Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.05.2015 01:04 - "Бомбардировките над София.......". Имам въпрос!
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 13935 Коментари: 38 Гласове:
37

Последна промяна: 10.05.2015 01:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Може би ще е временен този кратък постинг
Не е вълнуваща същността , няма и с какво да развълнува постинга със съкратеното заглавие по- горе
По интересното е друго- в момента "читателите" му са 16 хиляди - повече от една дивизия Утре вероятно ще бъдат 50 , а може би 100 хиляди, цяла армия 
Любознателен народ сме, така си е, особено стане ли въпрос за нечувани пикантерии
И Али баба трудно би ги съчинил
Все пак въпрос на авторско въображение е, нищо друго

Та въпросът ми  е в областта на математиката
16 хиляди любознателни читатели за няколко часа Това показва, че с нетърпение са чакали подобен материал Аз от пет години съм тук , даже станах второстепенен герой в постинг за напомпване, но никога за три часа не съм имал толкова прочити
Иначе като бройка само в един, да съм точен,  съм имал повече- Откъде идва приказката за арменския поп Той е в предишния ми блог Но вече и той сигурно диша праха на този шедьовър
Та при 16 000 читатели,  на сто един да сложи плюс, при положение ,че другите ги мързи , би трябвало до има стотина плюса!
В момента минусите натежават
Това е жив парадокс!
Такъв огромен  интерес и отрицателен резултат?
Според мен материалът не оправдава очакванията и в двете посоки - смазване на Русия и почитането й, като страна дала ни път в картата на съвременните държави Последното е ясно от само себе си
Или оплюването й не е достатъчно, така ми се струва, че там е причината за дисбаланса?
Имам ли право на такова заключение или греша?


Тагове:   оплюване,   Русия,   почитане,


Гласувай:
37


Вълнообразно


1. freeoldmen - Не обръщай внимание на соросоидни тролчета.
10.05.2015 02:25
И те деца хранят.
С какво, е друг въпрос.
Гадна съвременна история.
Дано някога с усмивка си припомняме напъните на такива измекяри.
цитирай
2. germantiger - ...
10.05.2015 07:56
Същия въпрос за помпата ти и Пидаскалов го заслужавате здраво?!

Нямам проблем - той даже човека беше против

Защо помпата при другарите русолюбци не те притеснява?
цитирай
3. leonleonovpom2 - Аз съм си отговарял и отговарял на този въпрос, Германтигър!
10.05.2015 08:46
И той е единственият свестен отговор
Че нямам участие, ако някой го прави
Предложи, какво да направя в такъв случай
И все пак са единици при мен тези с над пет хиляди
За 25 хиляди , да не говорим
Виж статистиката Имам съвсем пресни два, с по 250 И те ли са напомпени?
Относно русофилството
Тук се явява един със сляпа омраза, изпадащ в нервна криза като чуе Русия Той си е медицински случай завалията, но защо иска и компания?
Аз съм ти обяснил, русофил в смисъла ,който се влага, не съм и не мога да бъда Но и черен неблагодарник също не съм!
На времето, като барон Мюнхаузен измъкнах колега, служебно, от провал Не бяхме в добри отношения, но това излизаше извън тях Не търсех благодарност, Но веднаж той се изцепи, че това , което съм направил, го знаел?!
А защо не го е направил, като го е знаел?
Та и ние, Русия нищо хубаво не ни е направила Даже ни навредила! Можели сме сами да се освободим!
А като сме можели/ това е абсурдно в онези условия/ , защо не сме го направили?

В политиката, в историята освен обич и омраза има и дипломация Ние сме били чужда жертва на нея, след това сме станали и жертва на собствената си дипломация
Не смесвай нещата
Дипломацията е различно нещо от филство и фобство и който не умее добре да я използва- плаща!
Като поп и като нас
Смятам да напиша нещо по тази тема отдавна, но предвид обстановката се колебая
Ще видим!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Извинявай Димитър, за закъснението!
10.05.2015 09:31
Прав си в препоръката, но друго ме смущава!
Когато една лъжа се повтори сто пъти и не се реагира, тя става истина
Като тази, че Сталин пращал английските самолети да бомбардират София и да разстрелват врачани Там ,за Враца, те сами са си признали, че се объркали Наивници, да обвинят Сталин
Нямам нищо против англичани , американци, руснаци, Сталин и кой да е
Но където има вина, да се поема от виновния, да не се прехвърля
До къщата ни четири млади руски момчета , по на 20 години са загинали, обезвреждайки подводна мина, като целият район е бил отцепен, хората са били изведени от него
Те агресори ли са , тези момчета? Към антирусистите е отправен въпросът
Приятен ден , Димитър!
цитирай
5. leonleonovpom2 - И друг път съм го писал!
10.05.2015 09:39
България трябва да следва интересите си и задълженията естествено, в ЕС
Да не изпада в другата крайност като Гърция, да чака само пари от него Но и помощ трябва да има, да не е само беден роднина в него
Що се отнася отношенията ни с Русия, ние , следвайки интересите си в ЕС, с нищо не сме задължени да ставаме кръвни врагове с нея, с Русия
Русия е в Европа, Европа , ЕС трябва да подадат ръка на Русия и да я приобщят
Не само да се радват на руските ,крадени капитали, дошли при тях
Защо странят от Русия, затова ли се разпадна СССР?Защо търсят вина само в нея Когато някой види ,че е отхвърлен, действа, както вижда нещата не е само той виновен
Така мисля, но кой съм аз?
Приятен ден на всички!
цитирай
6. mt46 - Поздрав!...
10.05.2015 09:40
Понякога провокативността и ненормалността се толерират...
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
10.05.2015 09:49
Прав си!
За да има диалог, те са безспорно необходими
Но все пак трябва да са дозирани, да не се прекалява
София щяла да бъде срината до основи Това дали сериозно или не, се заканвал да направи Чърчил
Известно е, че те рязко спират, изведнъж Това е по категорично настояване на Сталин, известно е
Та за какво да се сърдим, че първоначално Сталин е насърчил английските бомбардировки на София/ това за мен е хипотетично, недоказано, известно е, че са правели това на връщане от Плоещ, да се освободят от останалите бомби/ или ,че е попречено да се срине София?
Приятен ден!
цитирай
8. syrmaepon - Или оплюването й не е достатъчно, така ми се струва, че там е причината за дисбаланса?
10.05.2015 09:53
А не си ли си задавал въпросът, че просто фактите са такива каквито са - нито в полза на едните, нито на другите? Или както казват хората - не мери с твоя аршин и другите. Тоест не всеки пишещ е седнал да оплюва каквото и когото и да било. Просто тези които слагат оценки са толкова пристрастни, че една нормална статия не могат да прочетат и да мислят.
За надутите бройки - аз никога не ги гледам, приемам, че или машината го прави или модераторите, но и в двата случая не се влияя по никакъв начин. Това, че теб и много хора ги вълнуват бройките приемам като суета, някакво скритоо желание да се видим на първа страница. В конкретния случай според мен с или без надутите бройки, въпреки минусите, статията заслужава размисъл
Между другото - благодаря за рекламата на чуждия пост, ако не беше твоя, нямаше да прочета и другия )))))))))
цитирай
9. leonleonovpom2 - Да Сирма, заслужава размисъл!
10.05.2015 10:10
Затова и седнах да коментирам
Статията е копи пейст, така че коментарът ми нямаше да е насочен към авторката, нямаше и да е обиден Щеше да е по същество!
Но нямаше да види бял свят Затова написах това тук
Като налагаш собственото си мнение като единствено възможно, да, не можеш да изслушаш дори чуждо

