Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.06.2015 16:47 - Заслугата на Ботев!
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 19004 Коментари: 53 Гласове:
40

Последна промяна: 04.06.2015 09:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Това, че Ботев е връх в Българската поезия и особено в публицистиката,  спор няма А  е и световна величина в тези области!
Но друга е голямата му заслуга
За свободата на България!
Че тя е донесена на щиковете на руските войници могат да го отричат само черногледци
Но  ако не е бил Ботев, дали е била възможна?

Априлското въстание е било потушено, тук там все още имало съпротива. Вероятно щяло да отшуми, както и предишните опити за освобождение на Българите, почти незабелязани от света и Европа най- вече

И тогава на сцената се появява Ботев с четата си
Преди това той изпраща писма до Европейски редакции, кой е, какъв е и защо поема този път
Това е първият  удар Хората  в редакциите са изумени, такъв високоинтелигентен човек, списващ вестници, владеещ езици, има нещо много силно, което го принуждава да остави вестниците и да вземе оръжието

Следва срещата с капитана на " Радецки" Това не е терористичен акт Всичко е цивилизовано, с обръщение, с писма Капитанът вижда ,че насреща му стои човек с изключителни качества!
Подчинява се безпрекословно, става де факто съучастник! При потеглянето на кораба ги приветства с корабната сирена
Той разбира за какво са тръгнали тези хора и защо  са готови да жертват живота си
След това във Видин, с риск да предизвика дипломатически скандал, категорично отказва да качи на кораба турски аскер , преследващ четата и да се върне обратно Просто продължава за Виена
Писмата на Ботев, Срещата с капитана на " Радецки"  свършват необходимото, да се привлече вниманието на Европейската интелигенция Към България тръгват кореспонденти на вестници Един от тях е Макгахан
С написаното от него Европа пламва от възмущение Как са възможни такива зверства в Европа
Дори железният Бисмарк заключава, че с тези зверства Турция няма място повече в Европа
Та това е главната заслуга на великият Ботев!
С малката си чета не е успял да освободи България, но е инициирал с действията си Освобождението й
Поклон!


Тагове:   свобода,   ботев,


Гласувай:
40


Вълнообразно


1. mileidi46 - Горкият Ботев. . . На оня свят, си...
02.06.2015 17:33
Горкият Ботев...
На оня свят, сигурно отдавна се е отекъл...от гражданството си..:((
Още повече,че той е видял убиеца си!!
Българският,, народ" би трябвало да празнува като светиня само неговата рождена дата,а не датата на убийството му!
Включително и на Левски.Според мен.
цитирай
2. get - - Първо, на щикове свобода не се носи ...
02.06.2015 18:35
- Първо, на щикове свобода не се носи - най-много да опечеш на него, крадена от чужд двор кокошка!

- Да не бъркаме, близките по форма но различни, като съдържание, понятия - освобождение и свобода? Русия ни освободи - но не можеше да ни направи свободни!
- Тя не е виновна. Защото ... не можеш да сториш нещо - което ти е непознато и неприсъщо - а поради това, ти е чуждо!?

- Това са го прозрели още нашите възрожденци - но колцина от нас ... са на висотата и с мисленото на същите?
цитирай
3. gosho568 - Поклон!
02.06.2015 19:18
Дано не вижда от някъде, какво се случва днес в България..!!!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Милейди!
02.06.2015 20:03
Много сторили ни добро , биха се отрекли от нас, заради неблагодарността ни
И аз съм използвал" способностите " на Шерлок Холмс за анализиране на Убийството Даже съм оглеждал истинското място, където е станало
Стигнах до извода, че не е турчин от аскера Той се е оттеглил, турците нощно време не воюват И няма защо да се крие цял ден, за да го убие в полумрак
Може да са овчарите, на които е платил със злато Ако е от четата някой, подозренията падат върху Апостолов Карали са се жестоко, заради обвиненията на Апостолов, че ги е подвел Казал им , че цяла България е въстанала, а се оказва, че не е така и се крият от тях, а овчарите искат злато за месото, докато те заради тях са си сложили главата в торбата Подозренията идват от това, че той е бил снайперист в стрелбата и такъв изстрел , с такава точност само той е можел да произведе
Предположения, след няколко дни убиват и него
Иначе датата на смъртта им се отбелязва, защото са дали живота си за тази Свобода!
Слънчеви дни в Белла Италиа!
цитирай
5. zemela - Жалко е, че в наши дни почти не са о...
02.06.2015 20:55
Жалко е, че в наши дни почти не са останали хора, при които думи и действия да се припокриват, както е било при героите на България. Поздрави, Лео!
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Това наистина е най-голямата му ...
02.06.2015 21:14
Това наистина е най-голямата му заслуга за извоюването на нашата свобода. А иначе, в своята поезия и публицистика, е недостижим. Поздрави за хубавия постинг.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
02.06.2015 21:20
Това е алегорично за щиковете , Гет!
Но не е далече от истината Щикове са играли тогава за целта, да се използва съвременната терминология, не са се играли кючеци в чалготека
Сега , може и да си прав за нюансите в освобождение и свобода ,
но не стават ли прекалено много претенциите ни към тези, които са проливали кръв за нас, при това със съвременна дата-за претенциите става дума, че ни освободили, но не ни дали свобода Второто е наша, не тяхна работа!
А къде ни са претенциите към тези, ако наистина сме справедливи в този случай, чийто флот е бил на изчаквателни позиции в Кипър?! Чий интерес са защитавали и какво- свободата или освобождението ни или пък нещо друго?!
И за какви заслуги са получили Кипър- за нашите Свобода или Освобождение или пък за нещо друго
Държа като се критикува едно по начало добро дело , да се изяснят позициите и на другата страна- добри или лоши
Защото излиза, че този, който все пак е направил добро за нас е лошият, заради стореното от друг, който автоматически е станал" добър" Искам да знам , след като Русия е лоша, защо Англия е добра или поне каква е в целия този случай- добра или лоша?
Моето лично мнение- Слава на Гладстон и презрение за Дизраели, слава на Макгахан, да с американски паспорт е, но по рождение е шотландец!
За Англия, по- добре нищо и презрението и е много за конкретния случай, само за него!
Иначе за англичаните, за по- късна Англия- моите уважения, но за тогава - НЕ!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей Георги, здравей приятелю!
02.06.2015 21:24
Да, така е, дано да не вижда целия този резил!
Ще се прокълне за наивността си
Но за това е и велик поет, да чува музиката на истинския живот, не стърженето на триона, на който свирят негодниците
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей,zemela!
02.06.2015 21:41
Така е, както си го написала С днешна дата някои" умници", ако им платят добре, ще ги изкарат и глупаци- героите ни?
За какво са се борили, нямало е за какво!
При положение, че ако си под нечие владичество, без значение чие означава ,че си свободен, както някои го тълкуват, наистина работата им се обезсмисля

