Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.11.2015 18:32 - За Българите-логически анализ, продължение второ
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 12010 Коментари: 32 Гласове:
37

Последна промяна: 08.11.2015 13:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В предишните две части явно останаха неизяснени неща Затова и сега дори продължава полемиката в тях

Едно е ясно безспорно, че Българите нямат източен произход Доказателство са изключителната рядкост на монголоидни черти в някои от Българите
Дори и в Козичено-селото ,което се определя ,че води началото  си от Аспаруховите Българи ги няма

Дали са перси Българите!?
Това може сравнително лесно да се докаже
Проф. Карамелли и акад Гълъбов доказаха, че Българите генетично стоят най- близо до италианците Ако и с персите положението е такова, вече наистина може да се търси близост с тях

" Италианската връзка" иначе не е трудно доказуема Коментирани са множеството еднакви думи в латински, Български и италиански Сега да не изпадаме в Гръко-шовинизъм, че всичко що е в древногръцки е само гръцка дума! 
Казваме общи!
И не са замърсени, както се предполага, подобно на проби за въглероден анализ
Ще ги изброим, някои от тях, не всички:
Основният глагол съм, на старобългарски-сум, сядам, виждам, око, уста,овца, паша-тя може и да е персийска, муле, кобила, .....та дори беля
Беля на латински е война, но каква по- голяма беля може да си докара човечеството от войната!?
Даже тук основателно може да се породи съмнение, че в латинския тази дума е заемка
Има и няколко доказано тракийски думи в съвременният ни език-жито, черно, бяло...
Така ,че балканската ни връзка е особено здрава и едва ли е изкуствено създадена, от някакви сравнително скоро дошли в исторически мерки пришълци

Знае се ,че вулканът  на остров Тира причинява страхотни поражения в Средиземноморието Унищожава водещата тогава цивилизация на остров Крит, вероятно изригването му предизвиква и последния потоп в Черно море Така, че голяма част от населението около бреговете му има време да ги напусне и да търси нови земи

Много е вероятно още тогава, по пътя на коприната,  голяма част от него да се е озовало в днешните земи на Афганистан и дори Пакистан, там където Александър Македонски прави Македоно-бактрийска империя, взема за жена Роксана и знак на почит към местните обичаи чупи питка хляб с нея
Намерил е нещо общо там, така изглежда Тази империя е просъществувала повече от два века, императорите са от обкръжението на Александър , знаят се поименно
В този район има множество топоними, които се дублират с Българските, има и конник, съвпадащ с мадарския И най-важното!
Българин е свещена дума, не се посяга на него След разпадането на тази империя на множество княжества, идва момент на масово движение в обратна посока-към Европа

Затова става объркването, че Българите са перси Те си имат цел, търсят си родните земи, един вид репатриране-връщане в отечеството/ при нас репатриране се използва неправилно за коли/ Е, не става веднага, но става! Естествено, че ще минат през земите на Персийската империя
Затова и Аспарух се настанява, тук, в днешните ни земи сравнително лесно и създава държава с местното население 
Че тогавашните Българи са народ от най-високо ниво сочи именно това, че откъдето минат, Българите създават държава Не са обикновени скити или номади!

Но има и нещо друго, което показва манипулативния характер на историята ни сега
Подбирани са само историци,  поддържащи тази  скалъпена история за произхода ни
Пропущат се историци като Йоан Цеца и Йоан Малала, които дават сведения за Българите още в дълбоката античност, че обитават нашите земи Дори с тях става обяснимо странното поведение на Ахил в Троянската война, който също е определен за Българин!
Както и русите му къдрави коси и сини очи, които са необичайни за древен елин!
Ако има нещо аисторично, то точно това е такова Да подбираш само удобни за дадена теза автори, а другите да игнорираш и дори осмиваш?!
Ама те не били сериозни, били писатели Ами то да си историк, трябва и да си писател  А каква е гаранцията за високия професионализъм в историята на останалите? Че е във Франция, това е ясно!
Картата на Свети Йероним била фалшификат и така нататък
Ами да се разберем!
Или всичко антично в областта на историческите източници да се обяви за фалшификат или да се прекъсне с тази избирателност относно авторите по закона на случая!
Да се споменават в резултат на това всички коментирани версии, в частност и за произхода ни, като вероятни, докато не се установи твърдо една с помощта на спомагателни науки в случая като генетика,.... дори математика, физика ,химия
Това е решението и това е историчното като наука за историята





Гласувай:
37


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Все по-ясно става защо се отрича ...
07.11.2015 18:35
Все по-ясно става защо се отрича тракийското в произхода ни
Че е поръчково от определени изпълнители
Ами както "бежанците " Българи едно време са приети от нямащи нищо общо с тях/ според някои/ , така сега и днешните Българи са призвани да приемат "бежанци"!
цитирай
2. zaw12929 - НЕВЕРОЯТНО, ЧЕ ПАК НА ЕВРОПА СЕ СЛУЧВА
07.11.2015 22:59
22:01 - Докато глупавите лидери на Европа канят бежанци от Африка и Азия, Пакистан отказа да приема свои граждани обратно от Европа.
Наистина това е показателен факт, колко прости управляващи имаме в Европа. И колко крехка е нашата организация ЕС.


Пакистан отказва да приема свои граждани, репатрирани от всички страни на Европа. Правителството е направило изявление, че ще спазва договора за репатриране само с Великобритания. Какво излиза, че искаме или не, в Европа ще останат милиони пакистанци. Поставени сме пред свършен факт.