Кому е нужна конфронтацията ни с Русия !?
Това е поводът на размисъл от въпросната статия? Какъв ни е интересът от нея! Някой ни задължава ли или е инициатива? Ако е инициатива , определено е глупава
Защото, нищо не пречи да сме в ЕС и да поддържаме отношения с Русия
Ако ни задължава някой, какво получаваме на среша?! Потупване по рамо и комисионни за някого ли?
Да, СССР ни задължаваше на времето Но ще ти кажа нещо, в което съм сигурен По Брежнево време икономисвахме всяка година по два милиарда долара от цената на нефта И необятните им пазари бяха наши
Сега, какво!
После ренегатът , знаеш кой, разруши всичко, да стане по-хубаво!
Сега е на запад, да си спаси кожицата от по - хубавото, бягайки и от обичта на хората довел ги до нищото
Както и да е, размисълът е, че конфронтация с никого, с Русия също, не ни трябва Дори и така да е ,както е описано в статията То променя ли нещата, могат ли да се върнат?
цитирай
10. leonleonovpom2 - Странна и изненадваща благодарност, Сирма!
10.05.2015 10:18
Странна, защото той по всичко личи, че не се нуждае от реклама, особено моята!
Така ,че не ме ласкае ролята на рекламен агент, защото реално не съм!
Изненадваща, че ти ,човек с толкова разностранни интереси си подминала този атрактивен материал, открила си го тук, при мен, дори с орязано заглавие
Но какво да се прави ,светът е пълен с чудеса, мен ме спохождат две наведнъж
Приятен ден ти желая!
цитирай
11. mt46 - Питаш кой има интерес да ни конфронтира с Русия?...
10.05.2015 10:47
На първо място - САЩ... У нас има американска фондация "Америка за България", която раздава пари по различни направления. Например /цитирам http://www.bpost.bg/article/24889/:
Институтът за развитие на публичната среда на протестърката Антоанета Цонева взема 194 000 за „инициатива за честни и свободни избори“. Дамата със спорни качества и средно интелектуално ниво продължава да обикаля тв студиата, за да иска оставката на правителството и нови избори. В медийните си изяви тя откровено защитава и пропагандира идеите на ГЕРБ, Реформаторския блок и президента Росен Плевнелиев.

Никому неизвестното сдружение „Булгарион“ се е уредило със 116 000 лв. за „журналистически разследвания за парламентарните избори през 2013 г.“, показва още списъкът на "Америка за България".

Държавната БНТ взема 65 000 лв. също за журналистически разследвания.

Български институт за правни инициативи получава 142 360 лв. за да „мери индекса на реформа в българската прокуратура“.

Програма „Достъп до информация“ на Александър Кашъмов грабва поредните 194 710 лв. като „отговор на нарасналите изисквания към прозрачност в обществения живот“. По правило в края на всяка година НПО-то обявява, че у нас няма никаква прозрачност. През останалото време то води безумни дела срещу държавни структури, отказали информация на определени медии.

Неизвестната фондация „Българска култура“ в чужбина получава 200 000 долара за So Independent и Фестивал на българското кино в Ню Йорк.

Фондация на първата съпруга на Иво Инджев – Регина - „Работилница за граждански инициативи“, е ощастливена със 178 000 лв. Не е известно как са били похарчени парите.

„Кантус фирмус“ АД, която организира концерти, получава 450 000 лв.

Фондация „Офф медия“, която е собственик на сайта „Офнюз“, е одобрена да получи 102 800 лв. за „независима разследваща журналистика“. Част от парите са използвани за редизайн на електронната страница и изработка на мобилно приложение.

В списъка на „Америка за България“ фигурира и „bTV Медия Груп“. На отдел „Документалистика“ са отпуснати 9 900 долара.

В началото на 2014 г. „Америка за България“ дава 448 000 лв. на Института за изследване на близкото минало на Ивайло Знеполски, Ленко Ленков и Дими Паница. Справка в сайта на "Америка за България" обаче показва, че Ленко Ленков се води и програмен директор "Гражданско общество и демократични институции" във фондацията.
цитирай
12. zzz65 - България трябва да следва интер...
10.05.2015 16:03
leonleonovpom2 написа:
България трябва да следва интересите си и задълженията естествено, в ЕС
Да не изпада в другата крайност като Гърция, да чака само пари от него Но и помощ трябва да има, да не е само беден роднина в него
Що се отнася отношенията ни с Русия, ние , следвайки интересите си в ЕС, с нищо не сме задължени да ставаме кръвни врагове с нея, с Русия
Русия е в Европа, Европа , ЕС трябва да подадат ръка на Русия и да я приобщят
Не само да се радват на руските ,крадени капитали, дошли при тях
Защо странят от Русия, затова ли се разпадна СССР?Защо търсят вина само в нея Когато някой види ,че е отхвърлен, действа, както вижда нещата не е само той виновен
Така мисля, но кой съм аз?
Приятен ден на всички!