И след Батак, Русия, следващата жертва ще са те - националните ни герои Ето, току що поругаха Левски, какво остава за останалите Ботев пък изкараха терорист Кого тероризирал- капитана на " Радецки" ли?!
Който на тръгване приветства тези млади хора с корабната сирена И отказва да вози аскера към Козлодуй Този човек е наясно, чужденецът, че насреща му са били герои, не престъпници! Та да вози убийците им
Приятна вечер!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Невена!
02.06.2015 21:56
Каква приятна изненада!
Е, няма как при деня на Ботев да не се появиш!
Гений е и тук!
Знаел е силата на журналистите Пратил е писма на редакции на Запад Отзвукът /и заради колегата им /е бил страхотен Стигнал е и до Русия
Говори се за интереси на Русия Вадят се документи, нещо обичайно за политически и дипломатически особено игри, които може и да са само лист хартия, забучен на копие! Като договора на Иван Асен с Теодор Комнин! Или пакта Молотов - Рибентроп

Но безкрайните манифестации на обикновените хора, народа в Петербург и в Москва за защита на Българите се подминават
Те какъв интерес имат, обикновените хора -да пролеят кръвта си ли?
С пожелания за приятна вечер!
цитирай
11. get - @ Приятелю - казвал си, вярвам в демокрацията ... защо тогава се държиш така ?
02.06.2015 22:39
leonleonovpom2 написа:
Това е алегорично за щиковете , Гет!
... не са се играли кючеци в чалготека
Сега , може и да си прав за нюансите в освобождение и свобода ,
но не стават ли прекалено много претенциите ни към тези, които са проливали кръв


- Най-вече поради липсата ми на илюзии(тоест не си правя "кумир") ... Нямам претенции - към никой "освободител" ?!
- Днес "2-ри юни" ... ако и да го наричаме "Ден на Ботев" ... но той е ден на всички, паднали в защита на държавната независимост и национална цялост на България!

- За тях изпял е Истината, в стих поета!?

"Покойници, вий в други полк минахте,
де няма отпуск, ни зов за борба,
вий братски се прегърнахте, легнахте
и "Лека нощ" навеки си казахте -
до втората тръба.

Но що паднахте тук, деца бурливи?
За ТРОН ли злат, за някой ли КУМИР?
Да беше то - остали бихте живи,
не бихте срещали тъй горделиви
куршума... Спете в мир.

Българио, за тебе те умряха,
една бе ти достойна зарад тях,
и те за теб достойни, майко, бяха
И твойто име само кат мълвяха,

умираха без страх."

- Запомни го това ! Второ не ми преписвай думи(не казани от мен ) ... И да вкарваш в схемата: Черен неблагодарник към освободителя - поради любов(не присъща за мен) към Англия! ?

- Трето: Говорим за неща ... от позиция на съвременността, но да не забравяме ? До преди двадесет години в главите ни бе залегнало клишето - Русия ни е ДВОЙНА ОСВОБОДИТЕЛКА?! Първо, от Турско робство, Второ, от монархо-фашизма ! - Забрави ли вече за това?
- Има един интересен и "добре забравен" автор Трифон Кунев - Писал есе "Koй уби Стефан Стамболов?" - та той пише следните редове ... за странното като поведение - царящо по време на "народната демокрация" прогласена след "9 Септември"! Ето кратък откъс за това, което обяснявам ... по Кунев?

"Девети септември разруши от основа фашистките заблуждения в България, точно според плановете на своите сътворители и основоположници. Едни величави тезиси разпериха крилата си над нашето отечество и дадоха нови насоки на политическия, обществен и култу­рен живот на българите.
И както при кръщението на Исуса в реката Юрдан се чу глас от небето и "дух во виде голубине" слезе над кръщението, така и над нас затрептя отечественофрон­товската голубина с червените перца.

И глас от облаците прогърмя:

- Аз есм Бог твой и да не будут ини бози кроме меня. Вие сте абсолютно свободни да ми се кланяте! И пак проехте глас от вишинето:

- Който в България не ръкопляска на Отечествения фронт, той е фашист и за него не се полага никаква свобода!

И отново се чу небесна заповед:

- Долу всичките народни заблуждения, - на първо място заблуждението на християнската вяра!

Вън от училищата религиозното възпитание!

И пак глас велик като йерихонска тръба разнесе нео­тменим приказ:

- Българите са славянско племе, като русите, сърбите, македонците, поляците, чехите и словаците. Долу стари­те заблуждения, че всеки народ има своя история, своя народностна структура, свои политически и стопански интереси, своя политическа кристализация! Историята на българите трябва да започне от 9 септември. Всичко преди тая дата е фашистко проявление и мракобесно намерение.

И още много гръмовити гласове се чуват от отечестве­нофронтовското небе, но за тях ще говорим други път. Имаше "демократически" заповеди за общата изборна листа, като израз на "най-плътната демокрация"; имаше "доброволно" събиране пари за заема, за народния дом, за свободолюбивите комитети, за банкнотолюбиви неиз­вестни воини в полето на новата ера; имаше нови начини за разследване по затворите и концлагерите, в които се приложиха модерни съоръжения и електрически помагала. Имаше „доброволно” образуване на колективни стопанства по селата.

Какво още ще се случи, по силата на човешкия прогрес и историческия път на възродена България, ние не знаем.

