Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.10.2015 22:18 - Е, като Еней/ Аeneas /
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6101 Коментари: 27 Гласове:
32

Последна промяна: 11.10.2015 21:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                   С признателност към  ARD

  Смятах да се заема с  с изброяване на думите,  с Е започващи!
Които странно съвпадат в Българския и в  латинския.  Но считам, че при наличието на Еней това е излишно! По-късно ще стане ясно защо

Току що се връщам от представянето на книгата на проф. Карайотов:
"Анхиалос през античността"
Имах покана Прибрах се с книгата и с пожелания над автографа  от него , да напиша още много статии за Анхиало!
Като истински учен, цитирал е мои две работи в библиографията Така, че си правя компания с имена в историята ...
Това между другото
Милият, той ми е учител! Въпреки ,че е от школата ,поддържаща гръцкото навсякъде Това личи и от заглавието - Анхиалос!
Счита, че е свързано с речния бог Ахелой и с  неговите похождения.......

А аз смятам, че там има египетско влияние
На времето,когато му занесох откъс от книгата на сина за египетското влияние над траките, той даде дипломатичен отговор:
В смисъл, че момчето е безспорен талант, но няма да може да се пребори с авторитетите, които не смятат ,че нещата стоят така!
Шеговито отговорих, че кръвта вода не става Аз също съм се специализирал в борби с авторитети Падал съм и съм ставал- по-силен!

И аз смятам, че в името на Анхиало има силно Египетско влияние, , но ще го коментираме при бащата на Еней- Анхиз!
Да , името Анхиало, то е свързано с цар Анхиал, сподвижникът на  Одисей Но в името му е вмъкнат АНХ-символът на фараонската власт!
Затова и Анхиал е рядко име, могат да го носят само царе! Оттам идва и редкостта Но дали само Анхиал  може да носи символът на фараонската власт?!

Да видим, кой е Еней, дарданският/ троянският/ герой от "Енеида" - та
Той е син на  троянеца АНХиз и на богинята Венера! Това да имаш син от най- красивата богиня, говори ,че не си случаен, най - малко си с царете равен! И АНХ-ът може да е вплетен в името ти

Еней, като  бяга от Троя,  с него са баща му Анхиз, синът Юл, дал началото на Юлиевата династия и съпругата му- на Еней.  Еней  първоначално прави град на тракийския бряг, затова има хипотеза ,че този град е Анхиало- в чест на баща му Анхиз
След перипетии се озовава в Италия

Това ,че Цезар и Август имат троянски произход  доскоро се считаше за поетическа измислица Но историкът Ливий  съобщана ,че Еней и троянците се преселват в Италия и там основават нова Троя
Невий и Ений ,римски поети споменават за родство между Троянци и Римляни!
Открити са много теракотни плочки в етруското селище Веи,  даващи Еней как пренася на гръб  баща си Анхиз!

На помощ на троянци се притича тракийският цар Рез Траките всяват респект, превъзходни стрелци са За да дойде на помощ Рез/ Резово, Резовска река/, той явно счита троянци за близки, за родственици!
Често на  троянци, името им се сменя с фригийци
Коя е Фригия?
Това е малоазийска област, в която влизала Троя или Трояда! Затова често ,вместо троянци се използва  названието фригийци!
И един друг въпрос възниква
Доколкото знам името на град Троян се свързва с това на император Траян!  Логично, но защо не е Траян , а Троян?!

Например в " Енеида", в ЕХІІ 98 под фригиеца се разбира Еней!
А за фригийците се счита, че са траки!

Какво излиза?
Троянците са фригийци, за които се счита,  че са траки От троянци ,през етруски,преселили се от Мала Азия в Италия е произлязъл най- значимият Римски род- Юлиевият
Следователно римляни и траки са здраво свързани!
Не случайно,  римляните като идват на нашите земи,  правят васално тракийско царство- Сапейското! Не елинско
Слабост към елините имат само императорите със сексуални отклонения - като Тиберий и Адриан например!
Години по- късно Борис и Калоян изтъкват пред папата ,че произхождат от стари римски родове
Дори Калоян казва на легатите- папските, че много добре знае,  с кого народът му воюва в Троянската война!

