Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.11.2014 23:45 - Откъде идва това у тебе
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 9786 Коментари: 16 Гласове:
36


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Този въпрос ми зададе майка ми, седмица преди да си отиде
Знаех какво има предвид, веднага и отговорих, че е от нея и от баща ми!
Той беше най-умният човек, с който съм си имал работа  Бях на няколко години, а ми разказваше историята на България, столиците на държавите също научих тогава
Майка ми  - професионален учител Първият ми от бебешките години по френски, след това по география и по химия Беше невероятна,  много от нейните ученици са ми признавали, че е най - добрата учителка, която са имали
За това, за което ме питаше има и трети човек Учителката ми по български - Станка Георгиева, на 27 години , влюбена в предмета си Артист в професията Майката на Надя Чолакова, известната писателка, описала историята на мутренска България

Не бих бил  обърнал особено внимание на това, но си давам сметка ,че тя е усещала края си и  е искала да си изясни нещо, което не е проумявала  Аз пък не съм му обръщал особено внимание, смятал съм го за нещо нормално
Така бяхме научени- партията е единствената велика, ние  сме ...нищо Просто правех, каквото смятах за необходимо, без да се замислям каква ми е ролята. Задължение един вид, нищо повече

Имах тема с фармацефтичен завод,  подготвил бях продукт, но не бях особено доволен,  повтарях известно, нямах никакъв принос
На следващия ден трябваше да бъда в завода за експеримент,  пътувах за работата И изведнаж блесна нещо като светкавица Имах продукт от американска фирма, за друга цел. Сетих се ,че той може да е полезен За броените часове, като отидох , произведох концентрата , а на следващия ден се проведе и експериментът с материала. Успешен, така ,че след години, когато германска фирма закупи завода, продължи да работи по тази рецепта

Не се хваля, мислел съм, че е нещо нормално ,върша си работата, какво  повече.
Така реагирах и когато представителите на американската фирма, като разбраха за какво е използван материалът им,  ме гледаха с невярващи очи Не е нещо изключително, просто трябва да се сети човек
Все пак направих научна кариера на тази база  Заинтересували се испански професори от мен Допитали се до известен български професор - химик ,  човекът гарантирал и поел инициатива за привличането ми Използвах командировките и се срещнахме в София Видя,  че се колебая Годината беше 1991 , гладна и безнадеждна
Каза ,че ми се чуди, иска да ме измъкне от черната дупка, убеден е във възможностите ми, най-малко съм равен на испанците, а аз се колебая Не го разбира

Имаше две причини- едната, че имах процедура по защита
И по сериозната - баща ми беще получил инсулт  Реших да се допитам до него
Обясних му каква перспектива имам
Той помисли малко и ме прегърна Каза ми да отивам и  да не се връщам повече тука  След това се разплака
Това ме прекърши Разбрах окончателно, че няма да го направя Не можех да го оставя в този момент Така мислех Мисълта ми там щеше да е ангажирана постоянно със ставащото тук Нямаше да съм пълноценен там
И отказах
От позициите на времето беше грешно Но  в момента за себе си бях прав....



Гласувай:
36


Вълнообразно


1. mt46 - Е, съдба...
02.11.2014 00:05
Така е трябвало да стане... Аз имах възможност за научна кариера като филолог, но не пожелах...
Поздрави и лека нощ!...
цитирай
2. freeoldmen - Ех, Иване, колко човешка мъка има в разказа ти!
02.11.2014 01:15
Не съжалявай, ако беше отишъл, сега щеше да си "насмогнал
си на масрафа" тесен специалист, далеч от хората и нещата, които
те интересуват истински...
Според мен си избрал правилното, въпреки жестокият натиск в
днешно време да избираме винаги печелившото.
Поздрави!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Благодаря за отзива, Марине!
02.11.2014 08:27
Така е, съдба е В нея е всичко!
Юго от една драсната думичка на църквата-дестен - съдба, се вдъхновява и написва "роман!
Приятен ден!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Благодаря за разбирането, Димитър!
02.11.2014 08:38
Имало е моменти, особено като млад, когато си мислех, че лесно може да се прекъснат връзките със страната
Но точно в описания момент се убедих, че за мен е много трудно, даже невъзможно
Прав си, щях да се развивам, това казваше и професорът, дори и да почна от начало и да постигна повече Но абсолютно прав си и за останалото
Не съжалявам Качествата, подготовката ги имах, но сигурно трябваше да променям неща в характера си
Сещам се само, като срещна непредизвикана наглост, за съжаление - често явление
Приятен ден!
цитирай
5. makont - Здравей! Абсолютно си бил прав!
02.11.2014 09:17
Камъкът си тежи на мястото. Наша е задачата да направим мястото добро за живот. По лека лека ще се справим. Емоционалната ни обвързаност е по-силна от всичко. Поздрави!
цитирай
6. voulgaros - Трябваше да дойдеш в Гърция и да н...
02.11.2014 09:22
Трябваше да дойдеш в Гърция и да научиш езика на баба си.

