Постинг
04.06.2016 16:41 -
Трайност на документи върху традиционни носители
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 13547 Коментари: 13 Гласове:
Последна промяна: 04.06.2016 21:21

Прочетен: 13547 Коментари: 13 Гласове:
37
Последна промяна: 04.06.2016 21:21


Става въпрос за тези носители, които са преносими и се съхраняват в библиотеки
Пергамент и хартия!
Няма да злоупотребявам, веднага по темата
Пергамент в средностатистически Европейски условия има трайност около 1000 години, хартията- двойно по- малко-около 500
Последната цифра обяснява и защо в Кралския дворец в Мадрид се съхранява като най- ценен експонат първият екземпляр на " Дон Кихот" от Сервантес!?
Първата причина е ,че езикът на Сервантес е днешният литературен испански език
И втората, не по- малко важна, че книгата е в критичните за живот години-Листите ще почнат да се чупят, ако тя се прелиства
Тя е в границите на средната продължителност на живот
Но в изключително сухи условия, каквито са в Египет например, пергаментът може да оцелее и няколко хиляди години
Главните врагове на пергамента и хартията са влагата, температурата и светлината, особено пък в съчетание! Те способстват за ускореното им стареене и разпадане Няма да коментираме мастилото, но и то не е вечно!
Следователно, в Европа документ на хартия или пергамент, надхвърлящ тези години вече попада в категорията на рисковите Може , разбира се да надхвърли тези години, но при специални условия- вакуум и на тъмно
Древните и средновековни автори и писари са знаели тази подробност и без да са учили химия например!
Затова книгите са преписвани На ръка ! Те и оригиналите също са правени на ръка, в ограничен брой
Затова безброй книги са изчезнали, просто от някакви сведения се знае, че ги е имало Но няма оригинали, няма преписи от тях
Да, не можеш да докажеш, че ги е имало, но не можеш и нямаш право да твърдиш, че те никога не са съществували, че са измислица или ,любимата за някои капацитети дума- лъжа!?
Просто такива са възможностите на носителите и такава е била технологията на книгописането и разпространението....
Още по- сериозно пък стои въпроса с документ, било държавен или религиозен, изготвен в един екземпляр! Естествено, след няколко стотин години ,нито някой ще го препише, нито заснеме Той ще изчезне и единственото доказателство за него ще бъдат цитирания на тези, които са го виждали или са ги чели-цитиранията на други преди тях
Така, че граничи с дебилщина да търсиш подобен оригинален документ, например от средата на Девети век И при нормална липса, да отричаш съществуването му
И съществуването на хора, свързани с него
Особено пък на такива, признати за светии и за закрилници на Европа
Ако това беше лесно и просто, сега не само България щеше да е пълна със светии и закрилници?
Но те се броят на пръсти!
ДОПЪЛНЕНИЕ
Българските книги и документи, освен че са подложени на действието и на последствията на описаните фактори , имат и два други , мощни унищожители
1/ Османските завоеватели, които стимулират фанариотите, с покровителството на гръцкия език в черквите, да се унищожава Българската книга
2/ Самите фанариоти, които усърдно се заемат с унищожението на книгите ни
Ето един документиран пример
Преди около 200 години при ремонт на епископската черква в ъв Велико Търново, зазидана в стените е открита библиотеката на Патриаршията
Допуснали грешка, уведомили гръцкия епископ Той прегледал написаното, отделил няколко книги на гръцки, а останалите ,Български , наредил да се унищожат
Натоварили ги на две каруци и ги изгорили!
Случаят съм го описал преди няколко години в постинг
Е, колко библиотеки е имало в Търновското царство ?
Със сигурност описаната, Царската и в някои по- големи манастири
Ето защо няма артефакти и не само от Търновското царство И от Аспаруховото, да не говорим пък за траките
Пергамент и хартия!
Няма да злоупотребявам, веднага по темата
Пергамент в средностатистически Европейски условия има трайност около 1000 години, хартията- двойно по- малко-около 500
Последната цифра обяснява и защо в Кралския дворец в Мадрид се съхранява като най- ценен експонат първият екземпляр на " Дон Кихот" от Сервантес!?
