Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.08.2014 16:06 - Право на мнение - За силоваците в българската история
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 9029 Коментари: 27 Гласове:
25

Последна промяна: 01.08.2014 16:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Вчера реших да коментирам относно движението за преименуване на Благоевград в цар Самуил
Направих го ,като знаех, че хиените това чакат , да се нахвърлят и ако могат, да ме разкъсат
Няма нищо обидно към никого в коментара, спестих много неща на борците за ЕВТИНА СЛАВА, исках да им помогна
Основното на което обърнах внимание беше, че не трябва да се действа по сталинистки, а да се иска съгласието на населението и при такъв факт, да се издаде указ
Но това според мен не е решение , а работа на парче, почти отбиване на номер, с преименуване на градове
Някой знае ли , къде се намира във Франция Виль дьо Наполеон - Наполеоновград. Ще съм благодарен да ми го посочи, признавам си , не знам къде е!
Имат безкрайно много велики личности във всички области французите, но да преименуват Лион, Марсилия, Лил, Тулуза, Бордо или кой да е друг град от големите, ако има такова движение, ще стане революция
Както на времето един приятел от Марсилия Серж Шемла  се чудеше на организациата на съботниците ни и ми каза, че ако това се случи във Франция в събота до обяд да работиш без пари , в почивен ден, следобед цяла Франция ще е в революция
Имат  Пантеон обаче във Франция, триумфална арка също
Ето , това е решението и в България, да бъде направено нещо от този род, с което  да бъдат почетени всички личности, заслужили пред нея, а не на всеки да се кръщава град или село Някои ще се обидят и с право. Левски например заслужава ли точно  гара Левски да носи името му, не е ли много незначителна за него
И цар Самуил е безспорно сред тях
Иначе такова преименуване на градове е типично ориенталски маниер, като се тръгне от Хо Ши Мин към България ДОРИ И ТИТОГРАД НЕ СЕ КАЗВА ТАКА ВЕЧЕ
И ЗА ДА НЕ Е СЪВСЕМ ПО СТАЛИНСКИ, ПРЕДЛОЖИХ НА УВАЖАЕМИЯ МИЛЧЕВ ДА СЕ ИСКА  МНЕНИЕТО НА МЕСТНОТО НАСЕЛЕНИЕ, ДА НАПРАВЯТ ДОПИТВАНЕ, РЕФЕРЕНДУМ СРЕД НЕГО. НЕ МУ ИСКАМ ДЯЛ ОТ СЛАВАТА
ИЗСИПА СЕ, СЛЕД 24 ЧАСА УМУВАНЕ ПОМИЯ, КОЯТО НЕ МЕ ИЗНЕНАДА ,ЧЕ ГЛАВИТЕ НА УВАЖАЕМИЯ И  НА НЕГОВИЯ ОГЛЕДАЛЕН ОБРАЗ БЛС МОГАТ ДА ЗАБЪРКАТ
НЯМА ДА ПАДАМ НА НИВОТО ИМ / МУ /,  НО НАЙ-БЕЗОБИДНОТО И ВЯРНОТО ЗА УВАЖАЕМИЯ Е ,ЧЕ Е ПЕНСИОНИРАН 50 ГОДИШЕН ЕРГЕН,ИЛИ ЖЕНИХ КАКТО МУ ХАРЕСВА! СЪЩОТО И ЗА ЕХОТО МУ БЛС

И да внимават, как ще напишат табелата на новия град Защото по Черноморието изписват така цар на латиница:
                                                           CAR
Направих неуспешен опит да обърна внимание върху тази глупост.
Предполагам колко са учудени отначало  чужденците и колко се смеят след това
Така е , това правят патриотите, такива табели , а циничните безродници са като мен