ПОЗДРАВИ ЗА ВАШИЯТ АНАЛИЗ, ДОКАЗВАЩ ЧЕ МАНИПУЛАЦИИ ВИНАГИ Е ИМАЛО...
цитирай
3. batogo - !!!:))) Поздравления, Леоне!
08.11.2015 08:14
Много точен постинг. Подкрепям тезата, която отстояваш в поредицата постинги " за Българите..." , защото според мен е много по-издържана логически и много по-достоверна исторически от скалъпените брътвежи на множество поръчкови историци, които вадят от девет кладенеца вода, за да доказват една очевадна лъжа за произхода и статута на българите в историята.
цитирай
4. get - - В тази част на разсъжденията си ...
08.11.2015 11:22
- В тази част на разсъжденията си определено бъркаш уважаеми приятелю!
НИЕ НЕ СМЕ БЕЖАНЦИ - Тъй като сме наследници на това население, което в древността е поселявало Егея, голяма част от Анатолия и да не пропусна цял Балкански полуостров ... и над Дунав по Днепър та до Крим!
- БЕЖАНЦИ се явяват дедите на това, което в момента го знаем като ГЪРЦИ - Един от дедите ни е имал непредпазливост, да ги приеме ... по силата на древните обичаи ДАВАНЕ ПОДСЛОН И ЗАЩИТА НА БЕЖАНЦИ ... Та от това и до днес страдаме - ние неговите наследници!! :(((
leonleonovpom2 написа:

Ами както "бежанците " Българи едно време са приети от нямащи нищо общо с тях/ според някои/ , така сега и днешните Българи са призвани да приемат "бежанци"!


- А относно?
leonleonovpom2 написа:

Пропущат се историци като Йоан Цеца и Йоан Малала, които дават сведения за Българите още в дълбоката античност, че обитават нашите земи Дори с тях става обяснимо странното поведение на Ахил в Троянската война, който също е определен за Българин!
Както и русите му къдрави коси и сини очи, които са необичайни за древен елин!

- Не един и двама древни автори ТВЪРДЯТ, че след като боговете са взели тялото на героят от кладата ... са го занесли в родното му място! Там в последствие на острова наричан "Ахилов бяг" - твърдят, че се е намирал острова със светилището на Хероя ... а локализацията на острова я дават ето Тук! http://topasnew/uploads/posts/2014-10/1413984841_ukraine-edisan ... между съвременни градове Одеса и Херсон!!

- Между впрочем в същият ареал античният географ Птолемей, през II-ри век, казва/посочва? Там живеят ХУНИ!! - Което от не един и двама автори(съвременни историци) е "доказано" ... че "не отговаря" на истината?!!

- Но вижте какво пишат антични и средновековни автори в останалите от тях изворови сведения?
1. Йоан Цеца - "И тогава всички пристигнаха в Авлида с кораби, и заедно с тях Ахил, синът на Пелей и на Тетида, дъщерята на философа Хирон, водейки войска от хуни-българи-мирмидонци на брой две хиляди и петстотин."
2. Йоан Малала и Йоан Екзарх направо твърдят, че Ахил е бил българин(?)!
3. Зонара - речник - "Пеонци - латинци или тракийски народ, македони. Тези са така наречените панонци. Панонците са българи."
4. Йоан Цецас - „Хилиади” - "Пеонците са българи".
5. Михаил Аталиат - „История” - ...мизи са със сигурност българите, които по-късно получили своето ново название...", "...българите са мирмидонците..."
6. Касиодор (VI век, римски историк) - пише, че "Българите са стар мизийски или илирийски народ".
7. Лаоник Халкондил (Laonicus Chalcondyles) - казва, че трибалите ("тракийски" народ) са били най-древният и най-големият от всички народи. "Сега те биват наричани българи”.
8. Йосиф Флавий – „А Тир, синът на Яфет, нарече народа, над който управляваше – тираки, но гърците промениха името, наричайки ги траки.” /античност на Юдеите, книга 1, глава 6:1/ ... А етимологията на Тир и в "имената" няколкото тракийски династи Терес е една и съща - ще кажЕ, това означава ВОДАЧ(нещо като американското "скаут")!
- Щях да пропусна и твърдяното от Аристотел „основател на Египет бил цар Египт – синът на Тир.”?

- Ще допълня приключвайки, а една част от бежанците от Балкани и приДунавски лимес ... вслидствие ВОЕННАТА АГРЕСИЯ на мултинационалната ИМПЕРИЯ РИМ ... основават(в края на I-ви век) културата археологична, която в последствие се явява фундамента ... при формирането на Волжска България!! Поради тази причина ... дори писалият в 9-ти век арабин ибн"Фадлан - Нарича Волжска България "билад ас"сакалиба", тоест "славянска страна" !!
- Това още през 19-ти век го констатира А. Я. Гаркави и обръща внимание(!), казвайки:
"Ибн-Фадлан в своей записке везде называет Булгар Славянами." ... ??
цитирай
5. elcho - Нека да се върнем по-назад.
08.11.2015 17:09
Нашият народ се е завърнал по родните си места, около Черно море.------темата е много дълга....
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравейq zaw!
08.11.2015 17:26
zaw12929 написа:
22:01 - Докато глупавите лидери на Европа канят бежанци от Африка и Азия, Пакистан отказа да приема свои граждани обратно от Европа.
Наистина това е показателен факт, колко прости управляващи имаме в Европа. И колко крехка е нашата организация ЕС.


Пакистан отказва да приема свои граждани, репатрирани от всички страни на Европа. Правителството е направило изявление, че ще спазва договора за репатриране само с Великобритания. Какво излиза, че искаме или не, в Европа ще останат милиони пакистанци. Поставени сме пред свършен факт.

ПОЗДРАВИ ЗА ВАШИЯТ АНАЛИЗ, ДОКАЗВАЩ ЧЕ МАНИПУЛАЦИИ ВИНАГИ Е ИМАЛО...


Благодаря ти за коментара като цяло и отделно - за заключителното изречение!

Приятна вечер!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
08.11.2015 17:31
batogo написа:
Много точен постинг. Подкрепям тезата, която отстояваш в поредицата постинги " за Българите..." , защото според мен е много по-издържана логически и много по-достоверна исторически от скалъпените брътвежи на множество поръчкови историци, които вадят от девет кладенеца вода, за да доказват една очевадна лъжа за произхода и статута на българите в историята.


Искрено благодаря за оценката, която даваш на поредицата Ценя написаното по неин адрес още повече , защото е и от човек като тебе!