Но искаме от гълъба на светия дух в България да издаде строг приказ:

- Всички фашистки истории, които са се осмелили да твърдят нещо неугодно нам, да бъдат незабавно затрити от лицето на земята.
(...)"

- Е хайде, със здраве!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Извинявай, приятелю Гет!
02.06.2015 22:49
Наистина написаното е двусмислено, защото е адресирано към тебе!
Но в коментара за Англия аз нямам предвид само тебе, ползвам множествено число, което говори, че имам предвид и себе си дори, всички Българи или много от тях!
Извинявай още веднъж, не съм искал да кажа, че точно ти си обвинител на Русия и възхваляващ Англия в случая!
цитирай
13. get - @ 13. leonleonovpom2 - Добре! След като изгладихме вербалното недоразумение, в знак на ...
02.06.2015 23:16
... добра воля, ще продължа с втората - По интересна част от Тр. Кунев ... писано е през 1949 год.? И пряко касае въпроси които разискваме поради пристрастността ни на "историци", двама с теб?
- Какъв е цар Самуил - българин или македонец?
- Човека ни предава писмено, като свидетел от онези времена ... становищата по въпроса и Чии са?

Цитат (продължение от горният пост!):

"И, желаейки да бъдем полезни на господа архитекти­те, които днес ръководят българската култура, ние ще препоръчаме някои народополезни отечественофронтов­ски мерки.

Най-напред, за да се уничтожи всеки повод за някаква великобългарска идея, или повод, за народна гордост, нека се изхвърли от учебниците и от всички други книги, че българите са дали азбука на останалите славяни.

После, за да разберем добре своите вековни заблужде­ния, да се обяви за лъжа твърдението на гръцките исто­рици, че Самуил от Охрид и Преспа бил български цар, а че той е бил цар на македонците; освен това, нека се подчертае като зло фашистко заблуждение и прозвище­то, което е дадено на Василия, византийския император, който води 28 години война със Самуила. Защо гръцките летописци го наричат Българоубиец, когато, според но­вите историци, поети, регенти и свети духове, в Македо­ния не са живели българи, а македонци?

Засега нека завършим днешната си беседа с енергич­ните отечественофронтовски думи:

- Ние не се страхуваме от атомната бомба, та с истори­ята ли да се церемоним?"

- А защо се пишат такива едни странни неща досежно българската НИ история и на този един, от най-българските царе ... мога да ти обясня ... Но ще трябва да започна с обясненията ... за сговора от 1942 год. - Да, да от 1942 год., не бъркам ... между Англия и Русия - как да си поделят Европа?

- Жив и здрав да си ... и не се притеснявай! - за това са приятелите, за да си прощават :))) !
цитирай
14. didanov - много ми се иска
02.06.2015 23:58
да се направи един филм за Ботев - със съвременни спецефекти и смислен сюжет, където да не остава и сянка от съмнение, кой е той и срещу кого и какво, и за кого се е борил и творил. Младите така и така все по-малко четат, а такъв филм ще може да им даде нужната насока в търсенето на идеали и личности достйни за подражание. Лека вечер!
цитирай
15. getmans1 - Ех История, История писана, ...
03.06.2015 01:06
... преписвана, преиначавана, дописвана, скривана, манипулирана, крадена, фалшифицирана каквато и да си, слепите по-слепи а окатите, по-окати ще направиш само зависи кой и как те чете.

http://www.faktor.bg/mnenia/lacheni-carvuli/46800-zasto-botev-vidya-balgarskite-rusofili-kato-fekali-ot-draglivoto-magare-rusiya.html
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
03.06.2015 08:07
Да, така е Гет!
Политиката е курва, а историята не по малко, остава и заради тях да се караме!
Ето, Гетманс по - долу дава материал "доказващ" ,че Ботев е русофоф Но се пропуща нещо друго в него Че аргументите в този материал, на времето бяха използвани, за да се "докаже" ,че Ботев е бил ....комунист!
Ща коментирам там
Да си жив и здрав, приятеля!
В политиката не съм пристрастен Ботев ми е кумир , каквото и да извадят за него!
Защото е Българофил Иначе никакъв фил или фоб чужд не е!
Приятен ден!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей приятелю, Диданов!
03.06.2015 08:09
Дано намерят пари за Ботев, да направят смислен филм!
Предишният не беше сполучлив, въпреки, че бяха намерили артист с близки физически данни до Ботев
Дано , знае ли човек?
Приятен ден!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, гетманс!
03.06.2015 08:29
Знам този материал!
За мен той нищо не доказва и ще се мотивирам!
На времето беше използван-фактите от него, като доказателство, че Ботев е комунист! Такъв ли е? Смятам ,че не Но противопоставянето му на руския империализъм води, води до такива изводи

Сега по същина
Ботев е единствено БЪЛГАРОФИЛ, обичащ БЪЛГАРИЯ Той не е и австрофил, в писмото до капитана на " Радецки" отправя поздрави до Франц Йосиф! Нормално, това е подчинено на идеята за Освобождение на България

Ботев е учил в Русия, но не приключва образованието си Заради идеята си, той бърза, няма време
Без да сравнявам прадядо ми с него, той по същата причина не го е завършил
Неговия брат е участвал в комуната Не са доказали участието му, не са го разстреляли, като поданик на приятелска държава са го изгонили На връщане от Париж се отбива в Букурещ Среща се с Ботев и дълго разговарят Той е един , от които Ботев черпи информация за станалото Това е съхранила родовата памет Едва ли е бил комунист прачичо ми, но революционер е бил Учил е в семинария в Париж, става поп след Освобождението, умира много млад
Та Ботев, за България е способен на всичко
Ето едни го изкарват русофоб, други комунист, антиимпериалист
Най- ценният капитал от всичко това е,че постига целта си въпреки всичко!

