Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.03.2016 11:18 - Трети март, но от 1918- Национален празник?
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 6295 Коментари: 20 Гласове:
29

Последна промяна: 23.03.2016 20:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Малко изпреварващо, този мирен договор е завършек на една война фарс и ще е много смешно,  именно с него да се свързва национален празник

Да, Русия и Германия са противници в ПСВ И респективно- България на Русия
Целта на Германия е Русия да излезе от войната Тогава победата за нея и съюзниците изглежда сигурна Сметката за момента е точна
И Германия намира начина
Да финансира активиралото се революционно движение в Русия Намерено е писмо на канцлера до кайзера, в което го пита, какво да правят, ако революционерите поискат още пари Отговорът е,  да се дадат, колкото поискат!
Така, че двете страни- Германия и Болшевишка Русия имат интерес да излязат от войната помежду им
Още тогава тръгват спекулации, че революцията е финансирана от Германия Не е така
По- скоро е подпомогната от Германия с основната цел Русия да излезе от войната И да изнесе революцията от собствената си страна

Привидно войната продължава
Германците напредват, руснаците отстъпват
Но го правят така, че да не изглежда ,че едните отстъпват много бързо, а другите, че напредват много бавно
Но когато контрареволюцията надига глава, виждайки в Германия подкрепа, германците стават сериозни Контрареволюцията вреди на интересите им в момента  и се стига до мирния Брест-Литовски договор, в който от страна на победителите слага подпис и България
Тя нищо не печели от този договор
А на германците основната цел е Русия, вече на болшевиките,  да излезе извън войната И я постигат

Но сметките се оказват криви
Мястото на Русия е заето от САЩ и с неговите огромни ресурси те  подменят пълноценно  Русия, която и без това не воюва с познатите си възможности
След няколко месеца войната завършва, известно как

Що се отнася до нас, тук имаме блестящ дипломатически и военен ход
Че не обявяваме война на САЩ
Големите са чувствителни към дребните неща Защото те подбиват авторитета и величието им
САЩ не забравят това и в Ньой са единствените ни защитници сред глутницата озверели вълци, искащи да ни разкъсат!
Добре, че са успели да вразумят останалите
Блестящ ход на дипломацията ни, пример за поведение на съвременните Български дипломати Да не прибързват с решения, които може да  са пагубни!

Та в заключение!
Смешно е мирен договор,от 1918 година да бъде приет за национален празник, заради съвпадение на датата-Трети Март?

Първо,  той приключва една фарсова в момента война?!

Второ, а сигурно и първо, ние се подиграваме по този начин с направеното от Русия и народа й за нас 40 години преди това
Да ни има сега на картата! И ако това наистина стане, няма да спечелим  реално уважение от никого!
Да не говорим, как ще погледне Русия на това!



Гласувай:
29


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. batogo - !!!:))) Здравей, Леоне! Имам въпрос към теб.
23.03.2016 14:47
Ако ти си тормозен постоянно от твой съсед и за теб се застъпи друг твой съсед от долния етаж те отърве, а след това започне всяка вечер да ти води дружината си да ядат и да пият в дома ти, а когато ти писва и искаш да престанат, онзи ти казва, че си му длъжник, задето те е отървал от лошия ти съсед, ти приятел ли ще го наречеш?! Ако го наречеш приятел и продължаваш да се чувстваш благодарен към него, тогава бих те разбрал по отношение на Русия. Ти си интелигентен човек и ще разбереш въпроса ми. Хубав ден!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
23.03.2016 16:15
batogo написа:
Ако ти си тормозен постоянно от твой съсед и за теб се застъпи друг твой съсед от долния етаж те отърве, а след това започне всяка вечер да ти води дружината си да ядат и да пият в дома ти, а когато ти писва и искаш да престанат, онзи ти казва, че си му длъжник, задето те е отървал от лошия ти съсед, ти приятел ли ще го наречеш?! Ако го наречеш приятел и продължаваш да се чувстваш благодарен към него, тогава бих те разбрал по отношение на Русия. Ти си интелигентен човек и ще разбереш въпроса ми. Хубав ден!