да така е ...дори и не само русия казахстан и монголия може да станат 4ленове на европейския съюз или да станат асиоцирани. те са по готови за 4ленство от турция
цитирай
13. mileidi46 - Здравей Лео,
10.05.2015 16:16
няма да те питам,защо се дразниш от подобни ,,кифли"-поднесени за мезе..:))
Не те питам,защото знам,че си достатъчно интелигентен,за не се подразниш от простащината,която ежеминутно се увеличава в този заспал сайт.
Въпросната особа,не знам дали е мъж или жена,но заради теб,надникнах в този неграмотно дори копипействан постинг,и също като личността копипействала ,не става ясно кой е автора,защото няма линк,където всеки може да провери източника!Както не става ,ясно дали същата(ят),има мнение по въпроса,и ако няма мнение-просто да го предложи на дискусия.
Липса на култура в отношението към ,,аудиторията и(му).
Това е ,поредната,,мъртва душа" под чуждо име в блог.бг.
и както казва една моя позната тук:,,абе,какво ти пука"?!?!..:))))
Поздрави от слънчева Болоня!!С усмивка!!:)
цитирай
14. leonleonovpom2 - Много хубав и поучителен материал, Марине!
10.05.2015 16:20
Не го казвам от куртоазия или деликатност , така си е!
И заслужава отделен постинг, не прост коментар тук!
Сега доста неща ми се изясняват, които преди приемах като необяснима омраза към Русия
Не е измислена, мнозина я проявяват, особено един, за който е достатъчно да чуе Русия Проявил съм интерес защо
Ако разсъждавах като него, сега щях да мразя еднакво и Русия , и Германия
И както друг споменава боцмана, да ставам и лягам с омраза едновременно и към русия , и към Германия
Защото животът на майка ми е объркан заради участие в младежкия земеделски съюз- Никола Петков, баща ми е тежко ранен на Драва като войник-спасен е от руснаци
Но нито те са споменавали нещо в дух на омраза към Русия или Германия, нито пък аз живея с омраза, че нямах възможността да уча това, което исках
Просто това ми е било писано и съм доволен от станалото - провидението ми се е отплатило за труда, който съм положил и за страданията като дете- направили са ме боец, да не чакам подаяния

Да, стават ми ясни някои наистина , считани преди от мен за странни неща
Като необяснимата от пръв поглед омраза към Русия
Считах комунизмът за причина
Но да се счита сегашна Русия за комунистическа страна, е равносилно на това и сегашна България да се счете за такава
Е, какво оспорваме тогава?!
Приятен ден, Марине!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Любомире!/zzz65/
10.05.2015 20:47
Струва ми се, че проблемите с Русия и във връзка с Русия ще изчезнат, когато се заговори за нейно членство в ЕС
Но много са тези, които членството й ги плаши! Причините са комплексни, може и донякъде да са основателни, но липсата на колос като Русия в ЕС не е много оправдана
Приятна вечер!
цитирай
16. get - @3. leonleonovpom2 - Симеонов, не е добре, когато човек вкарва ЧУЖДОТО мнение ...
10.05.2015 21:11
... в "покрустовото ложе" на своите понятийно-категориални представи за факти или събития?
В това свое твърдение си прав!
3. leonleonovpom2 написа:
В политиката, в историята освен обич и омраза има и дипломация.
...
Дипломацията е различно нещо от филство и фобство и който не умее добре да я използва- плаща!

- Колежката прави много точна констатация, в тази част от изказването си?
8. syrmaepon написа:

- А не си ли си задавал въпросът, че просто фактите са такива каквито са - нито в полза на едните, нито на другите? Или както казват хората - не мери с твоя аршин и другите.


Второ: Прав си, че "някой" нарочно нагнетява в обществото ни н е г а т и в н и страсти и най-лошото п р о т и в о п о с т а в я н е на една част срещу друга част от обществото - Но? - Подобна ситуация имаме създадена примерно, в края на 1940 год. И това не ти го казвам само на база прочетено ... но и на база личен разказ от "леля Здравка"(моя позната) - вероятно п ъ р в а т а партизанка, член на групата (комунисти) преждевременно "хванали Балкана" в старозагорският край:))
- Какво имам в предвид? - вследствие агресията на Райха срещу Полша - Англия и Франция на 3 септември обявяват война на Германия. На 15 с. м. (два дни преди агресията на СССР срещу Полша) В. Молотов в реч пред сесията на Върховният съвет на СССР заявява: " ... сега агресори се явяват Великобритания и Франция". Защо заема такава една странна позиция, един от лидерите на СССР - Вероятно поради подписаният на 23 август с. г. в Москва договор, известен като "Молотов-Рибентроп", допълнен с тайните протоколи за подялба на Европа, на сфери на влияние, от 28-ми, същият месец.
Четвърто: Нещо подобно става - но вече между СССР и Англия с подписването на "Лондонският договор" от 26 май 1942 год. от В. Молотов и Ант. Идън ... във връзка със сключването му У. Чърчил вдига тост, казвайки: "Ние вече сме съюзници и приятели за ДАДЕСЕТ години" и поделят ... ?

"Човек вижда винаги толкова, колкото знае" - Й. Гьоте
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Милейди!
10.05.2015 21:12
Явно слънчева Болоня те е дарила и със слънчево настроение
Благородно ти завиждам, не съм бил в Болоня, въпреки, че там са българските корени в Италия според мен Когато бях още дете , имаше един италиански футболист, който боготворях и заради българската му фамилия - Булгарелли
Беше от Болоня и играеше в отбора на града и в националния им отбор
Мечтаех да го срещна, но си остана мечта
Когато почина преди десетина година, пророних сълзи за него!....