А ние под лупа ще търсим близки думи в латинския и в Българския и ще се чудим и маем И надъханите със знания от конвенционалната история услужливо ще подсказват на лични,  че сме татари
То наистина държавите имат и политически произход Нашите граници в Берлин ги чертаят ...политиците
А що се отнася до произхода- благороднически или разбойнически, лесно може да се провери по поведението  Разбойническият произход на някои си личи отдалече
Така ли е или ни се привижда близостта с латините?
Така е и затова няма да дам близки думи,  тук!
А за различията -3000 години са прекалено голям период, за да ги оправдаят!





Тагове:   траки,   Калоян,   Рим,   етруски,   фригия,   троянци,   рез,   анхиз,   еней,   юл,


Гласувай:
32


Вълнообразно


1. bgwest - Фригия е Българска държава. . . . . . . ...
10.10.2015 22:35
Фригия е Българска държава ...........
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Интересни съпоставки правиш. А ...
10.10.2015 22:42
Интересни съпоставки правиш. А иначе навремето, когато се запознавах с произведението Ениида, ми се струваше по-интересна от Илиадата. Беше много вълнуващо как шепа хора се опитват да намерят нова земя и живот за себе си. Еней ми се виждаше много по-земен от всички омирови герои и ми стана любимец. Със затаен дъх четях неговите премеждия в новите земи. Чувствах го близък, но не си представях, че е тракиец, наш прародител.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, бг вест!
10.10.2015 22:43
Честно казано и аз мисля така Не го казвам, само защото ще ме атакуват за писмени доказателства Някой да е написал това!
Но името на един от най известните царе в световната история- цар Гордий, после повторено при римските императори -Гордиан - са достатъчно красноречиво доказателство
Спокойна нощ!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Невена!
10.10.2015 22:50
Да , на мен Еней също много повече ми харесваше!

Не сме си ги представяли като наши, защото историята прекалено много е елинизирана, а нашата е изтрита изцяло
Как така, който и да дойде на нашите земи ,ще се настани като господар!
И няма да има приемственост със заварените?

Мен много ме впечатляваше също цар Рез!
Защо помага на троянците?
Какви са троянците Тогава не можах да си отговоря на тези въпроси
Спокойна нощ!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Винаги ми е правило впечатление едно име!
11.10.2015 16:01
Откъде идва и какво означава?! Не знам отговора, знам само евентуалните присмехулни
Надявам се Щапаров да обясни, ако види коментара
Еню или Еньо!
цитирай
6. shtaparov - Името "Еней" или Енео ...
11.10.2015 21:24
Името "Еней" или Енео (Енио,Еньо) без съмнение е Българско както "финландските" имена Мико,Симо и Кимо. За окончателното му значение се колебая,понеже то може да означава няколко неща:

1. Еньо= Яньо (от името "Янкул" сиреч Зевс/Юпитер,като Яньо=Янко,с прех. Й/ь- К)
2. Леньо (от името "Луна"/"Лена" на Богинята-Майка)
3. Пеньо (от името "Пан" на Всебога)
4. Веньо (от алтернативното наше име "Вена" на Венера)
5. Деньо (Теньо)- от едно алтернативно име на Слънчевия бог
6. Оньо (Коньо)- от свещеното животно на Сатурн

Както виждаме,да се доберем до цялата истина не е толкова лесно,но аз залагам най-вече на първия вариант.
цитирай
7. gosho568 - Отново, интересен постинг. . . П...
11.10.2015 22:39
Отново, интересен постинг... Поздрави! :)
цитирай
8. ard - Здравей leonleonovpom2
11.10.2015 23:09
Надавам се ''Енеида'' на Вергилий да е полезна в твоите търсения и в откриване на истината. За написването на ''Енеида'' Вергилий се е отправил на тригодишно пътуване по местата където са действали героите и да проучи повече материали.Тъй като той е роден през 70г. преди Христа, предполагам че е имало достатъчно материали за проучване по него време...

