Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2015 20:36 - Светещите очи на цар/ крал/ Самуил
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 13579 Коментари: 46 Гласове:
41

Последна промяна: 10.06.2015 09:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Крал, защото крал Жан/ Калоян , Йоаница/ в писмо до папата споменава , че неговият родственик и предшественик Самуил , също е получил титлата си от папата...

Сега,  целият шум около този заслужил владетел е предизвикан от едно събитие, което не е определящо за заслугите му,  напротив! Злепоставящо е! Въпреки, че за поражението при Ключ решаваща роля изиграват и византийското коварство... и предателството, без да посочваме чие
Самуил достойно се бори с варягския / или варангския/ наследник Василий! Близо 40 години!
Казват,  че Василий, загубил любовника си при поражението при Траянови врата/ до Ихтиман/ дал обет, че няма да се жени,  докато не срази България Явно е бил луд, както полудява и друг способен император векове преди него - Надриан, когато любовникът му Антиной се удавя в Нил И общо взето омаскарява най- значимото императорстване на Рим! Но все пак е признат за способен и добър император

Та , ако трябва да се почита Самуил, то е за победата му  при Траянови врата! Не със смъртта и  със загубеното сражение преди 1000 години?!  Но това е  в следствие на нашият нихилизъм...Търсим героичното,  където го няма, а където го има...го подминаваме!
Самуил е достоен за уважение Плюс това е и джентълмен Той свършва това, което хората от рода му, преките престонаследници не успяват да свършват- Роман и Борис  ІІ
Но когато , след перипетии Борис ІІ се озовава при него, той доброволно  му отстъпва трона си -  по право е негов!  Въпреки, че продължава да върши работата му
Та Самуил е заслужил, въпреки всичко владетел и респективно - заслужава почитта ни!

Случайно станах свидетел на сутрешното интервю на скулптора Хайтов-син на Николай Хайтов по БТВ-2

Привлече ме нехайното му държане-ръце в джобовете и все едно ,че не присъства, някъде другаде е  Както реално не присъстваше и дясната ръка на Б.Д. -  зам . кметът на София - Чобанов, който е и историк при това.  Неговото отсъствие пък си беше бягство Като си против нещо, най- добрият момент е този, да демонстрираш това  в  предаването по телевизията Но той е зам- министър, може ли обикновен човек да учи някой, роден научен?!
Иначе е двусмислено - хем си против, хем не, след като не смееш да демонстрираш защо си уж против! Така излиза!

Но да коментираме светещите очи на владетеля Чудя се и на Хайтов, не можа да даде смислено обяснение , защо светят очите,  като че ли е взел идеята от някъде,!?
Или просто е имал под ръка светещи диоди! Въпреки , че изтъкна, че такова чудо се прави за пръв път в света
Чудо е сериозно, не е  присмехулно

Аз например,  никога не бих могъл да направя такава скулптура, не само защото не съм и скулптор!  Не и   затова ,че царят вместо жезъл носи патриаршески кръст. Но пък  веднага бих обяснил,  защо очите на владетеля светят
Иначе заслужава поздравления  идеята и алегорията в нея, още повече, ако е  пък неосъзната!

Очите на Самуил светят, защото символизират огъня в очите  на ослепените му , против всякакви военни правила войници!!!!
Чувствителният владетел не може да понесе това и умира
Смъртта му е причина и за поражението на Българското царство или империя, както го наричат на запад!



                                                             ДОПЪЛНЕНИЕ

Светещите очи на Самуил съдържат чудесна символика! Учудващо е, че авторите не   я    виждат!? 
                                                Явно получениат ефект е случаен!




Гласувай:
41


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. panazea - Битката при Щипоне трябва да се изучава като връх
08.06.2015 22:08
във военната тактика ! Изобщо всичко за Самуил трябва да се прочете наново !
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Панацея!
08.06.2015 22:54
Ти си доказателството, че жените разбират от военно дело и , че войнствените амазонки не са само хубава измислица!
Шегувам се, разбира се, Самуил по много параграф е достоен за уважение, включително и за това ,че е добър пълководец!
Мен лично най-много ме удивява нещо, което сега с лупа да търсиш, не можеш да го откриеш
Гледаш някой, на две магарета слама не може да раздели но се натиска да управлява И докопа ли властта, все едно с кръв я е взел! Никому не я дава!
А Самуил отстъпва короната веднага на Симеоновия внук, като продължава да прави това, което и преди е правил - да управлява държавата и да води военните действия
цитирай
3. germantiger - ...
08.06.2015 23:22
Лично аз винаги съм "гледал" на Самуил като на провал, а на Василий като на забележителен лидер (но и на няколко около него).

Някой бил казал за негов любовник ?!
За кой ли не е казано какво ли не, за българите също, е и - истина или неистина?
Впрочем дори да е така - какъв е проблема, това го прави по-малко велик или по-малко победител?

Впрочем за Александър също се ГОВОРИ, но няма нито един извор който свидетелства за бисексуалност в Александър Велики, в изворите има само един и той е хетеросексуален, а и педал да те скъсва от бой някак не е много мъжки (не теб лично), разбра ме.

Вчера дори попрочетох идиотиите, че трибалите били Александър при положение, че той здраво ги мачка (с извинение за свободната лексика), но се въздържах да коментирам - бях зает приятно вчера.

...

Владетеля трябва да се изправи, да се бие и да отмъсти - така го разбирам аз, да се разчувства без да побеждава право няма!
цитирай
4. germantiger - ...
08.06.2015 23:31
Аз гледам "ретро" на лидерите, а именно за мен велик е Симеон, Крум, Тервел, велик е макар за мен не колкото първите Иван Асен 2, Калоян... Самуил заради края му и пораженията (не едно и две) никога не съм имал в предпочитанията ми.

Подобно грамадни в победа са генералите Вазови - Георги и Владимир - Одрин и Дойран, ГОЛЕМИ СА, но Радко Димитриева не, защото на руска служба е смазан като командващ и после позорно свален от руския цар заради погрома му.
цитирай
5. leonleonovpom2 - За Василий слуховете се подхранват ...
09.06.2015 00:34
За Василий слуховете се подхранват от това, че никога не се жени От всички Европейски дворове го искат за жених, но той отклонява поканите Бил е представителен висок, хубав А, че има връзка с викингите идва от това ,че е русокос, с къдрави коси и сини очи, такъв го описват
А иначе, без да оспорвам качествата му на пълководец Германтигър, това с военнопленниците е нарушение на правилата И тогава спрямо военнопленниците се е процедирало така-обикновените войници се обезоръжават, задържат се известно време и се пущат За висшите чинове се водят преговори Това да ослепиш хиляди войници си е почти убийство и чиста диващина
Може да не са били 15 000 , оспорва се, защото се изисква лекарски надзор, за да не се инфектират раните, но е факт, не е измислица ослепяването
Не, не е в стила на рицарството, гадно е
Затова е наречен и Българоубиец
Лека нощ!
цитирай
6. born - Да се абстрахираме от патриарше...
09.06.2015 09:40
Да се абстрахираме от патриаршеския жезъл, короната на Ищван и други неприемливи неща по паметника. Самият факт, че паметникът обезсмъртява български велик владетел е значим и стойностен. Би следвало да се реализират паметници на всички значими български владетели. А изкуството е такова явление, че всеки запознат с принципите му може да намери несъответствия и кусури, в зависимост от своите пристрастия. Ето например уважаваният от мен Тигър е в състояние да отрича Радко Димитриев само затова, че е бил на руска служба
цитирай
7. syrmaepon - Владетелят умира от скръб и няма ...
09.06.2015 10:09
Владетелят умира от скръб и няма нищо по-велико, а на всичкото отгоре тя би изразила най-точно чувствата ни към Македония. Но за да се сътвори такава склуптора безспорно се изисква голям талант.
Статуята по телевизията повече ми напомня на Призрака /на стария крал/ с който Хамлет разговаря и който го призовава да отмъсти за смъртта му.
цитирай
8. mt46 - Поздрав!...
09.06.2015 13:37
Повечето отзиви за паметника са положителни. Има и критикари, подигравачи...
Допада ми мнението на М. Карбовски:
http://www.lentata.com/page_7355.html
"Абе защо, мамка ви, имате нещо против паметника на Самуил? Кой ви плаща за това или ви е ухапала бясната муха?