Смятах да направя предварителен коментар по въпроса, който повдигаш Но се забавих

Естествено ,че такъв съсед ще мине в графата на нежеланите Но трябва в някои случаи и висша дипломации, какъвто е случаят с Русия
Ние се мятаме от полюс на полюс

Тази дата , от 18- та година е срамна дата за Русия И не само за нея и за всички участници там, в Брест- Литовск!
Защото са разиграли фарс
Ние няма с какво да се гордеем с нея Впрочем има- Че сме спомогнали за затвърждаването на власт на болшевиките
Доколкото ми е известно, Русия се отказа от болшевизма

Какво ще спечелим от този смешен празник за нас?
Със сигурност силен враг!
Ние веднаж в новите условия трябва да покажем, че не сме глупаци!
Приятелството си е приятелство, сиренето с пари
Нямаме домати или паста " Поморин" да изкушаваме руснаците, но имаме климат, за който са луди и не сме го още развалили напълно

Ами да погледнем, какво правят сърбите Погледът им е на запад, но в същото време казват, че при никакви условия няма да участват в санкции срещу Русия
Това поведение е достойно , Огняне Западът ще го уважи и сърбите с него
Както на времето цар Борис е договорил неучастие на България във военни действия на изток и не водене на военни действия на наша територия Спазени и след смъртта му!

Та и ние, казвал съм и го друг път Ние сме в клатещия се в момента кораб на ЕС, но защо, за да сме на него, трябва да се смразим с Русия?!
Каква ни е ползата от това? Някой иска ли го?
Нека видим сърбите какво правят и да се поучим от тях!

Приятен ден!
цитирай
3. anonymousbulgaricus - Всъшност, този договор не бива да се ...
23.03.2016 18:14
Всъшност, този договор не бива да се разглежда отделно от капитулацията на Румъния, с която получаваме първо цялата Южна Добруджа с известни корекции в наша полза, след което с допълнителен протокол и останалата част от Северна Добруджа - единствения период, в който тази историческа несправедливост, нанесена ни от Русия 1878, е поправена - само за 2 години, обаче! Това е българската полза от тази група договори, които са извоювани със силата и на българското оръжие в Добруджа и Румъния.

Инак, няма какво да се празнува, защото трайността на тези договори, както казах е около 2 години, а щетите, нанесени на България в резултат на участието ни в ПСВ на страната на Германия, Австро-Унгария и Османската империя още им берем плодовете. Радостта, от това, че в тая война по бойните полета наред сме били, гърци, сърби, румънци, англичани, французи и руснаци, така както никой от такъв мащаб не ги е бил, е мимолетна и така, топлеща усещането за воинска доблест и чест, щетите са неимоверни и за нацията - невъзстановими. Не поради загубените територии, а поради счупения национален дух и цел. Не че териториите са малко.

Инак, румънците ни изиграват хитро, като въпреки капитулацията и около Солунското примирие, рязко ни обявяват пак война и се нареждат на страната на победителите и всъшност са държавата, която в резултат на ПСВ получава най-много и по принцип и като съотношение участие и принос в нея за Антантата. (За сметка на България, Русия и Унгария).

Инак, няма емоция в тези работи - както много пъти съм казвал, няма и "братски народи", няма "благодарности" и т.н., когато политиците решат, днес се биеш с османците, утре си съюзник с тях, днес си с германците, утре срещу тях, днес си със сърбите, утре срещу тях и т.н. Това, още повече важи за империите, по простата причина, че техните интереси са много по-сложни и многопластови, а ресурсите, които имат да ги постигнат и военни, и икономически и пропагандни са много по-големи.

