Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2016 21:25 - Крал/цар/ Йоаниций- Калоян Повод за радост!
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 10645 Коментари: 27 Гласове:
33

Последна промяна: 27.01.2016 21:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Наричам изключителния ни владетел крал Йоаниций  С това име го изписва папата в кореспонденцията си с него
Бях го посочил на първо място сред владетелите ни в една класация!
Защото е постигнал това , което други , също много заслужили,  не са успели Признание едновременно и от Изтока,  и от Запада
И постига целите си!

Молят го ромеите,  да стане император в Константинопол Кълнат му се във вярност и в подчинение -  безпрекословно Отклонява предложението, защото има друга цел- корона и знаме  от папата И ги получава
Натупва безапелационно самонадеяните френски рицари и пленява императора им
За да покаже, че победата е неслучайна, бие ги още много пъти след това
Папата има отношение към него като блуден, но любим син
В същотго време скръцва със зъби на недоволните от него, като унгарския крал Емерих-да търпят, защото той си е в правата!

За какво ми е поводът за радост?
Ами случайно разбрах, че западна студия ще прави филми за Калоян,   а също  и за Борис Трети, който също има изключителни заслуги за България-просто е действал както се полага на истински Българин, като властващ!
Щяло във филма/ за разлика от повечето наши исторически филми/ да се наблегне на величието на Калоян!
Да, така трябва да се подходи за Калоян!

Направих бърз преглед на постингите ми , посветени или свързани с този феномен в историята ни-Крал/ цар/ Калоян/ Йоаниций/
Ето ги, може и да има пропуснати:

 1/  Българският крал Жан - един връх в историята ни
19.12. 2013.
Той е от предишния ми блог, който се различава от този само с липсата на двойка в името

2/ Крал Йоаница и латиновръзката
23. 02 1914

3/ Калоян - Йоаница и блюстителите на световния/ тогавашен/ ред
09. 05 . 2014

4/ Продължение на темата за Калоян
10. 05 2014

5/ Писма от и за крал Калоян/ Йоаниций, Жан/
13. 01. 2015

6/ Христо Ботев и цар/ крал/ Калоян - опит за сравнение
15 06. 2015

7/ Десетте най-велики Българи
16. 06. 2015.

8/ Власи и/ или Българи
18. 08. 2015.

9/ Ах, тези власи
20. 09. 15.

10/ Благодаря ти, професор Карамелли
25 09. 2015.

Е, смятам, че инженерно съм подходил в случая, както понякога получавам"съвети" от някои!
Попадението на изследовател и изобретател едновременно,  е в целта!































Гласувай:
34


Вълнообразно


1. minavamottuk - Да ,Мел Гибсън иска
27.01.2016 21:36
да прави филмите и веднага има отпор.Що този ,как пък не.Ще направят холивудска боза,защо ни е не си направим филми.
Познато,но се радвам да направят те,не ние. Имам причини да смятам,че ще се гледа повече,че светът ще види кои сме били българите,пък може да прости защо не сме такива вече.И знам,че времето ще отсее злободневното и ще останат други неща,които заслужаваме.Дано изчезнат дребните ни злоби и ги забрави историята.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Гинка!
27.01.2016 21:49
minavamottuk написа:
да прави филмите и веднага има отпор.Що този ,как пък не.Ще направят холивудска боза,защо ни е не си направим филми.
Познато,но се радвам да направят те,не ние. Имам причини да смятам,че ще се гледа повече,че светът ще види кои сме били българите,пък може да прости защо не сме такива вече.И знам,че времето ще отсее злободневното и ще останат други неща,които заслужаваме.Дано изчезнат дребните ни злоби и ги забрави историята.


