Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.08.2015 19:29 - Парите не са всичко
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 12329 Коментари: 35 Гласове:
28


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Това беше любимата фраза на нашия директор, малко преди промяната
Когато на общите събрания, набралите смелост подчинени  го притискаха за пари и за заплати
Да , има обща култура, хобита, мечти и още какво ли не......

Дядо ми например казваше - .Деня  или Диня! Живот ,олицетворен с деня Логично- нощта е смърт
Питах го, твърдеше, че е стара ,много стара дума-това около нас, светът! Вероятно от траките  Като си помислиш  , диес на латински е ден, ние имаме днес!
Някои  пък твърдят ,че траките са измрели и убити от войнствени племена Просто ги размазали, като хлебарки! 
Ако бяха индианци, нападнати от испанци, човек може и да се върже  на въздухарските  обяснения Колко му е?
Но тук  ролите са разменени
Траките са нападнати от индианци и са потърпевши
Парадокс!?
Да приемем, че и обратното е възможно Казват ,че оцелели траки само в Родопите Че ги има там , уверен съм!
Като знам горе долу данните на Спартак, Максимин Трак и Максимиан Галерий, дядо ми се вписва общо взето в тях!  Много висок ,с морско сини очии така нататък
Значи не е лъжа, траките са такива А да , забравих Ахил на мирмидонците
Русокос , светлоок ,с къдрави коси! За сила ,няма да коментирам
Та не чух веднаж дядо ми да казва ,че парите са всичко Иначе беше пестелив, не харчеше за щяло и нещяло

Сигурно на мласди години, ако хване някоя  днешна , мазна мутра и я стисне, килограми лой щяха  да  изтекат от нея  Не знам дали по сила е можел да се мери с Максимин Трак, едва ли , но беше толкова здрав и на 80 години, че ми прималяваше ,като ми стисне ръката
За него наистина парите не бяха всичко! Честната дума, почтеността, казаната дума, поставяше над парите, безусловно!

Имаше един политически коментатор, Огнян Велков, дори и дете, запомнил съм го
Наричаше го дядо ми  шашкънин- измамник, лъжец Затваряше радиото, като го чуеше Вместо например, да тръгне сред приятелите си и да разправя какви умни неща говори коментаторът на властта, той го оплюваше
Добре ,че го приемаха за зевзек, герой от войната, иначе....

Но да се върнем на думите на нашия директор  Вече се усещаше полъхът на промяната Бяха ни направили стопани на социалистическата собственост
Т ова беше страшно умна идея  Времето показа!
Както бяхме стопани на тази собственост, така останахме и без ...собственост
Умни хора са работили по манипулирането  на пролетариата
Ами няма как, като си помислиш, че и Луканов е сред тях!
Та слушах нашият директор и в твърдението му усещах някаква празнота, че нещо липсва в него Какво, тогава не успях да определя

Но минаха много години на" промяна"
И , със  закъснение макар, но със задоволство, че съм открил, ето пълната фраза!

ПАРИТЕ НЕ СА ВСИЧКО, НО ТЕЖКО МУ НА ТОЗИ, КОЙТО ГИ НЯМА!



Гласувай:
28


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Имате думата! Всичко или нищо са ...
22.08.2015 19:35
Имате думата!
Всичко или нищо са парите
Или среброто, каквото е означението им на френски
цитирай
2. saanki - ;))))
22.08.2015 20:47
„Парите са нещо много полезно. Те ти позволяват да не правиш това, което не обичаш, а аз не обичам да правя почти нищо.“ — Граучо Маркс
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, саанки!
22.08.2015 21:44
Безспорно! Те дават и спокойствие, здрав сън, парвенюшка увереност!
Изобщо, полезни са!
Профилактично действат ако не като лекарство, поне като билка, например , спокойно могат да заменят ментата Билката, не лъжата!
Впрочем, защо не и лъжата Като тази, че който има много пари е и много умен
Може и да е вярно понякога, но не е много сигурно, както много мръсен- в съдържанието на главата!
Приятна вечер!
цитирай
4. pvdaskalov - * ! *
22.08.2015 23:00
Лео, пак си застрелял десетката с тази сентенция "ПАРИТЕ НЕ СА ВСИЧКО, НО ТЕЖКО МУ НА ТОЗИ, КОЙТО ГИ НЯМА!"
Когато заплатата ми стана 5 гущера и ставах в четири, за да успея да купя мляко за първата ми внучка, измислих виц. Можеш да изтриеш този мой коментар, ако не ти хареса. Марийка, отслабнала, изнемощяла от глад, с насълзени очи пита:
- Кога най-сетне ще се оправим, Иванчо?
А той бодро отговаря:
- Куряж, Марийке, куряж!