Аа, да, българите не подпомагали болшевиките, въпреки, че на масата на преговорите от двете страни има българи, поради позицията на Кръстьо Раковски в СССР. Не сме имали отношение към този въпрос, защото ни е далечен. А и Русия, и без болшевиките е щяла да стигне до капитулация, защото във военно отношение и икономическо е най-неподготвена за войната и я губи на всички направления, вкл. и българското, просто е щяло да бъде по-дълго и кърваво, ако не е този мир. И без болшевиките. Инак, после ние сме на страната на белогвардейците, като вкл. и независимо, че сме загубила войната страна с огромни тежести като репарации и ограничения и бежански поток от загубените земи и т.н., ние поемаме корпуса на Врангел и огромна част от тези руснаци и семействата им са част от българската демографска маса днес. Някои продължават на запад, други бягат на запад през 44, а някои стават жертва на комунистически репресии, но като цяло мнозинството си е отлично интегрирано и асимилирано в българската етно-културна среда.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Благодаря, Анонимус!
23.03.2016 19:59
Хареса ми коментарът ти!
Повдигаш въпрос за белогвардейците
Интересен спомен за белогвардейците имаше баща ми
Когато Хитлер почва война със СССР, почнали да се събират и да се съвещават Разбрало се, че почти всички мъже ще се връщат в Русия
Опитали се да ги разубедят Не се знае, как ще ги посрещнат?
Най- влиятелният измежду тях казвал, че Русия ще спечели войната, защото има два непобедими генерала
Младежите, като баща ми, питали , кои са те?
Той казал, че първият е генерал Кал Той щял да се появи в края на август Ако все пак го преодолеят, другият, който щял да се появи в средата на ноември Бил непобедим отвсякъде Генерал Зима!
На въпросът защо се връщат, те със сълзи отговаряли, че те - младежите , не знаят какво е матушка Русия Тя е в беда и те трябва да я защитят!
Нито един не се върнал Вероятно са ги пратили в наказателните батальони
Имам много съученици, техни потомци Най известния род е Севастиянови Казвам им, че са от царско потекло , приемат го с -Може би?

Това ме е впечатлявало най- много- любовта към Родината, независимо от политиката и причиненото им!
Нормално би било да тръгнат с германците, да търсят отмъщение Нито един!

Приятна вечер!
цитирай
5. get - Малко изпреварващо, този мирен ...
23.03.2016 20:22
leonleonovpom2 написа:

Малко изпреварващо, този мирен договор е завършек на една война фарс и ще е много смешно, именно с него да се свързва национален празник


- След като ВОЙНАТА Е ФАРС - Нашите коментари, ще бъдат гротеска - не смяташ ли?

- Но не приемам, война отнела 10 милиона човешки живота и инвалидизирала допълнително 20 милиона - да се нарича фарс!?

- Апропо - изключително условие на Руската империя да се включи в Първата световна война е Целта й да окупира Проливите и Цариград - това е основно в съдържанието на депешата изпратена от Сергей Сазонов до Антантата. Тази маниакалност в политиката на Русия е довела няколко години преди това, да застане на страната на "съюзниците разбойници" от което следва КАТАСТРОФА за България! Така тя се ОПОЗОРЯВА, като СТРАНА НЕСПАЗИЛА ГАРАНЦИИТЕ КОИТО Е ПОЕЛА в сключен(ият) през 1902 год. таен военен договор, с княжество България!

- Националният ни празник, логически следва да е ПРОДИБИВАНЕТО НА САМОСТОЯТЕЛНОСТ държавно-политическа?!
- Затова за истинският родолюбец, дата за НАЦИОНАЛНО ПРАЗНУВАНЕ в България е била и винаги ще бъде 22 септември, когато Родината ни става НЕЗАВИСИМА(СУВЕРЕННА) през 1908 година!!
цитирай
6. mt46 - Здравей, Лео!...
23.03.2016 20:35
Не знам защо се връзваш на подобни русофобски изцепки... Нито прекалената русофилия, нито прекалената русофобия са градивни и полезни за съвременна България...
Лека вечер!...
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Гет!
23.03.2016 21:04
Не си разбрал правилно
Не става дума за ПСВ като цяло, въпреки, че в такива глобални войни има нещо прекалено ненормално, защото всяка война по начало е ненормално събитие
А за войната която водят Русия и Германия, след като Германия е дала мисля ,че сумата беше 200 милиона златни марки Огромна сума 20 марки имат 7 грама златно покритие По груби сметки около 2 милиарда съвременни долара..