И аз имам съмнения, че е виртуална личност авторът на въпросната публикация С него не може да се влезе в диалог, камо ли пък да се спори
За мен не е човек, занимаващ се с история, да не задълбочавам наблюденията
На нас не ни е необходима конфронтация не само с Русия в момента, а и с никого
Подобно противопоставяне е само за отклоняване на вниманието от назрелите проблеми - за това служи

Да заплашваме Русия?! Все едно Андора да заплашва Испания и Франция
Веднъж гледах две кучета, вързани пред магазин.
Едното грамадно, някаква овчарка, другото - кутре, джобен формат
Кутрето се късаше да лае, при това пискливо и дразнещо по адрес на гиганта
Той търпеше , с явна досада в погледа На му писна и се чу едно мощно - Баф!
Кутрето както лаеше, подскочи една педя във въздуха и след това се сгуши, треперейки Щеше да умре от страх, добре ,че стопанинът му дотича и го прибра....

Желая ти слънчево настроение в белла Италия! За мен комплексно, тя е най- красивата държава на света !
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
10.05.2015 21:38
Радвам се на появата ти! Определено липсваше!

Според мен се сбърка с отсъствието в Москва, не само на българския президент!
Частично грешката оправи Меркел с днешното си присъствие
Това беше момент, дано и днес да го има, когато дипломацията може да работи за изглаждане на противоречията, за важни срещи, между другото За такива обикновено се използват погребенията на важни особи, парадът би свършил същата работа!
Неглижирането води само до огорчение, не се приема като наказание, ако се е търсело такова

Събитията около Полша в началото на Втората Световна война считам като проява на Висша форма на английската и френската дипломация
Малко емоция само ако са вложили тогава, както се прави сега и катастрофата е щяла да е пълна!
Но това само показва, че тогавашните техни дипломати са си свършили работата те са били на ясно , че съюзът между Германия и СССР е временен, че рано или късно, те ще воюват един срещу друг
Затова обявяват война само на Германия, но непоследвана от обявяване на война и на СССР , въпреки формалната причина за нея!
За тях е ясно, че с влизането си в остатъците от Полша/ германците даже се връщат на предварително очертаните граници/ СССР заема позиции в предстоящата война И те се оказват решаващи в последствие
А, ако бяха обявили война и на СССР, нещата изглеждат пределно ясни, крахът им е бил неминуем
Затова смятам, че въпреки, че има мръсна страна, дипломацията е необходима и върши работа
Приятна вечер, Гет!
цитирай
19. get - - Фактология !? ... или, Какво празнуваме на "9 май" ? ... "Мюнхен" и "Минск -2", плюс съдбата на Полша и сегашна Украйна?
10.05.2015 22:33
I.
На 12 и 13 ноември 1940 година съветският външен министър Вячеслав Молотов посещава Берлин. Част от преговорите са и по отношения на България - Молотов настоява, същата да бъде привлечена към "Оста" ... съответно съветската страна да придобие военни бази и разположи войски на територията й - като това бъде съпроводено с "Договор"! Хитлер се измъква с уклончив отговор, че от страна на Б-я не е постъпило такова дипломатическо искане.
II.
Следва светкавичен демарш "дипломатически", от страна на СССР с изпращането на 25 ноември 1940 год. на зам. външният министър(комисар) Аркадий Соболев. Той поставя два основни въпроса:
А/ Сключване на "Договор за взаимопомощ";
Б/ Включване на България на страната на "Оста" !
III.
На 26 ноември Аркадий Соболев си тръгва "разочарован" от България. Същия ден посланикът на Германия в Москва изпраща в Берлин телеграма с гриф “Съвършено секретно!” Телеграмата разяснява, че на 25 ноември вечерта посланикът е бил поканен от Молотов, който му заявил, че Съветското правителство е готово да се включи в Тристранния пакт, но България ТРЯБВА да бъде включена В СФЕРАТА НА ВЛИЯНИЕ на Съветския съюз. В същия документ се предлага подписването на нов секретен протокол между Германия, Съветския съюз и Италия с признаване на факта, сключването на съветско-български договор за "взаимна помощ".
IV.
Следва така известната "Соболева акция", в която освен комунисти, се включват и леви сили. Кампанията върви под лозунгите: “Искаме съюз със СССР!” ; “Искаме съюз с героична и социално-прогресивната Германия!”.
V.
Про-британското , БЗНС "Пладне", начело с Г. М. Димитров(откровен английски агент) предлага на БРП започване на въоръжена съпротива срещу властта. Цели: а)възстановяване на демокрацията б) недопускане на евентуално обвързване с Оста.
- ЦК на БРП отхвърля предложението, защото няма указания от Коминтернa, и най-вече поради Пакта Рибентроп-Молотов и другите събития, които вече описах включая и "леля Здравка" първата партизанка :(((

- За "подялбата" ... или така известното: Процентно споразумение - Соглашение о процентах - Percentages agreement?
- Една част от източниците твърдят, че същото е постигнато непосредствено след подписването на "Лондонският договор" м/у СССР и Великобритания, от 26 май 1942 г. ... друга част казват, че е постигнато по време на Московската конференция през октомври 1944 година, между Сталин и Чърчил. До скоро ни лъжеха, че това е станало по време на "Ялтенската конференция", тоест пост-фактум, след окупиране на България от СССР ?
- На тези неудобни въпроси следва да си отговорим ... и най-вече да си поставим въпроса - Кой решава съдбата на България ... без страсти и излишни изблици про и анти - изток/запад ?
- Ти как мислиш б ъ л г а р и н о ?
цитирай
20. leonleonovpom2 - Вярвам, че нещата са предадени точно, Гет!
10.05.2015 22:52
Може би ходът на историята е щял да бъде друг при тези обстоятелства?

