Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2014 14:34 - Траки ли сме или славяни
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 10927 Коментари: 25 Гласове:
29

Последна промяна: 05.11.2014 14:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                                       В памет на Зъбчо

Не, няма да има отговор на въпроса тук Само разсъждения и паралели

Кои са траките? Добро описание е дал бащата на историята - Херодот за тях Без обаче да очертае границите им
Че те след индийците са най-многобройни. Много племена са, които враждуват помежду си Но обединят ли се, никой не би могъл да излезе насреща им Следователно са добри войници
Териториално са на север от държавиците на Елада, но например на остров Тасос също живеят траки Доказателство за това са имитационните сребърни тетрадрахми, определяни като тракийски Монетосеченето, ако не за държавност в случая , говори за наченките й поне
Има в Римско време провинция Тракия, разположена ,въпреки ,че административно границите и често се променят основно в днешна Южна България Но ясно е ,че така наречените траки обитават много по-голям район
Например ,митичните кимери, живеещи на полуостров Крим римляните също определят като траки Може би под траки древните елини считат негръцки племена, говорещи различен,/но един /език от тях Наченки, че тази хипотеза е основателна се намират в " Одисея" - та на Омир
В нея  той описва пътешествието на сина на цар Анхиал-сподвижник на Одисей към Тъмното/ Черното/ море Там живеят много народи с друг/ един/ език Ясно е ,че става дума за траки

След Рим на земите на траките се настаняват славяните Траките изчезват...
Но някои техни отличителни черти остават? Например при езикът. Сръбски,  македонски, даже  словашки биха могли да минат за диалект на българския Но дори полският, ако се говори бавно е разбираем, затруднението идва от шипящите съгласни
Единството! ?
Пълна химера. Ако би било възможно обединението на всички славяни в едно, гарантирано е да са световна сила,  но това си  е пълен абсурд
Сърби срещу хървати, чехи срещу словаци, сърби срещу българи, руснаци срещу поляци, сега срещу украинци и кой ли не срещу кого ли не!  Опитите за единна държава-СССР, Югославия, ЧССР се провалят с гръм и трясък, дори много по - бързо от краткотрайно просъществувалото Одриско царство  Явно нещата опират и до характера..

Характерът на българина! Отзивчив, добронамерен, честен и така нататък Къщи, чийто врати не се заключват, демонстрация на гостоприемност! Разбира се,  много от тези неща са в близкото минало , но все още не са рядкост
Но има нещо фрапиращо Ние не търпим и не понасяме чуждия успех, както един германец например Той ще го подкрепи, защото знае, че утре така  ще е и с него При нас има ревност даже , едва ли не той, успехът  е измъкнат от ръцете ни Дори е възможно обединение на всички неуспели до момента срещу успелия Няма право да бъде различен! Трябва да се върне при останалите! Ако не - ще бъде върнат!
От такова, дребно на пръв поглед нещо идва и по-голямото-Нетърпимост между различните славянски групи/ народи/

Та в заключение, много са приликите между така наречените траки от една страна и славяни - от друга! Повод за сериозен размисъл...



Гласувай:
30


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Сутринта зазвъня телефона Казаха ...
05.11.2014 14:46
Сутринта зазвъня телефона Казаха ми, че наш съученик, както го наричахме -Зъбчо е много зле
Здрав, силен физически, с ведър характер, зауспокоявах, че ще го преодолее. Оказа се, че са ме подготвяли, не са искали да ми го кажат директно
Спомням си в едно междучасие, когато изучавахме античната литература, как написа на дъската:
Софокъл,
грабнал един кокал,
ударил Перикъл.
и той се разцирикал