Защо, мамка ви, всеки ден правите анти-български неща и изказвате анти-мнения на човешката, житейската и математическата логика?

Защо зомбирате света ни, така малък и крехък, съсипан от свои и чужди?

Защо в България сте от турците по-турци, от американците по-янки и от педалите по-криви?

Майките ви български ли са или са произведени от Нестле? Коя корпоративна кучка ви роди, че изоставихте приличието да не плювате по всичко, което е безценно и надписано от историята?

Защо все сте на страната на кученцата, а не сте на страната на изядените от кучета?

Защо се упражнявате върху правата на престъпника, а стискате зъби и език за правата на унижените, оскърбените, смачканите, малките, немодерните, ние, малкото, останалите?

Защо се увълчихте срещу руснаците и се влюбихте в Америка, а сте подай-гъзец на турците?

Как така Путин ви е удобното чудовище, като имате за съсед цял Ердоган?
Как се биете със своите всеки ден и се правите, че поганците не са на прага ви?
Какви интелектуални пожари гасите, докато „Ислямска държава” краде душите на пазарджишките цигани и прави жените им забулени робини, каквито никога не е имало по тези места?

С кои призраци воювате, докато къщата ни общата гори и за кого обзавеждате толерантната си стая?

За кого постилате това легло, докато децата ви спят в тръните на самотата и безхаберието, и свинщината, и безбожието?
Къде смятате да живеете, когато разградите двора? От милостта на чуждите?
Но чуждите милост нямат, толкова, колкото ние имаме предателство.

Време разделно е. Българите живеят зарад червото си, чужди ни управляват.

А малкото свестни у нас считат за луди, докато покварените месии на лъжата подменят кръвта ни..."
цитирай
9. mt46 - http://chitanka.info/text/4989/14
09.06.2015 14:08
"... Самуил дигна глава, погледна по-нататък — те бяха много и всички в една мъка, един и същ глас, един и същ вик отправяха към него:

— Царю, помогни ни…

Те се бутаха, клатеха, въртяха глави, търсеха него.

Те бяха гладни, дрипави, студеният вятър пронизваше разголените им, посинели, почернели, мършави меса. Войнишкото им облекло висеше на дрипи и късове — разтеглени ризници, откачени железни раменници, наколенници, килнати шлемове, доколкото мнозина още носеха върху себе си такива части от желязното войнишко облекло, а сега стояха по тях като на присмех и те приличаха на жалки войнишки подобия, на смешно преправени войници. И тия страшни дупки вместо очи, тия гноясали рани, следите от кървави сълзи по лицата им… Това бяха неговите войници, ето на какво приличаше сега войската му. При него бяха дошли войниците му, него бяха дошли да потърсят. Те бяха вървели след него по всички краища на царството и вън, по ромейска земя. Никъде не бяха го изоставили тия проклети мърморковци. Заедно бяха гладували и жадували, заедно бяха проливали кръв и бяха мрели в битки и по пътищата. Не бяха го изоставили те като неговите велможи, като роднините му. А техният дял винаги е бивал най-горък. Ето и сега. Очите си бяха дали, светлината си. И пак при него бяха дошли, него да потърсят, а как ще им помогне той, техният цар, накъде ще ги поведе отново? Ето докъде ги бе довел той…

Той ги гледаше с широко разтворени очи, дигнал високо глава да ги види още по-добре, да ги види всичките, до най-последния между тях, най-нещастния между тях. И дълго стоя мълчалив и неподвижен, само вятърът подухваше дългите му бели коси. Сетне колената му започнаха негли сами да се присвиват, той се приведе и двете му колена отеднаж тупнаха върху влажния пясък. Поклони се царят ниско, на колена пред ослепените войници, и промълви най-добрите думи, които можеше да им каже:

— Деца мои, синове мои… Войници мои добри, войници мои храбри, народе мой…"

/Д. Талев - "Самуил"/
цитирай
10. anonymousbulgaricus - Както писах в другия ти пост - при ...
09.06.2015 14:11
Както писах в другия ти пост - при Ключ няма предателство, обходът си го прави пловдивския стратег, като за три дни преминава през Беласица и идва в гръб на стената, която бранят българите.

Второ - няма сигурно свидетелство, че Самуил е участвал по какъвто и да е начин в битката при Траянова врата, която му се преписва в обратен знак и по "логика-аналогия" и защото така изглежда трябва да бъде. Въобще не ясно къде точно се намира той - архитектурата на сражението, защитата на Сердика и победата над Василий си е дело на Арон, който е и глава на фамилята и не случайно Василий напада него.

Борис, както и другите двама братя мистериозно загиват, а третият съвсем официално Самуил си го убива барбар с невръстните дечица - към идването на скопеца Роман, той въобще не е "владял България", първоначалната му позиция е в "тила" - Видин, а след това, явно Арон го натоварва с повече задължения, вкл. и с опеката на цар Роман. (той и патриархът си резидира в Сердика при Арон, което е съвсем ясен знак за йерархията в семейството). Тъй че нищо не е "отстъпил на Борис II", а "глухият и ням граничар" е чудесна епитафия на този владетел и вход към другия.

Между другото, след убийството на Арон, основните "успехи" на Самуил са в оплячкосването на мирни градове без никакъв стратегически и военен смисъл и яденето на бой от Василиевите военачалници с една единствена спечелена полубитка при Солун, където е пленен бъдещия му зет Ашок и убит баща му - дука на Солун.

Той отсъства от всички важни сражения - при Видин, при Скопие (където Роман е пленен и това му позволява да се провъзгласи за цар), Плиска, Преслав, Дръстър, Воден, Сервия, Перник и т.н., докато различните воеводи и местни управляващи правят чудеса от храброст и бранят успешно териториите изоставени от царя си и в крайна сметка принудени да капитулират или пък успели да го прогонят временно.

Калоян никога и никъде не е Жан, а споменаването на Самуил си има съвсем ясна дипломатическа логика! Паметникът е нелеп!