Гласувай:
26


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - И ПАК ЗАВЪРШВАМ, ТАКА КАКТО ЗАВЪ...
01.08.2014 16:12
И ПАК ЗАВЪРШВАМ, ТАКА КАКТО ЗАВЪРШИХ И ПРИ УВАЖАЕМИЯ, ЧЕ ТОВА Е САМО ЕДНО МНЕНИЕ МОЕ, КОЕТО НЕ МОЖЕ ДА ПОВЛИЯЕ НА РЕШЕНИЕТО
цитирай
2. havel - -leonleonovpom2 Горещо споделям мнението Ви!...
01.08.2014 16:44
Добре,че в миналото е имало умни хора,та оставили не-покътнати някои топоними и етноними ,че все пак може днес човек да се ориентира в историята!...Аман от възродители!...Ще стане като в Добрич-градът е преименуван от Толбухин но вече десетици години табелите на колите все още са с ТХ.
цитирай
3. rosmistral - Поздравления за постигна
01.08.2014 17:45
И на мен ми омръзна от псевдопатриоти. Само за сведение-Наполеон е роден в Аячо - Корсика, но пък гробът му е неизвастен.
Цар Самуил, аз не зная къде е роден, защото нашата родова памет е изклчително къса.Това не пречи да издигаме паметници на когото ни хрумне / Григор Вачков и Тодор Колев/. Това не ни пречи да издигаме в кумир псевдогерои, само защото знаем около десетина имена, а за другите и дори представа нямаме.
Колко българи знаят,че тракийското име на града е Скаптопара и то 300 год пр.н.е.
За мен цар Самуил е изклчително интересна личност в нашата история и като владетел и като съпричатен на богомилството....и още много неща. Дядо Благоев се е самоопределил като македонец,така че нямам нищо против да го прехвърлим на новите македонци. Но, наистина томонимите са онези жалони,които ни водят в историята и ако така продължава, след "Х" години, нищо българско няма да остане.
цитирай
4. mt46 - Поздрав!...
01.08.2014 19:31
Да, добре е да има местен референдум...
цитирай
5. leonleonovpom2 - ЗДРАВЕЙ, ПРИЯТЕЛЮ ХАВЕЛ!
01.08.2014 21:32
нИЕ СЕ ПОЗАГУБИХМЕ ПОКРАЙ НОВАТА МИ РЕГИСТРАцИЯ. ВЗИМАМ МЕРКИ, ТОВА ДА СЕ ПОПРАВИ!
Някой се борят срещу сталинизма със.....Сталински методи,
градът е Донецк, утре е Сталино и така нататък
Има ли такова чудо във Франция?. Има ли град Бисмарк в Германия и така нататък?
Локализирането на една велика личност за една държава с един град само, означава, че той е нещо повече само за него, за останалите - не. Прави ли се тази сметка?!
Дали съм родоотстъпник или не , си проличава от десетките материали, които съм написал!
Родоостъпници са тези, които изцяло отричат тракийските ни корени
Никой не твърди, че сме 100 % траки, народ с такава чистота няма!
Дори и Хитлер се присмива на напъните на Химлер ,да изкара германците с такава чистота
Ако утре предложа Поморие да стане град Цар, не Град Симеон Велики ,защото ще изпишат цар на латински, четящ се кар, какво ще последва?!
Сигурно ще бъда обявен за персона нон грата, може и да ме линчуват
А имам две сериозни причини да го направя
Едната е, че тук е спечелена забележителна битка от великия ни цар.Другата е много лична, ще я запазя в тайна
Ще започне контра подписка за връщане на античното име Анхиало. Доводът е сериозен С един от кметовете смятахме , че в 97 % от своето съществуване градът е носил това име , а само 3 % -Поморие
Да не ме разбират криво инициаторите, ако бяха отговорили с - да, може би е правилно допитване да се направи, ще го обмислим, аз нямаше да се занимавам повече с проблема, въпреки, че го намирам за остарял и старомоден
А те се нахвърлят върху мен по подобен начин , даже се стига до комична размяна на гневни коментари по мой адрес от един автор?
Та от мен нищо не зависи, родоотстъпник да съм, имат много здраве!
Да се оплачат на арменския поп
Радвам се на посещението!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Росица!
01.08.2014 21:46
Твоята поява свързвам с нещо много хубаво и полезно ,както беше в началото на годината с темата за Ботев и Стамболов! Не знаех за тракийското име. Те трябва да се връщат ,където ги има и са известни, за да се съхранят!!!
А за цар Самуил, ако много толкова се държи да се направи паметник между Костенец и Ихтиман, защото там е величието му, там е спечелил най-голямата си победа Или да се наименова нещо на него Но да се види и французите какво правят в такива случаи!
В района на Благоевград ще се увековечи страданието му, и загубата на военното поле
Стига сме страдали, да покажем, че имаме силен дух
А Самуил го е имал и го е показал в Софийско най-вече!
Той е достоен български цар, воювал равностойно с най-силната империя тогава в продължение на повече от 40 години!
Приятно съм изненадан от посещението ти!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
01.08.2014 22:02
Естествено, че се радвам и на твоето посещение
След такива обвинения, човек изпада в позиция да брои приятелите си.
При мен посещенията са нормални, няма" помпене", разчитам най-вече на приятели и на мнението им
Е, някой недобронамерен оставя понякога зловонието си, но то бързо се разнася
Уж сме демокрация, а с указ ще се налага ново име
Самуил, така или иначе си е име в историята ни
Ако чужденец попита, примерно французин, защо се казва така градът, какъв ще е отговорът, ако не го излъжем
Ето го.:
- Забележителен български цар, загубил тук най-важната за държавата битка И така нататък
Французинът ще ни гледа и ще се чуди, що за хора има на среща си!
Приятна вечер, Марине!
цитирай
8. kasnaprolet9999 - Ако ще се променя името на града, ...
02.08.2014 00:11
Ако ще се променя името на града, по-добре е да се върне старото му име Скаптопара. Естествено трябва жителите на града да го решат. Лично на мен не ми допада името Благоевград. Покрай трилогията на Димитър Талев цар Самуил ми е любим български владетел. Малко е да се кръсти един град на него, ама ние сме си такива. Някой ще ми каже ли Ботевград защо е кръстен на Ботев ммм...???
цитирай
9. leonleonovpom2 - Права си, Невена! Тава е остарял, ...
02.08.2014 08:11
Права си , Невена!
Тава е остарял, източен обичай, прилаган особено усърдно от Сталин
Но все пак той е бил по-умен от сподвижниците си и градовете, кръстени на него не са носели името Джугашвили , а на псевдонима му, докато на сподвижниците му са на фамилиите им -Киров, Жданов, Фрунзе, Ордхоникидзе, Калинин и така нататък
Защо Поморие да не бъде кръстен Симеон Велики?! Без цар, защото ще напишат кар
Вярно някои се опитват да изместят битката горе в балкана, защото в Поморие имало лозя, нямало терен за битка Като че ли драките пък създават идеални условия за битка. Гледал съм терена на тъй-наречената Ахелойска битка, на около ,12 км от Поморие- едва ли може да се намери по-подходящ терен за битка- зад село Медово
Шегувам се разбира се с преименуването на Поморие-само показвам докъде може да се стигне
Ами щом ще честваме такива дати, да честваме и пробивът ва съюзниците през Първата Световна война, довел до капитулацията ни
Такива абсурди се получават
Поздрави!
цитирай
10. syrmaepon - Може би въобще трябва да се избягва кръщаването на разни личности, а да се следва народната мисъл
02.08.2014 09:44
kasnaprolet9999 написа:
Ако ще се променя името на града, по-добре е да се върне старото му име Скаптопара. Естествено трябва жителите на града да го решат. Лично на мен не ми допада името Благоевград. Покрай трилогията на Димитър Талев цар Самуил ми е любим български владетел. Малко е да се кръсти един град на него, ама ние сме си такива. Някой ще ми каже ли Ботевград защо е кръстен на Ботев ммм...???