Ето ти си отбелязъл нещо, на което аз не съм обърнала внимание- името Анхиз и възможната връзка с Анхиало.
Само едно пояснение- когато напущат Троя съпругата на Еней - Креуза се изгубва и въпреки, че той я търси, не я намира и така те отплават без нея.

Аз продължавам да чета ''Енеида'' в момента, и ми допадат подробните описания за героите, например на царица Дидона и амазонката Камила.

За търсенето на нова земя в трета книга в началото:
''Има далече земя, посветена на Маворс, равнинна,
траки орат я; тя бе на Ликург безпощадния царство,
дружба от древност и общи пенати я свързваха с Троя,
докато бяхме щастливи.''
цитирай
9. batogo - !!!:))) Поздравления, Леоне!
12.10.2015 11:31
Хареса ми тезата ти и защитата, която си направил. Качествената мисъл радва читателя. Хубав ден!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Щапаров!
12.10.2015 12:34
Да, безспорно, Българско си е името
Не съм специалист, но е аз виждам отново странна близост с ...Еней
Той също има полубожествен произход, Венера му е майка!
Радвам се, че потвърждаваш съмненията
Но тук нещата са очевадни, дори и за черногледци и неверници!
Хубав ден, приятелю!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Поздрави, Георги!
12.10.2015 12:48
ценя оценката ти, важна е за мене!
Желая ти хубав ден!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, АРД!
12.10.2015 13:06
Да, постингът е твоя заслуга, благодаря ти още веднаж!

Даваш чудесен цитат, който изисква много внимателен прочит!
Да, Анхиз не е случаен персонаж на Троя, аз също едва сега се замислих ,че в името му и то в началото фигурира АНХ-ът, атрибутът на фараоните!
Има стара хипотеза за това ,че Анхиз е основал Анхиало-на база близостта на имената
Но сега нещата стоят по - сериозно!

Като възлюбен на Венера той има по- големи в сравнение с обикновените хора възможности, дори и болен, може да основе град!Както Сарданапал е основал два града за един ден , единият от тях е Киликийският Анхиало?!

Ето, твърди се, че е основал град на тракийския бряг! Анхиало също е на този бряг!

Но нещо друго е още по- впечатляващо
Какви са троянците?
Ако бяха гърци, а очевидное, че не не са, Анхиз би се казвал Анхиалос/ Анхиал/ Има такъв цар-на остров Тафос- по същото време, сподвижник на Одисей
По всичко личи, че Анхиз е троянският еквивалент на Анхиал/ос/
Че троянците не са гърци, а траки, каквито са и фригийците!

Желая ти хубав ден, успех и здраве!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Поздрави и за тебе, Огняне!
12.10.2015 13:10
Няма как , подобна оценка от човек като тебе да не ме радва!
Благодаря ти от сърце!
С пожелания за хубав ден, здраве и успех!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Отново към Ард!
12.10.2015 22:21
При внимателния прочит на цитата ясно се вижда връзката на Троянци с траките, общите им божества и дружбата от древност В случая става дума за племето едони, но несъмнено е че траки и троянци са близки!
Хубава вечер!
цитирай
15. ard - Благодаря за инфото
13.10.2015 01:54
leonleonovpom2 написа:
При внимателния прочит на цитата ясно се вижда връзката на Троянци с траките, общите им божества и дружбата от древност В случая става дума за племето едони, но несъмнено е че траки и троянци са близки!
Хубава вечер!


Всъщност аз повече се наслаждавам на творбата като поетическо произведение, и се радвам че успяваш да я тълкуваш и от историческа гледна точка.
Надявам се, ако се предложат директни цитати от книгата повече хора ще могат да се запознаят с нея.