България се появява на картата като държава!
Приятен ден!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Нека Кушел, да поддържаме колег...
03.06.2015 08:38
Нека Кушел, да поддържаме колегиален тон Не публикувам цинизми
Има крайни материали, като публикувания във" Фактор", който любезно ми беше предоставен
Че Ботев е Русофоб и антиимпериалист-руски
Те периодически се появяват Преди години коментирах смисъла им
Ботев е единствено БЪЛГАРОФИЛ Никакъв друг
Смешното е ,че точно тези аргументи, омразата му към руския империализъм бяха използвани като доказателство, че е комунист!
Крайностите си приличат!
Да не бъдем крайни!
Приятен ден!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Разбирам те, Кушел!
03.06.2015 09:23
Но поставям човека на първо място Тук , като събеседник
Независимо дали споделям или не казаното Стига да е написано, както подобава
Никой не е длъжен да мисли като мен, а няма и гаранция, че аз съм прав
Политиката, историята винаги позволяват многостранни тълкувания?!
Все пак не съм привърженик на крайностите, истината винаги е по средата някъде
Ето, виждаш, как едни карикатури изкарват от една страна Ботев русофоб, а от друга страна - комунист
Парадокс, комунист, мразещ руснаците Нито едното, нито другото, а по средата-БЪЛГАРОФИЛ
Това за никой истински българин не може да е мръсна дума!
Приятен ден!
цитирай
21. kbalenciaga - Христо Ботев е голяма личност
03.06.2015 12:01

Именно и заради това, защото не влиза в клишета и щампи!
Не можеш да го наречеш нито русофоб, нито русофил, нито комунист, нито капиталист.

А тук отново, в случая Кушел, като платен дезинформатор, провокатор се опитва да оака темата! Да отвлече вниманието в друга посока. В посоката на в стил "разделяй и владей", по сценария на Червените олигарси, като вкарва гнусни цинизми и обиди!
И както се вижда успява!

Е ДО КОГА БЪЛГАРИТЕ ЩЕ ТЪРПЯТ ТОВА!? ДО КОГА???

Ясно е , че въпреки многобройните му обиди, цинизми е покровителстван от модераторите, и не се прави нищо по въпроса.
Но останалите честни и почтени българи, защо трябва да търпят такива като него?
цитирай
22. leonleonovpom2 - Развесели ме , Кушел!
03.06.2015 13:37
Но кой!
Руснаците, в чийто жили тече кръв на старите българи, едва ли ще тръгнат отново за нас
След като с всички сили се мъчим да ги убедим, че са сгрешили!
Тогава кой!
Ще се родят нови герои и те ще свършат това
Все пак сме късметлии, че сме имали Ботев, Левски и всички около тях!
цитирай
23. leonleonovpom2 - Здравей, kbalenciaga!
03.06.2015 13:44
Комплексно Ботев е наистина най- великата ни личност
Напълно си прав и те поддържам, стане ли дума за него, трябва да сме единни и сплотени Той е на всички, свързани с България и не върви покрай него да изясняваме лични отношения Той е бил много над това
Само с изключение , ако е в името на България!
Тогава не признава никой, дори Каравелов!
цитирай
24. kbalenciaga - А конкретно по темата
03.06.2015 14:14

Една теория за смъртта му.
Явно той е решил да се жертва в името на каузата, но заедно с цялата чета.
А те като са видели, че българския народ не им оказва очакваната подкрепа, им е намалял ентусиазма...
Много вероятно някой от тях, на които не им се мре, нито им се лежи в Диар бекир, да са се споразумели с управляващите потерята.
Да направят така, да има възможност да бъде убит Ботев от турците, но да ги пропуснат, да се спасят останалите четници.
Така и турците ще са доволни, няма да се бият повече.
Въстаниците вероятно са изпълнили договорката, но са махнали от Ботев, всичко по което може да го идентифицират.
И така...


цитирай
25. getmans1 - Нито в статията нито аз твърдя, че Ботев е бил русофоб, дай цитат аз може и да съм пропуснал. Колкото да мен ...
03.06.2015 14:23
leonleonovpom2 написа:
Знам този материал!
За мен той нищо не доказва и ще се мотивирам!
На времето беше използван-фактите от него, като доказателство, че Ботев е комунист! Такъв ли е? Смятам ,че не Но противопоставянето му на руския империализъм води, води до такива изводи

Сега по същина
Ботев е единствено БЪЛГАРОФИЛ, обичащ БЪЛГАРИЯ Той не е и австрофил, в писмото до капитана на " Радецки" отправя поздрави до Франц Йосиф! Нормално, това е подчинено на идеята за Освобождение на България

Ботев е учил в Русия, но не приключва образованието си Заради идеята си, той бърза, няма време
Без да сравнявам прадядо ми с него, той по същата причина не го е завършил
Неговия брат е участвал в комуната Не са доказали участието му, не са го разстреляли, като поданик на приятелска държава са го изгонили На връщане от Париж се отбива в Букурещ Среща се с Ботев и дълго разговарят Той е един , от които Ботев черпи информация за станалото Това е съхранила родовата памет Едва ли е бил комунист прачичо ми, но революционер е бил Учил е в семинария в Париж, става поп след Освобождението, умира много млад
Та Ботев, за България е способен на всичко
Ето едни го изкарват русофоб, други комунист, антиимпериалист
Най- ценният капитал от всичко това е,че постига целта си въпреки всичко!

България се появява на картата като държава!
Приятен ден!

... никъде и никога не съм се определял като нечийфоб най-малкото на Русия.
Други „авторитети“ вместо мен ме определят, те казват какво мисля, какво разбирам или не разбирам а нещата са много прости.
Това, че не одобрявам политиката на Путин може би ме прави Путинофоб но в никой случай , русофоб.
Много ще ми е интересно ако ме осветлиш, аджеба с какво тази статия е допринесла до това да се твърди, че Ботев бил комунист!?
В предишния мой постинг също копи пейст, е ясно посочено как „гадния и гейски“ Запад са спомогнали за това което днес е Русия а тя схемата е много проста, цената на петрола, отделен е въпроса как Путин се възползва от този бонус
цитирай
26. anonymousbulgaricus - Така погледнато и през заглавието ...
03.06.2015 15:52
Така погледнато и през заглавието ти - интересен исторически парадокс - един от най-ярките и талантливи критици на руския империализъм, казваш е с основна заслуга за идването на "свободата" на върха на руските имперски щикове. Той между другото е и сред най-големите изобличители на лицемерната политическа доктрина на "славизма", която е част от имперската програма на същата тази Русия.