Приятна вечер!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю, Гет!
08.11.2015 17:36
Благодаря ти за хубавото допълнение!
Що се отнася до бежанци, не си обърнал внимание, че е в кавички
Моето мнение не е такова, разбира се!
Казал съм го във връзка с твърденията на някои, че сме "дошляци", което е вулгарен синоним за бежанци!
Приятна вечер!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Elcho!
08.11.2015 17:38
elcho написа:
Нашият народ се е завърнал по родните си места, около Черно море.------темата е много дълга....


Да, всичко говори, че така стоят нещата!

Приятна вечер!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Извинявай, zaw!
08.11.2015 17:52
Подминах написаното за Пакистан , а то наистина е показателно Какво може да се очаква в близко бъдеще
Пакистан е в Британската общност на народите, явно Англия е специална за него Отишлите в други държави за него вече са чужденци, вероятно са и лишени от гражданство За тях връщането им е равно на " бежанци"
По аналогичен начин могат да постъпят и изкуствено създадените пак от Англия държави Ирак и Сирия
Изобщо в миналото Англия се е проявявала като голям " специалист" в държавообразуването И за нас е изиграла особено мръсна роля на няколко пъти! Хубаво ,че в Ньой САЩ донякъде са я озаптили , иначе е имало опасност да останем нещо като Люксембург

Та като нищо могат да ни зачислят бежанците Този процес, от самото си начало си личеше, че е дирижиран и с цел!

Приятна вечер!
цитирай
11. bezistena - Мечтите и фантазията ни са нищи за идващите истини за историята ни и за и предстоящи чудеса за човечеството чрез нас!
08.11.2015 21:11
Поздравления,Адаш,за желязно издържаното логическо интердисциплинарно изследване !
Поздравление и адмирации за винаги точния и документално обоснован get !

Акъла ще им се вземе на анти–българските мекерета и мерзавци,какви работи има да излизат за Българите!

Тази скромна съпоставка и сравнистика,която правиш в "Сега да не изпадаме в Гръко-шовинизъм,че всичко що е в древногръцки е само гръцка дума!",е нищожна частица от зашеметявящата информация,която излиза и предстои да излиза тепърва,че цялата човешка култура и цивилизиция е плод на феноменният интелект и цивилизаторски мисии на нашите Предци Българи–култиватори и цивилизатори на всички народи и племена!
Просто в ход и действие е вече осъществяващото се трансепохално пророчество,което е основата и същността на Божият проект за човечеството (Българските Богове,които в представите на непосветените са извъннземните),че в началото на 21 век на Земята Те ще установят по цялата планета царството си на Любовта,Братството и Мира,което ще бъде Царството на Всемирното Бяло Братство,които са святите и праведни феноменни Българи!

Още веднъж поздрави,Адаш,и смело надскачайте и надхвърляйте и най–смелите си мечти за Българите и предстоящите трансепохални събития с главни действайщи лица и герои читавите Българи,защото и най–богатите ви мечти са нищи за предстоящата да се разкрие истина за Българската Божествена история и статут на Българите,и за чудесата които предстоят за човечеството чрез нас–Българите!

Бъди благословен,Приятелю,и давай все така и нагоре!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Благодаря ти от сърце, Адаш!
08.11.2015 22:21
Силно поласкан съм от думите и пожеланията ти!
Едновременно с това те и задължават!
Да се вдига летвата!
Ние сме представители на точни науки, където стъкмистики много трудно минават В замяна пък ги усещаме много лесно, в каквато и област да са и изключително трудно се хващаме на уловките им