Типична, съвременна Българска чертица
Той не знае и няма идея, но като чуе и види от друг, веднага се сеща, че и той я е знаел
И нещо повече, знае по- добре и може да дава съвети на другия и да му търси и намира кусури
Безспорно, американците са майстори във филмите за възвеличаването
Нашите няма начин да не налеят катран в меда - например да го изкарат рогоносец, което предвид характера му е и смешно , и глупаво-просто измислица
цитирай
3. leonleonovpom2 - Ето и първото недоразумение
27.01.2016 21:59
аппен 13 Няма кой друг да е
Да си дойдем на темата
За какво е сложил минуса?!
Че съм му отнел авторското право, на темата или пък нещо друго??????????
Да си слага, има различни определения на тази тема, но защо да се мърся , да ги давам тук?
Негодник и толкова!
Дори няма и да му върна ,както правя задължително, минуса в такива случаи
Ще се изкалям от мръсотията
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Калоян ми е любим български влед...
27.01.2016 23:02
Калоян ми е любим български вледетел и колкото и да чета за него, все ми е малко. Постигнал е всечко, според теб, но дали той мисли същото. Такива като него винаги имат непостигнати цели, защото животът им е твърде кратък, за да ги постигнат. Лично аз не мисля, че американците ще навлязат в същността на нещата, но неке опитат, няма лошо, поне ще се забавляваме с техните екшъни и напъни. Поздрави!!
цитирай
5. indiram - Здравей, Леон!
27.01.2016 23:03
Добра новина, Леон!
Браво на който е решил да прави филм за Калоян!
Сещам се, веднага, за "Край Босфора шум се вдига... Ето, Калоян пристига..."
Калоян! - Човек от кал, сиреч, на Бога човек... Цар! И, златен! - послания много са ни оставили прадедите...
Ще видим какви послания ще ни изпратят с филма!

Мел Гибсън е един от малцината актьори, които харесвам.
Браво на него щом е решил да прави филм за Калоян!
Мел Гибсън - от Австралия, ако не греша.
(Имам роднини, които не познавам, знам само, че последно се обаждали от Австралия... заминали към средата на миналия век...) - може и Мел Гибсън да има Българска жилка... и той Калоян, хубавец! - Казвам, че по света има много Българи, които се интересуват много от Българската история и корени.

И, понеже става въпрос за величие и гордост - Какъв е този филм, дето искат да сменят химна на България? - че то и цирк.
ГОРДА СТАРА ПЛАНИНА - Е послание, а не само наредени думи.

Дори група MANOWAR - МЕНОЪР, изпя химна Горда Стара Планина на ясен Български език!

Поздрави!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Невена!
27.01.2016 23:28
Благодаря ти за коментара!
И на мен е любим
Има нещо Ботевско в него
По- точно Ботев, като по-късен , има от него
Духовна сила, талант, непокорство, физическа красота
Вярно , в различни епохи са, на различни позиции, но не е трудно да се улови общото

Е, във възвеличаването, стига да не е прекалено, те умеят-американците, имат финанси и техника, ще направят по- добър филм от нас, стига някой"гениален" наш режисьор да не се набърка в сценария
Но поне светът да види кога и какви велики владетели сме имали!

Спокойна нощ!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Индра!
27.01.2016 23:33
Благодаря ти за коментара!
Да, безспорно това е добра вест, да се направи от световен майстор филм за един от най-симпатичните ни владетели! Който не се спира пред нищо и никой и не базари, казано по- ясно, никакви авторитети
И най-важното - постига целите си и не коленичи пред никой

Нека светът види кой е Калоян!

Спокойна нощ!
цитирай
8. didanov - здравей Леоне
27.01.2016 23:44
и аз се зарадвах като разбрах за намеренията да се прави филм, още не е сигурно и то от Мел Гибсън, тойумее да прави батални сцени :) но като си спомня как някои представиха Орфей от Аргонавтите като чернокож ентусиазмът ми се изпарява :) все пак съм на мнение, че ние българите имаме много , ама адски много подходящи исторически лица и събития за дори и един холивудски екшън. Аз лично, ако имах възможност бих спонсорирал един филм за Ивайло, за Индже, за Крум и много други - младото поколение имат нужда от примери, от поситивни примери, от които да се гордеят че са българи и от които да се учат да обичат родината си.
поздрави лека вечер.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Диляне!
28.01.2016 12:45
Напълно съм съгласен с написаното от тебе!
Калоян е едно от историческите ни лица, което може само да предизвиква гордост у нас!
Остава и тези, които правят филм за него, да са на нивото му- да проявят кадърността си!

Хубав ден!
цитирай
10. donchevav - Велик владетел за прототип и пре...
28.01.2016 13:57
Велик владетел за прототип и прекрасен режисьор и актьор - това е чудесна комбинация! Надявам се филмът да е повече в стилистиката на "Смело сърце", отколкото на "Железният човек":))))
Съжалявам, че не си дал като линкове темите, по които си писал за цар Калоян. Прочетох отново някои от постингите и коментарите към тях – поздравления за фактологията и чистия патос! Хубав ден, Лео!
цитирай
11. milady - ;)))
28.01.2016 14:10
и от мен Гоооляям Плюс ..
Радваш мее..
за много години, и още дълго в Първите редици..
цитирай
12. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Венета!
28.01.2016 14:16
donchevav написа:
Велик владетел за прототип и прекрасен режисьор и актьор - това е чудесна комбинация! Надявам се филмът да е повече в стилистиката на "Смело сърце", отколкото на "Железният човек":))))
Съжалявам, че не си дал като линкове темите, по които си писал за цар Калоян. Прочетох отново някои от постингите и коментарите към тях – поздравления за фактологията и чистия патос! Хубав ден, Лео!