Не съм забелязала на обикновенните хора да пречи името. В крайна сметка жителите на селището трябва да имат думата
цитирай
11. vmir - Това Виль дьо Наполеон не е ли нещо като селце?
02.08.2014 10:33
Пък и не е много сигурно дали е точно на Бонапарт, щото Наполеоновци - бол, даже и у нас наспорил Господ с такива. Иначе съм съгласен, че е трябва и съгласието на населението. Даже е задължително, дори да ме заподозрат в изобличат в тоталитаризъм, то какви ли не изобличения вървят днес, колко му е и това.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Сирма!
02.08.2014 11:47
Това е имперска традиция, да се кръщават значими градове на императори- Александър например, Нерон е искал да кръсти Рим на себе си, Константин Велики.......
Тя е поизоставена, меко казано - ето Русия върна етапно имената ,първо на градовете на Сталин и кликата му, на Сталинград само измисли ново, да не е Царицин после на Куйбишев, на Горки...
И ние възраждаме тази традиция
Да искат съгласието на населението, според мен това е задължително
Ето, това не го знаех, има звучно ,красиво тракийско име. Да помислят и затова
Свикнали сме да се представяме като някакви мижитурки, да не се отличаваме от сегашния хал, а сме били велик народ.!
Приятен ден , Сирма!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Да ти кажа честно едва ли е свързано с ...
02.08.2014 11:52
Да ти кажа честно едва ли е свързано с Наполеон наполеон си е почетен достатъчно от тях и при риска да почетат забележителна личност по този начин и да се получи комична ситуация, не го правят А пък то си е и тоталитарен метод, Но някой демократи, борци срещу тоталитаризмма , го харесват
Техни воля и раздвоение, но допитване за съгласие би трябвало да се направи!
Поздрави, вмир!
цитирай
14. merlin68 - Да, прав си и то много. Както кому...
02.08.2014 12:45
Да, прав си и то много. Както комунистите преименуваха, така и демократите днес. Не е по Сталински това, това е по дебилски. Да се опиташ да заличиш някоя личност, като изтриеш името от градове и улици е дебилщина. Ако тази личност е доказала несъстоятелността си, то хората ще я забравят и без това, или пък сами ще се вдигнат да искат промяна на името.
Цялата работа обаче идва от там, че най-негодния материал, тия с отклоненията от времето на соца, днес "строят" демокрацията. Строят като разрушават, за да строиш вярно е, че трябва да разрушиш, но след тези остават само дупките от разрушеното.
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Мерлин!
02.08.2014 13:45
Точен анализ, както винаги!
Бих допълнил , има и подмяна на истинска със симулативна работа, дори и по отношение на заслужилите
Това ли е най-важния зя а решаване проблем на живеещите там? И един провокативен въпрос, това трябва да излиза от тях, толкова ли са невежи, че някой трябва да им го подскаже
В мисленето трябва да се изредят явно седем поколения, за да има напредък, явно така стоят нещата
Приятен ден, Мерлин!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Има и един обременяващ фактор в това
02.08.2014 13:56
Хора на ръба на оцеляването ще държат сметка за него, въпреки ,че и тези с крадените пари, също не ги ръсят за бог да прости
Едно преименуване е свързано с подмяна на документите. Кой ще поеме разходите -държавата , инициативния комитет или облагодетелстваните с промяната?!
Като се правят такива предложения, добре е нещата да се обмислят от всякъде, тогава и стойтостта им се качва
Иначе какво излиза -правим ви хаир, сега се оправяйте!
Пак повтарям, нямаше изобщо да се намеся или щях да остана само с пре поръката, ако не бяха оскърбителните квалификации
И то от хора ,който със сигурност в пъти по-малко са дали на държавата от мен
и също в пъти са ползвали повече от мен!
Спирам!
цитирай
17. get - - Отново припомням казаното от французите, за "Революцията" ?
03.08.2014 14:41
"Революциите се подготвят от мъдреци, правят от храбреци и ... използват от подлеци."!