Желая ти здраве и успех!, Адаш!
цитирай
13. indiram - Здравей, Леон!
08.11.2015 23:03
... Да ти кажа, не прочетох целия материал...
Снощи попаднах по ТВ-то на предаването "Историята с Божидар Димитров" -
Смятам Божидар Димитров за ерудирана личност, всезнайко за БГ-историята... Той каза, че е доказано, че имаме ирански произход...
Защо не се обедините историците (професионалисти и любители и други, които обичат България) и да стане ясно... У нас, е нужно да се преодолее АЗ СЪМ, т.е. работа в екип е нужна и да се разгледат всички гледни точки, и най-шантавите...
Поздрави! - на теб и на всички хора.
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Индра!
08.11.2015 23:39
Ами да ти кажа, той, Б.Д. е красноречив пример на историк, считащ се за всьо и вся
Знае всичко и е прав само той! Дори и да е седнал
А пък при парите е като прахосмукачка!
Вярвам, че не си прочела докрай, защото щеше да видиш, че и аз казвам същото
Да не се работи избирателно, да се посочват всички хипотези или версии, докато се докаже истинската
Не знам как той е доказал иранският ни произход, като знам как на ангро сипе "доказателства"
На времето, в предаването си " доказа" ,защо антонинианите на Транквилина са изключително редки и оттам скъпи Това са римски сребърни монети, а Транквилина е съпруга на ГОРДиан Трети
Е, да ти кажа , оттогава всичко казано от него подлежи на сериозно съмнение
И проверка естествено Специалист може да е по забавна и изопачена история
Той е и разпространител на бисера, че траките са измрели до един,громи, подобно на Милчев македонисти и "тракедонисти", без да изясни какво следва от това и защо го прави
Автор е на организирания хаос в историята НИ
Спокойна нощ!
цитирай
15. lidislidis - Наистина е организиран хаос в историята ни...за съжаление и е срамно дори
10.11.2015 03:47
Направиха и правят Историята обменна монета, която обслужва интереси. Това е срам и трябва да престане всяка спекулация с историята и да се забрани всяко унищожение на паметници исторически доказателства, които се унищожават малоумно от всяка власт с цел да се заличат исторически периоди.Това го има само в България! За срам да не си знаят хората историята и да има 100 версии за произхода на българите! Няма да се очудя, ако внуците ни учат, че всички сме потомци на Б.Б. и сме дошли от Банкя от там и буквата Б и името на България.
Как може другите народи да си знаят потеклото и да не пипат историята, а ние да лъжем и мажем и да простеем, като не знаем кои сме? Да се изгорят всички лъже учебници и да се учи история на света , дано разберем откъде сме! Аз за себе си зная, че съм със славянски гени и така казвам.Не съм тракийка. И не искам да съм. Хич не ми пука от лъжите, че сме според бг.лъже историци от Азия, или от Индия! Смешна работа е този български хаос! Генното инжинерство няма ли го в България да си каже думата и да се спрат спекулациите жалки с този български произход?
Ами, те както ни завладяват африканци бежанци, утре могат да пъкнат учени историци, че сме били с африкански корени и Аспарух е бил братовчед на Боко Харам! Безобразие!
Поздрави, Леон! На теб не ти се сърдя, а на измамните и смешни бг. историци с купени дипломи и без грам мозък и срам!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Лидия!
10.11.2015 13:45
Права си!
Ние ,нашите историци пригласят на чужди историци, на чиито държави сме васали!
Ако се върнем назад във времето, ще се види, че славяните са свързани с траките, а също и с Българи
Малко наивно Паисий е казал точни думи, че някои славяни се нарекли Българи
Руснаците малко пресилват ролята на славянството, въпреки, че в учебниците се споменават сравнително късно
Но иначе са коректни, признават ролята на Българите в създаването на държавата им, за писмеността също!
В спортно-учебния център" Юрий Гагарин" коректно е описано началото на създаването на Киевска Рус Този център е на устието на Камчия
Определена е водещата роля на Света Олга, дъщеря на Владимир Хръз или наречен Расате, посочено е ,че е с Български произход и ролята на сина и Светослав и внука и Владимир, кръстен на баща и!
И тук личи хаоса в историята ни Уж Владимир иска връщане на езичеството, а дъщеря му е активна в покръстването на руснаците Нещо не се връзва!
Контактувал съм с руснаци и украинци, като смело съм им казвал ,че са с Български корени За потвърждение съм сочил Кубрат, брат му Кий, основал Киев, носещ името му, Света Олга и домочадието й!
Всички единодушно са казвали, че сме родственици!
Генно засега сме по-близко до италианците, което се връзва с античната история
Може би разликата се явява от намесата на викингски елемент през Средновековието, при руснаците, довел и до името, какъвто при нас явно липсва или е незначителен
Иначе, според мен поне славяните се явяват на земите на траките и са също така многобройни като тях Имат и много от качествата им-например отлични войници са, каквито са били и траките Понятието траки е подменено със славяни с течение на времето
За паметниците си абсолютно права Не бива да се пипат, освен ако са на някой с доказани престъпления за човечеството
И то целенасочено е преследвал това, не по грешка
В това отношение сме много сбъркани Страдаме от моментен вождизъм и характерното за Рим" осъждане на паметта"
Какви са вестите от изложбата?
Приятен ден!
цитирай
17. lidislidis - Благодаря за отговора, Леон!
10.11.2015 18:21
Аз също за себе си установих, че руснаците ни смятат за близки и родственици. Снимала съм новия паметник на княз Влсдимир в Москва . Ще го покажа в отделен постинг скоро. Изложбата премина чудесно. В бюлетина за автобиографията ми изрично бях подчертала, че съм българка, родена и възпитана и изучена в България. Може, би това беше повода да бъда посрещната топло и да имам посещаемост и отзиви за изложбата. Снимките ми бяха панорамни природни изгледи от Финландия и само една българска с гайдар от Несебър. Аз си я обичам тази снимка и я показвам навсякъде, като символ на произхода ми. През февруари ще идвам в България и се надявам да наснимам още български снимки с историческо и културно значение. Ще се радвам, ако ми подскажеш някой обект, интересен според теб. За мой срам, аз не познавам добре българските забележителности и ценности. Родена съм и съм израстнала и живяла в София 25 години, а след това не съм идвала често. Навярно много неща са се променили, последно идвах 2006година... Поздрави и приятна вечер!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Лидия!
10.11.2015 21:25
Това е радостно, че изложбата ти е приета от руснаците по този начин, както и тебе самата
Сигурно ще публикуваш фотоси, независимо че не са от България, а и този с гайдаря от Несебър!
Както и от Москва!
Бил съм един единствен път там- през 1990 г
Великолепен град, представям си колко се е променил!
Каквото и да се говори, нормалният руснак ни обича Зарязва всичко, ако имаш нужда от нещо и ти помага!
Затова и за мен е закон тук, помоли ли ме руснак или да ме попита за нещо, зарязвам всичко и се отзовавам!
По- късно ще ти дам идеи- сега се сещам за каменната сватба край Смолян, но има и много други заслужаващи внимание

Успех и приятна вечер!
цитирай
19. get - - Приятели - След като ни Обичат ... да вземат да си прочетат най-старата летопис, и ... ?
10.11.2015 21:34
leonleonovpom2 написа:
Това е радостно, че изложбата ти е приета от руснаците по този начин, както и тебе самата
Сигурно ще публикуваш фотоси, независимо че не са от България, а и този с гайдаря от Несебър!
Както и от Москва!
Бил съм един единствен път там- през 1990 г
Великолепен град, представям си колко се е променил!
Каквото и да се говори, нормалният руснак ни обича Зарязва всичко, ако имаш нужда от нещо и ти помага!
Затова и за мен е закон тук, помоли ли ме руснак или да ме попита за нещо, зарязвам всичко и се отзовавам!
По- късно ще ти дам идеи- сега се сещам за каменната сватба край Смолян, но има и много други заслужаващи внимание

Успех и приятна вечер!


... да не ни дотягат, с претенции !

- Ето какво имам в предвид?
"... И когда умножились люди на земле, замыслили они создать столп до
неба, - было это в дни Нектана и Фалека. И собрались на месте поля Сенаар
строить столп до неба и около него город Вавилон; и строили столп тот 40
лет, и не свершили его. И сошел Господь Бог видеть город и столп (...)
По разрушении же столпа и по разделении народов (...)
Спустя много времени СЕЛИ СЛАВЯНЕ по Дунаю, где теперь земля Венгерская и Болгарская. От ТЕХ СЛАВЯН разошлись славяне по земле и прозвались именами
своими от мест, на которых сели.(...)

