыми, рабами и господами. О том, что представляло собой тогда одно из этих государств — Иудея, пророк Исайя говорил:
"И чух гласа на Господа, Който казваше: кого да проводя? и кой ще отиде заради Нас? И аз казах: ето ме, проводи мене.
9. Тогава Той рече: иди и кажи на тоя народ: с уши ще чуете, и не ще разумеете, и с очи ще гледате - и не ще видите.
10. Защото сърцето на тоя народ е закоравяло, и с уши тежко слушат и затворили са очите си, да не би с очи да видят, с уши да чуят и със сърце да разберат, та да се обърнат, за да ги изцеря.
11. И казах: за дълго ли, Господи? Той рече: докле запустеят градовете и останат без жители, и къщите без люде, и докле тая земя съвсем запустее.
12. И Господ ще отдалечи людете, и голяма пустош ще бъде на тая земя. "
П.П.
- А за да не излезе, че изразеното от мен становище за Ленин и Маркс, като компилатори, а не като оригинални иноватори - ето становището на двама други автори:
1.
"Как известно, К. Маркс мало что придумывал нового. Он был прекрас-ным компилятором, заимствуя идеи у своих предшественников и своих со-временников. Об этих компиляторских способностях классика марксизма прекрасно свидетельствует его ревнивый последователь В. И. Ленин в своей известной статье "Три источника и три составные части марксизма"." (по В.Ю.Катасонов)
2.
"При внимательном рассмотрении вопроса обнаруживается,
что историческая последовательность формаций — это запущенная в оборот Сен-Симоном кабинетная схема поступательного прогресса от рабского, крепостного, наемного — к свободному социалистическому труду. Эту схе-му в партийно-пропагандистских (но не исследовательских!), использовал и Маркс, и особенно Энгельс."(по Бородай, Юрий Мефодьевич - доктор философских наук. , кандидат филологических наук, специалист по античной и средневековой философии, преподаватель древнегреческого и латинского языков (МГУ).
18.
get -
- А относно, имало ли е предпоставки за развитие на ПРОМИШЛЕНОСТ през късна античност ... ?
21.07.2014 23:00
21.07.2014 23:00
leonleonovpom2 написа:
Капитализмът Гет , съществува от момента на поява на банките. Те са за укриване и узаконяване на едрия капитал.Значи от римско време Какво, нямало е промишленост тогава ли?
...
...
- Ако прочетем, книгите на(за) Херон Александрийски (естествоизпитател и механик, живял през I-ви век) то ще научим, че Пневматика, е описание на различни устройства, работещи с въздух, пара или вода под налягане. Сред тях са Хероновият двигател,наричан още еолопилът на Херон, първият известен монетен автомат, воден орган, водни часoвници, механични и пневматични устройства, имитиращи чудеса в храмовете - отваряне и затваряне на врати, статуи, изливащи вино, и други.
И НАЙ-ВАЖНОТО ... ПАРНАТА ТУРБИНА ... тоест приложението на парата ... което е открито ... отново в началото на "Капиталистическият обществен строй"... по Маркс :)) !
- Защо човечеството не е възприело и приложило в живота УПОТРЕБАТА НА ПАРАТА, като ДВИЖИТЕЛ - Вероятно поради Института на РОБСТВОТО - който му е предлагал безбройна и най-важното БЕЗПЛАТНА РАБОТНА РЪКА?! - Но тук, ще се спра ... защото нещо ме "дърпа" да коментирам - Къде в коя държава ... Която била дала ОСНОВАТА НА ЕВРОПЕЙСКАТА "ЦИВИЛИЗАЦИЯ" - Съществуваше масово робството ?
- Кои техни "прочути" философи и мислители ... пишеха трактати в оправдаването на робството?!
Имало си е промишленост и то добре развита в Рим и не само в него-например металургия, военна промишленост-фабрики, ще рече производители на мечове щитове и разбира се -стенобитни машини
Имало е и фабрики за платове например-лека промишленост.
Организацията не е била капиталистическа, но държавата отново е стояла зад тези производства със завоюване на нови територии ,суровини и работна сила
Или капитализмът, развитието му след Революциите, Буржоазните в Англия, Нидерлавдия, Франция се отличава със точно тези три признака
Или те повтарят развитието на Рим в осъвременен тип!
цитирайИмало е и фабрики за платове например-лека промишленост.
Организацията не е била капиталистическа, но държавата отново е стояла зад тези производства със завоюване на нови територии ,суровини и работна сила
Или капитализмът, развитието му след Революциите, Буржоазните в Англия, Нидерлавдия, Франция се отличава със точно тези три признака
Или те повтарят развитието на Рим в осъвременен тип!
20.
get -
- След, като стигнахме принципно съгласие и по този пункт ... то тогава, нещата заприличват, Както е казано ... ?
22.07.2014 18:59
22.07.2014 18:59
leonleonovpom2 написа:
Имало си е промишленост и то добре развита в Рим и не само в него-например металургия, военна промишленост-фабрики, ще рече производители на мечове щитове и разбира се -стенобитни машини
Имало е и фабрики за платове например-лека промишленост.
Организацията не е била капиталистическа, но държавата отново е стояла зад тези производства със завоюване на нови територии ,суровини и работна сила
Или капитализмът, развитието му след Революциите, Буржоазните в Англия, Нидерлавдия, Франция се отличава със точно тези три признака
Или те повтарят развитието на Рим в осъвременен тип!
Имало е и фабрики за платове например-лека промишленост.
Организацията не е била капиталистическа, но държавата отново е стояла зад тези производства със завоюване на нови територии ,суровини и работна сила
Или капитализмът, развитието му след Революциите, Буржоазните в Англия, Нидерлавдия, Франция се отличава със точно тези три признака
Или те повтарят развитието на Рим в осъвременен тип!