Да, историята си прави такива шеги доста често...
цитирай
27. leonleonovpom2 - Не се засягай, гетманс!
03.06.2015 16:34
Не е в стила ми да влияя или определям кой какъв да бъде или какъв е!
Ако се е получило така, извинявам се
Ами записано е в статията , а и преди това, непримиримостта на Ботев към руския царизъм, а в статията е посочен като империализъм го маркира като такъв Ами комунистите са най- големи борци срещу империализма, независимо от каква националност Ботев се считаше едва ли на за първия Български комунист, нали подкрепя и Парижката комуна при това!
Всяка заинтересована страна може да вземе удобен детайл и да го тълкува както си иска
Може и да бъркам , но мисля че проповядването на светлий комунизъм се приписваше на Ботев
цитирай
28. leonleonovpom2 - Може би, kbalenciaga!
03.06.2015 16:53
Това е в областта на хипотезите, въпреки, че преследването на въстаниците е продължило и след убийството му- на Ботев
Според мен Ботев не ги е подвел умишлено, огорчението му е било истинско, като е видял как се крият и никой не се присъединява към тях. Просто вярвал е, че всички са въстанали, камо ли пък никой във Врачанския край
Има хипотези, че е убит от свои, посочени са кои, но това не намаля подвига и обаянието му
В такава обстановка всякакви крайни действия са възможни!
Приятна вечер!
цитирай
29. anonymousbulgaricus - Символ верою се счита за късен фа...
03.06.2015 17:02
Символ верою се счита за късен фалшификат и дописване на Георги Бакалов (мисля) , познат е по препис на Велико Попов, чиято автентичност се оспорва. Инак, Ботев има статии, в които защитава комуната, но той принципно е най-големият критик на руския империализъм и панславизма. Още от първите му изяви като публицист, а и напускането му на училище и Русия не стават щото ей така си е решил, напротив, именно заради неговото политическо поведение и деятелност. Естествено, че не е "комунист", те му казваха в онова време като го претакваха "социалист-утопист", но и това не е, ако има някаква еквивалентност на политическа принадлежност спрямо най-устойчивите му изразени политически възгледи, то е нещо средно между анархизъм-земеделско-общинско самоуправление и др. такива. Но, той приветства парижката комуна и всеки опит на угнетени народи, независимо къде са и под чия власт да се освободят от угнетителите си. Инак и карикатурите му и статиите му и т.н. са достатъчно ясни и изразителни (затова и не се изучават особено много всъшност), както е и с Раковски, Бозвели, Макариополски, Левски и т.н. радетели на българското възраждане и национално освобождение, които са ярки противници на руската намеса във вътрешно-възрожденските и освободителни дела и ярки критици на Русия в своята публичност. Затова образите им се оплоскостяват, портретизират и изпилват от неудобните неща, защото няма как да бъдат изтрити от българското национално самозъснание - един вид се "синкретизират" и "иконизират", за да не се навлиза в дълбочината на техните идейни, политически и обществени възгледи, които са в нарушение на "правата линия" и наложената доктрина.

цитирай
30. leonleonovpom2 - Здравей, Анонимус!
03.06.2015 17:02
Да, прав си, парадоксална е ситуацията!
Но пък от друга страна, волно или неволно, при такъв гений от рода на Ботев трудно може да се направи точно определение как е, нещата са се получили в такъв ред, факт са!
Приятна вечер!
цитирай
31. anonymousbulgaricus - Не мисля, че е убит от свои. Това са ...
03.06.2015 17:10
Не мисля, че е убит от свои. Това са късни интерпретации на политическа основа и избуяли следосвобожденски кармоли, противоречия и битки между преди това съратници в национално-освободителното движение, подхранвани както от собствения им темперамент, така и от вътрешни и външни врагове. Все пак национално-освободителната идея е малцинствена по своята съшност, а властовите позиции в голямата част се заемат от нейните противници.

Същото е и с предателството на Левски. В крайна сметка и Кирил Ботев и Петър Кунчев са свидетели на събитията и дейни участници в тях (Кирил е в четата) и двамата са всъшност доста по-буйни и темпераментни и "окървавени" от братята си. Мислиш ли, че биха оставили жив, който и да е било, а ко са имали и най-малко съмнение, че е убил брат им, от който са се възхищавали и им е бил образ за поддръжание. И Петър казва, че "няма карез попот" и Кирил не прави нищо подобно, а продължава да е в добри отношения с някои от основните "заподозрени". Кирил е последният жив четник - умира 1944 г. (88 г., генерал-лейтенант), а Обретенов умира 1939 г. (на 90 г.). Тъй че е имал достатъчно време, позиция, възможност, власт и характер и ресурс да открие и накаже убийците на брат си, ако подозираше или вярваше, че е някой от четата.
цитирай
32. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Анонимус за хубавите ...
03.06.2015 17:45
Благодаря ти , Анонимус за хубавите допълнения и коментари!
Логични са! Да, 19 годишният Кирил е буйна глава Наистина няма да остави нещата така! Но не по-малко буен е бил и Апостолов Той е убит малко след това
Както и да е, от когото и да е убит Ботев, това не влияе на безсмъртието му
Приятна вечер!
цитирай
33. getmans1 - 30. leonleonovpom2 - Не се засягай, гетманс! - баси, що си мислиш, ...
03.06.2015 20:58
... че се засягам!?
Делата на Ботев показват какъв е бил, духът на тези карикатури, цялото му творчество и както сам пишеш, че посланията му достигат до Русия през Западните столици показват какъв е бил.
цитирай
34. mt46 - Поздрав!...
03.06.2015 21:15
Ботев е дал своя принос за Освобождението ни... Аз не смятам, че е убит от свои /четници/... Има и трета версия - на Стефан Цанев, - че се е самоубил... Официалната версия ми се струва най-вероятна...
цитирай
35. metlichina - Да!
03.06.2015 22:04
Поклон...
цитирай
36. get - @ 25. leonleonovpom2 "- Развесели ме , Кушел!" - И мен ме развесели мачовският опортюнизъм на ...
03.06.2015 23:04
... Кушел :))) - Пояснявам "опортюнизъм", употребявам в смисъл противоречивост а от там двусмислие в разсъждения и вярност на изводите!!