Но това само затвърждава в мен мнението, че дипломацията има мръсна страна
Това си е една дипломатическа игра, в която се опитва докъде може да се стигне и в зависимост от това, какъв по- нататъшен ход да се предприеме
Резултатът е известен-Война между Германия и Русия, това са го предвидили френските и английските дипломати/ отстрани по- добре се вижда, както в шаха/
Може би е имало и други варианти, към тях се е стремял Сталин явно, но не са се осъществили
Станало е най- вероятното, безгрешно предвидено от френските и английските дипломати, това няма как да им се отрече, както и правилния ход на политиците им, вслушали се в съвета на дипломатите си

По подобен начин нашият посланик/ бил е за свръзка между германци и руснаци за евентуални преговори за мир/ на два пъти отказва руснаците от намерения за преговори за сепаративен мир
Вторият път, вече категорично с думите, че няма как тази война да не я спечелят, няма защо да молят за мир!
Та такава е ролята на дипломацията, мръсна, но решителна в много случаи
цитирай
21. leonleonovpom2 - Сега видях че си допълнил, Гет!
10.05.2015 23:05
Как е станала подялбата на Европа от великите?!
Честно казано , след като внимателно изучих Берлинския конгрес и подялбата или по точно резитбата на България на него, смятам ,че никакви чувства не се влагали на този процес
Каквито чувства влага сладкарят например, като реже тортата Гледа добре да я отреже, само толкова Не мисли дали я боли рязането, дали плаче или вика
Така ,че какво да се коментира, липса на чувства, това според мен е очевидно
Участващите в подялбата гледат бъдещата си политическа кариера Тя зависи от тези решения, това ги вълнува Съдбата на България дотолкова, доколкото е свързана с тяхната политическа кариера, независимо тори ли са или комунисти

ИДЕОЛОГИЯТА Е ФАСАДА, ПРИКРИВАЩА ИНТЕРЕСИТЕ!

И затова ние трябва да внимаваме как участваме/ обикновено насила/ в тази игра Стремежът ни е да загубим с малък, минимален резултат, да не сме изкупителна жертва, както обикновено се получава Защото победители няма как да бъдем, печелят големите
цитирай
22. pvdaskalov - Лео, Сирма, Тигре, здравейте!
11.05.2015 08:15
syrmaepon написа:

За надутите бройки - аз никога не ги гледам, приемам, че или машината го прави или модераторите, но и в двата случая не се влияя по никакъв начин. Това, че теб и много хора ги вълнуват бройките приемам като суета, някакво скрито желание да се видим на първа страница. В конкретния случай според мен с или без надутите бройки, въпреки минусите, статията заслужава размисъл

Ще бъда кратък. Писах в Блог.бг, за да разбера как ме възприемат читателите. Надявах се на една реалистична оценка - и писмена, и точкова. Не се получи или, за да съм по-точен, твърде рядко. В последно време бях подхвърлен на гнусни упреци, завиране в бог знае чие минало, но приписвано на моя гръб, подигравателно надуване на точките - до хиляди. Мерси! Няколкото мои протеста не бяха чути. ОК! Чао. Признавам - злото победи.
А на вас, като мои добри, нормални приятели, специални поздрави. Пожелавам ви по-здрави от моите нерви.
П и е р
цитирай
23. leonleonovpom2 - Не се оттегляй, приятелю Пиер!
11.05.2015 09:02
Някои искат точно това, затова те провокират
От друга страна, ще ти направят услуга, ще се концентрираш върху книгите си Тази не дотам здравословна обстановка тук те отклонява от целта
Въпреки, че вече и там, в писането на книги, не намирам смисъл
Има ръководства за писане на книги Един полуграмотен, с тройка по български в средния курс при добра компютърна и фотографска способност/ и това вече не е някакъв проблем/ може да произвежда като Дюма книги - серийно!
Но ние от старата генерация имаме по друго отношение към този процес и няма как то да се промени драстично

Обясних и на Сирма , и на Германтигър, че какъвто и да е механизмът на точкуване, аз не участвам в него пряко Даже многократни влизания за коментари, доколкото знам не се отразяват
Дори да си постави човек това за цел Пет или десет хиляди маркирания са минимум по пет секунди всяко - един работен ден
Да се занимавам с подобна" дейност" , ще полудея!
Честно казано, не бих издържал повече от десет , максимум петдесет влизания и излизания Но те не правят хиляди
Обясних на човек, честно признал си, че ми е сложил минус заради бройките-към 2 000 И аз честно му казах, че единствения постинг, на който бих го направил без угризение, е за майка ми, защото тя заслужава!
Но лесно се вижда ,че и дори там не съм посегнал Защото е измама
Е, иначе си имам спортна злоба Приемам загубата, но не я обичам
Хвърлям поглед на класациите, но не за да ги омаскарявам Както и не обичам по начало омаскаряването
Но когато някой прекали и продължи след много предупреждения, опитвал е жилото ми
Иначе първата ми мисъл при положителни, добронамерени текстове, , дори и да не съм напълно съгласен, е да ги поощря
Това е смисълът, да има развитие

Желая ти успех, приятелю Пиер!
Ти имаш огромен потенциал, а също знания и интереси, винаги можеш да намериш начин и то подходящ за реализацията им Така , че да доставиш удоволствие и на околните!
Приятен ден, Пиер!
цитирай
24. germantiger - ...
11.05.2015 13:23
Гет, има и още един въпрос с известен отговор за знаещите, но въпрос който не се задава пред света:

ГЕРМАНИЯ УДРЯ ПОЛША И ЗАПАДА ОБЯВЯВА ВОЙНА НА ГЕРМАНИЯ

СССР УДРЯ ПОЛША, НО... ЗАЩО ЗАПАДА НЕ ОБЯВЯВА ВОЙНА И НА СССР ?
цитирай
25. iliada - Аз вече не си задавам въпроси-да ...
11.05.2015 14:38
Аз вече не си задавам въпроси-да речем всичко ми е ясно:))
цитирай
26. pvdaskalov - За комвнтар 23 -
11.05.2015 16:09
Благодаря, Ваньо!
П и е р
цитирай
27. leonleonovpom2 - Здравей, Илиана!
11.05.2015 16:36
Засипан съм с коментари, някои от тях ме дразнят, когато ме определят за русофил Ако изглежда така, то е защото съм само българофил, никакъв друг и заради него може да изглеждам и русофил Защото път да ни има в съвременните карти ни е дала Русия, колкото и да я хулят някои
Не съм противник и на нищо хубаво в кой и да е друг народ
За политиката имам особено мнение
Не може и ни най-малко да се сравни с прекрасните ти картини Или ако все пак се направи опит за сравнение, тя е една цапаница спрямо тях
Но все пак политиците и то победителите пишат историята, няма как да ги избегне човек
Приятен ден ти желая!
цитирай
28. leonleonovpom2 - Ти си прекрасен човек , Пиер!
11.05.2015 16:42
Няма за какво да ми благодариш.
Просто съм си казал мнението.
Харесвам начина, по който пишеш, плюс това, в добавка, ти изразяваш лични виждания, никого не задължаваш с тях, не се явяваш учител, както някои се вживяват тук
Това не е лошо разбира се, но ако не се прави по обиден начин
Както и да е, от сърце ти желая успех и ще се радвам , ако продължиш!
Приятен ден!
цитирай
29. leonleonovpom2 - Здравей, Германтигър!
11.05.2015 16:55
Въпросът ти е към Гет.
По- горе съм изказал лично мнение, това не пречи и Гет да го потвърди или даде друго
Според мене шпионажа и най- вече англо-френската дипломация са уловили как стоят нещата в перспектива!
Освен това нямат избор! Обединени по неволя Германия и СССР, при обявяване на война и на СССР без съмнение лесно ще се справят с тях Ще се избегнат двата им основни недостатъка в момента -разпиляността на Хитлер във военните акции и липсата на сериозно командване на армията на СССР
Така , че според мен необявяването на война на СССР от тях е най-сериозният им дипломатически успех тогава, решил и изхода на войната!
А как е постигнат, дипломацията е задкулисна, успехът и е сложна комбинация , много компоненти участват в успеха й!
цитирай
30. get - @ 24. germantiger ; @ 29. leonleonovpom2 - "Човек вижда винаги толкова, колкото знае" - Й. Гьоте
11.05.2015 20:50
В речта си произнесена пред Нюрнбергският съд, главният обвинител на САЩ, Робърт Джаксън, заявява:
„Демократичните сили, опитващи се да управляват Германия при помоща на механизма, създаден чрез Ваймарската република, не получиха достатъчна подкрепа от демократичните сили в останалите страни, в това число и мойта. (…) Ние не можем да се позовем ни на етичността, ни на мъдроста на всяка една от тези страни, в това число и моята собствена, пред лицето на тези проблеми” – Какво визира Джаксън под термина:„тези проблеми” … това е радикализирането на немското общество(доведено до това, вследствие несправидливия Версайлски мир + плюс изкуствено предизвиканата, по-късно финансово-инфлационна криза), което в края на краищата е целяло да доведе комунистите (или „обратната страна на медала”), техният брат-близнак (!), национал-социалистите(на Хитлер) на власт!

- Ще бъдем наивници, ако смятаме, че движен единствено и само, поради чисто лични съображения, от емоционално-сантиментален характер(любовта към американката Уолис Симпсън), … ? Е довело King Edward VIII до абдикацията му, на 11 декември 1936 г.!! ? (В тази връзка – Моля ви! Престанете да се предоверявате, на видиотяващите зрителите си „светогорски=Холи”ууд” или левичарски, на ВВС, филмчета)!

- Ще бъдем същите наивници, ако не си отговорим – Какво предизвика Г о л о д о м о р а в Украйна? Тоест кой помогна на разрушената и с агонизираща икономика Съветска Русия, да построи за ДЕСЕТТЕ (предвоенни) ГОДИНИ, Военно промишленият й комплекс само с 571 промишлени предприя: Made in USA … и то какви(!) … плюс уточнението, с „двойно предназначение”?

- Ще бъдем наивници, ако не вземем и в предвид ФАКТА, че Главният икономист на Хитлер, Ялмар Шахт НЕ САМО НЕ БЕ ОСЪДЕН, а д о р и ОПРАВДАН(!) на Нюрнбергският процес?!
- А не бе ли той човека, който осигури златният дъжд над Германия … да, да „златен дъжд” изпратен със щедра ръка от гувнерньора на “ Bank of England” Монтегю Норман, след идването от Хитлер на власт?
- Това е малка част от всички „Ще”, пред определението „наивници”, които можем да изредим за нас самите … Да, да За Нас(дори й за мене си) или ако … това много ни обижда, да се наречем „онез”? – Които дори и в настоящият момент, продължаваме да бъдем манипулирани и направлявани в желаната … от „някои” посока … дори не и като стадо – а като една лишена от светлината на и с к р и ц а т а Божия, наречена Душа, а поради това останала и без Дух Божий … човешка „биологична маса”!?

- С уважение … и-и-и простете, ако ви е дошла в повече емоционалността, в края на поста ми?!
цитирай
31. leonleonovpom2 - Така е, връзваме се , Гет! Наивници сме и то какви?!
12.05.2015 21:03
Наивници сме, спор няма
!
Политиката е като спорта Привърженик си на един отбор, обожаваш него, играчите му
Да, ама за тях, играчите и отбора естествено си никой - нула Те не играят за тебе, стискащ пет последни лева в ръката Ти си въшкар за тях , нямам предвид тебе, обща е оценката.
Интересуват ги милионите в сметките им, не ги интересуваш ти
Черно тото, договорени мачове
А, ама май и в политиката има черно тото и договорени мачове, не само в спорта
Веднага се сещам за Берлинския конгрес Добре разработен вариант, дал основата за за ВСВ Прекрасно се вижда , какво" дава " на България той първо - три войни
Но е приложен и в Ньой, за безогледното отнемане на чужди територии става дума
И ВСВ не закъснява
Ами и тя, политиката си е е като спорта Спортистите са съвременните гладиатори, те отвличат вниманието от политиката, от резултатите
Иначе механизмът им е еднакъв
Ако не играеш по правилата в политиката например, чака те съдбата на Максимин Трак - Тези , които те правят император, след това те и убиват