- За пръв път думата "революция" е използвана от Н. Коперник във неговата астрономическа "Хелио-центрична система", където той ползва латинската дума:revolutio, "движение/въртене около" ... наричайки труда си:", De revolutionibus orbium coelestium" ( За въртенете на божествените сфери").
- Думата за пръв път, се ползва в обществено-политическият й смисъл, при описване(свалянето/заместването) от William III (принц Оранжски) на законният крал James II , на британският престол.
- В интерес на истината тук отново се касае за РЕВОЛЮЦИЯ, социално-политическа, но в нейният КОНСЕРВАТИВЕН смисъл(вид)?
- Твърде ИНТЕРЕСНА страница от ЕВРОПЕЙСКАТА ИСТОРИЯ (препоръчвам ви) да се заинтересувате(задълбочите) в нея?

- Вие тук коментирате нещата предимно, като социални промени в техният външен аспект! Значимото е когато "преобръщането(завъртЯването)" стане първо в УМОВЕТЕ а после й, в сърцата на хората ?!!

- Роб се става, първом в "ума"(в субективен) ... а отпосле във физически(обективен) план!?
цитирай
18. leonleonovpom2 - Поздравления за Амброзия!
03.08.2014 14:45
За това, че издири и публикува елегия 16 на Пиер Ронсар / Петър Къпинов /
Знам, че и на французите е известен българският му произход
но тази Елегия ми бе неизвестна. В нея описва как прадядо му с войска идващ от Тракия прекосява Унгария, Ожна Германия и се озовава във Франция като съюзник на Филип в Стогодишната война срущу англичаните и печелят окончателната победа
Фантастично!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Поздравления ,Гет!
03.08.2014 15:18
Все пак човек не може всичко да знае!
Истина е, революцията завърта всичко, най-вече умът на хората и най-вече този на водачите й!
цитирай
20. anonymousbulgaricus - Градът си е Горна Джумая! Като та къв ...
04.08.2014 12:49
Градът си е Горна Джумая! Като та къв се появява в историята с някаква стойност, влиза в българската история и после и в българската държава. Това, че е кръстен на една спорна личност от близкото минало, не значи, че заради някакви некомпетентици, търсещи евтина слава и псевдонационалистки популизъм да се прекръства по такъв грозен начин. При това на още по-спорна и ужасна историческа личност. И то, по повод едно от най-грозните събития в историята ни - осакатяването на 14 000 българи и последвалото падане на ПБЦ.