Подлостта на тогавашните властелини няма измерения! На опашката за мляко, сетих се най-после, носех стиропор да стъпвам на него, че мръзнех като куче.

Поздрави!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю Пиер!
23.08.2015 10:16
Как така ще ти изтрия коментара?! При това ми и хареса много!
Така е, станахме експериментален обект на хора недоучили, учениците на Платон
Те поне признавали ,че той знае повече от тях, сегашните са убедени ,че знаят всичко!
Приятен ден!
цитирай
6. breeze - Здравето е на първо място.
23.08.2015 11:51
Пари имаш според възможностите, или късмета.
цитирай
7. pantaleev - Парите наистина не са всичко
23.08.2015 13:42
Наскоро си говорихме с един приятел, относно смърта на сина на Плевнелиев. Този мой приятел е загубил брат си преди време който учил икономика и се е целил на високо и е искал много пари. "По добре брат ми да беше жив сега и да е обикновен работник някъде, отколкото да беше станал богаташ и да умре" ми каза той, като същото важеше и за Роско - "По добре никой в тая държава, но сина му да беше жив" Има по важни неща от парите;)
цитирай
8. leonleonovpom2 - Така е приятеля, breeze!
23.08.2015 14:11
Бих добавил- и според нахалството и наглостта и ред други, вписващи се в тази графа качества!
Приятен ден!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Поздрави, Пантелеев
23.08.2015 14:17
Прав си, така е!
Така разсъждавам и аз
Спомням си разговора с братовчедка ми, няколко дни след смъртта на майка ми
Оплакваше се от леля ми
В момента ми хрумна да и кажа, да се радва, че майка и е жива, що се отнася до мен, готов съм с кофи помия да ме заливат, ако това може да върне майка ми!
Приятен ден!
цитирай
10. ard - Отговорът на такъв въпрос никога не е еднозначен.
23.08.2015 14:36
Даже набързо спретнах един постинг по този въпрос. Но и отговорът е даден също в твоя постинг- " Парите не са всичко, но тежко му на този който ги няма".
цитирай
11. leonleonovpom2 - Поздрави!
23.08.2015 14:52
Какво са парите, всичко, нищо или нещо междинно, човек усеща най- добре ,когато ги няма!
Приятен ден!
цитирай
12. injir - Въпросът е некоректен. Светът се е ...
23.08.2015 15:20
Въпросът е некоректен. Светът се е обвързал с финикийските знаци. Затова мога да дам отговор на друг въпрос: ,,Не всичко е пари и не всичко се купува с пари.,,
цитирай
13. germantiger - ...
23.08.2015 16:03
За парите е имало, има и ще има много "афоризми", "сентенции" и пр.

Дикенс чудесно го е написал в "Домби и син" и не само, дори изиграно и в англ. минисериал, а именно:

Малкия син пита баща си какво са парите и бащата отговаря - голяма сила (нещо в този "дух")... сина обаче му казва - те не успяха да спасят мама (майката е починала след раждането)... бащата остава замислен

Минава време и друг персонаж в книгата идва да моли богатия за пари спасяващи дядо му от затвор... тогава, богатия Домби-баща позволява на невръстния си син да се разпореди със сума спасяваща молителите и му казва - Ето сега виждаш силата на парите!