Не знам, кой какъвто иска Национален празник да си избира, но този Трети март от 18- та година ми се струва напълно неуместен

Приятна вечер!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Поздрави ,Марине!
23.03.2016 21:09
mt46 написа:
Не знам защо се връзваш на подобни русофобски изцепки... Нито прекалената русофилия, нито прекалената русофобия са градивни и полезни за съвременна България...
Лека вечер!...


Да, така е, изобщо и двете нямат място под Слънцето, трябва да си следим нашите интереси

Но не бива, уж гонейки интересите си , да си създаваме врагове и то изкуствено Случаят е точно такъв, затова не го подминавам и се"връзвам"!
Какво очакваме, някой да ни потупа по рамото ли?

Хубава вечер!
цитирай
9. batogo - !!!:))) Благодаря, Леоне!
24.03.2016 07:21
За омразата си прав, но санкциите спрямо Русия не са проява на омраза, а са просто последствия от неспазването на международното право от нейна страна.
Законът за причините и последствията е Основен Вселенски Закон, върху който е базирано развитието на съзнанието. Този закон е общовалиден и неизбежен за хора, общности, държави и за всяка форма на съзнателен живот. Изживяваш това, което си причинил на другите и така осъзнаваш какви си ги свършил. Това е проява на Висшата Вселенска справедливост и безусловната Божия любов към всички и всичко. Няма ощетени, има осъзнати, които повече няма да повторят вредящи на другите свои действия, освен ако не искат да ги преживеят отново.
Хубав ден, приятел!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Да, така е, прав си Огняне!
24.03.2016 11:42
batogo написа:
За омразата си прав, но санкциите спрямо Русия не са проява на омраза, а са просто последствия от неспазването на международното право от нейна страна.
Законът за причините и последствията е Основен Вселенски Закон, върху който е базирано развитието на съзнанието. Този закон е общовалиден и неизбежен за хора, общности, държави и за всяка форма на съзнателен живот. Изживяваш това, което си причинил на другите и така осъзнаваш какви си ги свършил. Това е проява на Висшата Вселенска справедливост и безусловната Божия любов към всички и всичко. Няма ощетени, има осъзнати, които повече няма да повторят вредящи на другите свои действия, освен ако не искат да ги преживеят отново.
Хубав ден, приятел!


Но има едно НО!

Засега няма никакви санкции за този, който уж с благородна цел разбута арабския свят и причини този емигрантски поток/ емигрантски, защото е еднопосочен- отвътре навън, няма го обратният/ Та йезуитите да не ползват мигрантски!
Само едно плахо оправдание от най- високо място, че повече силово няма да налагат демокрация Даже не беше в тон оправдание, а по- скоро обещание
Да, ама защо не си поемат дела от стореното, а оставят други да сърбат надробената попара?
Иначе към чужди прегрешения са по- праведни и от папата!

Кажи ми честно, сега ли е по добра обстановката в Средиземноморието и в Европа, или по времето на реакционерите Хюсеин и Кадафи?
Нямали свобода, но имали всичко Сега обратното
Знам от човек, избягал от режима на Хюсеин, как комисии обикаляли къщите и се интересували само от хладилника, дали е зареден?!
Ако не, кратък въпрос, защо не е и се зарежда с всичко от първа необходимост
А ние защо сме потърпевши- европейците? Какво ни е провинението От какво са недоволни, че убиват невинни хора? Защото са лесни ли?