НО, ТИ СИ ПРЕКАЛЕНО ВУЛГАРИЗИРАН ОТ ВУЛГАРНОСТ И ПРОСТАЩИНА.

ТО Е ЕДНО И СЪЩО---ВУЛГАРОС ЗНАЧИ ПРОСТАК НА ГРЪЦКИ..БОКЛУК.ИзРОД,ДОЛЕН ,УРОД--ТОВА ЗНАЧИ НА ГРЪЦКИ-- ВУЛГАРОС !
цитирай
7. ambroziia - Със сигурност е Съдба. Може би Съ...
02.11.2014 09:24
Със сигурност е Съдба. Може би Съдбата определя и нашето
мислене, нашите представи, нашите постъпки.
Тя, сякаш ни държи в някакви определени рамки на поведение.
Поздрави!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Мая!
02.11.2014 14:03
Знаех, че отида ли, връщане назад няма и не може да има.Това означава, че съм се провалил Баща ми улучи точно с приказката
Разбрах също, че не мога да скъсам тази връзка, емоционалната!

Приятен ден ти желая!


цитирай
9. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Амброзия!
02.11.2014 14:11
Така е, има и предопределеност или съдба Така са ми начертали орисниците, така е станало А като си давам сметка, във важните работи съм стигал върха, но никога самият връх, на него не съм бил, на няколко метра само от него
Явно е съдба!
Приятен ден!
цитирай
10. natali60 - Трогна ме.
02.11.2014 14:19
Поздрави от Субик!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Вулгарос!
02.11.2014 14:26
За мнението!
Коментирали сме, истинският българин няма нищо общо с тиражираното за него
Честен, добър, услужлив И на чужденците е правело впечатлени, още във време оно, че не заключват входните врати българите Кражбите са били непознати
Все още някъде е запазено Веднаж в селото на Толстой - Ясна поляна от слива в един двор скъсах плод Човекът ме изгледа с особен поглед Каза, че една слива е нищо, не е грях, но в тяхното село никой нищо чуждо не взема без разрешение И никой не краде, няма такъв случай Ето , това са старите българи
Иначе не мразя никой заради националността му
Веднаж, времето се разваляше и аз по пустия плаж вървях към къщи от мястото , което работех Пресрещна ме човек, оказа се македонец - от Македония Заприказва ме и дълго говорихме
За отношенията между хората той с особена усмивка каза нещо, което запомних
- Всите сме чиляци
Така е, това е общото, всичките сме хора, не бива да сме зверове
Приятен ден и на тебе!
цитирай
12. germantiger - ...
02.11.2014 14:40
Избирал си между душата и успеха (опростено съм го написал, далеч не е така и нюансите променят всичко...).

Поздравявам те за избора - аз бих направил същия, макар в моето минало да НЕ го сторих.
цитирай
13. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Натали!
02.11.2014 14:41
Тези поздрави са особено ценни за мен, защото са и първите ,които получавам от Филипините!
Въпреки часовите разлики пожелавам ти приятен ден под Филипинско небе!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Благодаря, Германтигър!
02.11.2014 15:03
Благодаря ти за разбирането!
В научно, в материално отношение беше грешка, това е ясно, в човешко - може би не
Приятен ден ти желая!
цитирай
15. mileidi46 - Здравей!
02.11.2014 18:02
Дали си постъпил правилно...никой не може да ти го каже!!
Отговора е в сърцето ти,и го знаеш само ти,освен ако не искаш да го приемеш!!
Какъвто и да е той!
Всички имаме само онова ,което сме поискали да имаме!
Поздрави! С усмивка!!:)

цитирай
16. get - - Приятелю Иване ... целият ни живот е низ, от провал и възвишение ... ?
02.11.2014 18:31
leonleonovpom2 написа:
Благодаря ти за разбирането!
В научно, в материално отношение беше грешка, това е ясно, в човешко - може би не
Приятен ден ти желая!