Ще рече, като за всяко "нещо" в нашия свят - всичко си има плюс и минус, про и контра.
цитирай
14. starotomagare - Да, всичко ли са парите или нищо- ...
23.08.2015 16:44
Да,всичко ли са парите или нищо- доста е относително .Споням си времето когато трупаните с години и лишения спестявания се превръщаха в жалки стотинки буквално пред очите ни .Днес никой не говори за този грабеж на обикновените хора.Сещам се и за един случай от времето малко преди да започне открито да се изпълнява сатанинския план на номенклатурата за ,,промяна ,преход ,разграждане на системата и тн".Тогава един селски човечец реши да потърси съвет от мен (по това време следвах и можеше да се предположи и ,че като градско момче съм по наясно с нещата ).Каза ,че пита за брат си който трябвало да реши дали да изплати ведомствения си апартамент или да продължи да си плаща наем.Разправяло се ,че скоро щели да национализират частните апартаменти та да не си хвърлел напразно парите.Посъветвах го да не изпуща възможноста да го плати защото ако се предвиждаше национализация всякакви ,,активни "и тн.,,правоимащи "нямаше да грабят жилища колкото успеят да докопат поне за 5 поколения напред.Ако ме е послушал сигурно се е сещал за добрия съвет когато спестяванията ни изгоряха и недвижимата собственост остана най-твърдата валута.В по-екстремни ситуации пък нащата от първа необходимост и най-вече храната са по-ценни от всякакви финикийски знаци и дори от златото,но това е друга тема...
цитирай
15. born - Само ще цитирам / по скоро перифр...
23.08.2015 16:49
Само ще цитирам / по скоро перифразирам/ една мАкедонска поговорка : " ЧОвек без пАри е лАйно . ЛАйно со пАри е лИчност." Както знаете, ударенията на думите в македонския език е на първата сричка.
цитирай
16. ambroziia - Парите не са всичко, но са крайно ...
23.08.2015 17:29
Парите не са всичко, но са крайно необходими за да води човек
едно нормално съществуване. Те трябва да са спечелени почтено
и да са достатъчни за ежедневните разходи и малко повече.
Милиарди на никого не са нужни.
Поздрави!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Инжир!
23.08.2015 17:34
Интерес разговор може да завържем с тебе
Има и такава фраза, във връзка с твоето допълнение:
- Това което не се купува с пари, се купува с много пари
Сама разбираш, че те не са учебникови, да търсиш коректност в тях,а са резултат на общуване и то многогодишно
Що се отнася до" Парите не са всичко", това си беше популярен израз по време
на Соца Както и в нашия случай, по-високопоставени парираха с него претенции за повече пари
Приятна вечер!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Благодаря, Германтигър!
23.08.2015 17:39
Да, така е, крайностите обикновено трябва да се укротяват Прекалената алчност с изрази като в заглавието, липсата на пари също не е пример за подражание
Впрочем има си специален израз- модерация-укротяване или умереност
Както обикновено ,истината не е в крайностите, а някъде между тях
Приятна вечер!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Благодаря на, starotomagare
23.08.2015 17:49
Интересна име. Старото магаре носи всичко!
Поучителен пример даваш!
Във връзка с него се сещам за един спор по време на социализма, завършил със заключение на възрастен човек, че социализмът е експлоатация на човека в името на човека

Та и всяка власт ,в името на хората управлява и ги ограбва едновременно!
Приятна вечер
цитирай
20. leonleonovpom2 - Поздрави, born!
23.08.2015 17:52
Македонските поговорки, както винаги са пиперливи и точни едновременно с това!
Приятна вечер!
цитирай
21. leonleonovpom2 - Поздрави, Амброзия!
23.08.2015 17:56
Много точно допълнение!
Това е трагедията на милиардера!
Докато на бедния е, че няма пари ,за да яде, на него, милиардера е, че няма време, за да ги изяде, образно казано!
Приятна вечер!
цитирай
22. germantiger - ...
23.08.2015 18:00
15. born - Само ще цитирам / по скоро перифр...
16:49
Само ще цитирам / по скоро перифразирам/ една мАкедонска поговорка : " ЧОвек без пАри е лАйно . ЛАйно со пАри е лИчност." Както знаете, ударенията на думите в македонския език е на първата сричка.

...