Май разделяй ,за да владееш е в пълна сила
И от Космоса се вижда, че наистина обединена Европа, ще е сила №1 и никой с нищо не може да и влияе и манипулира
Търси се кой е той - манипулаторът?
Не е Русия, тя е най-голямата Европейска страна и по територия , и по население Не е комунистическа, но вратата и е хлопната Ако тя е комунистическа, тогава и ние сме- но вероятно под прикритие, както и те!
Това на шега, че, с извинение ми се повдига като пиша на тази тема Някой комунист под прикритие най - много мен да изкара комунист
Да не скачат пък някой манипулатори с приматско обяснение, че съм русофил
Грешат, Европофил съм!
А да помислят те какви са, не че не се знае това
Хубав ден, Огняне!
цитирай
11. batogo - !!!:))) Здравей, Леоне!
24.03.2016 19:32
Русия е агресивна олигархична / нео-феодална /империя, която иска да граби и да се налага, а другите кротко да й се подчиняват. Тя няма желание да се вмести в демократичния европейски духовен, икономически, правов и социален ценностен модел, който е доказал качествата и перспективността си за развитието на общността. Това я прави несъвместима с Европейския съюз.
Разликите между развитието на държавите под руско и американско влияние са очевадни, виждат се от космоса, както казваш ти и не са в полза на Русия. Развитие има само там, където има ясни, почтени правила, валидни за всички, свобода на избора и отговорност за предизвиканите от този избор последици.
Иначе и говедата във фермите имат всичко, но живеят в клетки, доят ги и ги колят, без да ги питат, защото нямат свобода. За говедата е разбираемо, но човекът има творчески дух и съзнание, които са свободни и не могат да бъдат купени с храна и грижи. Точно това е разликата между човека и животното. Който заменя свободата си срещу храна и грижи, си е чиста проба добиче и е трудно да се нарече човек. Не искай от Човеците да бъдат щастливи и доволни, когато не са свободни, защото такова желание е абсурдно за съзнателната Човешка природа. Лека вечер, приятел!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
24.03.2016 21:57
Съгласен съм, има олигархия в Русия, с написаното за свободата - също!
Но тук има и нещо друго
Нискоинтелигентни хора, които приемат свободата като свободия?!
Ето и американците разбраха или поне го заявяват- насила демокрация вече няма да се опитват да налагат
Има си и приказка ,че насила хубост не става, а турците я допълват, че и да става , не бива!
Демокрацията е като плод, вкусна е като узрее
За да бяга човек от някъде, следователно не се чувства там комфортно
Е, нали имат свобода Какво не им харесва Беглеците не са само от Сирия, от всички , уж за добро разбутани държави са, арабси, африкански, азиатски?

И като отидат в Германия , на какво се надяват?
Да променят Германия по свой тертип И не те, а германците да се съобразяват с тях Навсякъде по света хазяинът поставя условия, а не наемателят В обратния случай му се посочва вратата
Или, ако не в Германия, в която и да е друга държава И да живеят от социални помощи?

Извинявай, но приликата е ужасна с османските турци
Те по същия начин са нахлули в Мала Азия Бизнес за граничарите е било, да ги пропущат Да, опирали са до граничари, не е бил като сега широк местен бизнес, защото няма откъде другаде да минат из тесните проходи И постепенно са променили Мала Азия После почват кланетата / атентатите/

Ние също сме олигархическа държава, но ни приеха в Европа Парите са в червените капиталисти, както и в Русия Затова икономиката не мърда, а затъва
Но докато ние си унищожаваме производството и ресурсите, на Русия ресурсите са неизчерпаеми, както червената армия през ВСВ
Да не оплакваме Русия, че е по- зле от Габон, била е втора икономическа сила, при добро управление , ще си заеме мястото, което и се полага
Русия беше изолирана от самото начало но това е друга тема

Малко объркано се получи, но основното е, че свобода и свободия са различни неща Интелигентите държат на свободата и я заслужават, ниско интелигентните предпочитат свободията, която измества свободата А когато нискоинтелигентни командват парада, нещата затъпяват и изпростяват!

Хубава вечер, Огняне
цитирай
13. didanov - здравей Леоне
25.03.2016 00:30
ето малко интересно инфо за Ленин и Троцки:
когато ТРОЦКИ и неговите метежници напускат Ню Йорк с кораба „С. С. Кристианияфиорд“ и $ 20 млн. в злато.