Първата причина е ,че езикът на Сервантес е днешният литературен испански език
И втората, не по- малко важна, че книгата е в критичните за живот години-Листите ще почнат да се чупят, ако тя се прелиства
Тя е в границите на средната продължителност на живот
Но в изключително сухи условия, каквито са в Египет например, пергаментът може да оцелее и няколко хиляди години
Главните врагове на пергамента и хартията са влагата, температурата и светлината, особено пък в съчетание! Те способстват за ускореното им стареене и разпадане Няма да коментираме мастилото, но и то не е вечно!
Следователно, в Европа документ на хартия или пергамент, надхвърлящ тези години вече попада в категорията на рисковите Може , разбира се да надхвърли тези години, но при специални условия- вакуум и на тъмно
Древните и средновековни автори и писари са знаели тази подробност и без да са учили химия например!
Затова книгите са преписвани На ръка ! Те и оригиналите също са правени на ръка, в ограничен брой
Затова безброй книги са изчезнали, просто от някакви сведения се знае, че ги е имало Но няма оригинали, няма преписи от тях
Да, не можеш да докажеш, че ги е имало, но не можеш и нямаш право да твърдиш, че те никога не са съществували, че са измислица или ,любимата за някои капацитети дума- лъжа!?
Просто такива са възможностите на носителите и такава е била технологията на книгописането и разпространението....
Още по- сериозно пък стои въпроса с документ, било държавен или религиозен, изготвен в един екземпляр! Естествено, след няколко стотин години ,нито някой ще го препише, нито заснеме Той ще изчезне и единственото доказателство за него ще бъдат цитирания на тези, които са го виждали или са ги чели-цитиранията на други преди тях
Така, че граничи с дебилщина да търсиш подобен оригинален документ, например от средата на Девети век И при нормална липса, да отричаш съществуването му
И съществуването на хора, свързани с него
Особено пък на такива, признати за светии и за закрилници на Европа
Ако това беше лесно и просто, сега не само България щеше да е пълна със светии и закрилници?
Но те се броят на пръсти!
ДОПЪЛНЕНИЕ
Българските книги и документи, освен че са подложени на действието и на последствията на описаните фактори , имат и два други , мощни унищожители
1/ Османските завоеватели, които стимулират фанариотите, с покровителството на гръцкия език в черквите, да се унищожава Българската книга
2/ Самите фанариоти, които усърдно се заемат с унищожението на книгите ни
Ето един документиран пример
Преди около 200 години при ремонт на епископската черква в ъв Велико Търново, зазидана в стените е открита библиотеката на Патриаршията
Допуснали грешка, уведомили гръцкия епископ Той прегледал написаното, отделил няколко книги на гръцки, а останалите ,Български , наредил да се унищожат
Натоварили ги на две каруци и ги изгорили!
Случаят съм го описал преди няколко години в постинг
Е, колко библиотеки е имало в Търновското царство ?
Със сигурност описаната, Царската и в някои по- големи манастири
Ето защо няма артефакти и не само от Търновското царство И от Аспаруховото, да не говорим пък за траките
Вълнообразно
Шефе, аз съм държал в ръцете си книга от 15-ти век, но нямах право да правя ксерокси от нея. Когато я извадиха от хранилището на една от най-големите библиотеки в Амстердам, беше ледено студена. Ксерокопия ми направиха служебно на специален (студен?) ксерокс. Книгата беше на латински и касаеше теорията на слънчевите часовници. Когато я разлиствах с върха на пръстите, те, пръстите ми, трепереха от вълнение за доверието към мен.
Поздравления, Лео, за информацията.
Моята най-стара книга е от 1856-та.
П и е р
цитирайПоздравления, Лео, за информацията.
Моята най-стара книга е от 1856-та.
П и е р
Да, Късметлия си, Пиер!