Да е светла паметта ти , Зъбчо!
цитирай
2. shtaparov - И аз съм на същото мнение- особено по ...
05.11.2014 17:22
И аз съм на същото мнение- особено по въпроса за "отделните" езици,които всъщност са отделни диалекти на Българския. Разликите между тях са много по-малки,отколкото разликите между севернокитайския (Пекински) и южнокитайския (Кантонски) диалект,които изобщо не могат да се разбират помежду си,а единствената спойка между тях са йероглифите.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Така е, приятелю!
05.11.2014 19:31
Общувал съм с поляци, научни работници и спортисти Говорят ли бавно , всичко се разбира Ако е бързо- не, заради шипящите съгласни!
А полският е като Кантонския за нас- най-далечен, поне така мисля
Приятна вечер ти желая!
цитирай
4. tryn - Прочетох с интерес, Лео!
05.11.2014 21:05
Благодаря за споделените знания. Интересно ми беше...
цитирай
5. mt46 - Защо "или"? Не може ли и двете?...
05.11.2014 21:07
Едва ли има чиста нация /раса/...
Лека вечер!...
цитирай
6. leonleonovpom2 - Благодаря и на тебе, Елица!
05.11.2014 22:58
Това, че прочетеното намираш за интересно, за мен е предостатъчно!
Следователно не съм си губил напразно времето! Друго не ми и трябва!
Лека нощ!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Разбира се, че може, Марине!
05.11.2014 23:09
Няма чиста нация , разбира се!
Дори и Хитлер не вярва в нея В тесен кръг се присмива на напъните на Химлер да я докаже за германците с думите, че нищо няма да намери
Ще настъпи израждане, както при бракове между роднини от първо направление Затова и църквата ги забранява
Иначе , освен да са и двете, може просто да са със сменени имена
Херодот подчертава и това, то е и неоспорим факт, племената на траките често сменят имената си, например гетите стават даки, тези, които се прехвърлят отвъд Дунав
Гет беше обърнал внимание на столицата им, името й - Сарматигетуза - има и сармати и гети в него?! Някои считат, че българите са сармати/ не траки/ А ето ,че присъстват в името на главния град на тракийска държава!
Любопитно, това е най - малкото като квалификация!
Лека нощ!
цитирай
8. vmir - "Славяни" е късно название на голяма част от твърде обобщаващото понятие "траки".
06.11.2014 00:32
Нищо не изчезва безследно в природата, камо ли цели популации. Винаги едното се превръща в друго, така е и с внезапно "изчезналите" траки и внезапно "появилите" се славяни, за които никой не може да потвърди кога едните са изчезнали и кога "другите" са се появили.