- Та на този "куфел" - пример за поведение, като на "червен кхмер" ... да му припомня едни думи на другаря Георги Кирков(1987 - 1919) ... казани след "междусъюзническата война" ?

"Съществува една отлична перспектива за ЗАСТРАШЕНИТЕ ОТ РУСКИЯТ ИМПЕРИАЛИЗЪМ балкански народи – създаването на НЕЗАВИСИМА ДЪРЖАВА Украйна, която да бъде буфер между Руската империя и европейските държави”.

Чудя се духовният събрат на "черноризците"(?), Кушел - Как ще квалифицира казаното ... ?
... от другаря Кирков? - Най-вероятно, ще го изкара със побърканата си логика(ако въобще притежава такава ? :))) .... духовен предтеча на Степан Бандера и украинските националисти, които сега е модерно, да зоват "фашисти" :))) ?!!


- Ще се подпиша с псевдоним "Майстор Гочо Зуляма" :))) ... станал прозвище - за един виден "ленинец" - Кой е той??!
цитирай
37. leonleonovpom2 - Добре, гетманс!
04.06.2015 00:16
Защото не ми е това целта!
Както се казва , целта оправдава средствата Няма значение как е постигната
Един гений знае как Обикновен човек-не!
А Ботев не е обикновен
Както писа Анонимус, Ботев се противопоставя на всяко потискащо общество Затова и не завършва учението в Одеса/ Русия/ Но това не означава, че подкрепя западните общества, защото са демократични- пример- Парижката комуна Това е заблуда,истинска, че го прави като комунист
Той може да поздравява чрез капитана на кораба Франц Йосиф, но телеграмите праща на редакции на вестници, не на Дизраели или Бисмарк, въпреки положителното по късно отношение на последния Знае, че там ще има ефект, не при политиците
Та да не спорим кои са по демократични- Руската империя или западните колониални общества Разликата идва в това, че едните експлоатират отвъдморски територии, а другата империя-собствения си народ и граничещите с него
Лека нощ!
цитирай
38. leonleonovpom2 - Поздрави и на тебе, Марине!
04.06.2015 00:28
Важно е за мен твоето мнение И аз смятам, че не Българин от четата е убил Ботев, въпреки, че не е съвсем изключено това
Какво ли щеше да стане , ако беше дочакал държавата България Огромният му авторитет, знания, възможности, сигурно щяха да го изведат начело!? Стамболов като младеж е гледал като бог на него! Едва ли е щял да тръгне срещу идола си
Вероятно е щял да заема мястото, което в политиката заема Стамболов! Ботев е роден за лидер!
И вероятно е щял да има неговата съдба!
Та, безспорно ,Стамболов е най- успешният политик на съвременна България, но знаем каква е съдбата му!
Но това са само хипотези Може би, за да е такъв сега, по - добре е , че тези хипотези не са се случили
Лека нощ!
цитирай
39. leonleonovpom2 - Здравей, Метличина!
04.06.2015 00:30
Благодаря ти!
Една , единствена дума е достатъчна наистина да се изрази отношението към може би най-великият Българин!
Тази която си написала!
цитирай
40. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
04.06.2015 00:40
Виж , това за Украйна не знаех, а сигурно не съм го забравил, едва е било писано в учебниците Не знаех, че го е казал Майстора-Гочо Зуляма
Така си е, писах го по- горе, но това не означава, че аз съм то измислил, просто го цитирам:
Крайностите по своя ефект си приличат!
Ботев със сигурност не обича руския царизъм или както се изразяват- империализъм Това даваше основание да го считат за комунист
Но в същото време със сигурност не се прекланя пред западните колониални общества- Парижката комуна за справка
Да , търси запада за гласност, но го търси сред събратята си журналисти- вестникари Знае, че те са лоста, те ще свършат работата И така и става
Лека нощ!
цитирай
41. bezistena - ЖИВ Е ТОЙ ЖИВ Е=Бог Ижуж и Богиня Диана
04.06.2015 01:37
gosho568

"Поклон!
Дано не вижда от някъде, какво се случва днес в България..!!!"

Ще те разочароваме дълбоко,млади приятелю gosho568!
Христо Ботев отлично вижда всичко,което се случва в България!

И след като те разочаровахме,ще те зарадваме по същата причина,че Христо Ботев отлично вижда всичко,и заедно с революционния си съратник,духовен събрат и генетичен родственик по линия на свещеното им династично потекло от пра...прадядо им Паисий Хилендарски–Васил Левски,са реални рационални и действителни безсмъртни Божии висши светейши служители, или казано по популярному–Светци,които в екип подготвят по Божия проект и сценарий окончателното освобождение на Българите и чрез нас и всички хора по света от робството на нечестивите изродени династи от Дуло,управляващи всички народи!

Ето светейшата визитка на Свети Христо Ботев:

ХРИСТО БОТЬОВ=Иса Трах Бог и Богиня Диана=Бог Исус Трака и Богиня Диана–саможертвен генетичен жречески потомък на Българските Богове,преминал в светейшо транспространствено служение и покровителство над Българите,без да търси никаква санкция за това от Българската църковна институция,защото Христо е Светец по силата на наследственото си Божие право и е канонизиран и ръкоположен в светейши сан лично от Исус и Мария Магдалена в присъствието на Свети Васил Левски!

Неговият Божествен произход е закодиран и херметизиран от него в култовото му прорицание ЖИВ Е ТОЙ ЖИВ Е!...касаещо както Хаджи Димитър,така и него,и което разшифроваме сега:

ЖИВ Е ТОЙ ЖИВ Е=Бог Ежуж и Богиня Диана–
потомък на Бог Исус и Богиня Диана,Мария Магдалена

ЖИВ Е ТОЙ ЖИВ Е,ТАМ НА БАЛКАНА=Богиня Мат Диана и Бог Ежуж Балка–
генетични потомци на Мария Магдалена и Исус


Поздрави,Адаш,за силното ти авторитетно Ботевско перо и Българолюбието ти!
Бъди благословен!
цитирай
42. zzz65 - Каква колегиалност с отявлени ф...
04.06.2015 02:00
kushel написа:
Каква колегиалност с отявлени фашистки мърши. Демокрацията е мека разновидност на фашизма и тук няма място за празни философии. Смърт за копелетата, а не колегиалност.
П.п. Да допълня, приятелчетата ти от горе са точно от тоя сорт меки китки, които с удоволствие са се гъзурили на турците, както сега го правят с американците, при това безплатно. Какво се чудим тогава, че сме теглили 500 години под робство. Тия педерастчета са можели да освободят Левски, да помогнат на Ботев и да се вдигнат на въстание, но те са любезни хорица, възпитани и толерантни. Плюя на всички лигави, словоблудни боклуци!