Книгата, за която говориш е била добре съхранявана и през вековете А сега е и при специални условия- в отсъствие на влага, светлина, вероятно има и съображения някакви, да се съхранява на студ- според мене е срещу живи организми, които атакуват хартията
Най- старата книга, която съм държал е един руски тропар от преди 220 години
А Българска- на Вазов, отпреди 120 години, с негово посвещение
Моята най- стара книга е една икономическа география на Европа- на 110 години
Това, че примерно не съм виждал книга от Черноризец Храбър, не е никакво основание да твърдя/ опазил ме бог/, че той не съществува!
Хубава вечер, приятелю!
цитирайКнигата, за която говориш е била добре съхранявана и през вековете А сега е и при специални условия- в отсъствие на влага, светлина, вероятно има и съображения някакви, да се съхранява на студ- според мене е срещу живи организми, които атакуват хартията
Най- старата книга, която съм държал е един руски тропар от преди 220 години
А Българска- на Вазов, отпреди 120 години, с негово посвещение
Моята най- стара книга е една икономическа география на Европа- на 110 години
Това, че примерно не съм виждал книга от Черноризец Храбър, не е никакво основание да твърдя/ опазил ме бог/, че той не съществува!
Хубава вечер, приятелю!
За някой, станал известен с пъклено дело, тук, в блога преди няколко години, давам добра храна за страстите му с книгата на Вазов от преди 120 години
Например, че посвещението е към мен!?
Това е добро попадение за него!
За съжаление не е към мен, а към негов брат И не е моя книгата , а на негов братов внук, който ми показа и други негови работи!
Но за въпросната персона това няма абсолютно никакво значение
Никъде не съм писал в предишния постинг в коментар 1959 година Истинската година е ДОСТА ГОДИНИ след 1959г и бях с ненавършени 17/ СЕДЕМНАДЕСЕТ/ години Така ,че измислицата е смешна, освен ,че е удобна за подобни... !Явно има ментални умреждания човечецът, писал съм, че не съм величие, а не че съм велик?!
А сега да видим математическите способности на филолога
Как ще реши уравнението? През коя година е описаното събитие Явно тя го вълнува!
Ако го състави само с едно неизвестно, то е лесно Ако е с повече, каква система уравнения ще приложи, за да го реши?
Свободни отговори няма да минат Причината е ясна!
цитирайНапример, че посвещението е към мен!?
Това е добро попадение за него!
За съжаление не е към мен, а към негов брат И не е моя книгата , а на негов братов внук, който ми показа и други негови работи!
Но за въпросната персона това няма абсолютно никакво значение
Никъде не съм писал в предишния постинг в коментар 1959 година Истинската година е ДОСТА ГОДИНИ след 1959г и бях с ненавършени 17/ СЕДЕМНАДЕСЕТ/ години Така ,че измислицата е смешна, освен ,че е удобна за подобни... !Явно има ментални умреждания човечецът, писал съм, че не съм величие, а не че съм велик?!
А сега да видим математическите способности на филолога
Как ще реши уравнението? През коя година е описаното събитие Явно тя го вълнува!
Ако го състави само с едно неизвестно, то е лесно Ако е с повече, каква система уравнения ще приложи, за да го реши?
Свободни отговори няма да минат Причината е ясна!
Които при намирането им са готови да си лепнат тях или портрет на светите братя на задните си части
Това е много ценна идея!
По този начин да демонстрират нагледно с коя част мислят...............
Ами на свети Кирил мощите му са в църквата " Сан Клементе"
Ако едни моши на светец не са доказателство за съществуването му, не знам какъв факт на изкуството е по- меродавен от тях?!
Заедно с брат му са обявени за светци, заради делото си! И пак заради него за спасители на Европа!
Църквата, в която са мощите му е дадена на България!
Папа Йоан Павел Втори беше в България на 24- ти май!
Не в Кападокия или в Солун
За да подчертае заслугите на България за това дело и какви са Кирил и Методий!
А изводът за тези, които меко казано го отричат и обвиняват в някакъв заговор Ватикана се налага от само себе си!
А, редно е, като сипят обвинения към Ватикана, да изяснят с каква цел го прави, да измисля Кирил и Методий?!