Техният параход, нает от ЯКОБ ШИФ, е задържан на 3 април 1917 г. от канадските власти в Халифакс, Нова Шотландия. Изглеждало, сякаш планът на Илюминатите е обречен на провал. Но и тук Шиф пуска в действие връзките си и влиянието на своите илюминирани приятели над американското правителство и Великобритания, вследствие на което пътуването е продължено. Когато пристигат в Европа, Троцки веднага заминава за Швейцария за среща с Ленин, Сталин, Кагонович и Литвинов, за да изяснят подробностите в стратегията.

Може би тук е мястото да се каже, че върховните представители на всички държави, взели участие във войната, се срещат официално в неутрална Швейцария. В сегашния си вид Швейцария е създадена през 1815 г. с решение на Виенския конгрес. На нея й се гарантира перманентен неутралитет.

Случайност?

Или, може би, едно толкова сигурно местенце в сърцето на Европа не е удобно за срещи на живеещите от войната лагери?

Пред конспираторите възниква въпросът как биха могли заедно с метежниците и цялото снаряжение да заминат за Русия. Решението идва от страна на агента на РОТШИЛД и шеф на немска тайна полиция МАКС ВАРБУРГ. Той „опакова“ всички в един вагон, запечатва го и подсигурява пътуването до руската граница. Когато влакът спира (за първи път) в Германия, се качват двама немски офицери за ескорт Те изпълняват заповедта на генерал ЕРИХ ЛУДЕНДОРФ.

Макс Варбург е брат на Пауд Варбург — първия председател на Federal Reserve Bank.

През юли 1917 г. планираният от международните банкери комплот търпи първия насрещен удар. ЛЕНИН и други се спасяват във Финландия. Малко по-късно, през ноември 1917 г. революцията успява.

Ако имаме предвид финансовата подкрепа, последвана от подготовките в Ню Йорк, това не е толкова странно. По време на кървавата гражданска война след болшевишката революция Ленин е безспорният водач на политическите движения, а Троцки се занимава с военните клонове на организацията, т.е. с „Червената армия“. Името на „Червената армия“ не е избрано случайно. Болшевишката армия под водачеството на Троцки е смъртоносното оръжие на международните банкери под господството на Ротшилд (червената табелка). Съвпадението е твърде голямо.



Исторически факт е, че повечето от революционерите, които Ленин оглавява, са евреи. В броя на „Таймс“ от 29 март 1919 г. се казва, че „една от най-интересните особености ни болшевишкото движение е големият процентен дял на не — руските елементи в групата на водачите. От около 30 комисари или водачи, които образуваш централния апарат на болшевишкото движение, не по-малко от 75% са евреи“. Според казаното от генерал А. Нехволодов френските тайни служби установяват, че Якоб Шиф дава нови $ 12 млн. директно на руски милионери. Нехволодов назовава също и Феликс Варбург, Ото Кан, Мортимър Шиф, Джером X. Хенауер, Макс Брайтунг в САЩ и Макс Варбург, Олаф Ашбърг и Живтовски в Европа като по-нататъшни спонсори в болшевишката революция.

Посланикът на Руската империя в САЩ Бакхматиев заявява, че след болшевишката победа между 1918 и 1922 г., е извършен трансфер от $ 600 млн. в злато от Русия за Khun Loeb Bank в Ню Йорк. Книгата „Пломбираният влак“ на Майкъл Пиърсън потвърждава, че според документи на Външно министерство до 5 февруари 1918 г. германците са предоставили общо 40 580 997 германски марки за пропаганда в Русия и за особени „случаи“ В същия документ се казва, че само ден след като Ленин поема властта, германската хазна дава доброволно 15 млн. марки на Русия.