... Кастор и Полукс ?
- Това е изобразено в "християнската" доктринална-концепция за Въз-Качването:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5c/The_Ladder_of_Divine_Ascent_Monastery_of_St_Catherine_Sinai_12th_century.jpg
- Казано по друг начин - Отказвайки се от материалното благополучие си направил още една крачка ... Нагоре ... в личното израстване ?!

П.П.
- Приятелю, лингвистите казват: "The name originated from the Greek Aikaterina, Aikaterinе which is of unknown etymology."(Името води началото си от "гръцките" Aikaterin(а/е) КОЕТО Е С НЕУСТАНОВЕНА ЕТИМОЛОГИЯ! - Но? - на база сюжета изобразен в иконата ... Дали не ни става ИЗВЕСТНО - Каква е етимологията "криеща" се зад името ? ... Катерене-ИзКачване :))!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Благодарности, милейди!
02.11.2014 19:36
Така е наистина, както си го написала. човек може да прави равносметка в момента и след време Разликата във времето води и до разминаване в оценките Но няма пък как да се върне времето...
Приятна вечер ти желая!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Гет!
02.11.2014 19:43
Така е, жертвайки материалното, може да се допусне, че човек израства или се извисява духовно Обратното също е вярно, материалното благополучие, катеренето за него е за сметка на духовното Това е видимата наистина за обикновения човек страна
Приятна вечер ти желая!
цитирай
19. metlichina - за тъжните неща в живота...
02.11.2014 19:58
и истинско, за жалост...
цитирай
20. leonleonovpom2 - Благодарности, Метличина!
02.11.2014 20:44
За проявеното разбиране!
Пожелания за приятна вечер!
цитирай
21. get - - Можем да разгледаме нещата от позицията на ...
02.11.2014 20:52
leonleonovpom2 написа:
Така е, жертвайки материалното, може да се допусне, че човек израства или се извисява духовно Обратното също е вярно, материалното благополучие, катеренето за него е за сметка на духовното Това е видимата наистина за обикновения човек страна
Приятна вечер ти желая!


лингвистика-етимология и като християнски доктринери?
- Според просто нардно тълкувание при гръцкият - катарос=чист. - Но? Ако го разгледаме в светлината на духовно-религиозната доктрина ... То нашето "катерене" ... е това което ни дава ... пречистението-катарзис(а) ?! А с това ние се качваме с още едно стъпало по стълбата, която води до вътрешното ни очищение и израстване, като Човеци?
цитирай
22. leonleonovpom2 - Така е Гет, съгласен съм! Но в с...
02.11.2014 21:14
Така е Гет, съгласен съм!
Но в същото време се намират хора, които се възползват от желанието на човек към духовно усъвършенстване и нанасят удари с цел материално облагодетелстване
Успешни!
Но какво да се прави, такава е природата на човека!
Спокойна вечер!
цитирай
23. voulgaros - ГЕТ -ВАШТА ДУМА Е --- КАЧВАМ, КАЧЕН, ...
03.11.2014 08:00
ГЕТ -ВАШТА ДУМА Е --- КАЧВАМ, КАЧЕН, ИЗКАЧЕН, ИЗКАЧВАНЕ-АМ.

ДУМАТА КАТЕРЯ--КАТЕРЕНЕ Е ЧИСТО ГРЪЦКА.

КАТЕР (ЛОДКА)...КАРТЕР В КОЛИТЕ--ИМА ТАКОВА УСТРОИСТВО---ТОВА СА ПАК
ГРЪЦКИ ДУМИ.

НЕ ОБРЪЩАЙ НА ОПАКИ., ГЕТ !!


Я КАЖИ ТОГАВА ,ОТВОРКО....ИСКАМ СРИЧКОВО , СЕМАНТИЧНО И БУКВАЛНОТО ЗНАЧЕНИЕ НА ДУМАТА'''КАТЕРЯ''КАТЕРЕНЕ''.

ЩЕ МОЖЕ ЛИ ДА МИ КАЖЕШ ??

.......................НЕКА АЗ ДА ТИ КАЖА, ВАРНЕНСКИ ПАЗАЧО.


ИДВА ОТ КАТАРОС ==ПРЕЧИСТВАМ-ПРЕЧИСТВАНЕ..