Интересно ми е доколко превода се доближава до оригинала, би било добре ако има някой който да сравни латинския текст и българския превод, за съжаление аз по латински познания нямам.
цитирай
16. leonleonovpom2 - Поздрави, Ард!
13.10.2015 07:39
Да, книгата трябва да се чете внимателно наистина
Античните автори дават ценна информация, но е завоалирана Човек може и да я подмине
Да, хубаво би било човек да чете книгата в оригинал
За съжаление и моите познания по латински не са такива
но като гледам редакционната колегия, начело с най-добрия за всички времена- Александър Муратов,Богомил Райнов, Ефрем Карамфилов, Стефан Дичев и да не изброявам всички останали, на превода човек може смело да се довери!
Няма да бъде подведен!
Желая ти здраве и успех!
Хубав ден!
цитирай
17. voulgaros - Kallimera Simos. . pretencii. . ...
13.10.2015 14:30
Kallimera Simos.. pretencii.. недодялани писаници..

ЗА АНХИЗ И АНХИАЛО НЯМЯ КАКВО ДА ПИША....ТО СЕ ВИЖДА ЯСНО.

СЕГА...АКО СИ МИСЛЧИШ ЧЕ САМО ТРАЯН И АДРИАН СА БИЛИ ГРЪЦКИ МЕЦЕНАТИ И ТРИБУТАРИ--ТОЕСТ ПОКЛАНЯЩИ СЕ НА ГРЪЦКАТА КУЛТУРА И ВЕЛИЧИЕ....АМА НЕ СА САМО ТЕ БЕ БРАТ.

ХА-ХА, ДВАМА..АМИ ПОНЕ 20 РИМСКИ ИМПЕРАТОРА !!

И НАИ-ВЕЛИКИЯ ОТ ТЯХ---ПЪРВИЯ - -ГАИ ЮЛИИ ЦЕЗАР.....И ПОСЛЕДНИЯ ВЕЛИК АВТЕНТИЦЕН РИМЛЯНИН ОТ ГРАД РОМА---МАРК АВРЕЛЛИЙ !!---ТОИ Е НАЙ-ГОЛЕМИЯ СИН НА ГЪРЦИЯ...МАКАР ДА Е ЧИСТ СИН НА РОМА.

НЕСЛУЧАИНИ СЛЕД НЕГО..И СЛЕД СЛАБИЯ МУ СИН КОМОДУС ----- САМО 25 ГОДИНИ СЛЕД ТЯХ, СТАРАТА ВЕЛИКА РОМАНСКА ТРАДИЦИЯ---ВЛАДЕТЕЛЯТ НА РИМ ДА БЪДЕ САМО ОТ СТАР РИМСКИ РОД---ПРОПАДА И НА ТРОНА СЕ КАЧВАТ КАКВИ ЛИ НЕ ИЗРОДИ---СЕПТТИМИИС СЕВЕР...ФИЛИП АРАБИНА (ОТ СИРИЯ)....И ТЕТРАРХИА = ЧЕТИРИВЛАСТИЕ ИДВА ПО-КЪСНО.

ЗНАЕШ ЛИ ЧЕ КОГАТО ЮЛИИ ЦЕЗАР Е БИЛ ПРЕТОР В ИСПАНИЯ...КОГАТО Е НАВЪРШ ИЛ 33 ГОДИНИ, ТОИ Е ЗАСТАНАЛ ПРЕД СТАТУЯ НА АЛЕКСАНДРОС ВЕЛИКИ....И Е ЗАПЛАКАЛ !!....ЗАРЕВАЛ ЗАЩОТО БИЛ ВЕЧЕ НА НЕГОВИТЕ ГОДИНИ КОГАТО АЛЕКС МЕГАС Е УМРЯЛ....А САМИЯ ЦЕЗАР ОЩЕ НИЩО ВЕЛИКО НЕ Е НАПРАВИЛ !!!