Кървавото клане на милиони руснаци и поробването милиони други малко интересувало международните банкери в шествието им към световното владичество.
цитирай
14. didanov - и още нещо интересно от банкера Буров
25.03.2016 00:37
Аз познавах добре Лео Троцки, лично. През 1912 година той дойде тук, в България, като кореспондент на един швейцарски вестник. Беше голям ум. Голям журналист. Голям кореспондент. Имаше дар-слово на вития, на пророк Йеремия. Само вашият кумир — Георги Кирков — би могъл да се сравни с него и да излезе срещу него. Никой друг.

Идва и се представя — Лео Троцки, Ешкенази — и започва визити на всички богати еврейски къщи. Той бе чаровен като събеседник. Той бе гений. Това не може да му се отрече. И Сталин го събори. Катурна го. Като изгониха Лео Троцки от Русия, през 1927 година аз казах на Андрей Ляпчев:

— В Русия става нещо велико. Идва нов гений.

— Защо? — пита ме той.

А аз му казвам:

— Еврейските болшевичета в Русия си намериха майстора. Този грузинец ще им ебе майката до един.

Ляпчев ме гледа и мига. Той не разбираше от дълбоката, световна политика. Той разбираше само от българската политика.

Тогава аз отидох при едни руски генерали от щаба на генерал Врангел, на Кутепов, на Деникин, които живееха на квартира в дома на Иван Евстатиев Гешов, на „Царя“, до къщата на Моллови. И поговорих с тях. Те бяха много разтревожени.

— Какво има? — питам ги. — Какво е станало?

Те ми подават вестник „Правда“. Получаваха го тайно, по техни си канали. И ми дадоха да чета изложението на Сталин против Троцки — едно умно и сериозно изложение. Умно измислено, умно написано, умно отпечатано, с мярка.

В живота, в печата, в политиката, господин Памукчиев, мярката е велико нещо. Всяко нещо, казано с мярка, хваща дикиш. Всяко нещо, казано с нервен, раздразнителен тон отблъсква. А Сталин говореше спокойно. Много спокойно. И това негово спокойствие беше изплашило генералите. Зад това спокойствие те бяха видели Русия. Русия — могъща и страшна за света. И го видяха не само те. Видя го светът.

Сталин през 1927 година — десет години след революцията — пръв показа силата на Русия. И изплаши света. Ако сте чели, господин Памукчиев, макар и млад, нещо за натиска „Кърдзон“, за аферата „Кърдзон“, за заплахата „Кърдзон“. Тя стана именно тогава — през 1927–28 година. Англия се уплаши. Тя разчиташе на Троцки. На еврейчетата. Те да провалят революцията в Русия. Защото те бяха възпитаници на Западна Европа, бяха живели в Швеция, Швейцария, Германия, Австрия и познаваха европейската демокрация. И си въобразяваха до един, че ще оправят Русия с демокрация. Глупава илюзия. Светът се управлява открай време или със сурова диктатура или с демагогска демокрация. Няма демокрация, където няма пари. Няма демокрация, където няма колонии. Няма демокрация, където няма да ти тече отвън, от чужди джобове и каси.

Англия и Франция се перчеха с демокрация, защото имаха колонии. Германия също се перчеше с демокрация до 1914 година, докато имаше колонии.