Сигурно, вместо както е редно и се прави, да ни грабят, за да ни подари църквата " Сан Клементе"!
цитирайТова е много ценна идея!
По този начин да демонстрират нагледно с коя част мислят...............
Ами на свети Кирил мощите му са в църквата " Сан Клементе"
Ако едни моши на светец не са доказателство за съществуването му, не знам какъв факт на изкуството е по- меродавен от тях?!
Заедно с брат му са обявени за светци, заради делото си! И пак заради него за спасители на Европа!
Църквата, в която са мощите му е дадена на България!
Папа Йоан Павел Втори беше в България на 24- ти май!
Не в Кападокия или в Солун
За да подчертае заслугите на България за това дело и какви са Кирил и Методий!
А изводът за тези, които меко казано го отричат и обвиняват в някакъв заговор Ватикана се налага от само себе си!
А, редно е, като сипят обвинения към Ватикана, да изяснят с каква цел го прави, да измисля Кирил и Методий?!
Сигурно, вместо както е редно и се прави, да ни грабят, за да ни подари църквата " Сан Клементе"!
Всеки има някаква представа за... ПЕРГАМЕНТ... Хвърлих поглед в Уикипедия - оскъдна информация... Скокнах и на ... ПАПИРУСИ... почти същото...
Днес, като се каже ХАРТИЯ - май сме наясно, ама доколко...
)ама се говори и за без хартия ... а се случва обратното или наопаки, много много хартии и хартийки -
Браво за постинга, Леон! - въвеждаш въпроси, за които, може би, не си и помислил...
" Пергамент в средностатистически Европейски условия има трайност около 1000 години, хартията- двойно по- малко-около 500" -
Поздрави!
цитирайДнес, като се каже ХАРТИЯ - май сме наясно, ама доколко...
)ама се говори и за без хартия ... а се случва обратното или наопаки, много много хартии и хартийки -
Браво за постинга, Леон! - въвеждаш въпроси, за които, може би, не си и помислил...
" Пергамент в средностатистически Европейски условия има трайност около 1000 години, хартията- двойно по- малко-около 500" -
Поздрави!
Той е адресиран не толкова към тези, които търсят евтини сензации, но с едно от най светите неща в историята ни, а към тези, които спекулират с книгите ни
Те са унищожавани масово и то не е трудно, като се има предвид количеството им
Така ,че едно престъпление става причина да бъдем обвинявани в невежество?!
За щастие , оцеляло е лондонското четвероевангелие и то нагледно показва как стоят нещата!
лека нощ!
цитирайТе са унищожавани масово и то не е трудно, като се има предвид количеството им
Така ,че едно престъпление става причина да бъдем обвинявани в невежество?!
За щастие , оцеляло е лондонското четвероевангелие и то нагледно показва как стоят нещата!
лека нощ!
Съвършено вярно и справедливо е всичко,което си написал приятелю- поздравления!
цитирайКакво да се прави, понякога си позволявам и аз да уча някои, които смятат/ по презумция/ ,че много знаят и са вещи във всичко
Хубав и успешен ден ти пожелавам!
цитирайХубав и успешен ден ти пожелавам!
Монети няма от преди 14-ти век То и царските монети са кът
Значи може да се търси акт за раждане, кръщелно свидетелство, акт за смърт/ а, датата на смъртта е ивестна, на Кирил/
Така ,тези документи, под каквато и форма да ги е имало, са на 12 века Кауза невъзможна, да са съхранени и то в оригинал Кауза невъзможна!
За светии, мощи, Спасители на Европа, вече коментирахме!
цитирайЗначи може да се търси акт за раждане, кръщелно свидетелство, акт за смърт/ а, датата на смъртта е ивестна, на Кирил/
Така ,тези документи, под каквато и форма да ги е имало, са на 12 века Кауза невъзможна, да са съхранени и то в оригинал Кауза невъзможна!
За светии, мощи, Спасители на Европа, вече коментирахме!
Когато търсиш артефакти, условия не може да поставяш!