ГАИ ЦЕЗАР СЕ ЖЕНИ ЗА ГЪРКИНЯ-ЕЕЛЛИНИДА ----ВАСИЛЛИСАТА НА ЕГИПТО ---КЛЕОПАТРА 7-МА ПТОЛЕМИАДА СОТЕР...ПОТОМКА НА ВЕЛИКИЯ ГРЪЦКИ ГЕНЕРАЛ И ЦАР---ПТОЛЕМИС.

ПОСЛЕ МАРК АНТОНИИ СЛЕД СМЪРТА НА ЦЕЗАР..ИСКА ДА ОТМЪСТИ ЗА СМЪРТА МУ...НО ВРАГОВЕТЕ МУ СА ПО-СИЛНИ---ОКТАВИАН АВГУСТ ПЕЧЕЛИ ВОЙНАТА.



А ЕТО И СЕГА ЗА ЕНЕИ---ЕНЕИ Е ЧИСТО ГРЪЦКИ ИМЕ...ЗНАЧИ ДЕВЕТНИК/ ДЕВЕТИ.

ЕНА ДИО ТРИА ТЕССЕРА ПЕНТЕ/ПЕНДА/ ХЕКСО/ЕКСИ ХЕПТА/СЕПТО ОКТО/ОХТО==== ЕННЕА !!! ДЕКА ЕНДЕКА ДОДЕКА ДЕКАТРИА = 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 !!!


ВИЖ КОЛКО БЛИЗО Е ДЕВЕТ НА ГРЪЦКИ, НЕМСКИ И АНГЛИИСКИ ЕЗИК...ЕННЕА = НОИН = НАИН/ НИНЕ. А ВАШТО===КОЛКО Е ДАЛЕЦЕ===ДЕВЕТ / ДЕВЯТ !!


АМИ ДА СИ ЧУВАЛ ЗА ПОСЛЕДНИЯ АНТИЧЕН ВЕЛИК ГРЪЦКИ ФИЛОСОФ, КОСМОГРАФ И ВСЯКАКЪВ В КУЛТУРАТА !!

КАЗВА СЕ ПЛОТИН !! ПОСЛЕДОВАТЕЛ НА ПЛАТОНАС !

НАЙ-ГОЛЯМАТА МУ КНИГА (ЕДНА ОТ ДЕСЕТКИТЕ) Е ''ДЕВЕТКИ''---ЕННЕИДЕС !! = ЕННЕИДИ !
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Вулгарос!
13.10.2015 14:50
С историята на Рим съм толкова запознат, колкото трудно можеш да си представиш
Само ,че аз имам друга цел- не папагалски да повтарям този или онзи
Такава имам и в професията си
Да извлека максималната полза от това , което знам
Там съм се справил по най- добрия начин
Тук, ще видим.....

За Анхиало имам десетки статии, монография, брошура, съвместна с директора на музея.....
И пожелания от проф. Карайотов, с най- голям принос за историята на Анхиало, да напиша още много статии
Не знам дали ме разбираш Вулгарос, въпреки, че е елементарно?!
Мен не ме интересува самото знание, не ми е то крайна цел Може и много неща да не знам Но ме интересува полезността на това, което знам То да работи, да произвежда, дори и малко да е!
Не съм от тези ,които четат всичко, заради удоволствието от четенето като процес
Приятен ден!
цитирай
19. leonleonovpom2 - А иначе, по същество!
13.10.2015 15:46
Казваш, че Еней значи девети Какво имат предвид, че е девето дете ли!
Само че на български има Еньо и празник- Еньовден!
А има и име свързано с 9
Нона, Нончо Но връзката е латинска Аз имах пралеля- Ньони, което произлиза явно от Нона, но пречупено през Родопския говор
Изводът!
Българи, гърци , римляни са имали безброй контакти в древността Без да се впущам в подробности- тези контакти никак не се вписват в това, което и ти твърдиш-Че Българите са татару, тюрки и тем подобни глупости , да ги наречем меко така Няма как да се реализират тези контакти!
Не ти ли е ясно?
Е това е ГОРДиевият възел, който трябва да бъде разсечен Нещо във фригийското име да ти прави впечатление?!

