Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2016 19:07 - Героите на Април 1876
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 10913 Коментари: 37 Гласове:
33

Последна промяна: 18.04.2016 20:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Да, герои са всички, защото те са причината за Освобождението ни!
Войната е следствие на героизма им!

Всичко почва от наивното тълкувание, че "Туркия ке падне" То разпалва ентусиазма и вярата в победата!

Реално погледнато, България със собствени сили не е можела  да се освободи Картата на Европа я чертаят Великите сили  Никой народ не може да се освободи без тяхната благословия!
Зад Турция стоят държавни структури, отлично въоръжена армия, зад въстаниците-само вяра и ентусиазъм!

Даже Великите сили поединично не могат да се справят с останалите и се групират
Например след  обединението на Германия няколко години преди Април , Германия се застрахова срещу противодействието на Франция и Англия с троен съюз с Австро-Унгария и Русия Ангажиментът, освен за помощ е  и неучастие във война на страната на противника, с който една от страните евентуално воюва

Въстаниците правят чудеса от храброст, но силата побеждава
Впрочем, водачите са наясно, че се жертват, за да дойде свободата Например Ботев праща писма до Европейски редакции Тези писма изиграват решаваща роля!
Защото когато ехото от въстанието заглъхва, пристигат журналистите И те разпалват пожара на подкрепа на цяла Европа в защита на България
И правят Освободителната война възможна Защото тя не може да се осъществи в тези условия без съгласието на Великите сили!

От военна гледна точка, като населено място ,най - впечатляващо е Брацигово, без да се подценяват останалите, начело с Панагюрище
Но отбраната на градчето е организирана грамотно Така, че  защитниците отблъскват башибозука и преминават в контраатака  Което принудило турците да пратят редовна войска срещу тях
Хасан паша е впечатлен от организираната отбрана, след като получил отпор Башибозуците, добили кураж, се връщат
Гневен, Хасан паша ги прогонва с думите, да изчезват, че иначе топовете ,насочени срещу града, ще ги обърне срещу тях!
Това показва, че той счита, че срещу себе си има равностоен противник!
Влиза в преговори с първенците и поставя условие, в рамките на един ден ръководителят на комитите да се предаде, в замяна той ще запази градчето

И тук е великата саможертва на Петлешков!
Гълта отрова и отива в турския лагер
Подложен на жестоки мъчения, горян между два огъня, да каже имената на помощниците си, Петлешков ,полумъртъв, отговаря,  че е сам и ,че други няма!
ИЗГАРЯ КАТО ЯН ХУС ЗА ДЕЛОТО!

Чудеса от храброст при четите, особено на поп Харитон и Бачо Киро, Цанко Дюстабанов и разбира се - на Ботев! В историята остава хвърковатата чета на Бенковски със знаменосеца и Райна Княгиня!
Тук също има подготвени хора, разбиращи от военно дело!
Но накрая става това, което Бенковски заключава Че те са си свършили работата/ Така е, повече от това не могат, но то е достатъчно!
Вече е ред на Русия!

Няма да коментираме Русия , но точно в този момент тя , по посочените по- горе причини не може да се намеси
Напразни са очакванията на панагюрци, на клисурци, че в последния момент ще се появят московците и донските казаци!
Но със съгласуването с останалите Велики сили, с натиска отдолу на руския народ, войната става факт
  Но причината отново- ТОВА Е ПОДВИГЪТ НА АПРИЛЦИ!!!!

ПОКЛОН ПРЕД ПАМЕТТА НА АПРИЛЦИ!



Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. barin - Здравей, Лео.
17.04.2016 21:12
Обхванал си почти всички герои от Априлското въстание. Правилно се казва"Българийо, за тебе те умряха".
цитирай
2. donchevav - 19 април 1876 г. –Копривщица - пъ...
17.04.2016 22:56
19 април 1876 г. –Копривщица - първата пукнала пушка срещу изпратения от Пловдив Неджиб ага и неговите сеймени; Каблешков пише своето „кърваво писмо” до ръководителите на ІV революционен окръг в Панагюрище .
20 април 1876г. – Панагюрище – обявено преждевременното избухване на въстанието. Поради предателство сред участниците в срещата на Оборище датата 1 май не може да бъде дочакана.
20 април 2016 г. – 140 години от великата Априлска епопея, смисъла на която сякаш най-добре формулира Г. Бенковски в пророческите си думи:
„Моята цел е постигната. В сърцето на тиранина аз отворих такава люта рана, която никога не ще заздравее; вече никой няма да може да спре Русия да освободи България-нека тя да заповяда!”
Поклон пред паметта на априлци, обърнали погледа на Европа и Русия към страданията на българския народ и ускорили пътя към мечтаната свобода!
Поздрави, скъпи Лео!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Иване!
18.04.2016 10:09
barin написа:
Обхванал си почти всички герои от Априлското въстание. Правилно се казва"Българийо, за тебе те умряха".


Благодаря за отзива!
Едва ли в няколко реда мога да обхвана всички, а те заслужават, но съм се помъчил да отбелеза по-същественото и прокусканото
А според мен това са Брацигово и ролята на Ботев!

Приятен ден!
цитирай
4. katan - 140 години от Априлското въстание!
18.04.2016 10:22
То е катализатора, който води до 3 март 1878 година!
Хареса ми, че споменаваш и Васил Петлешков. Той наистина е ЯН ХУС.
Поклон пред всички герои!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Поздрави, Венета!
18.04.2016 10:24
donchevav написа:
19 април 1876 г. –Копривщица - първата пукнала пушка срещу изпратения от Пловдив Неджиб ага и неговите сеймени; Каблешков пише своето „кърваво писмо” до ръководителите на ІV революционен окръг в Панагюрище .
20 април 1876г. – Панагюрище – обявено преждевременното избухване на въстанието. Поради предателство сред участниците в срещата на Оборище датата 1 май не може да бъде дочакана.
20 април 2016 г. – 140 години от великата Априлска епопея, смисъла на която сякаш най-добре формулира Г. Бенковски в пророческите си думи:
„Моята цел е постигната. В сърцето на тиранина аз отворих такава люта рана, която никога не ще заздравее; вече никой няма да може да спре Русия да освободи България-нека тя да заповяда!”
Поклон пред паметта на априлци, обърнали погледа на Европа и Русия към страданията на българския народ и ускорили пътя към мечтаната свобода!
Поздрави, скъпи Лео!


Благодаря ти за хубавия отзив!
/Имам някакви проблеми с броячите, отчитат ми несъществуващи коментари и нулева посещаемост Не мога да разбера, в моя компютър ли е причината или не?
Точно сега ли трябваше да стане това?/

Да, думите на Бенковски са потвърждение ,че Априлското въстание е причината за Освобождението ни!Неуспешно от военна гледна точка, то успешно постига резервната си цел, да предизвика вниманието на политиците, оглавяващи Великите сили Защото и тогава те чертаят картата на Европа
Дори един Бисмарк, човек с желязно сърце възкликва, че със стореното Турция вече няма място в Европа!

И че тези герои не са си правили илюзията, че ще освободят България
Тези големи и истински Българи са се жертвали с ясното съзнания, че с това ще платят цената на свободата ни
Ботев , в деня преди убийството му е имал лют скандал с един от помощниците си-Апостолов, че ги е подвел, че страната е във въстание
Писмата , които Ботев изпраща до редакции на вестници на запад, донякъде потвърждават това
С тях той се стреми да привлече вниманието на Европа и в интерес на истината го постига!
Европа, цялата скача в защита на Българите Така Освободителната война става възможна!

Хубава седмица, Венета!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
18.04.2016 10:37
katan написа:
То е катализатора, който води до 3 март 1878 година!
Хареса ми, че споменаваш и Васил Петлешков. Той наистина е ЯН ХУС.
Поклон пред всички герои!