цитирай
11. apollon - Нека само да не правим еклектика от ...
09.06.2015 14:14
Нека само да не правим еклектика от две несмесващи се неща- не може историческа личност и нейната статуя да бъдат превръщани в цирков експонат на Дисниленд . несериозно е, вулгарно е, безпринципно и просташко е, нецензурно и най-вече неграмотно е. Против съм подобни изгъзици
цитирай
12. anonymousbulgaricus - И понеже ще тръгнеш да спориш с мен, ...
09.06.2015 14:18
И понеже ще тръгнеш да спориш с мен, кое как било и как не съм прав и що му било трудно, пък как тъй не бил при Траянова врата и т.н., ей на, предлагам ти да поспориш със св. Паийсий Хилендарски (който очевидно не е чел късната и не особено внятна апологетика по повод на Самуил). Да, светият Паисий не винаги е точен във фактите е много прав в съжденията:
Св. Паисий Хилендарски "... Докато бил в началото почтителен към Бога и светците, и Бог му помагал. После се развратил и Бог го изоставил. Подигнал се със завист срещу своя род и царското семейство и избил цялото семейство. Оставил само Йоан-Владислав, син на неговия брат. Гръцкият цар Никифор Урания се повдигнал с войска срещу цар Самоил, надвил и го ранил в сражението. Той се върнал в своя дом и пуснал гръцките господари, които били заробени от началото във войните. Дал на гръцкия генерал Азот своята дъщеря за жена и го накарал да отиде в Дураца или Добруджа. Онзи се качил на един кораб и побягнал в Цариград. И назначили го магистър. Отново Никифор Урания тръгнал с войска срещу България и отнел няколко града от Самоил. Гърците отишли срещу Скопие и Сърбия, Самоил тръгнал срещу Едрене и го разорил и запустил. После се запътил с войската си срещу Скопие, но гърците някак го обсадили и сразили войската му. Поробили много българи и поради голямата злоба, която отначало имал към Самоила и към българите, цар Никифор извършил нечувано от века мъчителство — извадил очите на 15 хиляди българи и на сто човека оставил един с едно око да ги води, и така ослепени ги изпратил на Самоил. Когато толкова народ дошъл при цар Самоил и той видял българските мъки и поругание, веднага се разболял от сърдечна болест и след късо време умрял. Така Самоил заради проливането на невинна кръв, когато избил своя царски род, прогневил много Бога и Бог изпратил гнева си върху него и върху цяла България и ги предал в гръцки ръце за много време, както ще се каже."
цитирай
13. leonleonovpom2 - Да Борн, така е!
09.06.2015 14:52
Значим наш владетел е, редно е да се отбележи!
Французите например съхраняват саркофазите на почти всичките си крале - хубави, лоши, значими или не
Доколкото знам, Радко Димитриев прави бляскава кариера в Русия, някъде около 18-та година следите му се губят Но в тези времена това е нормално
Поздрави!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Сирма!
09.06.2015 14:58
Права си, но и авторът има право- творческо виждане...
Не, не защитавам скулптурата и на мен ми се вижда сбирщайн, но не мен са определили за автор Предполагам, че има задание, минала е през съвет за одобрение, оценили са я...
Пък знае ли човек, Чобанов има поведение на човек, току що научил
В България всичко е възможно!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Марине, за хубавите коментари!
09.06.2015 15:04
Разделяй, да владееш и тука е вкарано в действие
Наистина , има по значими царе, с големи постижения, но въпросът не е ,защо на Самуил се прави паметник, а защо на тях липсва и не са почетени
Хайде, ако за социализма има оправдание, че не се вместваха в партийната идеология, нямаше как/ с изключение на Ивайло/ да бъдат партийно обвързани, то 25 години не е много ясно какво пречи?
Впрочем излишен въпрос, пречи всичко това, което 25 години пречи на България да стане това, заради което уж стана промяната
Приятен ден!
цитирай
16. kbalenciaga - Типично в стила на Червените олигарси "Разделяй и владей"
09.06.2015 15:08

Отново противопоставят българите по този просташки начин.
Ама като има толкова много хванали се на тази Въдица - "Наще" на "Ваще" без да мислят, водейки се от емоциите, ТАКА ЩЕ Е!

Тези, които защитавате този "паметник" на цар Самуил, първо да ви питам.
Вие слепи ли сте???

Не виждате ли колко е неадекватен, против всякакви естетически, исторически и чисто психологически принципи този паметник???

Наведена глава, светещи учи, унгарска корона, неадекватен скиптър... и още, и още!

То бива, то може, ама това вашето МИНАВА ВСЯКАКВИ ГРАНИЦИ!!!


цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Анонимус!
09.06.2015 15:27
Не съм правил специална справка за Самуил, написал съм това, което зная от години Мисля, че местен жител беше показал обходен път, затова говоря за предателство Но това го има и другаде по света
Има неясноти около царуването на Самуил, така е, но пък защо да го зачеркваме
Наистина, вместо да започнем с Аспарух, Тервел , Крум, Симеон, Асеневци.... , ние се хващаме за Самуил, който има образа на мъченик
Измъчена нация сме, от там идва това!
Пълководски качества има сина му Радомир, жалко ,че е управлявал малко Така като изреждаш нещата, струва ми се, че имаш право относно тези му качества, за Самуил става дума Но все пак, участвал е в битки, раняван е / както и Филип е раняван/, по това е разпознат ,че саркофагът е негов

Що се отнася до Калоян, Шарл Дюканж, френски историк го нарича крал Жан Историята на Дюканж предшества тази на Паисий за България и по всичко личи, че той, Паисий я е ползвал, вероятно дотолкова, колкото му позволява езикът

В кореспонденцията си до папа Инокентий, който иска доказателства от Калоян , че има родство с предишните царе, той, Калоян споменава Самуил, че е от рода му и ,че и той също е получил корона от папата
В отговора си, папа Инокентий отговаря , че са проверили в регистрите на Ватикан и написаното от Калоян се потвърждава в тях Зато ва получава корона и църковен кръст
Сега, не искам да правим произволни тълкувания, това е написал светият отец, да не коментираме повече нещо друго
Приятен ден!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Извинявай, Аполон!
09.06.2015 15:39
Неволно съм пропуснал реда!
Съгласен съм с оценката ти, но не ние решаваме кога и как
Единственото право , а и то е съмнително , което имаме е да изкажем мнение
Не искам да съм краен, но както всичко останало у нас, в съвременна България и това явно се решава силовашки- с лакти и натискане На някой е хрумнало да е оригинален и тръгва напред, със зъби и нокти Ами Благоевград, ако беше станал Самуиловград - град цар Самуил вече си имаме, по- хубаво решение ли щеше да е?
Имаше кръгла годишнина от смъртта на друг наш, велик владетел, доказан-Крум!
Като зачитаме само такива трагични събития, защо беше ,меко казано подминато/е, не съвсем , скромно отбелязано беше все пак/ това ?
Приятен ден!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей,kbalenciaga!
09.06.2015 15:50
Този паметник с национално значение сигурно минава през някаква оценка, художествена , творческа, преди да му се даде зелена линия
Противоречива фигура е Самуил, едва ли, особено при нашия характер , ще получи еднозначна оценка
В едно съм сигурен, владетелите ни трябва да имат паметници, символизиращи времето през което са управлявали!
А относно точността и качеството, да си отварят очите, тези които отговарят и да имат позиция
Не като Хайтов, да не може да даде смислено обяснение за светещите нощно време очи Имало такива диоди?
Излез с ясна позиция и я защити
Или пък зам. кметът Чобанов, историк!?
Той сега ли научава за този паметник или сега е разбрал ,че има пропуски? Та бяга от " полесражението"!
Приятен ден!
цитирай
20. anonymousbulgaricus - Има достатъчно преки свидетелства ...
09.06.2015 16:48
Има достатъчно преки свидетелства за това как е наричан Калоян от латиноезичните, за да се опираме на Шарл Дюканж - във всички извори си е записан вкл. и в писмата на папата, с които първо се обръща към него като благороден мъж, после като рекс, а накрая и като император.