КАТО АЕРОС---''ГОРЕН ВЪЗДУХ'' ----ТОВА ЗНАЧИ БУКВАЛНО.
КАТЕРЯ = ГРЪЦКА ДУМА.
цитирай
24. vmir - Във всеки човек живее вътрешен закон,
03.11.2014 10:07
който той никога не може да наруши, макар, че повечето хора непрекъснато се опитват да го надхитрят. Примитивните хора си обясняват този неуспех с лош късмет, лоши хора или калпави управници, но умните хора се опитват да следват повелите му и да ги извличат от дълбините на добрия и порядъчен смисъл.
Поздравления!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Благодаря, Вмир!
03.11.2014 14:05
За хубавите думи и заключения!
Така е, самата истина е!
Поздравления и за тебе!
цитирай
26. get - - Вакло овчарче ... не на мен барабата-моряка, такива плитки лъжи, че ... ?
03.11.2014 21:40
voulgaros написа:
ГЕТ -ВАШТА ДУМА Е --- КАЧВАМ, КАЧЕН, ИЗКАЧЕН, ИЗКАЧВАНЕ-АМ.

ДУМАТА КАТЕРЯ--КАТЕРЕНЕ Е ЧИСТО ГРЪЦКА.

КАТЕР (ЛОДКА)...КАРТЕР В КОЛИТЕ--ИМА ТАКОВА УСТРОИСТВО---ТОВА СА ПАК
ГРЪЦКИ ДУМИ.

НЕ ОБРЪЩАЙ НА ОПАКИ., ГЕТ !!


Я КАЖИ ТОГАВА ,ОТВОРКО....ИСКАМ СРИЧКОВО , СЕМАНТИЧНО И БУКВАЛНОТО ЗНАЧЕНИЕ НА ДУМАТА'''КАТЕРЯ''КАТЕРЕНЕ''.

ЩЕ МОЖЕ ЛИ ДА МИ КАЖЕШ ??

.......................НЕКА АЗ ДА ТИ КАЖА, ВАРНЕНСКИ ПАЗАЧО.


ИДВА ОТ КАТАРОС ==ПРЕЧИСТВАМ-ПРЕЧИСТВАНЕ..

КАТО АЕРОС---''ГОРЕН ВЪЗДУХ'' ----ТОВА ЗНАЧИ БУКВАЛНО.
КАТЕРЯ = ГРЪЦКА ДУМА.


... катер било гръцка дума ... Бухаха-ха! Катер си е типично АНГЛИЙСКА и идва от глагол:"режа-cut" :)). Тъй като това е била тясна дълга и поради това БЪРЗОХОДНА с добри мореходни качества лодка ... поради което е "подрязвала" вълната - Са я нарекли "cutter" :))

- За производната от катеря ... съществителното "катерица" - лингвиста ни Вл. Георгиев пише, за вероятна хипотетична връзка на трак. със същото значение *"катерица" звучаща*kater ... същата има аналог в Прото ИЕ *kok-ter „катерица“. Напълно коректно пише, че е възможна, външна заемка, като срв. алб. ketër „катерица“, но също така, албанската дума, може да бъде заемка от български?

- Наред с животинчето носещо име, идващо от "катерене" ... има близки, като звучене и смисъл думи в:
а) румънски: "а cаtchаra", означаващо „катеря се, пълзя“;
б) албанска: kеcej/ kеrcej със значение: „катеря се, подскачам, танцувам-кърша(се)“.

в) интересното е че, в старите извори(гръЧки) има посочен топоним "кенчир(е/о)с" ... но казват, че е "пеласгически" от "С(к)аронически залив" :))) ... то и до сега, името на мястото се е запазило непроменено - Искаш ли, да ти го покажа на карта, гръчка :))?
цитирай
27. tryn - Не мисли, Иван, и не се питай повече "дали-или?"
04.11.2014 21:48
В онзи момент така е трябвало - това е било правилното решение.
И не се знае какво би се случило с теб, ако беше заминал.
Съдбата е мъдра и трябва да й се доверяваме...

Поклон пред паметта на баща ти!
Елица
цитирай
28. leonleonovpom2 - Права си, Елица!
05.11.2014 08:30
Благодаря ти, мило момиче за добрите думи!
Желая ти приятен ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9109829
Постинги: 1345
Коментари: 29579
Гласове: 102369
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031