Разбирам те, за Клеопатра и Птолемеите, разбирам желанието ти да поставиш знак за равенство между гърчеещ се и грък
Казвал съм ти, едно е сигурно, че Александър е гърчеещ се македонец!
Грък категорично не е!
Виж им гробниците, имат ли нещо общо с гръцките?!
цитирай
20. voulgaros - ОДЕВЕ НЯМАХ МЯСТО. . ОСТАНАХА МИ О ...
13.10.2015 16:58
ОДЕВЕ НЯМАХ МЯСТО..ОСТАНАХА МИ О ЗНАКА..

ИСКАХ ДА НАПИША ЧЕ --ТАЗИ КНИГА ЕННЕИДИ--СЪМ Я ВИЖДАЛ В БУРГАС ОЩЕ 2005 ГОДИНА, В КНИЖАРНИЦА ''ХЕЛЛИКОН'' (ИМЕ НА ПЛАНИНА ДО АТИНА)..И ТО ПРЕВЕДЕНА НА ВИУЛГАРСКИ ЕЗИК !

Я ЧУКНИ В САИТА НА ХЕЛЛИКОН, ДА ВИДИШ--ИМА ЛИ Я ОЩЕ.
ПИШИ - ''ПЛОТИН ЕННЕИДИ''.


ИСКАМ И ОЩЕ НЕЩО ДА ПОКАЖА....ЗАСТО КРЪЩАВАТЕ ВСЯКАКВАИ НЕЩА С ИМЕНА ОТ ГРЪЦКАТА КУЛТУРА И ТРАДИЦИЯ ??

ДОРИ И ИМЕНАТА ВИ ЕДНО 75 ПРОЦЕНТА СА ПАК ГРЪЦКИ.


АЗ НЕ ПОЗНАВАМ ГЪРЦИ В ГЪРЦИЯ ДА НОСЯТ НАПРИМЕР---ИМЕНА КАТО --- АСПАРУХ, КРУМ, ОМУРТАГ, ТЕРВЕЛ, ГАНЬО, КУБРАТ, ШИШМАН, ВЛАДИМИР РАСАТЕ.

А ПОЗНАВАМ ХИЛЯДИ И МИЛИОНИ ВУЛГАРИ---НОСЕЩИ ИМЕНАТА---ГЕОРГИ, ИОАН (ИВАН), АЛЕКСАНДРОС, СТЕФАНИС, ДИМИТРИС/ТРИО, ПЕТРОС/АС= ПЕТАР,..ВАССИ ЛИС (ВАССИЛ ЛЕСКИС) - ХЪХЪ:), СТЕЛИАН/ОС, СТЕЛИОС,
НИКОЛАОС, НИКИФОРОС, НИКИТА, ЛЕОНИД/АС, КИМОН, СТЕРГИО (ЩЕРИО), СТАВРОС=СТАВРИ, СТАМЕН, КАЛЛИНА + КАЛЛИНИК/ОС, ИОАНИКИИ, ПАНКРАТИИ, ГАЛЛАКТИОН, НИКОЛА/С, НИКО/С, ДИОГЕН, АРИСТОТЕЛ ДОРИ, СОКРАТЕС, ПЛАТОН, АХИЛЕАС, АНТИМОС, ПАНАИОТИС, АЛЕКСИС + АЛЕККС= АЛЕКСЕЙ, СПИРО/С, ХРИСТО/С ,ХРИСТОФОР/ОС, КРИС, КРИСТИАН/О/НС, ПАМФИЛЛ/ОС + ПАМФИЛИЙ, АТАНАС/ИС + НАСКО, ЛИКУРГ/ОС, ПАВЛО/С+ПУЛОС, МАНОЛИС, АНДРЕАС, НИКОДИМ ОС, ТОДОРАС/ТЕОДОРОС=ТОДОР, ТЕОДОСИЙ, АЛКИВИАД, ЯНИС/ЯНИ=ЯНЕ, ГИАННИС=ДЖАНИ, АРИСТО/С, АРИСТИД, КЛИСТЕН, + МНОООГО ЖЕНСКИ ИМЕНА : МАРГАРИТА, ДЕСПИНА, ЕВРИДИКА, МЕЛЛИСА, МЕЛЛИНА, КАТЕРИНА/ЕКАТЕРИНА, АНАСТАССИА, КЛЕОПАТРА, МАНУЛЛА, КАЛЛИНА, СИНТИА, ЕЛЕНА/ЕЛЕНИ, МЕЛПОМЕНА, АРИСТЕА, АНДРОГЕНА/И, АНДРОМАХ, ЗОИ/ЗОЕ=ЗОЯ, СТЕФАНИЯ, ПАРАШКЕВА, ДИМИТРА, ДАФИНА=ДАФНЕ/ДАФНИ,