Както казах, ако търсиш родовата връзка - Паисий я е описал - според него Радомир е жив, избягал е във Влахия и Асеневци са негови потомци. Но, ако имаше някаква пряка родова връзка между царските родове - то Калоян и братята му много преди това биха я написали. Те са достатъчно образовани и начетени. Калоян не случайно прави препратките първо само към короновани български царе каквито са Петър, Самуил, Симеон (и други) и то всички преди великата схизма.

Т.е. той търси връзка към българският империум и правото на българските владетели (осветено и от двете курии - патриаршеската и папската преди схизмата) към императорската корона, защото ако искаше да бъде едно кралче просто - въобще нямаше да му е нужно нищо подобно - най-малкото малко преди него унгарските владетели стават "крале", а малко след и сръбските - без нуждата от доказване на каквито и да е било права или родства.

Инак, раняван е Самуил е със сигурност един път в битката при р. Скафида, но същият сюжет се повтаря при Скилица и за Скопие, а при продължителя на Георги Монах и при Струмица (все го изненадват и все Гаврил Радомир го спасява), за Скафида версията е, че се крият сред труповете - и двамата ранени и след това Гаврил Радомир го изнася и прибира, преди на сутринта ромеите да са почнали да претърсват и ограбват убитите. Но, това не е необичайно в този период владетелите са с войската си, а чат пат им се налага да влизат и в битка.

Инак, онова за предателството е по романа на Талев - при Ключ. Хубавото на този период е, че осветява каква мощна империя е била България, а не нелепото поведение на калпавия й владетел в случая.
цитирай
21. anonymousbulgaricus - За Гаврил Радомир и Йоан Владислав - ...
09.06.2015 16:57
За Гаврил Радомир и Йоан Владислав - имали са качества и вероятно в друго време от тях би станало интересни владетели. Все пак - описанието за първия, е че е бил по-добър от баща си в боя и по силен и дързък, но ума му не го слушал много. И не случайно така лесно е свален от престола си, а големите воеводи подкрепят Йоан. За него пък, след като се разправя с конкурентите от самуиловото коляно - Радомир и Йоан Владимир, се случва тази странна смърт при Драч (почти същата, като на чичо му Моисей при Сяр), но точно тогава българите за последно разбиват армията на Василий и го принуждават да се оттегли ... Тъй че сбъркана работа или твърде много случайност или нечия подходяща ръка.

Между другото начина, по който е ослепен Ивац и е убит Сермон са показателни за дързостта и вероломството, на които са били готови видни ромейски велможи - рискувайки и живота си, за да се разправят с българите, но и за силата на тези български такива, които и без силна царска власт, оставени сами на себе си способни да се противопоставят дълго и ефективно на цялата имперска машина на Василий - затова и писах, че точно този период и точно нелепото поведение на Самуил, осветява силата и стойността и организацията и потенциала и жизнеността на империята създадена най-вече от Борис, Симеон и Петър, но и наследена и развита като христианска държава и хомогенна средновековна нация от техните предшественици от Кардам и Крум натам...
цитирай
22. germantiger - ...
09.06.2015 20:00
6. born - Да се абстрахираме от патриарше...
09:40
Да се абстрахираме от патриаршеския жезъл, короната на Ищван и други неприемливи неща по паметника. Самият факт, че паметникът обезсмъртява български велик владетел е значим и стойностен. Би следвало да се реализират паметници на всички значими български владетели. А изкуството е такова явление, че всеки запознат с принципите му може да намери несъответствия и кусури, в зависимост от своите пристрастия. Ето например уважаваният от мен Тигър е в състояние да отрича Радко Димитриев само затова, че е бил на руска служба

...

Или не четеш внимателно какво пиша или манипулираш или ти самия си заслепен, а виниш мен?!

Нямам проблем с руската му служба, оставил е България и се е бил за Руската империя и НЕ наричам това предателство забележи.

Имам "проблем" с това, че смлян буквално смазан от Макензе4н-баща - позорно, трагично полагайки стотижи ПОВТАРЯМ СТОТИЦИ ХИЛЯДИ ЖИВОТИ НА РУСКИ ВОЙНИЦИ и за това е с писмо позорно свален и обвинен.

Не приемам бити накадърници, това е. Кадърен или успешен в началото и жалък неспособен на финала и не иде реч за поражение или за грешки, а за размера му, за начина...

Наполепн от 1815 също не е Наполеон от 1805-1807, при Лини е жалък независимо от местаната победа той "съедниява" две провтивникови армии вместо да ги бие почасти и на смърт в разгром, при Ватерлоо той е нерешителен, НЕ Е ОНЗИ НАПОЛЕОН С ФАКЕЛ В РЪКАТА БУТАШ АРТИЛЕРИЯТА ПРИ ВЪРХОВЕТЕ НА ЛАНДГРАФЕН-БЕРГ, онзи Наполеон от 18 юни 1815, не е колоса който ок. 10 години преди това крещи активите, активите витессе (не занм как се изговаря на френски)...