ВЪПРОС: Кога и поради Каква причина са се разо(т)ишлис СЛАВЯНЕТЕ? - На което в Повесть временных лет - ЧЕТЕМ СЛЕДНИЯТ ОТГОВОР-ОБЯСНЕНИЕ?

"Когда волохи (волохи=влахи=римляни - б.м.) напали на славян дунайских, и
поселились среди них, и притесняли их, то славяне эти пришли и сели на Висле
и прозвались ляхами, а от тех ляхов пошли поляки, другие ляхи - лутичи, иные
- мазовшане, иные - поморяне.
Так же и эти славяне пришли и сели по Днепру и назвались полянами, а другие - древлянами, потому что сели в лесах, а другие сели (...)"

- Това ако вие не сте го чели - следва да са го чели росските историци - които съчиняват съвсем други ТЕОРИИ ЗА ПРОИЗХОДА ... Наш и Техен ?!!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
10.11.2015 21:52
Това е безкрайно интересно!
Говорят за славяни, когато нашите земи са обитавани от траки, когато тук идват римляните
И обратен поток на движение на тези траки- славяни, не към нас , а от нас!
Ами, пределно показателно е за това, как логически стоят нещата!

Мнението ми за руснаци се отнася само за нормалните руснаци
Както нямам лошо мнение, напротив, за нормалните поляци!
Всяко стадо си има мърша и пияните Българи не са цвете за мирисане, както и пръкналите се, назначени парвенютата - милионери, живеещи доволно за сметка на ограбените
Като някакви примати, без мисъл за цената!

Приятна вечер!!
цитирай
21. elcho - Така е. Време е да се промени тезата/мнението/, че Руснаците са славянобългари,
10.11.2015 22:32
защото вече щте станем за смях. Скандинавският им произход вече е доказан.
цитирай
22. get - - Какво означава това "скандинавски" ?
10.11.2015 23:26
elcho написа:
защото вече щте станем за смях. Скандинавският им произход вече е доказан.


- Доколкото знам, Скандинавия е географско понятие? Същото не се припокрива с етнос!

- А относно - Как се е писала "историята" ... ? В книгата си "Пътешествие в Московия", от 1564 г., Рафаел Барберини пише следното?

1. „От Любека до самого этого места, сплошь обитали некогда Вандалы; а в Померании И ТЕПЕРЬ ЕЩЕ НАСЕЛЕНА ИМИ ЗЕМЛЯ миль на семьдесят, где и доселе они говорят своим наречием, которое довольно ПОХОЖЕ на славяно-польское …”

2. През 1601 година, Мавро Орбини прилага към книгата си “Il Regno degli Slaui”, кратък Вандалски речник(вероятно и поради него, а и не само, книгата му попада в списъка на ЗАБРАНЕНИТЕ)?
- Ето го въпросният РЕЧНИК:
Baba – баба
Bieda – беда, нещастие
Boditi – бода, пробождам
Boty – чорап
Boy – бой, сражение
Brat – брат
Brod – лодка
Buchvuize – книга

Cachel – котел, казан
Chizipati – кихам
Chtiti – ща, желая
Chvaly – (въз)хвала
Culich – чаша, бокал
Czerzi – четири
Czetron – кедър
Czysti – чисти, непорочни, целомъдрени

Dar – дар, подарък
Desna – дясно
Dol – дол(ина)
Dropati – бръсна се
Dum – дом, къща
Dvuaziuo – двеста
Dyeliti – деля, разделям
Dyl – дял, къс
Dynia – диня

Gladkhi – гладък, равен
Gnysti – гнездо
Golubo – гълъб
Grob – гроб
Grom – гръм(отевица)

Hora – планина
Hruscha – круша

Kada – опашка
Kamora – стая
Kastan – кестен
Kila – херния
Klach – вар
Klap – слуга
Klatiti – клатя се
Klicz – ключ
Klynoti – покланям се
Koblanch – коса, влакно
Kobyla – кобила
Koczka – котка
Kolo – колело
Korzen – корен
Kost – кокал, кост
Kriti – крия се
Krug – кръг
Kuchas – готвач
Kuchinie – кухня
Kurvua – проститутка

Lagithi – лая, излайвам
Lechchy – лек (пр.)
Lepsi – прекрасен
Levu – лъв
Libo – любов
Lisy – плешив, лис
Lopata – лопата
Lost – светлина
Loter – страхливец
Lug – горичка, дъбрава
Lyd – хора, люде

Masdra – черва, вътрешности
Matiti – бия, млатя
Mayti – мия, измивам
Med – ябълка
Mez – меч, сабя
Milikuo – мляко
Mincze – монета
Mistr – учител
Miziati – уринирам
Mlady – млад, незрял
Mogu – мога, умея
Mucha – муха
Mule – мелница
Mus – съпруг, мъж
Muy – мой
Myss – завой, въртене

Nagy – гол
Nass – наш
Navavu – наемам
Navuchyer – кормчия
Nevuiesta – невеста, булка
Novuy – нов

Okruzij – вътрешност
Olobo – олово
Opuchh – кос, скосен

Pakole – дете
Pasti – паса, водя на паша
Pavu – паун
Pechar – стъкленица
Perla – перла
Pero – перо, писалка
Pflaster – мазилка, хоросан
Piet – пет
Pisati – пиша, изписвам
Pitati – питам, разпитвам
Pithi – пия
Plachta – покривало
Placz – квадрат, плац
Plamen – огън
Plavuiti – плувам
Plesati – стъпвам
Plin – пълен, изпълнен
Plyge – бял дроб
Pochoy – покой, спокойствие
Poczvuaty – (за)почвам
Pogiti – поя (напр. кон)
Postdye – после, тогава
Potokh – порой, поток
Praczovuati – наглеждам (дете)
Prosach – просяк
Prositi – моля, прося
Prut – вейка, прът
Ptach – птица
Pust – празен, пуст
Rabota – работа
Razlog – причина, основание
Rozum – разум
Ruzie – роза