В парламента, в Райхстага, в Берлин, аз съм виждал да заседават социалисти и юнкери от Прусия. Август Бебел пееше там… Но след това песента му секна. Избиха хората му. Защо? Защото колониите не носят вече нищо. И се мина към диктатурата.
Защо в България никога не е имало демокрация? Защото никога не сме имали помощи от никъде. Без пари и колонии няма демокрация. Това са тъжни неща, но са истина.
М.Памукчиев Разговори с Буров
цитирай
15. batogo - !!!:))) Здравей, Леоне!
25.03.2016 10:04
Съгласен съм с теб, че интелигентните държат на свободата, а примитивите - на слободията. И това е лесно обяснимо. Интелигентният създава правила и условия за развитие, творчество и благоденствие на всички, като печели от това и той самият.
Примитивът се налага с физическа сила и граби готовото безогледно, като реже ръката, която го храни, но не го осъзнава.
Бъдещето е на духа, интелекта и висшето съзнание, защото те творят развитие. Примитивите консумират готовото алчно и безсъзнателно, съсипват природата, планетата, нейните жители и са на доизживяване.
Примитивното съзнание, колкото и власт да има, няма бъдеще, защото не разбира закономерностите на процесите в живота, които неизбежно го изхвърлят на бунището на историята. Русия също не ги разбира, което я прави империя с олигархична диктатура, подкрепяща диктаторските режими и негативните процеси на насилие и тероризъм по света, защото също като тях е базирана върху оръжието и грубата, примитивната физическа сила.
А разумните хора на планетата знаят, че единственият смисъл на човешкото съществуване е развитието на съзнанието, защото човекът е единственото съзнателно същество на планетата.
Успешен, творчески ден, приятел!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Диляне!
25.03.2016 18:27
Добре е казано и от Буров!
Демокрацията, истинската вирее там , където текат пари
където има суша за тях, само железен ред и дисциплина
Прав е, без пари и колонии, няма демокрация!
Така си е, демокрацията има много лица и това, което за едни е демокрация, за други съвсем не е!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Да, така е , Диляне!
25.03.2016 18:35
Революцията е финансирана от запада
Коментирано е, жестокият на думи по отношение на другите Ленин е страхлив по природа
по време на революцията той се укрива и Сталин се грижи за безопасността му, това е причината и за отсъствието на Сталин
та той ще прекоси в запечатан вагон Германия и германците няма да проверят вагона?
това е станало възможно само с абсолютни гаранции , че безопасността му е пълна!

Хубава вечер!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Поздрави, Огняне!
25.03.2016 18:43
Съгласен съм с написаното от тебе!
Ние обаче трябва да проявяваме разум/ има се предвид управляващите на различни нива /и да не прибързваме с решения Когато атовете се ритат , магаретата страдат!
Нека атовете да спорят, да се разбират, каквото ще да вършат помежду си...
Ние да изчакваме
Защото много вероятно е, ако много знаем и се бъркаме, където не ни е работата, ние да го отнесем, като нахална муха!
Големите не обичат да им се пречкат в краката, независимо дали са наши или не!

Хубава вечер, Огняне!
цитирай
19. barin - Празник на България
25.03.2016 21:13
Здравей,Лео. Мисля, че 3.март и 22 септември са свързани с нови събития, а България е стара държава. Предлагал съм на няколко места да се измисли по-подходяща дата. Ние не сме монархия, за да честваме рождения ден на царя. Нямаме сведения кога е подписан мирния договор между кан Аспарух и император Константин IV Погонат през 681 година. На няколко места съм срещал26 март, т.е. утре.В именника на българските канове, в българския календар, началото на рода Дуло. Затова винаги от 1998 г. традиционно си отбелязвам с няколко приятели 26 март( годината е 165 или 153). Дори имам публикации по този въпрос в blog.
цитирай
20. leonleonovpom2 - Поздрави, Барин!
25.03.2016 21:46
barin написа:
Здравей,Лео. Мисля, че 3.март и 22 септември са свързани с нови събития, а България е стара държава. Предлагал съм на няколко места да се измисли по-подходяща дата. Ние не сме монархия, за да честваме рождения ден на царя. Нямаме сведения кога е подписан мирния договор между кан Аспарух и император Константин IV Погонат през 681 година. На няколко места съм срещал26 март, т.е. утре.В именника на българските канове, в българския календар, началото на рода Дуло. Затова винаги от 1998 г. традиционно си отбелязвам с няколко приятели 26 март( годината е 165 или 153). Дори имам публикации по този въпрос в blog.


Имаш право, имаме славни дати в по- ранната ни история, би могло да се избере някоя от известните
Една такава дата наистина ще свърши роля на обединител на Българите, а не на разединител По политически причини!

Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9133677
Постинги: 1348
Коментари: 29643
Гласове: 102591
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031