Непрекъснатите свади между говорещите сходни езици славяни са наследство от непрекъснатите вражди между говорещите един език траки. Поведенческите модели и светогледни принципи са устойчиви характеристики, които се запазват с хилядолетия, а опитите за преодоляването им са само временни и неизменно водят до възстановяването им още при следващото поколение.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Съгласен съм напълно, Вмир!
06.11.2014 00:55
Точна и правдива оценка на ситуацията1
Лека нощ!
цитирай
10. batogo - !!!:))) Поздрав за въпросите, които повдигаш с постинга,Леоне!
06.11.2014 06:51
Вмир е извел една много обективна истина за поведенческите модели и принципи, която е основна спънка за развитието ни като нация, върху която трябва всеки българин да се замисли...
цитирай
11. leonleonovpom2 - Благодаря, Огняне!
06.11.2014 08:26
Да, вярно е това, което си написал
Траките ги няма, но поведението им е останало И това, което им е пречило да имат водеща роля, която заслужават, пречи и сега, на наричащите се славяни
Името няма значение, резултатите са важни
Те показват много!
Поздрави и приятен ден!
цитирай
12. gosho568 - Наистина незнам!
06.11.2014 11:52
В блога се спрягаха, траките много... Поздрави, приятел! :)
цитирай
13. leonleonovpom2 - За анонимен!
06.11.2014 12:26
Безспорно има много верни твърдения Особено това, че гневът на българина към парвенюто се тълкува удобно като завист
Налагало ми се е да обяснявам, че на успелия с труд и ум мога само да се възхищавам, в редки случаи да изпитвам благородна завист
Гневът ми към парвенютата обикновено се приема за завист Ами ако им завиждах и аз щях да съм като тях, не се искат особени усилия, само да не си гнуслив!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Благодаря ти Георги
06.11.2014 12:35
Май наистина има заговор срещу българите. Не трябва да имат общо с коренното население тук
Да са гости Гостенинът знае, дори и да е добре посрещнат-трябва да си ходи
Ако не - ще му посочат вратата!
Приятен ден, приятелю!
цитирай
15. fenor - Според мен въпросът не е ...
10.11.2014 11:19
... траки ли сме или славяни. Ние безспорно сме българи, щом така сме нарекли държавата си преди повече от хилядолетие и сме продължили да се зовем българи в държавата България, през следващите векове. Въпросът е дали ще се подведем на агитацията на някои "учени", че българите са унищожили балканското население при установяването си на тая земя и са създали държавата ни на голо място. Няма такава история, няма доказателства за такива събития, а това че няколко етноса, живеещи на обща територия са се съгласили да работят заедно за създаване на една държавна организация не е въпрос на унищожение, "поробване" или пълно обезличаване. Такова единодействие има при създаването на много други държави и то създава бавно и постепенно през вековете, заедно с държавата една единна, като резултат култура, която има богато и многообразно, но взаимосвързано съдържание. А въпросът за славяните има две страни, едната страна е свидетелствата на средновековните автори, които използват тоя етноним в свои контекст във време когато Русия още е в пелени, а другата страна е великоруската политика през ХVІІІ и ХІХ век, която реанимира етнонима за свои цели. Който се занимава с история трябва да може да дели зърното от плявата. Впрочем във византийското преекспониране на термина склави, славини и т.н. също има голяма доза тогавашна политика. Просто този термин е претоварен от политика и най-добре да бъде диференцирана днешната културна близост на няколко източно-европейски народа от изследванията на средновековните историци, докато те систематизират наративната и археологическата информация и излязат с аргументи за "славянското" присъствие и неговия процент, ако могат. Приятен ден на всички.
цитирай
16. leonleonovpom2 - Отличен анализ правиш, Павлине!
10.11.2014 12:28
приемам го без резерви
Така е!
Този процес на създаване на нация може да е естествен, с частично съдействие на политиците, както вероятно е при нас или напълно политически, както е станало във Франция, с обявяването на френския език за задължителен за всички граждани
Приятен ден!
цитирай
17. nekonventsialen1 - Славяни...
12.11.2014 11:24
"слАвяни" , "Византия"... Повтарянето им не само хрантути фанариотските лъжи, но и прави възможно в "сериозни" "трудове" на дрънкалковци да четем с изумление, че "Византия създаде славянската азбука" /Василка Тъпкова/ , както и прочее описания на "византийски произход", "византийски етнос", "византийска азбука", "византийска култура" и тям подобни глупости. Същата е и моториката при утвърждаването на "славянски произход", "славянски етнос", "славянска азбука", "славянска култура ...Хърватина Винко Прибоевич е изобретател на така наречената ИЛИРИЙСКА ИДЕЯ , чиято същност има политически адрес... с името "илирийци" се наричат всички народи, населявали в античността земите, които през средновековието били „славянски”.А окончателно „славянската” идея се формира под перото на абата дон Мавро Орбини от Пиза (родом пак хърватин от Дубровник).А век по късно в края на 17 и началото на 18 в. в Русия вече се вихрят имперските мераци за нови територии и възход. Московитите се оглеждат откъде да си откраднат история и древност, за да маркират кои земи и народи да вземат под своя „защита” /разбирай – в свои владения/. Именно в книжката на Мавро Орбини руската царска върхушка открива идеалния източник на нова и печеливша манипулация, чрез която не само да се завладеят Балканите, но и да бъдат посрещнати от християните там с хляб и сол като освободители…
цитирай
18. leonleonovpom2 - Съгласен съм!
12.11.2014 13:34
Световната история, а пък нашата особено са силно манипулирани
Историята се пише от победителите, а ние от 700 години сме от другата страна-на победените
западни автори например настойчиво пишат за гърците на Александър Да има гърци в интернационалната му армия, но има македонци и траки
Със славяните историята е същата, нагажденческа
Но не си задават въпроса, как така изчезват траките и на тяхно място се появяват славяни , също с близки езици и особено характер, подобен на траките?!
Приятен ден!
цитирай
19. nekonventsialen1 - Славяни...