Съгласен съм с тебе - за един хубав филм е необходима такава комбинация!
При това става дума за едно от най- значимите лица в нашата история!

Може само да се съжалява, че не е живял 150 години по- късно
Тогава може би нашата история, а и на Изтока е щяла да вземе друга посока, поне така мисля

Хубав ден, Венета!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Юлия!
28.01.2016 14:18
milady написа:
и от мен Гоооляям Плюс ..
Радваш мее..
за много години, и още дълго в Първите редици..


Както за отзива, така и за добрите пожелания!

Хубав ден, Юлия!
цитирай
14. barin - цар Калоян
28.01.2016 15:36
Здравей, Леоне, цар Калоян е наистина забележителен с действията си, далновидността и дори с ръста си. Четох, че ще правят холивудски филм за него.Дано не се издънят американците,както с негъра Орфей. Присъствах преди няколко години в моя град Варна на откриването на паметника му в центъра. Западните рицари са си заслужили поражението. Българските владетели с малки изключения не са били войнствени и агресивни.Калоян не прави в началото изключение, докато не го предизвикат.
цитирай
15. ard - Здравей leonleonovpom2
28.01.2016 15:38
Жалко, че няма негов истински портрет на цар Калоян от него време.
Винаги ми е било интересно как е изглеждал.
Дали наремето като са си разменяли кореспонденции са си разменяли и портрети за да имат и представа един от друг хората?
Представи се сензацията, ако във Ватиканската библиотека има портрет на цар Калоян от онова време забутан в някой шкаф?!
цитирай
16. germantiger - ...
28.01.2016 16:15
А това "гадните западняци' го правят, еврогейове "дето" им викате, които все са ви длъжни и не ви признавали... ?!

Мел Гибсън трябва да е кофти австралиец, не е прекрасен руснак и сияен българин?!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Точно така е, приятелю!
28.01.2016 19:12
barin написа:
Здравей, Леоне, цар Калоян е наистина забележителен с действията си, далновидността и дори с ръста си. Четох, че ще правят холивудски филм за него.Дано не се издънят американците,както с негъра Орфей. Присъствах преди няколко години в моя град Варна на откриването на паметника му в центъра. Западните рицари са си заслужили поражението. Българските владетели с малки изключения не са били войнствени и агресивни.Калоян не прави в началото изключение, докато не го предизвикат.


Калоян се е обърнал с писмзо към Бодуен, с предложение за мир и разбирателство
В замяна Бодуен му нарежда да сдаде властта, защото бил"Узурпатор"
Калоян достойно отговаря, че земята е наследил от дедите си, има корона и знаме от папата и не е никакъв узурпатор Узурпатор фактически е Бодуен, който на всичко отгоре е и нелегитимен император
така започва войната и това изтъква Калоян в писма до папата
цитирай
18. leonleonovpom2 - Поздрави, Ард!
28.01.2016 19:22
ard написа:
Жалко, че няма негов истински портрет на цар Калоян от него време.
Винаги ми е било интересно как е изглеждал.
Дали наремето като са си разменяли кореспонденции са си разменяли и портрети за да имат и представа един от друг хората?
Представи се сензацията, ако във Ватиканската библиотека има портрет на цар Калоян от онова време забутан в някой шкаф?!


Впрочем има!
На човека от царското погребение край църквата " Свети Димитър" с пръстена с надпис" Калоянов пръстен"
Имам съмнения, че е същият Калоян На ръст отговаря, всички Асеневци са много високи, този Калоян е 1. 97 метра По черепа е възстановено лицето Хубав мъж, с правилни черти
Познавам човека, отговарял за разкопките Кълна ми се, че няма фалшификация Мен ме смущава обаче надписа, защото той, Калоян се пише Йоаница или Йоаниций на латински
Но всичко е възможно!

Във Ватикана има неща, които могат да обърнат историята ни и да се докажат думите на Митеран, който със сигурност е бил посветен!

Хубава вечер!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, друже Германтигър!
28.01.2016 19:26
germantiger написа:
А това "гадните западняци' го правят, еврогейове "дето" им викате, които все са ви длъжни и не ви признавали... ?!