Благодаря ти за положителния отзив!
Да, Петлешков е нашият Ян Хус на делото
Жертвал се е да спаси града!
Ясно е било, че нямат шанс срещу десетократно по-многобройния противник, разполагащ и с артилерия Хиляди са щели да бъдат жертвите, в Брацигово са и хората от съседните села
Пашата от друга страна е изненадан от военната организация и затова пристъпва към преговори Но е несправедливо жесток към един от най- големите ни герои от новата ни история

Хубав ден, Катя!
цитирай
7. katan - Много приятно ме изненада
18.04.2016 12:11
със споменаването на Васил Петлешков, а и в разясненията за него в коментара си.
Малко се пише в последните години за подвига му, а той не трябва да бъде забравян!
Никой не трябва да бъде забравян!
цитирай
8. born - Чудесна статия си написал и предложил на интересуващите се !
18.04.2016 14:33
Поклон пред подвига на героите !
ПП./...Имам някакви проблеми с броячите, отчитат ми несъществуващи коментари и нулева посещаемост Не мога да разбера, в моя компютър ли е причината или не?.../
Доколкото разбирам, в блога периодически нещо се ъпдейтва или рестартира, при което статистиките се нулират за известно време. Доколкото съм забелязал, го правят в неделя вечер. На другия ден се нормализира. Този път ми направи впечатление и невъзможността за влизане за няколко часа, което въобще не е болка за умирачка. Поздрави.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
18.04.2016 16:20
katan написа:
със споменаването на Васил Петлешков, а и в разясненията за него в коментара си.
Малко се пише в последните години за подвига му, а той не трябва да бъде забравян!
Никой не трябва да бъде забравян!


Права си, никой не бива да бъде забравян!
Това са едни от най-големите ни герои в най- новата ни история!
Забравим ли ги, изчезваме като народ!
Крайно време е да скъсаме с нихилизма, който и тук някои ни пробутват, тайно подхилвайки се на глупостта...
Ако друг народ притежаваше Петлешков, с него щеше да занимава светът, а не мимоходом да го споменава един път в годината от нема и къде?
Който няма история, няма и бъдеще!

Хубава вечер, Катя!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Благодаря ти Стефане!
18.04.2016 16:25
born написа:
Поклон пред подвига на героите !
ПП./...Имам някакви проблеми с броячите, отчитат ми несъществуващи коментари и нулева посещаемост Не мога да разбера, в моя компютър ли е причината или не?.../
Доколкото разбирам, в блога периодически нещо се ъпдейтва или рестартира, при което статистиките се нулират за известно време. Доколкото съм забелязал, го правят в неделя вечер. На другия ден се нормализира. Този път ми направи впечатление и невъзможността за влизане за няколко часа, което въобще не е болка за умирачка. Поздрави.


Малко избързах, сега се чества по нов стил, но вероятно ще отсъствам, та да ги почета героите, станали жертва за България по стар стил!

Поклон пред подвига им и да е вечна паметта им!
цитирай
11. batogo - !!!:))) Поздравления, Иване!
18.04.2016 19:32
Точно това е истината. Напълно сме си заслужили свободата с дух, воля и вяра. Потвърждава го бързото ни развитие като държава след освобождението, с което отново доказваме, че не само в бой, но и в градеж националният ни творчески дух е способен на чудеса. Радва ме, че този дух отново е буден и знам, че ще се справи с предизвикателствата на живота и времето!
Хубав ден!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Огняне!
18.04.2016 20:24
Да, ние сме народ, наследник на древна цивилизация, превъзмогнали какво ли не, постигнали сме върхове, трябва да се справим
Не ни е мястото сред утайките на Европа!
Спомням си над осемдесет годишния ми дядо, служил войник десет години, с какъв плам защитаваше Българското
Сутрин като станеше и пееше-Съюзници , разбойници...
От него, невярващ тогава научих, че в Междусъюзническата война са били и гърци и сърби
И как са ценяли героите си тогава!
Как целият град, начело с кмета го е посрещнал като герой от войната през 1921 година, след повече от тригодишно пленничество Най- вече за това, че е отказал да замине за Англия, заради родителите си и ... заради България!