........ЕТ ЦЕТЕРРРААА !!!

А ТВОЕТО ИМЕ НАПРИМЕР Е ЕВРЕЙСКО --- СИМЕОН, КАКТО И САМУИЛ, РАФАИЛ ,ГАВРАИЛ, МИХАИЛ, БЕНИАМИН=БЕН, ИОНАТАН, ИСУС = ИЕШУА, ЗАХАРИА/С, ААРОН, ДАВИД, МОИСЕИ, АВРАМ, АВАКУМ, + САРА, ДЕБОРА, РАХЕЛ = РЕЙЧЪЛ.
цитирай
21. leonleonovpom2 - Вултарос!
13.10.2015 19:44
Книгата я има във всяка нормална библиотеа В Пловдив - също!
Влез и поискай " Енеида" от Вергилий Или трилогията- Буколики , Георгики и Енеида
Буколики не са дървета от рода на бук например, а са овчарски песни, могат да минат и за каракачански
А що се отнася до гръцката култура, пътят е ясен
Идва от Египет, Асирия и Финикия, минава през Фригия и Тракия и спира в....Елада
Много прав беше този гръцки професор, шапка му свалям, че гърците са съхранили това, което по-развити цивилизации от тях са постигнали
Като ти казвах, да не се правиш на по-турчин от султана, имах предвид него, но и за себе си имам основание
Видях надписи на фригийски Със смесени букви- йероглифи и от кирилицата
Не ти ли е ясно, какво е станало?!
цитирай
22. leonleonovpom2 - За имената!
13.10.2015 19:52
Шапка свалям на Щапаров и на Безистена!
Не съм специалист, но с наука съм се занимавал цял живот, мога да оценя това което твърдят
Нещата са относителни, но вероятността да е така, е 99% Залагам всичко за това!
Обичам гърците, но повече обичам истината Оказва се и, че и сред тях има такива хора!
Не може да строиш пирамиди, които и днес, при съвременната техника са проблем и да нямаш хабер от Евклидовата геометрия!
цитирай
23. pvdaskalov - * ! *
14.10.2015 08:19
leonleonovpom2 написа:
.......
Не може да строиш пирамиди, които и днес, при съвременната техника са проблем и да нямаш хабер от Евклидовата геометрия!

Лео, няма средиземноморска цивилизация, която да не се е учила от египтяните. Евклидовата геометрия е късен продукт, създаден през последните няколко века преди Христа под египетско влияние.
Но ти така увлекателно разказваш, че аз ще взема да обикна историята на стари години.
Поздрави!
П и е р
цитирай
24. leonleonovpom2 - Поздрави, приятелю Пиер!
14.10.2015 08:55
Благодаря ти за оценката, задължаваща е!
Но ти разказваш не по малко увлекателно Сладкодумник си!
Просто трябва да приложиш знанията си в историята Като се изключат събитията, датите, героите, историята е сборна от всички науки А ти имаш какво да приложиш в нея, това е очевидно
Приятен ден!
цитирай
25. get - - Относно, семантика и етимология на "праотците", на римляните Е"Неас и Л(а/о)виниа ... има доста написано - Та ... ?
19.10.2015 15:52
... ще се опитам в синтезиран вид да предам основното за тях:
А. Филологическа(етимологична) хипотеза за семантика при Е^Неас ... се повтаря, теорията на Ш. Дюмезил за "Троичността на Света" при прото-европейците (в техните сакрално-мистични представи за Света и Бог).