Радко Димитриев е български герой и руски пораженец, тук успява, но там се проваля - неговата е вината за едно от най-грамадните руски поражения през ПСВ, не на руснаците, а негово най-вече. Може да загубиш като Наполеон 1815, да си бавен в разгръщане, но пред твоето име врага да се парализира и отстъпва... да загубиш като Димитриев е позор, погром и разгром.
цитирай
23. leonleonovpom2 - Българският крал Жан- един връх в историята ни
09.06.2015 20:16
Това е в предишния ми блог , където единствената разлика в името ми е , че липсва двойката
От 18.12 . 2013 година е
Там съм описал и автора Шарл дю Канж или както го изписват Шарл Дюканж
Видях ,че няма коментар от тебе, явно си го пропуснал
Лично аз намирам разлика между Дюканж и съвременниците му Той е по- скоро съвременен историк, отколкото средновековен, чужди са му свободните съчинения
Хубаво напомни за унгарските крале Те са основни противници на Калоян да получи корона от папата Пишат му гневни писма,на папата, че е узурпатор, взел е тяхна територия и не заслужава корона
Но папата скръцва със зъби на унгарския крал, казва му да преглътне и толкова!
Калоян си е фактор от Европейска , а оттам и от Световна величина, всичко говори за това
Може и да съм пристрастен, не го отричам, но най- голямото ни военно величие е именно при него
Папата се държи с него като с блуден син, съгрешил, но не заслужаващ наказание.
Ромеите го молят да стане император, с уверения, че няма да му правят мръсни номера, ще му се подчиняват безусловно!
Познавам човека открил пръстена му Надписът ме смущава, имам чувството ,че е от преди 100 години, но той се кълне ,че е от средновековен гроб Скелетът е на човек, измерили ръста тогава- 1,97 см, отговарящ на описанията
Къде е паметникът на Калоян?
Та той е признат от цяла Европа, тя се е съобразявала с него!
цитирай
24. gosho568 - Щом става въпрос за символика, р...
10.06.2015 00:09
Щом става въпрос за символика, редно е й да бъде спазена, според мен! Утре, мисля да отида, да го видя този толкова скандален паметник на цар Самуил... Поздрави!
цитирай
25. leonleonovpom2 - Здравей, Георги!
10.06.2015 00:31
Би могло да се даде такова тълкувание на не одобряващите
Аз лично бих приел него, а не някакви технически ефекти, защото тогава наистина става кичозно!
Лека нощ!
цитирай
26. anonymousbulgaricus - Казвам, че Калоян не е "Жан...
10.06.2015 09:31
Казвам, че Калоян не е "Жан", папата съвсем ясно си го нарича както му е името, Жофроа дьо Вилардуен, Робер дьо Клари, Никита Хониат и т.н., всички писали за него и познавали го, а и собствените му писма са налични.

Не оспорвам значимостта му. Никога не е бил крал, нито е приел кралската корона, пратена му първоначално от Инокентий. Не за това се бори и не затова се позовава на връзките, които България и българските християнски царе са имали с Римската курия преди великата схизма. Ако му трябваше кралска корона, въобще нямаше да се водят тия разговори - щеше да я получи по същия начин, по който я получават унгарските и сръбските крале, солунският крал, чешките, полските, английските и т.н. крале преди това.

Разликата е много, много съществена - Самуил също е император, а не крал и в това никакво съмнение няма. Въпросът с коронацията е малко неясен, дали става преди или след 1000 година, но при него се прави една промяна в инвеститурата, която предходните ни царе носят друга, ама това е съвсем трета и непозната материя и недискутирана, която създава въпроса защо имаме титлата "цар" и от къде идва и каква и кога се появява разликата между българските василевски и българските царе. Сложен и незапочнат разговор в историческата ни наука.

цитирай
27. leonleonovpom2 - Така го нарича Дюканж- крал Жан Ч...
10.06.2015 09:42
Така го нарича Дюканж- крал Жан Често се споменава и принц
Твърди ,че е получил корона и църковно знаме
Когато Бодуен иска да предаде царството си в отговора към него му казва , че той е признат- Калоян, от папата, от когото е получил корона и знаме , земите му временно са били отнети от ромеите, но той законно си ги има от дедите си, докато той Бодуен е узурпатор и САМОЗВОНЕЦ - ИМПЕРАТОР
Така че кралската корона от папата е дипломатически ,много предвидлив ход
Тя му трябва заради натрапника Бодуен Калоян не иска да воюва с него, но се подсигурява, ако това стане
И тази корона и това знаме свършват чудесна работа !
Така ,че се пропуща тънката дипломация на Калоян
Воин, велик владетел, дипломат!
цитирай
28. anonymousbulgaricus - Шарл Дюканж е автор от 17 век, какво ...
10.06.2015 10:04
Шарл Дюканж е автор от 17 век, какво общо има неговото "Жан" и авторовата му интерпретация със събития започнали да се случват още през 12 век, преди Калоян да стане цар, когато братята му искат признаване на царската - императорска корона още от Фридрих Барбароса.

Още повече, Дюканж въобще не е чел нито цялата кореспонденция на папата по въпроса (някои от нещата още не са излезли всъшност) и няма искане за "кралска" корона нито признаване на такава. И преговорите с папата започват и първите легации преди въобще да има идея, че някакъв фландърски граф ще му стане съсед, че и император.

Съвремениците му и папата са съвсем наясно какъв е разговора. Ако беше крал, той нямаше да има никакви грижи с императора латински - щото са различни в йерархията и той, както другите крале би му бил подчинен (макар и формално). Претенцията за империум е и причината за кореспонденцията и причината за войната. Събитията имат съвсем друг ход и нямат връзка с четвъртия кръстоносен поход, той се разправя по един чудесен начин с него, когато му се налага. Те, събитията имат общо с желанието на династията да възстанови българския империум и самостоятелна патриаршия, а не с външни фактори. Ако искаха да са крале, князе, жупани, комити, деспоти, воеводи и квото там друго титла се сетиш - въобще такъв разговор и такава кореспонденция намаше да има - още Исак Ангел щеше да реши въпроса и да си спести много мъки и ядове.
цитирай
29. leonleonovpom2 - Че то по тази логика, какво общи имат ...
10.06.2015 10:51
Че то по тази логика, какво общо имат пък историци пишещи през 20- ти век със събития преди 12.13- век?
Общото на Дюканж е, че пише за френските рицари и Бодуен Той самият е французин И описва всичко достоверно, независимо от видимата и разбираема неприязън към Българите и конкретно към Калоян защото това засяга и историята на Франция Сигурно ползва книги от тази епоха на френски летописци, някъде четох и описание на френски рищар за печенегите в Пернишко от тази епоха
Забележителното е, че е написал и българска история- преди Паисий и Орбини-там май малко се застъпват И за кралете ни информацията почти сигурно Паисий ползва него
Нашите книги добрите османлии са ги "опазили" , но нямало е как да ги овардим от "лошите" руснаци

Та Дюканж си нарича Калоян крал Жан СЕГА МНОГО БЪЛГАРИ С ОКРАДЕНОТО СЕ НАТИСКАТ ДА СТАВАТ ФРАНЦУЗИ, КАЛОЯН Е ПРИЕТ ОТ ФРАНЦУЗИТЕ И СА МУ СТАНАЛИ И КРЪСТНИЦИ ЛЕКАТА ИРОНИЯ НЕ Е АДРЕСИРАНА КЪМ ТЕБЕ
това на прима виста, довечера ще прегледам написаното по-внимателно
Приятно е да се комуникира с тебе Умееш да изтискаш Рядко се изпущам, но при тебе става, казвам си почти всичко
цитирай
30. syrmaepon - Е, чак сега научил....Мен ако питаш с паметник и без паметник, който тачи българското ще го тачи
10.06.2015 11:07
leonleonovpom2 написа:
Права си, но и авторът има право- творческо виждане...
Не, не защитавам скулптурата и на мен ми се вижда сбирщайн, но не мен са определили за автор Предполагам, че има задание, минала е през съвет за одобрение, оценили са я...
Пък знае ли човек, Чобанов има поведение на човек, току що научил
В България всичко е възможно!


По-добре да строим детски градини ))) Разбира се и археологическите древности трябва да се съхраняват ))) за да има дечицата малки какво да разглеждат и учат. Да гледаш руини и край тях нов живот винаги е поучително
цитирай
31. anonymousbulgaricus - Не казвам нищо лошо за Дюканж и пр...
10.06.2015 11:15
Не казвам нищо лошо за Дюканж и правото му да пише. То и ние в сходна по клас литература наричаме френските крале "царе" и викаме на Анри - Хенрих.