Кои приемаш и кои не Кои търсиш и кои не!
Археолозите прегръщат и целуват всеки артефакт!
Наример, няма как да има монета от тях или посветена на тях, защото те не са императори или царе В техните времена само такива личности имат право на монетосечене
Но съхранените мощи са веществено доказателство за значимостта и ролята на Кирил!
Сега, които приемат виртуални сведения за нечие величие, а отричат МАТЕРИАЛНИ доказателства, проблемът с мисленето им не е мой
Известна е и датата на смъртта му Който не знае какво търси да я прочете!
цитирайКои приемаш и кои не Кои търсиш и кои не!
Археолозите прегръщат и целуват всеки артефакт!
Наример, няма как да има монета от тях или посветена на тях, защото те не са императори или царе В техните времена само такива личности имат право на монетосечене
Но съхранените мощи са веществено доказателство за значимостта и ролята на Кирил!
Сега, които приемат виртуални сведения за нечие величие, а отричат МАТЕРИАЛНИ доказателства, проблемът с мисленето им не е мой
Известна е и датата на смъртта му Който не знае какво търси да я прочете!
Само пълен невеж, мислещ се за нещо , може да сложи минус
Не му искам обяснение, ясно ми е!
цитирайНе му искам обяснение, ясно ми е!
12.
get -
- Какво да кажа във връзка със създалата се ситуация а това най-вече поведението на две ...
07.06.2016 09:46
07.06.2016 09:46
leonleonovpom2 написа:
Само пълен невеж, мислещ се за нещо , може да сложи минус
Не му искам обяснение, ясно ми е!
Не му искам обяснение, ясно ми е!
... личности първата с поведение на Фюрера Адолф, а вторият с поведение на министър на пропагандата МУ? !
- Двете ПЪРВО НЕ САМО ПРОСТИ ... предвид постоянният рефрен КОГНИТИО, но и арогантни вследствие това СА И СТРАХЛИВЦИ предвид НАМЕСТО ДА ОТГВОРЯТ НА АРГУМЕНТИТЕ ПОСТОННО ТРИЯТ постовете ми ... Поради същото си позволявам да правя алюзията оприличавайки първият на Ото Алойз Шикългрубер ... а вторият на мракобеса и министър на пропагандата, той и МОРАЛНИЯ ВИНОВНИК за огнените "аутодафе" намерили от 10 май 1933 г. при които бяха изгаряни книги автори НЕУДОБНИ ИМ защото казваха истини противни на тяхната ... блоговият модел на цензуриране НЕ Е С НИЩО ПО РАЗЛИЧЕН от този извършван по времето на Третият и обявен за "хилядолетен" Райх!
- В заключение апелирам към Визираните блогъри - моля да спазвате ЕЛЕМЕНТАРНИТЕ ПРАВИЛА важащи при общуване между възпитани хора - ако ли Не - последствията ще бъдат за вас?!
- Симеонов, извинявай ако съм те притиснил използвайки блогът ти за "трибуна" от която отправям предизвикателството на предупреждението срещу тези разпасали блогови "фашисти"!!!
Извинявай приятелю, че се забавих с отговора!
Прав си, разбира се!
Страхотна мръсотия!
Само кретен може да нарича хора така И аз в отговор го наричам както заслужава наистина!
Общо взето, подобни не заслужават внимание Те , впрочем по този начин го търсят!
Както се казва, парите не миришат! И вниманието - също!
Те не търсят нормално общуване, искат да са в центъра на вниманието Останалите само тс това да се занимават, да са ангажирани с тях!
Хубава вечер, приятелю!
цитирайПрав си, разбира се!
Страхотна мръсотия!
Само кретен може да нарича хора така И аз в отговор го наричам както заслужава наистина!
Общо взето, подобни не заслужават внимание Те , впрочем по този начин го търсят!
Както се казва, парите не миришат! И вниманието - също!
Те не търсят нормално общуване, искат да са в центъра на вниманието Останалите само тс това да се занимават, да са ангажирани с тях!
Хубава вечер, приятелю!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог

Гласове: 95774