А не ли отговора точно обратното ...Защото не е нужно само сила ,а и разум ...Какво означава само силата ?Или нямахме ни една загубена битка а загубихме две войни 1 та световна и Междусъюзническа ? Защо ли ги загубихме ??Не ли заради такива герои които поставят силата над разума . А правилното решение идва чрез спорове ,защото никой Кушел не е безгрешен . Силата на един народ е в меката китка ,именно споровете ... Иван е прав истината е винаги по средата а да намерим правилно средата са нужни спорове . В спора търсеики истината може да си обидим неволно ...
цитирай
43. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Адаш!
04.06.2015 08:20
Трогнат съм!
Умувал съм и преди и напълно си прав, Ботев може да е само божи служител, така , както си го написал!
Такива хора не се появяват ежедневно, а само във върховен момент, както при него!Веднаж за цяла епоха!

Поздрави и за тебе Адаш, ти си много по-голям Българолюбец от мен и бъди благословен в благородното си начинание!
цитирай
44. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю zzz65!
04.06.2015 08:37
Прав си приятелю!
Но в случая е подходяща една , нищо че е турска , поговорка:
- Насила хубост не става, а и да става, не бива!
От това се е ръководил и Ботев, мисля ,че беше в Борован
Мъжете, които трябва да се присъединят към четата, никакви ги няма Случайно ги откриват в една плевня Побеснели, някой предлагат на Ботев да ги запалят Известно е каква луда глава е бил Ботев Но учудващо за останалите, той нарежда да ги оставят
Колкото и да изглежда правилно запалването, резултатът е щял да бъде много по-лош
Нещата трябва да се осъзнаят! Насила не става, не бива!
цитирай
45. pantaleev - leonleonovpom2
04.06.2015 09:13
Да се изкажа и аз по темата. Ботев е Велик! А пренаписването на българската история от българските русофоби e грозно, цинично и за разстрел. Това е същата глупост като това, че Левски е евроатлантик обесен от руснаци. На това ли ще учим децата? Ботев не е русофоб. Един единствен път е бил леко критичен към Русия, също като Вазов и хайде - Русия е лоша и дрън дрън.
Трябва да се гледат фактите без да се изкривяват. И Кушел колкото и да е краен е болезнено прав!
Поздрав! :)
цитирай
46. leonleonovpom2 - Здравей, Панталеев!
04.06.2015 09:36
Благодаря ти, че взе отношение!
Съгласен съм напълно с написаното
В случая, за кушел, не одобрявам нападките към някои Той може да си каже мнението и без да ги напада и то нищо няма да изгуби от това Но се измества темата от обекта, към субекта
А иначе, всичко тогава е една сложна дипломация Турция е велика сила, с позиции, Русия на своя глава не може да почне война с нея, затова влиза с договорки с останалите, Няма и как изведнъж да им наложи , това ,което иска!
Затова да се вадят откъслечни документи и договорки ида се размахват, за да се види каква е Русия е меко казано безсмислено
Русия преследва крайната цел-освобождение на България и я постига България се появява на картата като държава, това е факт! Заради войната , която води Русия!
Всичко останало са хипотези за някакъв паралелен свят
И за всичко това заслугата на Ботев е огромна!
Приятен ден ти желая!
цитирай
47. anonymousbulgaricus - Превждепишещият очевидно е дъл...
04.06.2015 11:17
Превждепишещият очевидно е дълбоко незапознат с творчеството и наследството на Ботев. И да Ботев не е "русофоб", всъшност "русофоб" е пропагандно клише, с което руснаците и петата им колона в България етикират не малко българи, защото са против официалната политика на Русия и нейните вредни отражения върху българския и не само народи. Конкретно, Ботев, изначалната му "русофобия" е по повод положението и състоянието на поробените от Русия поляци, но това е друга тема.

Както казах Ботев не е "русофоб", ако се ползват такива клишета той е "българофоб", все пак постоянно громи и е в конфликт с българския стопански и политически и интелектуален елит (вкл. и с хората, които са му помагали не веднъж в тежки моменти), църква, обществени порядки и т.н. и т.н. Това е пълна нелепица.

Ботев е действен и действащ човек на своето време, който побира в себе си и опитва да интерпретира и докосне през възгледите си всички близки и актуални проблеми на епохата през призмата на най-освновнота движеща го ценност - Свободата. И в този смисъл той критикува и се бие дори физически, готов е и не само, а направо и краде, кара се, осмива, сатиризира, драматизира, участва и никога не е безучастен към каквото и да е било действие и усещане, което е отделяло народите от свободното им развитие и политическата им свобода, така както той го е разбирал.

Все пак Европа по негово време е подчинена политически и фактически на седем държави и нито една от тях не е близо до днешните представи за демокрация и човешки права. Русия най-малко. Тъй че, не месете Ботев в съвременни проекции на натрапени ни клишета.