Б. Това се препотвърждава от Митологията на "гърци", според която Зевс(гръцки) Юпитер(латински), Янкул/Еньо(българско) се явява ТРЕТИЯТ ПО РЕД(хронология) Върховен бог - Първите Два, са съответно: Хронос и Уранос ?!
- Пак повтарям ОТНАСЯ СЕ за предантичното(елинско) население за които "3-ТРОЙКАТА" е БИЛА НАТОВАРЕНА СЪС САКРАЛНА СИМВОЛНОСТ ?!
- В заключение Е^Неас = Третият Нов ... както е примерно прото-Hellenic *en^new(е)", производно от Proto-Indo-European *h(1)nеwn. С което е свързано старо-арменското "inn", Sanskrit(ско) - "navan-НОВ, Latin "novem", също старо-английското nigon (съвременно "nine"-девет). Тоест в българският имаме същата дума звучаща НОВ(о) ... като дословно значението на Янкул/Еньо, следва да се превежда ОТ^НОВО, тоест с идея за ЦИКЛИЧНОСТ на Хтонично-Соларно божество ?!
- От което Й, може да се търси семантиката в името "Еней" - Като? - ОТНОВО създава(щият) ТРЕТА-НОВА ДИНАСТИЯ от по-старата ПРОТО-ТРОЯНСКАТА?!
- Знам че бях многословен ... но това мога да кажа аз ... проЗДият полицай, захванал се на стари години с история и филология/етимология! ... Като за съпругата, на Еней при нея обяснението за смисъла(семантика) криещ се в името е много по-лесен?!

В. Ако отворим етимологичните речници ... ще видим, че името и кореспондира с думата, която в повечето индо-европейски е дала: Любов?! ... с релации към латинските: libet, lubо ... в "класически" латински добили значението: "to please" - задоволявам, удовлетворявам, угаждам ... с още по-стари релации, към праиндоевр. *lewb(н)- ,*leub(н)- любов, грижа, желание ... или както ни казват в етимологичните речници, за Лавиния - желана, искана, харесвана, обгрижвана ... което на български си е "любима"(или поне, предава нашето отношение към "същата" обект на желанията ни :))) ... В старо-немски е звучала: luba - досущ нашенското "любя" ... или както имаме е преминало, примерно Либен, Любен, Любима, Любена ... ет цетера, с което ще приключа - Казвайки :))) - Само дано с поста си, да не засегна великогерманският патриотизъм на "някой" блогър ... който е твърде ревнив, по отношение "уникалността" на германската "раса" и "шпрахе/език":))) ?!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Чудесно, Гет!
19.10.2015 18:21
Разчувства ме!
Баба ми, казваха и всички Любка, беше неземен човек!
Като дете намерих смъртния й акт-Любена! на тавана в сандък с документи, скрит от мен
Лъжеха ме, че е жива, защото знаеха ,че ще го понеса тежко! Че е на лечение в София Аз знаех, че ме лъжат, но исках да е истина
Зарекох се, ако имам дъщеря, така да се казва!
Не можах да изпълня обета и ми тежи!
цитирай
27. shtaparov - Току-що научих, че Българското име ...
21.10.2015 18:06
Току-що научих,че Българското име Еньо се среща и в Унгария (съвсем не случайно разбира се!)- вижте статията http://rizar.blog/history/2015/06/17/koronata-na-car-ivan-shishman-e-syhranena.1369697#last_comment
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9137425
Постинги: 1348
Коментари: 29647
Гласове: 102596
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031