Въпросът е друг, имаш първокласни източници от периода. Папата му казва Йоаниций, латините Йоанициус, гърците Калоян или Скилоян, той се самонарича Caloiohanes на латински - император на българите и власите. И това е от първото му до последното му писмо. Това иска - тази корона, която са носели предшествениците му Петър, Самуил и други... (т.е. признатите и короновани надлеждно български василевси и царе преди Великата схизма), накрая като такъв се обръща към него и Инокентий, признавайки фактическото положение.

Кореспонденцията между Инокентий и Калоян започва 1199 г. и тогава въобще не е ясно, че ще има Четвърти кръстоносен поход, започва да се организира 1202 г. Петър иска императорската корона от Фридрих Барбароса през 1189 г. Преди да започне засилените преговори с папата, Калоян иска същото от император Алексий Ангел. Т.е. имаш устойчива и собствено-династическа и държавна политика на първите Асеневци за възстановяване на империума и патриаршеското достойнство на българската църква.

За книгите - това не беше ли в друг пост - нито са ги опазили османлиите - те не са имали особено отношение към тях и богослужението ни. Те са горели и унищожавали в хода на завоюването и после при някакви акции, но това е вторична щета. До 18-ти век българската църква си пази книжнината, пише нова, развива се, създава се "среднобългарския книжовен" език, който става основна но новобългарския и т.н. Руснаците въобще не са знаели или малко са осмисляли, че има българи, когато подкрепят патриарха Самуил Ханджери за закриването на Печката и Охридските църкви през 1765-7 ма, смяна на богослужебния език на всички църкви на гръцки, настаняване на гръцки владици и последвалите системни палежи и унищожаване на българската книжнина. Те подкрепят Мегали идеята и "Гръцкия проект" - за единство на православието под руско опекунство.
цитирай
32. leonleonovpom2 - Така е,Сирма!
10.06.2015 14:20
Едва ли вечния Зам- На Б.Д., зам. министър, зам .
кмет сега е научил
Просто бяга от отговорност, от поемането й
Това е много важна дисциплина за него
Ами парите за детските градини също ще потънат някъде то по начало , деца не искат да има По- голямата част от тези, които могат да имат деца са предвидливо натирени навън, къде по необходимост - да вадят прехрана, къде -да охраняват окрадените и предвидливо внесени в чужди банки пари
Защото най- големият страх на крадеца е...да не го окрадат
Приятен ден!
цитирай
33. leonleonovpom2 - Той не само пише, най - добър е от а...
10.06.2015 14:44
Той не само пише, най - добър е от акраните си. Е, нарича Калоян Жан, така е на френски Йоан!
Наистина, Калоян се нарича сам Йоаница, а на пръстена пише Калоянов пръстен- на български от преди реформата 1945 Това е учудващото?!
Сега, походът и превземането на Цариград са през 1202 година, но едва ли такова мащабно мероприятие е почнало седмица преди това
За да се организират едни Олимпийски игри например, те се насрочват десетина години преди това, за да се проведат както трябва
При всички случаи, подготовката му е няколко години преди обявяването му Проучва се маршрутът и се търси предварително съгласието и подкрепата на страните откъдето минават войските и рицарите
Калоян със сигурност знае преди рицарите да стъпят на Българска земя и то не ден или два Поставени са му условия, потърсена е подкрепа, той е поставил условия, за да даде ,както се казва сега коридор И го е дал
Така, че той предварително според мен си е опекъл работата с короната и със знамето!
Ако пък не е така, това също е страшен аргумент, той не е отвян от вихъра, а е изключително прозорлив, видял е нещата в бъдеще

Защото тази корона и това знаме, мисля ,че му бяха връчени от архиепископ Леон или Леонтий са страшен аргумент срещу домогванията на Бодуен, който изкарва Калоян узурпатор и иска да сдаде властта на него-Бодуен
Какъв узурпатор е Калоян, с корона и знаме на папата, а Бодуен какъв е тогава?
Избран на незаконен генералски съвет за император, без благословията на папата!? Узурпаторът е точно самият Бодуен!
Така отговаря Калоян на ултиматума на Бодуен!
Папата също е безсилен, не може да скръцне със зъби на този, когото е ръкоположил, може само бащински да го съветва!Което и прави, освен че се моли на българския епископ да го вразуми и той да освободи Бодуен или както ние го наричаме Балдуин Могат ли французите/ Белгия няма още/ да ни обвинят ,че го наричаме така?! Колко са хората, които знаят ,че истинското име на Балдуин е Бодуен?! Много по-малко от тези, които го наричат Балдуин Е, французите трудно ще си пречупят езика за Йоаница, плюс това нямат буква Ц, но с Жан нямат проблем/ мой познати французи, при запознаване винаги разбиращо са ми казвали, че съм Жан/

Ето , това е гениалната дипломатическа игра за времето на Калоян, подкрепена, когато се налага и от тежкият му юмрук Където спира дипломацията, оттам тръгва армията!
цитирай
34. anonymousbulgaricus - Ама защо не четеш? Има си история на ...
10.06.2015 16:25
Ама защо не четеш? Има си история на четвъртия кръстоносен поход - Константинопол пада през 1204 г. Той започва да се организира във франция от Бонифаций Монфертаски през 1200 г. Константинопол пада 1204 г.

И не Калоян търси Инокентий - Инокентий пише на Калоян първи през 1199 г. "До благородния мъж Йоанций", папата, който успява да католизира цяла Европа е следял много внимателно нещата и е знаел още за исканията на Петър и Асен.

А искането на Петър как ще го квалифицираш - и той ли е знаел за похода?

Подценяваш сериозно и тримата владетели, дето уж твърдиш, че са много значими - те имат своя политическа и държавническа цел и я използват - както се вижда - не им е проблем да се справят и с ромеите и с кръстоносците на бойното поле, за да им трябва защите свише.

Тяхната теза от ден първи, от старта на въстанието е че са императори и продължители на държавността на ПБЦ - нещо, което международния свят (в лицето на двете сили - ИРИ и Рим не им признава), затова те търсят и легитимното признание и го получават. И от двете страни всъшност - по същия начин, по който и Борис го получава, но на ново ниво. Йоан Асен Втори прави окончателния избор към православието.

Играта им е много по-голяма и много над простата политическа конюнктура, която им довежда Четвъртия кръстоносен поход, да не мислиш, че ако нямаше "знамето и короната" - щеше да клекне на Бодуен да му полага васална клетва.... или ако не бяха писмата на папата до Емерих щеше да отстъпи Белград и Браничево...