Мел Гибсън трябва да е кофти австралиец, не е прекрасен руснак и сияен българин?!


Смятам, че това не е пряко адресирано към мен
Надявам се, че си се уверил, че както мога да критикувам, така и мога да хваля, независимо кого И обратното, според заслугите
И това проличава най-ясно спрямо Българите
Както се възхищавам от старите Българи, със същата сила критикувам съвременните за липса на патриотизъм, продажност, безродие, алчност...

Хубава вечер!
цитирай
20. germantiger - ...
29.01.2016 18:04
Със сигурност не е и нямах предвид конкретно теб.
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, Германтигър!
29.01.2016 20:16
Благодаря ти!
Знам, че си обективен!
Приятна вечер!
цитирай
22. edinbulgarin - Благодаря за интересната новин...
30.01.2016 14:31
Благодаря за интересната новина!

Мел Гибсън е единственият режисьор в Холивуд, който би се справил наистина качествено за такъв филм. Ако режисьор е който и да е друг, не бих имал каквито и да е надежди за стойностен холивудски филм.

Препоръчвам на всеки, който не е гледал неговите режисури - Апокалипто и Страстите Христови, да им даде шанс - заслужават го, макар и да са много "тежки" филми.
цитирай
23. pvdaskalov - * ! *
30.01.2016 15:54
Лео, имам два-три въпроса:
1. Имаме ли някъде в България паметник на Калоян?
2-3. Понеже и ти като Плутарх си склонен да сравняваш, кой е по-велик - Самуил или Калоян? И защо в София бе поставен първо паметник на Самуил? Само заради кръглата годишнина?
Поздрави за интересните теми!
П и е р
цитирай
24. tres1 - Няма да оспорвам качествата и постиженията на цар Калоян
30.01.2016 18:31
Само искам да напомня, че доста преди него ромеите са имали български съимператор - бащата на Аспарух и кой е по-така или по-иначе небих си позволил да коментирам. А и тогавашната Велика България /от която " нашите " историци и политици така упорито се отказват да приемат като наша/ е била в пъти и по-голяма и по-влиятелна от тази с напарфюмираната папска грамота.
цитирай
25. leonleonovpom2 - Благодаря и на тебе, единбългарин!
30.01.2016 19:40
edinbulgarin написа:
Благодаря за интересната новина!

Мел Гибсън е единственият режисьор в Холивуд, който би се справил наистина качествено за такъв филм. Ако режисьор е който и да е друг, не бих имал каквито и да е надежди за стойностен холивудски филм.

Българите са по начало недоверчиви, дано очакванията ни се сбъднат!

Хубава вечер!

Препоръчвам на всеки, който не е гледал неговите режисури - Апокалипто и Страстите Христови, да им даде шанс - заслужават го, макар и да са много "тежки" филми.

цитирай
26. leonleonovpom2 - Лео, имам два-три въпроса: 1. ...
30.01.2016 19:46
pvdaskalov написа:
Лео, имам два-три въпроса:
1. Имаме ли някъде в България паметник на Калоян?
2-3. Понеже и ти като Плутарх си склонен да сравняваш, кой е по-велик - Самуил или Калоян? И защо в София бе поставен първо паметник на Самуил? Само заради кръглата годишнина?
Поздрави за интересните теми!
П и е р


Във Варна има със сигурност!
За паметника на Самуил, според мен е стечение на обстоятелствата Имаше и кампания за преименуване на Благоевград
Няколко постинга имах на тази тема, че преименуването е неуместно
Първо не е подходящо мястото , в близост до разгрома Ще възвеличаем разгрома ли?1
И другото, не по малко важно е самото преименуване
Получава се борба срещу сталинизма със Сталински методи!
Нещо не е наред, нали!?

Хубава вечер!
цитирай
27. leonleonovpom2 - Здравей,tres1
30.01.2016 19:52
tres1 написа:
Само искам да напомня, че доста преди него ромеите са имали български съимператор - бащата на Аспарух и кой е по-така или по-иначе небих си позволил да коментирам. А и тогавашната Велика България /от която " нашите " историци и политици така упорито се отказват да приемат като наша/ е била в пъти и по-голяма и по-влиятелна от тази с напарфюмираната папска грамота.


Съгласен съм с констатацията ти за Велика, Голяма България-Едното не изключва другото!
Нашите историци са по начало в дълг към България и Българите Те са ветропоказатели- мерят чужд вятър-сила и посока

Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133382
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102590
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031