Safran – жълт минзухар, шафран
Scarlet – ален, червен
Schergiti – сея, засявам
Schornia – ботуши
Scoda – вреда, щета
Sechyra – брадва, секира
Sediare – седя, сядам
Sedil – стол
Sestra – сестра
Siti – отсявам
Sledovuaty – подражавам, имитирам
Smitti – смея се
Snych – сняг
Sobota – събота
Stal – щаб, главно командване
Stati – оставам
Strach – страх, ужас
Stuol – маса (за хранене)
Suuynie – свиня
Svuager – шурей, зет
Svuanti – светец
Tanecz – танц
Tele – теле
Tenchhy – тънък, слаб
Tenczouuati – танцувам
Tepli – хладък
Teta – леля, тетка
Tisytz – хиляда
Tlaiziti – газя, тъпча
Tma – тъма, тъмнина
Tobole – торба, чанта
Tribuch – корем, търбух
Truba – тръба, тромпет
Truhy – тъжен, скръбен
Tuti – удрям, блъскам

Vncza – унция
Volk – вълк
Vuality – въртя, завъртам
Vuasate – връзвам
Vudovuecz – вдовец
Vuich – столетие, век
Vuidieti – виждам
Vuiter – вятър
Vulc – воля
Vunach – племенник, внук
Vuoda – вода
Vuoliti – желая, копнея
Vuyno – вино
Vvedro – ясно, ведро, безоблачно
Zalogi – капан, примка
Zhuchar – захар
Ziena – съпруга, жена
Zima – студ
Ztrevuicz – обувка, подкова
Zumby – зъби
Zvuaty – викам, зова


- Кой в случая лъже за вандалите ... по-късните историци - пишейки, вандалите са германски народ ... или Орбини и Барберини?

П.П.
- А за произхода на основната етносна маса народ проживявящо в Московското княжество - има достатъчно данни ... но кой да чете?
цитирай
23. shtaparov - Думата "Паша" има много ...
11.11.2015 13:40
Думата "Паша" има много общо с думите Папа (Папане,Ядене) и Хапа (Хапе,Копа- виж "Копна ме"),но също и с думата Паза (Пази,Запазва,Попълва запасите с храна). Затова "Пастир" освен "Пасач" (Който пасе добитъка) означава и "Пазач" (Който пази стадото). При толкова богати взаимовръзки на тази дума с други Български думи сами можете да прецените дали е персийска или някаква друга и не забравяйте,че дори Персите са някогашни Берзи (Берзити,Берсили) и Пурси (Пруси),т.е. Мизи (Българи),дошли от районите край Олимп Малоазийски.
цитирай
24. leonleonovpom2 - Благодаря, Гет!
11.11.2015 13:44
Отговорил си вместо мен!
И да се напъвам , ло - точен и обстоятелствен отговор няма да дам!
Приятен ден!
цитирай
25. shtaparov - А, за Скандинавия. Произходът на ...
11.11.2015 13:45
А,за Скандинавия. Произходът на името съм го описал другаде,но не всеки е успял да го намери,затова повтарям тълкуванието:

Скандинавия= Скандановая (Сканда Новая,Сканда Новата).

Коя е тогава Сканда,наричана понякога и Скандза? Много просто- това е Скада (без носовката) т.е. Ската (Скита)- Земята на Скитите. Името Скандинавия в крайна сметка е Българско и означава "Нова Скития",а старата Скития е на п-в Крим: той е прародина на всички скандинавци!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Благодаря, приятелю, Щапаров!
11.11.2015 20:27
Хубави допълнения и анализи правиш! Освен това са и логични!
Винаги си добре дошъл тук!

Приятна вечер!
цитирай
27. voulgaros - КАЛЛИСПЕРА КЕ КАЛЛИМЕРА ГИАТРОСЕ. ...
13.11.2015 12:22
КАЛЛИСПЕРА КЕ КАЛЛИМЕРА ГИАТРОСЕ...ДОКТОРАКИС (ЛАТ.)

АЙДЕ ДА ТИ КАЖА САМО ЕДНО НЕЩО :

ВАШТА ДУМА ''КЛЕТВА = КЛЕТВЕН. КЛЕТВИ''------Е НАША ГРЪЦКА АНТИЧНА ДУМА !!!

КЛЕТТВА---ЗНАЕШ ЛИ КАКВО ОЗНАЧАВА ??

А БРЕ ВУЛГАР-ТАТАР ??

КАК ЩЕ ЗНАЕШ НЕЩО ,КОЕТО НЯМА ОБЯСНЕНИЕ НА ВАШИЯТ СКАПАН ДОЛНОПРОБЕН ЕЗИК ??

АИДЕ ЩЕ ТИ КАЖА, ЩОТО СИ МИ ПРИЯТЕЛ !

КЛЕТВА = ЗНАЧИ БУКВАЛНО-- ОПЛАКВАНЕ, ЖАЛНО ПЛАЧЕНЕ !!
ОТ ГРЪЦКИ ''КЛЕИС, КЛЕОС'' = ПЛАЧ, ПЛАЧА, РЕВЯ СИЛНО.


А ИСКАШ ЛИ И ДРУГО НЕЩО---ДВЕТЕ НАЙ-ВЕЛИКИ ГРЪЦКИ СТАТУИ, КОИТО СВЕТА СЕ ПРЕКЛАНЯ --НИКЕ ОТ САМОТРАКИ, И ВЕНЕРА ОТ ОСТРОВ МИЛОС !!

ТЕ СЕ НАМИРАТ, ПЪРВАТА В ЛУВАРА В ПАРИС..А ВТОРАТА В БРИТАНСКИЯ КРАЛСКИ МУЗЕИ.

''ВЕНЕРА МИЛОСКА'' Е ТОЛКОВА ФАМОЗНА И ВЕЛИКА, ЧЕ ДОРИ ВЪВ СЕРИАЛА ТУЙН ПИИКС, СТАТУЯТА-РЕПЛИКА СЕ НАМИРА В ''ЧЕРВЕНАТА ЗАЛА ИЛИ СТАЯ. КЪДЕТО Е И ЕДНО ДЗУДЗЕ..
ВЕЛИК Е ДЕИВИД ЛИНЧ !


А ВУЛГАРИ...ВИЕ КАДЕ СТЕ ?
ИМА ЛИ ВИ НЯКАДЕ ВАС, ВЪОБЩЕ ??