Здраво и саркастично, действително истинно най-често в нашите геогфрафски "ширини", ще го запомня!
цитирай
23. dinkov - Динков
23.08.2015 18:31
leonleonovpom2 - разбира се, че парите не са всичко, а са средство за да се живее. Едва ли има смисъл да се спори за това, но въпреки това са условие за да може човек да осъществи мечтите си, а и друго много важно нещо. Дават свобода. Относителна, защото пълна няма, но все пак когато човек разполага с повече финансови знаци се чувствува по-свободен. А ако си ги е изкарал и самичък носят донякъде и гордост и удовлетворение.
За постинга +1.
Поздрав.
Ицко
Ицко
цитирай
24. leonleonovpom2 - Благодаря приятелю, Ицко!
23.08.2015 19:53
Безспорно си прав! Така си е!
Иначе , ситият обикновено казва на гладния и го поучава, , че парите не са всичко!?
Приятна вечер!
цитирай
25. mileidi46 - Сърбите са го казали много точно:))
23.08.2015 20:05
,,Паре кваре люде,али смирую живце"
Парите развалят,покваряват хората,но успокояват нервите...:))
Системата е покварена приятелю...системата...
Поздрави от дъждовен Люксембург!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Поздрави, Милейди!
23.08.2015 21:24
Така е, многофункционални са парите, едно развалят, но пък друго- оправят!
Така е, Люксембург плаче, че България не е като него, с вещи управници и доволен народ!
Затова е дъждовен
Приятна вечер!
цитирай
27. didanov - "Ако нямаш това, което желаеш, пожелай това, което имаш."
23.08.2015 23:29
Здравей Леоне. Парите както учат английските лордове трябва да са само средство, станат ли самоцел краят ти е близо.
Дали са всичко парите или не, зависи от ситуацията и условията - които за всеки човек са различни. (едно са 50 лева за пенсионера, а друго са за депутата например).Тук ми се вижда по-важно да се избегне негативното чувство, че нямаш пари или че те все не стигат. А това може да стане ако изберем съзнателно да бъдем, не и да притежаваме, ако съзнателно заместим аз имам с аз съм - например аз имам пари, с аз съм богат. Арабската поговорка "Ако нямаш това, което желаеш, пожелай това, което имаш." има за мен дълбок смисъл - ако желаем това, което нямаме, ние ще изживеем именно че нямаме нещо, че нещо ни липсва. Но ако пожелаем това, което имаме или което си представим, че имаме, то тази мисъл ще привлече към теб (материализира) или засили степента на това твое изживяване. Мисълта като енергия привлича сходни по себе си енергии, емоцията като реализирана енергия привлича също сходна по себе си емоция.
"Който иска да направи нещо (пари напр.), намира средства; който не иска да го направи - намира причини." лека вечер
цитирай
28. donkatoneva - Парите не са всичко, но са крайно ...
24.08.2015 06:44
ambroziia написа:
Парите не са всичко, но са крайно необходими за да води човек
едно нормално съществуване. Те трябва да са спечелени почтено
и да са достатъчни за ежедневните разходи и малко повече.
Милиарди на никого не са нужни.
Поздрави!

цитирай
29. leonleonovpom2 - Съгласен съм ,Диданов!
24.08.2015 06:55
Въпросъте философски
С парите не са всичко се искашае да се каже, че ако имаш пари и то много, това не значи ,че имаш всичко, има и други неща
Да, ,но редакцията беше йезуитска, хората искаха малко пари, отгоре, не искаха милиони, за да се казва така
Иначе постановката е правилна- Парите не са всичко!
Но когато те не стигат или трудиш се, но не ги получаваш-следват революции!
А когато ги нямаш от мързел да речем, да тогава има оправдания...
Приятен ден!
цитирай
30. leonleonovpom2 - Здравей, Донке!
24.08.2015 07:01
Точно така си е!
Както написах при коментара , трябва да се избягва трагедията с парите-че бедният няма пари , за да яде, а милиардера- че няма време, за да си ги изяде
А на последния времето според парите е нищожно малко!
Хелая ти приятен ден!
цитирай
31. milady - Авторе, многоо емоционални реплики тук...Става дума за финанси ,все пак ....
24.08.2015 12:52
leonleonovpom2 написа:
Така е, многофункционални са парите, едно развалят, но пък друго- оправят!
Така е, Люксембург плаче, че България не е като него, с вещи управници и доволен народ!
Затова е дъждовен
Приятна вечер!