Той е живял и загинал следвайки своето лично разбиране за човешко поведение и свобода, което го е водило през по-голямата част от живота му - с всички възторзи, разочарования, висини и падения! Като толкова искате да го познавате - прочете го!
цитирай
48. leonleonovpom2 - Да, , Анонимус, Ботев е герой на в...
04.06.2015 15:12
Да ,, Анонимус, Ботев е герой на времето си, но това не означава, че не е актуален днес!
За демокрация тогава не може да се говори и не съм много убеден, че Русия заема последното място в класирането
И ако е така, то е в разликата на империализма-в Русия-вътрешен, в рамките на държавата , при останалите -външен - извън територията на метрополията Не съм убеден ,че колонизираните цветни живеят при по-добри условия от поляци и фини например, даже съм сигурен в обратното Не оспорвам написаното от тебе, ни най- малко, но нравите общо взето са еднакви навсякъде в това отношение - тогава
Ботев познава Русия отблизо, живял и учил е там Западът не познава, освен от пресата Ето, срещнал се е с брата на прадядо ми, да разбере от свидетел как стоят нещата там Така че оценките му са Русия и Запада са на различна основа
Но това не означава, че ум като него не може да направи все пак приблизително точна оценка

Но, ти го писа пръв и това е абсолютно вярно, той е борец срещу всяка система потискаща свободата Има явно резерви и към запада, но вярва на печата на запад, там в редакциите на два авторитетни вестника праща телеграмите си, не на Дизраели например
Явно преценя ,че демокрацията там е в печата...

Това , което става след него в Берлин е грешка Тя е повторена в Ньой и резултатът не закъснява- ВСВ
Слава богу, отчетена е от дипломатите и в Европа не е повторена след ВСВ
Но Англия си я повтаря- в Близкия Изток, в Индустан, това произволно чертане на граници и определяне на държави В резултат - множество войни за доначертаване на граници Не знам , не мога да определя причината само като злонамерена и сигурно не е, но резултатите не са добри
Това е извън темата , но е във връзка с "добър" и "лош" Няма само добър и лош-Някъде по средата е мярката
цитирай
49. pvdaskalov - Привет, Лео!
04.06.2015 15:39
Само лъвски рев може така да разтресе джунглата! А зарята и гърмежите се извисиха над Балкана и стигнаха връх Ботев.
Поздрави от родния град на Поета!
П и е р
цитирай
50. leonleonovpom2 - Благодарности, Пиер!
04.06.2015 15:56
Винаги когато съм бил в Калофер или минавал край него, благородно съм завиждал на живеещите или имащите достъп до града на Великия Ботев!
Желая ти здраве и творчески успехи!
цитирай
51. get - Да се изкажа и аз по темата. . . . И К...
04.06.2015 18:54
pantaleev написа:
Да се изкажа и аз по темата.
...
И Кушел колкото и да е краен е болезнено прав!
:)


"Дурак и старая кокетка - все равно:
Румяны, горсть белил - все знание его!... "

от М. Лермонтов


- А това писано от Евг. Баратински - приляга точно, за "случая Кушел"?

"В восторженном невежестве своем
На свой аршин он славу нашу мерит;
Но позабыл, что нет клейма на нем,
Что одному задору свет не верит.
Как дружеским он вздором восхищен!
Как бешено своим доволен он!
Он хвалится горячею душою.
Голубчик мой! уверься наконец,
Что из глупцов, известных под луною,
Смешнее всех нам пламенный глупец. ... Най-смешен е за всички (нас), тоз "пламенен Глупец" ? :))))

- Та още един път да ни обясните "Рantaleev" - след като вече се опитахте да "вземете думата" - Що искахте да ни кажете?
цитирай
52. pantaleev - get
05.06.2015 09:50
Какво искам да кажа ли? Пич да не би да си слабоумен?!? Казах ясно и точно, че Ботев не е никакъв русофоб - това са измишльотини на такива като теб които мразите Русия и целувате западни задници - сега светна ли ти лампичката. Връщам ти "поздрава" с една хубаво съвременно стихче за такива като теб :


За окошком дождь и град. Это Путин виноват!
Кошка бросила котят - Это Путин виноват,
Зайку бросила хозяйка - Кто виновен, угадай-ка!
Вот кончается доска У несчастного бычка,
Наша Таня громко плачет - Рядом Путин, не иначе!
Свет погас, упал забор, У авто заглох мотор,
Зуб здоровый удалили Иль залез в квартиру вор,
Не понравилось кино, Наступили вы в говно…
У любого катаклизма Объяснение одно…
Знает каждый демократ - Это Путин виноват!
Кто вчера в моём подъезде Лифт зассал до потолка?
Мне, товарищи, поверьте- Это Путина рука!
Я поймал по пьяни «белку» - Это Путина проделки!
Куча под столом говна. Это Путина вина!
Засорился унитаз - Это Путина приказ,
Накидал туда бычков, Воду слил - и был таков!
По ночам бельё ворует, Стёкла в нашем доме бьёт.
Пьяным во дворе танцует. Это Путин - обормот!
Нет спасенья от злодея! Матом пишет на стенах,
Изломал кусты в аллее. Это Путин - ох и ах!
Либерала дождик мочит - Путин весело хохочет.
Затопило вашу дачу? - Это Путин, не иначе!
Вас гроза в пути застала? - То рука Кремля достала.
Холод, ветер, снегопад - Снова Путин виноват.
Сносит крышу ураганом? - Это Путин мстит баранам.
Шторм, цунами, наводненье? - Это Путин, без сомненья!
Ливень, оползень, циклон - Виноват конечно он
Сель, лавина, камнепад? - Ясно: Путин виноват!
Смерч, тайфун, землетрясенье - Нет от Путина спасенья!
В темя клюнула ворона? - Это -юный друг ОМОНа.
Пчелы, осы жалят вас? - Это путинский СпецНаз.
Видишь этого шмеля? - Он на службе у Кремля!
Если верите в такое - Это просто паранойя!


П.п - Леоне извинявай за острата ми реакция, но бях провокиран ;)

цитирай
53. leonleonovpom2 - Здравейте , приятели!
05.06.2015 13:21
Разделяй и владей!
Тази стара Римска формула умело я прилагат нашите управляващи Докато ние се караме, смятайки, че оправяме света, те трупат банкови сметки по света и у нас/ по- малко/
Спомням си една много хубава карикатура от 1980 година в някакво френско издание Докато Хомейни, иранския аятолах и американския президент си разменят крошета в Иран, в съседен Афганистан се разхожда блажено Брежнев и се наслаждава на аромата на пустинна роза
Какво ли цвете миришат "нашите" политици ?
Не се знае, но със сигурност е с много силен аромат!
Пада ни се!
Пусти Ботев за тях!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9136549
Постинги: 1348
Коментари: 29644
Гласове: 102594
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031