ПЛЕМЕ ПРОКЪЛНАТО !
цитирай
28. leonleonovpom2 - Вулгарос, знаеш защо пущам коментара!
13.11.2015 19:50
Имам един въпрос обаче!
Къде е отишло това величие на античните гърци, къде се е затрило?
Да приемем ,както твърдиш, че античните Българи са нищо
Ами да ти кажа, достойни сме за уважение! Защото сега в никакъв случай не сме под съвременните гърци като качество затова се подписвам и е така!
Ние сме се изкачвали, така излиза според тебе, а елините са , хайде...... слизали
Това за гърците, никак, ама никак не е повод за гордост!
цитирай
29. get - - Не му се "връзвайте" на каракачанчето изживяващо се за "цист елин" - Защото ... ?
13.11.2015 19:51
wasp написа:
voulgaros написа:
КАЛЛИСПЕРА КЕ КАЛЛИМЕРА ГИАТРОСЕ...ДОКТОРАКИС (ЛАТ.)

АЙДЕ ДА ТИ КАЖА САМО ЕДНО НЕЩО :

ВАШТА ДУМА ''КЛЕТВА = КЛЕТВЕН. КЛЕТВИ''------Е НАША ГРЪЦКА АНТИЧНА ДУМА !!!

КЛЕТТВА---ЗНАЕШ ЛИ КАКВО ОЗНАЧАВА ??

А БРЕ ВУЛГАР-ТАТАР ??

КАК ЩЕ ЗНАЕШ НЕЩО ,КОЕТО НЯМА ОБЯСНЕНИЕ НА ВАШИЯТ СКАПАН ДОЛНОПРОБЕН ЕЗИК ??

АИДЕ ЩЕ ТИ КАЖА, ЩОТО СИ МИ ПРИЯТЕЛ !

КЛЕТВА = ЗНАЧИ БУКВАЛНО-- ОПЛАКВАНЕ, ЖАЛНО ПЛАЧЕНЕ !!
ОТ ГРЪЦКИ ''КЛЕИС, КЛЕОС'' = ПЛАЧ, ПЛАЧА, РЕВЯ СИЛНО.


А ИСКАШ ЛИ И ДРУГО НЕЩО---ДВЕТЕ НАЙ-ВЕЛИКИ ГРЪЦКИ СТАТУИ, КОИТО СВЕТА СЕ ПРЕКЛАНЯ --НИКЕ ОТ САМОТРАКИ, И ВЕНЕРА ОТ ОСТРОВ МИЛОС !!

ТЕ СЕ НАМИРАТ, ПЪРВАТА В ЛУВАРА В ПАРИС..А ВТОРАТА В БРИТАНСКИЯ КРАЛСКИ МУЗЕИ.

''ВЕНЕРА МИЛОСКА'' Е ТОЛКОВА ФАМОЗНА И ВЕЛИКА, ЧЕ ДОРИ ВЪВ СЕРИАЛА ТУЙН ПИИКС, СТАТУЯТА-РЕПЛИКА СЕ НАМИРА В ''ЧЕРВЕНАТА ЗАЛА ИЛИ СТАЯ. КЪДЕТО Е И ЕДНО ДЗУДЗЕ..
ВЕЛИК Е ДЕИВИД ЛИНЧ !


А ВУЛГАРИ...ВИЕ КАДЕ СТЕ ?
ИМА ЛИ ВИ НЯКАДЕ ВАС, ВЪОБЩЕ ??

ПЛЕМЕ ПРОКЪЛНАТО !


Ганмо сас аделфи.


... още миналото лято му обясних, произход и етимология на прото-кореновата установена още в прото-индо-европейският език, като:*Klewo-, от която идва името на "музата на историята - Клио" ?
- В техният осакатен език дава предимно думи с отрицателен(пейоративен-осъдителен) смисъл? От този порядък в гръцкият език са:
а) kleptein - крада от там и производните "клептомания", тоест от болестно-манийни психични състояния, страдащите от които имат слабост да крадат ... клептокрация - власт на крадците ... но втората е късно появила се ... по-ранната и с широка употреба е
б) клефта - разбойник ... За разлика от гръцкият, в българският имаме производни натоварени както с отрицателен, като "клевета", така и с положителен смисъл: "клетва"(както казват французите "парол д"оньор"- честна дума ?) също имаме Слава, синонимна на Клио ... също и най-точният превод на френската книга със заглавие "Льо мизерабъл" - в български превод КЛЕТНИЦИТЕ ... Така, че не знам ЧИЙ е монопола над ДУМАТА ? :))) !
цитирай
30. leonleonovpom2 - Здравей, Христо!
13.11.2015 20:17
wasp написа:
Г-н Симеонов
Следя с интерес постингите във вашия блог.
Намирам дискусиите които се водят по темите за спокойни и плодотворни.
Това което ме изненада е коментара на 'voulgaros' и по скоро факта че е пропуснат да бъде прочетен от останалите четящи.
Ако целта е да разберем доколко достига умствения, интелектуалния и културен багаж на гъркомана 'voulgaros' с неговото 'племе прокълнато' целта е постигната.

Иначе неговия коментар с нищо не допринася към дискусията по темата за българите.

С уважение...


Благодаря ти, прав си във всички заключения, които правиш!
Пущам коментарите и затова, за да не останат с погрешно впечатление, че ме е страх от"истините" им
Много добре знам и познавам манталитета на гърчеещите се и простотията на някои от тях, възможностите им - също, за да се засегна от приказките им
Имаш право, интелигентен човек не би написал подобно нещо!
Той знае, че втори подобен коментар няма да му пусна!