пс .Определено не ми допаднаха поетично лиричните “отклонения “ от темата
Доста фривоолно и ..непрофесионално звучене придават/ извини ме/ много съм критична .
не прощавам лъжа и измама :)
Хубав ден ,лео !
цитирай
32. milady - само преди около 10 месеца ,беше възбудено разследване по “данъчните практики и ...гимнастики в Люксембург ..
24.08.2015 12:55
Жан Клод Юнкер отрече и да е в конфликт на интереси по отношение на разследване за незаконни данъчни практики в Люксембург, което неговата Комисия наследи от тази на предшественика му Жозе Мануел Барозу.

Председателят за първи път днес даде публични обяснения по скандала, който възникна, след като Международният консорциум за разследваща журналистика публикува на 5 ноември 28 000 страници поверителни документи, свидетелстващи, че над 300 международно опериращи компании са си спестили милиарди евро данъци в своите страни, сключвайки тайни споразумения с данъчната администрация на Люксембург, където са получавали приходите си.

Юнкер (59 г.) беше министър-председател на тази страна от 1995 до 2013 година. Той беше неин финансов министър от 1989 година, а от 2005 до 2013 година председателстваше финансовите министри на еврозоната, т.нар. Еврогрупа. В това си качество той беше един от създателите на политиката на финансова строгост, довела до масова безработица и социално недоволство в ЕС и особено в страните с общата валута.
цитирай
33. leonleonovpom2 - Здравей, Юлия!
24.08.2015 13:56
Това беше по повод коментар за дъждовен Люксембург
Сетих се, преди години с колеги бяхме командировани в Германия Валеше проливен дъжд С пристигането ни спря През цялото време, повече от месец времето беше слънчево , незапомнено за Германия Хората казаха, че сме го довели от Слънчева България
Кой знае? Дъждът рукна при изпращането ни И хората казаха, че Слънцето си отива с нас...
Та никакъв Юнкер, никакъв Кадет, сравнение просто с дъждовен Люксембург, защо вали дъжд там!

А що се отнася за Еврочиновниците, там ни най-малко не се заблуждавам, че са някакви благодетели на България
Какво да ти кажа Юлия, политиката е мръсна работа и ако някои казват ,че там с ум се печелят пари, да бих потвърдил, че пари наистина се печелят с ум, не само в политиката!
Особено пък ако не са свързани с физическа работа, но с мръсен ум
И колкото повече стават така спечелените в политиката пари, толкова по- мръсен трябва да е умът
Или казано директно, колкото по- голям политик, толкова по- голям мръсник и в ума най-вече
Приятен ден!
цитирай
34. mileidi46 - :))))))))))
24.08.2015 19:28
Миладинка се мъчи да открие тепърва ,,топлата вода"в....турската баня...:)))))
Люксембург си е Люксембург-европейската столица.!!
За никого не е тайна ,че тук се ,,перат" много пари.Ама много.Банка до банка..
банкер до банкера..няма фабрика за трактори и редосеялки.:))
Моят зет е шеф в една частна банка,няма да и казвам името,и в момента е на,,специално гости "за една седмица (лично)
по покана на шейха на Катар:)))
Защо ли???
Справя се с играта момчето:))Има мръсен ум,щом живее сред лешояди.
Иначе не се оцелява в тази мръсна игра.
А иначе в Люксембург,час вали,час грее слънце...:))
Тук си вечна пролет..любимият ми сезон:)

Поздрави Лео!Прав си за ..дъжда:))
цитирай
35. leonleonovpom2 - Така е,Милейди!
24.08.2015 20:06
Щом си сред хищници, не може да си агънце Ще те схрускат веднага!
Друг е въпросът, какво търсиш при тях, но какво да се прави, такъв е животът, има в него и хищници , и агнета....

Що се отнася до коментиралите, по начало съм приятелски настроен, не ги деля по никакъв принцип
До момента , в който наглостта не вземе връх при някои
, смятащи ,че могат да ме стъпчат или да се гаврят с мен
На най- прекалилите съм показвал, че са сбъркали и то много!
Лоша ,съвременна, Българска черта Да те смачкат превантивно, когато с нищо не застрашаваш никого
От друга страна има пък логика! После ще е и трудно , и късно!
И през това съм минавал
Приятна вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10012004
Постинги: 1431
Коментари: 30414
Гласове: 107465
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031