Та като гледаме назад, трудно можем да съдим, защото едно събитие сега изглежда по съвсем различен начин от времето, когато е било актуално и оценката му е друга
Важно е , да не се повтарят очевидни неща, като причини за Световни войни Прекрасно се знаят и двете неща - как да се предизвикат и как да се избегнат такива войни!!
Пак опира до нечий интерес!
Приятна вечер!
цитирай
32. get - - Казваш: Да, ама за тях, играчите и ...
12.05.2015 22:07
- Казваш: Да, ама за тях, играчите и отбора естествено си никой - нула Те не играят за тебе, стискащ пет последни лева в ръката Ти си въшкар за тях ... !
- Ще ти припомня и помоля сам за себе си да осмислиш думите на Прудон(Пиер-Жозеф)? Собствеността ... по точното е: Лихвата е Кражба!
- Ще припомня, че Маркс насъскваше "париите" срещу предприемача ... но той и Ленин, искаше да унищожи предприемача-производител, явяващ се примерно като такъв и в лицето на селянина или дребният занаятчия надомник - Защо? Нима те бяха от класата на "капиталистите" ... Впрочем - ние наясно ли сме, какво се влага като смисъл в понятието Капиталист, от марксистите-лениници, тоест интернационалист-болшевиките?
- Селянина или занаятчията ли са тези които символизират "капиталиста" ... капиталиста, който ни е дал, както ти образно казваш: "последните пет лева, които ние стискаме в нашият джоб"? - Кой е Капиталиста, в цялата тази объркана политико-идеологическа схема?

От тук ще кажа нещо, върху което съм мислил много ... и за което, така мъгляво се изразява Р. Джаксън (Нюрнбергски процес) сричайки и недоизказвайки се за: "проблеми ... етичност, морал"?

Според мен ?
- Да се разпореждаме б е з о г р а н и ч е н и е – можем единствено и само, със Себе си – ни повелява Божията Етика!
Свободният човек, поради това е и свободен – разпореждайки се единствено и само с това, чрез което не ще засегне интересите другиму!
Ако установим, че някой, чрез слово или действие, се опитва да се разпорежда над нас – това е знак, че той е несвободен: станал е роб, на страстите си, и най-вече на тази, да властва над другите.
- А достойно ли е Нам, ние творението Богу, Човека - на Роб да слугуваме?

- Поздрав! - пък ти не бързай да ми отговаряш ... а си помисли добре, над тези ми предизвикани откровения.
цитирай
33. leonleonovpom2 - Разбирам те, Гет!
13.05.2015 21:21
Западният капиталист не е идеален, разбира се!
Но все пак той е тръгнал от нещо, инициатива например
Като Форд!
Като го питат как е натрупал капитала, той, Форд моли журналиста да не го пита само за първия милион За следващите може да даде подробна информация

Да приемем, че първият му милион не е чист Но ползвайки го и влагайки го в инициативата си, той го уголемява, осигурява работа на хиляди хора
При нас също може да се приеме ,че милионът е нечист Няма и какво да се приема, такъв е
Но капиталистът Форд Български, за разлика от Форд Американски няма инициатива , кух е
Той е НАЗНАЧЕН
Той не мисли с производство да увеличава капитала Той търси нови подобни милиони на първия, лесни пари, да си живурка докато Форд е работил и като конструктор , и като шлосер

При нас капитализмът много прилича на приказката за жабата и вола

Оттам идва разликата между западния и нашия капитализъм
При западния има подбор, поне в началото му е било така, на капиталисти
При нас те са назначени и по правило нямат качества на големи капиталисти, да развиват дейност като капиталисти, в смисъла, който се влага в понятието капиталист
Затова не напредваме, вървим назад, защото няма натрупване, има грабеж От 26 място като световна икономика през 1981 година сега сигурно, ако сме в първата стотица и то в края и, ще е голям успех

Ако може някой капиталофил да обясни това разминаване- 1981 година трябваше да е първата година на победилия комунизъм
Сега е година на победилата ни демокрация
Да не би все пак комунизмът да е....победил?!
А ние да не сме разбрали?

" Асенова крепост", едно елитно предприятие не само за България, в което се извървяха представители на Световни фирми, като " Юнион Карбайд" например , след промяната стана собственост на един,, циганин от бургаските села, забъркан в мръсна търговия с Украйна
Какво да говорим, тези хора посегнаха на елитно предприятие, свързано с името на един от най-значимите ни царе, хвърлиха го в нечистите ръце на некомпетентен човек, какъв капитализъм са имали намерение да строят
Някакъв назадничав, затова и движението не е напред!
Приятна вечер, Гет!
цитирай
34. leonleonovpom2 - Продължение
13.05.2015 21:40
Та вместо да бистрим Сталин или когото и да е било/ напълно излишно е, той си е изиграл ролята и тя няма как да се промени/, добре е да видим , защо аджеба нещата не вървят
Много е хубаво за това "благоденствие" Сталин да е виновен и световният комунизъм, Русия също/ тук обвинението е основателно , от 1985 година Горбачов спря да ни дава по два милиарда долара годишно за нефта/. Ама на края сигурно ще излезе, че на кривата ракета, космосът и е виновен!
цитирай
35. get - - "Древните" имат много точна сентенция по повод н е п о д г о т в е н о с т т а ни ... ?
14.05.2015 19:12
... да се о р и е н т и р а м е в жизнено важни и поради това, с основно определящо значение въпроси-проблеми?
Тя звучи така:
"Onus deducendi gravius ac prius est, quam docendi." - В български превод:
"Да се отучи [човека - доп. м.] от нещо е по-трудно и по-належащо, отколкото да се научи на нещо!" - Защо?
- От какво следва да се о т у ч и човек ? Явно от тези насадени ни и поради това предпоставени, поради което и неточни(необективни) наши представи за значими и пряко касаещи ни проблеми.
- Ние двамата с теб сме живият пример за п р о б л е м а! Явно че това, което ни е втълпявано а и самите ние сме възприели за правилно - не ни върши работа в така създалата се и пряко касаеща ни ситуация! Явно думата "капитализъм" в нашите съзнания е едно "клише"(с табуистичен характер), тоест за нещо лошо - Но в Какво се състои лошото криещо се зад това понятие или факт ... не са ни обяснили?!