12.11.2014 15:21
За мен е ясно - върху изкуствено променената дума "слАвяни" в огромна степен се подпира част от голямата (соц и грък) фалшификация на историята на България. Избягването на формата „словени” в руския език изобщо не е за пренебрегване . Тъй като това е било дума, свързана с друга история, различна от стъкмената, названието много хитро започва да се изписва „слАвяни”. Тук руските и слугуващите им български слависти подскачат здраво и започват да рецитират правилата за четене в руския език /неударено „о” се чете като „а”/ Отговорът на подобни крясльовци винаги е един: да, неудареното „о” се чете „а”, но защо тогава не пишете с „о”, а пишете с „а” тази дума?!?! Двете думи „коров” и „каров” например звучат на руски еднакво, но не означават едно и също, нали?! Така е и със „слОвени” и „слАвяни”. И за децата е ясно - при промяна на буквата СЕ ПРОМЕНЯ КОРЕНЪТ, а промяната на корена, променя и смисъла на думата. Не са ли знаели това в руските имперски канцеларии?!...
цитирай
20. leonleonovpom2 - Не са само руснаците виновни!
12.11.2014 20:44
И западът настойчиво налага моделът за второстепенните като хора славяни
Изобщо историята е наука, която позволява да бъде манипулирана по ред причини
И от по-силния - победителят Затова е правилно да се твърди, че историята се пише от победителите
При точните науки не е така не е възможно, например победителят да пише , че 2 плюс две е пет например Ще стане за смях сред своите първо
Все още не ми е ясно от какво идва страхът, че днешните българи имат и тракийски корени Тракийците населявали Тракия, но не били траки. Да, българи са както и всички, считащи се за българи Но защо не могат да имат тракийски произход?
Колко народи могат да се похвалят с герой като Спартак?! Поставил на колене най-могъщата империя в историята на човечеството! Поставила основите на съвременната цивилизация При това в нейния зенит, не в упадъка й! С избягали роби и гладиатори!
Приятна вечер!
цитирай
21. nekonventsialen1 - Общи приказки
12.11.2014 21:15
Лаишки общи приказки и тези , които са просто Димки - задимяват , а не изясняват...
цитирай
22. leonleonovpom2 - Имаш думата неконвенционален!
12.11.2014 23:11
За професионални , не лаишки приказки
Давам ти я, заедно с трибуната, много ми допада професионализмът, но истинският, не на думи
Дай да го видим
Преди най-големите професионалисти бяха партийните и комсомолски секретари
Дай да видим има ли промяна в професионализма и доколко си неконвенционален Но не на приказки , а с факти и аргументи.....
Спокойна вечер
цитирай
23. nkf - Народ славяни няма и никога не е и...
15.11.2014 11:35
Народ славяни няма и никога не е имало. Славянството е една късна измислица, която в крайна сметка се използва за политически и геополитически цели, но няма нищо общо с истината. За какви славянски племена говорим, след като самоназванията на много от така наречените тракийски племена е почти идентична с имената на така наречените славяни? Официализираната лъжа, която иначе минава за история, казва следното: " траките наричали днешна София с името Сердика, а славяните - Средец". Да, ама между сердика и средец разлика няма, защото и двете означават едно и също нещо - СРЕДА/център, както и сердцето, сърцето е в средата на човешкото тяло/, и не само значат едно и също, но и звучат почти еднакво. А тези, които най-много се бият в гърдите, че са "славяни", а именно руснаците, са едни говорещи на редактиран и деградиран старобългарски, угро-фински и западнотюркски племена (плюс малко балти, Българи и разни германци). Славяни идва от изращаването на думата словени или словни - славещи Бог-а, сиреч - хортуващи, хора. Не случайно и българската азбука е Аз, Бога зная правя/върша/говоря добро (известното аз буки веди).
цитирай
24. krumbelosvet - "Ние не търпим успеха на другия"
11.09.2017 09:23
Това са ПРАЗНИ ДУМИ. Кой и как е ИЗМЕРИЛ у множество народи отношението към чуждия укпех? Аз, да, АЗ имам ОБЕКТИВНО ИЗМЕРВАНЕ от 1978-84г.
В Сопотските заводи имаше т.н. "Технико-икономически съвет", които приемаше съгласно Закона нужните решения за изобретателската и рационализаторската дейност. Значителна дейност, с 1000 иновации годишно и милиони левове СЧЕТОВОДНО ДОКАЗАН ефект. Когато обаче липсваше дори малка част от счетоводните данни, ефектът се изчисляваше технически (доста точно) и авторското възнаграждение се определяше според тоя ефект. Пари във фонда имаше винаги, защото процентът на възнаграждението по закон не беше голям. Съветът с гласуване узаконяваще предложеното ПРИБЛИЗИТЕЛНО възнаграждение. И тук е РАЗВРЪЗКАТА: От 25 членове на съвета, САМО ЕДИН проявяваше завист и пледираше за минимума. ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ гласуваха за максимално-допустимото възнаграждение! С видимо уважение и доброжелателство към чуждия успех.
А завист има у всички народи, и в Стария Завет пише "Всеки си има завист", но след 2000 години християнство, това вече не е така.
Тук ще напомня само, че Йохан Кройф сподели преди години, че когато започнал да става звезда в Аякс, изведнъж забелязал, че СПРЕЛИ ДА МУ ПОДАВАТ ТОПКАТА, докато свикнат с новото положение...
А относно "българи-траки-славяни" мисля, че има в блога ерудирани авпори които обосновават тезата, че предстои на един нов Паисий да напише "История трако-славяно-болгарская". Токово история ще бъде като намерено последно късче от пъзел, от който се вижда как "са изчезвали" многобройни народи и от нищото "са се появявали" други.
цитирай
25. krumbelosvet - "Нетърпимост срещу успелия."
07.10.2017 21:45
Кой успял? Ние се прекланяме пред големите певци, и царят-жрец Орфей е запомнен като певец. Свидетел съм, че на село УВАЖАВАХА разумния и работен стопанин. Уважаваха сплотените и разумни семейства. Ние не търпим ВИСОКОМЕРИЕТО на богатите, и на никои високо-поставени, но това е МОРАЛНО и ЗАКОННО право на всеки човек. Ние НЕ СМЕ СИ ДАЛИ НИВИТЕ даже под турско, а това иска ЗДРАВИ ГАЩИ. Ние сме се оформли като народ от земеделци-воини, които СЕ СРАМУВАТ от търговия и недолюбват ТЪРГОВЦИТЕ...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10002367
Постинги: 1429
Коментари: 30404
Гласове: 107376
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031