Хубава вечер!
цитирай
13. pvdaskalov - * ! *
18.04.2016 21:59
Лео, ще те изненадам с въпроса си. Няма да те питам защо не прочетох името на Левски в твоя чудесен постинг, но признавам, че не ми е ясна заслугата му за Априлското въстание. Знаеш ли нещо по въпроса?
Поздрави!
П и е р
цитирай
14. leonleonovpom2 - Благодаря ти, приятелю Пиер!
18.04.2016 22:29
Безспорно Левски е върхът, негова е заслугата за Април!
Но в случая имах предвид преките участници, той за съжаление не е между живите
Знаеш ли, нямам материал посветен на Левски?!
Защото винаги съм смятал, че ще е слаб и няма да е съизмерим с него!
Той е икона, той е бог!
Бях в Ловеч, запас през зимата Ходих до Къкринското ханче, по пътя оглеждах пътеките и си го представях
Подобно вълнение изживях и при честването на юбилея на прадядо ми
Знаех, че Левски е ходил в къщата, Райна княгиня, която му е роднина, Стамболов и Икономов- също
Но не знам защо, представях си само Левски, не само заради това, че името му беше на паметната плоча!
Хубава вечер , приятелю!
цитирай
15. gosho568 - Поздрави!
20.04.2016 01:27
Поклон пред паметта им!
цитирай
16. batogo - !!!:))) Поздрав, Иване!
20.04.2016 08:10
Не ни е мястото сред никои утайки, най-малко пък сред евразийските. Лошото е, че много хора у нас са се превърнали в утайки и теглят към дъното.
Хубав ден!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Георги!
20.04.2016 10:36
gosho568 написа:
Поклон пред паметта им!


Докато имаме памет и история, ще имаме и Бъдеще!
Днес, по стар стил, се навършват 140 години от Априлското въстание!

Да е вечна паметта на Априлци!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
20.04.2016 10:45
batogo написа:
Не ни е мястото сред никои утайки, най-малко пък сред евразийските. Лошото е, че много хора у нас са се превърнали в утайки и теглят към дъното.
Хубав ден!


Точно така е, както си го написал!
Някои злонамерено, защото относно себе си нямат такова мнение се опитват да насаждат нихилизъм
Че сме нищожества и, че винаги сме били такива?
Това е абсурдно, имаме една от най славните, европейски истории
И сме най - старата държава с това и име в Европа!
Че някои си ни наричали Бурджан, оногундури, кутригури и не знам как си Кирил и Методий, важно е ние как сме се наричали!
Има документирани два варианта на името ни в Български преписки и на Български монети монети
Българи и Блъгари-За вторият има обяснение!

Хубав ден ти пожелавам, Огняне!
цитирай
19. zaw12929 - Поздрав: Бенковски, изрича: „П...
20.04.2016 19:15
Поздрав: Бенковски, изрича: „Постигнах целта си!” Апостолите в Четвърти революционен окръг .са били напълно наясно с това, което правят и с целта на това, което правят - да предизвикат масово насилие и погроми, които да фокусират вниманието на международната общност към българския въпрос и съответно да доведат до освобождeниe на българите.
цитирай
20. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
20.04.2016 20:24
Така е!
Мнозина поставят въпроса, че грешката била, че не сме се освободили сами?!
А можело ли е?
При липсата на държавна структура, на редовна армия това е химера!
А какви сме при тяхното наличие сме доказали през Балканската и Междусъюзническата война- просто сме разказали играта на всички, които са заиграли с нас
Но поставени в неравностойно положение, каквото е това на Април-1876 , няма как да се случи чудото
И други фактори се намесват, за щастие след погрома , вече в наша полза!

Хубава вечер!
цитирай
21. flymore - Поклон пред паметта на героите!
22.04.2016 16:10
Благодаря, Лео!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Поздрави, flymore!
23.04.2016 14:32
flymore написа:
Благодаря, Лео!

Да, нека да е вечна паметта на Априлци


Пожелавам ти весели празници!

цитирай
23. merlin68 - Поздрави! Така е, кратко но много ...
28.04.2016 19:37
Поздрави!
Така е, кратко но много съдържателно си го написал.
Вечна памет на героите донесли ни със своята саможертва свободата!
цитирай
24. leonleonovpom2 - Здравей, Мерлин!
09.05.2016 11:27
Извинявай за закъснението, но отсъствах!
Да е вечна паметта на героите!

Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10012162
Постинги: 1431
Коментари: 30414
Гласове: 107467
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031