Бодуен си е надул се пуяк и въпреки короната и знамето тръгва да напада и го отнася, а самият Инокентий, както се вижда в последните писма сам нарича любимият му син Йоанций "император на българите и власите". Т.е. всичко си завършва съгласно плана на Калоян, за съжаление го застига ранна смърт.
цитирай
35. anonymousbulgaricus - Калояновият пръстен е очевидно ...
10.06.2015 16:26
Калояновият пръстен е очевидно по-късен и не царски такъв.
цитирай
36. leonleonovpom2 - Всъщност, за какво спорим?
10.06.2015 18:28
Аз твърдя, че Калоян е наш изключителен цар, притежаващ изключително рядкото съчетание на политик, военачалник и дипломат!
Не твърдя ни най- малко, че със знамето и короната е победил Бодуен Но докато си говорят на езика на дипломацията с него, когато нахалният Бодуен му напомня, че трябва да сдаде властта, той е новият император, тогава Калоян вади тези козове.
Че има знаме и корона от папата, а Бодуен е узурпатор На какво основание е взел тези земи и кой го е избрал за император!? За него папата е проверил в регистрите и е потвърдил, че е наследник на българските царе, както той е описал в писмото, а той , Бодуен е избран е от незаконен военен съвет? Истинският узурпатор е той, Бодуен!
Това е на дипломатическо ниво, на военно ниво нещата са ясни, там играят мечът, хитростта, знамето и короната са за самочувствие!

Сега , изместихме темата, но все пак е свързана със Самуил, Калоян го споменава и папата също в кореспонденцията
Може да съм допуснал неточности, но пиша по памет, ако е за сериозен , научен материал , знам как
Работил съм на най-високото ниво
Но съм ти го казвал и друг път Ние сме дискусионен клуб Не искаме да вземаме хляба на историците, но и не искаме те да спят!

Но тази идиотщина, че сме дошляци в родните си земи е непоносима
Защото тези, които твърдят това, явно не си дават сметка какво произтича от това, каква по - огромна злина е от македонизма и респективно от успоредицата - тракедонизъм, които преследват настървено?
За да е по ясно - образно:
Ако аз твърдя, че съм по- способен от Вилхелм Оствалд или Щаудингер например - носители на Нобелова награда по химия, това би предизвикало насмешка в средите на химиците най - малко
Но когато за мен се твърди ,че от някъде си съм дошляк или по-точно натрапник, това влече у някой " доброжелател"намерение да ми покаже пътя
С други думи да си отивам там, откъдето съм дошъл !
Аз това тук съм го срещал много пъти, даже и имена мога да посоча, но няма да го направя
Ти, честно! Срещал ли си го? Тук
цитирай
37. milady - имате моите адмирации за този Пост ,авторе!
10.06.2015 18:51
както и за ценните коментарии....
понякога имам още надежда за бълг. Род ;)
Благодаря ви!
цитирай
38. leonleonovpom2 - Благодаря ти , Юлия!
10.06.2015 20:02
Добър психолог си!
Ефектът от насърчителните думи е винаги по голям от този на критиката, дори и да е най- доброжелателна!
Да не говорим пък за желанието за смачкване на човека в критиката, което е нещо обичайно за българската географска ширина
Приятна вечер!
цитирай
39. anonymousbulgaricus - А императорската корона на Бодуен ...
11.06.2015 09:51
А императорската корона на Бодуен от кого е дадена? Нали от същия този папа.

Не зная как да го обясня по-ясно, въпросът и спорът е кореспонденцията и политиката на Асеневци въобще не е за просто признание на владетелско право върху земите, които са отвоювали. Не е и въпрос за короната само.

Те се борят и исканията им и към Исак Ангел и към Фридрих Барбароса и към Алексий Ангел и към Инокентий и към Кантемир, са не за подобно право, а за империум и патриаршия - такива каквито са имали въпросните изредени царе - признати и от двете основни християнски курии и всички апостолически катедри.

Разликата - да кажем спрямо Петър Първи е, че няма Велика схизма и в случая, Асеневци трябва да правят избор, но те са достатъчно грамотни и начетени и умело лавират между двете възможности, та чак до финалния избор, който прави Йоан Асен II, с което този въпрос е приключен та чак до въпросните години след 1416, за които писахме в другата тема и когато Търновската патриаршия губи своя ранг и се превръща - макар и автономна митрополия, та чак до 1767 г., когато заедно със свалянето на ранга на Печката и Охридската архиепископия е отнетна и нейната автономия и започват да се назначават гърци за владици и богослужението да се води на гръцки.

Всички сме дошляци - няма "автохтонен народ". Ти като си "дошляк" в Бургас (примерно или където си) - някой гони ли те да си ходиш? А и съвсем буквално - всички сме дошляци и всички на едно място отиваме.... Ако имаш комплекс и проблем с това (първото де) е много тъжно. Характерното на "дошляците", спрямо предходните "автохтони" в историческо време, ако го разглеждаш е, че "дошляците" винаги са по-силни и завладяват и онождат жените на "автохтоните" и правят каквото си искат с тях. Та дори ако "актуалният автохтонец" е с ранга на Рим, или друга моментна супер сила.

Човешкият и държавен живот е нещо мимолетно на фона на историята.
цитирай
40. leonleonovpom2 - И аз не зная как да го обясня по -яс...
11.06.2015 15:16
И аз не зная как да го обясня по -ясно
В писмото Бодуен пише на и за Калоян, че е узурпатор И, че той е император сега на империята, а Калоян трябва да сдаде властта на него
Отговорът на Калоян е, че не е узурпатор , а законен наследник на дедите си, чийто земи незаконно си е присъединил ромейският император А правото му върху тях е потвърдил и папата, защото е проверил регистрите на Ватикан
А узурпатор на властта е Бодуен, защото първо, той насилствено е завладял тези земи/ узурпирал/ и второ за император е избран от военен съвет, който няма такива права!
Това накратко е съдържанието на двете писма, предадено от Шарл дю Канж или Шарл Дюканж- на Бодуен до Калоян и отговора
Ето тук виждам висшата дипломация на Калоян, негово дело преди това, преди сблъсъка А не - хрумнало на Петър, хрумнало на него после, на Калоян да иска корона, просто ей така ,да бъде барабар Петко с мъжете
Калоян е безкрайно умен владетел, може да не е бил член кореспондент на Академия, но тези му действия не са хрумване, не са случайни, а резултат на точна преценка на ситуацията