... при Еклисиаста?
"Каквото е било, пак ще бъде, и каквото се е правило, пак ще се прави - няма нищо ново под слънцето.
Случва се да казват за нещо: "виж, на, това е ново"; но то е било вече през вековете, що са били преди нас.
Няма спомен за миналото; па и за това, що има да стане, няма да остане спомен у ония, които бъдат отпосле."
- Тук малко ще се спра с изложението и ще си(ви) поставя въпроса - Издържана ли е в Историята гледната точка(повлияна от марксизма) ... за Обществено икономическите формации и едва ли не механичното им преминаване от една в друга ... на база: развитие на производителните сили(та от там и общество)?
- Ако съществува елемент на съмнение ... то тогава, така изградената "стройна" схема в научната систематизация ... Е ли обективна? Не би следвало да се преразгледа!? С резултат, голяма част от изводите общи, за Цивилизацията(явление и като научна категория) и в Частност "европейска цивилизация" - мисля, би следвало да се преоценят?
- Но, ако отговора на съждението ми, е утвърдителен ... ще продължа с развитието на темата/тезата си!
Развий си спокойно тезата!
За мен те в чист вид и премиването от по-ниско стояща в по-високо е идея фикс
Иначе , нима крепостните селяни при феодализма и работещите по 18 часа при капитализма не са вид роби?!
И така нататък
Или пък кредитополучателят не е поставен в подобни условия сега от банката, която незачитайки човешките му права ,винаги в негов ущърб и без съгласието му коригира лихвения процес
За едни има " лоши" кредити, за други - наказателни лихви
Това ли е равноправието ?!
цитирайЗа мен те в чист вид и премиването от по-ниско стояща в по-високо е идея фикс
Иначе , нима крепостните селяни при феодализма и работещите по 18 часа при капитализма не са вид роби?!
И така нататък
Или пък кредитополучателят не е поставен в подобни условия сега от банката, която незачитайки човешките му права ,винаги в негов ущърб и без съгласието му коригира лихвения процес
За едни има " лоши" кредити, за други - наказателни лихви
Това ли е равноправието ?!
22.
get -
- :)) На няколко пъти казвам, че ни лъжат - Твърдейки, че е имало само ДВЕ СВЕТОВНИ ВОЙНИ ? На практика ...
23.07.2014 19:46
23.07.2014 19:46
leonleonovpom2 написа:
Развий си спокойно тезата!
За мен те в чист вид и премиването от по-ниско стояща в по-високо е идея фикс
Иначе , нима крепостните селяни при феодализма и работещите по 18 часа при капитализма не са вид роби?!
И така нататък
За мен те в чист вид и премиването от по-ниско стояща в по-високо е идея фикс
Иначе , нима крепостните селяни при феодализма и работещите по 18 часа при капитализма не са вид роби?!
И така нататък
... на практика ВОЙНИТЕ СА ТРИ - Като ТРЕТАТА е започнала от древността и до момента не е спирала ... тъй като е идеологическо-пропагандна по своя характер!!?
leonleonovpom2 написа:
Или пък кредитополучателят не е поставен в подобни условия сега от банката, която незачитайки човешките му права ,винаги в негов ущърб и без съгласието му коригира лихвения процес
За едни има " лоши" кредити, за други - наказателни лихви
Това ли е равноправието ?!
Или пък кредитополучателят не е поставен в подобни условия сега от банката, която незачитайки човешките му права ,винаги в негов ущърб и без съгласието му коригира лихвения процес
За едни има " лоши" кредити, за други - наказателни лихви
Това ли е равноправието ?!
- Това е във ВЪПИЕЩО ПРОТИВОРЕЧИЕ С ОСНОВНИЯТ ПРИНЦИП на Облигационното право(правота разглеждащо задълженията и договорите) РАВНОПОСТАВЕНОСТ на СТРАНИТЕ! Няма ли такава - Няма и сделка(договор)!
- Но отново се връщам към Маркс ... ревностният критик на капитализма(както са ни научили да мислим) - Но който пише следните "откровения" за същият?
"В най-опростено вид, като обяснение за понятието капитал( и капитализъм) трябва да се разглежда в неговата ЦИВИЛИЗАЦИОННА РОЛЯ."
ВТОРИ бисер :))
"Историческото предназначение на капитализма ще бъде изпълнено тогава КОГАТО ... ВСЕОБЩО ТРУДОЛЮБИЕ благодарение на строгата дисциплина на капитала, през което са преминавали поколение след поколение ... ще доведе до всеобщо развитие на това качество при последващите поколения!" Значи ТОВА Е ПЪРВОТО ПОСТИЖЕНИЕ НА КАПИТАЛИЗМА - Безропотен труд! - А другото "постижение" е че, чрез капитализма щяло да се премахнат суеверията и религията като цяло ... Не случайно, на база марксизъм-ленинизма бе създаден "научният" атеизъм - основно ориентиран към борба с християнските ЦЕННОСТИ на Морала!
- А относно РОБСТВОТО - Е казано много точно при проповедите на Христос?
- Но за това в следващият пост!
- Като давам пример за размисъл, думите на Спасителя:
"Този който е роб против волята си, може да стане свободен !!
Но този, който от свободен, по своя или по воля на господар се е продал в робство - ПОВЕЧЕ СВОБОДЕН НЕ ЩЕ може ДА БЪДЕ !!!"
- ПоЗдрави!
Съгласен съм, Гет!
Чудесен е завършекът на коментара ти!
Другояче не може и да бъде!
Поздрави!
цитирайЧудесен е завършекът на коментара ти!
Другояче не може и да бъде!
Поздрави!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 107465