Цялото това е проява на същия "македонистки" синдром - ако те ше имат статуя на Самуил в Скопие, дай, ние да ги удариме с цел град! Идиотия, същата, като с паметника на Левски на Свиленград. Трябва да има някаква умствена хигиена и доза разум в поведението, ама не би!
цитирай
21. anonymousbulgaricus - Скаптопара не е тракийското име на ...
04.08.2014 12:51
Скаптопара не е тракийското име на Благоевград, а на селище, близо до него, което в разрастването на съвременния град е погълнато!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Браво , приятелю!
04.08.2014 14:03
От раз каза това, което аз по заобиколни пъгища се мъча да им покажа, че е признак за търсене на евтина слава И, че някой доволно потрива някъде ръце, защото така се отклоняма вниманието от далече по- сериозни проблеми!
И се бяга от въпроси - най-невинният от тях е ,кой ще плати разходите по смяна на документите Или типично по български-направихме ви хаир с преименоването - а сега, оправяйте се сами!
Напомних, че събитието не е подходящо за увековечаване на паметта на Самуил, все едно французите да направят мемориал на Наполеон не някъде другаде , а на Ватерлоо, бях изкаран циник-родоотстъпник

И забележи за какво е преименуването-заради хиляда годишнината от рождението на Самуил. Ще рече 1014 г. През 1014г. е прословутата битка, с позора който си е лепнал Василий с ослепяването на 15 000 войници, които нормално след обезоръжаване е трябвало да освободи, а да задържи за заложници висшите офицери
Ако това е за прослава, той е победителят в тази битка, значи прославяме него, така излиза!

Много хубаво си го написал!
Поздрави!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Тази линия с преименоване на градове!
04.08.2014 14:14
Не е актуална, кое я налага?
Дори турците в наименованията на градовете се придържат към съществуващите, като леко ги нагласят към езика си Примери!
Анкира - Анкара
Трапезунд - Трабзон
Исконя - Коня
Адрианопол/ Одрин/ - Едирне
Така са формирани и имената на Истанбул, Измир ,Ямбол и на много други
Савуил е наш цар, на никой друг не е ,не е необходимо по този начин да доказваме кому принадлежи!
цитирай
24. anonymousbulgaricus - Принципно в случая се налага, за...
05.08.2014 17:32
Принципно в случая се налага, защото е минал през соц.мелницата за смяна на имената, а града си има друго име. Въпреки, в крайна сметка, и така да си остане, ако хората там са си ок - ми да си е така. Все пак не става въпрос за Сталин, Червенков или както е случая в Димитровград....

Но, да кръстиш един от най-значимите градове в държавата на една много спорна и тъмна историческа личност и то по повод най-жалкият му провал в цялото управление си е .... Може след тва да се реди Кюстендил да го кръщават Михаил Шишман...

А, разбира се има и икономическа страна, която е свързана с промяна на документи, и други административни дейности. Принципно тези неща трябваше да се направят когато му беше времето - в началото на прехода. СЕга, трудна и в конкретния повод още по-погрешна работа.

Принципно отличима черта на псевдопатриотизма е, че там мисъл трудно вирее. Клишета и QLETA MAIKA BALGARIA, па дали е верно, дали е смислено, колко ще струва, какво послание носи.... те са над тия неща!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Прав си , Анонимус!
06.08.2014 14:05
В България има разделение, едни дават мъдри идеи, които други след това трябва да изпълняват.
Това е още от времето на заветите на др. Димитров
Пък колко ще струва, още повече, уместно ли е, това е без значение
Като припомних неуместния повод, все едно германците да отбележат тържествено Курск или Сталинград, бях обявен за циник.
Е, хубаво, защото съм го припомнил, но ако не аз, друг няма ли да се сети за повода?
Както за Калоян, имате запазен материал, вземето му ДНК Ама не нареждайте на тези, които знаят какво да правят, дайте им свобода и средства, те сами ще го направят
цитирай
26. atil - Адекватна реакция. Грамотен по...
06.08.2014 19:07
Адекватна реакция. Грамотен постинг(публикация), само старото име Скаптопара не от българската традиция а вероятно е от чужда власт някаква. И е от някакво друго селище погълнато от българското. То градът сега е кръстен на бащата на Димитър Благоев. Защото ние не сме руснаци а комунистите са "кръщавали" по руската граматика.
Аз съм за Горна Джумая. Ако може и на Долна Джумая да върнат името. Гърците замениха всички български имена с гръцки. Нали са най-старата демокрация в Европа - дават пример!
цитирай
27. leonleonovpom2 - Здравей, Атил!
06.08.2014 20:57
Коментирал съм по-горе. Намесих се ,само да изкажа мнение, че е редно да се питат хората ,дали изобщо искат смяна на името на града, но се нахвърлиха върху мен с квалификации, не искам да ги повтарям
Е, тогава ме принудиха да им покажа, че инициативата не е читава
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9134862
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102592
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031