Що се отнася до дошляци, да всички сме дошляци Обясни ми тогава ,защо това качество именно се изтъква като наше отличително? То ли е най-важното ни качество?!
Нали и другите го имат?
Отдавна съм го казвал, единственото общо между днешните гърци и античните е езикът и донякъде територията Донякъде.....
Защото Анхиало е гръцки полис, но бележит античен историк казва ,че траки населяват Анхиало
Самите днешни гърци считат за близки роднини грузинците-Колхида Но ако питаш мен - по-близки от грузинците считам, че са им арменците, много си приличат в едно отношение Но арменците не влагат злоба, просто така разбират майтапа
Това е полушегичка
Та гърците какви са, да ги наричаме ли дошляци?
Смятам ,че е резонно, след като това се позволява по наш адрес!
цитирай
41. zaw12929 - ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ НЕ МОЖЕМ ДА ОЦЕНИМ ...
11.06.2015 19:38
ЗА ПОРЕДЕН ПЪТ НЕ МОЖЕМ ДА ОЦЕНИМ ВЕЛИКИЯ САМУИЛ, ГОЛЕМИЯ АРХИТЕКТ, УНИКАЛНАТА ИДЕЯ И ОЧИТЕ МУ СВЕТНАХА ОТ УЖАС- КАКВИ ПОТОМЦИ ГО ОЦЕНЯВАТ...
БРАВО НА АВТОРА!
цитирай
42. leonleonovpom2 - Благодаря ти, zaw!
11.06.2015 20:33
Оригинална е идеята на автора, по-изненадващото е, че не може да даде сносно обяснение
Лесно могат и да се " затапят" върлите противници на светещите очи, които също не дават сносно обяснение Защо са против?
Какво искат, да е ослепен царят ли, като войниците си, с това ли ги дразнят светещите очи"?!
Заради турските филми на жена ми/ не ме дразни, че са турски, имат хубави филми, но серийните са еднотипни /, рядко гледам новини Но сега попаднах в целта и то точно в десятката!
Коментираха паметника Ами , видя се, че е имало конкурс, двайсетина кандидати, с първо, второ, трето място Няма възражения от втория и третия, даже са поканили победителят да ги почерпи по случая!
Е, какво искаме ние?
Ще използвам себе си за пример Не мога да направя не само тази статуя, но каквато и да е друга също
Някой прави статуя , специалист, спечелил конкурс
И тогава аз реввам, че статуята не струва, не е каквато смятам ,че трябва да бъде
Без коментар!
Приятна вечер!
цитирай
43. litatru - :)
12.06.2015 20:29
Възхитена съм от познанията Ви и анализаторските Ви способности.
Адмирирам Ви във всяко отношение!
Поздрави - Литатру!
цитирай
44. leonleonovpom2 - Здравей, Литатру!
12.06.2015 22:59
Аз пък съм възхитен от стиховете ти Удава ти се писането им!
Случайно гледах интервюто относно паметника и ми стана интересно
Авторът има оригинална идея, но не я защитава стойностно, даже напусна, другата пък страна вижда ефектът като неординерен Да , не е обикновен, разбра се, че за пръв път , не само у нас се прилага Но тя също, с обосновката се връща в Средните векове - привиждат и се демони
И пак, попадам на новините и се оказва ,че е имало конкурс, който е спечелен от автора. Хайтов син не познавам, имал съм близък контакт с баща му и неговата книга съм защитавал ,, но принципно В смисъл, че специалистите оставят ниша и той без да е специалист, базирайки се на таланта си, разработва правдоподобна версия за неспециалистите
Тогава се появяват те, като собственици и питат него с какво право се занимава с тяхна тематика Ами занимава се, защото те не се занимават
Не дават сносно обяснение, къде са костите на въпросната личност, защо не са съхранени!
При това става дума ,че може да са на Левски! Затова се намесва Хайтов
Та Хайтов син , печели конкурс, победата му е призната от втория и третия и ние сега оспорваме това
Кои сме ние?
Такива сме навсякъде Разбираме прекрасно чуждата работа, знаем как трябва да се свърши!
Но сме мърляви в собствената си!

И чакам нови стихове!
Лека нощ!
цитирай
45. anonymousbulgaricus - Гледаш изолирано събитие извън ...
15.06.2015 10:59
Гледаш изолирано събитие извън контекст - писмо на Бодуен към Калоян и обратно. Естествено, че Калоян ще му каже това, той би му го казал и без да има уния - нали не се съмняваш в това? Все едно, по същата логика да подвие крак пред Исак Ангел или Алексий Ангел.

Опитвам се да ти обясня, че това, което ти искаш да докажеш с това твърдение е много по-голямо, значимо и важно. То е обща и осъзната политика на Асеневци, за възстановяване на българския империум и патриаршия (ти го наричаш да станат "барбар Петко с мъжете". Да, именно това е важното в случая да се възстанови да е "с мъжете" - Самуил, Петър и други преди тях... И това искат и братята му преди него.

Разликата е, че той го постига и естествено го използва в дипломатическите си дела - неуспешно все пак, защото в крайна сметка спорът се решава на бойното поле.

За "дошляците" не си прав - и за гръците си пише, че са дошли, и за французите и за германците и за англичанието и за унгарците и т.н. Никой не крие от историята си, че е "дошъл" и принципно тезата за "авхохтоността", особено когато става въпрос за съвременни народи в глобално време, които за 100 години може тотално да си сменят и етническия характер и езика и расовите белези и пак да са си французи, българи, англичани, германци, американци и т.н. е абсолютно нелепа.

Ти, макар и да си от умерените искаш непременно - 1. да сме "по-стари от старите гърци", "да сме осъзнати траки", "ако може траките пък да са автохтонци" - ама дори и първите две да станат верни, третото няма как. Те и първите две няма как, но е модно. А и да се докаже по някакъв фантастичен начин всичко това - какво тоно ще последва? Увеличение на пенсиите с два лева, а не с лев и петдесет?

Дошлячеството е естествено състояние на човешкото поведение. Смяната на етносните черти, език, самосъзнание, самоопределение, расови белези и т.н. - също. Не живеем в изолирани буркани. То без него щяхме да сме изчезнали като вид, всъшност.
цитирай
46. leonleonovpom2 - Да , така е!
15.06.2015 13:24
Като политик, владетел ,военачалник смятам, хайде да не се прекалява, че Калоян е между първите ни владетели!
Той първо говори с езика на дипломацията Предлага мир Когато му искат царството, тогава вади козовете си, че е законен владетел , признат и от папата, с корона и знаме от него!
Не спорим и преди го писах, барабар Петко с мъжете е не за потвърждение, а по -скоро за сравнение Той е мъж с мъжете тогава, великите имам предвид и го доказва, когато дипломацията не минава Но отхвърлената му ръка за мир е повод след това да не приема дипломатическите ходове на папата
Той и му изтъква точно това, че е предложил мир, който е отхвърлен
Сега , каква е причината за смъртта на младия Бодуен, може да се гадае, но Калоян казва, че не може да го освободи, защото той се е споминал скоропостижно Може и да е естествена, не се знае
За дошлячеството
Омагьосан кръг Сега дали хората на Аспарух не произхождат от местните не е от кой знае какво значение Държавата им е от Северното Черноморие, не е в Средния или Далечен изток
Траки е много общо понятие и явно се припокрива със славяни, но това е друга тема Ето , римляните счита кимерите за тракийско племе, обитаващо Крим Някои твърдят ,че българите са кимери защо , каква е разликата тогава Трябва да са външни траки, не местни, така ли Ами на външния може основателно, като на натрапник , да му се посочи вратата Има такива нотки и в двете писма - на Калоян и на Бодуен преди него Ето , това се крие зад определението" дощляк" на съвременен език
Дразнещото е друго Че ни наричат турки, монголи дошляци
Тези които ни наричат така, явно не се приемат за българи Добре, тяхно право е и едното и другото- да ни определят така
Бих приел, ако коментарът им е съпроводен с допълнението- Да, дошляци сте, но и ние сме такива Ами то семитското им си личи от километър На тях и на тези които не могат да се кооптират с нас - ромите Ще ги изкарат и римляни още малко?
П.П.- Има нещо Ботевско в Калоян и обратно
Може би в характера, освен във физиката - и двамата са снажни и красиви!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133096
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102590
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031