- Дали е прав Квинтилиан, Марк Фабий казвайки:
"Премахнете парите и ще унищожите войните."?
цитирай
36. leonleonovpom2 - Така си е, Гет!
14.05.2015 20:43
Има все пак капитализъм с човешки облик- В Скандинавските страни, Канада, Германия, Бенилюкс, Швейцария и така нататък........
Ние обаче взехме най- лошия модел Червен капитализъм Нова , непозната дотогава разновидност на капитализма?! И е редно да влезе като разновидност, защото е по-различен от другите, било либерални ,олигархични и каквито там ги има други..капитализми..

Капитализмът ни е, все едно, че се гради в джунгла А там на върха на хранителната верига са хищниците И при нас е така, с хищниците начело Те не са като Форд, плячкосват или придобиват по неособено чист начин/ по собствените му признания/ милион долари и запретват ръкави за работа

Не, при нас няма такъв феномен Има търсене на нови такива милиони Като лъвовете Изяждат антилопата и почват да мислят за следващата, защото ,както казват някои съседи, гладът е по- силен и от тока!
Тежко им и горко на милите тревопасни!

А Квинтилиан е безусловно прав! За да има войни, трябва армия, а тя изисква финансиране Няма мърдане ,без пари Оръжия, логистика!
Изобщо парица е царица! Необходимо зло
Правилно е създадена парицата! Например ако ти трябва кола, няма да отидеш на пазара със стадо коне или магарета за натурална размяна Или с един самосвал домати Една пачка по-едри банкноти ги заменя
Лошото е ,че тези пари могат да се крадат - в прекия и в преносния смисъл
Ето, с една банкова операция и хоп, без да влизаш в чужда къща, стават твоя собственост И нямаш угризения ,че си крадец! Напротив, смяташ се за Еверест, висок връх в бранша, не по силите на всеки
И други подобни примери
Иначе някой пригладнял, без пари, като открадне нещо, може да го отнесе с пълна сила на закона и за крадеца на милиони
Както се казва:
За кокошка няма прошка, за кон - няма закон!
Защото оня, големия лъв, хищникът е защитен
С крадените пари може да си купи свобода, съд, всичко!

Както и да е, всичко се плаща рано или късно
Приятна вечер!
цитирай
37. get - @ 36. leonleonovpom2 - Така си е, Гет!
14.05.2015 23:30
- Казвал съм вече и пак ще потвърдя мнението си ... Това което бе в СССР, няма нищо общо със социалните системи(общества), които си посочил в поста си!
- Това, което бе наложено с идването на власт, чрез метеж и узурпация на властта от международните авантюристи, кичещи се с нищо не значещото прозвище "бошевики" - Няма нищо общоприетите и традиционни, тоест с европейските модели за държава, най-вече с това, което разбираме под понятието "социална" - Не! Това, което дойде под формата ... на някакъв "уж социализъм"? Е определяно от историци и антрополози, тоест(социалните/обществени науки) като а з и а т с к и модел, на собственост(върху основните средства за производство) + азиатски модел на държавно управление!
- Държавното управление - бе от вида на деспотично-тоталитарно, със специфичната за него добре субординирана, и пирамидално-централизирана бюрократично-партийна(номенклатура) администрация?

- Но вероятно ти обяснявам - слабо известни неща ... така че, ако звуча трудно разбираемо, да прецизирам и разширя разясненията си ? Така че, питай и доколко е по сили и възможностите ми ще ти разяснявам?

- Поздрав !

П.П.
- Пишейки това за държавата на руснаците, не мисли че е своеобразен начин да злорадствам или да се надсмивам над тях, като хора или общество - Не! Пиша го със съпричастност и малко или много сантимент, за тежката участ, която ги е сполетяла, като хора, принудени да живеят при отвратителните условия в едно такова общество и държава?!
цитирай
38. leonleonovpom2 - Гет, комунизмът е в историята, за анализи и хипотези
15.05.2015 01:26
Така е, дошъл е с метеж или поне фасадата е такава
Защото водещите казват, че властта е била на паважа пред Зимния дворец Трябвало е само да се наведеш и да я вземеш И те са го направили
Все пак той в определен период имаше човешки облик, имаше някаква грижа към човека/ като завърших , получих писмо, че съм разпределен еди къде си на работа и да се явя там Иначе ще платя 3000 лв-разходите на държавата/ Сега, не го слагам в скоби, никой не го е еня имаш ли или нямаш работа

Нямало технологии Тук според мен е основната грешка Независимо как, може чрез шпионаж/ американците пък купуват учени, като почнем от фон Браун/, технологии е имало И най-ясната индикация е надпреварата в космоса, където СССР дълго беше водещ Ще правиш ракети и няма да имаш компютри
Не, просто те са да военни и космически цели там е грешката Като излезе едно поколение компютри от действие във военния сектор, да отива в производството, както правят американците
Парадоксът е ,не в носталгията към комунизма
А в това, че едно лошо не се замени с по-добро наяве
И няма как да не е така, като нямаш икономика, внасяш, ти световния шампион по износ на домати, най-качествените в света, внасяш домати????????????
Много дълга тема, но когато лошото е останало в миналото , ти няма да се връщаш другояче към него, освен с прощаваща усмивка
Но когато то не си е отишло, тогава идва носталгията към миналото, спомняш си и хубави неща, бил си по-млад, по-лесно си се борил с лошото По- силен си бил!
Смятам ,че ме разбираш, не ме вкарваш в някакъв коловоз, в който не съм се движил!
Лека нощ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10011973
Постинги: 1431
Коментари: 30414
Гласове: 107465
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031