Приятна вечер

П.П.
Благодаря ти за оценката
Такава е и целта ми, да има спокойна дискусия!
Че историята ни е сбъркана, спор няма и основната заслуга за това е на гръцките свещеници, които стотици години са унищожавали книжнината ни
Когато случайно се открива при ремонт в Търновска църква зазиданата патриаршеската библиотека, Търновския епископ - грък я прегледал, отделил няколко гръцки книги, а останалите, две пълни каруци с безценни книги на Български изгорил, защото нямали стойност? Как е разбрал?
Защо, това ли е святото им на гърците? Към Вулгарос е въпросът!
Кои горят книги?
цитирай
31. voulgaros - ХАХАХАХА ХЪ ХЪ ХЪ ГЕТ, ПАК ЧУПИШ ...
14.11.2015 01:17
ХАХАХАХА ХЪ ХЪ ХЪ

ГЕТ, ПАК ЧУПИШ ТЪПОМЕРА, БИВШ МИЛИЦАРИС=ЦИОНИС = ЦИОНЕРЕ, АКЦИОНЕРЕ.

ЕТО ЧИЧЕ, ВИЖ :

''КЛЕФТЕС, КЛЕФТИС ''- ЗНАЧИ ВЪЗСТАННИК И БОРЕЦ, ПОБОРНИК СЪЩО.
ТАКА СЕ НАРИЧАТ ХАЙДУТИТЕ В ГРЪЦКАТА БОРБА ПРЕЗ 18 И 19 ВЕК !!

А ''КЛЕПТОС, КЛЕПТА, КЛЕПТОН '' - ЗНАЧИ КРАДЯ, КРАЖБА !
ОТ ТУКА '' КЛЕПТОМАНЕИА/ МАНИС/ МАНИКА '' !

ДВЕТЕ ДУМИ СА МОРФО-ГРАММАТИЦНО БЛИЗКИ, НО СА КОРЕННО ОТДЕЛНИ И НАПЪЛНО РАЗЛИЦНИ !


А ПЪК ДУМАТА ''КЛЕИС, КЛЕОС ''--ОТ КОЯТО ИДВА КЛЕТВА !! ( А НЕ ОТ ДРУГИТЕ ДВЕ ДУМИ, КАКТО СИ МИСЛИС ГЕТСКИ ЛИЗАЧО).....Е КОРЕННО ОТДЕЛНА ДРУГА ДУМА + И ТРЕТА РАЗЛИЧНА ДУМА, КАТАЛАВЕС ГЕТТАС ВАРНАЛИС ?



В КРАЙНА СМЕТКА, ЧОВЕК КАТО Е АФЕКТИРАН ОТ СЪБИТИЕ, И ПЛАЧЕ СИЛНО И ЖАЛНО...И ТАКА СИПЕ КЛЕТВИ (ТОЕСТ ОПЛАКВА, МОЖЕ НА УМ , МОЖЕ С ДУМИ НА ГЛАС !! ).


ГЕИА СОУ (СЪС ЗДРАВЕ НА ТЕБ ) !

И НА ДОМАКИНА, Г-Н СИМЕОНОВ САСТО ! :)
цитирай
32. get - - За здравето благодаря и на теб пожелавам: ГЕИА СОУ ! - Но по отношение ЕТИМОЛОГИЯ, която давам
14.11.2015 13:00
... тя е същата и с тази КОЯТО Я ДАВАТ БЕЗПРИСТРАТНИ УЧЕНИ - Не-гръцки - Ето?
voulgaros написа:

ХАХАХАХА ХЪ ХЪ ХЪ

ГЕТ, ПАК ЧУПИШ ТЪПОМЕРА, БИВШ МИЛИЦАРИС=ЦИОНИС = ЦИОНЕРЕ, АКЦИОНЕРЕ.
...
''КЛЕФТЕС, КЛЕФТИС ''- ЗНАЧИ ВЪЗСТАННИК И БОРЕЦ, ПОБОРНИК СЪЩО.
ТАКА СЕ НАРИЧАТ ХАЙДУТИТЕ В ГРЪЦКАТА БОРБА ПРЕЗ 18 И 19 ВЕК !!

А ''КЛЕПТОС, КЛЕПТА, КЛЕПТОН '' - ЗНАЧИ КРАДЯ, КРАЖБА !
ОТ ТУКА '' КЛЕПТОМАНЕИА/ МАНИС/ МАНИКА '' !

ДВЕТЕ ДУМИ СА МОРФО-ГРАММАТИЦНО БЛИЗКИ, НО СА КОРЕННО ОТДЕЛНИ И НАПЪЛНО РАЗЛИЦНИ !


А ПЪК ДУМАТА ''КЛЕИС, КЛЕОС ''--ОТ КОЯТО ИДВА КЛЕТВА !! ( А НЕ ОТ ДРУГИТЕ ДВЕ ДУМИ, КАКТО СИ МИСЛИС ГЕТСКИ ЛИЗАЧО).....Е КОРЕННО ОТДЕЛНА ДРУГА ДУМА + И ТРЕТА РАЗЛИЧНА ДУМА, КАТАЛАВЕС ГЕТТАС ВАРНАЛИС ?

...
ГЕИА СОУ (СЪС ЗДРАВЕ НА ТЕБ ) !

И НА ДОМАКИНА, Г-Н СИМЕОНОВ САСТО ! :)


1. Klephts (Greek: kleftis, pl. kleftes, which originally meant just "brigand”(РАЗБОЙНИК) … почти както е и на български, където е НЕРАЗЛИЧИМА РАЗЛИКАТА в изписване и смислова обагреност, на „хайдуТ” и „хайдуК” ?!!
2. The terms KLEPTOMANIA and KLEPTOCRACY are derived from the same Greek root, (kleptein), "to steal"( крада).
3. The famous Greek dish KLEPHTIKO (or kleftiko), a dish entailing slow-cooked lamb (or other meat), can be translated "in style of the klephts". The klephts, not having flocks of their own, would steal lambs or goats and cook the meat in a sealed pit(запечатана яма) to avoid the smoke being seen.
- Тоест ястието било от агне или от друго животно ... идвало от ЕДИНСТВЕНОТО УСЛОВИЕ животното ДА Е КРАДЕНО - Поради това се нарича "kleftiko" - което е - нито повече, нито по-малко от КРАДЕНО!

- Това е само НАЧАЛО на това което мога да напиша като коментари по темата ... :)))!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10027999
Постинги: 1433
Коментари: 30442
Гласове: 107616
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031